MID-DRIVE TSDZ2 750W
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Teoretycznie termik wstawiony w obwód zasilania hali powinien wyłączyć silnik z informacja na wyświetlaczu o błędzie czujnika hala.
Teraz przestudiowałem tematy na githubie (nielubie tam czegokolwiek szukać, czytać , jeden wielki chaos tam panuje) i są tam rozpisane w miarę wszystkie przeróbki ktlcd3 , 850c , sw102. Z tego co zauważyłem dopisana została tez modyfikacja odprowadzania ciepła z silnika.
Teraz przestudiowałem tematy na githubie (nielubie tam czegokolwiek szukać, czytać , jeden wielki chaos tam panuje) i są tam rozpisane w miarę wszystkie przeróbki ktlcd3 , 850c , sw102. Z tego co zauważyłem dopisana została tez modyfikacja odprowadzania ciepła z silnika.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wasze tsdz2 też mają fabryczny luz na osi mechanizmu korbowego ?
Na końcu korby wyczuwam około 1mm. luzu...czy po prostu tylko ja mam jak zwykle szczęście ?
Na końcu korby wyczuwam około 1mm. luzu...czy po prostu tylko ja mam jak zwykle szczęście ?
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tak ma być, jak rozbierzesz, zrozumiesz z czego wynika ten luz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Thorn, możesz to wyjaśrnic bez potrzeby rozbiórki silnika dla osób nie posiadających go ? Ten luz czym jest spowodowany ?
Przy okazji, Muppet opisywał, że jest luz po włożeniu silnika do suportu. Potwierdzacie to, czy to sprawa indywialna spasowanie z daną ramą ?
Przy okazji, Muppet opisywał, że jest luz po włożeniu silnika do suportu. Potwierdzacie to, czy to sprawa indywialna spasowanie z daną ramą ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
to pierwsze to może z budowy tensometru wynika , to drugie to na 100 zależy od dokładności wymiaru mufy suportuelektrotonus pisze: ↑12 lis 2019, 14:33Thorn, możesz to wyjaśrnic bez potrzeby rozbiórki silnika dla osób nie posiadających go ? Ten luz czym jest spowodowany ?
Przy okazji, Muppet opisywał, że jest luz po włożeniu silnika do suportu. Potwierdzacie to, czy to sprawa indywialna spasowanie z daną ramą ?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja redukowałem luz w suporcie "blaszką" z puszki. Rama to giant yukon i uważam to za konieczność w tym przypadku. Luz jest zbyt duży.elektrotonus pisze: ↑12 lis 2019, 14:33Przy okazji, Muppet opisywał, że jest luz po włożeniu silnika do suportu. Potwierdzacie to, czy to sprawa indywialna spasowanie z daną ramą ?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Próbował ktoś wyprowadzić przewód inicjujący włączenie sterownika w silnku na zewn stacyjkę ? Rozumiem, że kitowy zestaw z silnikiem nie posiada zabezpieczenia przed nieautoryzowanym uruchomieniem ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Da się zrobić - na kabelku z zasilaniem wyświetlacza.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
- Zmachany
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
- Lokalizacja: Kraków/Zamość
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Kombinował ktoś z klamkami które wyłączają silnik oraz światłami stopu? Niby można to robić na zewnętrznym układzie ale po dwa przewody na klamce już dziwnie wyglądają. Robienie tego natomiast na jednym przewodzie może nastręczać problemów bo klamki rozłączają na zwarciu a ciężko o MOSFET-a który załącza się na 0V i nie ma pewności że masa STM-a będzie się zgadzać z masą przetwornicy .
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
NIE masz na myśli tego kabelka z wyjściem na światła tylko klamki mechaniczne ?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dotarł mój silnik
Zamówiony na aliexpress : 02:47 Nov. 11 2019, Dziś paczka w domu, wysyłka z Niemiec a nie z Czech jak w opisie.
Przy okazji, nie widzę na tabliczce oznaczenia, że ma 750W ? Tylko napięcie i RPM bez prądu sterownika. Tak jest zawsze ?
Zamówiony na aliexpress : 02:47 Nov. 11 2019, Dziś paczka w domu, wysyłka z Niemiec a nie z Czech jak w opisie.
Przy okazji, nie widzę na tabliczce oznaczenia, że ma 750W ? Tylko napięcie i RPM bez prądu sterownika. Tak jest zawsze ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Zmachany
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
- Lokalizacja: Kraków/Zamość
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Chodzi mi o klamki mechaniczne odcinające zasilanie i wkomponowanie ich obwodu w coś co załączy światło stopu.
Nie jestem zainteresowany oświetleniem ze stockowego zasilania
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
U mnie tez nie ma oznaczenia mocy. To samo co u Ciebie.elektrotonus pisze: ↑14 lis 2019, 19:17Dotarł mój silnik
Zamówiony na aliexpress : 02:47 Nov. 11 2019, Dziś paczka w domu, wysyłka z Niemiec a nie z Czech jak w opisie.
Przy okazji, nie widzę na tabliczce oznaczenia, że ma 750W ? Tylko napięcie i RPM bez prądu sterownika. Tak jest zawsze ?
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Z innej beczki, czy taki łańcuch wystarczy (z tyłu biegi w piascie nexus 8): KMC E1 EPT ?
tsdz2 w miejskim turladle.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Chyba zależy od zębatki na nexusie? Są łańcuchy typowo jednorzedowe, może taki
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jak wygląda sprawa doboru ilości przełożeń tylnej piasty by optymalnie dopasować linię łańcucha do silnika ? Zależy to oczywiście od rodzaju roweru, jednak rekomendowane są zestawy trybów 7- 8 czy 9-10 rzędowe ? Ma to tez chyba znaczenie co do wytrzymałości łańcucha, który w napędach 7-8 rzędów ma szersze ogniwo ? Sama zębatka napędowa silnika 42T do jakich łańcuchów jest dostosowana swoją budową ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
46 kaseta to piękna sprawa . Niestety drogo i jak narazie nie ustawiłem dobrze , ale to też zależy jakie masz tereny
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zachęcam do przeczytania wątku od początku, nie po łebkach, ale na spokojnie ze zrozumieniem. Zaczynają się powielać pytania. Proszę się nie obrażać, ale trochę bez sensu wałkować jedno i to samo. Te odpowiedzi pewnie tam są.elektrotonus pisze: ↑15 lis 2019, 16:49Jak wygląda sprawa doboru ilości przełożeń tylnej piasty by optymalnie dopasować linię łańcucha do silnika ? Zależy to oczywiście od rodzaju roweru, jednak rekomendowane są zestawy trybów 7- 8 czy 9-10 rzędowe ? Ma to tez chyba znaczenie co do wytrzymałości łańcucha, który w napędach 7-8 rzędów ma szersze ogniwo ? Sama zębatka napędowa silnika 42T do jakich łańcuchów jest dostosowana swoją budową ?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Różne ramy maja różnie suport , różnice kilka mm mogą daj różne efekty . Mocowanie wahacza również może robić problemy
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Starałem się poczytać dokładnie, jeśli mi umknęło poproszę o odnośnik. Jest jeden wpis w sprawie lini łańcucha i kasety 8 rzędow.
Generalnie zakładam, że powinna zostać taka kaseta z tylu jak w oryginale lub jak będzie mocno przekoszona to zamiast 8 biegów to 7 ka ?
Obejrzałem też film
od 7:44 Marek miał chyba aż 9 rzędową zębatkę , zamienił na 10 rzędową.
Łańcuch na 9-10 rzędów jest cieńszy, jednak koło napędowe go przyjęło. Ja zastanawiam się nad zakupem kasety z max dużą zębatką, ļędę w tym celu składać koło by optymalnie dopasować do lini łańcucha. Tak bym mógł wykorzystać wszystkie zębatki.
Znalazłem kasetą 8 rzędów z niezłym zakresem 11-40 T
https://allegro.pl/oferta/sunrace-csm68 ... 8479703474
Sprzedawca zaleca przedłużkę haka przerzutki:
https://allegro.pl/oferta/sunrace-csm68 ... 8479703474
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mam podobny dylemat z linią łańcucha. Rama to full z zawiasem, który wymusza dodatkowe odsunięcie silnika o jakieś 5 mm. Linia łańcucha fatalna, wypada na drugiej zębatce od dołu, więc można pomarzyć o dużym skosie i prawidłowej pracy na większej kadencji.
W pierwszej chwili do testów założyłem kasetę 9 rzędową 11-40, ale bez dwóch ostatnich małych koronek czyli moja kaseta ma 7 z 9 biegów i zakres 16-40. Wszystko po to, by zniwelować maksymalny skos na dużych koronkach kasety. Oczywiście pod kasetę włożyłem podkładki wyprute ze starej zębatki, dzięki temu kaseta przesuwa się w kierunku małych koronek, a do montażu użyłem nakrętki od tarczy center lock ponieważ ma większy kołnierz i wszystko ładnie łapie. Przy mojej przerzutce konieczny był przedłużacz haka, zresztą przy większości przerzutek 8-9 jest potrzebny.
Nawet się to jakoś wyregulowało, ale łańcuch na wybojach wypada z zębatki mechanizmu korbowego. Skos i zbyt mały naciąg powodują, że co chwila go wyrzuca.
Po tych testach już chyba wiem co zrobić, zastosuje kasetę 8 biegową bez 2 ostatnich koronek, posiadam taką która da mi zakres 14-32 zamontuje ją tak jak poprzednio. Do tego slx ze sprzęgłem i manetka trigger srama 8 biegowa pracująca na 6 biegach. Na silnik adapter na 104 bcd oraz zębatka 38 narrow wide i powinno być ok.
Wiem, wiem kombinacje alpejskie, ale inaczej nie da rady chyba. Nie zależy mi na prędkości, jazda głównie mtb nie omijam korzeni i kamieni.
Uprzedzam pytania czy 10 biegowy slx zadziała z manetką srama, tak działa doskonale bo to też 1:1. Wkleje jakieś fotki jak już dostanę adapter na silnik.
W pierwszej chwili do testów założyłem kasetę 9 rzędową 11-40, ale bez dwóch ostatnich małych koronek czyli moja kaseta ma 7 z 9 biegów i zakres 16-40. Wszystko po to, by zniwelować maksymalny skos na dużych koronkach kasety. Oczywiście pod kasetę włożyłem podkładki wyprute ze starej zębatki, dzięki temu kaseta przesuwa się w kierunku małych koronek, a do montażu użyłem nakrętki od tarczy center lock ponieważ ma większy kołnierz i wszystko ładnie łapie. Przy mojej przerzutce konieczny był przedłużacz haka, zresztą przy większości przerzutek 8-9 jest potrzebny.
Nawet się to jakoś wyregulowało, ale łańcuch na wybojach wypada z zębatki mechanizmu korbowego. Skos i zbyt mały naciąg powodują, że co chwila go wyrzuca.
Po tych testach już chyba wiem co zrobić, zastosuje kasetę 8 biegową bez 2 ostatnich koronek, posiadam taką która da mi zakres 14-32 zamontuje ją tak jak poprzednio. Do tego slx ze sprzęgłem i manetka trigger srama 8 biegowa pracująca na 6 biegach. Na silnik adapter na 104 bcd oraz zębatka 38 narrow wide i powinno być ok.
Wiem, wiem kombinacje alpejskie, ale inaczej nie da rady chyba. Nie zależy mi na prędkości, jazda głównie mtb nie omijam korzeni i kamieni.
Uprzedzam pytania czy 10 biegowy slx zadziała z manetką srama, tak działa doskonale bo to też 1:1. Wkleje jakieś fotki jak już dostanę adapter na silnik.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Taka przestroga Pany. Jeździłem tym rowerkiem już kilka razy, ale raczej testowo. Po kilka km. Bateria nie była do pełna naładowana. Mulil na manetce. Dzisiaj naładowałem bidon do pełna, wsiadlem, dodałem gazu i przemielilo nylon. Na to wszystko wskazuje. Przełożenie z tyłu było mniej więcej w polowie.
Stalowy tryb już zamówiony.
Ale ogólnie masakra. Nie wiedziałem, że to jest aż takie czule.
Stalowy tryb już zamówiony.
Ale ogólnie masakra. Nie wiedziałem, że to jest aż takie czule.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mariusz nie wiedziałem, że jesteś tak utalentowany . Ja zmieliłem przy 1500km, na podjeździe (górce), po której ciężko się wchodzi z tyłu 34T ustawione 850W open source i ile pary w nogach.Mariusz_p pisze: ↑16 lis 2019, 20:00Taka przestroga Pany. Jeździłem tym rowerkiem już kilka razy, ale raczej testowo. Po kilka km. Bateria nie była do pełna naładowana. Mulil na manetce. Dzisiaj naładowałem bidon do pełna, wsiadlem, dodałem gazu i przemielilo nylon. Na to wszystko wskazuje. Przełożenie z tyłu było mniej więcej w polowie.
Stalowy tryb już zamówiony.
Ale ogólnie masakra. Nie wiedziałem, że to jest aż takie czule.
Ciekawostka, że teraz w trybie emtb też z tyłu 34T, łykam tą górkę bez problemu.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Kurde nie wiem. No masakra. Jestem sam zdziwiony. To było po płaskim koło domu. Moje jakiś felerny model. Rozumiem jak by to było na 11 z tyłu ale tutaj było już konkretne przełożenie. Nie powinno tak się stać w każdym razie. Ciężka jest wymiana tego trybu? Trzeba zdemontować silnik z supportu czy nie ma takiej potrzeby?
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie trzeba demontować, jedynie korba itdMariusz_p pisze: ↑16 lis 2019, 20:55Kurde nie wiem. No masakra. Jestem sam zdziwiony. To było po płaskim koło domu. Moje jakiś felerny model. Rozumiem jak by to było na 11 z tyłu ale tutaj było już konkretne przełożenie. Nie powinno tak się stać w każdym razie. Ciężka jest wymiana tego trybu? Trzeba zdemontować silnik z supportu czy nie ma takiej potrzeby?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No to pozostaje poczekać na zębate. Miałem skończyć rowerek dzisiaj, a teraz będzie wisiał kolejne dwa tygodnie. Ale dupa.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jak będziesz dawał z palnik, gdy silnik nie jest w ruchu, to będziesz oddziaływał siłą na małą ilość zębów na żebatce i bardzo łatwo ją zmielić wtedy. Nie bez powodu ten silnik podaje pełną moc dopiero jak uzyska odpowiedni RPM, bo wtedy siła rozkłada się na większą ilość zębów.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mariusz_p , jak jś wymienisz napisz o doznaniach dźwiękowych, czy dużo jest głośniejsza praca silnika ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Skąd zamawiasz zebatke? I czy nie wydaje się wam że przy takim układzie jak cięższy rower , słabszy silnik itd lepiej z góry zainwestować w napęd z kasetą co najmniej 40t ? Silnik mniej dostaje , naped mniej dostaje, itd ?
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ilosć zebów zazebiajacych sie w parze kół zebatych jest zawsze stała nie ulega ona zmianie ze wzgledu na obroty , powodem zmielenia "nylonów" przekładni wstepnej która ma stały "współczynnik redukcji" u kolegi jest moment obrotowy generowany przez silnik który zbyt długo i zbyt gwałtownie zadziałał na pojedyńcze "zeby" bedace akurat w stanie zazebiania sie przez co sie poddał ten jeden najsłabszy a dalej był efekt domina jedna uszkodzona zebatka niszczy pozostałe.scuda pisze: ↑16 lis 2019, 22:11Jak będziesz dawał z palnik, gdy silnik nie jest w ruchu, to będziesz oddziaływał siłą na małą ilość zębów na żebatce i bardzo łatwo ją zmielić wtedy. Nie bez powodu ten silnik podaje pełną moc dopiero jak uzyska odpowiedni RPM, bo wtedy siła rozkłada się na większą ilość zębów.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zatem dla bezpieczeństwa tego silnika warto startować z jakich przełożeń ? Pomoc nogami na starcie przy max wspomaganiu może okazać się zgubna dla niebieskiej zębatki gdyż silnik wyczuwając tensometrem max siłę na korbach poda max prąd i będzie po zębatce ;-( Może dla świętego spokoju warto od razu zamówić mosiężną ? Tylko będzie głośniejszy napęd - o ile ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
W wersji softu 0.19 jest parametr 7:2 domyślnie ustawiony na 5A/s
To jest prędkość narastania prądu.
Od tego parametru głównie zależy jak mocno po tyłku dostaje niebieska zębatka.
Jeżeli ustawimy tutaj za dużo, a masa pojazdu + ridera jest duża to niestety zebatka sie szybko skonczy.
Moja Ania ma ustawione 7A/s, masa Ani + pojazdu jest mniejsza niz 80kg wiec można było tak ustawić.
Jeżęli ktoś ma wyjątkowo ciężi zestaw to powinien zrobić nawet mniej niż domyślnie 5A/s
To jest prędkość narastania prądu.
Od tego parametru głównie zależy jak mocno po tyłku dostaje niebieska zębatka.
Jeżeli ustawimy tutaj za dużo, a masa pojazdu + ridera jest duża to niestety zebatka sie szybko skonczy.
Moja Ania ma ustawione 7A/s, masa Ani + pojazdu jest mniejsza niz 80kg wiec można było tak ustawić.
Jeżęli ktoś ma wyjątkowo ciężi zestaw to powinien zrobić nawet mniej niż domyślnie 5A/s
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
O to właśnie mi chodziło, tylko źle ubrałem w słowa.Inc0 pisze: ↑17 lis 2019, 9:47ilosć zebów zazebiajacych sie w parze kół zebatych jest zawsze stała nie ulega ona zmianie ze wzgledu na obroty , powodem zmielenia "nylonów" przekładni wstepnej która ma stały "współczynnik redukcji" u kolegi jest moment obrotowy generowany przez silnik który zbyt długo i zbyt gwałtownie zadziałał na pojedyńcze "zeby" bedace akurat w stanie zazebiania sie przez co sie poddał ten jeden najsłabszy a dalej był efekt domina jedna uszkodzona zebatka niszczy pozostałe.scuda pisze: ↑16 lis 2019, 22:11Jak będziesz dawał z palnik, gdy silnik nie jest w ruchu, to będziesz oddziaływał siłą na małą ilość zębów na żebatce i bardzo łatwo ją zmielić wtedy. Nie bez powodu ten silnik podaje pełną moc dopiero jak uzyska odpowiedni RPM, bo wtedy siła rozkłada się na większą ilość zębów.
Ja nie mam u siebie wogóle manetki a ruszam z jak najlzejszego biegu tak aby szybko uzyskać wysoki RPM silnika. Jak mam ustawiony ciężki bieg to silnik ospale reaguje, bo zanim wkręci się na obroty i poda max moc to muszę się trochę namęczyć.elektrotonus pisze: ↑17 lis 2019, 10:17Zatem dla bezpieczeństwa tego silnika warto startować z jakich przełożeń ? Pomoc nogami na starcie przy max wspomaganiu może okazać się zgubna dla niebieskiej zębatki gdyż silnik wyczuwając tensometrem max siłę na korbach poda max prąd i będzie po zębatce ;-( Może dla świętego spokoju warto od razu zamówić mosiężną ? Tylko będzie głośniejszy napęd - o ile ?
A i ostatnio grzebiąc w ustawieniach lcd3 zmieniłem ustawienie, że podaje większy prąd niż ustawiony na wspomaganiu przy ruszaniu przez kilka sekund. Fajne do ruszania ale zębatka nylonowa szybko się wykończy przy takim obciążaniu.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2019, 10:41 przez scuda, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wy zmieliliscie zebatke, a ja zdolnie spalilem sobie 850C, uart i przetwornice stepup, wszystko przez glupote spadla mi izolacja na lutach kabelka, poszedl prad na TX lub RX, sykło, zaśmierdziało i wszystko martwe. A myslalem ze tez potestuje.
tsdz2 w miejskim turladle.
- Zmachany
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
- Lokalizacja: Kraków/Zamość
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jestem po pierwszych testach Open-a 19.0 i trzeba przyznać, że chodzi miodnie Można poczuć ciągłą pracę silnika a nie pojedyńczy mocniejszy impuls na początku pracy. Niestety wydaje mi się że strasznie szybko odcina mi wspomaganie przy określonej prędkości i kadencji mimo że wywieram nacisk na pedały. Możliwe że trzeba poszperać dalej w ustawieniach bo na początku była ustawiona max moc na 500W + miałem przelicznik wspomagania tak mały że po zdjęciu w.w blokady nie osiągał nigdy tych 750 W
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dobrze rozumiem, że manetką od razu daje w palnik, zaś tensometr powoli dawkuje natężenie prądu ? Czy te parametry są konfigurowalne w oprogramowaniu alternatywnym ? Piszecie teź, że relatywnie szybko kończy się wspomaganie silnika. One jest zależne od kadencji czy prędkości pojazdu ? Na kołach 26 cali jaka jest vmax mniej więcej ? 35-40 kmh a potem już tylko trzeba zasuwać nogami na maxa ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na oryginalnym sofcie manetka podaje prąd jakby z opóźnieniem i nie da się osiągnąć tak wysokiego poziomu wspomagania jak na tensometrze. Jednak nawet przy takich ustawieniach ruszając na samej manetce z pewnością można zajechać nylon przez zbyt duże obciążenie. Najlepiej manetkę traktować awaryjnie i zawsze w ruchu, to powinno zapobiec przeciążeniom w większości przypadków.
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Reasumując, wygląda na to że "gwarancja niezawodności' scuda, dotycząca MID'ów ( w tym TSDZ), jest jednak "problematyczna", i nie piszę to jako "docinki", gdyż sam kupiłem taki silnik, w pełni świadomy jego wad i ograniczeń. Niemniej jednak, chcąc MID'a użytkować w miarę bezproblemowo, konieczne jest użytkować go "delikatniej", nawet względem HUB'a z wolnobiegiem (mamy tam trzy zębatki nie jedną).
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Padaja w zasadzie najczesciej tylko dwie rzeczy: niebieska zebatka, ale po zmianie na mosiezna chyba juz jest spokuj i pada lozysko ze sprzeglem i tu chyba tez problem rozwiazuje wymiana na markowe. Moge sie mylic, ale te dwie rzeczy sobie dokupie odrazu na zapas.tkoko pisze: ↑17 lis 2019, 14:22Reasumując, wygląda na to że "gwarancja niezawodności' scuda, dotycząca MID'ów ( w tym TSDZ), jest jednak "problematyczna", i nie piszę to jako "docinki", gdyż sam kupiłem taki silnik, w pełni świadomy jego wad i ograniczeń. Niemniej jednak, chcąc MID'a użytkować w miarę bezproblemowo, konieczne jest użytkować go "delikatniej", nawet względem HUB'a z wolnobiegiem (mamy tam trzy zębatki nie jedną).
tsdz2 w miejskim turladle.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zatem manetkę dla bezpieczeństwa wywalam z zestawu, wykorzystam jej przewody do sensora temperatury. Szukam pomysłu jak pożyczyć ze sterownika napicie 5V do zasilenia czujników hamowania na linkę. Oryginalne klamki wyglądaja na malo ciekawe rozwiązanie. Z drugiej strony nie chciałbym zewn. elektroniki podłączać do sterownika i może bezpieczniej jest wykorzystać przetwornicę do oświetlenia 12V i dalej 12->5 V.
Redwater - podeślij jakiś link do oferty łożyska ze sprzęglem do tegoż silnika ?
Redwater - podeślij jakiś link do oferty łożyska ze sprzęglem do tegoż silnika ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Pytanie z ciekawosci: próbował ktoś z tych osob ktore już "zjadły" niebieską zebate, reklamować to u Hinczykow?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2090
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A jak kupisz w spożywczym jogurt to po wypiciu oddajesz go po zwrot pieniędzy?Pawel.1000w pisze: ↑17 lis 2019, 16:30Pytanie z ciekawosci: próbował ktoś z tych osob ktore już "zjadły" niebieską zebate, reklamować to u Hinczykow?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A jeszcze dodam, że to łozysko ma widełki cenowe w zalezności od firmy od ok 60 pln do ponad 500pln, chińczyki sprzedają w cenie ok 33 $ ( https://pl.aliexpress.com/i/32813840088 ... 3060DAjA0O ) łącznie z zębatką, wiec nie jest dziwne , że to łozysko pada.
tsdz2 w miejskim turladle.
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
NA manetke wychodzi zasilanie 5V wiec mozesz uzyc tego zasilania do obslugi czujnika o ktorym piszesz.elektrotonus pisze: ↑17 lis 2019, 14:47Zatem manetkę dla bezpieczeństwa wywalam z zestawu, wykorzystam jej przewody do sensora temperatury. Szukam pomysłu jak pożyczyć ze sterownika napicie 5V do zasilenia czujników hamowania na linkę. Oryginalne klamki wyglądaja na malo ciekawe rozwiązanie. Z drugiej strony nie chciałbym zewn. elektroniki podłączać do sterownika i może bezpieczniej jest wykorzystać przetwornicę do oświetlenia 12V i dalej 12->5 V.
Redwater - podeślij jakiś link do oferty łożyska ze sprzęglem do tegoż silnika ?
Osobiscie uwazam ze w tym silniku nie potrzebna jest ani manetka ani czujniki hamowania.
Przyda sie za to wspomniany czujnik temperatury.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Bardziej sie obawiam sytuacji awarii sterownika, kiedy to z jakiegoś powodu nagle nie będzie chciał wyłączyć napędu. Klamki z czujnikiem z tego co słyszałem w każdym sterowniku maja priorytet.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- muppett
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Raczej mało prawdopodobne, a gdyby nawet to każdy hamulec zdusi moc tego silnika.elektrotonus pisze: ↑17 lis 2019, 17:26Bardziej sie obawiam sytuacji awarii sterownika, kiedy to z jakiegoś powodu nagle nie będzie chciał wyłączyć napędu. Klamki z czujnikiem z tego co słyszałem w każdym sterowniku maja priorytet.
Z kolei, gdy sterownik wykryje ze silnik sie nie kreci (bo jest zduszony hamulcem) to odetnie napęd z powodu przeciążenia.
e-bike komputer MPe - https://ebikecomputer.com
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
blog - http://bikel.pl
sklep - https://shop.bikel.pl
kanał YT: https://www.youtube.com/channel/UCSm2Gc ... b-oFSPD2Ig
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mimo, że nie "docinka" to i tak muszę skomentować Gwarancja niezawodności hubów też może zostać podważona jeśli ktoś spali silnik, ukręci przewody, albo zmieli przekładnie w hub gear -ach. Nie ma co jak ktoś nie wie jak traktować plastikowe tryby to tak się będzie działo, pozatym jak widać wcale ten silnik nie jest awaryjny.tkoko pisze: ↑17 lis 2019, 14:22Reasumując, wygląda na to że "gwarancja niezawodności' scuda, dotycząca MID'ów ( w tym TSDZ), jest jednak "problematyczna", i nie piszę to jako "docinki", gdyż sam kupiłem taki silnik, w pełni świadomy jego wad i ograniczeń. Niemniej jednak, chcąc MID'a użytkować w miarę bezproblemowo, konieczne jest użytkować go "delikatniej", nawet względem HUB'a z wolnobiegiem (mamy tam trzy zębatki nie jedną).