Sabvoton ML-45 i ML-65

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcingp5
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2018, 20:03
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: marcingp5 »

Ten mały czarny
Aktualnie: Mxus 3K i Sabvoton ML60, 16s7p Sanyo Ga.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

pod kropka pytajnika :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Perszing1800
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Perszing1800 »

Trzeba było napisać że R15;)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Jak zasłonił strzałką to skąd miałem wiedzieć, że to r15 :P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Radowit
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Radowit »

Gazoo pisze:
12 maja 2019, 19:12
sterownik przestał reagować na manętkę, dioda zaczęła migać 14x.
U mnie 14-krotne mruganie okazało się:
IMG_20200430_190337.jpg
IMG_20200430_190431.jpg
Z pola bateria minus dosłownie wytopiła się cyna. Tak samo wytopiła się z końcówki przewodu.

Czy da się to naprawić?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

byl slaby kontakt i sie grzalo, polutuj na nowo polaczenie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Radowit
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Radowit »

IMG_20200430_190337.jpg
w miejscu zaznaczonym strzałką idą ścieżki sygnałowe. Po wyczyszczeniu powierzchni z sadzy widać, że co najmniej jedna(najbliższa) jest przepalona.
Ktoś wie za co są one odpowiedzialne?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

wyglądają jak przegrzane więc rekonstrukcja kawałkiem przewodu daje nadzieje na pełna naprawę
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Wyczyść to przypalone najpierw pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną/zmywaczem do paznokci potem lutownicą przygrzej wypalone końce ścieżek tak żeby stopiło laminat na przerwaniu ścieżki i próbuj łączyć je lekko pobielonym cyna drucikiem wyciągniętym z kabli. Zastanawiam się gdzie nie łączyło czy te sróbki 2 były niedokrecone z drugiej strony do pcb czy srobka od kabla była nie dokręcona przez użytkownika?
Wojciechu00
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18 gru 2019, 20:37
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Wojciechu00 »

Odnośnie sabka ml 60 i jego dolnego zakresu napięcia 50V trochę za wysokie bo to 3.125 na ogniwo. Na jaka wartość wymienić wyżej wspomniany rezystor r15? Tak żeby np. To napięcie wynosiło 48V? Robił już to ktoś? 0.3V na cele przy pakiecie 60Ah to już konkretne pojemności zostają w aku nie wyczerpane.
Radowit
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Radowit »

@automoto95
Przypuszczam że wynikło to z wady konstrukcyjnej. To mój pierwszy rower i upierałem się nad 🔋 w plecaku, żeby łatwiej było wyciągać rower z piwnicy lub pociągu. Niestety mimo zastosowania grubych kabli i konkretnych wtyczek (podwójny Anderson), każde podłączenie powodowało przeskok iskry.
Drugą wadą było słabe usztywnienie przewodu zasilającego sterownik, co w połączeniu z kilkoma setkami kilometrów po lasach spowodowało luzy. Swoją drogą mniej podatne na takie błędy jest lutowanie kabli na stałe. Może przy okazji naprawy, jeśli sterownik odzyska sprawność, w miejsce tych śrub wlutuję grube przewody.

Teraz zanim dostanę lutownicę do takich precyzyjnych zabiegów jak regeneracja ścieżki, zająłem się skrzynką z laminatu w ramę :D
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Aha, jak w plecaku masz to do zasilania sterownika z baterii kup kable silikonowe 10awg są grube i jednocześnie bardzo elastyczne jak makaron przylutuj oczka/klemka i daj na wtyki xt60 a pod te śrubki do przykrecania kabli w sterowniku daj podkładki sprężynujące.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Czy u Was regen tez działa z opóźnieniem?
Pod przycisk od tempomatu, ktorego uzylem przez dwa lata raptem pare razy, podpialem regen i.. dziwnie dziala troche :P a moze przyzwyczailem sie do tego w duzym Sabku?

Edit:

10km z manetką caly czas w opór + praktycznie tylko hamowanie regenem i Mxus gorący, latem juz by odcięlo :P
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Zauważyliście tez w swoich ML-ach taka dziwna rzecz, ze jak załączycie sterownik z 3speed-em ustawionym na max to nie działa ta największa prędkość, a dopiero jeśli załączycie sterownik z 3speed-em w środkowej pozycji (bez sygnału na przewodach) to wtedy umożliwia on załączenie max predkosci ?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

U mnie;
1~40km/h
2~55km/h
3~65km/h

Zmienia się też nieznacznie moment.
Działa również z włączonym ogranicznikiem do 20km/h
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

PoulN pisze:
23 maja 2020, 11:28
U mnie;
1~40km/h
2~55km/h
3~65km/h

Zmienia się też nieznacznie moment.
Działa również z włączonym ogranicznikiem do 20km/h
A jak zalaczysz sterownik z zalaczonym 3speedem na 3 to mozesz wtedy jechac te 65km\h?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Tak, w sumie to teraz cały czas mam na trójce :D
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Ja jak załączam sterownik z załączonym 3 biegiem to jedzie maksymalnie tyle co na 2 biegu i musze załączac sterownik z ustawionym 2 biegiem zeby 3 bieg działał :? Chyba mój ml jest jakis inny lub starsza wersja albo cos sie mu powaliło po ponad dwukrotnym podlaniu :roll:
Powerarmor
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2019, 11:42

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Powerarmor »

Panowie jak podłączyć czujniki hamowania MS-BK-1R bezpośrednio do Sabvotona ML45?
Mają 3 przewody- czerwony, biały, czarny.

Wg instrukcji Sabvotona:
14. Biało-Czarny [sygnał] - Sygnał z klamki hamulcowej, sterowany GND
15. Biały [sygnał] - Sygnał z klamki hamulcowej, sterowany +12V
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Nie wiem jaki masz ten wynalazek ale hamulec w tych sterownikach działa na zasadzie zwarcia ze sobą tych dwóch kabli 14. we wtyczce i kupujesz specjalna klamke hamulcową wychodzą z niej dwa kabelki i podłącza się je do kostki z punktu 14. A punkt 15. To mało ważne tam podajesz + 12v z przetwornicy od świateł i wtedy też zadziała hamulec w sterowniku
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

Wyjeździłem na tym sterowniku trochę kilometrów w zestawie Mxus 3k turbo 16x4, sterownik ML65 60V, bateria 16s13p na Samsung 35E i opiszę jak działa selektor prędkości, ograniczenie 20 km/h, tempomat i manetka bo w tym wątku nie spotkałem dokładnej rozpiski a może się to komus przydać. Nie używałem jeszcze regena ani soft startu więc się teraz nie wypowiem na ten temat.

Generalnie są jakby dwa tryby pracy:

* Ograniczenie 20 km/h nieaktywne. Wtedy sterownik działa z max mocą, selektor mała prędkość, średnia prędkość, wysoka prędkość wpływa na limit prędkości. Manetka zadaje prędkość a nie moment obrotowy czy też moc w podobnym sensie jak w samochodzie albo motocyklu. Bywa to upierdliwe bo gdy zadana prędkość różni się od obecnej prędkości, to sterownik dąży do zadanej prędkości używając pełnej dostępnej mocy silnika. Przy ruszaniu albo w terenie machnięcie manetką może być to niebezpieczne. Wydaje mi się też, że selektor prędkości nie wpływa na zakres manetki tzn. powiedzmy że 50% manetki to jest 30 km/h bez względu czy selektor jest na małej, średniej czy dużej prędkości. Ma to plusy i minusy, minus to że dla małej prędkości spory zakres manetki jest nieużyteczny i nie pomaga to w precyzyjnym dawkowaniu mocy no a zaleta to jeśli wcisnę manetkę w opór i aktywuję tempomat (o tempomacie później), to wtedy przełaczając selektor prędkości sterownik będzie przechodził na małą, średnią i wysoką prędkość.

* Ograniczenie 20 km/h aktywne. Wtedy selektor prędkości działa tylko w dwóch stanach:

- mała prędkość = bieda prędkość i bieda moc. Na oko powiedzmy "tryb legalny", moim zdaniem użyteczny tylko do podprowadzania roweru z manetki w jakimś trudnym terenie albo dla kogoś nieobeznanego z rowerem.

-średnia lub duża prędkość. Bardzo fajny tryb na górskie podjazdy czy też singletracki. Dobija chyba do 18 km/h, pod dużę góry zwalnia i nie przekracza 1000-1200W (dokładnie nie pamiętam) i świetnie mi się nim podjeżdżało w trudnym terenie, czułem jakbym miał pewne i przewidywalne wspomaganie. Można wcisnąć manetkę w opór, aktywować tempomat i komfortowo jechać bez owaby że gdzieś wyrwie z pełną mocą pod jakiś pagórek a w razie czego szybkie kliknięcie klamką hamulcową i wspomaganie się rozłącza.

I tutaj ponarzekam że przydało by się przeslakowanie zakresu manetki tak żeby max wciśnięcie odpowiadało temu 20 km/h bo w rzeczywistości 20 km/h przypada przy 1/3 wciśnięcia manetki ale nie jest to wielki problem bo ja w tym trybie używam manetki dwustanowo, albo luz albo max.

* Tempomat. Świetna rzecz, wciskamy manetkę ile nam pasuje (rower nawet nie musi osiągnąć docelowej prędkości), naciskamy przycisk tempomatu i zapominamy o niej. Pod duże góry odrobinę zwolni ale utrzyma prędkość, przy dużym zjeździe zauważyłem że nawet załącza lekki regen na kilkadziesiąt wat (widziałem to na watomierzu z bms-a i lekko to też wyczuwalne) pomimo tego że nie aktywowałem regena. Drgnięcie manetką albo przyhamowanie, nawet lekki impuls z klamki żeby tylko czujnik na klamce załapał wychodzi z tempomatu czyli jakby manetka była na zero. Bardzo mi przypadł do gustu taki sposób obsługi bo nie trzeba tej manetki za dużo używać.

pozdrawiam

Remigiusz
Powerarmor
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2019, 11:42

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Powerarmor »

automoto95 pisze:
13 cze 2020, 23:13
Nie wiem jaki masz ten wynalazek ale hamulec w tych sterownikach działa na zasadzie zwarcia ze sobą tych dwóch kabli 14. we wtyczce i kupujesz specjalna klamke hamulcową wychodzą z niej dwa kabelki i podłącza się je do kostki z punktu 14. A punkt 15. To mało ważne tam podajesz + 12v z przetwornicy od świateł i wtedy też zadziała hamulec w sterowniku
Mi chodzi o to, żeby po naciśnięciu hamulca silnik przestawał pracować. Tj. np wyłączył się tempomat, czy jeśli żona będzie cisnęła gaz i jednocześnie zahamuje klamką, to żeby odcięło prąd.

To te czujniki: https://pl.aliexpress.com/item/33008596433.html
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

Powerarmor pisze:
26 cze 2020, 14:09
Mi chodzi o to, żeby po naciśnięciu hamulca silnik przestawał pracować. Tj. np wyłączył się tempomat, czy jeśli żona będzie cisnęła gaz i jednocześnie zahamuje klamką, to żeby odcięło prąd.
Na tym sterowniku mi to działa własnie w taki sposób.
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Mi chodzi o to, żeby po naciśnięciu hamulca silnik przestawał pracować. Tj. np wyłączył się tempomat, czy jeśli żona będzie cisnęła gaz i jednocześnie zahamuje klamką, to żeby odcięło prąd.

To te czujniki: https://pl.aliexpress.com/item/33008596433.html
[/quote]

I Tak właśnie to działa po naciśnięciu silnik przestaje pracować
Powerarmor
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2019, 11:42

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Powerarmor »

Dzięki za podpowiedzi. Dodzwoniłem się do Nexuna i powiedzieli mi, że tych czujników które kupiłem się nie da podłączyć pod Sabvotona.
Awatar użytkownika
set
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 23 sie 2019, 9:55
Lokalizacja: Fotel

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: set »

Czy czy ML 60 ma zabezpieczenie termiczne ? Jeśli tak to jak ono działa (zakres temperatur)? zmniejsza moc czy wyławiacza sterownik ?
falcon v2 - v3 3K-Turbo - Sabvoton ML60 - 20s14p Sony NC1
Awatar użytkownika
moonkagliwicee
Forumowicz
Posty: 294
Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: moonkagliwicee »

Ile na dluzsza mete jest w stanie zniesc ml7260? Majfrendy maja na stanie wersje ml7280 i jestem ciekaw zywotnosci takiego sterownika zakladajac, ze zostal on poprostu podlany tak jak sie to robi w domowych warunkach
Załączniki
Screenshot_20200707-183405_AliExpress.jpg
Screenshot_20200707-183354_AliExpress.jpg
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Powerarmor pisze:
02 lip 2020, 15:13
Dzięki za podpowiedzi. Dodzwoniłem się do Nexuna i powiedzieli mi, że tych czujników które kupiłem się nie da podłączyć pod Sabvotona.
To Kup normalną klamke szukaj na Allegro pod nazwą klamka ebike i muszą z niej wychodzić dwa kable w kostce np taka klamka będzie działać na 100 % : https://allegro.pl/oferta/prawa-manetka ... gKXIvD_BwE
seba40
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
Lokalizacja: Iława

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: seba40 »

Witam,
Czy wiecie Panowie może, co autor miał na myśli że sterowniki Ml 60 55A nie współpracuje z silnikami - Nine Continent 280x wersja na kasetę?
Taka informacja widnieje na stronie sklepu Nexun.pl
Dobrze by było jakby Tas się wypowiedział.
Ktoś z forumowiczów(nie pamiętam kto) miał u siebie sterownik Ml 60 i silnik Nine Continent i wszystko śmigało jak należy.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

wiekszosc tych silnikow ma nawoj z ktorym sinusy i wektory nie dzialaja prawidlowo, podobna sytuacja jak z bionxami

nie wszystkie ale jednak wiele
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
seba40
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
Lokalizacja: Iława

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: seba40 »

tas pisze:
17 lip 2020, 15:37
wiekszosc tych silnikow ma nawoj z ktorym sinusy i wektory nie dzialaja prawidlowo, podobna sytuacja jak z bionxami

nie wszystkie ale jednak wiele
Dzięki. No to Gt 1500 zostaje.
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Co do tego sterownika ML60 i sabvotona mini 7245 dla tych którzy się zastanowiaja nad tymi dwoma to dużo lepszym wyborem będzie ML60 testowałem oba i mogę powiedzieć że ten mini to jest lipa nie nadaje się w teren czy do crawlingu ustaje na górkach i dopiero dodanie gazu pomaga pokonać przeszkodę poczym wystrzela po pokonaniu przeszkody podczas wolnej jazdy na ml moment pełny jest od razu on nie pyta on mieli od razu na wolnych obrotach silnika być morze ml60 ma jesze większy moment startowy niż blokowiec gt1500 a tempomat w mini działa tylko na płaskiej i równej nawieszchni a po nierównej sam zwalnia a z górki sam przyspiesza a na ml60 tempomat nigdy nie zwalnia działa idealnie i do tego ml60 ma lepszy soft start w mini jest jakiś lekkie szarpnięcia przy ruszaniu to morze uszkodzać zębatki w silniku lub rozbijać blokady obrotu osi silnika te programowanie w mini można se o dupę potłuc bo nie dają zadowalającego efektu lub prawie niewidocznego także najlepszym wyborem jest ml60 samo sterowanie manetki ma lepsze i płynniejsze nawet bez soft startu najlepiej od razu brać ml60 bo ml45 jest ma słabszy amperaz więc lepiej dopłacić.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

automoto95 pisze:
02 sie 2020, 21:32
Co do tego sterownika ML60 i sabvotona mini 7245 dla tych którzy się zastanowiaja nad tymi dwoma to dużo lepszym wyborem będzie ML60 testowałem oba i mogę powiedzieć że ten mini to jest lipa nie nadaje się w teren czy do crawlingu ustaje na górkach i dopiero dodanie gazu pomaga pokonać przeszkodę poczym wystrzela po pokonaniu przeszkody podczas wolnej jazdy na ml moment pełny jest od razu on nie pyta on mieli od razu na wolnych obrotach silnika być morze ml60 ma jesze większy moment startowy niż blokowiec gt1500 a tempomat w mini działa tylko na płaskiej i równej nawieszchni a po nierównej sam zwalnia a z górki sam przyspiesza a na ml60 tempomat nigdy nie zwalnia działa idealnie i do tego ml60 ma lepszy soft start w mini jest jakiś lekkie szarpnięcia przy ruszaniu to morze uszkodzać zębatki w silniku lub rozbijać blokady obrotu osi silnika te programowanie w mini można se o dupę potłuc bo nie dają zadowalającego efektu lub prawie niewidocznego także najlepszym wyborem jest ml60 samo sterowanie manetki ma lepsze i płynniejsze nawet bez soft startu najlepiej od razu brać ml60 bo ml45 jest ma słabszy amperaz więc lepiej dopłacić.
Testowales mini przy maksymalnych ustawieniach pradu aku i fazowego i był słabszy od ml ?
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Tak dawałem, i po 300a wszędzie ale już przy 180a nie było żadnych popraw pewnie wynika to z tego że w sabkach mini i tych dużych 72150 niestety jest sterowanie momentem z manetki co jest lipne bo siła narasta wraz z wychyleniem manetki a w ml jest sterowanie prędkością z manetki i to jest lepsze i już przy małych wychyleniach manetki jest pełna siła na kole i tak być powinno.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Pierwszy raz czytam, że sterownie momentem to lipa ;)
Niewyobrażam sobie jazdy z manetką regulującą prędkość przy 100, 200A czy tam wiecej amperów.

To tak, jakbyś jeździł autem, gdzie zamiast pedału gazu masz przełącznik I/O.

W klasycznym FOC'u po odkreceniu na maksa masz pełny moment od Ciebie zależy w ktorym momencie chcesz go wykorzystać.
ML pomimo, ze to wektor, dziala jak blokowiec - liniowo
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

Wystarczy włączyć soft start i wtedy nie jest zero jedynkowo a jednoczesnie moment startowy nadal pozostaje mocny jak w blokowcu co już też sprawdzałem i przy 100a da radę ludzie podkręcają ml60 do 80a który jest sterowany prędkością i jest ok sterowanie momentem nie nadaje się do krawlingu w terenie każdorazowo trzeba machnąć gazem żeby pokonać przeszkodę bo go zatrzymuje co jest mało wygodne a w ml trzymam gaz cały czas na tak samo niskim poziomie i nieustaje dlatego właśnie że działa liniowo spróbuję jeszcze pogrzebać w innych ust. w mini może coś się zmieni.
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: sky »

Czy te sterowniki posiadają zabezpieczenie termiczne?
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Raczej nie
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

Kolejne 200 km wpadło na tym sterowniku i kilka wniosków.
Wcześniejsze pytanie o zabezpieczenie termiczne, tak sterownik ma zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem samego siebie ale nie ma zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem silnika. Albo bimetal w silniku albo zewnętrzny pomiar temperatury. W rowerze żony wstawiłem prosty układ na komparatorze, podłączony do silnikowego czujnika KTY83, ustawiony na 120 stopni przy przekroczeniu tej temperatury daje sygnał hamowania i dodatkowo włącza buzzer akustyczny.
Znalazłem dwa błędy, zarówno w moim ML65 jak i żony ML45, pierwszy: manetka na zero, aktywacja ograniczenia do 25km/h, pierwsze użycie manetki jest w trybie bez ograniczenia, trzeba manetkę odpuścić do zera i dopiero wtedy działa z ograniczeniem, trochę to upierdliwe w praktyce, dojeżdżam na idle do wzniesienia albo ciężkiego terenu więc aktywuję ograniczenia 25km/h, używam manetki no i strzał mocy, prawie spadam z roweru.
drugi: manetka na zero, ograniczenie 25km/h wyłaczone, jedziemy 30 km/h lub więcej, aktywujemy ograniczenie 25km/h i wtedy ruszenie manetką powoduje potężne hamowanie sterownikiem, mimo że hamowanie regeneracyjne mam nieaktywne. Trzeba więc uważać z włączniem/wyłaczaniem tego ograniczenia 25km/h, po jego zmianie pierwsze użycie manetki bywa zaskakujące.
Sterowanie momentem vs prędkością. Trudno mi porównywać bo nie jeździłem na innym sterowniku, sterowanie prędkością szczególnie w połączeniu z tempomatem bardzo mi się podoba, po nabraniu wprawy ogranicza używanie manetki, co mi nie pasuje w tym sterowniku to że rzadko kiedy uzywam zakresu manetki > 50% bo nie jeżdżę z takimi prędkościami przez to sterowanie jest nieprecyzyjne przy małych prędkościach.
Z moich obserwacji działania, wygląda mi że za sterowaniem prędkością stoi sterownik PID, składową I widać w sytuacji gdy nagle z płaskiego zrobi się góra, wtedy prędkość np 30km/h z płaskiego spadnie na początku podjazdu do 15km/h żeby po około 1-2 sekundy wzrosła do ok 25-27km/h, widać tyle czasu potrzeba aby składowa się skumulowała I zadziałała.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: AST034 »

roland pisze:
05 sie 2020, 9:14
Kolejne 200 km wpadło na tym sterowniku i kilka wniosków.
Wcześniejsze pytanie o zabezpieczenie termiczne, tak sterownik ma zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem samego siebie ale nie ma zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem silnika. Albo bimetal w silniku albo zewnętrzny pomiar temperatury. W rowerze żony wstawiłem prosty układ na komparatorze, podłączony do silnikowego czujnika KTY83, ustawiony na 120 stopni przy przekroczeniu tej temperatury daje sygnał hamowania i dodatkowo włącza buzzer akustyczny.
Znalazłem dwa błędy, zarówno w moim ML65 jak i żony ML45, pierwszy: manetka na zero, aktywacja ograniczenia do 25km/h, pierwsze użycie manetki jest w trybie bez ograniczenia, trzeba manetkę odpuścić do zera i dopiero wtedy działa z ograniczeniem, trochę to upierdliwe w praktyce, dojeżdżam na idle do wzniesienia albo ciężkiego terenu więc aktywuję ograniczenia 25km/h, używam manetki no i strzał mocy, prawie spadam z roweru.
drugi: manetka na zero, ograniczenie 25km/h wyłaczone, jedziemy 30 km/h lub więcej, aktywujemy ograniczenie 25km/h i wtedy ruszenie manetką powoduje potężne hamowanie sterownikiem, mimo że hamowanie regeneracyjne mam nieaktywne. Trzeba więc uważać z włączniem/wyłaczaniem tego ograniczenia 25km/h, po jego zmianie pierwsze użycie manetki bywa zaskakujące.
Sterowanie momentem vs prędkością. Trudno mi porównywać bo nie jeździłem na innym sterowniku, sterowanie prędkością szczególnie w połączeniu z tempomatem bardzo mi się podoba, po nabraniu wprawy ogranicza używanie manetki, co mi nie pasuje w tym sterowniku to że rzadko kiedy uzywam zakresu manetki > 50% bo nie jeżdżę z takimi prędkościami przez to sterowanie jest nieprecyzyjne przy małych prędkościach.
Z moich obserwacji działania, wygląda mi że za sterowaniem prędkością stoi sterownik PID, składową I widać w sytuacji gdy nagle z płaskiego zrobi się góra, wtedy prędkość np 30km/h z płaskiego spadnie na początku podjazdu do 15km/h żeby po około 1-2 sekundy wzrosła do ok 25-27km/h, widać tyle czasu potrzeba aby składowa się skumulowała I zadziałała.
Bo pomiar na czujniku jest wadliwy. Ze wzgledu na wspolna mase i bliskosc przewodow fazowych odczyt jest przeklamany podczas jazdy, wg mnie jedynym skutecznym zabezpieczeniem jest wklejony termik NO albo NC. Teraz przez wadliwy element nie mam odciecia na termiku (sklep sprzedal mi termik NO 50*C zamiast 120*C) i wskazania na watomierzu są zupelnie bezsensowne - przy przyspieszaniu 120*C, po odpuszczeniu manetki wraca na 70*C. Nie dziwie sie, ze ludziom z pomiarem na sterowniku odcina tak często ;)
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: ap0f1s »

Znowu u mnie mam problem z termikami chyba zła partia. Po zadziałaniu nie rozłączają się z powrotem. Cały czas są zwarte nie raz po kilka godzin dopiero po czasie rozwierają masę. Czujnik no podłączony do hamulców. Silnik zimny. Byłem zmuszony podłączyć czujnik temp do kilku konstrukcji. Jednak pokazuja dobrze temp. Qs 205 v3 kty83 sabek. Oczywiście termiki w metalowej obudowie 140 no. Na stole działają dobrze. Nie ma nic do nich podłączone. Jedynie masa z halli i do złącza hamowania gnd sabek.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: AST034 »

ap0f1s pisze:
05 sie 2020, 9:54
Znowu u mnie mam problem z termikami chyba zła partia. Po zadziałaniu nie rozłączają się z powrotem. Cały czas są zwarte nie raz po kilka godzin dopiero po czasie rozwierają masę. Czujnik no podłączony do hamulców. Silnik zimny. Byłem zmuszony podłączyć czujnik temp do kilku konstrukcji. Jednak pokazuja dobrze temp. Qs 205 v3 kty83 sabek. Oczywiście termiki w metalowej obudowie 140 no. Na stole działają dobrze. Nie ma nic do nich podłączone. Jedynie masa z halli i do złącza hamowania gnd sabek.
To masz to samo, mnie zwierał przy 45-50*C i rozwieral po 2-3 godzinach. A na obudowie jak byk 120*C...

Zglosilem reklamacje, dostalem nowe, przetestowalem we wrzątku i niby są okej, wkleje i sie okaze.
automoto95
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: automoto95 »

roland pisze:
05 sie 2020, 9:14
Kolejne 200 km wpadło na tym sterowniku i kilka wniosków.
Wcześniejsze pytanie o zabezpieczenie termiczne, tak sterownik ma zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem samego siebie ale nie ma zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem silnika. Albo bimetal w silniku albo zewnętrzny pomiar temperatury. W rowerze żony wstawiłem prosty układ na komparatorze, podłączony do silnikowego czujnika KTY83, ustawiony na 120 stopni przy przekroczeniu tej temperatury daje sygnał hamowania i dodatkowo włącza buzzer akustyczny.
Znalazłem dwa błędy, zarówno w moim ML65 jak i żony ML45, pierwszy: manetka na zero, aktywacja ograniczenia do 25km/h, pierwsze użycie manetki jest w trybie bez ograniczenia, trzeba manetkę odpuścić do zera i dopiero wtedy działa z ograniczeniem, trochę to upierdliwe w praktyce, dojeżdżam na idle do wzniesienia albo ciężkiego terenu więc aktywuję ograniczenia 25km/h, używam manetki no i strzał mocy, prawie spadam z roweru.
drugi: manetka na zero, ograniczenie 25km/h wyłaczone, jedziemy 30 km/h lub więcej, aktywujemy ograniczenie 25km/h i wtedy ruszenie manetką powoduje potężne hamowanie sterownikiem, mimo że hamowanie regeneracyjne mam nieaktywne. Trzeba więc uważać z włączniem/wyłaczaniem tego ograniczenia 25km/h, po jego zmianie pierwsze użycie manetki bywa zaskakujące.
Sterowanie momentem vs prędkością. Trudno mi porównywać bo nie jeździłem na innym sterowniku, sterowanie prędkością szczególnie w połączeniu z tempomatem bardzo mi się podoba, po nabraniu wprawy ogranicza używanie manetki, co mi nie pasuje w tym sterowniku to że rzadko kiedy uzywam zakresu manetki > 50% bo nie jeżdżę z takimi prędkościami przez to sterowanie jest nieprecyzyjne przy małych prędkościach.
Z moich obserwacji działania, wygląda mi że za sterowaniem prędkością stoi sterownik PID, składową I widać w sytuacji gdy nagle z płaskiego zrobi się góra, wtedy prędkość np 30km/h z płaskiego spadnie na początku podjazdu do 15km/h żeby po około 1-2 sekundy wzrosła do ok 25-27km/h, widać tyle czasu potrzeba aby składowa się skumulowała I zadziałała.
A właczaleś soft start dwa niebieskie kabelki podłączone że sobą? wtedy sterowanie jest bardziej precyzyjne i już nie ma bardziej precyzyjnego sterowania w innych konkurencyjnych popularnych sterownikach takich jak gt1500 lub sabvoton mini które sam testowałem i porównywałem z kolei sterowanie momentem takie jak w np. sterowniku sabvoton mini ma swoje wady i waśnie ty jeździsz z niskimi prędkościami to ciężko było by ci utrzymać ta prędkość jeżeli jedziesz po nierównym terenie chyba że po asfalcie to wtedy jest ok sterowanie momentem ma słaby moment właśnie na niskich prędkościach więc dodanie gazu w celu zwiększenia momentu bo np ustał na górce czy w dołku powoduje wystrzelenie z siodełka takie coś nie występuje przy sterowaniu prędkością bo ten ma taki moment na niskich prędkościach że nie ustaje na dołkach a tempomat nie działa dobrze w sterowniku ze sterowaniem momentem bo zwalnia sam lub przyspiesza sam jeśli jedziesz pod górkę jak na prostej to w miarę jest ok
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

automoto95 pisze:
05 sie 2020, 22:38
A właczaleś soft start dwa niebieskie kabelki podłączone że sobą?
Włączyłem ten soft start w rowerze żony, jej to zachowanie przypadło do gustu, rower nie jest tak narowisty, mi natomiast nie podoba się, sterowanie jest zbyt mułowate i w swoim rowerze pozostawiam bez soft startu.

pozdrawiam

Remigiusz
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

U mnie ograniczenie do 25km/h (dokładniej do 20''tu) działa za każdym razem.
Co do pomiaru temp. w dużym sabku podczas przyspieszania jest niższa niz na postoju, a to raczej nic dobrego, różnica jakieś ~17-20st. Odcięcie mam ust. na 110.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Vegasnight9 »

Jaką max prędkość osiągnie ml60 na 16s + koło 28"?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Kwestia silnika (nawoju) jaki bedzie
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Vegasnight9 »

equid pisze:
12 wrz 2020, 12:16
Kwestia silnika (nawoju) jaki bedzie
:roll: sorry mój błąd. Zapomniałem o silniku. Mxus 7x9 30h
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

W teori koło 60, moze nawet wiecej troche
Piotrek7231
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Piotrek7231 »

podlewał ktoś sterowniki ml? ile a udało się bezpiecznie uzyskać?
ODPOWIEDZ