mxus30h, sterowniki, temperatura
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
- Lokalizacja: Mielec
mxus30h, sterowniki, temperatura
Dwa pytania mam odnośnie silnika mxus30h, sterowników i osiąganych przez nich temperatur:
1. Przy jakim maksymalnym prądzie sterownika [A] nie zagrzejemy silnika do 150C, przy ostrej jedzie po w miarę równym terenie, moja waga 80 kg, bez stawiania na koło? (wiem, że aż tak dokładnych pomiarów nikt nie prowadził ale może jakieś przybliżone wartości uda się wydedukować na waszych przykładach)
2. Czy sterownik KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (sinus) - przy ustawieniu go na max czyli na 30A, będzie się grzał i czy nie lepiej jeśli chodzi o temperatury użyć przy 30A sterownika 45A i "ściszyć" go do 30A.
1. Przy jakim maksymalnym prądzie sterownika [A] nie zagrzejemy silnika do 150C, przy ostrej jedzie po w miarę równym terenie, moja waga 80 kg, bez stawiania na koło? (wiem, że aż tak dokładnych pomiarów nikt nie prowadził ale może jakieś przybliżone wartości uda się wydedukować na waszych przykładach)
2. Czy sterownik KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (sinus) - przy ustawieniu go na max czyli na 30A, będzie się grzał i czy nie lepiej jeśli chodzi o temperatury użyć przy 30A sterownika 45A i "ściszyć" go do 30A.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
1. Przy 30A po płaskim nie da się właściwie zagrzać tego silnika
2. Tak, można tak zrobić ale sterownik jest gabarytowo większy i może zabrać miejsce na aku
2. Tak, można tak zrobić ale sterownik jest gabarytowo większy i może zabrać miejsce na aku
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
Dzięki za info tas. Dodatkowe pytanie w takim razie:
Warunki takie same jak poście pierwszym : ostra jazda po w miarę równym terenie, moja waga 80 kg, bez stawiania na koło
tylko sterownik inny: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus) lub KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)
Czy prąd 45A da rade zagrzać ten silnik? jeśli tak to do jakiej wartości natężenia prądu ze sterownika trzeba by go ściszyć by się nie "gotował" silnik. Pytam, bo przez pierwsze dwa lata nie chciałbym montować wyłącznika termicznego 140st NO, by nie stracić gwarancji na silnik.
Warunki takie same jak poście pierwszym : ostra jazda po w miarę równym terenie, moja waga 80 kg, bez stawiania na koło
tylko sterownik inny: KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus) lub KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)
Czy prąd 45A da rade zagrzać ten silnik? jeśli tak to do jakiej wartości natężenia prądu ze sterownika trzeba by go ściszyć by się nie "gotował" silnik. Pytam, bo przez pierwsze dwa lata nie chciałbym montować wyłącznika termicznego 140st NO, by nie stracić gwarancji na silnik.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
To ty grzejesz silnik a nie on sam.
Zatem odpowiedź na pytanie ile zniesie silnik aby go nie przegrzać brzmi: Taką jazdę aby go nie przegrzać
Dlatego się montuje zabezp. termiczne aby było "w razie czego"
Pomyślcie sobie Wy wszyscy mający termik w silniku. Gdybyście go nie mieli to PIERWSZE odłączenie silnika byłoby jego ostatnim. Chyba warto "w razie czego" mieć
Zatem odpowiedź na pytanie ile zniesie silnik aby go nie przegrzać brzmi: Taką jazdę aby go nie przegrzać
Dlatego się montuje zabezp. termiczne aby było "w razie czego"
Pomyślcie sobie Wy wszyscy mający termik w silniku. Gdybyście go nie mieli to PIERWSZE odłączenie silnika byłoby jego ostatnim. Chyba warto "w razie czego" mieć
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
Przeciez jak dasz pelny gaz pod górke i bedziesz jechal powoli to nawet ze sterownikiem 45A spalisz silnik. Wklejaj termika i bez obaw, chyba jedyne co moze sie zepsuc w silnikach DD to lożyska. Reszta to tylko z winy uzytkownika
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
Jestem osobą, która z rowerem/silnikiem elektrycznym nie miała nic wcześniej wspólnego oprócz pół minutowej jazdy. Jestem w trakcie budowy ebike. Zastanawiam się właśnie nad wyborem sterownika i stąd te moje pytania. Dzięki Waszym odpowiedziom zaczynam powoli rozumieć o co w tym wszystkim chodzi.
Jazda z mocą wyższą niż maksymalna moc ciągła, wymaga zabezpieczenia termicznego, bo silnik nie jest w stanie oddać wytwarzanego ciepła. Czyli dla instalacji:
36V byłoby to 1500W/36V = 41,6A
48V byłoby to 1500W/48V = 31,25A
60V byłoby to 1500W/60V = 25A
Póki co dalej nie wiem co wybrać z tych trzech:
KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (sinus)
KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)
KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)
Jak bym chciał max prędkość to pewnie 60V
Jak bym chciał najmniejsza możliwość awarii, zasięg i gwarancję to pewnie 48V/30A,
Jak bym chciał największe przyspieszenie to pewnie 45A
Jak wszystko wypośrodkowane to pewnie 48V/45A
chyba muszę się jeszcze "przespać" z tą decyzją.
Jazda z mocą wyższą niż maksymalna moc ciągła, wymaga zabezpieczenia termicznego, bo silnik nie jest w stanie oddać wytwarzanego ciepła. Czyli dla instalacji:
36V byłoby to 1500W/36V = 41,6A
48V byłoby to 1500W/48V = 31,25A
60V byłoby to 1500W/60V = 25A
Póki co dalej nie wiem co wybrać z tych trzech:
KT36/48SVPRCL, 36-48V, 30A (sinus)
KT48SVPRCK-JLS02, 48V, 45A (sinus)
KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus)
Jak bym chciał max prędkość to pewnie 60V
Jak bym chciał najmniejsza możliwość awarii, zasięg i gwarancję to pewnie 48V/30A,
Jak bym chciał największe przyspieszenie to pewnie 45A
Jak wszystko wypośrodkowane to pewnie 48V/45A
chyba muszę się jeszcze "przespać" z tą decyzją.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
Możesz dać KT60SVPRCK-JLS02, 60V, 45A (sinus), ale z wyłącznikiem termicznym. W każdym wypadku dałbym zabezpieczenie termiczne. Jeździsz spokojnie i nie myślisz, że coś możesz spalić. To ma być przyjemność, nie męka. Jeżeli sam nie czujesz się na siłach, żeby to zrobić, wiem że w Elekro-Bikes zakładali. Zadzwoń, zapytaj.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
Jestem na etapie montowania zabezpieczenia termicznego. Czy masę pod wyłącznik termiczny 140 NO można wziąć z czujnika temperatury zamiast z halli tak jak tas opisuje w filmie na youtube
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 01 sie 2019, 16:52
- Lokalizacja: Mielec
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
Dzięki, zabezpieczenie zamontowane, silnik złożony ale przy składaniu miałem dylemat(składałem kilka dni po rozebraniu).
Na osi od strony kasety był seger (ten mniejszy), już nie pamiętam dokładnie gdzie i przy składaniu on mi w ogóle tu nie pasuje. Rowek na seger jest jeden i po założeniu pokrywy wypada on mniej więcej z połowie kasety ( na zdjęciu zaznaczony zieloną strzałką ) ale po założeniu pokrywy z kasetą widać ośkę tylko do miejsca zaznaczonego na pomarańczowo na zdjęciu.
W którym miejscu ten seger powinien być założony o ile w ogóle powinien być założony? bo póki co ja go olałem bo i tak nie spełnia swojej funkcji.
Na osi od strony kasety był seger (ten mniejszy), już nie pamiętam dokładnie gdzie i przy składaniu on mi w ogóle tu nie pasuje. Rowek na seger jest jeden i po założeniu pokrywy wypada on mniej więcej z połowie kasety ( na zdjęciu zaznaczony zieloną strzałką ) ale po założeniu pokrywy z kasetą widać ośkę tylko do miejsca zaznaczonego na pomarańczowo na zdjęciu.
W którym miejscu ten seger powinien być założony o ile w ogóle powinien być założony? bo póki co ja go olałem bo i tak nie spełnia swojej funkcji.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: mxus30h, sterowniki, temperatura
ten seger może trzymać przewody na osi od strony tarczy hamulcowej - aby nie ocierały o silnik
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl