MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Tooropek pisze:
15 sty 2020, 5:01
Ok Scuda, nie neguje Twojego zdania. Mi ten mid nie przypasował bo mam inne preferencje co do rowerów elektrycznych, ale pierwsze odczucia z jazdy były fajne o czym można poczytać, miałem ponagrywać możliwości zestawu itd ale później czar prysł jak zatęskniło się za hubem po zlocie i zestaw poszedł do nowego nabywcy.
Ja dochodzę do 3000 km, też zasilam 14s, Open Source pod Vlcd5 od maja, tryb e- mtb jak w Bosch, porównywać kulturę oddawania mocy tsdz2 do bafanga, to tak jak nowoczesną skrzynie automatyczną do tej starej z lat 80-tych. Porównywać tsdz2 trzeba z fabrycznymi rozwiązaniami ze względu na torque sensor. Bafang jest fajny ale odczucia z jazdy przypominają jazdę na Hubie z Pas - to nie moja bajka. Tam gdzie jeżdżę( okoliczne lasy, drogi, Jura, czasem Beskid), zdażyło mi się widzieć zdziwione miny wyprzedzanych przeze mnie ludzi na fabrycznych MID-ach, wniosek to chyba te chińskie badziewie, które się jakoś nie psuje, nie jest takie złe.
Aha, tylko ja po jeździe na elektryku przeważnie jestem bardziej mokry niż na analogu, różnica to prędkość średnia, która na elektryku jest dużo, dużo wyższa. Od początku nie nastawiałem się na pojazd na który wsiadam i mówię wieź mnie, a korbą pokręcę, żebym nie zamarzł.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Własnie chyba to jest ta magia tsdz2, ze pozwala zmeczyc cie jak na zwyklym rowerze ale mozesz przejechac wiecej i szybciej.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

scuda pisze:
15 sty 2020, 6:50
Własnie chyba to jest ta magia tsdz2, ze pozwala zmeczyc cie jak na zwyklym rowerze ale mozesz przejechac wiecej i szybciej.
Zgadza się :-)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

No . Ja nadal zastanawiam się nad zmianą fw. Ponieważ fabryczne mi pasuje i zastanawiam się co dokładnie się zmienia w pracy wspomagania...narastanie mocy ?większa moc ? Co bym chciał wyedytować to zakresy pokazywanego napięcia żeby dokładnie wiedzieć ile jest v na której kresce , mogę to zmierzyć ale wolałbym ustawić...
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
15 sty 2020, 9:09
No . Ja nadal zastanawiam się nad zmianą fw. Ponieważ fabryczne mi pasuje i zastanawiam się co dokładnie się zmienia w pracy wspomagania...narastanie mocy ?większa moc ? Co bym chciał wyedytować to zakresy pokazywanego napięcia żeby dokładnie wiedzieć ile jest v na której kresce , mogę to zmierzyć ale wolałbym ustawić...
Na co czekasz? Przecież nikt na siłę Ciebie przekonywać nie będzie. :-)
Zrozumiałbym, jakbyś nie chciał ciąć instalacji, dokupywać itd, ale jest opcja bezinwazyjna, a Ty wciąż się zastanawiasz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

..."zastanawiam się co dokładnie się zmienia w pracy wspomagania...narastanie mocy ?większa moc ?"...
mariockr
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2019, 17:13

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariockr »

Przyznam że mi tez na fabrycznym sofcie jeździ się tak przyjemnie że jedyne co mnie do tego zachęca to chęć zmiany liczika na sw102 który leży i czeka od 2 miesięcy, co do manetki to wywaliłem po pierwszych kilku dniach
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Brass wheel padło po 3000km w rowerze wyprawowym. Ktoś miał może doświadczenia które kółko jednak mocniejszcze?

W środku smar zrobił się prawie stały a dałem teflonowy do łożysk. Choć może powinienem być inny :(
Załączniki
IMG20200115211909.jpg
IMG20200115211915.jpg
IMG20200115212333.jpg
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Mosiężne padło ? Szok.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

moim zdaniem zły smar - 1 , 2 - jak jeździsz ? twarde biegi ? start z miękkiego ? wspinanie na najmiększym biegu ? jaka kaseta z tylu ? ile ważysz ? asysta zawsze na 4 ? to na foto to zmielony mosiądz ? jakie objawy zdechnięcia ? hałas czy przeskakiwanie ?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Ale syf! Niezle zmielilo a miałem zamawiać metalowe. Jednak chyba zostane na plastiku. Moze ten stop metalu się nie nadaje ? Jest za miekkie albo cuś ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4996
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... Porównywać tsdz2 trzeba z fabrycznymi rozwiązaniami ze względu na torque sensor...
Poniżej masz "charakterystyki" rowerów fabrycznych, TSDZ2 i Bafanga. Parametry fabrycznych silników (Bosch, Yamacha itd.), są zależne od RPM korby, im większy RPM korby, tym większa moc, która spada dopiero po osiągnięciu RPM powyżej 90 - 100 RPM. Parametry TSDZ2 i Bafanga (Yocha), są porównywalne ze sobą, i są odwrotnością fabrycznych parametrów. Największa moc jest podawana na minimalnych RPM (0 - 5 RPM), i spada od ~80 RPM, (TSDZ2), ~60 RPM (Yoch 500 wat), i zapewne 70-80 RPM dla Bafanga 750 wat (zakres wspomagania do 160 RPM), tak że przy 100 RPM moc TSDZ2 = zero, dla porównania fabryczne rowery mogą mieć wówczas 500 - 600 wat.
Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... porównywać kulturę oddawania mocy tsdz2 do bafanga, to tak jak nowoczesną skrzynie automatyczną do tej starej z lat 80-tych. ..
Sądząc po opini sprzedawcy

https://ebikechoices.com/pl/recenzje-ze ... sji-ebike/
https://ebikechoices.com/pl/tsdz2-vs-bbs02/

oraz po proporcjach montażu Bafanga i TSDZ2, 100 do 20, i stwierdzeniu;

"Silnik (TSDZ2) nie daje żadnej zauważalnej pomocy przy wysokich kadencjach pedałowania"
jest moim zdaniem odwrotnie.
Ponadto to Bafang jest "typowym automatem", bo umożliwia jazdę każdemu, wystarczy "zakręcić" korbą. TSDZ2 do jazdy potrzebuje "wysiłku", a więc nie jest dla wszystkich. Oczywiście jeżeli chcesz się spocić na Bafangu, wystarczy "dorzucić do kotła". Wówczas zamiast 32 - 34 km/godz, i 14 - 16A (700 - 800 wat), będziesz miał 38 - 40 km/godz, i 4 - 8A (200 - 400 wat), i gwarantuję Ci że się spocisz (dane dla Yoch 500 wat).
Faktem jest, że TSDZ2 przy niskich prędkościach i precyzyjnej jeździe, zdecydowanie "bije" Bafanga (przewaga tensometru).
Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... Bafang jest fajny ale odczucia z jazdy przypominają jazdę na Hubie z Pas - to nie moja bajka...
Mam dwa HUBy z PAS'em, i żaden tak się nie zachowuje. Hub z wolnobiegiem (250 wat), sterownik KU65 z LED, startuje dopiero po około dwóch obrotach korby i "skokowo" podaje zwiększoną moc w miarę wzrostu RPM korby (około 8 poziomów). HUB bezprzekładniowy (500 wat) Trotter + sterownik TDK-2W, praktycznie od samego początku podaje stopniowo narastającą moc, zależną od RPM korby. Wystarczy odpowiednie przełożenie, w obu rowerach, by się spocić.
Faktem jest że do jazdy Bafangiem (TSDZ2 zapewne też), trzeba się "dopasować", szczególnie w górach, przy podjazdach. Zmiana przełożenia (zwiększenie RPM korby), skutkuje "zmniejszeniem" wspomagania. Należy, moim zdaniem, unikać zmian w przełożeniu, w trakcie podjazdu.
Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... wniosek to chyba te chińskie badziewie, które się jakoś nie psuje, nie jest takie złe....
no tu można polemizować, patrząc na "objętość" tematu, i ilości "problemów" w stosunku do liczby silników, niemniej jednak dużo zależy od "jeżdżącego"

Podsumowując; każdy wybierze to co mu pasuje. Warto jednak żeby przy podejmowaniu decyzji, kierował się "faktycznymi" parametrami, a nie "odczuciami", czy "subiektywnymi" opiniami, opartymi o swoje doświadczenia (np. z PAS). Mojemu HUB'owi Trotter, na pewno bliżej do Boscha, niż TSDZ2, o Yoch'u nie wspomnę :D
Załączniki
_mix.jpg
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Na papierze to wygląda jak wygląda. Ja jeżdziłem na hubie z PASem, bafangu bbs02 750w, na fabrycznym ebajku no i na tsdz2 z open source. W rowerach z PAS brakuje modulacji mocy, czuć jakby "elektryka" sama odwalała robotę, nie ma odczucia "mocy" w nogach i myślę dlatego fabryczne bajki jak i tsdz2 są lubianymi zabawkami.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Wykresy i tabelki swoje a życie swoje...
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

@tkoko porownujesz tsdz2 do reszty na jakim oprogramowaniu ? Bo w opensource od pierwszego wydania do teraz sie bardzo wiele zmienia i nadal to ulepszają, np. teraz mozna skalibrowac torque sensor pod siebie i zapisac te dane, jest to wazne gdy z roweru korzysta np. osoba lekka - czujnik dostaje mniejszy nacisk i juz sa inne odczucia takiej osoby w korzystaniu z roweru. A fabrycznie jest to skalibrowane pewnie pod sredniego europejczyka czyli 80-100 kg wagi i nie dziwne w tym momencie , ze lekka dziewczyna 45-50 kg siadajac na rower ma niedosyt wspomagania.
Dodatkowo gdzies w ustawieniach jest "experimental high cadence mode" i moze warto z tym wlaczonym taki wykres zrobic.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

w moim na fabryce nie trzeba kłaść kowadła i wspomaga bardzo dobrze tzn z dużą mocą . jedynie co się mogę przyczepić to własnie miękkość fabrycznego nacisku - mógłby być nieco twardszy
mogę napisać dla ścisłości - czułość nacisku - jest duża
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

pxl666 pisze:
16 sty 2020, 13:58
moim zdaniem zły smar - 1 , 2 - jak jeździsz ? twarde biegi ? start z miękkiego ? wspinanie na najmiększym biegu ? jaka kaseta z tylu ? ile ważysz ? asysta zawsze na 4 ? to na foto to zmielony mosiądz ? jakie objawy zdechnięcia ? hałas czy przeskakiwanie ?
biegi średnie
waga 130kg całość
podjazdy na największym wspomaganiu ew redukcja
przełożenia piasty Alfine 8 z zębakami 52/24
tak to zmielony mosiądz
objawy to zwiększony hałas
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Wydaje mi się, że brak wystarczającego smarowania załatwiło zębatke. Ona nie jest uszkodzona tak jak to bywa w plastikach, plastik się uszkadza na kilku zębach a ta jest po całości. Prawdopodobnie musi być lepsze smarowanie wtedy będzie to działać dobrze.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

szkuba pisze:
16 sty 2020, 21:38
pxl666 pisze:
16 sty 2020, 13:58
moim zdaniem zły smar - 1 , 2 - jak jeździsz ? twarde biegi ? start z miękkiego ? wspinanie na najmiększym biegu ? jaka kaseta z tylu ? ile ważysz ? asysta zawsze na 4 ? to na foto to zmielony mosiądz ? jakie objawy zdechnięcia ? hałas czy przeskakiwanie ?
biegi średnie
waga 130kg całość
podjazdy na największym wspomaganiu ew redukcja
przełożenia piasty Alfine 8 z zębakami 52/24
tak to zmielony mosiądz
objawy to zwiększony hałas
orientujesz się do jakiej rozpiętości kasety można to alfine porównać ? bo to biegi w piaście tak ? czy umożliwia to ostre wspinanie po górach ?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Obrazek

ZAKRES PRZEŁOŻEŃ: 307% 1 : 0.527 2 : 0.644 3 : 0.748 4 : 0.851 5 : 1.0 6 : 1.223 7 : 1.419 8 : 1.615

nexus/alfine chyba to samo
tsdz2 w miejskim turladle.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
16 sty 2020, 18:38
Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... Porównywać tsdz2 trzeba z fabrycznymi rozwiązaniami ze względu na torque sensor...
Poniżej masz "charakterystyki" rowerów fabrycznych, TSDZ2 i Bafanga. Parametry fabrycznych silników (Bosch, Yamacha itd.), są zależne od RPM korby, im większy RPM korby, tym większa moc, która spada dopiero po osiągnięciu RPM powyżej 90 - 100 RPM. Parametry TSDZ2 i Bafanga (Yocha), są porównywalne ze sobą, i są odwrotnością fabrycznych parametrów. Największa moc jest podawana na minimalnych RPM (0 - 5 RPM), i spada od ~80 RPM, (TSDZ2), ~60 RPM (Yoch 500 wat), i zapewne 70-80 RPM dla Bafanga 750 wat (zakres wspomagania do 160 RPM), tak że przy 100 RPM moc TSDZ2 = zero, dla porównania fabryczne rowery mogą mieć wówczas 500 - 600 wat.
Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... porównywać kulturę oddawania mocy tsdz2 do bafanga, to tak jak nowoczesną skrzynie automatyczną do tej starej z lat 80-tych. ..
Sądząc po opini sprzedawcy

https://ebikechoices.com/pl/recenzje-ze ... sji-ebike/
https://ebikechoices.com/pl/tsdz2-vs-bbs02/

oraz po proporcjach montażu Bafanga i TSDZ2, 100 do 20, i stwierdzeniu;

"Silnik (TSDZ2) nie daje żadnej zauważalnej pomocy przy wysokich kadencjach pedałowania"
jest moim zdaniem odwrotnie.
Ponadto to Bafang jest "typowym automatem", bo umożliwia jazdę każdemu, wystarczy "zakręcić" korbą. TSDZ2 do jazdy potrzebuje "wysiłku", a więc nie jest dla wszystkich. Oczywiście jeżeli chcesz się spocić na Bafangu, wystarczy "dorzucić do kotła". Wówczas zamiast 32 - 34 km/godz, i 14 - 16A (700 - 800 wat), będziesz miał 38 - 40 km/godz, i 4 - 8A (200 - 400 wat), i gwarantuję Ci że się spocisz (dane dla Yoch 500 wat).
Faktem jest, że TSDZ2 przy niskich prędkościach i precyzyjnej jeździe, zdecydowanie "bije" Bafanga (przewaga tensometru).
Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... Bafang jest fajny ale odczucia z jazdy przypominają jazdę na Hubie z Pas - to nie moja bajka...
Mam dwa HUBy z PAS'em, i żaden tak się nie zachowuje. Hub z wolnobiegiem (250 wat), sterownik KU65 z LED, startuje dopiero po około dwóch obrotach korby i "skokowo" podaje zwiększoną moc w miarę wzrostu RPM korby (około 8 poziomów). HUB bezprzekładniowy (500 wat) Trotter + sterownik TDK-2W, praktycznie od samego początku podaje stopniowo narastającą moc, zależną od RPM korby. Wystarczy odpowiednie przełożenie, w obu rowerach, by się spocić.
Faktem jest że do jazdy Bafangiem (TSDZ2 zapewne też), trzeba się "dopasować", szczególnie w górach, przy podjazdach. Zmiana przełożenia (zwiększenie RPM korby), skutkuje "zmniejszeniem" wspomagania. Należy, moim zdaniem, unikać zmian w przełożeniu, w trakcie podjazdu.
Thorn pisze:
15 sty 2020, 6:42
... wniosek to chyba te chińskie badziewie, które się jakoś nie psuje, nie jest takie złe....
no tu można polemizować, patrząc na "objętość" tematu, i ilości "problemów" w stosunku do liczby silników, niemniej jednak dużo zależy od "jeżdżącego"

Podsumowując; każdy wybierze to co mu pasuje. Warto jednak żeby przy podejmowaniu decyzji, kierował się "faktycznymi" parametrami, a nie "odczuciami", czy "subiektywnymi" opiniami, opartymi o swoje doświadczenia (np. z PAS). Mojemu HUB'owi Trotter, na pewno bliżej do Boscha, niż TSDZ2, o Yoch'u nie wspomnę :D
Czy Bafang bbs02 , bbshd ma tensometr w korbie?
Czy rozwiązania fabryczne Bosch, Shimano mają tensometr?
Czy twoje Huby mają tensometr?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Alfine to fajna piasta, ma niezłą rozpiętość od 1.6-0.53, na tych zębatkach miałeś w okolicy 42/36. Z tego co piszą koledzy to trochę za ciężko na strome górki, tyle że w połączeniu z tą zębatka powinno to raczej przegrzewać silnik niż ja zniszczyć. Też mi się wydaje że smarowanie ja załatwiło. Trzeba by poszukać specjalnego smaru do przekładni zębatych, one chyba są litowe.

Przy okazji gdzie znajdę jakiś tutorial wgrania open firmware do vlcd5? Pozbierałem skrawki informacji ale potrzebuje instrukcji krok po kroku co czym i jak:)
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

[quote=pxl666 post_id=62779 time=1579208843 user_id=667

orientujesz się do jakiej rozpiętości kasety można to alfine porównać ? bo to biegi w piaście tak ? czy umożliwia to ostre wspinanie po górach ?
[/quote]

Moim zdaniem do kasety 11-32. Bez przedniej przerzutki daje to mały zakres przełożeń raczej do turystyki. Alfine 11 ma zakres około 409% ale jest słabsza mechanicznie. Typowo górska jest jedynie piasta Rohloff 500%, bardzo wytrzymała ale to $$$$$

Na razie zamontowałem z powrotem niebieskie kółko i smar silikonowy do tworzyw. Jak przyjdzie mosiężne to zmienię smar i będziemy testować
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

hetman_ pisze:
16 sty 2020, 23:01
...

Przy okazji gdzie znajdę jakiś tutorial wgrania open firmware do vlcd5? Pozbierałem skrawki informacji ale potrzebuje instrukcji krok po kroku co czym i jak:)
https://github.com/toms1234/TSDZ2-Smart ... D6-display
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

szkuba pisze:
17 sty 2020, 8:06
[quote=pxl666 post_id=62779 time=1579208843 user_id=667

orientujesz się do jakiej rozpiętości kasety można to alfine porównać ? bo to biegi w piaście tak ? czy umożliwia to ostre wspinanie po górach ?
Moim zdaniem do kasety 11-32. Bez przedniej przerzutki daje to mały zakres przełożeń raczej do turystyki. Alfine 11 ma zakres około 409% ale jest słabsza mechanicznie. Typowo górska jest jedynie piasta Rohloff 500%, bardzo wytrzymała ale to $$$$$

Na razie zamontowałem z powrotem niebieskie kółko i smar silikonowy do tworzyw. Jak przyjdzie mosiężne to zmienię smar i będziemy testować
[/quote]

a katujesz napęd pod ostre wzniesienia ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

redwater pisze:
17 sty 2020, 8:31
hetman_ pisze:
16 sty 2020, 23:01
...

Przy okazji gdzie znajdę jakiś tutorial wgrania open firmware do vlcd5? Pozbierałem skrawki informacji ale potrzebuje instrukcji krok po kroku co czym i jak:)
https://github.com/toms1234/TSDZ2-Smart ... D6-display
otwiera się tylko strona release notes - nie widzę żadnego tutka
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

pxl666 pisze:
17 sty 2020, 8:53
otwiera się tylko strona release notes - nie widzę żadnego tutka

Kod: Zaznacz cały

TSDZ2-Smart-EBike-compatible-with-original-VLCD6-display

This project is based on the TSDZ2-Smart-EBike repository, but is also compatible with the original VLCD6 display (it should also work with VLCD5 and HX18).

    The walk assist function has been implemented and it works with 5 level of assistance.
    Implemented Java user interface (TDSZ2 Configurator), useful to configure many parameters of program memory and data memory (eeprom) of the controller.
    The TDSZ2 Configurator run with JRE runtime.... so it must be installed!
    The SDCC compiler must be installed!
    Using TDSZ2 Configurator you can enable the use of both type of display KT-LCD3 and VLCD6 (compatible also VLCD5 and XH18).
    The light-gray fields of the TSDZ2 Configurator are reserved for "expert users".
    Using TDSZ2 Configurator you can save configuration files (.ini) and move them from experimental settings folder to proven settings.
    by clicking the "help" button, a pdf document will open. It contains information regarding the user interface parameters and addresses related to eeprom memory.

In the firmware M0.16.D of the motor and in the software 0.2.0 of the java configurator some improvements have been implemented:

    The Lights, Street and Power Boost functions can be activated by the lights button (button down for VLCD6) without one function excluding the other.
    The Walk Assist Off Delay mode manages a programmable delay for stopped motor, so you can release the Walk Assist button and in case of need just press the UP button, or the DOWN button, or use the brakes (if enabled). Walk Assist Off Delay mode works only when Assist Level 1 is set.
    1 To enable the STREET function (Normal Mode), select Assist Level 1, press and hold the lights key for 2 seconds until the backlight is lit and E03 is displayed. Press the light button again for another 2 seconds until the backlighting and the E03 code goes off. NOTE!! When the E03 code is displayed and the lights button is not pressed again within 5 seconds, the lights will turn on and the STREET function will be aborted.
    2 To re-enable the OFFROAD function (Default), refer to point 1, but in this case the displayed code will be E04.
    3 To enable (E05) or disable (E01) the POWER BOOST function, select Assist Level 2, then refer to point 1.
    4 To restore the default functions (E02) (OFFROAD enabled, POWER BOST disabled), select Assit Level 0, then refer to step 1 again.

I want remind you that to turn on the lights (if enabled) in the Assit levels 0, 1, 2, you have to press the lights key for 2 seconds, release it and the lights will turn on after 5 seconds ... ignore the codes that will appear on the display, the functions will be aborted automatically. In Assit Levels 3 and 4, the lights will light on immediately after pressing the button for 2 seconds. This is a Beta release, not all features have been verified, so I leave the user the opportunity to do any tests, this will allow me to receive your impressions.
W skrocie odpalasz program w javie, ustawiasz parametry jakie Ci pasuja, podlaczasz kabel do programowania, wciskasz "Compile", program chwile kompiluje nowy wsad, a jak skonczy wciskasz "Program" i czekasz az wgra sie w sterownik. Aha oprocz programow wymienionych w tutku musisz miec stvp, najlepiej w katalogu C:/STMicroelectronics/st_toolset/stvp
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Myślę że koledze chodziło o to jakie części trzeba kupić i jak połączyć żeby zrobić kabelek, gdzie podłączyć żeby nic nie skopcić i potem co zainstalować i jak odpalić.
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Ja staram sie pomoc dajac "wędkę" a nie "rybę". Wszystko jest w sieci, kwestia poszukania (sam tez szukam, nikt mi nie daje na tacy). A jak sie nie chce , to sa ludzie ktorzy zrobia to chętnie za $$$.
tsdz2 w miejskim turladle.
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

Mam na sprzedaż taki dedykowany kabelek do programowania, wraz STlinkiem.
Awatar użytkownika
Arek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 16 cze 2019, 15:24

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Arek »

Kupiłem silnik TSDZ2 48V z manetką jeszcze w zeszłym roku, ale leżał i czekał na baterie. Teraz udało mi się poskładać baterię, podłączyłem, wyświetlacz się włączył ale silnik nie chce ruszyć z manetki. Gdzie szukać przyczyny niesprawności?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

A z pedała idzie ? Może manetka jest wyłączona w sofcie ? Kolega kupił zestaw bez manety , dałem mu swoją i też mu nie ryra...
Awatar użytkownika
Arek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 16 cze 2019, 15:24

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Arek »

Silnik jest poza rowerem. Chciałem przed założeniem na rower sprawdzić czy działa. Rower mam full więc będzie problem z blokadą obrotu silnika, bo fabryczna się nie nadaje. Jak mogę sprawdzić czy manetka jest wyłączona w sofcie?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Niewiem , rozważam teoretycznie. Ja w konie całkowicie obciąłem uchwyt blokady i trzyma się na dokreceniu i poxilinie
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: AdrianJ »

Niestety(na podstawie postów z endless) w oprogramowaniu pod VLCD5 nadal pojawiają się błędy, sporo już wyeliminowanych ale jak wgrywać nowe oprogramowanie to lepiej zainwestować i zmienić wyświetlacz na 850C
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

AdrianJ pisze:
18 sty 2020, 12:55
Niestety(na podstawie postów z endless) w oprogramowaniu pod VLCD5 nadal pojawiają się błędy, sporo już wyeliminowanych ale jak wgrywać nowe oprogramowanie to lepiej zainwestować i zmienić wyświetlacz na 850C
Ostatnia wersja Marco 0.37c, przy odpowiednim ustawieniu w konfiguratorze nie ma błędów, przynajmniej ich nie wychwytuję w moich, kumpla(od razu by coś zgłosił) i nowo montowanych tsdz2 klientów( przed wydaniem staram się trochę pojeździć).
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: AdrianJ »

Thorn pisze:
18 sty 2020, 16:03
AdrianJ pisze:
18 sty 2020, 12:55
Niestety(na podstawie postów z endless) w oprogramowaniu pod VLCD5 nadal pojawiają się błędy, sporo już wyeliminowanych ale jak wgrywać nowe oprogramowanie to lepiej zainwestować i zmienić wyświetlacz na 850C
Ostatnia wersja Marco 0.37c, przy odpowiednim ustawieniu w konfiguratorze nie ma błędów, przynajmniej ich nie wychwytuję w moich, kumpla(od razu by coś zgłosił) i nowo montowanych tsdz2 klientów( przed wydaniem staram się trochę pojeździć).
A zmieniałeś może software w wersji z hamulcem Torpedo (w tylnej piaście)? Chciałbym zmniejszyć czas od zaprzestania pedałowania do zatrzymania pracy silnika. Wersja QMarco podobno działa do 0.6ms (parametr "PWM Duty Cycle Ramp Dw"), fork Ackmaniac pozwala na ustawienie 0.3ms
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

AdrianJ pisze:
18 sty 2020, 17:21
Thorn pisze:
18 sty 2020, 16:03
Ostatnia wersja Marco 0.37c, przy odpowiednim ustawieniu w konfiguratorze nie ma błędów, przynajmniej ich nie wychwytuję w moich, kumpla(od razu by coś zgłosił) i nowo montowanych tsdz2 klientów( przed wydaniem staram się trochę pojeździć).
A zmieniałeś może software w wersji z hamulcem Torpedo (w tylnej piaście)? Chciałbym zmniejszyć czas od zaprzestania pedałowania do zatrzymania pracy silnika. Wersja QMarco podobno działa do 0.6ms (parametr "PWM Duty Cycle Ramp Dw"), fork Ackmaniac pozwala na ustawienie 0.3ms
Zakładać taki zakładałem, ale bez zmiany na OSF. Ackmaniac chyba pierwszą wersją się bawiłem i odpuściłem, coś mi tam nie pasowało(nie pamiętam co). Ackmaniac też teraz jest chyba ok, więc próbuj:)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Arek pisze:
18 sty 2020, 10:28
Silnik jest poza rowerem. Chciałem przed założeniem na rower sprawdzić czy działa. Rower mam full więc będzie problem z blokadą obrotu silnika, bo fabryczna się nie nadaje. Jak mogę sprawdzić czy manetka jest wyłączona w sofcie?
Kiedyś też nie mogłem odpalić manetki i okazało się że podłączyłem pod zły pory wyświetlacza - boczny a powinien być środkowy...
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: wolfwilk »

Mój VLCD5 załącza się czasem gdy tylko dotknę ręką kierownicy. Ma tak od początku. Muszę zacząć odłączać akumulator, aby mi go nie rozładował przez przypadkowe włączenie. Specjalnie pojechałem WTR w okolice Mętkowa gdzie linia 220 kV, b. nisko zwisająca nad ścieżką powoduje indukowanie napięcia, iskierki nawet w dzień można dojrzeć, ale nie zareagował.
Czy ten feler może spowodować poważne następstwa?
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: AdrianJ »

wolfwilk pisze:
19 sty 2020, 9:14
Mój VLCD5 załącza się czasem gdy tylko dotknę ręką kierownicy. Ma tak od początku. Muszę zacząć odłączać akumulator, aby mi go nie rozładował przez przypadkowe włączenie. Specjalnie pojechałem WTR w okolice Mętkowa gdzie linia 220 kV, b. nisko zwisająca nad ścieżką powoduje indukowanie napięcia, iskierki nawet w dzień można dojrzeć, ale nie zareagował.
Czy ten feler może spowodować poważne następstwa?
Czy jak przez rękawiczkę dotykasz kierownicy to nie załącza się? Możliwe że przyczyną jest problem mechaniczny, drobinka metalowa pod przyciskiem? Przetarte kabelki?
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: wolfwilk »

AdrianJ pisze:
Czy jak przez rękawiczkę dotykasz kierownicy to nie załącza się? Możliwe że przyczyną jest problem mechaniczny, drobinka metalowa pod przyciskiem? Przetarte kabelki?
To dzieje się czasem, kilka razy odkąd go zamontowałem w grudniu ubiegłego roku. Załącza go czasem dotyk gołą ręką do rury kierownicy. Odłączę manipulator z przyciskami, wtedy się upewnię, że to VLCD5. Przeglądnę kabelki, ale to wszystko nowe, a to załączanie ujawniło się po pierwszym użyciu.
Awatar użytkownika
Arek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 16 cze 2019, 15:24

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Arek »

szkuba pisze:
19 sty 2020, 7:39
Arek pisze:
18 sty 2020, 10:28
Silnik jest poza rowerem. Chciałem przed założeniem na rower sprawdzić czy działa. Rower mam full więc będzie problem z blokadą obrotu silnika, bo fabryczna się nie nadaje. Jak mogę sprawdzić czy manetka jest wyłączona w sofcie?
Kiedyś też nie mogłem odpalić manetki i okazało się że podłączyłem pod zły pory wyświetlacza - boczny a powinien być środkowy...
Przyszło mi to do głowy że może nie trafiłem na właściwy port wyświetlacza, ale sprawdziłem wszystkie i nie działa na żadnym.
Z obawy że kupiłem uszkodzony silnik, prowizorycznie, tak na szybko założyłem do roweru i okazało się że przy nacisku na pedały silnik działa.
W czasie testu testu też miałem zagadkę bo silnik uruchamia się tylko przy bardzo mocnym depnięciu. Wydaje mi sie że przy lżejszych osobach może wspomaganie nie zadziałać.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Mam dwa silniki z pswpower i oba działają spoko fabrycznie
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Arek pisze:
19 sty 2020, 19:59


Przyszło mi to do głowy że może nie trafiłem na właściwy port wyświetlacza, ale sprawdziłem wszystkie i nie działa na żadnym.
Z obawy że kupiłem uszkodzony silnik, prowizorycznie, tak na szybko założyłem do roweru i okazało się że przy nacisku na pedały silnik działa.
W czasie testu testu też miałem zagadkę bo silnik uruchamia się tylko przy bardzo mocnym depnięciu. Wydaje mi sie że przy lżejszych osobach może wspomaganie nie zadziałać.
Sprawdź zatem czy przy uruchamianiu nie masz nogi na pedale. Silnik kalibruje tensometr aby sobie ustalić gdzie jest zero, swoją drogą to nawet drobne osoby są wstanie wytworzyć spory nacisk ( w końcu każdy jest w stanie zrobić przysiad ;))
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Czy to sprawdzone info ? Tzn jak włączę silnik z nogą na biedroniu to będę miał twardsze ustawienie?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Sprawdzone, u mnie też tak jest. Nawet jak na włączonym sterowniku będziesz trzymał nogę na korbie naciskając na nią, np. na światłach przez dłuższy czas bez wprowadzania roweru w ruch to wywali błąd i nie będzie wspomagał. Przynajmniej tak było na starszej wersji softu poniżej 0.19. Na 0.19 jeszcze nie sprawdzałem czy tak jest.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Silnik doszedł po 3 dniach, trochę się zdziwiłem bo mufa 73 mm ale jest kolizja obudowy przekładni planetarnej z widełkami :(. Dałem podkładkę 2.5 mam i jest teraz 0.5 mam luzu, ale mało kurka gwintu trochę, że 3 zwoje zostały z 4 oryginalnie. Dokręcilem dość mocno i chyba powinno trzymać bo to h/t i mam blokadę obrotu. Miał ktoś taka sytuację? Rama Canyon grand AL sprzed paru lat.

Druga sprawa, luz na korbie jest dość spory (czytałem że jakiś tam jest przez czujnik tensometryczny), jak to u was wygląda?
Załączniki
PSX_20200120_103144.jpg
PSX_20200120_103217.jpg
PSX_20200120_103235.jpg
PSX_20200120_103031.jpg
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 10:41 przez hetman_, łącznie zmieniany 1 raz.
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: AdrianJ »

redwater pisze:
16 sty 2020, 22:45
Obrazek

ZAKRES PRZEŁOŻEŃ: 307% 1 : 0.527 2 : 0.644 3 : 0.748 4 : 0.851 5 : 1.0 6 : 1.223 7 : 1.419 8 : 1.615

nexus/alfine chyba to samo
Taka uwaga: w przekładniach Nexus 3,5,7 środkowe przełożenie jest bezpośrednie 1:1 (bez udziału wewnętrznej przekładni), możemy tam cisnać maksymalną moc bez obawy o uszkodzenie
hetman_ pisze:
20 sty 2020, 10:38
Silnik doszedł po 3 dniach, trochę się zdziwiłem bo mufa 73 mm ale jest kolizja obudowy przekładni planetarnej z widełkami :(. Dałem podkładkę 2.5 mam i jest teraz 0.5 mam luzu, ale mało kurka gwintu trochę, że 3 zwoje zostały z 4 oryginalnie. Dokręcilem dość mocno i chyba powinno trzymać bo to h/t i mam blokadę obrotu. Miał ktoś taka sytuację? Rama Canyon grand AL sprzed paru lat.
Możesz zebrać 1-2mm pilnikiem żeby złapał pełen gwint. Zerknij jak idzie linia łańcucha to wybierzesz czy od strony zębatki czy nakrętki
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 10:45 przez AdrianJ, łącznie zmieniany 1 raz.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Nie chcę ramy (mufy) kasztanić bo nie wiem czy napęd w tym rowerku zostanie. Od strony korby i tak musialem dodać podkładkę więc szlif musiałby być od drugiej strony.. Może tą blaszke co podtrzymuje silnik z 3mm na 2mm zrobię, albo dorobię nową.
ODPOWIEDZ