Sabvoton ML-45 i ML-65
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Mam ML-45 60 V i gdy zbliżam się do 55 V i dam na maksa "gazu" gdy napięcie spadnie poniżej 50 V sterownik wydaje dźwięk ale mogę jechać po chwili. Jak dajesz w palnik napięcie do ilu spada ?
Jak wyżej kolega pisze co to za pakiet 20 s ile p i jakie ogniwa ? mam 2x12 awg z baterii do sterownika i przy 70 A dają radę.
Jak wyżej kolega pisze co to za pakiet 20 s ile p i jakie ogniwa ? mam 2x12 awg z baterii do sterownika i przy 70 A dają radę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Siemano
Przede wszystkim dzięki za wszystkie odpowiedzi z poradami. Najprawdopodobniej macie racje z tym aku - mam konfiguracje 20s7p na starszym modelu sony v3 ona tak mniej wiecej powinna styknac do ok 50A ale ML60 bierze trochę więcej stąd pewnie też spory spadek napięcia i jeszcze dochodzi pewnie większa rezystancja wewnętrzna bo to chyba jakieś leżaki z 2015/2016 (brałem do baterii na testy bo były w przeliczeniu +/- 2PLN za ogniwo) - wiem żyd ze mnie wyszedł i teraz się dziwię że mam przygody
Jestem natomiast bardzo rad że jak dzisiaj ruszyłem w podbój górek i lasów na w pełni naładowanej baterii to nic się złego nie działo czyli ewidentnie odcina po prostu sterownik ze wzgledu na duży spadek napięcia.
No i ciekawe jest jeszcze to że jak dzisiaj sprawdziłem to po naładowaniu nawet nie dobija do 84V tylko pokazuje ok 82, czyli nawet do końca nie doładowuje tych ogniw, tylko pod 4.1 per sekcja - a nie ma mowy żeby mi się coś po drodze rozjechało bo sprawdzałem i miały równy poziom napięcia zanim zgrzałem. Więc widać że to najprawdopodobniej wina baterii.
Przede wszystkim dzięki za wszystkie odpowiedzi z poradami. Najprawdopodobniej macie racje z tym aku - mam konfiguracje 20s7p na starszym modelu sony v3 ona tak mniej wiecej powinna styknac do ok 50A ale ML60 bierze trochę więcej stąd pewnie też spory spadek napięcia i jeszcze dochodzi pewnie większa rezystancja wewnętrzna bo to chyba jakieś leżaki z 2015/2016 (brałem do baterii na testy bo były w przeliczeniu +/- 2PLN za ogniwo) - wiem żyd ze mnie wyszedł i teraz się dziwię że mam przygody
Jestem natomiast bardzo rad że jak dzisiaj ruszyłem w podbój górek i lasów na w pełni naładowanej baterii to nic się złego nie działo czyli ewidentnie odcina po prostu sterownik ze wzgledu na duży spadek napięcia.
No i ciekawe jest jeszcze to że jak dzisiaj sprawdziłem to po naładowaniu nawet nie dobija do 84V tylko pokazuje ok 82, czyli nawet do końca nie doładowuje tych ogniw, tylko pod 4.1 per sekcja - a nie ma mowy żeby mi się coś po drodze rozjechało bo sprawdzałem i miały równy poziom napięcia zanim zgrzałem. Więc widać że to najprawdopodobniej wina baterii.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Zmierz napiecia na sekcjach, bo jedna moze dobijac do 4.2V a reszta ledwo 4.05-4.1 i BMS odlacza ladowarebazylee pisze: ↑06 kwie 2020, 21:17Siemano
Przede wszystkim dzięki za wszystkie odpowiedzi z poradami. Najprawdopodobniej macie racje z tym aku - mam konfiguracje 20s7p na starszym modelu sony v3 ona tak mniej wiecej powinna styknac do ok 50A ale ML60 bierze trochę więcej stąd pewnie też spory spadek napięcia i jeszcze dochodzi pewnie większa rezystancja wewnętrzna bo to chyba jakieś leżaki z 2015/2016 (brałem do baterii na testy bo były w przeliczeniu +/- 2PLN za ogniwo) - wiem żyd ze mnie wyszedł i teraz się dziwię że mam przygody
Jestem natomiast bardzo rad że jak dzisiaj ruszyłem w podbój górek i lasów na w pełni naładowanej baterii to nic się złego nie działo czyli ewidentnie odcina po prostu sterownik ze wzgledu na duży spadek napięcia.
No i ciekawe jest jeszcze to że jak dzisiaj sprawdziłem to po naładowaniu nawet nie dobija do 84V tylko pokazuje ok 82, czyli nawet do końca nie doładowuje tych ogniw, tylko pod 4.1 per sekcja - a nie ma mowy żeby mi się coś po drodze rozjechało bo sprawdzałem i miały równy poziom napięcia zanim zgrzałem. Więc widać że to najprawdopodobniej wina baterii.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy któryś z forumowiczów miał okazję testować ten sterownik w dwóch lub trzech różnych wersjach napięciowych (np. 48 i 72 albo 72 i 60?) i mógłby się podzielić doświadczeniami - czy jest jakaś odczuwalna różnica poza Vmax?
Chodzi o to że mam wersję 72V i nawet przy softstarcie trzeba bardzo uważać przy ruszaniu, żeby nie stanął na tylnym kole. Jeśli dobrze się orientuję to w przypadku tego sterownika manetką steruje się prędkością? Ciekawi mnie jak by to wyglądało gdyby mieć wersję 60V - czy wtedy łatwiej jest go ujażmić? Przyznam że Vmax rzędu 75-80 km/h nie jest dla mnie niezbędny 60 km/h by mi w zupełności wystarczyło, boję się tylko że wersja na 16S będzie dużo słabsza pod kątem mocy jako takiej? Ja i tak planuję używać tej konstrukcji głównie do zabawy w górach/lesie.
Poza tym mniejsze S umożłiwi zrobić baterię na więcej P w tej samej skrzynce i znacząco wpłynie na zasięg (mniejsze spadki napięcia + gdyby się udało upchnąć chociaż 9P, możliwość wykorzystania np. Sanyo GA zamiast ogniw wysoko-prądowych).
Nigdzie nie mogę znaleźć tego sterownika w wersji ML60 60V i zacząłem się zastanawiać nad skorzystaniem z porady kolegów którzy wypowiadali się wcześniej w temacie i wziął ML 45 60V i podlał cyną żeby z tych 33A które bierze fabrycznie wyciągnąć z niego 45-50A? Czy taka modyfikacja nie wpłynie negatywnie na sterownik / nie skróci żywotności albo nie wpłynie znacząco na grzanie?
Chodzi o to że mam wersję 72V i nawet przy softstarcie trzeba bardzo uważać przy ruszaniu, żeby nie stanął na tylnym kole. Jeśli dobrze się orientuję to w przypadku tego sterownika manetką steruje się prędkością? Ciekawi mnie jak by to wyglądało gdyby mieć wersję 60V - czy wtedy łatwiej jest go ujażmić? Przyznam że Vmax rzędu 75-80 km/h nie jest dla mnie niezbędny 60 km/h by mi w zupełności wystarczyło, boję się tylko że wersja na 16S będzie dużo słabsza pod kątem mocy jako takiej? Ja i tak planuję używać tej konstrukcji głównie do zabawy w górach/lesie.
Poza tym mniejsze S umożłiwi zrobić baterię na więcej P w tej samej skrzynce i znacząco wpłynie na zasięg (mniejsze spadki napięcia + gdyby się udało upchnąć chociaż 9P, możliwość wykorzystania np. Sanyo GA zamiast ogniw wysoko-prądowych).
Nigdzie nie mogę znaleźć tego sterownika w wersji ML60 60V i zacząłem się zastanawiać nad skorzystaniem z porady kolegów którzy wypowiadali się wcześniej w temacie i wziął ML 45 60V i podlał cyną żeby z tych 33A które bierze fabrycznie wyciągnąć z niego 45-50A? Czy taka modyfikacja nie wpłynie negatywnie na sterownik / nie skróci żywotności albo nie wpłynie znacząco na grzanie?
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ciezko zeby nie stawał na koło jak to zwykły rower z 3k turbo i 50A, a bateria w plecaku, to problem konstrukcji nie sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Witaj, mam 3k turbo i Ml-45 wersje 60 V jednak podlałem go cyną do aż 72 A.bazylee pisze: ↑07 kwie 2020, 10:10Czy któryś z forumowiczów miał okazję testować ten sterownik w dwóch lub trzech różnych wersjach napięciowych (np. 48 i 72 albo 72 i 60?) i mógłby się podzielić doświadczeniami - czy jest jakaś odczuwalna różnica poza Vmax?
Chodzi o to że mam wersję 72V i nawet przy softstarcie trzeba bardzo uważać przy ruszaniu, żeby nie stanął na tylnym kole. Jeśli dobrze się orientuję to w przypadku tego sterownika manetką steruje się prędkością? Ciekawi mnie jak by to wyglądało gdyby mieć wersję 60V - czy wtedy łatwiej jest go ujażmić? Przyznam że Vmax rzędu 75-80 km/h nie jest dla mnie niezbędny 60 km/h by mi w zupełności wystarczyło, boję się tylko że wersja na 16S będzie dużo słabsza pod kątem mocy jako takiej? Ja i tak planuję używać tej konstrukcji głównie do zabawy w górach/lesie.
Poza tym mniejsze S umożłiwi zrobić baterię na więcej P w tej samej skrzynce i znacząco wpłynie na zasięg (mniejsze spadki napięcia + gdyby się udało upchnąć chociaż 9P, możliwość wykorzystania np. Sanyo GA zamiast ogniw wysoko-prądowych).
Nigdzie nie mogę znaleźć tego sterownika w wersji ML60 60V i zacząłem się zastanawiać nad skorzystaniem z porady kolegów którzy wypowiadali się wcześniej w temacie i wziął ML 45 60V i podlał cyną żeby z tych 33A które bierze fabrycznie wyciągnąć z niego 45-50A? Czy taka modyfikacja nie wpłynie negatywnie na sterownik / nie skróci żywotności albo nie wpłynie znacząco na grzanie?
V max na kole 28 cali to 66 km/h 16x4. Na początku tzn pierwsze 5 km wydawał się bardzo mocny przy 33 A (tyle miał fabrycznie) Teraz mam 72 A i wydaje się słaby. Na soft start jest bardzo przewidywalny i nawet manetka do oporu powoduje 2-3 sekundowe opóźnienie max pobieranego prądu. Rower rusza spokojnie. Jak dałem się przejechać kilku osobom to bez soft startu prawie spadło z roweru gdyż podnosi koło do góry.
Dodam, że ustawienia trybu prędkości (mała, średnia i max ) zmienia max prąd pobierany ze sterownika. W moim przypadku na najniższej prędkości mam około 48-50 A a na najwyższej 72 A. Max prędkość na najniższej prędkości to równe 45 km/h.
Dodam tylko, że ogólnie sterownik to najsłabszy punkt w rowerze, bateria 16s 12p mimo starych budżetowych ogniw zimna, silnik lekko ciepły a sterownik zdecydowanie najcieplejszy. Mimo wszystko jeśli lubisz przycisnąć lepiej pokusić się o Ml 60 zamiast ML 45. W sumie to żałuje, że od razu nie kupiłem mocniejszego sterownika. Koszt znikomy a mocy zawsze mało.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dokładnie, no i z ML60 więcej sie uzyska cynowym modem
Mam w Meridzie ML-45, no jest muł trochę, a za bardzo niepodleje bo jest BMS 50A.
Mam w Meridzie ML-45, no jest muł trochę, a za bardzo niepodleje bo jest BMS 50A.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Też mam baterię w plecaku(póki co) mxusa 3k i ML60 na 16s. Stawia dęba przy ruszaniu, trzeba bardzo delikatnie muskać manetkę. Uważam że już do takiej mocy sterownik powinien być prawdziwym wektorem, który dozuje moment a nie prędkość. Dlatego zostawię go do słabszej konstrukcji z silnikiem 30H, a 45H odłożę do customa.
-
- Forumowicz
- Posty: 115
- Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pany jak ma sie ma ML65 do KT 60V 60A ? Mam ten drugi i zastanawiam sie czy warto wymienić na pierwszy
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jeśli Ci nie zależy na PAS'ie, to bier ML, nie ma softstartu, tzn. ma, ale w opcji, nie z musu.
No chyba ze ML + MPe i będzie PAS
No chyba ze ML + MPe i będzie PAS
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 lip 2019, 19:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Panowie , czy mogę podpiąć przetwornicę 12v pod przewody czarny i czerwony wychodzące z sterownika ?.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
tak ale tam musi byc wlacznik, nie mozna podpinac przetwornicy na sztywno w zasilanie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 lip 2019, 19:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dzięki tas.
Sterownik mam po stacyjce więc chyba nie musi być dodatkowego przełącznika ?.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A sprawdzałeś czy czerwony jest po stacyjce?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 lip 2019, 19:19
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A dlaczego nie można? Pytam z ciekawości gdyż u siebie mam alarm z funkcją stacyjki i także nie chciałem aby przetwornica działa cały czas, więc dałem przekaźnik. Ale w momencie załączenia przetwornicy sklejało mi styki przekaźnika. Więc otrzymałem dwa rozwiązania, przetwornica wpięta na stałe albo spory rezystor . Wybrałem rezystor , ale nie ze względu na pobierany prąd przez przetwornicę w trakcie spoczynku gdyż jest on nie duży. Tylko nie lubię jak jest coś na stałe włączone. Wyłączone=bezpieczne. Ale ludzie pisali mi ,że mają na stałe włączone przetwornice po kilka lat nawet.
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
W sumie ciekawe pytanie. Mam przetwornice na stałe od dwóch tygodni i nie zauważyłem aby z aku uciekał prąd.
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Rowerelektryczny pisze: ↑12 kwie 2020, 20:14W sumie ciekawe pytanie. Mam przetwornice na stałe od dwóch tygodni i nie zauważyłem aby z aku uciekał prąd.
Przetwornica przynajmniej ta co ja mam pobiera z aku kilkanaście mA w spoczynku. To żaden pobór jeśli się systematycznie jeździ. Ale i nawet na niejeżdżonym trochę potrwa za nim wyssie wszystko z aku.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Apropo poboru na postoju, mi prąd wysysa nonstop przetwornica, a także gps i nie mam z tym problemu, bo wystarczy podłączyć wtyk od ładowarki raz w tygodniu tak dla świętego spokoju, a nawet jak wyjadę na miesiąc czy dwa z domu to przecież mam bms i odłączy wszystko.
Podlewał ktoś ML'a 7260 do jakiś wariackich wartości? Jeśli tak to do jakich i jak z grzaniem się? Idzie w nim zamontować wyłącznik termiczny na obudowie? W planach mam zakup tegoż sterownika w wersji 20S i stąd pytania.
Podlewał ktoś ML'a 7260 do jakiś wariackich wartości? Jeśli tak to do jakich i jak z grzaniem się? Idzie w nim zamontować wyłącznik termiczny na obudowie? W planach mam zakup tegoż sterownika w wersji 20S i stąd pytania.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Davvvi, to nie ja powinienem bronić zasady nie podłączania nie wyłączanego obciążenia pod akumulator tylko obowiązek udowodnienia tego, że wolno podłączać stałe obciążenie nie wyłączalne pod akumulator spada do osoby, która to chce zrobić. Wtedy sobie chętnie podyskutuje kto ma większą racjęDavvvi pisze: ↑11 kwie 2020, 5:24A dlaczego nie można? Pytam z ciekawości gdyż u siebie mam alarm z funkcją stacyjki i także nie chciałem aby przetwornica działa cały czas, więc dałem przekaźnik. Ale w momencie załączenia przetwornicy sklejało mi styki przekaźnika. Więc otrzymałem dwa rozwiązania, przetwornica wpięta na stałe albo spory rezystor . Wybrałem rezystor , ale nie ze względu na pobierany prąd przez przetwornicę w trakcie spoczynku gdyż jest on nie duży. Tylko nie lubię jak jest coś na stałe włączone. Wyłączone=bezpieczne. Ale ludzie pisali mi ,że mają na stałe włączone przetwornice po kilka lat nawet.
Forumowemu koledze taka przetwornica rozładowała przez zimę akumulator do 10V przy włączonym BMSie, po prostu tak małe obciążenie wycieka z BMSów.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
"Forumowemu koledze taka przetwornica rozładowała przez zimę akumulator do 10V przy włączonym BMSie, po prostu tak małe obciążenie wycieka z BMSów."
To kara za brak jazdy zimą , a tak poważnie to jeśli chodzi o tak długie postoje to nie mam obawy. Jeżdżę bardzo często.
To kara za brak jazdy zimą , a tak poważnie to jeśli chodzi o tak długie postoje to nie mam obawy. Jeżdżę bardzo często.
-
- Forumowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
No właśnie jeśli ktoś mało jeździ to ok. Wiadomo ,że coś co pobiera prąd w końcu rozładuje aku jeśli nie jest doładowywany. Ja jeżdżę cały rok, bo to mój transport do pracy więc o to się nie obawiam. Co nie zmienia faktu , że mimo wszystko.jestem za odłączaniem zasilania. W moim przypadku alarm odłącza sterownik i przetwornicę ze względu ,że zdarzyło mi się zapomnieć wyłączyć grzane manetki i tak nowy aku jeszcze wtedy AGM trafił na złom ze względu na głębokie rozładowanie. A tak nie zapominam. Drugie to jak to bywa z elektroniką, może jakieś zwarcie czy coś w przetwornicy. Nigdy nie wiadomo czy taka przetwornica nie m błędów produkcyjnych. Choć to samo może dotyczyć alarmu.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
U mnie na 13s i 100A jest letni tyle ze ma dostep do powietrzaTooropek pisze: ↑12 kwie 2020, 21:31Apropo poboru na postoju, mi prąd wysysa nonstop przetwornica, a także gps i nie mam z tym problemu, bo wystarczy podłączyć wtyk od ładowarki raz w tygodniu tak dla świętego spokoju, a nawet jak wyjadę na miesiąc czy dwa z domu to przecież mam bms i odłączy wszystko.
Podlewał ktoś ML'a 7260 do jakiś wariackich wartości? Jeśli tak to do jakich i jak z grzaniem się? Idzie w nim zamontować wyłącznik termiczny na obudowie? W planach mam zakup tegoż sterownika w wersji 20S i stąd pytania.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
dajcie wiecej pasty termo jak chcecie tak krecic sterowniki jakiekolwiek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Zbyt duża ilość pasty termo nie jest dobra, wręcz nie wskazana. Ma być delikatnie pod tranzystorem.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
nie za duzo tylko wiecej niz minimum dla sterownika nie podlanego
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Oki, dzięki za odpowiedź. Poprawiałeś pastę pod mosfetami? Masz jakieś foto jak wygląda w środku podlany bocznik?equid pisze: ↑13 kwie 2020, 15:19U mnie na 13s i 100A jest letni tyle ze ma dostep do powietrzaTooropek pisze: ↑12 kwie 2020, 21:31Apropo poboru na postoju, mi prąd wysysa nonstop przetwornica, a także gps i nie mam z tym problemu, bo wystarczy podłączyć wtyk od ładowarki raz w tygodniu tak dla świętego spokoju, a nawet jak wyjadę na miesiąc czy dwa z domu to przecież mam bms i odłączy wszystko.
Podlewał ktoś ML'a 7260 do jakiś wariackich wartości? Jeśli tak to do jakich i jak z grzaniem się? Idzie w nim zamontować wyłącznik termiczny na obudowie? W planach mam zakup tegoż sterownika w wersji 20S i stąd pytania.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie podlewałem, wzobogaciłem miedza
Z pasta nic nie robiłem pod mosfetami, choc przydało by sie.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Oki, sory, że musisz cytować własne posty, ale tematy są tak zaśmiecone, że ciężko cokolwiek znaleźć co by interesowało. Miedziucha 1,5mm^2?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Mozliwe, kawałek druta wykopany z złomu miedzianego wiec nie wiem dokładnie, ale jet on cienszy jak oryginalne druty pomiarowe, moze nawet o połowe.
Tylko przy 20s to raczej tak nie rób
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2096
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Cieńszą miedziuchę znajdę, coś pokroju 0,5 drut, metodą prób i błędów jak podniosę pobór do 80/85A to co za dużo będzie? Oczywiście niżej jak 20S nie zamierzam dawać bo poniżej tego napięcia prędkości na silnikach hub to śmiech na sali. Sądzisz, że powysadza mosfety?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Taki drucik powinien byc dobry. 80A chyba jeszcze wytrzymaTooropek pisze: ↑13 kwie 2020, 21:16Cieńszą miedziuchę znajdę, coś pokroju 0,5 drut, metodą prób i błędów jak podniosę pobór do 80/85A to co za dużo będzie? Oczywiście niżej jak 20S nie zamierzam dawać bo poniżej tego napięcia prędkości na silnikach hub to śmiech na sali. Sądzisz, że powysadza mosfety?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 maja 2018, 16:53
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Witam!
czy ktoś może mi podpowiedzieć co oznacza aktualny stan diody: (?)
Podłączyłem układ, silnik nie kręci, zmiana układu przewodów fazowych nie pomaga.
Sterownik nowy.
czy ktoś może mi podpowiedzieć co oznacza aktualny stan diody: (?)
Podłączyłem układ, silnik nie kręci, zmiana układu przewodów fazowych nie pomaga.
Sterownik nowy.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
W instrukcji jest tabela z kodami błędów, miga 1 raz to chyba normalna praca
Manetkę masz sprawdzoną?
Manetkę masz sprawdzoną?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 maja 2018, 16:53
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Sprawdziłem manetkę - uszkodzona, po wymianie chodzi! Dzięki za podpowiedź
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 gru 2018, 17:24
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pytanie do znawców,
Witam wszystkich.
Zamówiłem sterownik ML7245 na 13s czyli od 40-55V tak na stronie sklepu internetowego było w opisie, przychodzi sterownik a na nim naklejka 72V i Lack voltage 50V. Dzwoniłem do sklepu i tam powiedzieli że jako jedyny zauważyłem jakąś pomyłkę na naklejce ale być może sterownik jest na te napięcie co chciałem ale chińczycy tak klepią to seryjnie że jej nie zmienili co myślicie o tym, mieliście taką sytuację ze swoim sterownikiem?
Witam wszystkich.
Zamówiłem sterownik ML7245 na 13s czyli od 40-55V tak na stronie sklepu internetowego było w opisie, przychodzi sterownik a na nim naklejka 72V i Lack voltage 50V. Dzwoniłem do sklepu i tam powiedzieli że jako jedyny zauważyłem jakąś pomyłkę na naklejce ale być może sterownik jest na te napięcie co chciałem ale chińczycy tak klepią to seryjnie że jej nie zmienili co myślicie o tym, mieliście taką sytuację ze swoim sterownikiem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 gru 2018, 17:24
- Lokalizacja: Trójmiasto
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
- Iceman
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Co prawda ja ma ML60 ale tez na instalacje 13s i u mnie jest nakleja z danymi jak na foto.
Dodatkowo Tas pisze że te sterowniki nie pracują w innych zakresach napięć niż te które zostały wybrane. Wiec ja mimo wszystko nie podłączałbym tego sterownika.
Teoretycznie nie powinno się nic stać, wg sterownika potraktuje Twoją baterie za rozładowaną i odetnie, ale nie o to w tym chodzi.
Dodatkowo Tas pisze że te sterowniki nie pracują w innych zakresach napięć niż te które zostały wybrane. Wiec ja mimo wszystko nie podłączałbym tego sterownika.
Teoretycznie nie powinno się nic stać, wg sterownika potraktuje Twoją baterie za rozładowaną i odetnie, ale nie o to w tym chodzi.
E-cruiser v2 - viewtopic.php?f=30&t=1421&sid=6bfcb3add ... 0df1bab511
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
BigHit electric - viewtopic.php?f=30&t=2828
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 gru 2018, 17:24
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dzięki za odpowiedź. Może uda mi się podłączyć jutro pod koło sterownik i zasilić z zasilacza. Dam wtedy znać przy jakich nap odcina. Sprzedawca zapewniał mnie że sprzedał już kilka takich sterowników 13s i nikt nie reklamował, pomimo że na naklejce Lack voltage 50V...
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 gru 2018, 17:24
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Więc tak, opis się zgadza co na sterowniku, odcina działanie koła przy około 51V, poniżej nie drgnie. Co zauważyłem że po podaniu nap. 53V czy 60V czy 70V zawsze miga dioda na czerwono, ale koło się obraca. Ktoś może ma tabele co oznacza czerwona diodka? Czy to wina zasilacza? mimo że manetka na 0.
Zauważyłem też że przy zwiększaniu obrotów koło zaczęło wchodzić jakby w wibracje i zasilacz zaczął ograniczać prąd do 3A. Dziwi mnie żeby koło obracające się na stojaku pobierało około 200W. Jest to silnik bionxa pierwszej generacji po wywaleniu elektroniki. Może ten silnik nie jest demonem mocy, ale coś jest nie tak, albo coś ze sterownikiem bo non stop miga na czerwono led.
Sterownik odsyłam bo za wysokie napięcie i niezgodny z opisem.
Zauważyłem też że przy zwiększaniu obrotów koło zaczęło wchodzić jakby w wibracje i zasilacz zaczął ograniczać prąd do 3A. Dziwi mnie żeby koło obracające się na stojaku pobierało około 200W. Jest to silnik bionxa pierwszej generacji po wywaleniu elektroniki. Może ten silnik nie jest demonem mocy, ale coś jest nie tak, albo coś ze sterownikiem bo non stop miga na czerwono led.
Sterownik odsyłam bo za wysokie napięcie i niezgodny z opisem.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Prawdopodobnie zla kombinacja faz/halli.Slaw pisze: ↑21 kwie 2020, 11:45Więc tak, opis się zgadza co na sterowniku, odcina działanie koła przy około 51V, poniżej nie drgnie. Co zauważyłem że po podaniu nap. 53V czy 60V czy 70V zawsze miga dioda na czerwono, ale koło się obraca. Ktoś może ma tabele co oznacza czerwona diodka? Czy to wina zasilacza? mimo że manetka na 0.
Zauważyłem też że przy zwiększaniu obrotów koło zaczęło wchodzić jakby w wibracje i zasilacz zaczął ograniczać prąd do 3A. Dziwi mnie żeby koło obracające się na stojaku pobierało około 200W. Jest to silnik bionxa pierwszej generacji po wywaleniu elektroniki. Może ten silnik nie jest demonem mocy, ale coś jest nie tak, albo coś ze sterownikiem bo non stop miga na czerwono led.
Sterownik odsyłam bo za wysokie napięcie i niezgodny z opisem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 gru 2018, 17:24
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
nie jestem przekonany bo silnik dość szybko się kręcił, gdyby coś było nie tak toby wcale nie ruszył lub drgał
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
AST034 dobrze radzi, zła kombinacja faz/halli nawet jak silnik dobrze się kręci i do przodu a pobiera w powietrzu więcej jak kilkadziesiąt watów to zła kolejność. Ja tak spaliłem silnik na prostej drodze
- marcingp5
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2018, 20:03
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy jest możliwość w ML60 obniżyć to napięcie odcięcia z 50V na 48v ?
Aktualnie: Mxus 3K i Sabvoton ML60, 16s7p Sanyo Ga.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jest jak w każdym innym sterowniku - rezystorem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- marcingp5
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2018, 20:03
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czyli w tym konkretnie da się ? jak to zrobić ? gdzie on jest ?
Aktualnie: Mxus 3K i Sabvoton ML60, 16s7p Sanyo Ga.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
duży rezystor smd zaraz przy szerokim gnieździe z kabelkami od strony małego gniazda na kabelki
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- marcingp5
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2018, 20:03
- Lokalizacja: Tarnów
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
nie, pod kropka pytajnika
rezystor smd
rezystor smd
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl