Zapraszam na priv.
Sabvoton ML-45 i ML-65
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Witajcie. Mam pytanko. Właśnie przeżuciłem się na Sabka7245 i tu mam drobne pytanie odnośnie alarmu. Otóż ML ma 3 przewody, stacyjka,sygnał i fazowy. 7245 ma tylko sygnał i stacyjka. Jaką funkcję pełni przewód fazowy? Blokada koła będzie działać bez podłączenia tego przewodu?
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie wiem czy do tematu już nikt nie za gląda albo zadaję za trudne pytania. . Rozwiązałem zagadke sam. Przewód fazowy to nic innego jak informacja dla alarmu z jednej fazy silnika o tym ,że koło zostało wprowadzone w ruch. Sabek 72045 nie ma tego przewodu wyprowadzonego ale można się podpiąć bezpośrednio pod przewód fazowy silnika i działa.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Z jakiego sterownika ? ML-60 (jeśli dobrze pamiętam) ? Ja swojego ML-45 podlałem cyną i pobór prądu z 33 A mierzone miernikiem cęgowym wskoczył na 47,5 A (BMS 50 A) więc w sam raz. Jaki powód zmiany sterownika ?Davvvi pisze: ↑18 sty 2020, 20:25Witajcie. Mam pytanko. Właśnie przeżuciłem się na Sabka7245 i tu mam drobne pytanie odnośnie alarmu. Otóż ML ma 3 przewody, stacyjka,sygnał i fazowy. 7245 ma tylko sygnał i stacyjka. Jaką funkcję pełni przewód fazowy? Blokada koła będzie działać bez podłączenia tego przewodu?
Tak przewód fazowy to sygnał, że koło się kręci:)
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Powód zmiany to osiągi. ML60 jest bardzo silnym sterownikiem ale nie za prędkim. Średnio się nadaje do silnika qs205 35h 6t i kołach 28" . Ten sterownik widziałbym raczej przy silniku 5T . 72045 ma Flux i to dało mi Kmh ale mam inny problem ,nie działa mi regen i sterownik strasznie piszczy. ML60 jest bezgłośny.Rowerelektryczny pisze: ↑19 sty 2020, 17:30Z jakiego sterownika ? ML-60 (jeśli dobrze pamiętam) ? Ja swojego ML-45 podlałem cyną i pobór prądu z 33 A mierzone miernikiem cęgowym wskoczył na 47,5 A (BMS 50 A) więc w sam raz. Jaki powód zmiany sterownika ?Davvvi pisze: ↑18 sty 2020, 20:25Witajcie. Mam pytanko. Właśnie przeżuciłem się na Sabka7245 i tu mam drobne pytanie odnośnie alarmu. Otóż ML ma 3 przewody, stacyjka,sygnał i fazowy. 7245 ma tylko sygnał i stacyjka. Jaką funkcję pełni przewód fazowy? Blokada koła będzie działać bez podłączenia tego przewodu?
Tak przewód fazowy to sygnał, że koło się kręci:)
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Widzę, że zależy Ci na prędkości maksymalnej. Ja mam silnik Mxus 3k 4t zasilanie to 16 s czyli 67,3 V na każdy wolt przypada 1,2 km/h na such kręci koło do ~83 km/h. Jaką prędkość miałeś na ML-60 a jaką na 72045 ?
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Prędkość na Ml60 miałem średnio 35-38kmh. W porywach do 40kmh. No ale tak przypada na 6T. 0.8kmh na V. Na kole w górze to miałem 66.4kmh. No ale lekki nie jestem, silnik ma co dźwigać. Teraz na 72045 z fluxem mam 51.8kmh no więc róźnica jest. Wiem ,że wiąże się to z wyższą temp, ale na te 4km do pracy to raczej się nie zagrzeje. Jedyne co mnie wkurza to ten pisk.Rowerelektryczny pisze: ↑19 sty 2020, 19:20Widzę, że zależy Ci na prędkości maksymalnej. Ja mam silnik Mxus 3k 4t zasilanie to 16 s czyli 67,3 V na każdy wolt przypada 1,2 km/h na such kręci koło do ~83 km/h. Jaką prędkość miałeś na ML-60 a jaką na 72045 ?
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ktoś za bardzo cyną nadlał
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Niema, tak jak oryginalnie sa 4 druty
W teorii by sie dało to jeszcze naprawić, ale trzeba by dołożyć wszystkie ścieżki które wyparowały, wiec pytanie czy to się opłaca
Naprawiłem tego dnia 3 te sterowniki, a ten nie powiem był niezła niespodzianka po otwarciu
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
tzw. szkoda całkowita
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
One są aż tak awaryjne... Są tak popularne i sprzedawane hurtowo... czy też zbierałeś je, by za jednym razem dobrać się do nich i któregoś poświęcić na dawcę
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dokładnie tak jak mówisz, nazbierała sie ich kupka i w jeden dzień siadłem i ja zrobiłem
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Sabki są najlepsze tylko użytkownicy chcą od nich zbyt dużo amperów W zasadzie z każdego sterownika można próbować wyciskać więcej i więcej, mając w kartoniku kolejny sterownik
Sądzę, że gdyby puszczać sterowniki na 50 - 70 % mocy to żyły by nieco dłużej. Pomijam oczywiście wszelkie awarie okablowania, etc.
Sądzę, że gdyby puszczać sterowniki na 50 - 70 % mocy to żyły by nieco dłużej. Pomijam oczywiście wszelkie awarie okablowania, etc.
warsztatmotocykli.pl
- tas
- Administrator
- Posty: 3007
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Sterowniki nie są awaryjne, tylko zwyczajnie są 3 niuanse:
1. Jest ich już dużo - i mały odsetek awarii wygląda na coś czego jest bardzo dużo
2. Ludzie kupują odblokowane sterowniki na które producent nie daje gwarancji bo wie, że mają bardzo wysoką awaryjność, dodatkowo wiele osób moduje po ruskiemu sterowniki co też skraca żywotność
3. Część osób próbuje wymyślać koło na nowo i usilnie buduje po swojemu robiąc podstawowe błędy montażowo użytkowe
U w sumie tyle, ogólnie w normie
1. Jest ich już dużo - i mały odsetek awarii wygląda na coś czego jest bardzo dużo
2. Ludzie kupują odblokowane sterowniki na które producent nie daje gwarancji bo wie, że mają bardzo wysoką awaryjność, dodatkowo wiele osób moduje po ruskiemu sterowniki co też skraca żywotność
3. Część osób próbuje wymyślać koło na nowo i usilnie buduje po swojemu robiąc podstawowe błędy montażowo użytkowe
U w sumie tyle, ogólnie w normie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Odnośnie ml60 to ja mam o nim bardzo dobre zdanie, używam go na 200% mocy (około 100A) I pół roku pracy bez zastrzeżeń. A te które naprawialem to możliwe że uszkodził się przez to że silnik był po prostu trochę inny a bez możliwości za programowania mogło to po prostu nie zagrać prawidłowo
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
100 A z ML-60 hmm, ile bezpiecznie może znieść ML-45 ? 60-70 A chwilowego prądu zniesie?
Obecnie mam go na ~ 47 A (więcej bateria nie da rady-niewskazane)
Ale myślę nad nową baterią wysokoprądową i albo dodać koksu do tego sterownika albo kupić coś mocniejszego. Obecne okolice 50 A wydają się całkiem ok, ale zawsze jest chęć aby było więcej;)
Obecnie mam go na ~ 47 A (więcej bateria nie da rady-niewskazane)
Ale myślę nad nową baterią wysokoprądową i albo dodać koksu do tego sterownika albo kupić coś mocniejszego. Obecne okolice 50 A wydają się całkiem ok, ale zawsze jest chęć aby było więcej;)
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 495
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
K O K S U
Yamaha R1 ma 1 KM na 1 kg masy własnej. Porządny rower też powinien mieć podobną wartość
Tak po prawdzie też bym chciał ze skrzyżowania odjechać lepiej niż żwawy motocykl, tylko ta cena klamotów zaczyna przekraczać cenę żwawego moto
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dobrze powiedziane w dodatku w tym moto będzie bezpieczniej i pewniej.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
I do tego legalnie. Mnie już na zwykłym facie z niewidocznym Bafangiem 750W przyczaili i jechali za mną do samej polnej drogi i sprawdzali czy aby kręcę pedałami. Przeczołgałem ich te 18km/h przez 500m.
Im dalej w las tym gorzej. Coraz mocniejszy "rower", coraz większa waga i coraz większe koszty. I nie łudźmy się słaby ekwiwalent moto, bo w żadnym calu nie dorówna takiej np CRF250. Może na hamowni to ładnie wygląda i dół jest spoko, ale to się przekłada może na jakiś krótki tor.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pytanie do czego ktoś chce elektryka. Na droge to lepiej moto kupic a na zabawe w terenie to moim zdanien o wiele lepszy elektryk, nie mam tu na myśli ostrego terenu bo to dla zwykłych krosów już jest.
Porostu elektryk to swoista kategoria która nadaje sie najlepiej do konkretnych zastosowań i tyle
Porostu elektryk to swoista kategoria która nadaje sie najlepiej do konkretnych zastosowań i tyle
Dodam tylko jeszcze ze te 100A jest na pakiecie 13s wiec to tez trochę inaczej jak przy 20sRowerelektryczny pisze: ↑23 sty 2020, 23:24100 A z ML-60 hmm, ile bezpiecznie może znieść ML-45 ? 60-70 A chwilowego prądu zniesie?
Obecnie mam go na ~ 47 A (więcej bateria nie da rady-niewskazane)
Ale myślę nad nową baterią wysokoprądową i albo dodać koksu do tego sterownika albo kupić coś mocniejszego. Obecne okolice 50 A wydają się całkiem ok, ale zawsze jest chęć aby było więcej;)
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja mam pakiet 16s. Żałuje, że od razu nie kupiłem ML-65 cena praktycznie ta sama a nie trzeba dwa razy kupować
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A chcesz moze sprzedać tego swojego ml45?Rowerelektryczny pisze: ↑24 sty 2020, 17:12Ja mam pakiet 16s. Żałuje, że od razu nie kupiłem ML-65 cena praktycznie ta sama a nie trzeba dwa razy kupować
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie. Zrobiłem na nim aż 10 km Niech mi trochę posłuży, najwyżej się spali xD i wtedy kupie coś mocniejszego niekoniecznie ML-65. Prędzej pójdzie Sabvoton SVMC072150 ale obecnie muszę kompletować resztę (hamulce, opony, MPe) więc sterownik musi zaczekać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2019, 13:44
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Mam pytanko, posiadam Mxusa 3k turbo i baterie 16s8p z bmsem 50A, mogę do tego zestawu podpiąć ML60?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Prad sterownika nie moze byc wyzszy niz maks prad BMSa wiec: Nie, nie mozesz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2019, 13:44
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dzięki za odpowiedz. Wyczytałem w tym temacie ze ML 60 realnie podaje 52A, rozumiem ze BMS w moim przypadku będzie odcinał sterownik, nie mam żadnego zapasu np. na 53 czy 55A
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie dokońca tak jest. Miałem Ml60 tyle że z pakietem 13s12p i BMS 50A. Nie było żadnych odcięć i BMS dalej żyje. Teraz mam 72045, ustawiony też na 53A i także brak problemów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 maja 2019, 13:44
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czyli jednak BMS ma jakiś zapas. 72045 można zaprogramować na 53A? Planuje zmienić swój KT 60v. Który sterownik z sabvotonow jest według ciebie lepszy ML czy 72045?
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ogólnie 72045 jest do 45A ale ja mam wersje Unlocked. Możesz podnosić prąd aż sterownik zapłonie. Ja przeszedłem na 72045 bo ma fluxa i ML60 do qs205 6T przy kołach 28" był za wolny. Mocy sporo ale prędkości mało. W Ml60 jest tempomat który mi się przydawał. Poza tym sterownik jest nie słyszalny. Przy 72045 masz większą kontrole nad parametrami ale nie ma tempomatu ,nie wiem czemu ale na tym sterowniku silnik sobie popiskuje. Myślałem ,że to sterownik a to silnik. Mimo wszystko z qs205 6T lepiej dogaduje się 72045.
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Mam pytanie co do ML45. W końcu podłączyłem kontroler do silnika Mxus 3kw turbo V3, oraz do MPe. MAnetka działa, regen też, nastawy prędkości też, prędkość czy temp na MPe pokazuje ok. Zastanawiam się tylko co oznacza migająca dioda w cyklach po 8 błysków od raz po podłączeniu napięcia. Niezależnie od tego czy odpalam kontroler z baterii 16s10p czy z ładowarki. Kontroler jest w wersji na 60V. Ktoś coś wie ?
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czytam, czytam i nic nie wiem, możecie podlinkować na Alli, który w końcu alarm pasuje do ML-45?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Witam, czy może ktoś wypowiedzieć się jak oznaczane są wersje napięciowe tych kontrolerów? Pierwszy ML60 w wersji 60V kupiłem w Nexunie i ma on oznaczenia: ML6060, Voltage 60V, Lack Voltage 50V. Niedawno szukałem ML45 dla drugiego roweru też w wersji 60V, w Nexunie brak ale namierzyłem na allegro pewnego sprzedawcę który w opisie ma ML7245 60V, jeszcze potwierdziłem telefonicznie że chodzi mi o wersję 60V, kupiłem i dostałem sterownik oznaczony ML7245 Voltage 72 Lack Voltage 60V czyli IMHO wersję 72V. Dzwoniłem w tej sprawie i sprzedawca próbował mnie przekonać że to wersja 60V, 16S co IMHO jest nieprawdą, nie mając możliwości sprawdzenia tego odesłałem sterownik.
pozdrawiam
Remigiusz
pozdrawiam
Remigiusz
- tas
- Administrator
- Posty: 3007
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Lack voltage czyli napięcie odcięcia, sprzedawca sprzedał Ci wersje 72V, nie 60V, taka ma odcięcie na 50V
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja kupiłem ten i działa z Sabvotonem ML 45 : https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 0219124433
Podłaczenie Alarm -> kontroler: Żółty - Brązowy, Szary - Zielono-Biały, Niebieski - Pomarańczowy. Pozostałe dwa są takie same to +Batt (czerwony) i - Batt (czarny)
Żeby działało wszystko tj sygnał alarmu i blokada koła to musisz podłączyć żółty, Szary i Niebieski z alarmu jak wyżej opisałem. Jeżeli chcesz mieć tylko wycie to nie podłączaj niebieskiego, ale wtedy nie odpalisz też roweru z pilota. Niebieski z alarmu po załączeniu daje +batt na pomarańczowy.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja kupiłem ten i działa bardzo dobrze ze sterownikiem Ml-45
https://pl.aliexpress.com/item/40001053 ... 5c0fqkYOJ4
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja też mam taki i także działał z ML60 a teraz działa zSabkiem 72045 w wersji unlock który ma wyjście na alarm.Rowerelektryczny pisze: ↑27 mar 2020, 10:06Ja kupiłem ten i działa bardzo dobrze ze sterownikiem Ml-45
https://pl.aliexpress.com/item/40001053 ... 5c0fqkYOJ4
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Możesz mieć gdzieś wąskie gardło, które powoduje ogromny spadek napięcia i odcięcie przez sterownik. A może zabezpieczenie nadprądowe w bmsie odcina? Podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących instalacji w rowerze i aku. Jakie przewody i długości masz od aku do sterownika. Jakie złączki po drodze? Co lutowane a co na złączkach itd.bazylee pisze: ↑05 kwie 2020, 18:15Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jak masz malo tasmy w aku albo cienkie przewody czy tez slabe ogniwa to spadek 10V nie jest problemembazylee pisze: ↑05 kwie 2020, 18:15Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Hej, dzięki za szybką odpowiedź.Tooropek pisze: ↑05 kwie 2020, 18:28Możesz mieć gdzieś wąskie gardło, które powoduje ogromny spadek napięcia i odcięcie przez sterownik. A może zabezpieczenie nadprądowe w bmsie odcina? Podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących instalacji w rowerze i aku. Jakie przewody i długości masz od aku do sterownika. Jakie złączki po drodze? Co lutowane a co na złączkach itd.bazylee pisze: ↑05 kwie 2020, 18:15Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Co do mojej instalacji to BMS jest ze sporym zapasem bo on jest teoretycznie do 100A, co do złączek z baterii (główny +) oraz BMSa (-) wychodzą kabelki max 10-15cm do złączki XT, ale tutaj faktycznie jest długi (ok 130cm) kabel do sabka (2xAWG12), bo bateria plecakowa. Myślisz że tu jest pies pogrzebany?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jesteś w stanie podpiąć jakiś watomierz albo chociaż miernik i sprawdzić spadek napięcia bezpośrednio przy aku a następnie w drugiej turze przy sterowniku? Oczywiście pod obciążeniem. Ten sposób pomiaru wykluczy długość przewodu, co do złączki też może być spadek na niej bo jak xt60 luźne to rezystacja mocno wzrasta i powiększa sag. Ogólnie zalecił bym zmienić od razu na xt90 antyspark, tym bardziej, że masz aku w plecaku. 2x12awg tyczy się oczywiście obu przewodów pojedynczo tak? 12awg używam do max 30A, ale także nie takiej długości, więc sądzę, że dużą rolę i winowajcą odcięcia jest ten przewód. Nie wykluczam także winy bmsa bo skoro musisz resetować aku (odpinać) to bms w czasie przeciążenia tak właśnie się zachowuje, ale skoro ma 100A to dziwne zjawisko. Zmierz napięcie w czasie rzeczywistym miernikiem i dalej będziemy coś kombinować.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dokładnie. 2x12AWG czerwone i 2x12AWG czarne czyli razem spokojnie powinno styknąć do 60A. Ta złączka XT o której wcześniej pisałem to właśnie XT90 antyspark. Natomiast faktycznie spróbuję porobić jakieś pomiary miernikiem. No ale zanim zacznę robić pomiary to jeszcze dzisiaj podładuję na maxa baterię i jutro spróbuję ją znowu do zera rozładować i zobaczę czy te rozłączenia zaczną mi się w podobnych zakresach napięcia pojawiać czy już wcześniej.Tooropek pisze: ↑05 kwie 2020, 20:00Jesteś w stanie podpiąć jakiś watomierz albo chociaż miernik i sprawdzić spadek napięcia bezpośrednio przy aku a następnie w drugiej turze przy sterowniku? Oczywiście pod obciążeniem. Ten sposób pomiaru wykluczy długość przewodu, co do złączki też może być spadek na niej bo jak xt60 luźne to rezystacja mocno wzrasta i powiększa sag. Ogólnie zalecił bym zmienić od razu na xt90 antyspark, tym bardziej, że masz aku w plecaku. 2x12awg tyczy się oczywiście obu przewodów pojedynczo tak? 12awg używam do max 30A, ale także nie takiej długości, więc sądzę, że dużą rolę i winowajcą odcięcia jest ten przewód. Nie wykluczam także winy bmsa bo skoro musisz resetować aku (odpinać) to bms w czasie przeciążenia tak właśnie się zachowuje, ale skoro ma 100A to dziwne zjawisko. Zmierz napięcie w czasie rzeczywistym miernikiem i dalej będziemy coś kombinować.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory