Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Witam
Jako że w internecie szczególnie w jeżyku polskim jest bardzo mało informacji o silniku Bafang MM G510.1000W,Max Torque: 160N.m postanowiłem podzielić się z wami moim doświadczeniem z budowy roweru na tym własnie napędzie.
Moim punktem odniesienia był rower FREY AM1000 dostępny na https://wholesaler.alibaba.com/product- ... 21160.html
Bardzo długi wątek o tym konkretnym rowerze znajdziecie tutaj: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=91035.
Rama:
Największy koszt całego roweru stanowi zakup ramy które generalnie dostępne są tylko w Chinach w cenie około 3000 PLN.
https://www.alibaba.com/trade/search?fs ... ype=G&tab=
Niestety dochodzi do tego VAT + zaporowe cło wiec należy się spodziewać ceny finalnej w granicach 5.600 / 5.800 PLN.
Oczywiście należy zwrócić uwagę na wielkość ramy, głownie na długość rury pod siodełkowej, wielkość koła oraz skok tylnego zawieszenia.
W moim przypadku wielkość ramy to "M", koło 27,5 a skok tylnego zawieszenia 120mm.
Silnik:
Silnik zakupiłem u tego dostawcy. Czas dostawy około 12 dni.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 71298.html
Wszystko dotarło bardzo dobrze zapakowane, korzystając z okazji zamówiłem dodatkowo czujnik zmiany biegów i drugi uchwyt silnika ( G510 mounting plate ). Na początku zanim przystąpimy do składania roweru proponuję sprawdzić czy silnik pasuje w ramę. Kolega swoją ramę musiał piłować ze względu na dużą różnice w osiowości uchwyt silnika - silnik.
Pozostałe komponenty
Jeśli chodzi o pozostałe komponenty zdecydowałem się na:
- przedni widelec ROCKSHOX 120mm
- hamulce Magura MT4e tył MT5 przód
- tarcze hamulcowe SHIMANO DEORE SLX 180mm
- piasty SHIMANO FH M8000 DEORE XT
- obręcze DT Swiss obręcz M 462 27,5"
Napęd
Napęd z premedytacją jeden z najtańszych SRAM X.4 z kasetą 8 rzędową i mocnym łańcuchem KMC.
Czekam na kasetę SUNRACE 11-40 która da mi wystarczające przełożenie do pokonania każdego wzniesienia.
https://pl.aliexpress.com/item/32841523 ... 5c0fCzm3EO
Będę musiał zmienić przerzutkę na taką z większą pojemnością i chyba zdecyduję się na Sram EX1 8s medium.
Elektryka
W zestawie dostajemy wszystko co potrzebne do uruchomienia silnika. Standardowo dla Bafang nie ma czujnika zmiany biegu który w tym zestawie jest naprawdę niezbędny. Kolorowy wyświetlacz model DPC-18 jest dobrze czytelny w słońcu. Pokazuje parametry takie jak napięcie , prędkość, moc, stopień wspomagania. Posiada funkcję automatycznego zapalania światła ( wbudowany czujnik światła ). Z karty katalogowej wynika że jest na napięcie do 42V, dosyć to dziwne bo sam silnik można zasilać do 60V.
Znalazłem informację w sieci że na cale szczęście to nie jedyny wyświetlacza działający z tym silnikiem. Na pewno współpracują z nim wyświetlacze C961, C965, C963 oraz 500c. Tego ostatniego mam osobiście niestety nie pokazuje prawidłowo mocy chwilowej.
Obszerny artykuł o wyświetlaczach do bafang w tym ULTRA:https://electricbike-blog.com/bbs02-displays/
W zakładce info o baterii można przeanalizować wszystkie paramerty zasilania oraz przy odpowiednim BMS napięcie każdej z cel. Nie udało mi sie jeszcze dowiedzieć co to za typ BMS. Postaram się go zdobyć przy budowie nowej baterii.
Połączenie silnika z poszczególnymi przewodami jest intuicyjne: 2 przewody oświetleniowe, 1 czujnik zmiany biegów, 1 wyświetlacz, 1 czujnik prędkości. Niestety wtyczki przy silniku na 100% nie są wodoodporne, zapomnieć można o IP65. To samo tyczy się połączenia z akumulatorem.
Zasilanie
Obecnie mam zasilanie zastępcze bateria 48V 17,5Ah 850W na ogniwach Sanyo GA. I to niestety za mało. Maksymalny pobór prądu w silniku to 30A ( ustawienia fabryczne bez możliwości zwiększenia ) i przy takim samym prądzie BMS baterii odcina zasilanie. Jednakże przy tych ogniwach pod obciążeniem spadek napięcia sięga nawet 4V. Bateria powinna być złożona z ogniw wysoko prądowych przy napięciu min 52V czyli 14s8-9P. Dodatkowym problemem jest fakt iż przy 44V - 43V silnik ogranicza pobór mocy z baterii do około 600W. To zachowanie wskazuje że mimo iż licznik rozpoznaje baterię jako 48V zachowanie silnika zabezpiecza źródło prądu tak jak by było 52V. Znalazłem w necie inne osoby które opisywały ten sam problem. Nie dotyczy to gotowych konstrukcji. Nie ma możliwości zmiany tego parametru w ustawieniach samego silnika z aplikacji Windows.
Wrażenia ogólne
Przed pierwszym wyruszeniem w trasę podłączyłem silnik do komputera zmieniając kilka ustawień. Nauczony doświadczeniem z BBS02 zmieniłem delikatnie zachowanie manetki gazu. Całkowicie za to przeprogramowałem zachowanie się "pedal assist". Obroty nominalne silnika do dla 48V 135 obr/min, 52V 150 obr/min i 56 V 185 obr/min. Z uwzględnieniem tych paramentów ustawiłem interesująca mnie kadencję dla wszystkich stopni wspomagania różnicując jednocześnie moc. Bardzo obszerny artykuł opisujący każdy parametr w programie:
Dla Bafang BBS02 i BBSHD - https://electricbike-blog.com/2015/06/2 ... the-bbs02/
Dla Bafang ULTRA - https://electricbike-blog.com/2017/11/2 ... ike-drive/
Najnowsze oprogramowanie do Bafang Ultra i BBS02 tutaj:
2019-11-02.
Jako że sezon powoli za nami czas na nowe modyfikacje sprzętu.
Nowa obudowa baterii under construction. Obawiam się tylko o dostęp do zaworu dumpera. Muszę poszukać jakiś przedłużek lub coś podobnego. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Dodatkowo po akcji ze spadajacym łańcuchem dorobiłem się takiej prowadnicy.
Jako że w internecie szczególnie w jeżyku polskim jest bardzo mało informacji o silniku Bafang MM G510.1000W,Max Torque: 160N.m postanowiłem podzielić się z wami moim doświadczeniem z budowy roweru na tym własnie napędzie.
Moim punktem odniesienia był rower FREY AM1000 dostępny na https://wholesaler.alibaba.com/product- ... 21160.html
Bardzo długi wątek o tym konkretnym rowerze znajdziecie tutaj: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=91035.
Rama:
Największy koszt całego roweru stanowi zakup ramy które generalnie dostępne są tylko w Chinach w cenie około 3000 PLN.
https://www.alibaba.com/trade/search?fs ... ype=G&tab=
Niestety dochodzi do tego VAT + zaporowe cło wiec należy się spodziewać ceny finalnej w granicach 5.600 / 5.800 PLN.
Oczywiście należy zwrócić uwagę na wielkość ramy, głownie na długość rury pod siodełkowej, wielkość koła oraz skok tylnego zawieszenia.
W moim przypadku wielkość ramy to "M", koło 27,5 a skok tylnego zawieszenia 120mm.
Silnik:
Silnik zakupiłem u tego dostawcy. Czas dostawy około 12 dni.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 71298.html
Wszystko dotarło bardzo dobrze zapakowane, korzystając z okazji zamówiłem dodatkowo czujnik zmiany biegów i drugi uchwyt silnika ( G510 mounting plate ). Na początku zanim przystąpimy do składania roweru proponuję sprawdzić czy silnik pasuje w ramę. Kolega swoją ramę musiał piłować ze względu na dużą różnice w osiowości uchwyt silnika - silnik.
Pozostałe komponenty
Jeśli chodzi o pozostałe komponenty zdecydowałem się na:
- przedni widelec ROCKSHOX 120mm
- hamulce Magura MT4e tył MT5 przód
- tarcze hamulcowe SHIMANO DEORE SLX 180mm
- piasty SHIMANO FH M8000 DEORE XT
- obręcze DT Swiss obręcz M 462 27,5"
Napęd
Napęd z premedytacją jeden z najtańszych SRAM X.4 z kasetą 8 rzędową i mocnym łańcuchem KMC.
Czekam na kasetę SUNRACE 11-40 która da mi wystarczające przełożenie do pokonania każdego wzniesienia.
https://pl.aliexpress.com/item/32841523 ... 5c0fCzm3EO
Będę musiał zmienić przerzutkę na taką z większą pojemnością i chyba zdecyduję się na Sram EX1 8s medium.
Elektryka
W zestawie dostajemy wszystko co potrzebne do uruchomienia silnika. Standardowo dla Bafang nie ma czujnika zmiany biegu który w tym zestawie jest naprawdę niezbędny. Kolorowy wyświetlacz model DPC-18 jest dobrze czytelny w słońcu. Pokazuje parametry takie jak napięcie , prędkość, moc, stopień wspomagania. Posiada funkcję automatycznego zapalania światła ( wbudowany czujnik światła ). Z karty katalogowej wynika że jest na napięcie do 42V, dosyć to dziwne bo sam silnik można zasilać do 60V.
Znalazłem informację w sieci że na cale szczęście to nie jedyny wyświetlacza działający z tym silnikiem. Na pewno współpracują z nim wyświetlacze C961, C965, C963 oraz 500c. Tego ostatniego mam osobiście niestety nie pokazuje prawidłowo mocy chwilowej.
Obszerny artykuł o wyświetlaczach do bafang w tym ULTRA:https://electricbike-blog.com/bbs02-displays/
W zakładce info o baterii można przeanalizować wszystkie paramerty zasilania oraz przy odpowiednim BMS napięcie każdej z cel. Nie udało mi sie jeszcze dowiedzieć co to za typ BMS. Postaram się go zdobyć przy budowie nowej baterii.
Połączenie silnika z poszczególnymi przewodami jest intuicyjne: 2 przewody oświetleniowe, 1 czujnik zmiany biegów, 1 wyświetlacz, 1 czujnik prędkości. Niestety wtyczki przy silniku na 100% nie są wodoodporne, zapomnieć można o IP65. To samo tyczy się połączenia z akumulatorem.
Zasilanie
Obecnie mam zasilanie zastępcze bateria 48V 17,5Ah 850W na ogniwach Sanyo GA. I to niestety za mało. Maksymalny pobór prądu w silniku to 30A ( ustawienia fabryczne bez możliwości zwiększenia ) i przy takim samym prądzie BMS baterii odcina zasilanie. Jednakże przy tych ogniwach pod obciążeniem spadek napięcia sięga nawet 4V. Bateria powinna być złożona z ogniw wysoko prądowych przy napięciu min 52V czyli 14s8-9P. Dodatkowym problemem jest fakt iż przy 44V - 43V silnik ogranicza pobór mocy z baterii do około 600W. To zachowanie wskazuje że mimo iż licznik rozpoznaje baterię jako 48V zachowanie silnika zabezpiecza źródło prądu tak jak by było 52V. Znalazłem w necie inne osoby które opisywały ten sam problem. Nie dotyczy to gotowych konstrukcji. Nie ma możliwości zmiany tego parametru w ustawieniach samego silnika z aplikacji Windows.
Wrażenia ogólne
Przed pierwszym wyruszeniem w trasę podłączyłem silnik do komputera zmieniając kilka ustawień. Nauczony doświadczeniem z BBS02 zmieniłem delikatnie zachowanie manetki gazu. Całkowicie za to przeprogramowałem zachowanie się "pedal assist". Obroty nominalne silnika do dla 48V 135 obr/min, 52V 150 obr/min i 56 V 185 obr/min. Z uwzględnieniem tych paramentów ustawiłem interesująca mnie kadencję dla wszystkich stopni wspomagania różnicując jednocześnie moc. Bardzo obszerny artykuł opisujący każdy parametr w programie:
Dla Bafang BBS02 i BBSHD - https://electricbike-blog.com/2015/06/2 ... the-bbs02/
Dla Bafang ULTRA - https://electricbike-blog.com/2017/11/2 ... ike-drive/
Najnowsze oprogramowanie do Bafang Ultra i BBS02 tutaj:
2019-11-02.
Jako że sezon powoli za nami czas na nowe modyfikacje sprzętu.
Nowa obudowa baterii under construction. Obawiam się tylko o dostęp do zaworu dumpera. Muszę poszukać jakiś przedłużek lub coś podobnego. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Dodatkowo po akcji ze spadajacym łańcuchem dorobiłem się takiej prowadnicy.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2019, 22:17 przez Tomasz1973, łącznie zmieniany 20 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Jak z cłem i vatem na silnik, przywalili ?
tsdz2 w miejskim turladle.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Czujnik zmiany biegu super sprawa . Gdzie to zakładasz?
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Bez kosztów dodatkowych. Cena końcowa taka jak zakupu.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Zaraz przy manetce zmiany biegów. Oczywiście można gdziekolwiek na lince ale tam nie trzeba ciąć pancerza i jest najbezpieczniej jeśli chodzi o ochronę przed uszkodzeniem mechanicznym.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
a to ma osobne wejście sygnału czy jakiś trójnik np do wtyku klamki hamulca ? bo bym sobie zamontował ale nie mam osobnego wejścia , chyba ze zamiast jednej z klamek , dasz linka ?
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Dla Ultra jest osobne wyjście z silnika. W pozostałych Bafangach "Schift sensor" podłączysz pod kabel do manetki hamulca. Jeśli nie masz wolnego gniazda można zastosować trójnik.
https://m.pl.aliexpress.com/item/328564 ... 8992354983
a tu nawet od razu komplet: https://pl.aliexpress.com/item/32787195 ... b201603_52
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
A jakim przewoznikiem szło ? Zwykła poczta, czy jakaś firma kurierska ?
Bo teraz przy kurierze za wszystko dowalaja vat + cło, a jak przez poczte, to w 90% przypadków, chyba że paczuszka malutka listowna.
Jeszcze jest opcja, że wysylaja do np. Niemiec i z tamtad wysylka, wtedy jest i kurierem i bez oplat dodatkowych.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
No to miałeś szczęscie. Teraz trzepią nawet PP , wszystko przez celny idzie.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
polecam kasetę Tył 42T przy tym silniku, mając z przodu 42T. 42T przydaje się z tyłu przy naprawdę mega stromych podjazdach ( takich, że rower jeszcze nie odpada od stoku ale jest na granicy). Jak daje 40T idzie słabiej - mowa o samej manecie. A przód to minimum 42T bo chodzi o max V
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
O ile nie ważysz mniej niz 75kg to slaba obręcz. Szukaj na 130kg+
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Jak złożysz to nagraj na stojaku od tyłu wygięcie wahacza na lekko przyciśnkętym hamulcu przy starcie silnika. Jestem ciekaw tej konsteukcji wahacza. W 29calach leci 3-4cm w bok od razu
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Koła w fulu w bok przez napęd
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
W kazdym idzie tylko trzeba dac obciazenie wieksze
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
nawet jeśli coś się delikatnie wygnie to co to zmienia, jeszcze w przypadku karbonu? widełki przód też podczas hamowania się wygianają
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Przy porównaniu Bosch CX i ULTRA ( lepszy / gorszy ) należy brać pod uwagę preferencje użytkownika. Jeśli szukasz roweru do treningu, lubisz pedałować, poprawić kondycję schudnąć itd to Bosch jest idealnym wyborem. Uzupełniony o wyświetlacz NYON staje się prawdziwą platformą dla sportowca.
Po pierwsze po drugie i po setne - wspomaganie.
Moc szczytowa przy około 95- obrotach na minutę to prawie 700W. Ścigałem się z bafang BBS02 750W i można powiedzieć że osiągi porównywalne.
Wspomaganie w Bosch to "masełko". Silnik po chwili jazdy daje wrażenie że to ty masz taką moc w nogach. Żadnego szarpania, chwilowego uderzenia mocy itp. Stopniowanie wspomagania ECO TOUR EMTB i TURBO ze względu na płynność działania wydaja się bardzo zbliżone. Jedynie wzrost prędkości przy tym samym zaangażowaniu w pedałowanie pozwala zorientować się na jakim wspomaganiu jedziesz.
Parametry w liczniku NYON dają ci obraz mocy z pedałów stosunku mocy twojej do silnika z całej wycieczki i wartości chwilowe., zapis trasy, nawigacja i 1000 innych funkcji. Wszystko zapisuje się na stronie internetowej jak tylko rower znajdzie się w zasięgu znanej sieci WIFI.
Ogólnie cud miód i orzeszki.
Bafang ULTRA
Tu jest zgoła inaczej. Wspomaganie działa jak chce. Jedziesz pedałujesz robi się np pod górkę pedałujesz mocniej i .... nic. Wspomaganie ciągle na tym samym poziome mocy powiedzmy 200W. Stajesz na pedały i ...... nic. Pierwsza myśl tensometr nie działa, Wrzucasz bieg wyżej i nagle rower wyrywa do przodu jak szalony. Zamiast 200 masz 1000W i więcej.
Wspomaganie wg mojej opinii powinno działać na zasadzie dodawania mocy proporcjonalnie do nacisku na pedały. Powiedzmy jeśli wspomaganie ma być 300% czyli silnik pomaga rowerzyście z siła 3 krotną jego mocy. Im mocniej pedałuje tym większa moc bezwzględna silnika przy czym nie większa niż 3 krotność mocy kolarza. W bafangu ULTRA ustawienia silnika są uzależnione od prędkości obrotowej korby. To znaczy jest kilka zakresów prędkości maksymalnej do której można ustawić różne wartości wspomagania. Dlatego zmiana przełożenia to zmiana obrotów korby i inne zachowanie wspomagania. Kiedy stoisz i naciskasz na pedał silnik nie ciągnie czyli potrzebuje jakiś kąt obrotu korby aby stwierdzić że chcesz jechać - trochę to dziwne prawda? Co mi po takim wspomaganiu przy starcie pod górę.
Miejmy nadzieję że to ciągle oprogramowanie beta wiec wiele się może zmienić.
A teraz plusy. Jeszcze nie widziałem osoby która przejechała by się ULTRA i nie wróciła z pełnym uśmiechem na twarzy. To potwór. Moc startowa i jazdy porównywalna do dobrego motoroweru nawet słabego motoru przynajmniej na starcie. Ten rower nie zwalnia pod górki nie zwalnia w głębokim piasku, nie zwalnia nawet jak jedziesz na przełaj po lesie. To maszyna bez kompleksów mogąca ścigać się z jednostkami QS205 i podobnymi zarówno na starcie jak i przy prędkościach maksymalnych. Nie grzeje się tak jak to ma miejsce w hubach i jest niezwykle oszczędna jeśli chodzi o pobór energii z baterii. Ja na ta chwilę mam baterię 17,5 Ah 880W i jeszcze nie zdarzyło mi się wrócić z mniej niż 30% do domu. Przebiegi w lesie to 60 - 70 km. Prędkość max przy prądzie 30A to 55km bez wspomagania rowerzysty i około 65 ze wspomaganiem pedałami.
Po pierwsze po drugie i po setne - wspomaganie.
Moc szczytowa przy około 95- obrotach na minutę to prawie 700W. Ścigałem się z bafang BBS02 750W i można powiedzieć że osiągi porównywalne.
Wspomaganie w Bosch to "masełko". Silnik po chwili jazdy daje wrażenie że to ty masz taką moc w nogach. Żadnego szarpania, chwilowego uderzenia mocy itp. Stopniowanie wspomagania ECO TOUR EMTB i TURBO ze względu na płynność działania wydaja się bardzo zbliżone. Jedynie wzrost prędkości przy tym samym zaangażowaniu w pedałowanie pozwala zorientować się na jakim wspomaganiu jedziesz.
Parametry w liczniku NYON dają ci obraz mocy z pedałów stosunku mocy twojej do silnika z całej wycieczki i wartości chwilowe., zapis trasy, nawigacja i 1000 innych funkcji. Wszystko zapisuje się na stronie internetowej jak tylko rower znajdzie się w zasięgu znanej sieci WIFI.
Ogólnie cud miód i orzeszki.
Bafang ULTRA
Tu jest zgoła inaczej. Wspomaganie działa jak chce. Jedziesz pedałujesz robi się np pod górkę pedałujesz mocniej i .... nic. Wspomaganie ciągle na tym samym poziome mocy powiedzmy 200W. Stajesz na pedały i ...... nic. Pierwsza myśl tensometr nie działa, Wrzucasz bieg wyżej i nagle rower wyrywa do przodu jak szalony. Zamiast 200 masz 1000W i więcej.
Wspomaganie wg mojej opinii powinno działać na zasadzie dodawania mocy proporcjonalnie do nacisku na pedały. Powiedzmy jeśli wspomaganie ma być 300% czyli silnik pomaga rowerzyście z siła 3 krotną jego mocy. Im mocniej pedałuje tym większa moc bezwzględna silnika przy czym nie większa niż 3 krotność mocy kolarza. W bafangu ULTRA ustawienia silnika są uzależnione od prędkości obrotowej korby. To znaczy jest kilka zakresów prędkości maksymalnej do której można ustawić różne wartości wspomagania. Dlatego zmiana przełożenia to zmiana obrotów korby i inne zachowanie wspomagania. Kiedy stoisz i naciskasz na pedał silnik nie ciągnie czyli potrzebuje jakiś kąt obrotu korby aby stwierdzić że chcesz jechać - trochę to dziwne prawda? Co mi po takim wspomaganiu przy starcie pod górę.
Miejmy nadzieję że to ciągle oprogramowanie beta wiec wiele się może zmienić.
A teraz plusy. Jeszcze nie widziałem osoby która przejechała by się ULTRA i nie wróciła z pełnym uśmiechem na twarzy. To potwór. Moc startowa i jazdy porównywalna do dobrego motoroweru nawet słabego motoru przynajmniej na starcie. Ten rower nie zwalnia pod górki nie zwalnia w głębokim piasku, nie zwalnia nawet jak jedziesz na przełaj po lesie. To maszyna bez kompleksów mogąca ścigać się z jednostkami QS205 i podobnymi zarówno na starcie jak i przy prędkościach maksymalnych. Nie grzeje się tak jak to ma miejsce w hubach i jest niezwykle oszczędna jeśli chodzi o pobór energii z baterii. Ja na ta chwilę mam baterię 17,5 Ah 880W i jeszcze nie zdarzyło mi się wrócić z mniej niż 30% do domu. Przebiegi w lesie to 60 - 70 km. Prędkość max przy prądzie 30A to 55km bez wspomagania rowerzysty i około 65 ze wspomaganiem pedałami.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Tak naprawdę na wszystkie bolączki ULTRA jedyną logiczną opcją jest założenie innego sterownika.
Znalazłem 2 producentów. Wysyłasz do nich silnik i robią wymianę sterownika z dokładną kalibracją silnika. W obu przypadkach zyskujesz precyzję wspomagania za poziomie silników fabrycznych BOSCH itp.
Sterowniki oparte na mikroprocesorach z mocą do wyboru 1700W - aż do 2500W.
Jak pisze jeden z nich.....
We are calibrating the rotor of the engine to 8000 measuring points and can trough this control the engine on the highest efficiency.
This means we are using the power of the battery to pull the rotor forward, without producing a lot of heat/energy waste.
For this it is needed to send us the engine, we are doing the rest. Actual it is impossible to make the calibration yourself.
The controller we are selling is not a stupid PCB as Bafang one. We have a micro controller on the board, who is doing all the work.
About the battery:
Our controller supports up to 100A. Actual Exess is selling the Engine with 1700w,
but we have also a version with 2500w. In the end it is up to you, which one you like, but you have to know, more power means also more wear on the bike and engine.
Potwierdzone jest także zmniejszenie zużycia baterii o około 20% - 25 %
Jest tylko jeden minus - 400 EURO. ALE STRASZNIE MNIE KUSI ........
Jest jedno ale.....
Obecnie mam z przody zębatkę 46T własnie zmieniam na 39T wiec moc na kole znacząco wzrośnie. Zmiana napięcia z 48V na 52V zwiększy mi prędkość obrotową silnika no i moc oczywiście. Więc nie wiem czy nie sprawdzę najpierw tej konfiguracji zanim zdecyduję się ponieść kolejne koszty.
A dla prawdziwych HARDCOR-owców istnieje jeszcze 3 opcja
sam sterownik prawie 300F
https://www.cloudsto.com/...00w-detail.html
i łańcuch od krowy chyba
Znalazłem 2 producentów. Wysyłasz do nich silnik i robią wymianę sterownika z dokładną kalibracją silnika. W obu przypadkach zyskujesz precyzję wspomagania za poziomie silników fabrycznych BOSCH itp.
Sterowniki oparte na mikroprocesorach z mocą do wyboru 1700W - aż do 2500W.
Jak pisze jeden z nich.....
We are calibrating the rotor of the engine to 8000 measuring points and can trough this control the engine on the highest efficiency.
This means we are using the power of the battery to pull the rotor forward, without producing a lot of heat/energy waste.
For this it is needed to send us the engine, we are doing the rest. Actual it is impossible to make the calibration yourself.
The controller we are selling is not a stupid PCB as Bafang one. We have a micro controller on the board, who is doing all the work.
About the battery:
Our controller supports up to 100A. Actual Exess is selling the Engine with 1700w,
but we have also a version with 2500w. In the end it is up to you, which one you like, but you have to know, more power means also more wear on the bike and engine.
Potwierdzone jest także zmniejszenie zużycia baterii o około 20% - 25 %
Jest tylko jeden minus - 400 EURO. ALE STRASZNIE MNIE KUSI ........
Jest jedno ale.....
Obecnie mam z przody zębatkę 46T własnie zmieniam na 39T wiec moc na kole znacząco wzrośnie. Zmiana napięcia z 48V na 52V zwiększy mi prędkość obrotową silnika no i moc oczywiście. Więc nie wiem czy nie sprawdzę najpierw tej konfiguracji zanim zdecyduję się ponieść kolejne koszty.
A dla prawdziwych HARDCOR-owców istnieje jeszcze 3 opcja
sam sterownik prawie 300F
https://www.cloudsto.com/...00w-detail.html
i łańcuch od krowy chyba
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
ja wysyłam w okresie zimowym silnik na podmiankę tego kontrolera - i się zobaczyTomasz1973 pisze: ↑10 paź 2019, 21:01Tak naprawdę na wszystkie bolączki ULTRA jedyną logiczną opcją jest założenie innego sterownika.
Znalazłem 2 producentów. Wysyłasz do nich silnik i robią wymianę sterownika z dokładną kalibracją silnika. W obu przypadkach zyskujesz precyzję wspomagania za poziomie silników fabrycznych BOSCH itp.
Sterowniki oparte na mikroprocesorach z mocą do wyboru 1700W - aż do 2500W.
Jak pisze jeden z nich.....
We are calibrating the rotor of the engine to 8000 measuring points and can trough this control the engine on the highest efficiency.
This means we are using the power of the battery to pull the rotor forward, without producing a lot of heat/energy waste.
For this it is needed to send us the engine, we are doing the rest. Actual it is impossible to make the calibration yourself.
The controller we are selling is not a stupid PCB as Bafang one. We have a micro controller on the board, who is doing all the work.
About the battery:
Our controller supports up to 100A. Actual Exess is selling the Engine with 1700w,
but we have also a version with 2500w. In the end it is up to you, which one you like, but you have to know, more power means also more wear on the bike and engine.
Potwierdzone jest także zmniejszenie zużycia baterii o około 20% - 25 %
Jest tylko jeden minus - 400 EURO. ALE STRASZNIE MNIE KUSI ........
Jest jedno ale.....
Obecnie mam z przody zębatkę 46T własnie zmieniam na 39T wiec moc na kole znacząco wzrośnie. Zmiana napięcia z 48V na 52V zwiększy mi prędkość obrotową silnika no i moc oczywiście. Więc nie wiem czy nie sprawdzę najpierw tej konfiguracji zanim zdecyduję się ponieść kolejne koszty.
A dla prawdziwych HARDCOR-owców istnieje jeszcze 3 opcja
sam sterownik prawie 300F
https://www.cloudsto.com/...00w-detail.html
i łańcuch od krowy chyba
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Tongsheng z softem open source robi właśnie to czego nie robi bafang ultra, czyli nie wspomaga proporcjonalnie do mocy kolarza. Zawiodłem się, bo bafang ultra był moim ideałem. Jednak jeśli jest tak jak piszesz, to dziękuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Silnik 3 tysie, rama 3 tysie i jeszcze sterownik 1600 drogo wychodzi. A gdzie reszta ? Wyjdzie na spokojnie z 12 tysi moze wiecej. Zastanowilbym sie nad oryginalem boscha z mocna bateria. W tym roku na targach widzialem juz duzo ebajkow z bateriami 625wh i nawet jeden byl z dwiema bateriami po 600wh. Wychodzi 1200wh to juz niezly zasieg sie robi.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Imho to kiepawe z tym wymienianiem sterownika w najnowszym bafangu i to za taką cenę
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Ale nie uwzględniając kosztów można zrobić taki naped 6kw z czujnikiem nacisku
W pełni programowalny i konfigurowalny. Jak pojawił się ten napęd to była nadzieja na pelnoprawne zastąpienie bosha czy yamahy ale Chińczycy oczywiście postanowili potanić i wyszło co widać...może tszd3 pokaże bafangowi miejsce w szeregu
W pełni programowalny i konfigurowalny. Jak pojawił się ten napęd to była nadzieja na pelnoprawne zastąpienie bosha czy yamahy ale Chińczycy oczywiście postanowili potanić i wyszło co widać...może tszd3 pokaże bafangowi miejsce w szeregu
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
ja tam jestem mega zadowolony z połączenia Ultra z ramą karbonową w Exess przy tej geometrii i skoku. Nie ma wyboru rowerów z silnikiem tej wydajności, geometrii i wadze 25 kg - komuś przeszkadza ori kontroler to zawsze można wymienić i ma przeniesienie siły jak np w Brosepxl666 pisze: ↑13 paź 2019, 21:32Ale nie uwzględniając kosztów można zrobić taki naped 6kw z czujnikiem nacisku
W pełni programowalny i konfigurowalny. Jak pojawił się ten napęd to była nadzieja na pelnoprawne zastąpienie bosha czy yamahy ale Chińczycy oczywiście postanowili potanić i wyszło co widać...może tszd3 pokaże bafangowi miejsce w szeregu
Bosch, Yamacha, Brose itd. to silniki ustawowe ( bardzo dobre zresztą) ale o mniejszej mocy i bez manetki, tu nie ma czego porównywać - Ultra to silnik stworzony zupełnie do innego stylu jazdy i potrzeb. Mega zaletą Ultra jest to, że trudno go przegrzać. Mi się jeszcze nie udało a oram tym po górach konkretnie. Np. często śmigam w Bielsku po tych trasach zjazdowych i wjechanie tam zajmuje mi 3 razy mniej czasu niż zwykłym ustawowym elektrykiem, którego też posiadam. A o to mi chodziło
szkoda, że np. takiego CYC x1 pro nie zrobią w wersji pod dedykowaną ramę enduro/DH, byłaby fajna alternatywa
Ostatnio zmieniony 14 paź 2019, 0:13 przez mczarny1980, łącznie zmieniany 12 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
A ile wytrzyma taki nawet wysokiej grupy napęd przy takich mocach ? Łańcuch i kaseta muszą koszmarnie dostawać po dupsku.
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
sezon to dość abstrakcyjne pojecie w kontekscie wytrzymałosci podzespołów dla jednego sezon zamyka sie 500km po sciezkach rowerowych a dla innego 10000km po górach i leśnych bezdrożach pierwszy delikwent nie zajedzie napedu nawet przez 5 lat drugi zmieni go 2-3 razy w sezonie wszystko przy załozeniu że maja identyczne e-bike i sa blizniakami jednojajowymi obaj
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
No ładowanie w napęd rowerowy mocy powyżej 1kw to musi być koszmar dla podzespołów...
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
2100 km zrobiłem - głównie beskid śląskiInc0 pisze: ↑27 paź 2019, 10:12sezon to dość abstrakcyjne pojecie w kontekscie wytrzymałosci podzespołów dla jednego sezon zamyka sie 500km po sciezkach rowerowych a dla innego 10000km po górach i leśnych bezdrożach pierwszy delikwent nie zajedzie napedu nawet przez 5 lat drugi zmieni go 2-3 razy w sezonie wszystko przy załozeniu że maja identyczne e-bike i sa blizniakami jednojajowymi obaj
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Witam.
Jednak napęd EX1 zawita w moim rowerku. Sram X4 nie daje rady na wybojach za często miesza w przełożeniach.
Uzupełniłem temat o nowe modyfikacje.
Zachęcam do komentarzy.
Jednak napęd EX1 zawita w moim rowerku. Sram X4 nie daje rady na wybojach za często miesza w przełożeniach.
Uzupełniłem temat o nowe modyfikacje.
Zachęcam do komentarzy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 kwie 2020, 17:26
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Cześć,
czy próbowałeś juz programować swojego G510? Buduję podobnego fulla i szukam kogoś, kto już dał sobie w miarę z tym rade. Na zagranicznych forach widzę, że spokojnie standardowym programem do Bafang ultra idzie poustawiać G510, tak, aby działał bardziej liniowo, działał tak jak sobie tego życzysz.
czy próbowałeś juz programować swojego G510? Buduję podobnego fulla i szukam kogoś, kto już dał sobie w miarę z tym rade. Na zagranicznych forach widzę, że spokojnie standardowym programem do Bafang ultra idzie poustawiać G510, tak, aby działał bardziej liniowo, działał tak jak sobie tego życzysz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 sie 2019, 11:27
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Witam
Czy w tym silniku można ustawić jakiś tryb legalny żeby pomykać po drogach a jak w góry to szybkie przełączanie.
Ile w sumie wyszedł ten twój rower
Czy w tym silniku można ustawić jakiś tryb legalny żeby pomykać po drogach a jak w góry to szybkie przełączanie.
Ile w sumie wyszedł ten twój rower
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
dmarcol93 pisze: ↑08 kwie 2020, 18:10Cześć,
czy próbowałeś juz programować swojego G510? Buduję podobnego fulla i szukam kogoś, kto już dał sobie w miarę z tym rade. Na zagranicznych forach widzę, że spokojnie standardowym programem do Bafang ultra idzie poustawiać G510, tak, aby działał bardziej liniowo, działał tak jak sobie tego życzysz.
Witam
Programowanie ULTRA jest jak najbardziej możliwe. Wystarczy kabel do programowania i program. Jeśli chodzi o ustawienia parametrów to polecam ten wątek:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 4&start=25
Mi niestety brakowało płynności wspomagania przy pedałowaniu stad wymiana sterownika na sterownik Exessa.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Tryb legalny nie istnieje w tej maszynie.
Ustawienie mniejszej mocy nie oznacza ze silnik jak i cały rower jest legalny. Nominalna moc silnika to 1000 W a lagenie może być jedynie 250 W.
Rower z takim silnikiem można złożyć samodzielnie w granicach 13 - 14 tys PLN w górę. Największym kosztem będzie jak zawsze rama, silnik i bateria.
Co już daje +/- : 5000 + 3000 + 3500. Opcja ze sterownikiem EXESS + 400 EURO.
Reszta podzespołów to już kwestia zamożności składającego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 sie 2019, 11:27
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Witam
Ile wazy ten rower?
Czy jazda na manetce jest porównywalna go haba 1500w?
Pozdrawiam
Ile wazy ten rower?
Czy jazda na manetce jest porównywalna go haba 1500w?
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 kwie 2021, 9:04
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Witam,
Czy ktoś może mnie odesłać do tematu lub opisać tutaj jak podlaczyc lampkę do bafang ultra zeby działała z wlacznika ( jest tam specjalny przycisk).
Dodatkowo w okolicach sensora zmiany biegów są jeszcze dwa cienkie kabelki zakonczine konektorami - brak na nich napięcia. Ktoś wie do czego służą?.
Rower to frey instalacja bafang ultra fabryka
Czy ktoś może mnie odesłać do tematu lub opisać tutaj jak podlaczyc lampkę do bafang ultra zeby działała z wlacznika ( jest tam specjalny przycisk).
Dodatkowo w okolicach sensora zmiany biegów są jeszcze dwa cienkie kabelki zakonczine konektorami - brak na nich napięcia. Ktoś wie do czego służą?.
Rower to frey instalacja bafang ultra fabryka
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Jak oceniasz pracę tensometru ? Jaki koszt sprowadzenia ? Ile cla i podatku?Jaruhna pisze: ↑10 kwie 2021, 9:13Witam,
Czy ktoś może mnie odesłać do tematu lub opisać tutaj jak podlaczyc lampkę do bafang ultra zeby działała z wlacznika ( jest tam specjalny przycisk).
Dodatkowo w okolicach sensora zmiany biegów są jeszcze dwa cienkie kabelki zakonczine konektorami - brak na nich napięcia. Ktoś wie do czego służą?.
Rower to frey instalacja bafang ultra fabryka
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 kwie 2021, 9:04
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Rower mam 2 dni więc trudno powiedzieć coś więcej na razie jezdzi sie bardzo fajnie głównie 1 - 3 poziom wspomagania. Myślę że w tym temacie po mieisacu się wypowiem. Orolnie silnik reaguje na siłę nacisku ale narazie to 10km przejechane więc nic nie powiem.
Chce podłączyć lampkę wziąłem. Ze starego roweru podłączyłem do wyjścia usb w bateri tam jest 4.8V ale lampka nie działa, na normalnej ladowarce usb do telefonu działa więc nie wiem co jest grane...
Ogolnie najlepiej jakby udało się podłączyć p fabryczny przycisk od światła ale nie wiem gdzie się wpiac. Szukam schematu
Chce podłączyć lampkę wziąłem. Ze starego roweru podłączyłem do wyjścia usb w bateri tam jest 4.8V ale lampka nie działa, na normalnej ladowarce usb do telefonu działa więc nie wiem co jest grane...
Ogolnie najlepiej jakby udało się podłączyć p fabryczny przycisk od światła ale nie wiem gdzie się wpiac. Szukam schematu
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Czytałem na endlessie że to wyjście lampki niekoniecznie musi działać. Podobnie ludziom nie działa czujnik zmiany biegu choć jest wtyk to nie jest włączony w sofcie .
Czy czujesz że napęd reaguje na nacisk ? Czy tylko na ruch korby ? Napiszesz o kosztach ? Skąd jesteś wogóle?
Czy czujesz że napęd reaguje na nacisk ? Czy tylko na ruch korby ? Napiszesz o kosztach ? Skąd jesteś wogóle?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 kwie 2021, 9:04
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Z dabrowy G.
Czujnik zmiany biegów dziala dobrze rozpina naped na 1.5sek przy zmianie przerzutki .
Moze byc że jest odłączony przez soft. Na pewno tu ludzie maja jakies linki lub kabel do softu i trochę instrukcji jak to włączyć.
Jeśli tak to podeślijcie proszę chyba ze ktos z okolicy to ma to chętnie podjadę.
Co do nacisku wypowiem się więcej jak pojeżdżę
Koszty to
Zależne od osprzętu ale miedzy 13-15kpln
Czujnik zmiany biegów dziala dobrze rozpina naped na 1.5sek przy zmianie przerzutki .
Moze byc że jest odłączony przez soft. Na pewno tu ludzie maja jakies linki lub kabel do softu i trochę instrukcji jak to włączyć.
Jeśli tak to podeślijcie proszę chyba ze ktos z okolicy to ma to chętnie podjadę.
Co do nacisku wypowiem się więcej jak pojeżdżę
Koszty to
Zależne od osprzętu ale miedzy 13-15kpln
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.
Ale płaciłes cło i podatek czy było w cenie paczki z chin ?
Goście na endlessie piszą że jak fabrycznie nie hula czujnik to nawet w sofcie nie idzie go włączyć...
Goście na endlessie piszą że jak fabrycznie nie hula czujnik to nawet w sofcie nie idzie go włączyć...