Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

Cześć Koledzy , chce podnieść amperaż kontrolera ,ach te chinole napisane 45amper A jest 32 . Nadlewalem nieraz bocznik cyną, lecz chciałbym regulować sobie natężenie prądu kablem na xt60. Raz mieć 32a lub 50a. Na Youtube ktoś mi napisał żebym użył przewodu 2.5mm z 40cm i dolutował go po obu stronach bocznika . Po czym skracał co 5 cm do uzyskania większego oczekiwanego natężenia . Mam pytanie mam 45cm przewodu 4mm2 czy on sie nada i czy jak dolutuje go do bocznika to czy sama cyna przy boczniku nie podniesie mi natezenia ? Jak to przylutowac zeby lut nie mial wplywu na wzrost natężenia i czy ten kabel 4mm2 45cm się nada ?😁Chodzi mi o to żeby mi się kontroler nie spalił przez te doświadczenia.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: AST034 »

Nie da sie tak zrobic, bo dla bocznika znaczenie mają mili ohmy rezystancji, jak walniesz jakis przewod do tego to juz dokladasz cyny - rezystancja maleje, a prad rosnie, pamietaj ze przez bocznik idzie pelny prad aku i nie powinno sie tego robic tak jak to opisales. Zaloz amperomierz cegowy na przewod od baterii idacy do sterownika, podlej lekko cyną na bocznik, hamulec i gaz w opór, odczytaj wartosc i zrob tak, zeby bylo te 45-50A, bo to bedzie bezpieczne :P
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: lukk »

jeżeli by ktoś chciał sobie zrobić taką "sprzętową regulację" to trzeba rozpykać kawałek schematu sterownika gdzie jest bocznik i regulować napięcie które z niego idzie dalej, a nie robić przełączanie/regulację rezystancji samego bocznika. Do jednorazowego dopasowania to chyba sposób powyżej najlepszy.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

AST034 pisze:
26 mar 2020, 13:55
Nie da sie tak zrobic, bo dla bocznika znaczenie mają mili ohmy rezystancji, jak walniesz jakis przewod do tego to juz dokladasz cyny - rezystancja maleje, a prad rosnie, pamietaj ze przez bocznik idzie pelny prad aku i nie powinno sie tego robic tak jak to opisales. Zaloz amperomierz cegowy na przewod od baterii idacy do sterownika, podlej lekko cyną na bocznik, hamulec i gaz w opór, odczytaj wartosc i zrob tak, zeby bylo te 45-50A, bo to bedzie bezpieczne :P
Dobrze, dzięki zrobię po staremu ,nie będę kombinował;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: tkoko »

A te 32A masz na asfalcie, czy na stromym podjeździe pod górę?
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

tkoko pisze:
26 mar 2020, 18:31
A te 32A masz na asfalcie, czy na stromym podjeździe pod górę?
I na asfalcie jak sie rozpedzam i jak P odjezdzam pod górę ,pokazuje max 32ampery, sterownik blokowy z wyświetlaczem lcd sw900, nadlalem cyną, jutro zobaczę na watomierzu ile jest.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

Nadlalem bocznik cyna, dosyć duża krople tej cyny i amperomierz pokazywal nadal tyle samo amper, może zwawiej przyspieszal, ale pojawiła sie inną rzecz regen zaczął bardzo buczeć , wiecie może czemu? Wziąłem z powrotem oczyscilem ten bocznik. W poprzednim sterowniku bez lcd nie miałem takich problemów ,nadlewalem do 50 amperni bylo w porzadku
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Rowerelektryczny »

Baranski86 pisze:
26 mar 2020, 20:10
tkoko pisze:
26 mar 2020, 18:31
A te 32A masz na asfalcie, czy na stromym podjeździe pod górę?
I na asfalcie jak sie rozpedzam i jak P odjezdzam pod górę ,pokazuje max 32ampery, sterownik blokowy z wyświetlaczem lcd sw900, nadlalem cyną, jutro zobaczę na watomierzu ile jest.
Co to za sterownik ? ja przykładowo w Ml 45 60 V zamiast 45 A miałem 32 A. Podlałem cyną i mam ~72 A z tym, że jak zmieniam nastawy prędkości (mała, średnia, duża) to zmienia się maks prąd pobierany z baterii. Na najmniejszej nastawie mam około 48 A i tak sobie reguluje max pobierany prąd.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: AST034 »

Rowerelektryczny pisze:
26 mar 2020, 20:58
Baranski86 pisze:
26 mar 2020, 20:10
I na asfalcie jak sie rozpedzam i jak P odjezdzam pod górę ,pokazuje max 32ampery, sterownik blokowy z wyświetlaczem lcd sw900, nadlalem cyną, jutro zobaczę na watomierzu ile jest.
Co to za sterownik ? ja przykładowo w Ml 45 60 V zamiast 45 A miałem 32 A. Podlałem cyną i mam ~72 A z tym, że jak zmieniam nastawy prędkości (mała, średnia, duża) to zmienia się maks prąd pobierany z baterii. Na najmniejszej nastawie mam około 48 A i tak sobie reguluje max pobierany prąd.
I to mi sie podoba, 70A z 45, jest czym jechac :D Grzeje sie?
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

Rowerelektryczny pisze:
26 mar 2020, 20:58
Baranski86 pisze:
26 mar 2020, 20:10
I na asfalcie jak sie rozpedzam i jak P odjezdzam pod górę ,pokazuje max 32ampery, sterownik blokowy z wyświetlaczem lcd sw900, nadlalem cyną, jutro zobaczę na watomierzu ile jest.
Co to za sterownik ? ja przykładowo w Ml 45 60 V zamiast 45 A miałem 32 A. Podlałem cyną i mam ~72 A z tym, że jak zmieniam nastawy prędkości (mała, średnia, duża) to zmienia się maks prąd pobierany z baterii. Na najmniejszej nastawie mam około 48 A i tak sobie reguluje max pobierany prąd.
To jest Greentime 48V 60V 1500W 45A sterownik blokowy z aliexpress z lcd sw900, ale dlaczego ten watomierz wskazywał po podlaniu nadal 32ampery, fakt że jak chciałem odwrócić ten proces to mi odpadła duża kropla cyny tak jakby sie częściowo przykleila do tych 2 bocznikow,jakbym nie nagrzał ich porządnie . Druga kwestia jest taka że ten regen jak buczał po podlaniu ,to teraz jak zebrałem tą cynę to nadal strasznie buczy jakby jakieś zwarcie robił. Co to może być ?
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Rowerelektryczny »

Baranski86 pisze:
26 mar 2020, 21:16
Rowerelektryczny pisze:
26 mar 2020, 20:58
Co to za sterownik ? ja przykładowo w Ml 45 60 V zamiast 45 A miałem 32 A. Podlałem cyną i mam ~72 A z tym, że jak zmieniam nastawy prędkości (mała, średnia, duża) to zmienia się maks prąd pobierany z baterii. Na najmniejszej nastawie mam około 48 A i tak sobie reguluje max pobierany prąd.
To jest Greentime 48V 60V 1500W 45A sterownik blokowy z aliexpress z lcd sw900, ale dlaczego ten watomierz wskazywał po podlaniu nadal 32ampery, fakt że jak chciałem odwrócić ten proces to mi odpadła duża kropla cyny tak jakby sie częściowo przykleila do tych 2 bocznikow,jakbym nie nagrzał ich porządnie . Druga kwestia jest taka że ten regen jak buczał po podlaniu ,to teraz jak zebrałem tą cynę to nadal strasznie buczy jakby jakieś zwarcie robił. Co to może być ?
A dużo nadlałeś cyną ? ja początkowo zrobiłem minimalnie i nic to nie zmieniło, dopiero gdy 3 druty całe zalałem cyną skoczyło z 32 A na 72 A :)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

Rowerelektryczny pisze:
26 mar 2020, 21:26
Baranski86 pisze:
26 mar 2020, 21:16
To jest Greentime 48V 60V 1500W 45A sterownik blokowy z aliexpress z lcd sw900, ale dlaczego ten watomierz wskazywał po podlaniu nadal 32ampery, fakt że jak chciałem odwrócić ten proces to mi odpadła duża kropla cyny tak jakby sie częściowo przykleila do tych 2 bocznikow,jakbym nie nagrzał ich porządnie . Druga kwestia jest taka że ten regen jak buczał po podlaniu ,to teraz jak zebrałem tą cynę to nadal strasznie buczy jakby jakieś zwarcie robił. Co to może być ?
A dużo nadlałeś cyną ? ja początkowo zrobiłem minimalnie i nic to nie zmieniło, dopiero gdy 3 druty całe zalałem cyną skoczyło z 32 A na 72 A :)
No dwa druty ze sobą, tak ze 4mm, ale o co chodzi z tym regenem że tak buczy straszliwie i nie odpuszcza po zluzowaniu klamki? Popsuł się przez to nadlanie czy co? W ogóle to bym nic nie nadlewal, ale zapłaciłem za 45amper A mam 32
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Rowerelektryczny »

AST034 Mam Mxus 3k, baterie z odzysku 16 S 12 P LG MH1 i wspomniany Ml 45 60 V czy się grzeje ? hmm mam małe doświadczenie jeśli chodzi o takie sprawy, ale zrobiłem dwa dni temu 20 km przez las gdzie prędkości raczej małe do 30-40 km/h i ciągłe przyspieszenie i hamowanie regeneracyjne po powrocie do domu bateria zimna, silnik-obudowa i między szprychami wyczuwalne lekkie ciepło, sterownik około 40 stopni. Spokojnie mogłem cały czas trzymać go bez ryzyka, że się poparzę czy coś. Pewnie gdybym go katował to by mógł się zagrzać ( jest to najsłabsze ogniowo z tego co widzę) z tym, że mam wyobraźnie i dodatkowej mocy używam z głową. Jeśli miał w teorii do 45 A a ja ciągnę z niego 72 A to zdecydowanie lepiej robić to przez krótszy czas i dać mu się wystudzić.
Ogólnie rower dobrze się odpycha 3,5 s do 40 km/h i 5 s do 50 km/h ale w planach sterownik 72150 :D bo 70 A to trochę mało.

Baranski86 Nie mam pojęcia skąd buczenie. 4 mm wydaje się trochę mało.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

Stary sterownik blokowy bez lcd , reagował bardzo czule tak ze wystarczyło tylko trochę podlać i już było te 5 amper więcej
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: AST034 »

Rowerelektryczny pisze:
26 mar 2020, 21:46
AST034 Mam Mxus 3k, baterie z odzysku 16 S 12 P LG MH1 i wspomniany Ml 45 60 V czy się grzeje ? hmm mam małe doświadczenie jeśli chodzi o takie sprawy, ale zrobiłem dwa dni temu 20 km przez las gdzie prędkości raczej małe do 30-40 km/h i ciągłe przyspieszenie i hamowanie regeneracyjne po powrocie do domu bateria zimna, silnik-obudowa i między szprychami wyczuwalne lekkie ciepło, sterownik około 40 stopni. Spokojnie mogłem cały czas trzymać go bez ryzyka, że się poparzę czy coś. Pewnie gdybym go katował to by mógł się zagrzać ( jest to najsłabsze ogniowo z tego co widzę) z tym, że mam wyobraźnie i dodatkowej mocy używam z głową. Jeśli miał w teorii do 45 A a ja ciągnę z niego 72 A to zdecydowanie lepiej robić to przez krótszy czas i dać mu się wystudzić.
Ogólnie rower dobrze się odpycha 3,5 s do 40 km/h i 5 s do 50 km/h ale w planach sterownik 72150 :D bo 70 A to trochę mało.

Baranski86 Nie mam pojęcia skąd buczenie. 4 mm wydaje się trochę mało.
3K przy 150A calkiem zwawo przyspiesza, ale to jest za duzo na ten silnik, szybko sie grzeje. Moj przy takim pradzie i 20S robi 50km/h w 3 sekundy, felga moto 19 i opona kostka, waga roweru 65kg, moja 91, wiec calkiem calkiem.
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

AST034 pisze:
26 mar 2020, 22:58
Rowerelektryczny pisze:
26 mar 2020, 21:46
AST034 Mam Mxus 3k, baterie z odzysku 16 S 12 P LG MH1 i wspomniany Ml 45 60 V czy się grzeje ? hmm mam małe doświadczenie jeśli chodzi o takie sprawy, ale zrobiłem dwa dni temu 20 km przez las gdzie prędkości raczej małe do 30-40 km/h i ciągłe przyspieszenie i hamowanie regeneracyjne po powrocie do domu bateria zimna, silnik-obudowa i między szprychami wyczuwalne lekkie ciepło, sterownik około 40 stopni. Spokojnie mogłem cały czas trzymać go bez ryzyka, że się poparzę czy coś. Pewnie gdybym go katował to by mógł się zagrzać ( jest to najsłabsze ogniowo z tego co widzę) z tym, że mam wyobraźnie i dodatkowej mocy używam z głową. Jeśli miał w teorii do 45 A a ja ciągnę z niego 72 A to zdecydowanie lepiej robić to przez krótszy czas i dać mu się wystudzić.
Ogólnie rower dobrze się odpycha 3,5 s do 40 km/h i 5 s do 50 km/h ale w planach sterownik 72150 :D bo 70 A to trochę mało.

Baranski86 Nie mam pojęcia skąd buczenie. 4 mm wydaje się trochę mało.
3K przy 150A calkiem zwawo przyspiesza, ale to jest za duzo na ten silnik, szybko sie grzeje. Moj przy takim pradzie i 20S robi 50km/h w 3 sekundy, felga moto 19 i opona kostka, waga roweru 65kg, moja 91, wiec calkiem calkiem.
AST034 wiesz może o co chodzi z tym regenem? Dlaczego on głośno buczy i nie ustępuje po zluzowaniu klamki hamulca?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: AST034 »

Nie mam pojęcia, ale spróbuj go przepuścic przez samonauke, jak nie pomoże to pytaj Tasa :)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: Nadlewanie bocznika, wersja z przewodami

Post autor: Baranski86 »

AST034 pisze:
27 mar 2020, 5:34
Nie mam pojęcia, ale spróbuj go przepuścic przez samonauke, jak nie pomoże to pytaj Tasa :)
Udało się samonauka poprawiła działanie regena . Nadlałem do 42 amper i tak zostawię.
ODPOWIEDZ