QS205 kąt halli
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
QS205 kąt halli
Jestem trakcie programowania sterownika sabvoton z silnikiem QS205 5T i tu natknąłem problem jaki powinien byc kąt halli dla tego silnika?
Według testu halli jest ok i jest ustawiony hall angle 253 wydaje mi sie ze jest źle dobrany kąt halli.
Według testu halli jest ok i jest ustawiony hall angle 253 wydaje mi sie ze jest źle dobrany kąt halli.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: QS205 kąt halli
pierwszy post w watku o qs205
Kod: Zaznacz cały
Hall Sensor Phasing angle: 120 degree
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Dzięki. własnie ja mam wersje 50H v3 a nie 35H V1 ale nie ma znaczenia bo wszystkie wersje QS205 mają kąt 120 teraz sprawdziłem na ich stronie producenta.
Na to wygloda autokalibracja sabvotona u mnie nie działa prawidłowo i nie umie ustawić kąta halli mimo ze bez problemu przechodzi test halli ok
Ustawie ręcznie i zobaczę jak działa bo aktualnie jakoś mało mocy i wydaję sie ze mała sprawność silnik jak na 12kW.
Ale jeszcze jedne pytanie ciekawości ta wartość 120 to jest kąt 12° a tą wartość co mam u siebie 253 to będzie 25,3°? Czy jest to innaczej liczone programie?
Na to wygloda autokalibracja sabvotona u mnie nie działa prawidłowo i nie umie ustawić kąta halli mimo ze bez problemu przechodzi test halli ok
Ustawie ręcznie i zobaczę jak działa bo aktualnie jakoś mało mocy i wydaję sie ze mała sprawność silnik jak na 12kW.
Ale jeszcze jedne pytanie ciekawości ta wartość 120 to jest kąt 12° a tą wartość co mam u siebie 253 to będzie 25,3°? Czy jest to innaczej liczone programie?
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: QS205 kąt halli
Nie chcę mącić ale z tego co pamiętam mam w 205V3 też 254 stopnie po auto-kalibracji. Po czy wnioskujesz, że mało mocy? Mi na pełnym gazie podbija przód do góry w q76r (około 45-50kg wagi) + rider 90kg.
Możesz się jeszcze pobawić w zmiany progów pracy manetki. Wtedy będzie agresywniej reagował na dodanie gazu. Robi się szatan
Możesz się jeszcze pobawić w zmiany progów pracy manetki. Wtedy będzie agresywniej reagował na dodanie gazu. Robi się szatan
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Mam ustawiony na 120A z akumulatora i 300A z fazy.
Trakcje przyspieszenia pobiera prąd według BMSa 115A przy napięciu 101V co daje 11,6KW mocy dostarczonej do silnika i manetka jest dobrze ustawiona bo idzie pełna moc.
Mam wersję silnika 5T wiec wolny a jak wiadomo wolniejszy uzwojenia szybciej rozpędza silnik ale za to max prędkość jest mniejsza cos za cos.
Według kolegi co mial okazje jechał powiedział ze mała moc jak na te parametry moim odczuciu tez cos złabo sie zbiera.
Więc szukam co może byc przyczyną ze pobiera 11,6KW a cos słabo ciągnie.
A jeszcze jedna sprawa mam regen ustawiony na 90A z fazy i słabo hamuje powiedzieć moge ze spowalniacze a nie hamulce.
Dla tego zainteresowałem parametrami kąta halli bo jeśli jest złe ustawiony to impulsy prądu do cewek wypadnie nie tym czasie co powinno albo za późno albo za wcześnie i osłabia sprawność silnika moja teoria.
Ustawie prawidłową wartość i zobaczę czy sprawność silnika jest lepsza i czy regen uzyska tez lepszą sprawność.
Trakcje przyspieszenia pobiera prąd według BMSa 115A przy napięciu 101V co daje 11,6KW mocy dostarczonej do silnika i manetka jest dobrze ustawiona bo idzie pełna moc.
Mam wersję silnika 5T wiec wolny a jak wiadomo wolniejszy uzwojenia szybciej rozpędza silnik ale za to max prędkość jest mniejsza cos za cos.
Według kolegi co mial okazje jechał powiedział ze mała moc jak na te parametry moim odczuciu tez cos złabo sie zbiera.
Więc szukam co może byc przyczyną ze pobiera 11,6KW a cos słabo ciągnie.
A jeszcze jedna sprawa mam regen ustawiony na 90A z fazy i słabo hamuje powiedzieć moge ze spowalniacze a nie hamulce.
Dla tego zainteresowałem parametrami kąta halli bo jeśli jest złe ustawiony to impulsy prądu do cewek wypadnie nie tym czasie co powinno albo za późno albo za wcześnie i osłabia sprawność silnika moja teoria.
Ustawie prawidłową wartość i zobaczę czy sprawność silnika jest lepsza i czy regen uzyska tez lepszą sprawność.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: QS205 kąt halli
Mam takie same ust. 120/300 i koło podrywa do ponad 50km/h. Regen na 50A i raczej pełni rolę spowalniacza niz hamulca.
Przy przyspieszaniu BMS pokazuje ponad 120A.
Waga całkowita 145kg, nawój 4T.
Przy przyspieszaniu BMS pokazuje ponad 120A.
Waga całkowita 145kg, nawój 4T.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2019, 20:57 przez PoulN, łącznie zmieniany 7 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: QS205 kąt halli
Nie tędy droga. Ręczne ustawianie kąta halli może prowadzić do uszkodzenia sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Tak masz racje.
Producent podaje dla silnika QS205 wartość 120 a autokalibracja 253 teraz pytanie którą wartość jest prawidłowa?
1. Jak podaje producent dla silnika QS205 ze powinno byc ustawiony na 120.
2. Czy zaufać autokalibracji co według mnie chyba źle ustawia parametr bo jest duża różnica prawidłową wartością dla tego modelu silnika
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: QS205 kąt halli
To nie jest taki kąt w autokalibracji jak myślisz. Czasami jest 251 czasami 1 czasami 90
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
A tak ciekawości jak to nie kąt halli to według ciebie co to za parametr i do czego złoży?
Bo sama nazwa hall angle mówi ze to kąt halli chyba ze masz inny tłumacza Angielskiego-Polski
Według informacji z internetu co znalazłem jest to kąt halli w trakcie kalibracji jakieś tam kąt sobie wybiera sterownik każdy model silnika ma inny kąt halli z tego co zauważyłem producent silnika i modelu podaje ta wartość dla mojego modelu jest wartość 120.
Ale czy sterownik dobrze wybiera jak producent podaje inna wartość od tego co sterownik wybiera i ustawia według uznania?
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: QS205 kąt halli
Przypomina mi to moje rozważania. Jaką masz wartość ustawioną w "limit dc current"?
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 mar 2018, 15:10
Re: QS205 kąt halli
Jeżeli chodzi o parametr z noty katalogowej równy 120 stopni to jest rozmieszczenie halli względem siebie. Tak jak na rysunku w załączniku.
Załącza się HallA, następnie po obrocie o 120st elektryczne załącza się HallB itd.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Miałem 40A później zmieniłem na maxa i później minimum żadnej reakcji na ta funkcje.
Mam podpięty czujnik i prawidłowo pokazuje temperaturę silnika.
Ustawiony były wysokie temperatury bo 150 145 i 140 po czym wyłączyłem monitorowanie silnika i pokazuje 0 stopni aktualnie motor żadnej reakcji na zmiany bo motor max miałem 55 stopni wiec daleko do zabezpieczenia.
Jak by zadziałał zabezpieczenie limit dc current to nie pobierał 115A z baterii i 11,6KW
Ostatnio zmieniony 08 paź 2019, 6:53 przez Umbur, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dede, codziennie poprawiam Twoje błędy ortograficzne. Patrz co piszesz. Nie "puzniej", tylko "później". :P
Powód: Dede, codziennie poprawiam Twoje błędy ortograficzne. Patrz co piszesz. Nie "puzniej", tylko "później". :P
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: QS205 kąt halli
Zmierzony kąt hali w auto kalibracji zależy od kolejności podłączonych przewodów fazowych
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Na innym forum znalazem ze można zrobić korektę i dopasować lepiej kąt halli.
A ktoś z wasz zmieniał parametry hall angle?
I ewentualnie jakie objawy były jak ktoś zmienił?
Spróbuje zmienić ten parametry ręcznie.
Zrobię ponownie test hall i zobaczę czy przejdzie test i czy zmieni mi ponownie na poprzedni parametr jak było.
A ktoś z wasz zmieniał parametry hall angle?
I ewentualnie jakie objawy były jak ktoś zmienił?
Spróbuje zmienić ten parametry ręcznie.
Zrobię ponownie test hall i zobaczę czy przejdzie test i czy zmieni mi ponownie na poprzedni parametr jak było.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: QS205 kąt halli
To chyba na żywo można robić podczas kręcenia obserwować amperomierz czy spada zużycie prądu czy nie, ale wydaje mi się, że on to jednak ustawia sam dość dokładnie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: QS205 kąt halli
To jest dość dziwne. Jak miałem ustawione zgodnie z blogiem Marcina 30A jechał gorzej niż ekross z 9c. Jak dałem na maxa idzie jak ogień. Opisy tej funkcji w necie są różne.Dede pisze: ↑07 paź 2019, 16:02Miałem 40A puzniej zmieniłem na maxa i puzniej minimum żadnej reakcji na ta funkcje.
Mam podpięty czujnik i prawidłowo pokazuje temperaturę silnika.
Ustawiony były wysokie temperatury bo 150 145 i 140 po czym wyłączyłem monitorowanie silnika i pokazuje 0 stopni aktualnie motor zadnej reakcji na zmiany bo motor max miałem 55 stopni wiec daleko do zabezpieczenia.
Jak by zadziałał zabezpieczenie limit dc current to nie pobierał 115A z baterii i 11,6KW
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: QS205 kąt halli
Jeżeli już eksperymetujecie to szczerze radzę na zasilaczu i bez regena.
Sprawa jest ciekawa ale przy eksperymentach na aku łatwo o błąd. A starczy tylko jeden
Co do kąta halli zobaczcie tu: viewtopic.php?f=18&t=3618
Wątek o tych sprawach. Zasada zapewne taka sama.
Trochę teorii i wstępu:
Tu offsety na przemysłowym silniku:
Sprawa jest ciekawa ale przy eksperymentach na aku łatwo o błąd. A starczy tylko jeden
Co do kąta halli zobaczcie tu: viewtopic.php?f=18&t=3618
Wątek o tych sprawach. Zasada zapewne taka sama.
Trochę teorii i wstępu:
Tu offsety na przemysłowym silniku:
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Więc ustawiłem wartość kąt 120 i test halli ok i nie zauważyłem różnicy na stojaku.
Test halli koło obraca sie do tyłu i zeby jechało do przodu programie ustawiłem zmiana kierunku ale zauważyłem ze obroty sa większe do tyłu niz do przodu jak zmieniłem programie.
Zmiana kąta halli na inne wartości nie było różnicy dalej koło szybciej kręci do tyłu niz do przodu.
Ostatecznie zrobiłem reset i tu pojawiły sie inne problemy.
Test halli ok i sterownik sobie utawił kąt 66 Więc inny co było wcześniej.
Ustawiłem prąd i napięcia programem 2.0 ale mam manetką hamulca musiałem uruchomić program wersja 2,1 i tam aktywować funkcje manetki hamulca.
Test prędkości na stojaku i wyszło 880rpm i zmiana kierunku obrotu koła i tez 880rpm wiec nie bylo juz różnicy obrotów jak wcześniej.
Programem 2.0 chciałem uruchomić flux brak reakcji uruchomienia uruchomiłem program 2.1 i tam uruchomiłem flux i zadziałał ale za to hamulec manetki przestał działac zamiast hamulca miałem gaz i zamiast hamować to koło przyspiesza.
Uruchomiłem program 2.0 i tam sprawdziłem napięcie manetki naciskając hamulec koło przyspiesza ale napiecie manetki gazu nawet nie wzrosło co dziekawe.
Zmieniłem program na 2.1 i tam ponownie ustawiłem hamulce z manetki i fluxa uruchomiłem sterownik i działa wszytkie funkcje razem z fluxem obroty z 880 podbił na 1250rpm
Po tym wszystkim problemach między czasie oprogramowania zmienił z kąt halla z 66 na aktualny 245
Na razie tak zostawiłem musze sprawdzić terenie jak sprawuje silnik, bo programowanie to jakaś magia i nalezy ustalić jaki programem co można zaprogramowac, bo przedstawia inne funkcje najgorzej ze zamiast hamulca manetki zrobił manetke gazu to terenie mogło byc nie bezpiecznie pytanie czy to było jedno razowe czy źle zaprogramowany program do sterownika.
Test halli koło obraca sie do tyłu i zeby jechało do przodu programie ustawiłem zmiana kierunku ale zauważyłem ze obroty sa większe do tyłu niz do przodu jak zmieniłem programie.
Zmiana kąta halli na inne wartości nie było różnicy dalej koło szybciej kręci do tyłu niz do przodu.
Ostatecznie zrobiłem reset i tu pojawiły sie inne problemy.
Test halli ok i sterownik sobie utawił kąt 66 Więc inny co było wcześniej.
Ustawiłem prąd i napięcia programem 2.0 ale mam manetką hamulca musiałem uruchomić program wersja 2,1 i tam aktywować funkcje manetki hamulca.
Test prędkości na stojaku i wyszło 880rpm i zmiana kierunku obrotu koła i tez 880rpm wiec nie bylo juz różnicy obrotów jak wcześniej.
Programem 2.0 chciałem uruchomić flux brak reakcji uruchomienia uruchomiłem program 2.1 i tam uruchomiłem flux i zadziałał ale za to hamulec manetki przestał działac zamiast hamulca miałem gaz i zamiast hamować to koło przyspiesza.
Uruchomiłem program 2.0 i tam sprawdziłem napięcie manetki naciskając hamulec koło przyspiesza ale napiecie manetki gazu nawet nie wzrosło co dziekawe.
Zmieniłem program na 2.1 i tam ponownie ustawiłem hamulce z manetki i fluxa uruchomiłem sterownik i działa wszytkie funkcje razem z fluxem obroty z 880 podbił na 1250rpm
Po tym wszystkim problemach między czasie oprogramowania zmienił z kąt halla z 66 na aktualny 245
Na razie tak zostawiłem musze sprawdzić terenie jak sprawuje silnik, bo programowanie to jakaś magia i nalezy ustalić jaki programem co można zaprogramowac, bo przedstawia inne funkcje najgorzej ze zamiast hamulca manetki zrobił manetke gazu to terenie mogło byc nie bezpiecznie pytanie czy to było jedno razowe czy źle zaprogramowany program do sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: QS205 kąt halli
Gdyby to był taki prosty parametr to niemalże każdy silnik miałby 120 a naddto zmiana kolejności faz nie powodowałaby równocześnie zmiany kąta po samonauce. Zapewne jest to jakaś korelacja między ułożeniem faz a ułożeniem halli
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: QS205 kąt halli
Na moje,to nie chodzi tu o kąt halli w dosłownym tego słowa rozumieniu. Jest to wartość liczbowa wyliczona z jakiegoś algorytmu, coś jak kalibracja woltomierza i amperomierza w BMS-ie ANT z wyświetlaczem. Wartość ta zmienia się u mnie w zależności położenia punktu startu kalibracji i powtarza się, gdy koło startuje z tego samego miejsca. Ciekawa jest też obserwacja hall status na stronie startowej programu. Podczas kręcenia kołem z mxusem 3k przybiera u mnie cyklicznie wartości od 1 do 7. Niedokładności wykonania, bicie osiowe, tolerancja przy wklejaniu magnesów, halli na pewniaka wpływa na to. Hall angle ustawiłem jako średnią z wielu autotestów, miałem od 53 do 57 w zależności od położenia wspomnianego punktu startu koła.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Ustawiłem różne ustawienia kąta halli wszystkie przeszły test pozytywnie.
Ale mimo ręcznego ustawienia i tak po czasie wracał do swoich ustawień więc sam sobie ustawia wartość.
Narazie dałem sobie spokój z tym.
A co do mocy i przyspieszenia miałem ustawiony 300A z fazy i według programu pokazuje 300A trakcie przyspieszenia ale czy tyle jest zeczywiście wychodzi do silnika to nie wiem.
Muszę poszukać innego sterownika bo 300A z fazy to trochę za mało dla mnie.
Ale mimo ręcznego ustawienia i tak po czasie wracał do swoich ustawień więc sam sobie ustawia wartość.
Narazie dałem sobie spokój z tym.
A co do mocy i przyspieszenia miałem ustawiony 300A z fazy i według programu pokazuje 300A trakcie przyspieszenia ale czy tyle jest zeczywiście wychodzi do silnika to nie wiem.
Muszę poszukać innego sterownika bo 300A z fazy to trochę za mało dla mnie.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: QS205 kąt halli
Hmm,.. przy 300A i 5T koło powinno być non-stop w górze, przynajmniej do jakiejś tam prędkości.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
No tak powinno być non-stop w górze ale tak nie jest.
Albo zła regulacja sterownika program pokazuje 300A a może byc mniej rzeczywistości.
Muszę pożyczyć miernik i sprawdzić czy rzeczywiście jest te 300A.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: QS205 kąt halli
A gdyby zmienić kolejność przewodów fazowych?
U Przemka jak robiłem to musiałem je zamienić żeby test hali zaliczył
U Przemka jak robiłem to musiałem je zamienić żeby test hali zaliczył
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Jest według kolorów podłączonych sterownik i silnik. Silnik obraca sie do tyłu, ale programie mam ustawiony zeby dobrym kierunku koło się kręciło jest możliwe ze uruchomienie kierunku obracania koła miało wpływ?
Ogólnie jak daje gaz dobrym kierunku kręci do przodu ale test halli koło sie obraca do tyłu mimo ze programie jest ustawiony zeby przeciwną stronę kręciło.
Test halli próbowałem od 5A do 50A i test halli
przechodzi pozytywnie na OK i koło normalnie sie obraca powoli ale płynie tylko ze do tyłu trakcie testu.
Będzie ruznica mocy jeśli dałem programie zeby koło przeciwną stronę kręciło ale test halli przechodzi bez problemu?
Ogólnie jak daje gaz dobrym kierunku kręci do przodu ale test halli koło sie obraca do tyłu mimo ze programie jest ustawiony zeby przeciwną stronę kręciło.
Test halli próbowałem od 5A do 50A i test halli
przechodzi pozytywnie na OK i koło normalnie sie obraca powoli ale płynie tylko ze do tyłu trakcie testu.
Będzie ruznica mocy jeśli dałem programie zeby koło przeciwną stronę kręciło ale test halli przechodzi bez problemu?
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: QS205 kąt halli
Jeśli BMS podczas ładowania pokazuje dokładnie tyle ile daje ładowarka, jeśli podczas przyspieszania BMS pokazuje prąd baterii o wartości zbliżonej do ustawionej w sabku, czyli kalibracja jest ok, a rower nie jedzie, to ta energia musi się gdzieś podziać, coś musi się nieźle grzać. Albo sterownik , albo silnik, albo przewody.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: QS205 kąt halli
Możesz spróbować przełożyć dwa kable fazowe miejscami i zobaczysz co bedzie, duzo czasu to raczej nie zajmuje
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: QS205 kąt halli
Stwierdziłem ze to nie winna kąta halli tylko przyczyna leży przyspieszenia soft startu sterowniku sabvoton, jest już nowy temat i tam próbuje wyłączyć ten soft start z pomocą użytkowników forum.