MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Piszesz Marku, że sterownik wykrywa przeciążenie i wyłącza silnik. Pytanie po jakim czasie i jak duży prąd musi przepływać przez silnik ? Ten bezpiecznik nie działa do końca skoro mieli się niebieska zębatka.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Dość szybko działa, bo niekiedy na podjazdach jak już nie mam siły kręcić a czuje, że silnik podaje pełną moc, to zostaje wykryte przeciążenie i przestaje "ciągnać". Często mi się to zdarza i nigdy jeszcze nie udało się zmielić zębatki. Jedyny raz to jak zablokowałem mechanicznie koło przez gałąz podczas rozpędzania.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Scuda - Rozumiem, że wtedy jak to koło zostało zablokowane natychmiast zanim sterownik wyłączył silnik szlag trafił zębatkę ?
Takie sytuacje się zdarzają raczej rzadko na szczęśćie.

Pytanie techniczne do Marka, jak wgrywałeś oprogramowanie do wyświetlacza KT LCD3 używasz wydrukowanej z 3D łapki z pinami do podłączenia programatora. Jest możliwośc by sobie na stałe wlutować tam gniazdo "serwisowe" by móc póżniej aktualizować oprogramowanie , które pewenie będzie udoskonalane ? Ewentualnie można gdzieś kupić taką łapkę jak Twoja w 3D ?
Załączniki
łapka.jpg
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

elektrotonus pisze:
17 lis 2019, 19:02
Scuda - Rozumiem, że wtedy jak to koło zostało zablokowane natychmiast zanim sterownik wyłączył silnik szlag trafił zębatkę ?
Takie sytuacje się zdarzają raczej rzadko na szczęśćie.
Oczywiście, że nie zdążył, koło zostało zablokowane tak, że połamało 3 szprychy 2.6mm i zębatka została zmielona zapewne od samej bezwładności silnika.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

elektrotonus pisze:
17 lis 2019, 19:02

Ewentualnie można gdzieś kupić taką łapkę jak Twoja w 3D ?
Markowi się chyba nudziło i sobie wydrukował ;p a wystarczyło zajrzeć do gratów Ani :) ja używam patentu zrobionej z takiej klamerki ;p
Obrazek
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Podeślij foto, masz skrocone piny , jedna chyba nie wystarczyła ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Mariusz_p pisze:
16 lis 2019, 20:00
Taka przestroga Pany. Jeździłem tym rowerkiem już kilka razy, ale raczej testowo. Po kilka km. Bateria nie była do pełna naładowana. Mulil na manetce. Dzisiaj naładowałem bidon do pełna, wsiadlem, dodałem gazu i przemielilo nylon. Na to wszystko wskazuje. Przełożenie z tyłu było mniej więcej w polowie.
Stalowy tryb już zamówiony.
Ale ogólnie masakra. Nie wiedziałem, że to jest aż takie czule.

Skąd zamawiasz zebatke? I czy nie wydaje się wam że przy takim układzie jak cięższy rower , słabszy silnik itd lepiej z góry zainwestować w napęd z kasetą co najmniej 40t ? Silnik mniej dostaje , naped mniej dostaje, itd ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

A teraz kij w mrowisko . Mam fabryczne fw i jeździ mi się pysznie, co DOKŁADNIE da mi custom fw ? Oranie mtb , wspinaczka, nie asfalt...Mam kasetę 46 więc już teraz włażę na konkretne stromizny. I jestem zadowolony, zastanawiam się co może być lepiej
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

pxl666 pisze:
17 lis 2019, 21:06
I czy nie wydaje się wam że przy takim układzie jak cięższy rower , słabszy silnik itd lepiej z góry zainwestować w napęd z kasetą co najmniej 40t ? Silnik mniej dostaje , naped mniej dostaje, itd ?
Podzielam Twój tok myślenia, nawet znalazłem taką 8 rzędową. Mając rower z silnkiem DD HUB 1500 W NC7x9 w zasadzie zawsze ruszałem z najmniejszej zębatki z tyłu. Mająć mida trzeba wrócić do rowerowych nawykow w trosce o napęd ;-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

elektrotonus pisze:
17 lis 2019, 21:25
pxl666 pisze:
17 lis 2019, 21:06
I czy nie wydaje się wam że przy takim układzie jak cięższy rower , słabszy silnik itd lepiej z góry zainwestować w napęd z kasetą co najmniej 40t ? Silnik mniej dostaje , naped mniej dostaje, itd ?
Podzielam Twój tok myślenia, nawet znalazłem taką 8 rzędową. Mając rower z silnkiem DD HUB 1500 W NC7x9 w zasadzie zawsze ruszałem z najmniejszej zębatki z tyłu. Mająć mida trzeba wrócić do rowerowych nawykow w trosce o napęd ;-)
40rz 8speed , dej linka
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

elektrotonus pisze:
17 lis 2019, 21:01
Podeślij foto, masz skrocone piny , jedna chyba nie wystarczyła ?
Wystarczyła. Jak wrócę do domu do podeśle foto.
pxl666 pisze:
17 lis 2019, 21:09
A teraz kij w mrowisko . Mam fabryczne fw i jeździ mi się pysznie, co DOKŁADNIE da mi custom fw ? Oranie mtb , wspinaczka, nie asfalt...Mam kasetę 46 więc już teraz włażę na konkretne stromizny. I jestem zadowolony, zastanawiam się co może być lepiej
ja odczułem różnicę, jest inaczej względem oryginalnego, płynniej, i mam poustawiane tryby pod siebie + emtb (w wersji 0.20) , czujnik temperatury!!! Bez niego zajechałbym silnik szybko w górach. Wczoraj w bielsku na podjazdowej ścigałem się z elektrycznym trekiem bez speedboxa, wspomaganie na max ustawił, ja też,, dogonić go mogłem tylko na przełożeniu 42-28/24 z czego po 4km 75 stopni juz miałem. A trek dalej jechał bez zająknięcia :D Za to podjeżdżając tempem jak rowerem bez wspomagania temperatura była max 60 stopni.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

pxl666

Sunrace kaseta 11-40T 58,66 PLN

https://allegro.pl/oferta/sunrace-csm68 ... 8479703474
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

Mam info o drugim zmielonym trybie po 150km jazdy - nawet nie jakiejś specjalnie agresywnej, na zwykłym sofcie...
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Jak ktoś siada pierwszy raz na mida albo w ogóle na elektryka to tak się dzieje. Przesiadka z huba na mida nie służy oszczędności jak widać 😁 To teraz czekajmy na opinie tysiąca ludzi co kupiło od konradka midy i będą płakać że przekładnie im zmieliło 😁 Trzeba chyba czekać na nową technologię bezprzekładniową w napędach typu mid-drive, to bedzie napewno przełom i rewolucja, ale kiedy to nastąpi...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

Biorąc pod uwagę, że na 13s4p kolega przejechał 150km to chyba nie szalał za bardzo i nogi pracowały odpowiednio. Może jakaś felerna seria tych trybów.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Może nawet nie seria trybów a inna fabryka, bo jak ja zamawiałem to silniki były z innymi naklejkami od spodu, to może właśnie ma znaczenie. Jednakże jak ktoś chce na dłużej pozostać z tym napędem od razu przy zamawianiu należy dodać do koszyka mosiężną zębatkę.
Może w pierwszym poście zrobię w końcu porządek i dodam z Waszą pomocą jakieś stosowne informacje dla nowych potencjalnych nabywców tegoż zestawu i drobne pomoce w postaci linków do napraw czy innych przeróbek. Robi się powoli temat rzeka i jeden z najdłuższych wątków na forum, więc może już najwyższy czas trochę to ogarnąć.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

hetm4n pisze:
17 lis 2019, 21:36
Wczoraj w bielsku na podjazdowej ścigałem się z elektrycznym trekiem bez speedboxa, wspomaganie na max ustawił, ja też,, dogonić go mogłem tylko na przełożeniu 42-28/24 z czego po 4km 75 stopni juz miałem. A trek dalej jechał bez zająknięcia :D Za to podjeżdżając tempem jak rowerem bez wspomagania temperatura była max 60 stopni.
widzisz - z tego powodu zainwestowałem w napęd z kaseta 46 (a 48 bym nie pogardził) - bo wspinam się na najmiększym przełożeniu , powoli ale i tak trzeba cisnąc nogami i tchu brak , ale łańcuch/kaseta tak nie dostaje i silnik pracuje w lepszych obrotach . ściganie się z napędem gdzie sam silnik koszci pewnie z 4k to głupota - tamte silnik są po prostu lepiej zrobione niż ts . ja niewiem skąd taka mania wspinania się na wysokich prędkościach i twardych przełożeniach - wystarczy niewielka znajomość mechaniki żeby pojąc ze to się kończy - albo szybszym zużyciem , albo w ogóle awarią .

zauważ ze fabryki nie maja blatu 42 tylko 32 i ich silniki pracują na optymalnych obrotach , napędy są drogie ale ich zakres pozwala na optymalną prace przy wspinaniu , ts ma ogromny blat w porównaniu do fabryki ... ludzie...
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
18 lis 2019, 13:21
hetm4n pisze:
17 lis 2019, 21:36
Wczoraj w bielsku na podjazdowej ścigałem się z elektrycznym trekiem bez speedboxa, wspomaganie na max ustawił, ja też,, dogonić go mogłem tylko na przełożeniu 42-28/24 z czego po 4km 75 stopni juz miałem. A trek dalej jechał bez zająknięcia :D Za to podjeżdżając tempem jak rowerem bez wspomagania temperatura była max 60 stopni.
widzisz - z tego powodu zainwestowałem w napęd z kaseta 46 (a 48 bym nie pogardził) - bo wspinam się na najmiększym przełożeniu , powoli ale i tak trzeba cisnąc nogami i tchu brak , ale łańcuch/kaseta tak nie dostaje i silnik pracuje w lepszych obrotach . ściganie się z napędem gdzie sam silnik koszci pewnie z 4k to głupota - tamte silnik są po prostu lepiej zrobione niż ts . ja niewiem skąd taka mania wspinania się na wysokich prędkościach i twardych przełożeniach - wystarczy niewielka znajomość mechaniki żeby pojąc ze to się kończy - albo szybszym zużyciem , albo w ogóle awarią .

zauważ ze fabryki nie maja blatu 42 tylko 32 i ich silniki pracują na optymalnych obrotach , napędy są drogie ale ich zakres pozwala na optymalną prace przy wspinaniu , ts ma ogromny blat w porównaniu do fabryki ... ludzie...
Według mnie Tsdz2 z niebieską zębatką sprawdzi się dla osób, które potrafią korzystać z przerzutek, potrafią jeździć z odpowiednio wysoką kadencją. Niestety elektryki z hubami upośledzają tą umiejętność u kierownika, czego efekty są widoczne. Tsdz2 ma inne przełożenie, niż wspomniane wyżej midy. Na zębatce zdawczej 34 Tongsheng jest bardzo żwawy, fajnie się wkręca, ale v max jest mały i tu jest problem.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, 15:18 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ale on ma 42 w standarcie
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
18 lis 2019, 15:03
ale on ma 42 w standarcie
Miałem na myśli tsdz2 z 34 na zdawczej, sprawdzałem, jest bardzo żwawy.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

no tak ale to dodatkowy koszt i w większości ram zapewne straszny przekos . mnie chodzi o silnik fabryczny który ma blat umożliwiający jazdę po asfalcie 35kmh luźno i jednocześnie z kaseta 46 umożliwiający sprawne wspinanie bez katowania silnika i napędu
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

btw przy jakim napięciu odcina sterownik fabrycznie ? pytam o wersję 54v
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Eryk »

W TSDZ2 mogli zrobić większe zebatke nylonowa(niebieska)
W bafangu o tej samej mocy jest dwa razy większa i nic z nią się nie dzieje.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

pxl666 pisze:
18 lis 2019, 13:21
hetm4n pisze:
17 lis 2019, 21:36
Wczoraj w bielsku na podjazdowej ścigałem się z elektrycznym trekiem bez speedboxa, wspomaganie na max ustawił, ja też,, dogonić go mogłem tylko na przełożeniu 42-28/24 z czego po 4km 75 stopni juz miałem. A trek dalej jechał bez zająknięcia :D Za to podjeżdżając tempem jak rowerem bez wspomagania temperatura była max 60 stopni.
widzisz - z tego powodu zainwestowałem w napęd z kaseta 46 (a 48 bym nie pogardził) - bo wspinam się na najmiększym przełożeniu , powoli ale i tak trzeba cisnąc nogami i tchu brak , ale łańcuch/kaseta tak nie dostaje i silnik pracuje w lepszych obrotach . ściganie się z napędem gdzie sam silnik koszci pewnie z 4k to głupota - tamte silnik są po prostu lepiej zrobione niż ts . ja niewiem skąd taka mania wspinania się na wysokich prędkościach i twardych przełożeniach - wystarczy niewielka znajomość mechaniki żeby pojąc ze to się kończy - albo szybszym zużyciem , albo w ogóle awarią .

zauważ ze fabryki nie maja blatu 42 tylko 32 i ich silniki pracują na optymalnych obrotach , napędy są drogie ale ich zakres pozwala na optymalną prace przy wspinaniu , ts ma ogromny blat w porównaniu do fabryki ... ludzie...

Jeździłem na blacie i 34 i 42 :p na 34 lżej to logiczne, opisuje moje wrażenia do porównania z fabrycznymi 250W , ze za te 1400zł nie będziemy mieć tego samego jak można z parametrów wywnioskować. Choc i tak jest lepiej niż nie mieć wcale, a trochę sie najezdziłem juz po gorach jako zapalony endurowiec zjazdowiec bez silnika :)
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

up up

"btw przy jakim napięciu odcina sterownik fabrycznie ? pytam o wersję 54v"
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Nie spamuj milionem pytań, masz zestaw to sprawdz i napisz wrażenia.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Tooropek pisze:
18 lis 2019, 17:19
Nie spamuj milionem pytań, masz zestaw to sprawdz i napisz wrażenia.
staruszku ja cie przepraszam ale nie rób tu elektrody - nie sprzedaje starych butów jak heniek tylko zadaje konkretne techniczne pytanie , nie mam bmsa to pytam przy jakim v odcina bo nie chce się niemile rozczarować ...
wrażenia opisałem w wątku gdzie jest rower a nie silnik
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, 21:23 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

Tooropek pisze:
18 lis 2019, 12:49
Może nawet nie seria trybów a inna fabryka, bo jak ja zamawiałem to silniki były z innymi naklejkami od spodu, to może właśnie ma znaczenie. Jednakże jak ktoś chce na dłużej pozostać z tym napędem od razu przy zamawianiu należy dodać do koszyka mosiężną zębatkę.
Może w pierwszym poście zrobię w końcu porządek i dodam z Waszą pomocą jakieś stosowne informacje dla nowych potencjalnych nabywców tegoż zestawu i drobne pomoce w postaci linków do napraw czy innych przeróbek. Robi się powoli temat rzeka i jeden z najdłuższych wątków na forum, więc może już najwyższy czas trochę to ogarnąć.
Jest mały update. Ja jeszcze nie grzebalem w bebechach, ale kolega rozkręcil TDS2Z i prawdopodobnie to jakiś problem elektryczny, a nie zmielonego nylonu. Zębatka była cała. Poruszał kablami w środku i zaczął działać.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Mariusz_p pisze:
18 lis 2019, 21:03
Tooropek pisze:
18 lis 2019, 12:49
Może nawet nie seria trybów a inna fabryka, bo jak ja zamawiałem to silniki były z innymi naklejkami od spodu, to może właśnie ma znaczenie. Jednakże jak ktoś chce na dłużej pozostać z tym napędem od razu przy zamawianiu należy dodać do koszyka mosiężną zębatkę.
Może w pierwszym poście zrobię w końcu porządek i dodam z Waszą pomocą jakieś stosowne informacje dla nowych potencjalnych nabywców tegoż zestawu i drobne pomoce w postaci linków do napraw czy innych przeróbek. Robi się powoli temat rzeka i jeden z najdłuższych wątków na forum, więc może już najwyższy czas trochę to ogarnąć.
Jest mały update. Ja jeszcze nie grzebalem w bebechach, ale kolega rozkręcil TDS2Z i prawdopodobnie to jakiś problem elektryczny, a nie zmielonego nylonu. Zębatka była cała. Poruszał kablami w środku i zaczął działać.
Dobre wieści dla niewtajemniczonych 😀
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4996
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
18 lis 2019, 17:09
up up

"btw przy jakim napięciu odcina sterownik fabrycznie ? pytam o wersję 54v"
Zapewne tak jak w przypadku Bafanga, no chyba że "programowo" można zmienić "próg odcięcia".
Załączniki
Bateria procenty.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
18 lis 2019, 21:46
pxl666 pisze:
18 lis 2019, 17:09
up up

"btw przy jakim napięciu odcina sterownik fabrycznie ? pytam o wersję 54v"
Zapewne tak jak w przypadku Bafanga, no chyba że "programowo" można zmienić "próg odcięcia".
dzięki za podpowiedź
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Pierwsza przymiarka za mną, oczywiście jest luz an suporcie, na szczęście ładnie wszedł i nic nie obciera o wahacz. Muszę wykombinować blokadę antyobrotową silnika. Choć nawet lekko skręcony an samym suporcie trzyma się jakoś. glądając film Marka ukazujący nierówne odległości korb od osi tylnego koła uznałem, że to wina ramy roweru jego żony. Niestety te silniki maja z jakiegoś powodu niesymetryczne korby. Od strony prawej 4 cm od wahacza zaś od strony lewej 2 cm.

Linia łańcucha na kasecie 7 biegowej trafia na 3-ci bieg. Nie wiem jak to się będzie spisywało z kasetą 8 rzędową, Czy będzie wymagana prowadnica łańcucha by nie spadał ?
Załączniki
20191118_232457.jpg
20191119_000111.jpg
20191118_235507.jpg
20191119_001217.jpg
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Nie odczułem tych 20mm
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Pytanie techniczne do Marka, jak wgrywałeś oprogramowanie do wyświetlacza KT LCD3 używasz wydrukowanej z 3D łapki z pinami do podłączenia programatora. Jest możliwośc by sobie na stałe wlutować tam gniazdo "serwisowe" by móc póżniej aktualizować oprogramowanie , które pewenie będzie udoskonalane ? Ewentualnie można gdzieś kupić taką łapkę jak Twoja w 3D ?
Można użyć zwykłych goldpinów o rastrze 2,54mm
Mam info o drugim zmielonym trybie po 150km jazdy - nawet nie jakiejś specjalnie agresywnej, na zwykłym sofcie...
U nas, w Ani rowerze około 1500km i wszystko dalej śmiga jak nowe. Większość nabita w terenie górzystym.
"btw przy jakim napięciu odcina sterownik fabrycznie ? pytam o wersję 54v"
W otwartym sofcie sam ustawiasz próg odcięcia.
glądając film Marka ukazujący nierówne odległości korb od osi tylnego koła uznałem, że to wina ramy roweru jego żony. Niestety te silniki maja z jakiegoś powodu niesymetryczne korby. Od strony prawej 4 cm od wahacza zaś od strony lewej 2 cm.
Tak bedzie w każdym rowerze, a w niektóych jeszcze gorzej. Podczas jazdy zupełnie nie czuć w nogach tej różnicy zarówno na platformach jak i na SPD
Skąd zamawiasz zebatke? I czy nie wydaje się wam że przy takim układzie jak cięższy rower , słabszy silnik itd lepiej z góry zainwestować w napęd z kasetą co najmniej 40t ? Silnik mniej dostaje , naped mniej dostaje, itd ?
Co do ilości zębów na napędzie dla MTB to już było wielokrotnie.
Zmieniająć z przodu zębatkę na mniejszą tracimy linię łańcucha o ok 1cm na niekorzyść przełożeń górskich i nie polecam tego robic.
(Dla tych co lubią duże prękości na szosie, a niską kadencję to jedyna opcja tutaj to założyć dwa blaty z przodu czyli dołożęnie drugiego większego 52z, oraz zostawienie oryginalnego 42z.)
Najlepszym rozwiązaniem dla MTB jest zwiększenie ilości zębów w kasecie tylnej, przynajmniej na 42zęby , a najlepiej więcej (choć więcej to już wiecej zachodu ze zmiana przerzutki lub wydluzeniem haka). My zalozylismy CS-HG500 10rz 11-42z w połączeniu z przerzutką Shimano Deore XT 10rz (wszystko pięknie pasuje bez żadnych przeróbek)
Polecam łańcuch KMC X10e dedykowany do ebików.
Łańcuch będzie spadał na wybojach z przedniej zębatki dlatego KONIECZNE jest zrobienie prowadnicy do łańcucha, a przynajmniej pozostawienie wózka od przedniej przerzutki.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Lipa jest z długością łańcucha dla kasety 46 , musiałem dokupić drugi na przedłużkę

Muppet , nie wiesz przy jakim odcina fabrycznie?
Awatar użytkownika
Zmachany
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
Lokalizacja: Kraków/Zamość

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany »

pxl666 pisze:
19 lis 2019, 7:39
Lipa jest z długością łańcucha dla kasety 46 , musiałem dokupić drugi na przedłużkę

Muppet , nie wiesz przy jakim odcina fabrycznie?
Według majfrenda z E-Bird gdzie kupiłem moją sztukę:

Obrazek
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Jako prowadnica łańcucha polecam to 46zł
https://s.click.aliexpress.com/e/YQrjUwvdh
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Hałasuje łańcuch przy skośnym przebiegu jak ociera o nią?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Jest na tyle szeroka ze nie ociera, kluczem do sukcesu jest ustawić ją tuż nad łańcuchem by zapobiec wypadnięciu z blatu.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Foto jak to wygląda mile widziane...
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Silnik zamontowany w ramie, podkladki do tej blaszki okazaly sie idealne, nie trzeba grubszych. Lancuch okazalo sie wystarczyl stary od wersji z zebatka 38 z przodu. Linia lancucha delikatnie przekoszona, ale niezauwazalnie, nic nie obciera. Suport plywa lekko, ale chyba tak ma byc z tensometrem. Przy wadze samego roweru +- 20 kg dolozenie samego silnika jest praktycznie nieodczuwalne. Zwiekszenie zebatki z przodu z 38 na 42 lacznie ze zmiana z nexusa 7 na nexus 8 odczulem przyrostem predkosci zauwazalnym na ostatnim biegu.

Silnik ma wgrane oprogramowanie opensouce w wersji marcoq i wspolpracuje z org wyswietlaczem ktlcd-5 (jako ze wiecie ze zjaral mi sie 850C :( ).
Bateria jeszcze nie zalozona, wiec nie testowalem, jedynie na sucho byl test czy sterownik widzi sie z wyswietlaczem (walk-assist) i przeszedl pomyslnie.
Jutro dokrece baterie, podlacze i jakies testy po ciemku beda.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

elektrotonus pisze:
20 lis 2019, 1:44
Foto jak to wygląda mile widziane...
Proszę bardzo :)


Obrazek Obrazek Obrazek

2 ostatnie to skrajne zębatki kasety
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Jak możesz poproszę o foto z boku na cała zębate z mocowaniem do ramy?

Możesz napisać klika zdań jak zaadaptowałeś te zębatkę do fabrycznego mocowania silnika?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

elektrotonus pisze:
21 lis 2019, 11:36
Jak możesz poproszę o foto z boku na cała zębate z mocowaniem do ramy?

Możesz napisać klika zdań jak zaadaptowałeś te zębatkę do fabrycznego mocowania silnika?
To jest fabryczne 42T na pająku 110 bez osłony.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Wygląda fajniej, ta fabryczna osłona jest siermiężna. Jakie prędkości max uzyskujesz, przy jakiej najmniejszej kasecie?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Jak wyżej . To fabryczna zębatka bez osłony :) pod takim kątem dobrze widać zamocowanie prowadnika. Prowadnik można ustawić jak się podoba. Gora / doł , kąt i na boki.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ale fabryka jest stalowa albo alu, uważam że dobrze ją mieć, kamienie latają gęsto na zjazdach a i łańcuch ma trudniej spaść. Ja narazie założę przedni wózek przerzutki chyba na testy
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Potestowane bez swiatel na bocznej ulicy. Nigdy nie jezdzilem na elektryku, ale fajne uczucie jak sie jedzie 30 km/h i ma wrazenie ze sie z gory jedzie. :x I jeszcze zaskoczenie jak cicho działa ten silnik, na filmach na yt jest wrazenie ze duzo glosniej, a tu praktycznie go nie slychac.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

pxl666 pisze:
21 lis 2019, 16:09
Ale fabryka jest stalowa albo alu, uważam że dobrze ją mieć, kamienie latają gęsto na zjazdach a i łańcuch ma trudniej spaść. Ja narazie założę przedni wózek przerzutki chyba na testy
u mnie bez różnicy jest czy z osłoną czy bez, bez prowadnika łańcuch spadał albo do wewnątrz klinując się miedzy plastikową pokrywę albo spadał miedzy blat a osłonę (tu było łatwiej go z powrotem nałożyć).

Prowadnik przerzutki przedniej też się dobrze spisuje, możliwie nisko go zamontuj tak 2mm nad łańcuchem i będzie git, nic nie obciera :)
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Po filmie Marka z bikel.pl gdzie dokrecal korby 3 razy i konca nie widac, wiem dlaczego.

Te korby fabryczne sa z czegos pomiedzy aluminium a plasteliną czytaj prasowany ryż. Po zrobieniu 3 km i odkreceniu korby bo sie poluzowala sama, sa slady wgniotow w kwadracie. Tak ze mozna dokrecac do usranej smierci, az sie kwadrat wyobli.
Na szczecie pasuja standardowe korby chociazby ze stali.

EDIT: dzis smignalem 13 km i jak juz jest normalnie jasno, to swobodnie sie leci te 35 km/h bez wysilku na calej trasie.
tsdz2 w miejskim turladle.
ODPOWIEDZ