Co to jest maksymalne RPM, tak silnika jak i korby, to ja wiem , oraz to że po przekroczeniu tych obrotów silnik jedzie "na luzie", być może źle odczytałem annkaa. Chciałbym zobaczyć wykres wspomagania silnika TSDZ jak poniższy Bosch'a, czy Bafanga, dla porównania.
MID-DRIVE TSDZ2 750W
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
w moim przypadku postawilem nie dolozenie wiekszej zebatki 54T z przodu i instalacji przerzutki. Zebatke shimano o idnetycznym 110 i 5 srubach juz nabylem, ale w tym roku juz chyba nie znajde czasu by ja dolozyc...
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na wykresie wypada najlepiej bosch cx i tak w rzeczywistości jest, dużo ludzi chwali najbardziej cx'a. Wg mnie tsdz2 jest pomiędzy yamahą a shimano stepsem, a oryginalny soft to raczej jak yamaha.annkaa pisze: ↑24 paź 2019, 0:31Moja opinii po kilku miesiącach użytkowania (kupiłem 3 sztuki TSDZ2). Dla mnie największym rozczarowaniem jest drastyczny spadek wspomagania przy dużej kadencji... jednym słowem szybko pedałujesz spomaganie zanika. STĄD DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZYM ELEMENTEM PRZY MIDACH NA JAKI BĘDĘ ZWRACAŁ W PRZYSZŁOŚCI UWAGĘ JEST ten wykres (z jednego z filmów Taba Na Rowerze). Nie mam zielonego pojęcia jak się wpisuje tutaj TSDZ2 ale sądze że słabo. Było by super jeśli ktoś z Was potrafiłbym wpisać TSDZ2 w ten wykres, w moim wypadku jest on kluczowy czy wybrac firmowy rower czy przerabiać na bazie TSDZ2:
Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.27.49.png
Na priva ktoś z Was prosił mnie bym pokazał jak poradziłem sobie z bidonówką. To zamieszczam tutaj. Sprawdza się super, zdażało mi się jeździć po mega terenie.
Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.15.11.png
Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.14.40.png
Moim zdaniem absolutnym must have jest czujnik temperatury, bardzo łatwo zagotować silnik. A czujnik pozwala cisnąć ile się da i w odpowiednim momencie odpuścić by nie czekać na schłodzenie. Słyszałem opinie że trudno go "zagotować".... mam 3 takie silniki i jeżdżąc intensywnie (góry, asfalt szybko) jest to bardzo łatwe. Niestety przy wyświetlaczu Bafanga który bije na łeb na szyje LCD-3 nie ma podawanej aktualnej temperatury, tylko taki wykresik, nie jest to za dokładne ale można się przyzwyczaić.
Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.18.31.png
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
właśnie mi sie przypomniało, że ja mam taki wykres
Po tym jak byliśmy z kolegami z Poznania i okolic na hamowni zrobiłem taki wykres aby zobaczyć moment obrototowy.
Tak się składa, że ta prędkość silnika na zębatce zdawczej to będzie właśnie nasza kadencja.
Jeżeli kogoś interesuje to arkusz kalkulacyjny i wykresy z hamowni są dostępne tutaj:
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
Generalnie nie wiem czy się gdzieś nie pierdyknąłem w tych obliczeniach momentu, więc jak znajdziecie błąd to dajcie znać bez bicia.
Trochę danych:
Silnik był dla wersji 48V, ustawiony w menu 7-0 na opcję 2
Bateria 13S naładowana do pełna (54.6V)
Prąd na sterowniku ograniczony do 17A
Moc na sterowniku ograniczona do 850W
Przednia zębatka 42z
Tylnia zębatka 18z
obwód koła 2095mm
Po tym jak byliśmy z kolegami z Poznania i okolic na hamowni zrobiłem taki wykres aby zobaczyć moment obrototowy.
Tak się składa, że ta prędkość silnika na zębatce zdawczej to będzie właśnie nasza kadencja.
Jeżeli kogoś interesuje to arkusz kalkulacyjny i wykresy z hamowni są dostępne tutaj:
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
Generalnie nie wiem czy się gdzieś nie pierdyknąłem w tych obliczeniach momentu, więc jak znajdziecie błąd to dajcie znać bez bicia.
Trochę danych:
Silnik był dla wersji 48V, ustawiony w menu 7-0 na opcję 2
Bateria 13S naładowana do pełna (54.6V)
Prąd na sterowniku ograniczony do 17A
Moc na sterowniku ograniczona do 850W
Przednia zębatka 42z
Tylnia zębatka 18z
obwód koła 2095mm
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wiem już w czym tkwi problem ze wspomaganiem w "górach" MID"ów typu Bafang, prawdopodobnie i TSDZ
W przeciwieństwie do HUB"ów, gdzie przy zwiększonej kadencji korby, mamy przyrost mocy (na odpowiednim sterowniku), tak w MID'ach mamy odwrotną sytuację. Zwiększając kadencję korby, np. zmianą przełożenia, automatycznie zmniejszamy moc/poziom wspomagania. Myślałem że w TSDZ jest to rozwiązane lepiej, ale z wykresu wynikałoby, że jest podobnie jak w Bafangu. Stąd fabryczne Boschy mają tutaj przewagę bo zachowują się podobnie do HUB'ów, i bardziej "naturalnie" przy wspomaganiu.
W przeciwieństwie do HUB"ów, gdzie przy zwiększonej kadencji korby, mamy przyrost mocy (na odpowiednim sterowniku), tak w MID'ach mamy odwrotną sytuację. Zwiększając kadencję korby, np. zmianą przełożenia, automatycznie zmniejszamy moc/poziom wspomagania. Myślałem że w TSDZ jest to rozwiązane lepiej, ale z wykresu wynikałoby, że jest podobnie jak w Bafangu. Stąd fabryczne Boschy mają tutaj przewagę bo zachowują się podobnie do HUB'ów, i bardziej "naturalnie" przy wspomaganiu.
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Kwintensencja W moim wypadku było to kluczowe!! Mój styl jazdy w MTB jest bardzo energiczny i niestety mój TSDZ2 daje meg radę w ostrych górach, ale już z górki wspomagania brakuje, a następny rower z HUBem Mxus 3K Turbo daje rade z góry i na płaskim, ale w górach się przegrzewa... Zaraz się okaże że skończę na Boschi i seryjny rowerze )))))
tkoko pisze: ↑24 paź 2019, 11:58Wiem już w czym tkwi problem ze wspomaganiem w "górach" MID"ów typu Bafang, prawdopodobnie i TSDZ
W przeciwieństwie do HUB"ów, gdzie przy zwiększonej kadencji korby, mamy przyrost mocy (na odpowiednim sterowniku), tak w MID'ach mamy odwrotną sytuację. Zwiększając kadencję korby, np. zmianą przełożenia, automatycznie zmniejszamy moc/poziom wspomagania. Myślałem że w TSDZ jest to rozwiązane lepiej, ale z wykresu wynikałoby, że jest podobnie jak w Bafangu. Stąd fabryczne Boschy mają tutaj przewagę bo zachowują się podobnie do HUB'ów, i bardziej "naturalnie" przy wspomaganiu.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Soft Open source pod Vlcd5 umożliwia kadencję do prawie 120/min przy 48V. Opcję emtb już ma dawno. Blat 54 za duży wg mnie. 50 to max na co pozwolą twoje nogi w mtb, na kołach balonowych.annkaa pisze: ↑24 paź 2019, 14:02Kwintensencja W moim wypadku było to kluczowe!! Mój styl jazdy w MTB jest bardzo energiczny i niestety mój TSDZ2 daje meg radę w ostrych górach, ale już z górki wspomagania brakuje, a następny rower z HUBem Mxus 3K Turbo daje rade z góry i na płaskim, ale w górach się przegrzewa... Zaraz się okaże że skończę na Boschi i seryjny rowerze )))))
tkoko pisze: ↑24 paź 2019, 11:58Wiem już w czym tkwi problem ze wspomaganiem w "górach" MID"ów typu Bafang, prawdopodobnie i TSDZ
W przeciwieństwie do HUB"ów, gdzie przy zwiększonej kadencji korby, mamy przyrost mocy (na odpowiednim sterowniku), tak w MID'ach mamy odwrotną sytuację. Zwiększając kadencję korby, np. zmianą przełożenia, automatycznie zmniejszamy moc/poziom wspomagania. Myślałem że w TSDZ jest to rozwiązane lepiej, ale z wykresu wynikałoby, że jest podobnie jak w Bafangu. Stąd fabryczne Boschy mają tutaj przewagę bo zachowują się podobnie do HUB'ów, i bardziej "naturalnie" przy wspomaganiu.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na podstawie pomiarów i obliczeń muppett'a chyba tak to powinno mniej więcej wyglądać...
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Super, o to chodziło. Oczywiście jest jeszcze jeden element na obronę. Tz. TSDZ2 w wersji custmowej można totoalnie modyfikować, da się ustawić na maxymalne wspomaganie wtedy wykrez się pewnie przesunie w prawo w kierunku Bosha, ale bardzo szybko rośnie temperatura, ale można tym sterować i co najgorsze zatrzymujesz się lekko kładziesz nogę na pedale i rower rwie do przodu, dlatego też tak bardzo nie mogę się doczekać softu 0.20 z opcją emtb gdzie ponoć nie będzie trzeba zmieniać wspomagania i mam nadzieję rozwiąże to problem.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A możesz zrobić zrzuty ekranu na jakiś parametrach to mierzyłeś? Tz. jaki współczynnik wspomagania itd.?
muppett pisze: ↑24 paź 2019, 10:34właśnie mi sie przypomniało, że ja mam taki wykres
Po tym jak byliśmy z kolegami z Poznania i okolic na hamowni zrobiłem taki wykres aby zobaczyć moment obrototowy.
Tak się składa, że ta prędkość silnika na zębatce zdawczej to będzie właśnie nasza kadencja.
Jeżeli kogoś interesuje to arkusz kalkulacyjny i wykresy z hamowni są dostępne tutaj:
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
Generalnie nie wiem czy się gdzieś nie pierdyknąłem w tych obliczeniach momentu, więc jak znajdziecie błąd to dajcie znać bez bicia.
Trochę danych:
Silnik był dla wersji 48V, ustawiony w menu 7-0 na opcję 2
Bateria 13S naładowana do pełna (54.6V)
Prąd na sterowniku ograniczony do 17A
Moc na sterowniku ograniczona do 850W
Przednia zębatka 42z
Tylnia zębatka 18z
obwód koła 2095mm
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Te pomiary były na samej manetce wiec to jest max co może dac silnik przy ograniczeniach tak jak napisalem czyli 17A 850W. Nie przesuniesz w prawo. Kolejny fakt jest taki, ze przy predkosci 102obr./min zakonczono pomiar co nie znaczy, że silnik juz przestaje wspomagac. Gdyby go dopedalowac do kadencji 120 to koncowka wykresu by sie wydluzya.
edit:
o mniej wiecej tak by sie wydluzyl wykres gdyby dopedalowac do kadencji 120
edit:
o mniej wiecej tak by sie wydluzyl wykres gdyby dopedalowac do kadencji 120
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wykres ten żeby go bezpośrednio porównać do yamahy czy boscha to trzeba by było wszystko ustawić na max'a bo przypuszczam, że ich wykresy również są wykonane dla maksymalnych osiągów.
Druga strona, to widać w jakiej kadencji mamy pełną moc silnika i należałby tak dopierać przełożenie kasety/wolnobiegu terenie aby pedałować właśnie z kadencją 45-80.
Druga strona, to widać w jakiej kadencji mamy pełną moc silnika i należałby tak dopierać przełożenie kasety/wolnobiegu terenie aby pedałować właśnie z kadencją 45-80.
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jeszcze apropo kadencji, dlaczego 120?.
Sprawdziłem w kodzie i jest ograniczenie do 520 ERPS w trybie standardowym (konfig 7-0 --> 0) i do 700 ERPS w trybie experymentalnym (konfig 7-0 --> 2)
ERPS to Electronic Revloution Per Second
Przeliczając na RPM
(520 * 60) / 8 = 3900RPM
(700 * 60) / 8 = 5250RPM
Przeliczając na kadencję:
3900 / 41.8 = 93,3
5250 / 41.8 = 125,6
Sprawdziłem w kodzie i jest ograniczenie do 520 ERPS w trybie standardowym (konfig 7-0 --> 0) i do 700 ERPS w trybie experymentalnym (konfig 7-0 --> 2)
ERPS to Electronic Revloution Per Second
Przeliczając na RPM
(520 * 60) / 8 = 3900RPM
(700 * 60) / 8 = 5250RPM
Przeliczając na kadencję:
3900 / 41.8 = 93,3
5250 / 41.8 = 125,6
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja tak podaje w przybliżeniu 120, tak jak producent podaje 90 zamiast 93.muppett pisze: ↑24 paź 2019, 16:36Jeszcze apropo kadencji, dlaczego 120?.
Sprawdziłem w kodzie i jest ograniczenie do 520 ERPS w trybie standardowym (konfig 7-0 --> 0) i do 700 ERPS w trybie experymentalnym (konfig 7-0 --> 2)
ERPS to Electronic Revloution Per Second
Przeliczając na RPM
(520 * 60) / 8 = 3900RPM
(700 * 60) / 8 = 5250RPM
Przeliczając na kadencję:
3900 / 41.8 = 93,3
5250 / 41.8 = 125,6
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Luzik luzik - ja tego nie pisałem żeby się czepiać Ciebie, tylko żęby podpowiedzieć pozostałym skąd się wzięło 120
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie,no nawet tak nie pomyślałem.
Ciekawostka: przypadkowo uruchomiłem silnik 36V na 48V i 700erps, tam to były obroty
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Już jest , 0.20 beta 1. aktualnie na niej jeżdżę i testuje. żeby porównać musiał bym mieć 2 te same rowery z innymi softami bo po 1 dniu już zapomniałem jak jeździło na 0.19, Zauważyłem też że w trybie emtb start wspomagania jest opóźniony , lub narasta bardzo powoli z początku.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
eMTB motor pull factor ustaw na 0,1 o ile możesz. Powinno pomóc.hetm4n pisze: ↑25 paź 2019, 7:51Już jest , 0.20 beta 1. aktualnie na niej jeżdżę i testuje. żeby porównać musiał bym mieć 2 te same rowery z innymi softami bo po 1 dniu już zapomniałem jak jeździło na 0.19, Zauważyłem też że w trybie emtb start wspomagania jest opóźniony , lub narasta bardzo powoli z początku.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dzisiaj zamontowalem napęd, ale jeszcze nie jest uruchomiony.. Muszę pakiet poskładać. Chłopaki jak radzicie sobie z linią łańcucha? Widzę że na największym przełożeniu będzie dość mocno przekoszony łańcuch.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
U mnie tak to wyglądało jak poniżej. Przekoszenie było dość znaczne i nie wyglądało to dobrze na największej zębatce. Przy 8/7 rzędowej kasecie łańcuch kmc 9-rzędowy ledwo dawał radę i sądzę, że w górach którejś pięknej przejażdżki mógłby się zerwać. Sądzę że, solidna kaseta z górnej półki załatwiłby sprawę przekoszenia w pewnym stopniu...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No jest podobnie. Muszę kupić dłuższy łańcuch, bo z przodu byla mniejsza zębatka i chyba nawet nie wystarczy łańcucha aby wrzucić największą z tylu
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Pomyśl o kasecie Widerange która ma mały skok a duże różnice w zębatkach. Łańcuch weź na 9/10 rzędów żeby dobrze się wyginał przy tsdz2. Z własnego doświadczenia wiem, że o zerwanie łańcucha nie trzeba prosić tego middrive bo wystarczy chwilkę zamulić z odpuszczeniem manetki, wcisnąć przerzutkę, a może, ale nie musi zaskutkować zerwaniem łańcucha. Trzeba dojść do wprawy przy zmianie przerzutek i robić to z wyczuciem bo kaseta i łańcuch mogą nie przejeździć sezonu. Jednakże lepiej i sprawniej działa to w porównaniu do bafanga bbs bo mamy tensometr i wystarczy delikatnie kręcić korbami a łańcuch i kaseta nie będzie zgrzytać przy zmianie przełożenia.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mariusz, nie wiem jaki masz napęd, ale jeśli 9 rzędów to fajna kaseta to Sun Race m980 11-40, dlaczego? Bo jest rozbieralna i możesz ją tak ustawić aby zlikwidować przekos kosztem mniejszej ilości przełożeń. Do tego łańcuch kmc x9.93 116 ogniw. Jak po małych górkach będziesz jeździć to 40 możesz się pozbyć.
Ostatnio robiłem Giant trance i tam mufa suportu jest dłuższa 90mm, przez to silnik jeszcze bardziej na zewnątrz wychodzi. Jedynym rozwiązaniem była ta kaseta.
Ostatnio robiłem Giant trance i tam mufa suportu jest dłuższa 90mm, przez to silnik jeszcze bardziej na zewnątrz wychodzi. Jedynym rozwiązaniem była ta kaseta.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- khuuhkrr
- Forumowicz
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Kiedyś, w dobie napędów z dwu i trzyrzędowymi korbami producenci mówili jaki to przekos łańcucha jest dla napędów niekorzystny. Teraz, gdy furorę robią napędy 1x11 i 1x12 - wszyscy zdają się mieć to w dup*e.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie do końca mają w dup*e chyba...Przy prawidłowo ustawionej linii łańcucha przyjmijmy 11 rzędowego napędu idealny układ mamy na 6 zębatce. To daje skos tylko o 5 rzędów w prawo i 5 rzędów w lewo.
Przy tego typu midach mamy idealną linię zdecydowanie niżej, czyli na dolnych zębatkach kasety. Przyjmując skrajny przypadek z linią na ostatniej, najmniejszej zębatce kasety możemy mieć skos aż o 11 rzędów w lewo i to jest problem.
Przy tego typu midach mamy idealną linię zdecydowanie niżej, czyli na dolnych zębatkach kasety. Przyjmując skrajny przypadek z linią na ostatniej, najmniejszej zębatce kasety możemy mieć skos aż o 11 rzędów w lewo i to jest problem.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
..bo rachunek po stronie przychody ze sprzedaży części i serwisu musi się zgadzać
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Arek
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 cze 2019, 15:24
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy do silnika TSDZ2 można założyć dwa blaty? Wtedy linia łańcucha byłaby bardziej korzystna.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Raczej slabo to widze, ponieważ mniejsza zębatka niz 42 nie będzie miała ofsetu, więc linia będzie jeszcze gorsza. Linie lancucha mozna poprawić kupując specjalne zębatki z dużym ofsetem w stronę najwiekszego przelozenia. Drogie są, gdzieś w necie mozna znalezc, z tego co pamietam to cos kolo 300zł kosztuje. Dla mnie nie ma problemu z przekoszeniem. Zazwyczaj problem z przekosem jest w analogach, bo kręcąc do tyłu korbą przelozenia same się zmieniały, a tu w tsdz2 nie ma takiej mozliwości, więc wg mnie nie ma problemu. Jezdze na mega przekosie na 11s i nie ma z tym zadnego problemu, nic nie pęka , nie trzeszczy jest OK.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
https://www.olx.pl/oferta/giant-glory-r ... C6RGR.html
Myślicie że jest opcja ? Największy problem to bakteria chyba , ale zastanawiam się czy suport obsłuży...
Myślicie że jest opcja ? Największy problem to bakteria chyba , ale zastanawiam się czy suport obsłuży...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
gzdie najszybciej i pewnie kupie tszd2 750? najlepiej z czujnikami hampli ?
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
W pswpower, wysylka z niemiec do mnie szla 3 dni robocze (w piatek wieczorem kupilem, w srode mialem paczke).
tsdz2 w miejskim turladle.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ale z ali czy jakiegoś sklepu www ? na ali te zestawy jakieś okrojone są ...
i który wyświetlacz pod modowanie ? wolałbym oryginalny jak się da bo nie chce ciąć kabli , a widzę ze są różne zdania ...
i który wyświetlacz pod modowanie ? wolałbym oryginalny jak się da bo nie chce ciąć kabli , a widzę ze są różne zdania ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
czy to się nada czy śmieć ? https://pl.aliexpress.com/item/32907240 ... 1ce6sCRQkq
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zębatki ZTTO są dobrej jakości. Używam 9 rzędowych 11-40 i 11-46. Reszty podzespołów z linka nie znam.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jak chcesz konfigurowalny wyswietlacz, to nie ma wyboru, trzeba dokupic kt-lcd3, lub 850C lub SW102 i przeprogramowac silnik i wyswietlacz.
Gdzies wyzej dawalem linka gdzie sprzedaja z 850C, ale drozej to wychodzi, niz jak osobno kupujesz i chyba slabe wersje i niewiadomo jakie oprogramowanie. Jest tez mozliwosc przeprogramowania pod org. wyswietlacz, masz program do konfiguracji w javie, do tego kompilator i programujesz na sztywno silnik oprogramowaniem bazujacym na opensource. Tak czy inaczej jak chcesz konfigurowalnosc, to trzeba ciąć.
A jak nie chcesz sie w to bawic, to chyba muppet oferuje odplatnie przerobienie tego.
Gdzies wyzej dawalem linka gdzie sprzedaja z 850C, ale drozej to wychodzi, niz jak osobno kupujesz i chyba slabe wersje i niewiadomo jakie oprogramowanie. Jest tez mozliwosc przeprogramowania pod org. wyswietlacz, masz program do konfiguracji w javie, do tego kompilator i programujesz na sztywno silnik oprogramowaniem bazujacym na opensource. Tak czy inaczej jak chcesz konfigurowalnosc, to trzeba ciąć.
A jak nie chcesz sie w to bawic, to chyba muppet oferuje odplatnie przerobienie tego.
tsdz2 w miejskim turladle.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?
Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na 1 czesc pytania sie nie wypowiem, bo nie wiem.pxl666 pisze: ↑30 paź 2019, 1:13Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?Screenshot_20191030-010442_AliExpress.jpg
Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?
Na 2 czesc , tak da sie przeprogramowac pod vlcd5, da sie wpiac w org wtyczke bez ciecia (aczkolwiek jest to trudne, bo wtyczka ma cieniutkie piny i juz mnie za to skrytykowali, mozna tez dokupic kabel-przedluzacz i jego pociac). Konfiguracja tylko przed programowaniem w programie pod jave, potem kompilujesz wsad z wlasnymi parametrami skonfigurowanymi przez program w javie. Potem tak skompilowanego gotowca wgrywasz w silnik. Dziala to z wyswietlaczem vlcd5, ale nie mozna z poziomu wyswietlacza zmieniac sobie parametrow, co jest lekko upierdliwe zeby potem dopasowac pod swoj styl jazdy.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Przekos bedzie wiekszy, bo blat nie ma ofsetu. Ale lepiej sie bedzie lancuch trzymal bo to zebatka narrow wide. Odrazu jakąś prowadnice lancucha od góry zamontuj, bo inaczej lancuch bedzie ciagle ci spadał.pxl666 pisze: ↑30 paź 2019, 1:13Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?Screenshot_20191030-010442_AliExpress.jpg
Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
aha , myślałem ze ts lepiej sie wpasowuje niz bf i ta zębatka nie będzie tak odstawać ... kurcze zagwozdka czy będzie sie napęd szybciej zrzynał bo mniejszy blat z przodu rozwiązuje problem ze zmiana kasety z tylu na np 11x42 i pewnie wtedy tez będę musiał zmienić przezutke ...z drugiej strony czy da się w konie zamontować jakiś napinacz razem z ts ??scuda pisze: ↑30 paź 2019, 10:11Przekos bedzie wiekszy, bo blat nie ma ofsetu. Ale lepiej sie bedzie lancuch trzymal bo to zebatka narrow wide. Odrazu jakąś prowadnice lancucha od góry zamontuj, bo inaczej lancuch bedzie ciagle ci spadał.pxl666 pisze: ↑30 paź 2019, 1:13Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?Screenshot_20191030-010442_AliExpress.jpg
Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Moja rada: za bardzo się rozwodzisz nad tym wszystkim. Zostaw seryjny blat 42 bo ma przesunięcie co korzystnie wpływa na linię łańcucha. Zamontuj przynajmniej sun race 11-40 bo w razie czego można go rozebrać i ustawić linię. Napinacza nie trzeba wystarczy prowadnica (70zł), lub stara przednia przerzutka. Najtaniej wyjdzie soft pod Vlcd5 i to nie niszczy seryjnej wiązki.To są gotowe rady, zamontowałem ponad 20 tsdz2 i wszyscy są zadowoleni.pxl666 pisze: ↑30 paź 2019, 12:53aha , myślałem ze ts lepiej sie wpasowuje niz bf i ta zębatka nie będzie tak odstawać ... kurcze zagwozdka czy będzie sie napęd szybciej zrzynał bo mniejszy blat z przodu rozwiązuje problem ze zmiana kasety z tylu na np 11x42 i pewnie wtedy tez będę musiał zmienić przezutke ...z drugiej strony czy da się w konie zamontować jakiś napinacz razem z ts ??
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jeszcze niewiem jaka tam jest dokładnie przerzutka i niewiem czy 40t obsłuży i czy nie będę musiał jej pod 42t zmieniać, a jednak rower bardziej pod wspinaczkę to taki blat 36 z przodu byłby git .
Montujesz piszesz? Flashujesz też? Miałeś na myśli Flasha pod vlcd5 czy nie robienie Flasha wcale?
Montujesz piszesz? Flashujesz też? Miałeś na myśli Flasha pod vlcd5 czy nie robienie Flasha wcale?
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Przedłużka haka do większych blatów, która pomaga większości przerzutek to 35zł. 42t( może nawet 40) z tyłu już powinno Tobie wystarczyć, choć ja na 34t wspinałem się tam,gdzie hardtail na 100mm z przodu podskakiwał(przednie koło się odrywało). I tak lepszym rozwiązaniem będzie seria 42.pxl666 pisze: ↑30 paź 2019, 18:23Jeszcze niewiem jaka tam jest dokładnie przerzutka i niewiem czy 40t obsłuży i czy nie będę musiał jej pod 42t zmieniać, a jednak rower bardziej pod wspinaczkę to taki blat 36 z przodu byłby git .
Montujesz piszesz? Flashujesz też? Miałeś na myśli Flasha pod vlcd5 czy nie robienie Flasha wcale?
Tak, robię kompleksowe usługi montażu wraz z baterią i flashem pod Vlcd5.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, 7:33 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy nowy wyświetlacz P850C współpracuje z modowanym softem czy też trzeba szukać starej wersji 850C?
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na git hubie pisze ze wspolpracuje, w ogole tych wersji 850C jest kilka i roznia sie bebechami. Jednak w najnowszym sofcie 0.5.0-beta3 wszystkie dzialaja poprawnie.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, 15:03 przez redwater, łącznie zmieniany 1 raz.
tsdz2 w miejskim turladle.
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ok super, dobra wiadomość A jest gdzieś fajny opis kabelkologi? Jak wpiąć wyświetlacz pod instalacje? Czy też 850C pasuje bez przeróbek?