Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Czy cos takiego istnieje?
Szukam wstepnie ładowarki pod 24S lub 26S byle miała regulacje pradu - do 15A chociaz jakby miala 16-17A to tez mogloby być
Calosc musi byc raczej w jednej kostce i nie wazyc 5kg.
Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
Ile kosztowaloby dorobienie regulacji do tej 15A?, ewentualnie wymiana mosfetow czy innych elementow do tej 9A?
Zdaje sobie sprawe ze lepiej ładowac mniejszym pradem i tak bedzie w 80-90% ładowań (5-6A) ale chcialbym miec mozliwosc naładowania szybkiego w trasie raz na jakis czas, do tego jakby sie dało ją jakos w budowac w rame to juz wogole bajka
Natchnęła mnie do tego rama emoto ELEEK - gdzie gosc 3kW ładowarke zintegrował w koszu baterii
Szukam wstepnie ładowarki pod 24S lub 26S byle miała regulacje pradu - do 15A chociaz jakby miala 16-17A to tez mogloby być
Calosc musi byc raczej w jednej kostce i nie wazyc 5kg.
Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
Ile kosztowaloby dorobienie regulacji do tej 15A?, ewentualnie wymiana mosfetow czy innych elementow do tej 9A?
Zdaje sobie sprawe ze lepiej ładowac mniejszym pradem i tak bedzie w 80-90% ładowań (5-6A) ale chcialbym miec mozliwosc naładowania szybkiego w trasie raz na jakis czas, do tego jakby sie dało ją jakos w budowac w rame to juz wogole bajka
Natchnęła mnie do tego rama emoto ELEEK - gdzie gosc 3kW ładowarke zintegrował w koszu baterii
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Temat trudny, taka ładowarka będzie trochę kosztowała. W trasie chyba lepiej po prostu szybko ładować do 80%, a po dojechaniu spokojnie małym prądem wyrównać baterię.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Nie wiem jaki masz "standardowy" prąd ładowania ogniw a jaki "szybki" prąd ale jeżeli Twoja dotychczasowa ładowarka ładuje prądem zbliżonym do 0.5C na ogniwo, to, moim zdaniem, trudno będzie osiągnąć duże "przyśpieszenie" ładowania podwajając prąd. Z typowego wykresu ładowania, pojemność, i czas ładowania są zbliżone, i musiałbyś sprawdzić czy warto iść tą drogą.
Sorry miedzy 0.5C a 1C , jest wyraźna różnica, ale wyżej (1C) już niewielka
Sorry miedzy 0.5C a 1C , jest wyraźna różnica, ale wyżej (1C) już niewielka
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
az takich prądow niepotrzebuje
Aktualnie mam baterie 20s14p vtc5 (2500mAh) przy ładowaniu szybkim 10A (bms z nexuna ma max 10A) wychodzi ze ładuje 0.3C
Jakbym mogl ładowac 20A to w zupełnosci by to wystarczyło bo zamiast czekac 2,5h do 80-90% naładowania czekałbym polowe tego czasu
Aktualnie mam baterie 20s14p vtc5 (2500mAh) przy ładowaniu szybkim 10A (bms z nexuna ma max 10A) wychodzi ze ładuje 0.3C
Jakbym mogl ładowac 20A to w zupełnosci by to wystarczyło bo zamiast czekac 2,5h do 80-90% naładowania czekałbym polowe tego czasu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
takie info wrzuce - ładowarka regulowana - na lcd jest 10A, realnie kolo 9A pewnie - temp ogniw (w samym srodku skrzynki 29*C przy 20*C otoczenia) - temp ogniw po 1,5h ładowania
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
A jest w ogóle taka ładowarka 22s z możliwością regulacji amperów i z napięciem ustawianym na 90% (ładowanie nie do pełna 90.5V) ?
Edit
Moim zdaniem umieszczanie ładowarki na stałe w konstrukcji nie do końca jest BEZPIECZNE. A to dlatego, że ładowarki nie są aż tak odporne na wstrząsy. Po jakimś czasie , jakby coś w środku ładowarki się przestawiło, jakby dała większe przez przypadek napięcie , to BUM ! )
Edit
Moim zdaniem umieszczanie ładowarki na stałe w konstrukcji nie do końca jest BEZPIECZNE. A to dlatego, że ładowarki nie są aż tak odporne na wstrząsy. Po jakimś czasie , jakby coś w środku ładowarki się przestawiło, jakby dała większe przez przypadek napięcie , to BUM ! )
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
to musialbyś napisac na ali do chinczyka bo pisali ze mogą custom zrobic, bo tak to prosto z półki sie nie spotkalem - tak czy inaczej jak chcesz regulacje napiecia to i tak musisz kupic dedykowaną ładowarke pod twoje napiecie czyli 92.4V - i wtedy mozesz domyslnie napiecie lekko skorygowac na + lub na -, wtedy bedzie ok
tylko jeszcze sie upewnij ze bms ci balansuje ponizej 4.20V cela - u mnie, tak nie ma niestety, ale i tak wg mnie dobrze raz na 10 czy 20 ładowań nabić konkretnie na na 4,23V cela
1. co do ładowarki a stałe to w ramie eleek pozitiff tak gosc zamontował chyba 3kW ładowarke - ale to jest ładowarka monster (chyba to samo co w surronie) odlew alu, i w srodku sklejone wszystko, wodoszczelna chhyba nawet, do tego wentyl sie ledwo kręci ponoć
2. w konwersjach maluchów i innych stosują 20S pakiet albo 24S i widywalem wlasnie te ładowarki 3kWh wbudowane wlasnie
tylko jeszcze sie upewnij ze bms ci balansuje ponizej 4.20V cela - u mnie, tak nie ma niestety, ale i tak wg mnie dobrze raz na 10 czy 20 ładowań nabić konkretnie na na 4,23V cela
1. co do ładowarki a stałe to w ramie eleek pozitiff tak gosc zamontował chyba 3kW ładowarke - ale to jest ładowarka monster (chyba to samo co w surronie) odlew alu, i w srodku sklejone wszystko, wodoszczelna chhyba nawet, do tego wentyl sie ledwo kręci ponoć
2. w konwersjach maluchów i innych stosują 20S pakiet albo 24S i widywalem wlasnie te ładowarki 3kWh wbudowane wlasnie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Od biedy można użyć ładowarki na napięcie końcowe większe niż te 90.5 i zastosować szereg zwykłych krzemowych diód prostowniczych, każda dioda obniża napięcie o 0.7V
- Mel48
- Forumowicz
- Posty: 235
- Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
- Lokalizacja: kotlina kłodzka
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Nie wiem czy idealna ale sprawuje się dobrze kupiłem używaną okazyjnie i ciesze sia już nią 7 lat -Traction LP (230Vac)
https://images92.fotosik.pl/184/e67fe17c3d93d579med.jpg
Polecał ja kiedyś Zbyszek Kopeć na samochodowym forum ja też polecam
troszke prundu -wyprostowała
jaka cena nowej to obecnie nie wiem ale troszku moze kosztować -najlepiej zadzwonić do firmy
dopasują model do potrzeb - http://www.powersys.pl/products#category-1-1
moja działa w takim zakresie Napiecie 12,3V -do 87,0V
Ampery- 1-40A
A cos taniej to chyba najkorzystniej ZASILACZ ELTEK x2 /100OW/ LUB /1500W /i też bedzie ładować
https://images92.fotosik.pl/184/e67fe17c3d93d579med.jpg
Polecał ja kiedyś Zbyszek Kopeć na samochodowym forum ja też polecam
troszke prundu -wyprostowała
jaka cena nowej to obecnie nie wiem ale troszku moze kosztować -najlepiej zadzwonić do firmy
dopasują model do potrzeb - http://www.powersys.pl/products#category-1-1
moja działa w takim zakresie Napiecie 12,3V -do 87,0V
Ampery- 1-40A
A cos taniej to chyba najkorzystniej ZASILACZ ELTEK x2 /100OW/ LUB /1500W /i też bedzie ładować
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
możesz podać linki? ja nie mogę znaleźć mocniejszych niż 3A przy 120V.szczur333 pisze: ↑13 mar 2020, 1:26Czy cos takiego istnieje?
Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
Potrzebowałbym takiego zasilacza do różych prac warsztatowych oraz przydałby mi się do ładowania roweru.
Moje wymagania: 0-100V, 0-10A (10A najlepiej przy 84V) jest coś takiego?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
sta-szek pisze: ↑26 kwie 2020, 10:26możesz podać linki? ja nie mogę znaleźć mocniejszych niż 3A przy 120V.szczur333 pisze: ↑13 mar 2020, 1:26Czy cos takiego istnieje?
Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
Potrzebowałbym takiego zasilacza do różych prac warsztatowych oraz przydałby mi się do ładowania roweru.
Moje wymagania: 0-100V, 0-10A (10A najlepiej przy 84V) jest coś takiego?
Roweru nie ladujemy zasilaczem, potrzebna jest ladowarka z fazami cc-cv, i mega precyzyjnie ustawionym napieciem. Nie baw sie w ladowanie z przestawianiem potencjometru.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
a tego nie wiedziałem. dzięki za info! a prostownikami? mam taki prostownik stary z PRLu 6-24V ustawienia A w skali 1-7 (nie wiem czy to A czy jakaś inna skala, kiedyś zmierzę) i od lat ładuje aku w aucie.
A jakbym sam zadbał o CC-CV? zgodnie z https://www.xtar.com.pl/blog/ladowanie-metoda-tc-cc-cv ?
Pozatym, czy to nie rola BMS aby dbać o takie rzeczy i odpowiednio ograniczać prąd w różnych fazach? W końcu to on wie najlepiej jak ładować poszczególne cele...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
BMS nie reguluje prądu!!! To rola specjalizowanej ładowarki.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 maja 2020, 17:24
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Jest Cycle Satiator, ale stosunkowo niska moc i cena zaporowa. Znacie jakieś inne alternatywy w tym stylu?
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
są już na rynku BMS'y które po wykryciu ustalonego napięcia na sekcji potrafią wymusić na ładowarce przejście w stan balansowania. nie są one popularne, bo cena jest sporo wyższa. ale w PL są już w powszechnym użytku większości firm produkujących bajki.WojtekErnest pisze: ↑26 kwie 2020, 11:06BMS nie reguluje prądu!!! To rola specjalizowanej ładowarki.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Większość współczesnych BMS dziala tak ze włącza kluczowanie balnsowania z zmiennym wspolczynnikiem wypełnienia im blizej progu. W niektórych zaobserwowalem dodatkowo wydluzona do np1-2 sek zalaczanie wtedy balansu. Jeśli w tym 'rytmie' odetnie mosfeta odpowiedzialnego za ładowanie, to część ładowarek potraktuje to jako sygnal 3 fazy.
No ale taki tryb BMS- w obszarze >》 CV wymaga defacto reakcji ladowarki. Bo jeśli ona na taki sta nie zareaguje, tylko będzie 'z uporem' nadal podawala prąd kilku A (co niestety częste przy zbyt mocnych lub z naruszonym napieciem lub progiem) no to efekt koncowy takiego zestawu, nie bedzie właściwy dla naszego pakietu. Krótko mówiąc warto spojrzec na to jak para ladowarka-BMS współpracują.
No ale taki tryb BMS- w obszarze >》 CV wymaga defacto reakcji ladowarki. Bo jeśli ona na taki sta nie zareaguje, tylko będzie 'z uporem' nadal podawala prąd kilku A (co niestety częste przy zbyt mocnych lub z naruszonym napieciem lub progiem) no to efekt koncowy takiego zestawu, nie bedzie właściwy dla naszego pakietu. Krótko mówiąc warto spojrzec na to jak para ladowarka-BMS współpracują.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
da sie jakos łatwo i tanio ograniczyć prąd ładowarki (na przełączniku?)
mam 84V 4A a wolalbym w sumie polowe tego bo po co męczyć baterie takim prądem
mam 84V 4A a wolalbym w sumie polowe tego bo po co męczyć baterie takim prądem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
jak myslicie - ktora bedzie lepsza z tych dwóch
czerwona 800-850zł - 5-25A (chociaz inne zrodla podaja 5-21A)
srerbna 1100zł - 0-30A
czerwona jest cieższa chociaz to az takiego wpływu niema, martwi mnie rozmiar bo jest 2,5x wieksza niz ta mała (przerabiany zasilacz?)
czerwona 800-850zł - 5-25A (chociaz inne zrodla podaja 5-21A)
srerbna 1100zł - 0-30A
czerwona jest cieższa chociaz to az takiego wpływu niema, martwi mnie rozmiar bo jest 2,5x wieksza niz ta mała (przerabiany zasilacz?)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
To zasilacze z regulowanym napieciem i pradem max czy ladowarki do li-ion ? Chyba to pierwsze
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
modyfikowane zasilacze serwerowe - aukcje na ali opisane jako li ion/lipa adjustable charger
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
@szczur333 zobacz tu :viewtopic.php?f=22&t=3158&p=48673&hilit ... czy#p48673 ... zanim wydasz 800 czy 1100
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
poszukiwania zakonczone
okazalo sie BMS ANT ma regulacje pradu wiec mozna ładowanie ustawic jak sie chce
wiec kupiłem 72V(84V) 30A - waterproof (IP68) - objetosc 2,66L i waga 2,7kg (moja obecna ma 2,15L i 1,8kg)
real foto od chinczyka
okazalo sie BMS ANT ma regulacje pradu wiec mozna ładowanie ustawic jak sie chce
wiec kupiłem 72V(84V) 30A - waterproof (IP68) - objetosc 2,66L i waga 2,7kg (moja obecna ma 2,15L i 1,8kg)
real foto od chinczyka
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Żadne BMS ANT nie ma regulacji ładowania.
Jesli kupisz ładowarkę 30A to bedzie ładować 30A a jesli ustawić BMS ANT na niższy prąd to wyłączy akumulator i przestanie ładować bo wykryje ze za duze ładowanie.
Więc jeśli myślisz ze to regulator BMS na dowolny zaprogramowany prąd to jestem błędzie bo BMS nie reguluje prądu tylko załącza lub wyłącza.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Od kiedy Bms ANT ma regulację ładowania? Z tego co mi wiadomo to działa na zasadzie ON/OFF.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
to dziwne, bo dostalem info od paru osób ze w aplikacji mozna zmieniac prąd ładowania a nawet screena z apki z taka opcją, nie pomylilem tego z zabazpieczniem zbyt duzego pradu bo rownoczesnie opcja overcurrent protection tez tam byla
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Ja bym poprosił o te screena z apki.
Prąd ładowania jak każdy pisze ze to będzie na zasadzie ON/OFF.
Jesli to miało być na zazasadzie regulacji prądu ładowania to musiało BMS mieć przetwornice step Down a jak mi wiadomo żadny BMS nie posiada przetwornicy step Down prądu ładowania.
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Link : https://forum.esk8.news/t/200a-smart-bms-ant/8978/22. Ja tam nie widze mozliwosci regulacji prądu ładowania chyba ze ON-OFF ( opcja CHGOverCurrent Protetcion ) to jest to o co chodziło koledze szczur333. Tylko ze jest jedno ale : jak podłaczymy zasilacz 72V 30A .... to tyle poleci na baterie. Idea ładowarki ( przerobionego zasilacza ) jest zupełnie inna .
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
maximum charge current - taka opcja tam była
a to tego jest tez over current protection
sprawdze to jak dojdzie, mozliwe i na 99% jest tak jak mowicie i nie bedzie tej regulacji - ale np jak ładowarke do telefonu mam 20W a telefon jest w stanie przyjąc 12W to ładowarka i tak wezmie z gniazdka te 12W, a nie 20W
Edit
tak czy inaczej bms-a chcialem zmienic bo 100/10 to porazka gdy bateria i sterownik pozwala na 150A, a ładowac bede mogl nawet 30A, jesli bedzie za ciepło to kupie regulowaną 5-25A a te sprzedam i po problemie
a to tego jest tez over current protection
sprawdze to jak dojdzie, mozliwe i na 99% jest tak jak mowicie i nie bedzie tej regulacji - ale np jak ładowarke do telefonu mam 20W a telefon jest w stanie przyjąc 12W to ładowarka i tak wezmie z gniazdka te 12W, a nie 20W
Edit
tak czy inaczej bms-a chcialem zmienic bo 100/10 to porazka gdy bateria i sterownik pozwala na 150A, a ładowac bede mogl nawet 30A, jesli bedzie za ciepło to kupie regulowaną 5-25A a te sprzedam i po problemie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Ja mam bms 10/60A a ładuje 17A ale poprzez port rozładowania ale to tylko w trasie albo jak bardzo potrzebuje szybkiego ładowania.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
w tym nexunowym jest chyba wspolny, ale i tak chce nowy bo nexunowy balansuje od 4.20 wiec zabija pakiet, bo musze ładowac niektore cele na 4,24 aktualnie zeby najslabsza osiagnela te 4,20, w ANT są ustawienia dowolne i mozna balansowac nawet na mniejszym napieciu wiec moglbym ustawic juz na zawsze 82,0V i miec problem z glowy
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Ja u siebie mam uruchomienie balancera na ogniwo 3,8V zwyż, wiec nie muszę ładować do pełna do tych 4,2V żeby mieć równy naładowany akumulator.
- Miklas
- Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 04 maja 2020, 17:05
- Lokalizacja: BBa
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Czym się te ładowarki różnią od zasilacza z ograniczeniem prądowym ? w sensie co tam dodatkowo jest?WojtekErnest pisze: ↑07 cze 2020, 15:48To zasilacze z regulowanym napieciem i pradem max czy ladowarki do li-ion ? Chyba to pierwsze
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
W najprostrzej wersji system progu cc/cv o ostrej chakterystyce. We wspolczesnych 3 tryby ładowania sprawdzajacego rzeczywisty stan naladowania, uwzgledniajacy de facto RW ogniwa.
A to skutkuje lepszą współpracą z BMS i jego ochroną przed przeciazeniem.
A to skutkuje lepszą współpracą z BMS i jego ochroną przed przeciazeniem.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
w sterowniku nuculara mozna ładowac dowolnym napeciem przez fazowe przewody od silnika, dzieki temu mozna regulowac prąd
no ale nie mam nuculara
no ale nie mam nuculara
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Ale nie chodzi o to aby stac nad zasilaczem i recznie korygowac prąd w zaleznosci od stanu pakietu, jego stabilnego napiecia itp. Bo tak się oczywiscie da, ale ladowarka li-ion to ma byc bezpieczny automat.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
ale mi nie chodzi o to zeby recznie korygowac BO stan pakietu tylko zeby ładowac okreslonym prądem w zaleznosci od sytuacji, jak bedzie 30*C i po jezdzie pakiet ciepły to raczej nie bede ładował 30A odrazu tylko np 15-20A, jak bede potrzebował szybko doładowac a warunki bedą ok to dam 30A, jak bedzie dluzsza przerwa to poco mi ładowac 30A w godzine skoro moge ustawic 10A i albo nawet 5A i miec naładowany pakiet przez noc
przeciez nie bede dwóch ładowarek woził ze sobą
przeciez nie bede dwóch ładowarek woził ze sobą
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
@WojtekErnest : ZASILACZ nie nadaje się do ładownia akumulatora ( Liion, kwasowego itp ). ZASILACZA utrzymuje zadane napiecie np 24V zwiększajac prąd az do progu zadziałania ogranicznika prądowego .... po czym sie wyłączy.W żaden sposób nie naładujesz zasilaczem rozładowanego pakietu ( np do 2.5V ) bo od razu przekroczysz max prąd zasilacza. Ładowarka będzie miała "szeroki zakres" napięcia ( np dla pakietu 7s moze sie zmieniac od 16-35V ) w zależnosci od prądu pchanego w ogniwo ( dlatego większość ładowarek DC ma przetwornice step-up i step down i jako sterownik CPU z pomiarem prądu na rezystancji 0.01om lub czujnik halla ) .
@szczur333 : jak ci sie tak pakiet "rozjezdza" napięciowo per-cela (1s) to znaczy ze coś jest nie tak z ogniwami . Możesz sie ratowac "equalizerem" ( taki aktywny balanser ) , ktory to potrafi z ogniwa o wiekszym napięciu "przepompowac" energie do ogniwa o mniejszym napięciu ( obecnie jest wysyp tego rodzaju rozwiazan na alliexpres ) i to nawet z dosc znacznym prądem ( rozwiązanie to bije na łeb balansowanie znane z Imax-ow )
@szczur333 : jak ci sie tak pakiet "rozjezdza" napięciowo per-cela (1s) to znaczy ze coś jest nie tak z ogniwami . Możesz sie ratowac "equalizerem" ( taki aktywny balanser ) , ktory to potrafi z ogniwa o wiekszym napięciu "przepompowac" energie do ogniwa o mniejszym napięciu ( obecnie jest wysyp tego rodzaju rozwiazan na alliexpres ) i to nawet z dosc znacznym prądem ( rozwiązanie to bije na łeb balansowanie znane z Imax-ow )
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
@smdrwf12300, oczywiscie ze ZASILACZEM z regulowanym ograniczeniem pradowym, da się naładować każdy pakiet, ale trzeba zmieniać w trakcie ładowania to ograniczenie prądowe.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
nie wiem czy mi sie rozjezdza, bo nie mam podglądu bo to zwykly bms, wiem jedynie ze jak ładowalem do 84,2V to nie wszysktie ledy mi sie zaswieciły wiec wynika z tego ze niektore cele sie nie naładoway do 4,20
teoretycznie moglbym moze multimetrem na bms-ie sprawdzic tylko wszystko jest male i ciezki dostep, nie chce czegos zewrzeć, a nie ma to sensu w tej chwili bo i tak bms-a zmieniam - wersja ANT BMS 2019 jest mniejsza niz te stare (2017) w dodatku wczesniej mialem 300A (mialbyc sterownik 200 moze unlock czy cos) a teraz zamowilem 200A ktory jest mniejszy niz 300A) lcd jak sie nie zmiesci to wyprowadze go na zewnątrz bo druk 3d mam pol darmo wiec to nie problem a nawet prosciej bedzie uszczelnic czy cos
co do zasilaczy do wiadomo ze nie uzywa sie ich do ładowania, ale przeciez te modyfikowane z cc/cv jakos ludzie korzystaja i nienarzekaja
teoretycznie moglbym moze multimetrem na bms-ie sprawdzic tylko wszystko jest male i ciezki dostep, nie chce czegos zewrzeć, a nie ma to sensu w tej chwili bo i tak bms-a zmieniam - wersja ANT BMS 2019 jest mniejsza niz te stare (2017) w dodatku wczesniej mialem 300A (mialbyc sterownik 200 moze unlock czy cos) a teraz zamowilem 200A ktory jest mniejszy niz 300A) lcd jak sie nie zmiesci to wyprowadze go na zewnątrz bo druk 3d mam pol darmo wiec to nie problem a nawet prosciej bedzie uszczelnic czy cos
co do zasilaczy do wiadomo ze nie uzywa sie ich do ładowania, ale przeciez te modyfikowane z cc/cv jakos ludzie korzystaja i nienarzekaja
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
sprawdzilem dzis - kazda cela 3.63 równo - O_O, a ostatnie 4-5 razy ładowałem do 81V tylko
czyli bms nexunowy daje rade
tak czy inaczej juz zdemontowany, a z nim sterownik i bateria odrazu
czyli bms nexunowy daje rade
tak czy inaczej juz zdemontowany, a z nim sterownik i bateria odrazu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
czy mozna popdiąc złacze ładowania bezposrednio na złacza sterownika - tzn i tak bedzie rownolegle podpiete wiec chyba nie ma znaczenia?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Nie ma znaczenia czy to bedzie przy BMSie czy przy sterowniku.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
ok dzieki czyli elektrycznie nie ma, fizycznie za to ma(przynajmniej dla mnie) - tzn pojdzie moze troche wiecej kabla ale za to na oczkowych złaczkach i mniej zabawy w srodku z rozgałężnianiem w skrzynce, same plusy
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
to znowu ja
pytanie do wlascicieli ANT bms-a
jakie macie ładowarki i jakie wartosci wam pokazuje LCD/APPKA/WATOMIERZ? (miernika cęgowego DC nie mam niestety)
u mnie ta czerwona niby 0-12A przy max odkreceniu
LCD 8.5A
APP 8.5A
WATOMIERZ 760W (stan 73V baterii wiec realnie kolo 10A powinno byc, im wyzsze napiecie baterii tym wiecej pobiera tak do 820-860W okolo)
pytanie do wlascicieli ANT bms-a
jakie macie ładowarki i jakie wartosci wam pokazuje LCD/APPKA/WATOMIERZ? (miernika cęgowego DC nie mam niestety)
u mnie ta czerwona niby 0-12A przy max odkreceniu
LCD 8.5A
APP 8.5A
WATOMIERZ 760W (stan 73V baterii wiec realnie kolo 10A powinno byc, im wyzsze napiecie baterii tym wiecej pobiera tak do 820-860W okolo)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Ładowarka z Nexuna 8A na ANT bms wyświetla na lcd 8,0A
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
jestem ciekawy czemu u mnie przekłamuje i to az tyle
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
ktore elementy trzeba schłodzic zeby nie nie padło po czasie?
chciałbym przerobic ładowarke na pasywną od biedy z wolnokręcącym sie wentylatorem
mam duzo roznych radiatorow a nawet duzo roznych czesci z chłodzenia wodnego, czasu troche mam wiec mozna by cos podzialac, bo aktualnie ladując w domu strasznie szumi ta ładowarka
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Mosfety 4 sztuki i 2 sztuki diody prostownice i daj dla nich duży radiator.
Ja u siebie mam dodatkowy radiator płaskownik aluminiowy pomiędzy mosfetami a obudową bo mosfety nie są przykrecane do obudowy i nie przekazuje temperatury.
Umnie działa pasywne do 100W a wiekrzy prąd to wentylator.
Właśnie tez zastanawiam czy wolnobiego dac dla wentylatora dla średniego prad bo na maxa szumi mocno.
Ja u siebie mam dodatkowy radiator płaskownik aluminiowy pomiędzy mosfetami a obudową bo mosfety nie są przykrecane do obudowy i nie przekazuje temperatury.
Umnie działa pasywne do 100W a wiekrzy prąd to wentylator.
Właśnie tez zastanawiam czy wolnobiego dac dla wentylatora dla średniego prad bo na maxa szumi mocno.
-
- Forumowicz
- Posty: 160
- Rejestracja: 02 sty 2020, 13:41
Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu
Szczur333<---- w moim przypadku przerobienie zasilacza impulsowego 500W 36V na ładowarkę 29.4V CC CV kosztowało może 10zł Regulacja prądu potencjometrem...