MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Teoretycznie termik wstawiony w obwód zasilania hali powinien wyłączyć silnik z informacja na wyświetlaczu o błędzie czujnika hala.

Teraz przestudiowałem tematy na githubie (nielubie tam czegokolwiek szukać, czytać , jeden wielki chaos tam panuje) i są tam rozpisane w miarę wszystkie przeróbki ktlcd3 , 850c , sw102. Z tego co zauważyłem dopisana została tez modyfikacja odprowadzania ciepła z silnika.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

Wasze tsdz2 też mają fabryczny luz na osi mechanizmu korbowego ?
Na końcu korby wyczuwam około 1mm. luzu...czy po prostu tylko ja mam jak zwykle szczęście ?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

darol pisze:
12 lis 2019, 11:56
Wasze tsdz2 też mają fabryczny luz na osi mechanizmu korbowego ?
Na końcu korby wyczuwam około 1mm. luzu...czy po prostu tylko ja mam jak zwykle szczęście ?
Tak ma być, jak rozbierzesz, zrozumiesz z czego wynika ten luz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Thorn, możesz to wyjaśrnic bez potrzeby rozbiórki silnika dla osób nie posiadających go ? Ten luz czym jest spowodowany ?

Przy okazji, Muppet opisywał, że jest luz po włożeniu silnika do suportu. Potwierdzacie to, czy to sprawa indywialna spasowanie z daną ramą ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5825
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

elektrotonus pisze:
12 lis 2019, 14:33
Thorn, możesz to wyjaśrnic bez potrzeby rozbiórki silnika dla osób nie posiadających go ? Ten luz czym jest spowodowany ?

Przy okazji, Muppet opisywał, że jest luz po włożeniu silnika do suportu. Potwierdzacie to, czy to sprawa indywialna spasowanie z daną ramą ?
to pierwsze to może z budowy tensometru wynika , to drugie to na 100 zależy od dokładności wymiaru mufy suportu
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

elektrotonus pisze:
12 lis 2019, 14:33
Przy okazji, Muppet opisywał, że jest luz po włożeniu silnika do suportu. Potwierdzacie to, czy to sprawa indywialna spasowanie z daną ramą ?
Ja redukowałem luz w suporcie "blaszką" z puszki. Rama to giant yukon i uważam to za konieczność w tym przypadku. Luz jest zbyt duży.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Próbował ktoś wyprowadzić przewód inicjujący włączenie sterownika w silnku na zewn stacyjkę ? Rozumiem, że kitowy zestaw z silnikiem nie posiada zabezpieczenia przed nieautoryzowanym uruchomieniem ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Da się zrobić - na kabelku z zasilaniem wyświetlacza.
Awatar użytkownika
Zmachany
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
Lokalizacja: Kraków/Zamość

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany »

Kombinował ktoś z klamkami które wyłączają silnik oraz światłami stopu? Niby można to robić na zewnętrznym układzie ale po dwa przewody na klamce już dziwnie wyglądają. Robienie tego natomiast na jednym przewodzie może nastręczać problemów bo klamki rozłączają na zwarciu a ciężko o MOSFET-a który załącza się na 0V i nie ma pewności że masa STM-a będzie się zgadzać z masą przetwornicy :P.
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5825
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

NIE masz na myśli tego kabelka z wyjściem na światła tylko klamki mechaniczne ?
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Dotarł mój silnik ;-)

Zamówiony na aliexpress : 02:47 Nov. 11 2019, Dziś paczka w domu, wysyłka z Niemiec a nie z Czech jak w opisie.

Przy okazji, nie widzę na tabliczce oznaczenia, że ma 750W ? Tylko napięcie i RPM bez prądu sterownika. Tak jest zawsze ?
Załączniki
20191114_183806.jpg
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Zmachany
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
Lokalizacja: Kraków/Zamość

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany »

pxl666 pisze:
14 lis 2019, 12:49
NIE masz na myśli tego kabelka z wyjściem na światła tylko klamki mechaniczne ?
Chodzi mi o klamki mechaniczne odcinające zasilanie i wkomponowanie ich obwodu w coś co załączy światło stopu.
Nie jestem zainteresowany oświetleniem ze stockowego zasilania :)
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

elektrotonus pisze:
14 lis 2019, 19:17
Dotarł mój silnik ;-)

Zamówiony na aliexpress : 02:47 Nov. 11 2019, Dziś paczka w domu, wysyłka z Niemiec a nie z Czech jak w opisie.

Przy okazji, nie widzę na tabliczce oznaczenia, że ma 750W ? Tylko napięcie i RPM bez prądu sterownika. Tak jest zawsze ?
U mnie tez nie ma oznaczenia mocy. To samo co u Ciebie.
tsdz2 w miejskim turladle.
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Z innej beczki, czy taki łańcuch wystarczy (z tyłu biegi w piascie nexus 8): KMC E1 EPT ?
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5825
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Chyba zależy od zębatki na nexusie? Są łańcuchy typowo jednorzedowe, może taki
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Tak, nexus ma tylko jedna zebatke z tylu.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5825
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

to szukałbym łańcucha 1rz , pewnie jest gruby i tani
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Jak wygląda sprawa doboru ilości przełożeń tylnej piasty by optymalnie dopasować linię łańcucha do silnika ? Zależy to oczywiście od rodzaju roweru, jednak rekomendowane są zestawy trybów 7- 8 czy 9-10 rzędowe ? Ma to tez chyba znaczenie co do wytrzymałości łańcucha, który w napędach 7-8 rzędów ma szersze ogniwo ? Sama zębatka napędowa silnika 42T do jakich łańcuchów jest dostosowana swoją budową ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5825
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

46 kaseta to piękna sprawa . Niestety drogo i jak narazie nie ustawiłem dobrze , ale to też zależy jakie masz tereny
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

elektrotonus pisze:
15 lis 2019, 16:49
Jak wygląda sprawa doboru ilości przełożeń tylnej piasty by optymalnie dopasować linię łańcucha do silnika ? Zależy to oczywiście od rodzaju roweru, jednak rekomendowane są zestawy trybów 7- 8 czy 9-10 rzędowe ? Ma to tez chyba znaczenie co do wytrzymałości łańcucha, który w napędach 7-8 rzędów ma szersze ogniwo ? Sama zębatka napędowa silnika 42T do jakich łańcuchów jest dostosowana swoją budową ?
Zachęcam do przeczytania wątku od początku, nie po łebkach, ale na spokojnie ze zrozumieniem. Zaczynają się powielać pytania. Proszę się nie obrażać, ale trochę bez sensu wałkować jedno i to samo. Te odpowiedzi pewnie tam są.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5825
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Różne ramy maja różnie suport , różnice kilka mm mogą daj różne efekty . Mocowanie wahacza również może robić problemy
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Thorn pisze:
16 lis 2019, 7:30

Zachęcam do przeczytania wątku od początku, nie po łebkach, ale na spokojnie ze zrozumieniem. Zaczynają się powielać pytania. Proszę się nie obrażać, ale trochę bez sensu wałkować jedno i to samo. Te odpowiedzi pewnie tam są.
Starałem się poczytać dokładnie, jeśli mi umknęło poproszę o odnośnik. Jest jeden wpis w sprawie lini łańcucha i kasety 8 rzędow.

Generalnie zakładam, że powinna zostać taka kaseta z tylu jak w oryginale lub jak będzie mocno przekoszona to zamiast 8 biegów to 7 ka ?

Obejrzałem też film



od 7:44 Marek miał chyba aż 9 rzędową zębatkę , zamienił na 10 rzędową.

Łańcuch na 9-10 rzędów jest cieńszy, jednak koło napędowe go przyjęło. Ja zastanawiam się nad zakupem kasety z max dużą zębatką, ļędę w tym celu składać koło by optymalnie dopasować do lini łańcucha. Tak bym mógł wykorzystać wszystkie zębatki.

Znalazłem kasetą 8 rzędów z niezłym zakresem 11-40 T

https://allegro.pl/oferta/sunrace-csm68 ... 8479703474

Sprzedawca zaleca przedłużkę haka przerzutki:

https://allegro.pl/oferta/sunrace-csm68 ... 8479703474
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

Mam podobny dylemat z linią łańcucha. Rama to full z zawiasem, który wymusza dodatkowe odsunięcie silnika o jakieś 5 mm. Linia łańcucha fatalna, wypada na drugiej zębatce od dołu, więc można pomarzyć o dużym skosie i prawidłowej pracy na większej kadencji.
W pierwszej chwili do testów założyłem kasetę 9 rzędową 11-40, ale bez dwóch ostatnich małych koronek czyli moja kaseta ma 7 z 9 biegów i zakres 16-40. Wszystko po to, by zniwelować maksymalny skos na dużych koronkach kasety. Oczywiście pod kasetę włożyłem podkładki wyprute ze starej zębatki, dzięki temu kaseta przesuwa się w kierunku małych koronek, a do montażu użyłem nakrętki od tarczy center lock ponieważ ma większy kołnierz i wszystko ładnie łapie. Przy mojej przerzutce konieczny był przedłużacz haka, zresztą przy większości przerzutek 8-9 jest potrzebny.
Nawet się to jakoś wyregulowało, ale łańcuch na wybojach wypada z zębatki mechanizmu korbowego. Skos i zbyt mały naciąg powodują, że co chwila go wyrzuca.
Po tych testach już chyba wiem co zrobić, zastosuje kasetę 8 biegową bez 2 ostatnich koronek, posiadam taką która da mi zakres 14-32 zamontuje ją tak jak poprzednio. Do tego slx ze sprzęgłem i manetka trigger srama 8 biegowa pracująca na 6 biegach. Na silnik adapter na 104 bcd oraz zębatka 38 narrow wide i powinno być ok.
Wiem, wiem kombinacje alpejskie, ale inaczej nie da rady chyba. Nie zależy mi na prędkości, jazda głównie mtb nie omijam korzeni i kamieni.
Uprzedzam pytania czy 10 biegowy slx zadziała z manetką srama, tak działa doskonale bo to też 1:1. Wkleje jakieś fotki jak już dostanę adapter na silnik.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

Taka przestroga Pany. Jeździłem tym rowerkiem już kilka razy, ale raczej testowo. Po kilka km. Bateria nie była do pełna naładowana. Mulil na manetce. Dzisiaj naładowałem bidon do pełna, wsiadlem, dodałem gazu i przemielilo nylon. Na to wszystko wskazuje. Przełożenie z tyłu było mniej więcej w polowie.
Stalowy tryb już zamówiony.
Ale ogólnie masakra. Nie wiedziałem, że to jest aż takie czule.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Mariusz_p pisze:
16 lis 2019, 20:00
Taka przestroga Pany. Jeździłem tym rowerkiem już kilka razy, ale raczej testowo. Po kilka km. Bateria nie była do pełna naładowana. Mulil na manetce. Dzisiaj naładowałem bidon do pełna, wsiadlem, dodałem gazu i przemielilo nylon. Na to wszystko wskazuje. Przełożenie z tyłu było mniej więcej w polowie.
Stalowy tryb już zamówiony.
Ale ogólnie masakra. Nie wiedziałem, że to jest aż takie czule.
Mariusz nie wiedziałem, że jesteś tak utalentowany :-). Ja zmieliłem przy 1500km, na podjeździe (górce), po której ciężko się wchodzi z tyłu 34T ustawione 850W open source i ile pary w nogach.
Ciekawostka, że teraz w trybie emtb też z tyłu 34T, łykam tą górkę bez problemu.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

Kurde nie wiem. No masakra. Jestem sam zdziwiony. To było po płaskim koło domu. Moje jakiś felerny model. Rozumiem jak by to było na 11 z tyłu ale tutaj było już konkretne przełożenie. Nie powinno tak się stać w każdym razie. Ciężka jest wymiana tego trybu? Trzeba zdemontować silnik z supportu czy nie ma takiej potrzeby?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Mariusz_p pisze:
16 lis 2019, 20:55
Kurde nie wiem. No masakra. Jestem sam zdziwiony. To było po płaskim koło domu. Moje jakiś felerny model. Rozumiem jak by to było na 11 z tyłu ale tutaj było już konkretne przełożenie. Nie powinno tak się stać w każdym razie. Ciężka jest wymiana tego trybu? Trzeba zdemontować silnik z supportu czy nie ma takiej potrzeby?
Nie trzeba demontować, jedynie korba itd
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

No to pozostaje poczekać na zębate. Miałem skończyć rowerek dzisiaj, a teraz będzie wisiał kolejne dwa tygodnie. Ale dupa.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Jak będziesz dawał z palnik, gdy silnik nie jest w ruchu, to będziesz oddziaływał siłą na małą ilość zębów na żebatce i bardzo łatwo ją zmielić wtedy. Nie bez powodu ten silnik podaje pełną moc dopiero jak uzyska odpowiedni RPM, bo wtedy siła rozkłada się na większą ilość zębów.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Mariusz_p , jak jś wymienisz napisz o doznaniach dźwiękowych, czy dużo jest głośniejsza praca silnika ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5825
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Skąd zamawiasz zebatke? I czy nie wydaje się wam że przy takim układzie jak cięższy rower , słabszy silnik itd lepiej z góry zainwestować w napęd z kasetą co najmniej 40t ? Silnik mniej dostaje , naped mniej dostaje, itd ?
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Inc0 »

scuda pisze:
16 lis 2019, 22:11
Jak będziesz dawał z palnik, gdy silnik nie jest w ruchu, to będziesz oddziaływał siłą na małą ilość zębów na żebatce i bardzo łatwo ją zmielić wtedy. Nie bez powodu ten silnik podaje pełną moc dopiero jak uzyska odpowiedni RPM, bo wtedy siła rozkłada się na większą ilość zębów.
ilosć zebów zazebiajacych sie w parze kół zebatych jest zawsze stała nie ulega ona zmianie ze wzgledu na obroty , powodem zmielenia "nylonów" przekładni wstepnej która ma stały "współczynnik redukcji" u kolegi jest moment obrotowy generowany przez silnik który zbyt długo i zbyt gwałtownie zadziałał na pojedyńcze "zeby" bedace akurat w stanie zazebiania sie przez co sie poddał ten jeden najsłabszy a dalej był efekt domina jedna uszkodzona zebatka niszczy pozostałe.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Zatem dla bezpieczeństwa tego silnika warto startować z jakich przełożeń ? Pomoc nogami na starcie przy max wspomaganiu może okazać się zgubna dla niebieskiej zębatki gdyż silnik wyczuwając tensometrem max siłę na korbach poda max prąd i będzie po zębatce ;-( Może dla świętego spokoju warto od razu zamówić mosiężną ? Tylko będzie głośniejszy napęd - o ile ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

W wersji softu 0.19 jest parametr 7:2 domyślnie ustawiony na 5A/s
To jest prędkość narastania prądu.
Od tego parametru głównie zależy jak mocno po tyłku dostaje niebieska zębatka.
Jeżeli ustawimy tutaj za dużo, a masa pojazdu + ridera jest duża to niestety zebatka sie szybko skonczy.

Moja Ania ma ustawione 7A/s, masa Ani + pojazdu jest mniejsza niz 80kg wiec można było tak ustawić.

Jeżęli ktoś ma wyjątkowo ciężi zestaw to powinien zrobić nawet mniej niż domyślnie 5A/s
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Inc0 pisze:
17 lis 2019, 9:47
scuda pisze:
16 lis 2019, 22:11
Jak będziesz dawał z palnik, gdy silnik nie jest w ruchu, to będziesz oddziaływał siłą na małą ilość zębów na żebatce i bardzo łatwo ją zmielić wtedy. Nie bez powodu ten silnik podaje pełną moc dopiero jak uzyska odpowiedni RPM, bo wtedy siła rozkłada się na większą ilość zębów.
ilosć zebów zazebiajacych sie w parze kół zebatych jest zawsze stała nie ulega ona zmianie ze wzgledu na obroty , powodem zmielenia "nylonów" przekładni wstepnej która ma stały "współczynnik redukcji" u kolegi jest moment obrotowy generowany przez silnik który zbyt długo i zbyt gwałtownie zadziałał na pojedyńcze "zeby" bedace akurat w stanie zazebiania sie przez co sie poddał ten jeden najsłabszy a dalej był efekt domina jedna uszkodzona zebatka niszczy pozostałe.
O to właśnie mi chodziło, tylko źle ubrałem w słowa.
elektrotonus pisze:
17 lis 2019, 10:17
Zatem dla bezpieczeństwa tego silnika warto startować z jakich przełożeń ? Pomoc nogami na starcie przy max wspomaganiu może okazać się zgubna dla niebieskiej zębatki gdyż silnik wyczuwając tensometrem max siłę na korbach poda max prąd i będzie po zębatce ;-( Może dla świętego spokoju warto od razu zamówić mosiężną ? Tylko będzie głośniejszy napęd - o ile ?
Ja nie mam u siebie wogóle manetki a ruszam z jak najlzejszego biegu tak aby szybko uzyskać wysoki RPM silnika. Jak mam ustawiony ciężki bieg to silnik ospale reaguje, bo zanim wkręci się na obroty i poda max moc to muszę się trochę namęczyć.
A i ostatnio grzebiąc w ustawieniach lcd3 zmieniłem ustawienie, że podaje większy prąd niż ustawiony na wspomaganiu przy ruszaniu przez kilka sekund. Fajne do ruszania ale zębatka nylonowa szybko się wykończy przy takim obciążaniu.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2019, 10:41 przez scuda, łącznie zmieniany 1 raz.
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Wy zmieliliscie zebatke, a ja zdolnie spalilem sobie 850C, uart i przetwornice stepup, wszystko przez glupote spadla mi izolacja na lutach kabelka, poszedl prad na TX lub RX, sykło, zaśmierdziało i wszystko martwe. A myslalem ze tez potestuje. :o :(
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
Zmachany
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
Lokalizacja: Kraków/Zamość

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany »

Jestem po pierwszych testach Open-a 19.0 i trzeba przyznać, że chodzi miodnie :) Można poczuć ciągłą pracę silnika a nie pojedyńczy mocniejszy impuls na początku pracy. Niestety wydaje mi się że strasznie szybko odcina mi wspomaganie przy określonej prędkości i kadencji mimo że wywieram nacisk na pedały. Możliwe że trzeba poszperać dalej w ustawieniach bo na początku była ustawiona max moc na 500W + miałem przelicznik wspomagania tak mały że po zdjęciu w.w blokady nie osiągał nigdy tych 750 W :P
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Dobrze rozumiem, że manetką od razu daje w palnik, zaś tensometr powoli dawkuje natężenie prądu ? Czy te parametry są konfigurowalne w oprogramowaniu alternatywnym ? Piszecie teź, że relatywnie szybko kończy się wspomaganie silnika. One jest zależne od kadencji czy prędkości pojazdu ? Na kołach 26 cali jaka jest vmax mniej więcej ? 35-40 kmh a potem już tylko trzeba zasuwać nogami na maxa ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

Na oryginalnym sofcie manetka podaje prąd jakby z opóźnieniem i nie da się osiągnąć tak wysokiego poziomu wspomagania jak na tensometrze. Jednak nawet przy takich ustawieniach ruszając na samej manetce z pewnością można zajechać nylon przez zbyt duże obciążenie. Najlepiej manetkę traktować awaryjnie i zawsze w ruchu, to powinno zapobiec przeciążeniom w większości przypadków.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Reasumując, wygląda na to że "gwarancja niezawodności' scuda, dotycząca MID'ów ( w tym TSDZ), jest jednak "problematyczna", i nie piszę to jako "docinki", gdyż sam kupiłem taki silnik, w pełni świadomy jego wad i ograniczeń. Niemniej jednak, chcąc MID'a użytkować w miarę bezproblemowo, konieczne jest użytkować go "delikatniej", nawet względem HUB'a z wolnobiegiem (mamy tam trzy zębatki nie jedną). :D
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

tkoko pisze:
17 lis 2019, 14:22
Reasumując, wygląda na to że "gwarancja niezawodności' scuda, dotycząca MID'ów ( w tym TSDZ), jest jednak "problematyczna", i nie piszę to jako "docinki", gdyż sam kupiłem taki silnik, w pełni świadomy jego wad i ograniczeń. Niemniej jednak, chcąc MID'a użytkować w miarę bezproblemowo, konieczne jest użytkować go "delikatniej", nawet względem HUB'a z wolnobiegiem (mamy tam trzy zębatki nie jedną). :D
Padaja w zasadzie najczesciej tylko dwie rzeczy: niebieska zebatka, ale po zmianie na mosiezna chyba juz jest spokuj i pada lozysko ze sprzeglem i tu chyba tez problem rozwiazuje wymiana na markowe. Moge sie mylic, ale te dwie rzeczy sobie dokupie odrazu na zapas.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Zatem manetkę dla bezpieczeństwa wywalam z zestawu, wykorzystam jej przewody do sensora temperatury. Szukam pomysłu jak pożyczyć ze sterownika napicie 5V do zasilenia czujników hamowania na linkę. Oryginalne klamki wyglądaja na malo ciekawe rozwiązanie. Z drugiej strony nie chciałbym zewn. elektroniki podłączać do sterownika i może bezpieczniej jest wykorzystać przetwornicę do oświetlenia 12V i dalej 12->5 V.

Redwater - podeślij jakiś link do oferty łożyska ze sprzęglem do tegoż silnika ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

CSK 30 P - symbol
tsdz2 w miejskim turladle.
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

Pytanie z ciekawosci: próbował ktoś z tych osob ktore już "zjadły" niebieską zebate, reklamować to u Hinczykow?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2053
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Pawel.1000w pisze:
17 lis 2019, 16:30
Pytanie z ciekawosci: próbował ktoś z tych osob ktore już "zjadły" niebieską zebate, reklamować to u Hinczykow?
A jak kupisz w spożywczym jogurt to po wypiciu oddajesz go po zwrot pieniędzy?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

A jeszcze dodam, że to łozysko ma widełki cenowe w zalezności od firmy od ok 60 pln do ponad 500pln, chińczyki sprzedają w cenie ok 33 $ ( https://pl.aliexpress.com/i/32813840088 ... 3060DAjA0O ) łącznie z zębatką, wiec nie jest dziwne , że to łozysko pada.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

elektrotonus pisze:
17 lis 2019, 14:47
Zatem manetkę dla bezpieczeństwa wywalam z zestawu, wykorzystam jej przewody do sensora temperatury. Szukam pomysłu jak pożyczyć ze sterownika napicie 5V do zasilenia czujników hamowania na linkę. Oryginalne klamki wyglądaja na malo ciekawe rozwiązanie. Z drugiej strony nie chciałbym zewn. elektroniki podłączać do sterownika i może bezpieczniej jest wykorzystać przetwornicę do oświetlenia 12V i dalej 12->5 V.

Redwater - podeślij jakiś link do oferty łożyska ze sprzęglem do tegoż silnika ?
NA manetke wychodzi zasilanie 5V wiec mozesz uzyc tego zasilania do obslugi czujnika o ktorym piszesz.
Osobiscie uwazam ze w tym silniku nie potrzebna jest ani manetka ani czujniki hamowania.
Przyda sie za to wspomniany czujnik temperatury.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Bardziej sie obawiam sytuacji awarii sterownika, kiedy to z jakiegoś powodu nagle nie będzie chciał wyłączyć napędu. Klamki z czujnikiem z tego co słyszałem w każdym sterowniku maja priorytet.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

elektrotonus pisze:
17 lis 2019, 17:26
Bardziej sie obawiam sytuacji awarii sterownika, kiedy to z jakiegoś powodu nagle nie będzie chciał wyłączyć napędu. Klamki z czujnikiem z tego co słyszałem w każdym sterowniku maja priorytet.
Raczej mało prawdopodobne, a gdyby nawet to każdy hamulec zdusi moc tego silnika.
Z kolei, gdy sterownik wykryje ze silnik sie nie kreci (bo jest zduszony hamulcem) to odetnie napęd z powodu przeciążenia.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

tkoko pisze:
17 lis 2019, 14:22
Reasumując, wygląda na to że "gwarancja niezawodności' scuda, dotycząca MID'ów ( w tym TSDZ), jest jednak "problematyczna", i nie piszę to jako "docinki", gdyż sam kupiłem taki silnik, w pełni świadomy jego wad i ograniczeń. Niemniej jednak, chcąc MID'a użytkować w miarę bezproblemowo, konieczne jest użytkować go "delikatniej", nawet względem HUB'a z wolnobiegiem (mamy tam trzy zębatki nie jedną). :D
Mimo, że nie "docinka" to i tak muszę skomentować :) Gwarancja niezawodności hubów też może zostać podważona jeśli ktoś spali silnik, ukręci przewody, albo zmieli przekładnie w hub gear -ach. Nie ma co jak ktoś nie wie jak traktować plastikowe tryby to tak się będzie działo, pozatym jak widać wcale ten silnik nie jest awaryjny.
ODPOWIEDZ