Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Witam.
Chciałbym zbudować sobie pierwszy zelektryfikowany rower na podstawę chciałem przeznaczyć swojego CUBE travel pro w sumie dozy fajny rower wycieczkowy.
Problemów ma kilka wiadomo jak to przy koncepcji o której nie mam puki co wielkiego pojęcia ani doświadczenia.
Rowerek napędzany Paskiem ale to już ogarnąłem można kupić wolnobieg na pasek wiec to nie jest kłopot nie zależy mi na biegach stare ukrainy niemiały i jeździły
Ogólnie jestem fanem przyspieszenia nie zakładam jeżdżenia na rowerze powyżej 50km/h miałem okazje rozpędzić ten rowerek do 45km/h i to już była granica rozsądku więc 50km/h to po prostu granica bezpieczeństwa. Za to zależy mi na kopie, chciałbym aby przyspieszenie z manetki 0-50km/h nie przekraczało 4-5s. Ogólnie w życiu użytkuje mocne pojazdy czy to samochody czy motocykle wszystkie mają potężnego kopa nie znaczy ze trzeba go używać bez opamiętania ale zawsze jest w razie potrzeby dlatego też chciałbym aby rowerek nie odstawał od standardów domowych .
Rozstaw widelca tylnego w rowerze 142mm ośka 10mm koło 28”
Resztę zobaczycie na foto doradźcie jaki zestawik będzie najlepszy.
Ja wykombinowałem sobie coś takiego:
- QS 205 v3 3000W (24x5) lub Mxus 45H v3 3K-Turbo 3000W (16x4)
- Sterownik Sabvoton SVMC072150
- AKu chlałbym zbudować 14p10s ale może inna konfiguracja będzie bardziej korzystna do max Boost.
zastanawiałem się nad ogniwami Samsunga INR18650-30Q mają duzy prąd chwilowy a to do boost będzie chyba ok ale tu jestem zupełnie laikiem i zdecydowanie liczę na waszą podpowiedz.
- Jak że jestem Gadżeciarzem chciałbym jakiś kolorowy wyświetlacz na kierownice pewnie podpowiecie jakie zagrają z sterownikiem.
Czekam na pomoc i z góry dziękuje.
Chciałbym zbudować sobie pierwszy zelektryfikowany rower na podstawę chciałem przeznaczyć swojego CUBE travel pro w sumie dozy fajny rower wycieczkowy.
Problemów ma kilka wiadomo jak to przy koncepcji o której nie mam puki co wielkiego pojęcia ani doświadczenia.
Rowerek napędzany Paskiem ale to już ogarnąłem można kupić wolnobieg na pasek wiec to nie jest kłopot nie zależy mi na biegach stare ukrainy niemiały i jeździły
Ogólnie jestem fanem przyspieszenia nie zakładam jeżdżenia na rowerze powyżej 50km/h miałem okazje rozpędzić ten rowerek do 45km/h i to już była granica rozsądku więc 50km/h to po prostu granica bezpieczeństwa. Za to zależy mi na kopie, chciałbym aby przyspieszenie z manetki 0-50km/h nie przekraczało 4-5s. Ogólnie w życiu użytkuje mocne pojazdy czy to samochody czy motocykle wszystkie mają potężnego kopa nie znaczy ze trzeba go używać bez opamiętania ale zawsze jest w razie potrzeby dlatego też chciałbym aby rowerek nie odstawał od standardów domowych .
Rozstaw widelca tylnego w rowerze 142mm ośka 10mm koło 28”
Resztę zobaczycie na foto doradźcie jaki zestawik będzie najlepszy.
Ja wykombinowałem sobie coś takiego:
- QS 205 v3 3000W (24x5) lub Mxus 45H v3 3K-Turbo 3000W (16x4)
- Sterownik Sabvoton SVMC072150
- AKu chlałbym zbudować 14p10s ale może inna konfiguracja będzie bardziej korzystna do max Boost.
zastanawiałem się nad ogniwami Samsunga INR18650-30Q mają duzy prąd chwilowy a to do boost będzie chyba ok ale tu jestem zupełnie laikiem i zdecydowanie liczę na waszą podpowiedz.
- Jak że jestem Gadżeciarzem chciałbym jakiś kolorowy wyświetlacz na kierownice pewnie podpowiecie jakie zagrają z sterownikiem.
Czekam na pomoc i z góry dziękuje.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
QS polamie Ci ta rame, jak sie zmiesci. Chcac uzyskac takie przyspieszenia to minimum 6kW, a do takich celow trzeba juz kupic rame customowa do ebajka typu Falcon, Spark itd. Wtedy tez nie pakiet 14S, a duzo wiekszy, w taki rower jak Twoj to mozna wrzucic QS35H, sabka mini i tyle, duze silniki zaplata sie w obrecze motocyklowe, to nie ta rama, bardzo zly pomysl
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2020, 17:12 przez AST034, łącznie zmieniany 1 raz.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
troche słaby materiał na "dragstera" sobie wybrałeś , masz swietny rower trekingowy ale nie bardzo go widze w roli jaką tu opisujesz , potrzebujesz czegos zupełnie innego ...rame full a najlepiej rame typu samuraj lub jesli waga nie gra roli falkon/spark gdzie wepchasz odpowiednia ilosc ogniw i dostaniesz finalnie to czego oczekujesz czyli zapier...cza spod trikolora ;P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- tas
- Administrator
- Posty: 3007
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Nie wiadomo jak komentować takie pomysły... tzn wiadomo jak ale nie za bardzo można napisać
Pytanie, czy chcesz realnej podpowiedzi czy tylko potwierdzenia jak fantastyczny masz plan?ale tu jestem zupełnie laikiem i zdecydowanie liczę na waszą podpowiedz
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
No i pozamiatane
...leżę i płaczę ze śmiechu
A tak serio... koledzy dobrze radzą Nie ta rama... nie na ten silnik... nie na ten pakiet
Trzymam kciuki
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
No i tu uzyskałem właśnie odpowiedz włąściwą typu " ehh sie w duńke a nie pisz głupot"Pytanie, czy chcesz realnej podpowiedzi czy tylko potwierdzenia jak fantastyczny masz plan?
Po to właśnie napisałem tego posta żeby dowiedzieć się czy wogole ten pomysł ma jakiś sens jak czytam odpowiedz brzmi zdecydowanie "nie ma!"
Z drugiwej strony znam siebie jak zelektryfikuje go cywilnie to bede niezadowolony tak już mają maniacy motoryzacyjni niestety wiec zabieram się za plan numer 2 sprzedać CUBA i poskładać customa
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Bazowy rower masz naprawdę śliczny.
Do niego pasuje niewielki silnik przekładniowy 1000W chwilowo + aku bidonowy 48V = i masz fajny lekki rowerek "wycieczkowy" żeby wozić się po okolicy.
Jeżeli jesteś fanem przyśpieszenia, i chcesz latać w teren... to buduj docelowo custroma na elementach które sam wcześniej wybrałeś.
- QS 205 v3 3000W 5T
- Sterownik Sabvoton SVMC072150
- AKu 72V 20S... a P ile wlezie w ramę
Jeżeli można wiedzieć... do jakiego przedziału wagowego byś się przypisał.
To ma znaczenie przy wyborze silnika /przyspieszenia
Do niego pasuje niewielki silnik przekładniowy 1000W chwilowo + aku bidonowy 48V = i masz fajny lekki rowerek "wycieczkowy" żeby wozić się po okolicy.
Jeżeli jesteś fanem przyśpieszenia, i chcesz latać w teren... to buduj docelowo custroma na elementach które sam wcześniej wybrałeś.
- QS 205 v3 3000W 5T
- Sterownik Sabvoton SVMC072150
- AKu 72V 20S... a P ile wlezie w ramę
Jeżeli można wiedzieć... do jakiego przedziału wagowego byś się przypisał.
To ma znaczenie przy wyborze silnika /przyspieszenia
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2020, 17:38 przez Goliath, łącznie zmieniany 1 raz.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
I to ma sens, duza rama, duzy pakiet, wtedy myslisz tylko gdzie jechac, a nie kiedy peknie mi ramaEsperak pisze: ↑20 kwie 2020, 17:27No i tu uzyskałem właśnie odpowiedz włąściwą typu " ehh sie w duńke a nie pisz głupot"Pytanie, czy chcesz realnej podpowiedzi czy tylko potwierdzenia jak fantastyczny masz plan?
Po to właśnie napisałem tego posta żeby dowiedzieć się czy wogole ten pomysł ma jakiś sens jak czytam odpowiedz brzmi zdecydowanie "nie ma!"
Z drugiwej strony znam siebie jak zelektryfikuje go cywilnie to bede niezadowolony tak już mają maniacy motoryzacyjni niestety wiec zabieram się za plan numer 2 sprzedać CUBA i poskładać customa
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Chciały by się napisać 500+ ale na szczęście nie. Chić chwalić się niema czym 191cm wrostu, wagowo 140kg (od 20 lat zakładam, że będzie kiedyś mniej)
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Przy Twojej wadze w gre wchodzi juz chyba tylko QS273, mysle, ze standardowy QS205 bedzie za slaby, zeby pociagnac 140 kilo z takim przyspieszeniem
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Dobrze że Goliath zapytał o Twój przedział wagowy i zrezygnowałeś po namowach kolegów z pierwotnych planów, mogło by dojść do nieszczęścia. Ta rama by się złożyła może i przy pierwszej jeździe i niekoniecznie na wertepach, Goliath coś o tym wie Chyba tylko custom
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Moja rama złożyła się w innych okolicznościach viewtopic.php?f=36&t=545
Nawet ebika nie skończyłem /faza robienia skrzynki/... wszystko na taśmach bo testować i jeździć się chciało
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
No dobra wiec wdrażam plan "B" zacznijmy od słabej realizacji a potem zobaczymy.
Jako bazę przeznaczam KROSS LEVEL 3.0 29 cali.
Nie zakładam, że będzie to rakieta, a raczej poligon doświadczalny do zdobycia wiedzy i zrozumienia tematu.
Rowerek ma z tyłu kasete 9s wiec dobrze by było ją zaadaptowac do silnika i teraz pytanie sielnik Mxus 30H 1500W czy wybrać Mxus 45H v3 3K ???
Oczywiście cała reszta instalacji dopasowana do wybranego silnika. Wiec najpierw wybierzmy silnik.
Zaraz pewnie ktoś zapyta wiec wyprzedam, nie jestem miłośnikiem gór, ani Enduro użytkowanie raczej asfalt + szutry, lasek po płaskim.
Jako bazę przeznaczam KROSS LEVEL 3.0 29 cali.
Nie zakładam, że będzie to rakieta, a raczej poligon doświadczalny do zdobycia wiedzy i zrozumienia tematu.
Rowerek ma z tyłu kasete 9s wiec dobrze by było ją zaadaptowac do silnika i teraz pytanie sielnik Mxus 30H 1500W czy wybrać Mxus 45H v3 3K ???
Oczywiście cała reszta instalacji dopasowana do wybranego silnika. Wiec najpierw wybierzmy silnik.
Zaraz pewnie ktoś zapyta wiec wyprzedam, nie jestem miłośnikiem gór, ani Enduro użytkowanie raczej asfalt + szutry, lasek po płaskim.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
QS35H 6T + sinus KT, albo blokowiec gt-1500.
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Dobra przespałem sie przemyślałem temat.
Plan taki wykorzystuje mojego CUBE z pierwszego posta ale zakładam zestaw na przednie koło 500w do tego bateryjka Bidon 48V 15Ah i zaczynamy przygodę.
Jak sie spodoba zaczniemy budowe kolejnego projektu.
Plan taki wykorzystuje mojego CUBE z pierwszego posta ale zakładam zestaw na przednie koło 500w do tego bateryjka Bidon 48V 15Ah i zaczynamy przygodę.
Jak sie spodoba zaczniemy budowe kolejnego projektu.
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Prawidłowo, najlepsza opcja do tego roweru
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
No i stało się
Konstrukcja umiarkowana ale nie powiem ładnie to jeździ max speed na manetino to 43km/h i jak na zwykły rower to wystarczająco (pamiętać należy, iż dżokej wazy 140kg).
bateryjka to 48V 15Ah jak widać przejechane 24km nadal wszystkie kreski na wyświetlaczu. Wiec pewnie 100km da rade jazda umiarkowana rowerowa 20-25km/h z pedałowaniem.
CUBE po konwersji efekty oceńcie sami.
Konstrukcja umiarkowana ale nie powiem ładnie to jeździ max speed na manetino to 43km/h i jak na zwykły rower to wystarczająco (pamiętać należy, iż dżokej wazy 140kg).
bateryjka to 48V 15Ah jak widać przejechane 24km nadal wszystkie kreski na wyświetlaczu. Wiec pewnie 100km da rade jazda umiarkowana rowerowa 20-25km/h z pedałowaniem.
CUBE po konwersji efekty oceńcie sami.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Bardzo fajna i ładna konstrukcja
Jak sprawuje się napęd w przednim kole... nie ma uślizgu koła przy ruszaniu??
Dlaczego bidon tak wysoko umieściłeś... trochę podnosi środek ciężkości ebika.
Jak sprawuje się napęd w przednim kole... nie ma uślizgu koła przy ruszaniu??
Dlaczego bidon tak wysoko umieściłeś... trochę podnosi środek ciężkości ebika.
- Esperak
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 17:06
- Lokalizacja: Tychy/Lublin
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Nie coś ty przy tej mocy o żadnym uślizgu nie ma mowy, fajnie wspomaga, ale gumy tym nie spalisz.
To duża rama nie zauważyłem zadych negatywów co do wysokości baterii a niechałem jej mieć za blisko pedałów. poza tym mieści sie dzięki temu torba Druga kwestia to montaż wykorzystałem istnijace nitonakretki bidonu i dodałem kolejne 2 wyżej takze podstawa jest naprawde solidnie przykrecona.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2020, 20:34 przez Esperak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
Zobaczymy... jak na wirażu asfaltowym z lekko posypanym piachem koło zmieni Ci "trajektorię lotu"
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
To pozornie jest problem, bo jednak rownolegle pedalujemy na tyl czyli niejako cialem swoimi ruchami, kontrujemy poslizg całości. No i trakcyjnie, energetycznie jest paradoksalnie niezle, bo to taki swoisty napęd 'na 4 kola'
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Pierwsza elektryfikacja - czyli głupie pytania i durne założenia.
wyszło elegancko jak z fabryki
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.