Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
1. Mam pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć? Ogniwa LG MJ1 -- 3500 mAh, w piku chyba 8A na ogniwo
2. Czy BMS na 120A się nada czy za słaby będzie?
3. Silnik QS 205 v3
2. Czy BMS na 120A się nada czy za słaby będzie?
3. Silnik QS 205 v3
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 05 mar 2020, 20:37
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 05 mar 2020, 20:37
- Lokalizacja: Białystok
Re: Witam Łukasz :)
Bo jak masz 2016/2017 to może max 6A, a jak 2019 to już próbuj na 8A, ale lepiej wziąć trochę mniejszy bms. Jakbyś miał z 2019 to wychodzi 20p*8A = 160A, weź 140A - dla ogniwa lepiej bo nie obciążysz go za mocno a 7A to już zdrowo.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Witam Łukasz :)
baterie niby 2019, postaram się przetestować pojemność na paru ogniwach i zobaczymy.
dzieki za info!
czy dobrze rozumiem że jak kupię BMS max 120A to na sterowniku ustawię sobie żeby w piku max było 120A i wszystko będzie hasać?
wtedy też na ogniwo nie będzie więcej niż 6A więc w teorii powinno się wolniej degradować?
Dodatkowo w specyfikacji ogniw widzimy:
2.6 Standard Discharge (Refer to 4.1.2): Constant current 0.2C (680mA) End voltage(Cut off) 2.5V
2.7 Max. Discharge Current 10A
link: https://www.nkon.nl/sk/k/Specification% ... 8.2014.pdf
Czy to oznacza że powinienem ograniczyć sterownik aby max pobierał 680mA?
np. pakiet 20s20p
czyli 20p*680 = 6,8A max z całego pakietu S?
jeżeli tak to w moim wypadku wystarczy 6.8A*20p = 136A (140A) max?
dzieki za info!
czy dobrze rozumiem że jak kupię BMS max 120A to na sterowniku ustawię sobie żeby w piku max było 120A i wszystko będzie hasać?
wtedy też na ogniwo nie będzie więcej niż 6A więc w teorii powinno się wolniej degradować?
Dodatkowo w specyfikacji ogniw widzimy:
2.6 Standard Discharge (Refer to 4.1.2): Constant current 0.2C (680mA) End voltage(Cut off) 2.5V
2.7 Max. Discharge Current 10A
link: https://www.nkon.nl/sk/k/Specification% ... 8.2014.pdf
Czy to oznacza że powinienem ograniczyć sterownik aby max pobierał 680mA?
np. pakiet 20s20p
czyli 20p*680 = 6,8A max z całego pakietu S?
jeżeli tak to w moim wypadku wystarczy 6.8A*20p = 136A (140A) max?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Witam Łukasz :)
5-6A per ogniwo, bo bedzie sie grzalo. 100-120A z takiej baterii bezpiecznie mozna brac, pod warunkiem ze masz duzo tasmy niklowej na polaczenich rownoleglych, inaczej bedzie duzy sag.sta-szek pisze: ↑06 kwie 2020, 15:00baterie niby 2019, postaram się przetestować pojemność na paru ogniwach i zobaczymy.
dzieki za info!
czy dobrze rozumiem że jak kupię BMS max 120A to na sterowniku ustawię sobie żeby w piku max było 120A i wszystko będzie hasać?
wtedy też na ogniwo nie będzie więcej niż 6A więc w teorii powinno się wolniej degradować?
Dodatkowo w specyfikacji ogniw widzimy:
2.6 Standard Discharge (Refer to 4.1.2): Constant current 0.2C (680mA) End voltage(Cut off) 2.5V
2.7 Max. Discharge Current 10A
link: https://www.nkon.nl/sk/k/Specification% ... 8.2014.pdf
Czy to oznacza że powinienem ograniczyć sterownik aby max pobierał 680mA?
np. pakiet 20s20p
czyli 20p*680 = 6,8A max z całego pakietu S?
jeżeli tak to w moim wypadku wystarczy 6.8A*20p = 136A (140A) max?
A co do BMS to nie bierz na styk typu BMS 120A i sterownik ustawiony na 120A, bo zawsze idzie troche wiecej niz ustawisz, BMS powinien miec zapas - np 150-200A.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Witam Łukasz :)
co to znaczy "duży sag" ?AST034 pisze: ↑06 kwie 2020, 15:055-6A per ogniwo, bo bedzie sie grzalo. 100-120A z takiej baterii bezpiecznie mozna brac, pod warunkiem ze masz duzo tasmy niklowej na polaczenich rownoleglych, inaczej bedzie duzy sag.
A co do BMS to nie bierz na styk typu BMS 120A i sterownik ustawiony na 120A, bo zawsze idzie troche wiecej niz ustawisz, BMS powinien miec zapas - np 150-200A.
Czyli rozumiem że bezpieczna konfiguracja to będzie coś takiego:
5A na ogniwo.
20 ogniw równolegle (P) daje nam 20*5A=100A
Sterownik ustawiam max na 100A
BMS kupuje co najmniej 120-130A? czy 150?
Rozumiem również że https://allegro.pl/oferta/modul-ladowar ... 8958878530 będzie jak najbardziej OK -- a nie ma gdzieś tańszych?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Witam Łukasz :)
5A to ich dluzsza zywotnosc. BMS kup taki:sta-szek pisze: ↑06 kwie 2020, 15:12co to znaczy "duży sag" ?AST034 pisze: ↑06 kwie 2020, 15:055-6A per ogniwo, bo bedzie sie grzalo. 100-120A z takiej baterii bezpiecznie mozna brac, pod warunkiem ze masz duzo tasmy niklowej na polaczenich rownoleglych, inaczej bedzie duzy sag.
A co do BMS to nie bierz na styk typu BMS 120A i sterownik ustawiony na 120A, bo zawsze idzie troche wiecej niz ustawisz, BMS powinien miec zapas - np 150-200A.
Czyli rozumiem że bezpieczna konfiguracja to będzie coś takiego:
5A na ogniwo.
20 ogniw równolegle (P) daje nam 20*5A=100A
Sterownik ustawiam max na 100A
BMS kupuje co najmniej 120-130A? czy 150?
Rozumiem również że https://allegro.pl/oferta/modul-ladowar ... 8958878530 będzie jak najbardziej OK -- a nie ma gdzieś tańszych?
https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/bms-4 ... 120a-10a_0
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Witam Łukasz :)
A jeszcze przed chwilą pytałem ebikersa (przez telefon) to mi powiedział że na baterie 20s20p lepiej wziąć BMS 300A. Czy jego obawy są słuszne -- zakładam że eksperymentuje z pikiem.
AST034 Czy można przyjąć że jak ustawimy na sterowniku 5A na ogniwo (pakiet szeregowy) to przy 20p wychodzi 100A i sterownik 120A i nigdy nie przekroczy mi tego progu (zakładają że nie kombinuje nic z pikiem) ? Czy faktycznie lepiej wziąć więcej A i mieć pewność?
Jak weźmiemy BMS 300A, to oczywiście będzie nas kusiło żeby zwiększać PIK. Ale do jakiej wartości można to robić bezpiecznie dla QS205 v3? czy faktycznie aż 300A? czy może 200A to już jest ok? No i jaką moc wytrzymają fabryczne kable?
Dodam że to mój pierwszy rower będzie, więc nawet nie wiem czy 5A na ogniwo to dla mnie będzie za dużo / za mało czy w sam raz.
AST034 Czy można przyjąć że jak ustawimy na sterowniku 5A na ogniwo (pakiet szeregowy) to przy 20p wychodzi 100A i sterownik 120A i nigdy nie przekroczy mi tego progu (zakładają że nie kombinuje nic z pikiem) ? Czy faktycznie lepiej wziąć więcej A i mieć pewność?
Jak weźmiemy BMS 300A, to oczywiście będzie nas kusiło żeby zwiększać PIK. Ale do jakiej wartości można to robić bezpiecznie dla QS205 v3? czy faktycznie aż 300A? czy może 200A to już jest ok? No i jaką moc wytrzymają fabryczne kable?
Dodam że to mój pierwszy rower będzie, więc nawet nie wiem czy 5A na ogniwo to dla mnie będzie za dużo / za mało czy w sam raz.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Witam Łukasz :)
Ustaw tyle, zeby sie nie przegrzewal. Z tego co pisze wiekszosc to max 80-100A w terenie, ja mam 150A na asfalcie i jest ok. Tyle, ze przy wysokich pradach musisz miec zabezpieczenie termiczne (bimetal) w silniku. Mysle, ze optymalnie 100-120A wystarczy, wiecej bedzie grzalo silnik i baterie. Generalnie 200-300A to tylko na chwile bo kable sie zagrzeja w momencie a i tak nawet tyle z tego aku nie wyciagniesz, poza tym przy tej mocy to spadniesz przy przyspieszaniu Zaproponowali Ci BMS 300A bo te smart bmsy maja takie prady maksymalne, jakkolwiek ja uzywam zwyklych - takich ktore tylko wpinam i zapominam o ich istnieniusta-szek pisze: ↑06 kwie 2020, 17:09A jeszcze przed chwilą pytałem ebikersa (przez telefon) to mi powiedział że na baterie 20s20p lepiej wziąć BMS 300A. Czy jego obawy są słuszne -- zakładam że eksperymentuje z pikiem.
AST034 Czy można przyjąć że jak ustawimy na sterowniku 5A na ogniwo (pakiet szeregowy) to przy 20p wychodzi 100A i sterownik 120A i nigdy nie przekroczy mi tego progu (zakładają że nie kombinuje nic z pikiem) ? Czy faktycznie lepiej wziąć więcej A i mieć pewność?
Jak weźmiemy BMS 300A, to oczywiście będzie nas kusiło żeby zwiększać PIK. Ale do jakiej wartości można to robić bezpiecznie dla QS205 v3? czy faktycznie aż 300A? czy może 200A to już jest ok? No i jaką moc wytrzymają fabryczne kable?
Dodam że to mój pierwszy rower będzie, więc nawet nie wiem czy 5A na ogniwo to dla mnie będzie za dużo / za mało czy w sam raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
Dzieki!
A powiedz mi czym się różni "te smart bmsy" vs "a uzywam zwyklych"
Jakie są różnice? jest gdzieś może jakiś artykuł opisujący różnice?
Czy do każdego BMS da się podpiąć moduł BT? Czy to już trzeba kupować specjalny BMS?
A powiedz mi czym się różni "te smart bmsy" vs "a uzywam zwyklych"
Jakie są różnice? jest gdzieś może jakiś artykuł opisujący różnice?
Czy do każdego BMS da się podpiąć moduł BT? Czy to już trzeba kupować specjalny BMS?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
Smart czyli te z bluetooth i/lub LCD, do zwyklego BMSa nie podepniesz nic dodatkowego. Ja tego nie uzywam, byly przypadki, ze komus rozladowalo polowe akumulatora do niemal zera uszkadzajac go, poza tym nie widze potrzeby ustawiania czegokolwiek, odciecie na 2.8V pod obciazeniem, zabezpieczenie przed przeladowaniem i balansowanie wystarczy. Jak masz zdrowy pakiet to BMS nie ma za duzo pracy Im mniej kombinujesz w takich urzadzeniach tym lepiej
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
Zwykły BMS masz standardowe ustawienia.
Smart BMS to można dowolnie programować według uznania.
Smart mozna dodać odatkowe bajery jak wyświetlać LCD i wbudowanym bluetooth lub osobno podłączony i mieć wszytkie informacje na laptopie lub telefonie.
Kwestia tego czy chcesz ustawiać parametry według siebie BMS lub do czasu oglądać informacje o stanie baterii i parametrów?
Smart BMS to można dowolnie programować według uznania.
Smart mozna dodać odatkowe bajery jak wyświetlać LCD i wbudowanym bluetooth lub osobno podłączony i mieć wszytkie informacje na laptopie lub telefonie.
Kwestia tego czy chcesz ustawiać parametry według siebie BMS lub do czasu oglądać informacje o stanie baterii i parametrów?
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
Byłoby fajnie podejrzeć od czasu do czasu pytanie jaka różnica cenowa. Z chin nie zamawiam bo nie chce czekać.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
rozumiem że to ma każdy BMS na rynku? planuje kupić raczej z nexuna chyba że ktoś ma taniej.
inne pytania
1. co do zabezpieczenia termicznego na silniku, widziałem jak @tas to robił i nie wygląda zbyt skomplikowanie, ale tracę gwarancję?
2. co to jest ten https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/qs-20 ... ofluid-tyl ferrofluid?
> FERROFLUID: Silnik fabrycznie wyposażony jest w system chłodzenia ferrofluidem przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika. W związku z czym maksymalna temperatura pracy tego silnika nie może przekroczyć 130st ponieważ skutkować to może odklejeniem się magnesów i późniejszą potrzebą ich ponownego przyklejenia
ale że to jest proces "przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika." ? Czy co? to zwiększa temperaturę do 130st ? z ilu? nie bardzo rozumiem
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
1.Kup w nexun, masz gwarancje i najlepsza obsluge oraz porady Tasa.sta-szek pisze: ↑07 kwie 2020, 11:24rozumiem że to ma każdy BMS na rynku? planuje kupić raczej z nexuna chyba że ktoś ma taniej.
inne pytania
1. co do zabezpieczenia termicznego na silniku, widziałem jak @tas to robił i nie wygląda zbyt skomplikowanie, ale tracę gwarancję?
2. co to jest ten https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/qs-20 ... ofluid-tyl ferrofluid?
> FERROFLUID: Silnik fabrycznie wyposażony jest w system chłodzenia ferrofluidem przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika. W związku z czym maksymalna temperatura pracy tego silnika nie może przekroczyć 130st ponieważ skutkować to może odklejeniem się magnesów i późniejszą potrzebą ich ponownego przyklejenia
ale że to jest proces "przekazujący część energii cieplnej na obudowę silnika." ? Czy co? to zwiększa temperaturę do 130st ? z ilu? nie bardzo rozumiem
2. Tracisz gwarancję, ale zyskujesz spokoj ducha, bo silniki sa praktycznie bezawaryjne, nie przegrzewane i nie zalane jezdza no memntu az sie zuzyja lozyska, po wymianie mamy dalej sprawny silnik.
3.Ferrofluid to taki plyn magnetyczny w silniku ktory przekazuje cieplo z „glebi” silnika czyli ze stojana na obudowe, dzieki czemu szybciej sie chlodzi i mniej nagrzewa - przy ferrofluidzie warto miec hubsink (radiator) zamontowany na silniku.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
a gdzie ten Ferrofluid dokladnie jest? mozna go zobaczyc? wymienić?
stosuje się do tego dodatkowo czujniki temperatury?
stosuje się do tego dodatkowo czujniki temperatury?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
Znajduje sie w silniku miedzy magnesami a stojanem. Jest go raptem kilka mililitrów, gdyz ma on tylko wypelniac luke powietrzna miedzy stojanem a magnesami. Nie wymienia sie go, powinien wystarczyc na dlugo, w razie czego da sie dokupic, nazwa handlowa to np: statorade. Czujnik znajduje sie juz w silniku, natomiast jest polecane jego pominiecie i montaz wylacznika bimetalicznego ktory po prostu wylaczy nam rower jesli temperatura silnika przekroczy 130*C.
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
dlaczego nie można użyć czujnika z silnika skoro już tam jest? po co montować nowy?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
Mozna, ale polecane jest zamontowac niezalezny wylacznik termiczny ktory wylaczy rower w razie przegrzania. Jest niezawodne rozwiazanie, czujnik w silniku moze w wyniku zaklocen nie zadzialac
-
- Forumowicz
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
nasuwa się oczywiste pytanie, opowiedz więcej o tych zakłóceniach, czy jest gdzieś artykuł?
dlaczego na oryginalnym występują zakłucenia a na customowym nie? jakie zakłucenia czym spowodowane?
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pakiet 20s20p -- ile A z tego można wyciągnąć?
Poczytaj blog Tasa, tam masz wszystko wyjasnione:
ebike.nexun.pl