poligon doświadczalny i na dojazdy
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
poligon doświadczalny i na dojazdy
Założenie jakiemu miał sprostać ebike to głównie przemieszczanie się wokół przysłowiowego "komina" 30-60km oraz weekendowe wypady...
Teren w zasadzie równinny z coraz większą ilością ścieżek rowerowych.
Budowa przede wszystkim oparta na wykorzystaniu własnych zasobów oraz własnej pracy i inwencji + inspiracja m.in. Waszymi konstrukcjami i komentarzami. Tak prawdę mówiąc, jedyną rzeczą której w czasie budowy nie mogłem wykonać sam, było zgrzanie pakietu, reszta to własna rzeźba .
- rama jaka jest każdy widzi
- silnik 10x6
- sterownik gt1500
- pakiet 20s10p
- obudowa baterii oraz skrzynka wykonana z włókna.
- początkowo rowerowy licznik kilometrów, obecnie "komputerek" taka własna konstrukcja w obudowie CA
- obecnie przybyło oświetlenie od darki jeszcze nie ma tej zmiany na fotce
Co do ramy hamulców i "amo" są jakie są bo wykorzystałem to co było w zapasach (na chwilę obecną dają radę a z czasem ...). Ogólnie proces budowy jest cały czas otwarty i mimo że rowerem jeżdżę ile się da (już około 1,2kkm) to ciągle coś zmieniam poprawiam eksperymentuję - ot taki poligon doświadczalny.
Teren w zasadzie równinny z coraz większą ilością ścieżek rowerowych.
Budowa przede wszystkim oparta na wykorzystaniu własnych zasobów oraz własnej pracy i inwencji + inspiracja m.in. Waszymi konstrukcjami i komentarzami. Tak prawdę mówiąc, jedyną rzeczą której w czasie budowy nie mogłem wykonać sam, było zgrzanie pakietu, reszta to własna rzeźba .
- rama jaka jest każdy widzi
- silnik 10x6
- sterownik gt1500
- pakiet 20s10p
- obudowa baterii oraz skrzynka wykonana z włókna.
- początkowo rowerowy licznik kilometrów, obecnie "komputerek" taka własna konstrukcja w obudowie CA
- obecnie przybyło oświetlenie od darki jeszcze nie ma tej zmiany na fotce
Co do ramy hamulców i "amo" są jakie są bo wykorzystałem to co było w zapasach (na chwilę obecną dają radę a z czasem ...). Ogólnie proces budowy jest cały czas otwarty i mimo że rowerem jeżdżę ile się da (już około 1,2kkm) to ciągle coś zmieniam poprawiam eksperymentuję - ot taki poligon doświadczalny.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Szanuję taką konstrukcję własną. Polecialeś z grubej rury bo od razu 20S, za to też duży plus . Jaki v max osiągnąłeś na tym silniczku i z jakich ogniw masz pakiet? Silnik i sterownik masz zabezpieczone termicznie? Od siebie dodam, że nawet najtańsza sztyca amortyzowana doda Ci większej ochoty do jazdy i plecy to od razu polubią.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- leszcz
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
- Lokalizacja: Rumia
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Jeśli nie chcesz się stać obiektem poligonu doświadczalnego na oddziale chirurgii i ortopedii to w 1 kolejności kup chociaż amor pod hamulec tarczowy na przód
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Pakiet składa się z ogniw SANYO GA. Zabezpieczenia z silnika i sterownika wyprowadzone ale na razie poza obserwacją wskazań staram się nie przegrzewać Co do prędkości to przy tym setupie i mojej masie uważam że wynik 60+ km/h jest jak na razie w zupełności zadowalający (+głos rozsądku).
Tak amor i hamulce to najsłabsze ogniwa tego projektu ale to tylko na dojazdy... Chodzi mi po głowie coś "cięższego"
Tak amor i hamulce to najsłabsze ogniwa tego projektu ale to tylko na dojazdy... Chodzi mi po głowie coś "cięższego"
W wolnej chwili mam nadzieję to zrobić chociaż gdzieś obiło mi się że GT1500 + 20S i może być z tym jakaś "przeprawa" ale pomysł jak najbardziej do wdrożenia
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Musisz rozkrecic sterownik i zlutowac zworkę, zeby sterownik wiedzial jakie jest minimalne napiecie pakietu. U mnie trwalo to 10 minut.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Musisz rozebrać sterownik i podlutować lvc na 72V i tyle. Przy powyżej 84V rozłącza regen, więc uważaj z prędkością przy pełnym aku, a odcinanie zasilania nie sprawdzałem bo nigdy nie rozładowałem aku do zera, ale powinno odciąć nie niżej jak 60V.Daniel pisze: ↑18 lis 2019, 16:23Pakiet składa się z ogniw SANYO GA. Zabezpieczenia z silnika i sterownika wyprowadzone ale na razie poza obserwacją wskazań staram się nie przegrzewać Co do prędkości to przy tym setupie i mojej masie uważam że wynik 60+ km/h jest jak na razie w zupełności zadowalający (+głos rozsądku).
Tak amor i hamulce to najsłabsze ogniwa tego projektu ale to tylko na dojazdy... Chodzi mi po głowie coś "cięższego"W wolnej chwili mam nadzieję to zrobić chociaż gdzieś obiło mi się że GT1500 + 20S i może być z tym jakaś "przeprawa" ale pomysł jak najbardziej do wdrożenia
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
absolutnie nie chce być zgryźliwy ale czy taki pałer w takiej bazie to nie jest śmierć w oczach ?? ani tarcz , ani amortyzacji ... ile wazy sam prąd ?
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
20s - grubo koiega poleciał od początku. Przynajmniej nie będzie szybko mało vmax z 10x6 to lekko 70 plus w tym setupie. Ino jak to potem zatrzymać?
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Powiem krótko, na 13S taki rowerek jeszcze ujdzie ale 20S10P 60 km.h , nawet koło komina można się wpakować w jakąś dziurę. Amortyzacja praktycznie nie istnieje w tym rowerze, hamulce market edition,w zasadzie spowalniacze. Nie znalazłem blokady osi, więc aktywacja regena szybko zniszczy haki.
Takim cudacznym pojazdem to najwyżej ma pierwszym biegu GT 1500 i po płaskiej równej nawierzchni. Z czasem warto jak piszą inni zainwestować w odrobinę bezpieczeństwa i przy okazji komfortu.
Takim cudacznym pojazdem to najwyżej ma pierwszym biegu GT 1500 i po płaskiej równej nawierzchni. Z czasem warto jak piszą inni zainwestować w odrobinę bezpieczeństwa i przy okazji komfortu.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
największa lipa jest taka ze jak się teraz kupi jakąś dobrą bazę to w fullu nie ma szans na taką skrzynię
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
to tak po kolei:
- nie ważyłem pakietu ale może osoba która zgrzewała kojarzy wagę i napisze. jak nie to przy okazji to zrobię i podam
- to że przy wstępnych testach udało się rozkołysać do tych 60+ nie oznacza że z tymi prędkościami jeżdżę na co dzień. Głównie zależało mi na omijaniu korków i spokojnym przemieszczaniu się ...
do skutecznego zap...a mam konie spalinowe
- jak już pisałem jestem świadom obecnych słabych punktów tego projektu ale nie jest to temat zamknięty i ciągle coś w nim zmieniam poprawiam grzebię itd. Rama z takim wyposażeniem była na stanie więc ją wykorzystałem. Wiadomo fajnie by było od razu budować rower na ramie typu Falcon Kariwa itp ale nie od razu Kraków zbudowano. To jest poligon eksperymentalny.
a blokada jest tylko po drugiej stronie
a kto powiedział że bym chciał tą skrzynkę do fulla pakować ?
- nie ważyłem pakietu ale może osoba która zgrzewała kojarzy wagę i napisze. jak nie to przy okazji to zrobię i podam
- to że przy wstępnych testach udało się rozkołysać do tych 60+ nie oznacza że z tymi prędkościami jeżdżę na co dzień. Głównie zależało mi na omijaniu korków i spokojnym przemieszczaniu się ...
do skutecznego zap...a mam konie spalinowe
- jak już pisałem jestem świadom obecnych słabych punktów tego projektu ale nie jest to temat zamknięty i ciągle coś w nim zmieniam poprawiam grzebię itd. Rama z takim wyposażeniem była na stanie więc ją wykorzystałem. Wiadomo fajnie by było od razu budować rower na ramie typu Falcon Kariwa itp ale nie od razu Kraków zbudowano. To jest poligon eksperymentalny.
a blokada jest tylko po drugiej stronie
a kto powiedział że bym chciał tą skrzynkę do fulla pakować ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Prawilnie przypominam, że 1 bieg w gt1500 to 80% prędkości maxymalnej, więc na 20S to i tak dużoelektrotonus pisze: ↑18 lis 2019, 22:00Powiem krótko, na 13S taki rowerek jeszcze ujdzie ale 20S10P 60 km.h , nawet koło komina można się wpakować w jakąś dziurę. Amortyzacja praktycznie nie istnieje w tym rowerze, hamulce market edition,w zasadzie spowalniacze. Nie znalazłem blokady osi, więc aktywacja regena szybko zniszczy haki.
Takim cudacznym pojazdem to najwyżej ma pierwszym biegu GT 1500 i po płaskiej równej nawierzchni. Z czasem warto jak piszą inni zainwestować w odrobinę bezpieczeństwa i przy okazji komfortu.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Narobiliście mi nadziei, że to "musi zap...ć" ... Wsiadłem, przejechałem ~20 km i dziś chyba opory toczenia większe się zrobiły, bo "miotła" zamiast z... to się jedynie skradała
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Z tym osprzętem, który masz powinieneś wyciągnąć około 80km/h. Czego osobiście na co dzień bym nie robił.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Umbur masz 100% racji chociaż do moich potrzeb nieco ponad połowa tego w zupełności wystarczy. Masa "miotły" ze mną za sterem ma chyba największy wpływ na osiągi (szczególnie te maxymalne) czego chyba wielu nie bierze pod uwagę.
Przy okazji czy i jak bardzo odczuwalne będą różnice między 3 biegami (GT1500) ale nie w kontekście Vmax ?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
80%/100%/120% max prędkościDaniel pisze: ↑20 lis 2019, 14:36Umbur masz 100% racji chociaż do moich potrzeb nieco ponad połowa tego w zupełności wystarczy. Masa "miotły" ze mną za sterem ma chyba największy wpływ na osiągi (szczególnie te maxymalne) czego chyba wielu nie bierze pod uwagę.
Przy okazji czy i jak bardzo odczuwalne będą różnice między 3 biegami (GT1500) ale nie w kontekście Vmax ?
Tak działa 3 speed. Inne prędkości są dostępne tylko po podłączeniu cycle analyst (CA v3)
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
w gt1500 bardziej odczuwalne sa różnice przyspieszenia na poszczególnych "biegach" niz w v-max
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
po testach 3-speed no i tak: przyspieszenie na każdym biegu jednakowe a że to nie były warunki na Vmax i do tego zaczęło mżyć dałem dziś spokój. Jak będą warunki zobaczymy jutro
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Przyspieszenie zawsze jest takie samo na każdym trybie bo sterowanie odbywa się prędkością a nie prądem.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
odkopię temat po małych modach...
w ramach przygotowań przedsezonowych skrzynka na baterię zyskała karbonową okleinę, w skrzynce nastąpiły pewne kablowe porządki no i w myśl tego co napisał Umbur zabrałem się za mody ... w tym hamowanie regeneracyjne.
Chciałbym doprecyzować pewne kwestie
1 rozumiem że pomarańczowe przewody oznaczone na rysunku "regen breaking on/off switch"
mają być zwarte
2 hamowanie reg ma wyzwolić zwarcie break HI z napięciem +12)
3 ustawić napięcie zworką na płycie sterownika adekwatne do pakietu
czy o czymś zapomniałem?
w ramach przygotowań przedsezonowych skrzynka na baterię zyskała karbonową okleinę, w skrzynce nastąpiły pewne kablowe porządki no i w myśl tego co napisał Umbur zabrałem się za mody ... w tym hamowanie regeneracyjne.
Chciałbym doprecyzować pewne kwestie
1 rozumiem że pomarańczowe przewody oznaczone na rysunku "regen breaking on/off switch"
mają być zwarte
2 hamowanie reg ma wyzwolić zwarcie break HI z napięciem +12)
3 ustawić napięcie zworką na płycie sterownika adekwatne do pakietu
czy o czymś zapomniałem?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Przewody od regena na stałe spięte ze sobą, a po co Ci używać wyjścia Hi, jak masz Low do dyspozycji? Tempomat można podłączyć przyciskiem chwilowo-zwiernym, tak samo jak i zabezpieczyć termikiem sterownik w obwodzie stacyjki. Wyłącznik termiczny do silnika można na jednym przewodzie wyciągnąć z silnika i użyć jak w moim ekrosie zrobiłem pod przewód Low od hamulców. Zworka oczywiście to podstawa jak chcesz aby regen działał. Znam ten sterownik na wylot dosłownie, więc poza pasem i wstecznym biegiem śmiało urichamiaj wszystkie funkcje. A jak szukasz funkcjonalnego alarmu to odkop temat z sabkiem ml60 i tam masz opcję jakie alarmy fajnie działają.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Hi Brake używa się jak chcesz zrobić światła stop dodatkowo. Można wykorzystać wtedy zasilanie 12V do lampki.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
mały up date
Tempomat działa.
Regen - po tym jak dzięki Tooropekowi doszedłem z kabelkologią, niestety nie ma ochoty działać. (pomrańczowe spięte, napięcie ustawione na GT zgodnie z pakietem, przycisk podłaczony - i brak reakcji). Swoją drogą ten skośnooki co lutował kable w sterowniku miał chyba ciężki dzień albo go już katar brał. Jak ktoś będzie miał jakieś pomysły to śmiało. A tym czasem dalej zagłębiam się w customowe CA do badania tego i owego w zestawie
Tempomat działa.
Regen - po tym jak dzięki Tooropekowi doszedłem z kabelkologią, niestety nie ma ochoty działać. (pomrańczowe spięte, napięcie ustawione na GT zgodnie z pakietem, przycisk podłaczony - i brak reakcji). Swoją drogą ten skośnooki co lutował kable w sterowniku miał chyba ciężki dzień albo go już katar brał. Jak ktoś będzie miał jakieś pomysły to śmiało. A tym czasem dalej zagłębiam się w customowe CA do badania tego i owego w zestawie
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2068
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Zworkę na płytce do napięcia aku zrobiłeś? Masę podajesz na biały i silnik odcina, ale hamowanie silnikiem nie uaktywnia się tak?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
Pamietaj, ze pod pakiet 20S dajesz zworke na 72V, nie 80V. Na pewno sie nie pomyliles?
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lip 2019, 14:07
Re: poligon doświadczalny i na dojazdy
zworkę ustawiałem i na 72 i na 80, niestety nie ma żadnej reakcji. Mam wrażenie że coś z tymi wyprowadzeniami z GT jest jeszcze powalone...
A tempomat zdecydowanie wydłuża żywotność baterii
W minionym tygodniu wzbogaciłem myCAlogera o czujniki temperatury, czytnik karty SD do logowania przebiegów a jak czas pozwoli to prędkościomierz postaram się przełożyć na halla z silnika.
kolejny update
hamowanie regeneracyjne w końcu działa (problemem był nieprzylutowany czarny kabel
A tempomat zdecydowanie wydłuża żywotność baterii
W minionym tygodniu wzbogaciłem myCAlogera o czujniki temperatury, czytnik karty SD do logowania przebiegów a jak czas pozwoli to prędkościomierz postaram się przełożyć na halla z silnika.
kolejny update
hamowanie regeneracyjne w końcu działa (problemem był nieprzylutowany czarny kabel