Do 18A są wystarczające.
MID-DRIVE TSDZ2 750W
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ok zostawie, bede sprawdzal czy sie nie beda grzac, Bo wiadomo ten silnik nie przyjmie ciagle tych 18A.
tsdz2 w miejskim turladle.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Można również "obszczypac" nitonakrętkę przed wsadzeniem w otwór. Musi wchodzić ciasno w otwór. Potem zaciskarka w ręce i będzie trzymać jak skala.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2019, 9:29 przez Mariusz_p, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie grzeją się i nie będą się grzać. Może by i przyjął, tylko ty nie jesteś w stanie tak długo mocno pedałować.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A ja zdam relacje z wczorajszego wypadu do bielska na trasy enduro trails. Niestety jestem zdruzgotany. Ten silnik nie nadaje sie w góry. Podjazd trasa podjazdowa 4km o niskim nachyleniu ledwo dał rady podjechać. Tzn. za szybko sie przegrzewa. Na gorze miałem juz 65 stopni. Kasete mam identyczna jak w cubie zony muppeta (bikel pl). Podjeżdżałem na przełożeniu 42-42. Na wyświetlaczu watomierz pokazywał 200-300W. (Asysta ustawiona na 1.5 w ustawieniach). 2 podjazd robiłem na Szyndzielnię ok 6km Tam robiłem 3 pauzy z powodu przegrzania do 75 stopni. Co najlepsze fabryczne ebajki mnie wyprzedzały. W sterowniku jest ustawione ograniczenie mocy do 200W po przekroczeniu 65 stopni. Mimo tego silnik dalej sie nagrzewał.a ja ledwo co podjeżdżałem przy tych 150-200W. Kolejne wjazdy testowałem w trybie eMTB i tam po 1 km juz bylo 65 stopni. Wiec tragedia jak dla mnie. Na płaskie tereny ok. Ale do gór to to za słabe.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 cze 2019, 7:10
- Lokalizacja: Małopolska
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
65 stopni to ja mam po płaskim jak popylam.
Ogólnie to chyba jesteś przewrażliwiony na punkcie temperatury silnika. Była już na forum dyskusja na ten temat.
Staram się nie przekraczać 90-95C, choć raz nie zauważyłem i temperatura była większa niż zakres mojego termometru czyli ponad 99C.
Ile więcej nie wiem, raczej kilka stopni. Mam zewnętrzny termometr bo korzystam też z manetki.
Silnik spokojnie może pracować z ciągłą mocą 500W.
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zastosowałem sie do zaleceń opisanych w projekcie przeróbki softu. Tam pisało zeby nie przekraczać 80 stopni aby uniknąć demagnetyzacji magnesów. Ustawienia też były domyślnie tak przypisane. Zaryzykuje i przestawie progi na wyższe temperatury. Zobaczymy co z tego bedzie w porownaniu do fabrycznego ebika zablokowanego na 250W i tak jest przepaść na korzyść fabrycznego.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
hetm4an widziałem że masz wersję silnika dla 36V, a jakim napięciem go zasilasz? Ogólnie silniki 36V są słabsze od tych na 48V.
Jeżeli zasilasz go 48V to najprawdopodobniej przez to sie gorzej zachowuje niż u nas.
Można to porównać do nawojów w silniku HUB 36V ma nawój szybki/słabszy na moment obrotowy, a wersja 48V ma nawój wolny,a mocniejszy na moment obrotowy.
Jeżeli zasilasz go 48V to najprawdopodobniej przez to sie gorzej zachowuje niż u nas.
Można to porównać do nawojów w silniku HUB 36V ma nawój szybki/słabszy na moment obrotowy, a wersja 48V ma nawój wolny,a mocniejszy na moment obrotowy.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Chyba jakiś parametr masz gdzieś przestawiony. Moje przełożenie 42-34tył umożliwiało mi podjazdy na Kotelnicę w Białce i podjazdy na inne okoliczne górki po 900-1000mnpm. Mam Open source soft pod Vlcd5. Silnik miał temperaturę że można było trzymać rękę przez parę minut.hetm4n pisze: ↑16 paź 2019, 8:13Zastosowałem sie do zaleceń opisanych w projekcie przeróbki softu. Tam pisało zeby nie przekraczać 80 stopni aby uniknąć demagnetyzacji magnesów. Ustawienia też były domyślnie tak przypisane. Zaryzykuje i przestawie progi na wyższe temperatury. Zobaczymy co z tego bedzie w porownaniu do fabrycznego ebika zablokowanego na 250W i tak jest przepaść na korzyść fabrycznego.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Porównywałem same silniki ( to co w środku)wagowo i 4g był lżejszy z wersji 48V. Sam już nie wiem jak to jest z tymi wersjami.muppett pisze: ↑16 paź 2019, 8:38hetm4an widziałem że masz wersję silnika dla 36V, a jakim napięciem go zasilasz? Ogólnie silniki 36V są słabsze od tych na 48V.
Jeżeli zasilasz go 48V to najprawdopodobniej przez to sie gorzej zachowuje niż u nas.
Można to porównać do nawojów w silniku HUB 36V ma nawój szybki/słabszy na moment obrotowy, a wersja 48V ma nawój wolny,a mocniejszy na moment obrotowy.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Silniki maja ten sam gabaryt ale inny nawoj
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
I wtedy ten mocniejszy jest lżejszy??
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
One maja poprostu inna charakterystykę pracy. 4gramy różnicy to niezbyt dużo i nie brałbym tego jako wyznacznik.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Możliwe, to było jednak 6 gramów. 48V- 807g, 36V- 813g.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja mam wersje 48V 750W( max' z mocą wiadomo jak tam jest ) . Na silniku tez jest nalepka 48V.
Wszystkie praktycznie domyślne oprócz asyst oraz parametr :
Motor acceleration adjustment - domyślnie mam 0% a w opisie obok jest takie coś :
Set value after user preference. Higher values are more suited for low nominal voltage batteries and the 48 volt motor. Lower values are better suited for higher nominal voltage batteries and the 36 volt motor. Set carefully and be mindful not to set a higher value than necessary as it can put greater stress on the drive train.
Default value = 0 %
36 volt motor, 36 volt battery = 35 %
36 volt motor, 48 volt battery = 5 %
36 volt motor, 52 volt battery = 0 %
48 volt motor, 36 volt battery = 45 %
48 volt motor, 48 volt battery = 35 %
48 volt motor, 52 volt battery = 30 %
(VALUES NEED VALIDATION FROM USER FEEDBACK, work in progress)
Silnik dotykając reka nie jest az tak gorący, można byłoby go długo trzymać. Na dotyk cieplejszy był bafang 750W przy przełożeniu 44/36 na tych samych podjazdach. Tam miałem wtedy czujnik na zewnątrz korpusu i wskazywał 60 stopni( bbs02 jest lepiej chłodzony bo jest bardzo dobrze wpasowany i obudowany korpusem).
Wszystkie praktycznie domyślne oprócz asyst oraz parametr :
Motor acceleration adjustment - domyślnie mam 0% a w opisie obok jest takie coś :
Set value after user preference. Higher values are more suited for low nominal voltage batteries and the 48 volt motor. Lower values are better suited for higher nominal voltage batteries and the 36 volt motor. Set carefully and be mindful not to set a higher value than necessary as it can put greater stress on the drive train.
Default value = 0 %
36 volt motor, 36 volt battery = 35 %
36 volt motor, 48 volt battery = 5 %
36 volt motor, 52 volt battery = 0 %
48 volt motor, 36 volt battery = 45 %
48 volt motor, 48 volt battery = 35 %
48 volt motor, 52 volt battery = 30 %
(VALUES NEED VALIDATION FROM USER FEEDBACK, work in progress)
Silnik dotykając reka nie jest az tak gorący, można byłoby go długo trzymać. Na dotyk cieplejszy był bafang 750W przy przełożeniu 44/36 na tych samych podjazdach. Tam miałem wtedy czujnik na zewnątrz korpusu i wskazywał 60 stopni( bbs02 jest lepiej chłodzony bo jest bardzo dobrze wpasowany i obudowany korpusem).
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Sorry źle spojrzałem - Ty odpowiadałeś dwie strony temu koledze , który nagrał film o hałasującym silniku i tam było na filmie widać 36V i ubzdurałem sobie że to Ty nagrałeś ten filmJa mam wersje 48V 750W
W takim razie trzeba się przyjrzeć parametrom jakie masz ustawione.
Daj znać którą wersję oprogramowania wgrałeś? jeżeli 0.19 to możemy bezpośredio porównać.
Przyjrzałbym się zwłaszcza parametrom:
1.0 Maximum current from battery (u nas nastawione na: 17A)
7.0 Motor voltage type (u nas nastawione na: 2)**
7.1 Motor power limit (u nas nastawione na: 850W)
7.2 Current ramp up (u nas nastawione na: 7A/s)
**Wkleję opis parametru 7.0:
Depending on type of motor, set appropriate value so that FOC calculations are correctly executed. The voltage of the battery does not matter, this value should always be set depending on type of motor.
Set (0) for 48 V brushless motor (TSDZ2 52 V version has a 48 V brushless motor).
Set (1) for 36 V brushless motor.
Set (2) (EXPERIMENTAL) for the 48 V brushless motor, high cadence mode. Maybe not good for the motor, use at your own risk. Probably only suitable for the 36 V motor.
Set (3) (EXPERIMENTAL) for the 36 V brushless motor, high cadence mode. Maybe not good for the motor, use at your own risk. Probably only suitable for the 36 V motor.
======================================
Jeszcze jeden aspekt - masa pojazd+kierowca
Jak wiadomo u nas Ania jeździ na tym zestawie, a więc masa całości nie przekracza 80kg
Jeżeli jesteś dużej postury i masz ciężki rower to czasem możesz podwoić tę wartość, a to na pewno nie jest bez znaczenia.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja mam wersje 0.20. tam niektóre parametry sa chyba inne niz w 0.19.
Moja masa 70kg, rower 24kg.
Moja masa 70kg, rower 24kg.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czyli masa niewiele większa - pominąłbym to.
Ja osobiscie jeszcze nie testowalem 0.20 poniewaz co chwile cos tam zmieniają.
Proponuję Ci wgrać wersję 0.19 ponieważ to jest stabilna wersja.
Wersja 0.20 jest w wersji beta i może zawierać błędy - również zmienili tam sposób sterowania silnikiem i być może dlatego masz takie problemy.
Wgraj 0.19 i ustaw te parametry co podałem wcześniej tak jak u nas i zrób jazdę testową.
Jezeli bedzie OK to wina w sofcie lub ustawieniach.
Powiedz jeszcze czy dużo wkładasz własnej siły w pedałowanie czy raczej udajesz, że pedałujesz, żeby silnik robił większość roboty?
To chyba ma największe znaczenie dla temperatury silnika.
Jeżeli naprawde mocno pedałujesz, a mimo wszystko masz dużą temperaturę to ewidentnie coś jest nie tak.
Ja osobiscie jeszcze nie testowalem 0.20 poniewaz co chwile cos tam zmieniają.
Proponuję Ci wgrać wersję 0.19 ponieważ to jest stabilna wersja.
Wersja 0.20 jest w wersji beta i może zawierać błędy - również zmienili tam sposób sterowania silnikiem i być może dlatego masz takie problemy.
Wgraj 0.19 i ustaw te parametry co podałem wcześniej tak jak u nas i zrób jazdę testową.
Jezeli bedzie OK to wina w sofcie lub ustawieniach.
Powiedz jeszcze czy dużo wkładasz własnej siły w pedałowanie czy raczej udajesz, że pedałujesz, żeby silnik robił większość roboty?
To chyba ma największe znaczenie dla temperatury silnika.
Jeżeli naprawde mocno pedałujesz, a mimo wszystko masz dużą temperaturę to ewidentnie coś jest nie tak.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ciężko stwierdzić pedałuje tak by sie dużo nie zmęczyć, jeździłem z wspomaganiem ustawionym na 1.5 wtedy dodawał mi te 200-300W, czasem pod większe chwilowe wzniesienie 350W. Na wyższych poziomach asysty mam 2.5, potem 4.5 ale wtedy na nich nie jeździłem. W trybie emtb wspomaganie dodawało od 100-600W z przewagą większej mocy. Jak się uda jeszcze pogoda to przejadę się z wgranym softem 0.19muppett pisze: ↑16 paź 2019, 12:16
Powiedz jeszcze czy dużo wkładasz własnej siły w pedałowanie czy raczej udajesz, że pedałujesz, żeby silnik robił większość roboty?
To chyba ma największe znaczenie dla temperatury silnika.
Jeżeli naprawdę mocno pedałujesz, a mimo wszystko masz dużą temperaturę to ewidentnie coś jest nie tak.
Wg mnie ten napęd i tak nie dorównuje fabrycznym napędom w markowych ebajkach. Ciężko jest dogonić takiego bo wtedy to trzeba było mieć przełożenie 42/24 i lecieć z dodatkowymi 500W z silnika natomiast z bafangiem bbs02 wyprzedzałem bez zająknięcia BBS02 ewidentnie dysponuje większa mocą i odpornością na przegrzanie w porównaniu z tsdz2 tyko ten nieszczęsny czujnik pass...
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ukrecilem z 5 srub i jedna nitonakretke, narazie trzymaja, ale lipne to bo z aluminium, cos czuje bedzie rozwiert od tylu profilu i zwykle nakretki pojda. Pozatym zobaczymy kiedy sie alu pogryzie z nierdzewka.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy to czasami nie jest przesada, zeby ustawiac temperature odciecia na 80 stopni ? Nic dziwnego ze sie grzeje do tej temperatury, wcale nie jest to wysoka temperatura. W hubach odcinka jest zazwyczaj na 150 stopni, wiec czemu ma byc az taka roznica przy midzie ?
Bylem w gorach i dosc mocno cisnalem swojego tsdz2 kontrolujac od czasu do czasu temperature ręką i czasami byl goracy ale nic sie pozatym nie dzialo.
Bylem w gorach i dosc mocno cisnalem swojego tsdz2 kontrolujac od czasu do czasu temperature ręką i czasami byl goracy ale nic sie pozatym nie dzialo.
-
- Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 11 cze 2019, 7:10
- Lokalizacja: Małopolska
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
W TSDZ2 sterownik jest zintegrowany z silnikiem a w nim są kondensatory na 105C.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
jak masz wątpliwości to zastosuj w otworze żywicę
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
hetm4n zawsze możesz jeszcze w temperaturze pokojowej porównać temperaturę którą masz na LCD3 z innym (wiarygodnym) termometrem (lub drugim LM35 podpiętym do multimetra i zasilacza). Oczywiście koniecznie rower musi stać w pomieszczeniu jakiś dłuższy czas żeby ustabilizował temperaturę.
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No tu to jest kwestia czy kondensatory osiągną tą temperature przez powietrze w zamkniętej puszce zalane dodatkowo masą wodoodporną. Pomińmy ten problem. I w hubie i w tsdz2 sa neodymowki, a na jednym forum zalecają do obu rozwiązań rozne max temperatury .
Co do porównania odczytu z LM35.
W piwnicy mam 15 stopni na rtęciowym. Wyświetlacz pokazuje tyle samo. Ale dla pewności warto byłoby też sprawdzić odczyt przy wyższej.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Temperatury 75 i 80 są celowo ustawione na tak niskim poziomie ponieważ:
-pomiar dokonywany jest na obudowie silnika, a nie na uzwojeniu
-wirnik z magnesami jest wewnątrz silnika. Magnesy bardziej się nagrzewają ponieważ nie mają styku z obudową tak jak ma to miejsce w HUBach.
W HUBach 150stopni odcięcia ustawiamy dla uzwojenia, gdzie przy takiej temperaturze zwojów magnesy mają poniżej 100stopni...
-pomiar dokonywany jest na obudowie silnika, a nie na uzwojeniu
-wirnik z magnesami jest wewnątrz silnika. Magnesy bardziej się nagrzewają ponieważ nie mają styku z obudową tak jak ma to miejsce w HUBach.
W HUBach 150stopni odcięcia ustawiamy dla uzwojenia, gdzie przy takiej temperaturze zwojów magnesy mają poniżej 100stopni...
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A uzwojenia nie sa na korpusie ? (nie znam budowy tego silnika), bo jesli tak jest, to chyba najbardziej sie grzeja uzwojenia, a przeciez wirnik ich nie dotyka.muppett pisze: ↑17 paź 2019, 11:55Temperatury 75 i 80 są celowo ustawione na tak niskim poziomie ponieważ:
-pomiar dokonywany jest na obudowie silnika, a nie na uzwojeniu
-wirnik z magnesami jest wewnątrz silnika. Magnesy bardziej się nagrzewają ponieważ nie mają styku z obudową tak jak ma to miejsce w HUBach.
W HUBach 150stopni odcięcia ustawiamy dla uzwojenia, gdzie przy takiej temperaturze zwojów magnesy mają poniżej 100stopni...
ps. flasz silnika udany (ciezko sie bylo wpiac w piny w tej mikro wtyczce, ale dalem rade), jutro odbieram 850C i bedzie dalszy ciag flaszowania (zwykle usbuart + konwerter podnoszacy napiecie z 5V na 26V).
tsdz2 w miejskim turladle.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dzisiaj dotarł mój widzę, że nam ten sam problem z doleganiem obudowy od dolu. Widać kabelki.. Trzeba będzie uszczelnic. Silnik wygląda solidnie. Trza kupić jakąś bazę i montować.
Do wgrywania softa potrzeba jakieś specjalne kabelki? Czy trzeba jakiś standardowy przerobić?
Do wgrywania softa potrzeba jakieś specjalne kabelki? Czy trzeba jakiś standardowy przerobić?
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ale od dolu tej plastikowej obudowy wlasnei jest otwor aby co sie tam skropli wycieklo/odparowalo, wiec nie widze raczej problemu ze jest szparka pol mm. Odnosnie wgrania softa mozesz kupic kabelki u majfrendow z wtyczkami, ale i tak trzba to pruc i lutowac, albo w usa gotowe koszmarnie drogie.Mariusz_p pisze: ↑17 paź 2019, 21:53Dzisiaj dotarł mój widzę, że nam ten sam problem z doleganiem obudowy od dolu. Widać kabelki.. Trzeba będzie uszczelnic. Silnik wygląda solidnie. Trza kupić jakąś bazę i montować.
Do wgrywania softa potrzeba jakieś specjalne kabelki? Czy trzeba jakiś standardowy przerobić?
Jest tez inna droga normalnie wpinasz sie we wtyczki pinami a druga strone kabli pinami w usbuart , st-link v2 , przetwornik DC-DC podnoszacy napiecie.
Wszystko na allegro tanie jak barszcz, proponuje tez zestaw kabelkow z zenskimi pinami, co do 850C najbezpieczniej otworzyc obudowe i na plytce tam sa rozpisane wyprowadzenia rx,tx,gnd,bat+. Na koniec i tak do polaczenia silnika z wyswietlaczem trzeba albo lutowac , albo kupic jakis zlacze hermetyczne i lutowac. Tak czy siak lutowanie nie ominie.
tsdz2 w miejskim turladle.
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja przetwornika dc dc nie używałem. Bezpośrednio z st linka poszło.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ale programowales 850C czy kt-lcd3 ?
Co do szpar w obudowie to : , uszczelnienei silnika w 100% jest bardzo niewskazane.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mariusz nic tam nie kombinuj z tym uszczelnianiem. Tak ma być. Najtańsza opcja to programator z allegro ok 35 i czujnik prędkości od majfriendów. Z tego czujnika wykorzystujemy idealną wtyczkę którą łączymy z programatorem. Nie polecam łączyć pinów bez wtyczki. Mając taki przewód można przeprogramować vlcd5 bez konieczności wymiany wyświetlacza.Mariusz_p pisze: ↑17 paź 2019, 21:53Dzisiaj dotarł mój widzę, że nam ten sam problem z doleganiem obudowy od dolu. Widać kabelki.. Trzeba będzie uszczelnic. Silnik wygląda solidnie. Trza kupić jakąś bazę i montować.
Do wgrywania softa potrzeba jakieś specjalne kabelki? Czy trzeba jakiś standardowy przerobić?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja podczas montażu czujnika temperatury, wpiąłem się w odpowiednie przewody przy sterowniku silnika i zrobiłem wtyczkę do wgrywania softu, żeby nic nie kombinować z wtyczką co idzie do czujnika prędkości. Minus taki że podczas wgrywania softu trzeba odkręcić korbę, nakrętkę na supporcie i pokrywę silnika (ale uznałem że za często tego i tak nie będę robił).
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Z wtyczką wychodzącą z silnika nic nie kombinujemy, tam się tylko wpinamy już gotowym przewodem. Jest to zdecydowanie dużo lepsze na dodatek bezinwazyjne rozwiązanie niż odkręcanie korby itd.Kilbos pisze: ↑18 paź 2019, 8:46Ja podczas montażu czujnika temperatury, wpiąłem się w odpowiednie przewody przy sterowniku silnika i zrobiłem wtyczkę do wgrywania softu, żeby nic nie kombinować z wtyczką co idzie do czujnika prędkości. Minus taki że podczas wgrywania softu trzeba odkręcić korbę, nakrętkę na supporcie i pokrywę silnika (ale uznałem że za często tego i tak nie będę robił).
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
myślałem że piszesz o KT-LCD3 , no 850C jest potrzebne napięcie wyższe, ale jak kto niema przetwornicy step up , to i z baterii powinno ruszyć bez problemu.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
LCD zeflaszowany:
Rozpisalem piny we wtyczce zebyscie nie musieli pruć.
A jeszcze całe ustroistwo:
Rozpisalem piny we wtyczce zebyscie nie musieli pruć.
A jeszcze całe ustroistwo:
tsdz2 w miejskim turladle.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jakie dokładnie moduły trzeba kupić? widzę, że to taki mały geret. I tak przed flashowaniem będę musiał raczej zajrzeć do instrukcji
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
USB2UART, okolo 10 pln na alledrogo dawno temu kupowalem,
konwerter DCDC:
https://allegro.pl/oferta/xl6019-przetw ... NjJkN2M%3D
i do silnika:
https://allegro.pl/oferta/st-link-stlin ... NDE0YjQ%3D
Instrukcja konieczna do przeczytania.
Silnik sie flaszuje przy odlaczonej baterii.
LCD musi byc wylaczone, wciskasz flaszowanie w programie i trzeba krotko nacisnac power w manetce. Inaczej nie pojdzie.
W razie dalszych pytan wal śmiało.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy do wersji 48V można bez przygód wgrać soft na 36V i odwrotnie ? Pomijam temat różnicy uzwojeń, wydajności itd.
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
TAk - soft jest ten sam i w sofcie wybiera sie wersje zasilania.
Jedyna roznica to tak jak zauwazules - uzwojenia na silniku.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Moja opinii po kilku miesiącach użytkowania (kupiłem 3 sztuki TSDZ2). Dla mnie największym rozczarowaniem jest drastyczny spadek wspomagania przy dużej kadencji... jednym słowem szybko pedałujesz spomaganie zanika. STĄD DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZYM ELEMENTEM PRZY MIDACH NA JAKI BĘDĘ ZWRACAŁ W PRZYSZŁOŚCI UWAGĘ JEST ten wykres (z jednego z filmów Taba Na Rowerze). Nie mam zielonego pojęcia jak się wpisuje tutaj TSDZ2 ale sądze że słabo. Było by super jeśli ktoś z Was potrafiłbym wpisać TSDZ2 w ten wykres, w moim wypadku jest on kluczowy czy wybrac firmowy rower czy przerabiać na bazie TSDZ2:
Na priva ktoś z Was prosił mnie bym pokazał jak poradziłem sobie z bidonówką. To zamieszczam tutaj. Sprawdza się super, zdażało mi się jeździć po mega terenie.
Moim zdaniem absolutnym must have jest czujnik temperatury, bardzo łatwo zagotować silnik. A czujnik pozwala cisnąć ile się da i w odpowiednim momencie odpuścić by nie czekać na schłodzenie. Słyszałem opinie że trudno go "zagotować".... mam 3 takie silniki i jeżdżąc intensywnie (góry, asfalt szybko) jest to bardzo łatwe. Niestety przy wyświetlaczu Bafanga który bije na łeb na szyje LCD-3 nie ma podawanej aktualnej temperatury, tylko taki wykresik, nie jest to za dokładne ale można się przyzwyczaić.
Na priva ktoś z Was prosił mnie bym pokazał jak poradziłem sobie z bidonówką. To zamieszczam tutaj. Sprawdza się super, zdażało mi się jeździć po mega terenie.
Moim zdaniem absolutnym must have jest czujnik temperatury, bardzo łatwo zagotować silnik. A czujnik pozwala cisnąć ile się da i w odpowiednim momencie odpuścić by nie czekać na schłodzenie. Słyszałem opinie że trudno go "zagotować".... mam 3 takie silniki i jeżdżąc intensywnie (góry, asfalt szybko) jest to bardzo łatwe. Niestety przy wyświetlaczu Bafanga który bije na łeb na szyje LCD-3 nie ma podawanej aktualnej temperatury, tylko taki wykresik, nie jest to za dokładne ale można się przyzwyczaić.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie wiecie kiedy wyjdzie wersja 0.20? Nie mogę się doczekać opcji do jazdy trochę bardziej agresywnej niż miejska tj: emtb
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy ustawiłeś w sekcji "7: Motor Controller Setup"
opcję "0 Motor voltage type" na wysoką kadencję? czyli na opcje nr 2 ??
Ta opcja pozwala wyciągnąć trochę większą kadencję niż standardowo.
Opis parametru 7-0 :
Depending on type of motor, set appropriate value so that FOC calculations are correctly executed. The voltage of the battery does not matter, this value should always be set depending on type of motor.
Set (0) for 48 V brushless motor (TSDZ2 52 V version has a 48 V brushless motor).
Set (1) for 36 V brushless motor.
Set (2) (EXPERIMENTAL) for the 48 V brushless motor, high cadence mode. Maybe not good for the motor, use at your own risk. Probably only suitable for the 36 V motor.
Set (3) (EXPERIMENTAL) for the 36 V brushless motor, high cadence mode. Maybe not good for the motor, use at your own risk. Probably only suitable for the 36 V motor.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
muppett, a skąd się bierze brak wspomagania, skoro powinno ono zależeć od siły nacisku (tensometru). Na logikę, przy tensometrze, moc powinna być tym większa im mocniej naciśniemy pedały, a nie od kadencji korby. Pytam, bo podobne działanie mam w silniku Yoch (klon Bafanga), mimo że wspomaganie jest tam zależne od obrotów korby.
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Każdy silnik elektryczny osiąga swoją maksymalną prędkość z danego napięcia zasilania.
TSDZ2 osiąga ok 4000obr/min , a wszystkie dalsze przełożenia zbijają to do około 90obr/minutę
Kadencja to nic innego niż obroty na minutę korby.
Najprościej byłoby zwiększyć napięcie na baterii, aby uzyskać większą kadencję (ale kontroler moze nie wytrzymać, max 14S)
Programiści obeszli to programowo i zastosowali algorytm sterujący silnikiem, który pozwala osiągnąć trochę większe obroty niż 4000.
(działa to chyba na podobnej zasadzie co tzw FLUX w sabvotonie)
Niestety nie potrafię powiedzieć dokłądnie do ilu może się rozpędzić silnik na tym oprogramowaniu .
TSDZ2 osiąga ok 4000obr/min , a wszystkie dalsze przełożenia zbijają to do około 90obr/minutę
Kadencja to nic innego niż obroty na minutę korby.
Najprościej byłoby zwiększyć napięcie na baterii, aby uzyskać większą kadencję (ale kontroler moze nie wytrzymać, max 14S)
Programiści obeszli to programowo i zastosowali algorytm sterujący silnikiem, który pozwala osiągnąć trochę większe obroty niż 4000.
(działa to chyba na podobnej zasadzie co tzw FLUX w sabvotonie)
Niestety nie potrafię powiedzieć dokłądnie do ilu może się rozpędzić silnik na tym oprogramowaniu .
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
tak przestawilem
muppett pisze: ↑24 paź 2019, 7:15Czy ustawiłeś w sekcji "7: Motor Controller Setup"
opcję "0 Motor voltage type" na wysoką kadencję? czyli na opcje nr 2 ??
Ta opcja pozwala wyciągnąć trochę większą kadencję niż standardowo.
Opis parametru 7-0 :
Depending on type of motor, set appropriate value so that FOC calculations are correctly executed. The voltage of the battery does not matter, this value should always be set depending on type of motor.
Set (0) for 48 V brushless motor (TSDZ2 52 V version has a 48 V brushless motor).
Set (1) for 36 V brushless motor.
Set (2) (EXPERIMENTAL) for the 48 V brushless motor, high cadence mode. Maybe not good for the motor, use at your own risk. Probably only suitable for the 36 V motor.
Set (3) (EXPERIMENTAL) for the 36 V brushless motor, high cadence mode. Maybe not good for the motor, use at your own risk. Probably only suitable for the 36 V motor.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czyli masz ciut większą kadencję pewnie niż te fabryczne 90.
Jak myslisz ile osiągniesz zanim odetnie? 100? 110?
Teoretycznie zwiększenie pakietu do 14S by pomogło uzyskać większą kadencję.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig