MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Na YT dalem linka do lepszego (duzo drozszego) lozyska:

http://jolube.com.pl/lozyska-kulkowe/15 ... nkowe.html

A jak niebieska zebatka ?
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

To łożysko 16 mm szerokie, chyba powinno być 20 mm ?

http://sklep.rakandroll.pl/pl/p/Sprzegi ... -2RS/27644
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5877
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Nietani szpas ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5877
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Czy biorąc pod uwagę mały prąd jaki ssie ts, uważacie że zimna baterię należy podgrzać stopniujac podawanie mocy zaczynając jazdę? Czy od razu grzać na full ? Mam na myśli bidon 65 ogniw mj1 , 35e , GA...
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
05 sty 2020, 22:02
Czy biorąc pod uwagę mały prąd jaki ssie ts, uważacie że zimna baterię należy podgrzać stopniujac podawanie mocy zaczynając jazdę? Czy od razu grzać na full ? Mam na myśli bidon 65 ogniw mj1 , 35e , GA...
Jak dasz na "full", to zanim zagrzejesz baterię, to bateria będzie już "pusta". W skrajnym przypadku, sterownik odetnie zasilanie. Jeżeli miałbyś BMS, to on również odciąłby zasilanie, i to na pierwszym podjeździe.
djpawelo
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: djpawelo »

muppett pisze:
05 sty 2020, 18:47
Pękło łożysko / sprzęgło jednokierunkowe CSK 30 P
Kręcę proces wymiany - jak będzie gotowe to opublikuję film.
Wcale nie takie to proste jak się by wydawało.
Przydała by się prasa warsztatowa, której nie mam, ale na szczęście mam duży młotek i imadło :D :twisted: :lol:

Dla tych co nie chcą się bawić w wyprasowwyanie łożyska są dostępne całe zestawy zębatka+ osadzone łożysko na aliexpresie.
Jednak wciąż będzie to to samo chińskie łożysko - chyba lepiej kupić jakieś markowe i przeprasować - tak zamierzam zrobić.
Hej,

Marku myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup markowego łożyska i samemu wbicie go np. takiego KYK (Made in Japan) https://mh.org.pl/lozyska/1865-sprzeglo ... results=49 Z tego co kiedyś widziałem i czytałem to są bardzo dobre jakościowo łożyska w niezłej cenie.
Sam się zastanawiałem czy nie wymienić u siebie od razu aby mieć święty spokój, ale dopóki działa to odpuszczam. Jak coś będzie się dziać to na pewno takie zakupie. Tylko nie wiem czy potrzebne jest o wysokości 16 mm czy 21 mm, trzeba dobrze zmierzyć. Pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

djpawelo - cena bardzo przyzwoita byle 16 mm pasowało.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5877
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

A jaka cena tego gotowca z ali ?
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Marku myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup markowego łożyska i samemu wbicie go np. takiego KYK (Made in Japan) https://mh.org.pl/lozyska/1865-sprzeglo ... results=49 Z tego co kiedyś widziałem i czytałem to są bardzo dobre jakościowo łożyska w niezłej cenie.
Tak, ja na pewno kupie jakieś japońskie/niemieckie łożysko i wprasuję do koła zębatego. Będę celował w cenę max 100zł.
Jutro pójdę do lokalnego sklepu z łożyskami - oni mnie zawsze ratowali najdziwniejszymi okazami i zawsze mieli wybór z różnej półki cenowej.
Jak nie będą mieli to kupię on-line tego KYK za ok 90zł. (Zmierzyłem i stare ma szerokość 16mm)

Na aliexpresie jest cały przekrój części zamiennych jakby co, trzeba wpisać" "tsdz2 gear" to wyskoczą wszystkie koła zębate.
Również na ali jest to łożysko za 31zł

Warto zwrócić uwagę, że oryginalnie w łożysku jest na bocznej ściance oring. Do tego oringu przylega pająk z zębatką łańcucha.
Na nowym łożysku tego oringu nie ma. Być może warto będzie nałożyć odrobinę silikonu.
Załączniki
oring.jpg
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

elektrotonus pisze:
06 sty 2020, 1:30
djpawelo - cena bardzo przyzwoita byle 16 mm pasowało.
Seryjne jest 16mm,to co ma nie pasować?? KYK to normalne japońskie łożysko, można jak najbardziej montować.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Ten oring jest zapewne po to aby syf/woda nie lecial do wnetrza lozyska, silikon nic nie da, bo te elementy sie poruszaja w stosunku do siebie. Trzeba szukac takiego lozyska z fabrycznym uszczelnieniem z tej strony, albo sie pogodzic, ze bedzie tam leciec syf. Dziwi mnie tez jeszcze jedna kwestia, niby te same symbole CSK30P a sa rozne szerokosci 16 i 21 mm, bardzo dziwne.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Zatem mamy już dwa potencjalnie wadliwe elementy w tym silniku, teflonową zębatkę oraz te łożysko. Rodzi się pytanie, czy przed montażem silnika w rowerze warto prewencyjnie oba te elementy wymienić na lepszej jakości.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

elektrotonus pisze:
06 sty 2020, 11:44
Zatem mamy już dwa potencjalnie wadliwe elementy w tym silniku, teflonową zębatkę oraz te łożysko. Rodzi się pytanie, czy przed montażem silnika w rowerze warto prewencyjnie oba te elementy wymienić na lepszej jakości.
Martwienie się na zapas, jest raczej mało rozsądne, musiałbyś bowiem kupić wszystkie elementy które mogą potencjalnie "klęknąć" :D
Mając świadomość ewentualnych awarii, myślę że bez problemu kupisz to co "siadło", i naprawisz to bez większych problemów. :D
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Jeżdżąc koło komina w okolicach domu, gdzie mam w zapasie drugi ebike nie ma to znaczenia, jednak szykując rower na wyjazd np 2 tygodnie w terenie górskim , chciałbym mieć rower w jak najlepszej kondycji mechaniczne od początku.

Te droższe łożyska za ok 300 zł mają uszczelnienia, tylko cena 1/4 zestawu napędowego ;-(
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

redwater pisze:
06 sty 2020, 10:44
silikon nic nie da, bo te elementy sie poruszaja w stosunku do siebie.
Nie zgadzam się z tym. Akurat te elementy się względem siebie nie poruszają, a ściśle do siebie przylegają.

Jeżdżąc koło komina w okolicach domu, gdzie mam w zapasie drugi ebike nie ma to znaczenia, jednak szykując rower na wyjazd np 2 tygodnie w terenie górskim , chciałbym mieć rower w jak najlepszej kondycji mechaniczne od początku.
Ja planuje mieć u siebie w rowerze też ten napęd. Wówczas był by u mnie u i Ani. Na taką okoliczność jaką opisujesz również się zastanawiałem - co gdy w środku wyjazdu coś strzeli. Chodzi mi po głowie, aby wozić ze sobą cały trzeci TSDZ2 jako zapasowy :P :lol: W zasadzie cały, najtanszy mozna juz miec za 1250zł :P
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

elektrotonus pisze:
06 sty 2020, 11:44
Zatem mamy już dwa potencjalnie wadliwe elementy w tym silniku, teflonową zębatkę oraz te łożysko. Rodzi się pytanie, czy przed montażem silnika w rowerze warto prewencyjnie oba te elementy wymienić na lepszej jakości.

Absolutnie nie warto, ale wszystko zależy jak i gdzie będziemy użytkować rower.
To, że są to 2 elementy które prędzej, czy później będziemy wymieniać chyba wiemy od dawna.
Te elementy inną żywotność będą miały w drogowym, wycieczkowym rowerze, a inną w MTB.
Niebieska zębatka u mnie wytrzymała 1500 km i zerwałem ją na własne życzenie, a są przypadki, że ludzie zmieniają po 15tyśkm. To samo tyczy się łożyska. Żonie Marka padło, bo to nie ma się co oszukiwać, niewłaściwe użytkowanie (chyba lepiej nauczyć się jazdy na kole na analogu i jak się już to opanuje, to próbować na ebiku). Co do uszczelnienia jak Marek zauważył, silikon lub reinz to załatwi i absolutnie nie potrzeba szukać dużo droższego z oringiem.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

A nie prościej "zejść" w górach, z maksymalnych mocy, i maksymalnego wspomagania do 70 - 80% :D
Spadnie zapewne średnia prędkość o 2 -3 km/godz. ale zwiększy się zasięg, i "bezpieczeństwo bebechów". Jeżdżę "przekładniowym" po górach, i pięć lat eksploatacji, bez zaglądania do silnika, nie było dla niego problemem, a "bebechy" są równie podatne na awarię :D
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

tkoko, ile ważysz ?
Być może od razu się nie rozsypie ale świadomość "nieuchronnej" awarii zębatki czy łożyska w sumie zachęca do szanowania napędu i jazdy z głową
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

elektrotonus pisze:
06 sty 2020, 14:17
tkoko, ile ważysz ?
Być może od razu się nie rozsypie ale świadomość "nieuchronnej" awarii zębatki czy łożyska w sumie zachęca do szanowania napędu i jazdy z głową
Jestem w miarę "lekki", aktualnie po świętach z 72 - 73 kg. a dodatkowo jestem po dwóch zawałach :D
Rower to 250watowy czechowicki składak z 1995r, jeden z wielu, aktualnie 6, maksymalna moc dwóch 500Wat, reszta 250 -350wat. Aktualnie nastąpi wymiana MID'a Yoch, ze starego, do nowego, tak by zoptymalizować osiągi Yoch'a do jazdy w górach, ale nawet wówczas nie zamierzam korzystać z najmocniejszego przełożenia, tak ze względu na silnik, jak i zasięg roweru.
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Batory »

tkoko pisze:
06 sty 2020, 13:59
A nie prościej "zejść" w górach, z maksymalnych mocy, i maksymalnego wspomagania do 70 - 80% :D
Spadnie zapewne średnia prędkość o 2 -3 km/godz. ale zwiększy się zasięg, i "bezpieczeństwo bebechów". Jeżdżę "przekładniowym" po górach, i pięć lat eksploatacji, bez zaglądania do silnika, nie było dla niego problemem, a "bebechy" są równie podatne na awarię :D

Witaj,
Pięć lat jazdy z silnikiem przekładniowym bez zaglądania???
Ja mam swój przekładniowy Mxus 500W 48V z zestawu S1000 od Glebora już w lutym minie trzy lata, zrobiłem już 12,5 tys km, dojeżdżam do pracy także jeżdżę cały rok i zamartwiam się, że go jeszcze nie otworzyłem, a tu proszę czytam, że ktoś jedzie pięć lat bez zaglądania i to w górskich warunkach ja mam tylko tereny nizinne i lekkie pagórki.
Teraz to sam nie wiem co robić? Rozbierać go czy nie? Narazie wszystko działa bez zarzutu :-)
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Batory pisze:
06 sty 2020, 14:31
....Teraz to sam nie wiem co robić? Rozbierać go czy nie? Narazie wszystko działa bez zarzutu :-)
Ja wychodzę z założenia że jeżeli coś ma "klęknąć" to i tak "klęknie", a ponieważ mam kilka rowerów, to nie jest to dla mnie jakiś problem. Ale każdy robi jak uważa, bo za to będzie sam płacił :lol:
krall
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 06 paź 2018, 16:24
Lokalizacja: Kartuzy

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: krall »

Panowie,
Pytanie dotyczące FW
Właśnie zobaczyłem, że jest nowy soft do 850C - 850C_v0.6.1 (czy ktoś już próbował?)
Ale zagadnienie jest zasadniczo inne - u dołu opisu tego FW, w plikach do pobrania jest również plik: TSDZ2-v0.50.0.hex
Czy to oznacza nowy soft do silnika, nieopisany w oficjalnym wątku silnika (https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... e/releases)?
Tam ciągle najnowszy jest 0.20 (niedziałający z 850)

----
pozdrawiam
kh
----
pozdrawiam
kh
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

krall pisze:
06 sty 2020, 16:20
Panowie,
Pytanie dotyczące FW
Właśnie zobaczyłem, że jest nowy soft do 850C - 850C_v0.6.1 (czy ktoś już próbował?)
Ale zagadnienie jest zasadniczo inne - u dołu opisu tego FW, w plikach do pobrania jest również plik: TSDZ2-v0.50.0.hex
Czy to oznacza nowy soft do silnika, nieopisany w oficjalnym wątku silnika (https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... e/releases)?
Tam ciągle najnowszy jest 0.20 (niedziałający z 850)

----
pozdrawiam
kh
Juz jest 0.6.2 + 0.51.0, i jest on osobno, bo jest tylko do wyswietlacza 850C i jest oparty na bazie 0.19.
ps. firmware TSDZ2v-0.51.0 dziala tylko i wylacznie z 850Cv-0.6.2 puki co. Zmieniony zostal sposob komunikacji , silnik oddaje teraz moc mniej skokowo, wczesniej byla to wielokrotnosc 30W (30->60->90 itp.), teraz jest to wielokrotnosc 7,5W
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

ciekawe, niestandardowe graty do TSDZ2:
https://www.electrifybike.com/store/c22 ... Parts.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5877
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

muppett pisze:
09 sty 2020, 16:57
ciekawe, niestandardowe graty do TSDZ2:
https://www.electrifybike.com/store/c22 ... Parts.html
Hm cena za adapter pod fata...trochę chora
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Za to kontroler tani.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

jesli na 26” osiagamy na rowerze 35km/h to przy wymianie kol na 27,5” o ile wzrosnie predkosc?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Paff »

annkaa pisze:
11 sty 2020, 11:43
jesli na 26” osiagamy na rowerze 35km/h to przy wymianie kol na 27,5” o ile wzrosnie predkosc?
27.5/26=1.0577 Czyli obwód koła 27.5" jest większy o 5.77%. O tyle też wzrasta droga przebyta w tym samym czasie przy tych samych obrotach a tym samym teoretyczna prędkość. Dla 35km/h przy kole 26" dla koła 27.5" wyniesie 37.02km/h. Zakładając tą samą wielkość balona opony.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Bardzo fajny temat, który przeczytałem od deski do deski. Fajnie by było wyodrębnić kluczowe zagadnienia w rodzaju FAQ i przykleić w pierwszym poście.

Ja jestem zupełnie zielony ale po paru godzinach tu, endless I electricbikes.com trochę mi się rozjaśniło w temacie midów. Już chciałem brać bbshd, ale przeczytanie tego tematu utwierdza mnie że tsdz2 będzie lepsza opcja do lekkiego ht MTB. Bafang Może trafi to commutera 22kg.

Parę pytań bo trochę się zakrecilem:
1. Stockowy VLCD V5 da się modowac ze sterownikiem ale jeśli dobrze rozumiem też wymaga modyfikacji (ciecie i lutowanie kabelków). Co w ogóle bez modowania da się tam ustawiać efektywnie (w sensie zmienić tak żeby dawało efekt bo czytałem ze niektóre opcje mogą być martwe)?
2. Nawiązując do pierwszego, czy wersję 48V/750W można stockowo zdławić do prądu mniejszego niż ustawione 15A tak żeby mieć 500W które też można zamówić z pswpower (wiem że to identyczne silniki tylko inaczej ustawiony kontroler)?
3. Czy są różne wersje silnika/kontrolera jeśli chodzi o ilość wyjść? Gdzieś przeczytałem że są kabelki 6 i 8 pinowe? Na pswpower jest opcja kupna z klamkami i przepustnica, z tematu wiem że nie są one wymagane do silnika z ts, zastanawiam się tylko czy jest różnica w samym silniku/sterowniku.
4. Czujnik temp idzie zamiast przepustnicy i wymaga modowania softu, tak?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

hetman_ pisze:
11 sty 2020, 20:42
Bardzo fajny temat, który przeczytałem od deski do deski. Fajnie by było wyodrębnić kluczowe zagadnienia w rodzaju FAQ i przykleić w pierwszym poście.

Ja jestem zupełnie zielony ale po paru godzinach tu, endless I electricbikes.com trochę mi się rozjaśniło w temacie midów. Już chciałem brać bbshd, ale przeczytanie tego tematu utwierdza mnie że tsdz2 będzie lepsza opcja do lekkiego ht MTB. Bafang Może trafi to commutera 22kg.

Parę pytań bo trochę się zakrecilem:
1. Stockowy VLCD V5 da się modowac ze sterownikiem ale jeśli dobrze rozumiem też wymaga modyfikacji (ciecie i lutowanie kabelków). Co w ogóle bez modowania da się tam ustawiać efektywnie (w sensie zmienić tak żeby dawało efekt bo czytałem ze niektóre opcje mogą być martwe)?
2. Nawiązując do pierwszego, czy wersję 48V/750W można stockowo zdławić do prądu mniejszego niż ustawione 15A tak żeby mieć 500W które też można zamówić z pswpower (wiem że to identyczne silniki tylko inaczej ustawiony kontroler)?
3. Czy są różne wersje silnika/kontrolera jeśli chodzi o ilość wyjść? Gdzieś przeczytałem że są kabelki 6 i 8 pinowe? Na pswpower jest opcja kupna z klamkami i przepustnica, z tematu wiem że nie są one wymagane do silnika z ts, zastanawiam się tylko czy jest różnica w samym silniku/sterowniku.
4. Czujnik temp idzie zamiast przepustnicy i wymaga modowania softu, tak?
Ad1. Można zmienić oprogramowanie sterownika na Open Source pod stockowy VLCD-5. Zmiana jest bezinwazyjna, nic nie tniemy itd. , wpinamy się pod złącze do czujnika prędkości. Na str 15 tego wątku są zrzuty konfiguratora w Javie, przyjrzyj się te parametry można zmieniać i są aktywne.
Ad2. Patrz konfigurator str 15
Ad3. Są 2 wersje silnikowe na 36V(10s) i 48V(13s), można jeszcze spotkać wersję na 52V(14s), ale to ta sama wersja co 48V tylko ze zmianami w plikach konfiguracyjnych.Są 2 rodzaje sterowników tzn z 6-cio i 8-mio pinową wtyczką. Do tych na 8 pin można podłączyć manetkę gazu- przepustnicę .
Ad4. Tak
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Co do ad3 to lepiej wziąć wersję z manetką, nawet jeśli jej nie chcesz używać, bo później łatwiej jest zamontować czujnik temperatury.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Silnik zamówiłem z wersją pod manetkę właśnie - $10 nie robi różnicy, dzięki Panowie za doprecyzowanie. Teraz trzeba będzie pomyśleć o baterii, pewnie bidon i 14s plus opensource co by się silnik mniej grzał bo trzebs mniej A przy tej samej mocy pociągnąć. Macie jakieś przemyślenia co do 13s vs 14s w tym zastosowaniu?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Ja jezdzę właśnie na 14s ale z powodu, że tak mi spasowało ze starej baterii. Bardziej na plus będzie wyższa prędkość obrotowa silnika a co za tym idzie wyższa kadencja do której silnik będzie wspomagał.
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Co ciekawe wersja 48V przyjela bez problemu baterie 15S na openfirmware.
tsdz2 w miejskim turladle.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

A napięcie pocżątkowe to pełne 63v ? I działa ?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

scuda pisze:
12 sty 2020, 20:17
A napięcie pocżątkowe to pełne 63v ? I działa ?
Nie mam pojęcia, na E-S ktoś się chwalił, że mu na pakiecie 15S działa, ale szczegółów nie podał.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

redwater pisze:
13 sty 2020, 15:32
scuda pisze:
12 sty 2020, 20:17
A napięcie pocżątkowe to pełne 63v ? I działa ?
Nie mam pojęcia, na E-S ktoś się chwalił, że mu na pakiecie 15S działa, ale szczegółów nie podał.
Działać może zadziała ale ile minut ;-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

elektrotonus pisze:
13 sty 2020, 17:27
redwater pisze:
13 sty 2020, 15:32
Nie mam pojęcia, na E-S ktoś się chwalił, że mu na pakiecie 15S działa, ale szczegółów nie podał.
Działać może zadziała ale ile minut ;-)


"AZUR wrote: ↑
Dec 28 2019 11:07pm

I already use my 15S1P 21700 LG 5000mAh for more than 100km, 60% mountain."
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

15S 1P - słowo klucz. Podejrzewam, ze są takie sagi pakietu, że te 15S jest tylko na woltomierzu na postoju, zaś przy każdorazowym przyspieszaniu spada do 14S wskazanie napięcia.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5877
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Jaki sens takiego pakietu....
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Jak ogniwo ma 25A prądu ciągłego to pakiet 15S1P na nowych ogniwach będzie miał taki sam sens jak 15S5P na starych zdegradowanych depakietach o podobnej calkowitej wydajności prądowej, więc nie rozumiem dewiadcji. Tsdz2 bierze 18A więc przy większym napięciu kłania się prawo ohma, a co za tym idzie do osiągnięcia 750W będzie mniejszy prąd pobrany z akumulatora, tak? Idąc tym torem będziecie niedługo palić sterowniki i wymieniać na nowe. Tyle w temacie
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5877
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Pojemność i mean ...tas ostatnio udowadniał że depakiet za 6 i nowka za 18 niewiele się różnią...
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Tooropek pisze:
14 sty 2020, 5:01
... Idąc tym torem będziecie niedługo palić sterowniki i wymieniać na nowe. Tyle w temacie...
EEE, nie po to robilem bidony 13S i kupilem ladowarke do 13S, zeby teraz cos przerabiac i kupowac nowe. Silnik i sterownik robione pod 48V, wiec nic nie kombinuje, co nie znaczy , ze sie nie da. Na 14S ludzie jezdza i sie sterowniki nie pala. Na 15S pozyjemy zobaczymy.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

No dobrze, ale temat 14 i 15S raczej puscił bym bokiem, bo nie bez przyczyny producent podaje w specyfikacji i na naklejkach napięcie 48V, jednakże jak patrzy się na YT to dużo amerykańców 14S uważa za 48V i tym napięciem zasilają zestawy przeznaczone na 13S. Ja bym nie ryzykował podawaniem napięcia wyższego niż 55V max dla tego malutkiego silniczka. Ja swój zestaw w czas sprzedałem zanim zaczął się psuć i tak szczerze więcej go nie kupię ze względu na hałas, awaryjność i ogólną słabiznę jaką reprezentuje ten zestaw. Mid a tsdz2 dla mnie to dwa odrębne pojęcia, bo porównać tonshenga do bafanga albo fabrycznych shimano steps czy yamahy to naprawdę wypada jak tania chińska zabawka. Trochę tym najezdziłem i to moje odczucia, więc nie każdy musi się z tym zgodzić. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5050
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Tooropek pisze:
14 sty 2020, 5:01
Jak ogniwo ma 25A prądu ciągłego to pakiet 15S1P na nowych ogniwach będzie miał taki sam sens jak 15S5P na starych zdegradowanych depakietach o podobnej calkowitej wydajności prądowej, więc nie rozumiem dewiadcji....
Fabryczne dane na "sag" ogniwa np. Sony lub Samsung przy maksymalnym prądzie, :lol:
Sądzisz że "sag" pakietu "10P" nawet "badziewnych" aku będzie równie duży co sag "nówek" 20-25A "1P", w których "na dzień dobry" masz 3.5V, czyli na starcie masz moc silnika ograniczoną o ~20%. :D
Załączniki
temp minus Samsung.JPG
Sony VTC6.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5877
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

...są jakieś statystyki awaryjności nie wymuszonej przez usera ? Podawanie wyższego napięcia to raz , wspinaczka na małej kasecie to dwa , start z twardego biegu trzy...Marek rozwalił łożysko świadomie...zauważ że fabryczne silniki po za solidniejszą ponoć konstrukcją, używane są z kasetami 50t albo 52t ...oraz zebatka zdawcza w takim boshu to 36t albo 32t a nie 42t...przecierz podczas intensywnej eksploatacji to daje ogromne różnice obciążeń...noi pomijam koszt silnika , możliwości samodzielnej naprawy oraz koszt serwisu skoro nie ma części....chińskie silniki to nobrainer jeśli chce się mieć swojego elektryka z możliwością samodzielnej modyfikacji i naprawy ...
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Ja nie mialem porownania do shimano steps, ale mialem porownanie jazdy TSDZ2 na fabrycznym firmware i na firmware otwartym i jest przepasc na plus otwartego i mozliwosci konfiguracji sily wspomagania jak i przebiegu krzywej tego wspomagania. Nie jezdzilem tez na innych elektrykach z silnikiem hub, wiec nie mam porownania, ale tsdz2 nie wydaje mi sie slaby (potrafi dac prawie 1kW przez chwile).
tsdz2 w miejskim turladle.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Tooropek pisze:
14 sty 2020, 9:53
No dobrze, ale temat 14 i 15S raczej puscił bym bokiem, bo nie bez przyczyny producent podaje w specyfikacji i na naklejkach napięcie 48V, jednakże jak patrzy się na YT to dużo amerykańców 14S uważa za 48V i tym napięciem zasilają zestawy przeznaczone na 13S. Ja bym nie ryzykował podawaniem napięcia wyższego niż 55V max dla tego malutkiego silniczka. Ja swój zestaw w czas sprzedałem zanim zaczął się psuć i tak szczerze więcej go nie kupię ze względu na hałas, awaryjność i ogólną słabiznę jaką reprezentuje ten zestaw. Mid a tsdz2 dla mnie to dwa odrębne pojęcia, bo porównać tonshenga do bafanga albo fabrycznych shimano steps czy yamahy to naprawdę wypada jak tania chińska zabawka. Trochę tym najezdziłem i to moje odczucia, więc nie każdy musi się z tym zgodzić. Pozdrawiam
Zrobiłem na 14s, początkowe napięcie 58,8 już około 3000 km mocno cisnąc silnik bez czujnika temperatury i żyje.
Mimo wszystko ta "słabizna" cieszy się dużym zainteresowaniem , dużo większym wydaję się nawet niż bafang bbsxx. Zresztą zapewne za sprawą torqu sensora co czyni ten zestaw najbardziej podobnym do fabrycznych rowerów.
Jak dla mnie jazda na tsdz2 to najlepsza "chińska zabawka" na jakiej do tej pory jeździłem (poza fabrycznym ebajkiem za około 25 000zł)
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Ok Scuda, nie neguje Twojego zdania. Mi ten mid nie przypasował bo mam inne preferencje co do rowerów elektrycznych, ale pierwsze odczucia z jazdy były fajne o czym można poczytać, miałem ponagrywać możliwości zestawu itd ale później czar prysł jak zatęskniło się za hubem po zlocie i zestaw poszedł do nowego nabywcy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ