Tesla supercharger v3 250kW
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Tesla supercharger v3 250kW
Tesla testuje swoje superchargery v3 o mocy 250kW na jedno stanowisko. Oczywiscie takie ładowanie zalezy od kondycji naszego akumulatora i jest możliwa przy niskim "soc" czyli przy rozladowanej baterii.
Obecne superchargery v2 dostaną dodatkowe kW co da w sumie ładowania max 145 kW.
Co za przyłącza będą musieć mieć takie stanowiska. To już jednak konkretną ilość energii.
Obecne superchargery v2 dostaną dodatkowe kW co da w sumie ładowania max 145 kW.
Co za przyłącza będą musieć mieć takie stanowiska. To już jednak konkretną ilość energii.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2019, 12:24 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Tesla supercharger v3 250kW
"Koncern PKN ORLEN podpisał umowę ramową na dostawy nowych, szybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych produkcji ABB – Terra 54.
Zamówienie jest częścią projektu, w ramach którego na wybranych trasach tranzytowych w Polsce oraz dużych miastach zainstalowane zostanie 150 punktów szybkiego ładowania aut elektrycznych. Zgodnie z umową ABB ma dostarczyć swoje najnowsze szybkie stacje – Terra 54, będące następcą najlepiej sprzedającego się na świecie modelu, Terra 53.
Na stacje paliw trafi ładowarka Terra 54 o mocy 50 kW, która jest w stanie naładować baterię pojazdu nawet w 20-30 minut (w przypadku ładowania prądem stałym). Ładowarka jest trójsystemowa, co oznacza, że obsługuje wszystkie najpopularniejsze w Europie typy złącz: CHAdeMO, CCS, Typ 2 i umożliwia naładowanie każdego seryjnie produkowanego pojazdu elektrycznego."
ŹRÓDŁO <PL>
Zamówienie jest częścią projektu, w ramach którego na wybranych trasach tranzytowych w Polsce oraz dużych miastach zainstalowane zostanie 150 punktów szybkiego ładowania aut elektrycznych. Zgodnie z umową ABB ma dostarczyć swoje najnowsze szybkie stacje – Terra 54, będące następcą najlepiej sprzedającego się na świecie modelu, Terra 53.
Na stacje paliw trafi ładowarka Terra 54 o mocy 50 kW, która jest w stanie naładować baterię pojazdu nawet w 20-30 minut (w przypadku ładowania prądem stałym). Ładowarka jest trójsystemowa, co oznacza, że obsługuje wszystkie najpopularniejsze w Europie typy złącz: CHAdeMO, CCS, Typ 2 i umożliwia naładowanie każdego seryjnie produkowanego pojazdu elektrycznego."
ŹRÓDŁO <PL>
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Akurat nawet nie wspominam polski, gdyż kogo stać na tesle. No można najtańszy model 3 co w USA kosztuje 35k dolarów, ale u nas to i tak będzie koło 200k.
Osobiście o tesli mogę pomarzyć.
Osobiście o tesli mogę pomarzyć.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Supercharger tak,tylko pytanie;czy układy elektryczne wszystkich samochodów są rzeczywiście przystosowane do tak szybkiego ładowania
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Taka ciekawostka co do ładowania szybkiego ładowania tesli. Po głębszym zglebieniu się w temat są trochę skrajności co to mojej wiedzy na temat aku lion. Chociaż też nie wiem jakiej chemii używa tesla w modelu 3.
W czasie szybkiego ładowania >150kw silniki podnoszą temperaturę do aku przez przekazywanie ( silnik specjalnie jest nagrzewany i przekazuje ciepło do aku) Nagrzewa aku nawet do 55st. Trzyma taką temp dość długo i do końca ładowania aku ma dalej koło 50st.
Gdy ładowanie się skończy i zaczniemy jeździć zbija temp.
Także ciekawie to tesla rozwiązała.
Dzisiaj także jeden z youtuberów testował to i dokładnie takie zachowanie wyszło w czasie ładowania.
W czasie szybkiego ładowania >150kw silniki podnoszą temperaturę do aku przez przekazywanie ( silnik specjalnie jest nagrzewany i przekazuje ciepło do aku) Nagrzewa aku nawet do 55st. Trzyma taką temp dość długo i do końca ładowania aku ma dalej koło 50st.
Gdy ładowanie się skończy i zaczniemy jeździć zbija temp.
Także ciekawie to tesla rozwiązała.
Dzisiaj także jeden z youtuberów testował to i dokładnie takie zachowanie wyszło w czasie ładowania.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2019, 10:18 przez ap0f1s, łącznie zmieniany 2 razy.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Możliwe, że w karcie gwarancyjnej jest zapis taki jak robi większość producentów czy montowni akumulatorów, także u nas w kraju:
"Spadek pojemności akumulatora z biegiem czasu jest naturalny i spodziewany i nie może służyć jako postawawa go roszczeń gwarancyjnych"
I później powstają bidony 5p na 40A, pakiety 12p na 150A itd itd.
Klient dostaje to co chciał, niemożliwie przeciążone aku dające super prądy, małe i szybkie w ładowaniu, montownia może sprzedać mniej ogniw za to samą kasę i to jeszcze na wyraźne życzenie klienta
"Spadek pojemności akumulatora z biegiem czasu jest naturalny i spodziewany i nie może służyć jako postawawa go roszczeń gwarancyjnych"
I później powstają bidony 5p na 40A, pakiety 12p na 150A itd itd.
Klient dostaje to co chciał, niemożliwie przeciążone aku dające super prądy, małe i szybkie w ładowaniu, montownia może sprzedać mniej ogniw za to samą kasę i to jeszcze na wyraźne życzenie klienta
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Narazie tesla daje 8lat gwarancji na aku.
Najlepsze ze są to ładowarki ionity max dla tesli model 3 190 kw, przy supercharger v3 ma być koło 250kw.
Inna ciekawostka przy modelach x i s starszej generacji moc ładowania na superchargerach spada z biegiem czasu o parę kw.
Najlepsze ze są to ładowarki ionity max dla tesli model 3 190 kw, przy supercharger v3 ma być koło 250kw.
Inna ciekawostka przy modelach x i s starszej generacji moc ładowania na superchargerach spada z biegiem czasu o parę kw.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Bez sensu, bo samo ładowanie przecież grzeje mocno akumulatory ? Chyba, że jakaś pomyłką w tekscie wystąpiła i chodzi o oddawanie ciepła do silnika, bądź chłodnicy. Albo faktycznie celowo podgrzewają akumulator aby miał mniejszą rezystancje wewnętrzną.ap0f1s pisze: ↑20 paź 2019, 20:11Taka ciekawostka co do ładowania szybkiego ładowania tesli. Po głębszym zglebieniu się w temat są trochę skrajności co to mojej wiedzy na temat aku lion. Chociaż też nie wiem jakiej chemii używa tesla w modelu 3.
W czasie szybkiego ładowania >150kw silniki podnoszą temperaturę do aku przez przekazywanie ( silnik specjalnie jest nagrzewany i przekazuje ciepło do aku) Nagrzewa aku nawet do 55st. Trzyma taką temp dość długo i do końca ładowania aku ma dalej koło 50st.
Gdy ładowanie się skończy i zaczniemy jeździć zbija temp.
Także ciekawie to tesla rozwiązała.
Dzisiaj także jeden z youtuberów testował to i dokładnie takie zachowanie wyszło w czasie ładowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Dokładnie, aby miały mniejszą rezystancje i przez to mniejsze straty wydzielonego ciepła.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Trudno uwierzyć aby w normalnych warunkach podgrzewano ogniwa. Wyjątek moze stanowic eksloatacja w warunkach zimowych, gdy Tesli gwaltownie spada zasieg, i moc. A przy supercharger naturalnym sie wydaje temperatura rzędu 50 stopni, która Tesla i tak kontroluje osobno na kazdym pakiecie 6S.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Regen na poziomie 15 % odzysku całkowitego zuzycia wygląda lepiej niż forumowe kalkulacje w ebajkach na poziomie 2-3%.
Zawsze wydawało mi się, że więcej tej energii odzyskujemy w e bajkach niż te 2-3%.
Zawsze wydawało mi się, że więcej tej energii odzyskujemy w e bajkach niż te 2-3%.
-
- Forumowicz
- Posty: 558
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Tesla supercharger v3 250kW
Potgrzewa w czasie szybkiego ładowania do temp rzędu 50+.
Widać jak temp statora idzie w górę a pompa pracuje na wysokich obrotach, gdzie trasportuje ciepło do modułów aku.
Co do regena to normalne że są wyższe niż rowerach. W tesli po puszczeniu gazu następuje hamowanie. Po wyczuciu tego zachowania nie używamy zbyt często hamulca. Do tego większą masa własna.
Widać jak temp statora idzie w górę a pompa pracuje na wysokich obrotach, gdzie trasportuje ciepło do modułów aku.
Co do regena to normalne że są wyższe niż rowerach. W tesli po puszczeniu gazu następuje hamowanie. Po wyczuciu tego zachowania nie używamy zbyt często hamulca. Do tego większą masa własna.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399