Zapewne kontroler ma swoje stałe opóźnienie w celu oszczędzania zarówno tranzystorów jak i silnika, ale jest to na tyle minimalne, że mi nie przeszkadza. Natomiast nadal problem opisany wyżej jest aktualny i nie wiem do kogo się udać. Do Poznania mam za daleko
QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2018, 21:08
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Czy ktoś w ostatnim czasie robił zakupy u czeskiego evracing?
http://evracing.cz/ebike-qs-motor-1000w-v1-205-35h
Można im zaufać ? Mają oryginalne te QS'y ?
http://evracing.cz/ebike-qs-motor-1000w-v1-205-35h
Można im zaufać ? Mają oryginalne te QS'y ?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Ja mam silnik z EV racing, miałem też kupowane gdzie indziej, i nie miały tej niebieskiej nalepki. Wewnątrz te bez nalepki miały lepsze łożyska, poza tym wszystkie QSy są podobne. Uzwojenia grube i cały stojan wypchany. Rezystancja między fazowa przy napięciu 3,3V ok 9,9 +/- 0,1A. Róznice max 1,8% na rezystancji uzwojeń, po tym można łatwo sprawdzić, czy miedzi jest odpowiednia ilość i nawojów, czy nie
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Podepnę się pod temat, bo mam dylemat (rym niezamierzony )
Chodzi mi o zastosowanie tego QS'a 6T w góry, rower to full Speca koło 26" i myślałem wpakować tam 3k turbo ale zacząłem się obawiać o tylni zawias, ma łożyskowanie w 3 punktach jedno zaraz przy osi i obawiam się o to jak jego rozgięcie o te minimum 10mm wpłynie na pracę i żywotność tylniego zawieszenia.
Piszecie tutaj, że QS 6t jest dużo bardziej odporny na przegrzanie od Mxus 30H, kumpel ma ten sam rower z Mxusem 7x9 i na Szyndzielnię nie podjedzie bez odcinki, silnik zabezpieczyliśmy termicznie całe szczęście.
Czy ktoś używa tegoż QS'a w górzystym terenie i może się wypowiedzieć?
Mój setup zasilania to 13s9p sterownik sinus 45A, jaką prędkość osiągnę na takim zasilaniu? (sprawa drugorzędna)
Chodzi mi o zastosowanie tego QS'a 6T w góry, rower to full Speca koło 26" i myślałem wpakować tam 3k turbo ale zacząłem się obawiać o tylni zawias, ma łożyskowanie w 3 punktach jedno zaraz przy osi i obawiam się o to jak jego rozgięcie o te minimum 10mm wpłynie na pracę i żywotność tylniego zawieszenia.
Piszecie tutaj, że QS 6t jest dużo bardziej odporny na przegrzanie od Mxus 30H, kumpel ma ten sam rower z Mxusem 7x9 i na Szyndzielnię nie podjedzie bez odcinki, silnik zabezpieczyliśmy termicznie całe szczęście.
Czy ktoś używa tegoż QS'a w górzystym terenie i może się wypowiedzieć?
Mój setup zasilania to 13s9p sterownik sinus 45A, jaką prędkość osiągnę na takim zasilaniu? (sprawa drugorzędna)
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Koło 45km/h. Jak z termika nie wiem ale w tym kole i takim sterownikiem będzie fajnie ciągnąć
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
No to dla mnie w zupełności wystarczająca prędkość dzięki.
Czekam jeszcze na opinię kogoś kto wie jak to się grzeje w trudniejszym terenie.
I jeszcze pytanko odnośnie wymiany czujnika temperatury na ntc10k, te co mi w google wyskoczyły zwykle są opisane do 125 stopni, gdzie kupujecie odpowiednie?
Czekam jeszcze na opinię kogoś kto wie jak to się grzeje w trudniejszym terenie.
I jeszcze pytanko odnośnie wymiany czujnika temperatury na ntc10k, te co mi w google wyskoczyły zwykle są opisane do 125 stopni, gdzie kupujecie odpowiednie?
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Nikt nic? hmm będę pionierem
Silnik zamówiony, czekam na dostawę, Czujniki NTC10K również.
Dam znać jak przetestuję, może komuś się przyda.
Silnik zamówiony, czekam na dostawę, Czujniki NTC10K również.
Dam znać jak przetestuję, może komuś się przyda.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
W zasadzie będę robił taki sam setup ale się zastanawiam nad 16s vs 13s
Silnik zamawiam w przyszłym tygodniu.
Który czujnik zamówiłeś?
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Ja już mam akumulator gotowy i całą resztę brak tylko silnika.
Czujnik wziąłem ten https://allegro.pl/oferta/termistor-ntc ... MzhlZjU%3D
Czujnik wziąłem ten https://allegro.pl/oferta/termistor-ntc ... MzhlZjU%3D
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Powyżej 125 stopni na wyświetlaczu głupieje więc warto o tym pamiętać. Jak dobijesz powyżej 120 noga, znaczy palec z gazu
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Głupieje w sensie, że zaczyna mrugać czy jak?
Ja wrzucę czujnik temperatury dla odczytu na wyświetlaczu oraz zabezpieczenie termiczne NC 150st na zasilaniu Halli, takie przyjemne z pożytecznym
Ja wrzucę czujnik temperatury dla odczytu na wyświetlaczu oraz zabezpieczenie termiczne NC 150st na zasilaniu Halli, takie przyjemne z pożytecznym
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Ponoć sinus kt odcina zasilanie przy 145 stopniach ale nie testowałem. Gdzie zamówiłeś qs'a?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
KT nic nie odcinają jedynie pokazują, powyżej 120 st temperatura mruga informując że jest wysoka.
Zamówiłem w EVracing i powiem, że się nie spodziewałem, w piątek wieczorem dostałem potwierdzenie z linkiem do płatności Paypal, taką wybrałem, a dziś dostałem maila z DHL że jutro dostawa
Zamówiłem w EVracing i powiem, że się nie spodziewałem, w piątek wieczorem dostałem potwierdzenie z linkiem do płatności Paypal, taką wybrałem, a dziś dostałem maila z DHL że jutro dostawa
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Nic nie odcina. Jak będziesz dawał powyżej 130 stopni pokaże Ci za chwilę np 100 stopni, a będzie 180 albo 200 i uzwojenie pójdzie z dymem.Vegasnight9 pisze: ↑01 paź 2019, 18:55Ponoć sinus kt odcina zasilanie przy 145 stopniach ale nie testowałem. Gdzie zamówiłeś qs'a?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Może chodziło Ci o to że jak sterownik się przegrzeje to sam się wyłącza? Te kt mają jakieś swoje zabezpieczenie ale sporo za wysoko wyłącza i jeden ( wprawdzie podkręcony na 60A ) już zamęczyłem. Lepiej go też zabezpieczyć.Vegasnight9 pisze: ↑01 paź 2019, 18:55Ponoć sinus kt odcina zasilanie przy 145 stopniach ale nie testowałem. Gdzie zamówiłeś qs'a?
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
No i silniczek już u mnie, dotarł DHLem w trzeci dzień roboczy po opłaceniu Paypalem
Czyli dziś zabawa z zaplotem i centrowaniem tylko jeszcze mi cholera nie dotarły termistory do podmiany no ale jutro już powinny być.
Czyli dziś zabawa z zaplotem i centrowaniem tylko jeszcze mi cholera nie dotarły termistory do podmiany no ale jutro już powinny być.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Jakby ktoś chciał mam podkładki dystansujące oś pod wolnobieg 10x16 i zewnętrzna średnica 21 lub 24mm.
Pisze tutaj bo sporo osób pyta bo wolnobieg ani 6 ani 7 rzędów bez tych podkładek nie pasuje.
Zabezpieczenia te uniwersalne już są dostępne ale będą też wzmocnione z dociskiem.
Pisze tutaj bo sporo osób pyta bo wolnobieg ani 6 ani 7 rzędów bez tych podkładek nie pasuje.
Zabezpieczenia te uniwersalne już są dostępne ale będą też wzmocnione z dociskiem.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Z evracing.cz brałeś? wrzuć kilka fotek. Ocenimy czy oryginał
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Tak z EVracing jak cyba większość w tym temacie.
Silnik wizualnie jest identyczny jak na zdjęciach na stronie, więc oceniaj
Koło już zaplecione jeszcze tylko naciągnąć szprychy i wycentrować
Fotki gotowego koła juz w moim temacie.
Silnik wizualnie jest identyczny jak na zdjęciach na stronie, więc oceniaj
Koło już zaplecione jeszcze tylko naciągnąć szprychy i wycentrować
Fotki gotowego koła juz w moim temacie.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
wklejaliście do silnika MF52 (do 120 stopni) czy MF58 (do 250)?
Skłaniam się do MF58 ale żeby jakiś jazd nie było. Jedno i drugie to 10k wiec temperaturę będzie pokazywać tak samo.
Skłaniam się do MF58 ale żeby jakiś jazd nie było. Jedno i drugie to 10k wiec temperaturę będzie pokazywać tak samo.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Dziś odpaliłem silnik "na pająka" pospinałem kable na kostkach elektrycznych żeby go sprawdzić zanim go otworzę i poobcinam wtyczki, śmiga jak marzenie
Przy okazji potwierdzę że ułożenie kabli pod sinusem KT jak kolega wyżej
Żolty - żółty
Zielony - niebieski
Niebieski - zielony
Fazy i halle i działa jak trzeba, więc chyba pod każdym sinusem takie ustawienie.
Pytanie odnośnie tego płaskownika / blokady obrotu z zestawu, używacie?
Ma jakiś luz ale ja regena nie używam, jak radzicie?
Przy okazji potwierdzę że ułożenie kabli pod sinusem KT jak kolega wyżej
Żolty - żółty
Zielony - niebieski
Niebieski - zielony
Fazy i halle i działa jak trzeba, więc chyba pod każdym sinusem takie ustawienie.
Pytanie odnośnie tego płaskownika / blokady obrotu z zestawu, używacie?
Ma jakiś luz ale ja regena nie używam, jak radzicie?
- PiotrLL
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 lut 2019, 20:35
- Lokalizacja: Gorzyce- Podkp.
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Ten płaskownik jest chyba do Kariwy lub Sparka nie nadaje sie do roweru....
Mysle zabezpieczyc silnik Termikiem (wyłacznikiem) bo Termistor i tak nie uratuje zycia silnikowi jak zapomnisz kontrolowac temperatury...
Wasza wersja silnika posiada dodatkowy biały kabelek? U mnie niestety brak
Mysle zabezpieczyc silnik Termikiem (wyłacznikiem) bo Termistor i tak nie uratuje zycia silnikowi jak zapomnisz kontrolowac temperatury...
Wasza wersja silnika posiada dodatkowy biały kabelek? U mnie niestety brak
Ostatnio zmieniony 04 paź 2019, 9:52 przez PiotrLL, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do kontaktu wymiana wiedzy- pomoc
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- PiotrLL
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 lut 2019, 20:35
- Lokalizacja: Gorzyce- Podkp.
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Gregory a Ty masz 5 czy 6T?
Zapraszam do kontaktu wymiana wiedzy- pomoc
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- PiotrLL
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 lut 2019, 20:35
- Lokalizacja: Gorzyce- Podkp.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
A to dla czego?
Musisz wiedzieć, że na jednym kabelku zabezpieczenia termicznego nie wyprowadzisz, w Mxusach są 2 przewody od czujnika temperatury i można go zamienić na wyłącznik termiczny rezygnując z odczytu temperatury.
Musisz wiedzieć, że na jednym kabelku zabezpieczenia termicznego nie wyprowadzisz, w Mxusach są 2 przewody od czujnika temperatury i można go zamienić na wyłącznik termiczny rezygnując z odczytu temperatury.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Wyprowadzi na jednym białym jak jest NO z klamkami i to jest bezpieczniejsze niż NC.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
to jak w końcu robić?
Bo widziałem:
NC stacyjka
NC na zaslianiu hali
i teraz NO z klamkami. Masz na myśli detekcje hamulca?
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Tutaj TAS o tym pisze viewtopic.php?f=14&t=1508&p=40056&hilit ... zne#p21099
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Najprościej jest zastosować wyłącznik termiczny NO, dać jeden przewód wylącznika w silniku pod masę halli, a drugi pod biały, następnie pod biały przewód od hamulców podpiąć się tym przewodem, którym zastąpiliśmy czujnik temperatury. Każdy sterownik blokowy i kt posiadają wyjścia na klamki i działają poprzez zwieranie białego przewodu do masy. Jak ktoś pruje przewody do silnika tylko po to by dodać dodatkowy przewód to błąd i masa niepotrzebnej roboty. Sposób z wyłącznikiem NO jest najprostszy bo nie wprowadzamy do silnika napięcia aku jak to bywa w przypadku wyłącznika NC podłączanego pod stacyjkę.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Chyba raczej MF58... A tak w ogóle to jaki termistor NTC10K polecacie do silnika? Bo czeka mnie wymiana... Szkoda że qs 35h nie ma podwójnych czujników jak 3k turbo
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
No i się musiałem ostro wk...ić, zamówiłem linkowane przeze mnie wyżej termistory za radą Glebora i niestety są do doopy.
Całe szczęście, że sprawdziłem je zanim wkleiłem, podłączyłem w rower i na wyświetlaczu temperatura ok no to super, potraktowałem czujnik delikatnie opalarką i do 117 stopni dobrze, ale na 117 się zatrzymał mimo, że dalej podgrzewałem, potem nagle wskoczył na 138 i to jest max co pokazał
Teraz rozgrzebany silnik poleży pewno do środy pod warunkiem że znajdę ODPOWIEDNIE termistory.
Ktoś coś na temat? ale tak poważnie? Jakie to ustrojstwo kupić?
Całe szczęście, że sprawdziłem je zanim wkleiłem, podłączyłem w rower i na wyświetlaczu temperatura ok no to super, potraktowałem czujnik delikatnie opalarką i do 117 stopni dobrze, ale na 117 się zatrzymał mimo, że dalej podgrzewałem, potem nagle wskoczył na 138 i to jest max co pokazał
Teraz rozgrzebany silnik poleży pewno do środy pod warunkiem że znajdę ODPOWIEDNIE termistory.
Ktoś coś na temat? ale tak poważnie? Jakie to ustrojstwo kupić?
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
MF58 widziałem na aliexpress. W Polsce tylko w bto w jakiejś chorej cenie (75 groszy za sztukę przy minimalnym zamówieniu 50 sztuk). Na ali kosztuje to do dolara za 20 sztuk tylko, że trzeba na to poczekać.
Gdybyś zamawiał to unikaj przesyłki Cainiao Super Economy Global - idzie bite 2 miesiące. Yanwen ok miesiąca, China post small package - ok 3 tygodni.
Gdybyś zamawiał to unikaj przesyłki Cainiao Super Economy Global - idzie bite 2 miesiące. Yanwen ok miesiąca, China post small package - ok 3 tygodni.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
No czekał już na pewno nie będę, wystarczy że gotowy rower bez silnika równy miesiąc się kisił...
Już predzej zamówię wyłącznik termiczny NO i wepnę w kabel od czujnika hamulca.
Już predzej zamówię wyłącznik termiczny NO i wepnę w kabel od czujnika hamulca.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
No ale chyba te termistory różnią się jakością? Chyba nie montują w fabryce do silników najgorszego gów..a za 5gr/szt...
Na aliexpress nie wiadomo co kupić bo wszystko jedno i to samo (czyt. ten sam szajs)
Gregory jak masz rozebranego tego QS'a to wrzuć kilka fotek środka. Jestem ciekaw jak wklejony jest fabryczny termik
Na aliexpress nie wiadomo co kupić bo wszystko jedno i to samo (czyt. ten sam szajs)
Gregory jak masz rozebranego tego QS'a to wrzuć kilka fotek środka. Jestem ciekaw jak wklejony jest fabryczny termik
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Ja na te termistory nie narzekam. Patrzę pod miernikiem i zmieniają swoje parametry idealnie.
Termistor ma 5% i może delikatnie przekłamywać, jak chcesz, to kup sobie 1% będą dokładniejsze.
A co do wyświetlacza, to tak jak chłopaki piszą LCD KT-3 lagują z odczytem i sabvoton też potrafi się zamyślić. Jak chcesz być na 100% pewien, to weź termostat bimetaliczny ja wrzucam na 120 stopni można na 130 lub 140 wsadzić.
Gregory to, że kupisz inny termistor nie gwarantuje lepszego odczytu przez sterownik, a gwarantuje ci, że nie jest to zbytnio możliwe, żemy prosty rezystancyjny czujnik NTC z nawiniętym drutem który zmienia rezystancję ze wzrostem temperatury miał jakieś lagi.
Ogólnie to nie polecam stroić silników tak, żeby była możliwość zakatowania go zanim zmieni się odczyt. Do silnika sterownik powinien być tak dobrany, żeby wszelkie zmiany i odczyty temperatury były potrzebne dopiero po co najmniej kilku minutach jazdy. Jeżeli ktoś stroi jakikolwiek silnik tak, żeby temperatura w ciągu 10-20 sekund osiągnęła 200 stopni, to życzę miłej eksploatacji...
W związku z tym, że praktycznie pomiary temperatury w tańszych sterownikach KT/sabek zawodzą zastanawiam się, czy taka kontrola temperatury przez sterownik ma sens, czy nie lepiej odcinać zasilanie hali i brać tańsze silniki z chin bez żadnych czujników np. stare dobre 9C RH205.
Termistor ma 5% i może delikatnie przekłamywać, jak chcesz, to kup sobie 1% będą dokładniejsze.
A co do wyświetlacza, to tak jak chłopaki piszą LCD KT-3 lagują z odczytem i sabvoton też potrafi się zamyślić. Jak chcesz być na 100% pewien, to weź termostat bimetaliczny ja wrzucam na 120 stopni można na 130 lub 140 wsadzić.
Gregory to, że kupisz inny termistor nie gwarantuje lepszego odczytu przez sterownik, a gwarantuje ci, że nie jest to zbytnio możliwe, żemy prosty rezystancyjny czujnik NTC z nawiniętym drutem który zmienia rezystancję ze wzrostem temperatury miał jakieś lagi.
Ogólnie to nie polecam stroić silników tak, żeby była możliwość zakatowania go zanim zmieni się odczyt. Do silnika sterownik powinien być tak dobrany, żeby wszelkie zmiany i odczyty temperatury były potrzebne dopiero po co najmniej kilku minutach jazdy. Jeżeli ktoś stroi jakikolwiek silnik tak, żeby temperatura w ciągu 10-20 sekund osiągnęła 200 stopni, to życzę miłej eksploatacji...
W związku z tym, że praktycznie pomiary temperatury w tańszych sterownikach KT/sabek zawodzą zastanawiam się, czy taka kontrola temperatury przez sterownik ma sens, czy nie lepiej odcinać zasilanie hali i brać tańsze silniki z chin bez żadnych czujników np. stare dobre 9C RH205.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Ja się jeszcze nie zdecydowałem na sterownik wiec nie do końca wiem, którą drogą iść ale możesz przecież zrobić jedno i drugie. Zabezpieczenie na bimetalu na 150 stopni zadziała zawsze nawet jak się zagapisz, bo z tego co wiem to KT nie odcina a tylko informuje. A podgląd temperatury można mieć do celów informacyjnych - będziesz wiedział kiedy zaraz Ci odetnie zasilanie.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
eMdzeJ dokladnie taki był plan, pisałem o tym kilka postów wcześniej ale taki podgląd na nic się nie przyda.
Kumpel wygrzebał z szuflady termistor 1% dziś podmienię i sprawdzę jak ten zadziała.
Kumpel wygrzebał z szuflady termistor 1% dziś podmienię i sprawdzę jak ten zadziała.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Tylko że farba na qs35h na uzwojeniach jest do 120 stopni wg producenta. Uzwojenia mogą się grzać nie równo ja zabezpieczam zawsze na 120 stopni. Ale niech każdy robi jak chce
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
No i ten termistor wskazał max 148 stopni więc wystarczy, nie pytajcie jaki - nie mam bladego pojęcia, założyłem też bimetal na zasilaniu halli więc komplet jest, klej schnie jutro montaż przepikanie miernikiem czy nie ma zwarć i w rower go wreszcie.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Wrzuć kilka fotek środka
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Środek jak środek
Nic nadzwyczajnego, oczywiście taśma trzyma elementy na miejscu do wyschnięcia kleju.- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Rozebrałeś go w domowych warunkach? Łatwo poszło? Pytam bo mnie też to czeka
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: QS MOTOR 1000W 205 35H V1 135mm
Odkręcasz śruby na dekielkach i rozbiera się bardzo łatwo, najlepiej jak masz ściągacz 3 łapkowy za 2 dychy z rynku.
Nie zapomnij zdjąć wszystkich nakrętek i podkładek z osi przed rozbiórką. Ja zmieniałem czujniki na NTC 10K, aczkolwiek miejsce oryginalne które QS przewidział na czujnik to porażka dla bardziej wymagających użytkowników bezwładność termiczna jest spora.
Nie zapomnij zdjąć wszystkich nakrętek i podkładek z osi przed rozbiórką. Ja zmieniałem czujniki na NTC 10K, aczkolwiek miejsce oryginalne które QS przewidział na czujnik to porażka dla bardziej wymagających użytkowników bezwładność termiczna jest spora.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663