GIANT NRS2
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
GIANT NRS2
Mój rowerek w (prawie) pełnej krasie:
Historia:
Dorosłem w końcu do jazdy po okolicznych lasach (okolice Warszawy). Pierwotnie miałem starego Krossa Voyagera na 28" kołach, bez żadnej amortyzacji. Okazało się, że na jazdę po okolicznych lasach jest za duży i ma zbyt wąskie opony. Postanowiłem więc zmienić 20 letni rower na inny. Bardzo zainspirowały mnie filmiki TAS-a (piękne widoczki i zachęcający opis).
Kupiłem używany GIANT NRS. To chyba jeden z tańszych fulli na rynku wtórnym. Chciałem uniknąć wysokich kosztów i opisywanych przez innych negatywnych efektów miękkiego tylnego zawieszenia. Mój GIANT jest dość twardy, ale tyłek czuje się lepiej niż na starym Krossie z dużym siodełkiem. Inwestycję podzieliłem na raty. Rower i elektronikę kupiłem w zeszłym roku. W tym roku silnik i akumulator.
Parametry techniczne:
silnik QS205 35H (zależało mi raczej na mocy niż na prędkości maksymalnej)
sterownik sinus 45A pik
akumulator 13s9p na ogniwach LG INR18650-M29 2850mAh https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... h-10a.html
wyświetlacz KT-LCD3
dodatkowo przetwornica 48->12V, Uchwyt/ładowarka indukcyjna do telefonu (jedna z nielicznych która mieści moją cegłę), dwa wyjścia USB
Skrzynka wykonana ze sklejki i oklejona folią imitującą tkaninę karbonową.
Zrobiłem blokadę obrotu z płaskownika nierdzewnego o grubości 5mm. Bardzo trudno było go dogiąć do kształtu tylnego zawieszenia - musiałem go naciąć i wyginać w specjalnie wykonanym przyrządzie.
Do silnika dodałem samodzielnie 2 dodatkowe kable do czujnika temperatury i zabezpieczenia termicznego na przyszłość.
Zaplot silnika zleciłem w firmie, wykonanie pakietu też. Samodzielnie lutowałem BMS-a i inne kable.
Wrażenia z jazdy.
Jest niesamowita moc. Na asfalcie Vmax 47km/h. Na manetce w piku czasem pokazuje prawie 2000W mocy na silnik. Przy stałej jeździe pobór mocy ok 200-250W przy prędkości ok 30km/h.
W przyszłości:
Planuję jeszcze wymienić kierownicę na szerszą (dla tego na fotce nie ma gripów). Kombinuję wykonanie specjalnej sakwy na ramę na picie i inne ehh podczas wycieczek.
Historia:
Dorosłem w końcu do jazdy po okolicznych lasach (okolice Warszawy). Pierwotnie miałem starego Krossa Voyagera na 28" kołach, bez żadnej amortyzacji. Okazało się, że na jazdę po okolicznych lasach jest za duży i ma zbyt wąskie opony. Postanowiłem więc zmienić 20 letni rower na inny. Bardzo zainspirowały mnie filmiki TAS-a (piękne widoczki i zachęcający opis).
Kupiłem używany GIANT NRS. To chyba jeden z tańszych fulli na rynku wtórnym. Chciałem uniknąć wysokich kosztów i opisywanych przez innych negatywnych efektów miękkiego tylnego zawieszenia. Mój GIANT jest dość twardy, ale tyłek czuje się lepiej niż na starym Krossie z dużym siodełkiem. Inwestycję podzieliłem na raty. Rower i elektronikę kupiłem w zeszłym roku. W tym roku silnik i akumulator.
Parametry techniczne:
silnik QS205 35H (zależało mi raczej na mocy niż na prędkości maksymalnej)
sterownik sinus 45A pik
akumulator 13s9p na ogniwach LG INR18650-M29 2850mAh https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/ ... h-10a.html
wyświetlacz KT-LCD3
dodatkowo przetwornica 48->12V, Uchwyt/ładowarka indukcyjna do telefonu (jedna z nielicznych która mieści moją cegłę), dwa wyjścia USB
Skrzynka wykonana ze sklejki i oklejona folią imitującą tkaninę karbonową.
Zrobiłem blokadę obrotu z płaskownika nierdzewnego o grubości 5mm. Bardzo trudno było go dogiąć do kształtu tylnego zawieszenia - musiałem go naciąć i wyginać w specjalnie wykonanym przyrządzie.
Do silnika dodałem samodzielnie 2 dodatkowe kable do czujnika temperatury i zabezpieczenia termicznego na przyszłość.
Zaplot silnika zleciłem w firmie, wykonanie pakietu też. Samodzielnie lutowałem BMS-a i inne kable.
Wrażenia z jazdy.
Jest niesamowita moc. Na asfalcie Vmax 47km/h. Na manetce w piku czasem pokazuje prawie 2000W mocy na silnik. Przy stałej jeździe pobór mocy ok 200-250W przy prędkości ok 30km/h.
W przyszłości:
Planuję jeszcze wymienić kierownicę na szerszą (dla tego na fotce nie ma gripów). Kombinuję wykonanie specjalnej sakwy na ramę na picie i inne ehh podczas wycieczek.
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Trochę czasu minęło, to dodam kolejne wrażenia z użytkowania.
Po wymianie kierownicy na 70cm, jest dużo wygodniej. Wszystko się mieści. Manetka też została wymieniona na inną i dzięki temu lepiej się mieści przy manetkach od przerzutek. Zasięg wyszedł ponad 150km. Podłączyłem do ładowania kiedy napięcie na akumulatorze było jeszcze na poziomie 42-43V, ale nie chciałem drenować do końca. Nic się nie obluzowuje na wertepach, a silnik swoje waży. Przeważnie jeżdżę z prędkością 20-23km/h. Uchwyty wymieniłem na ergonomiczne blokowane śrubą, są bardzo wygodne i łatwe w zakładaniu.
Jestem zadowolony. Polecam.
Po wymianie kierownicy na 70cm, jest dużo wygodniej. Wszystko się mieści. Manetka też została wymieniona na inną i dzięki temu lepiej się mieści przy manetkach od przerzutek. Zasięg wyszedł ponad 150km. Podłączyłem do ładowania kiedy napięcie na akumulatorze było jeszcze na poziomie 42-43V, ale nie chciałem drenować do końca. Nic się nie obluzowuje na wertepach, a silnik swoje waży. Przeważnie jeżdżę z prędkością 20-23km/h. Uchwyty wymieniłem na ergonomiczne blokowane śrubą, są bardzo wygodne i łatwe w zakładaniu.
Jestem zadowolony. Polecam.
-
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GIANT NRS2
Całkiem ładnie wyszło.
Podrzuć kilka fotek z blokadą i mocowaniem silnika.
Podrzuć kilka fotek z blokadą i mocowaniem silnika.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
OK. Kilka informacji z budowy.
Akumulator zamówiłem w nexun.pl i przyszedł w następującej formie:
Zgodnie z naukami TAS-a dalsze okablowanie, dołączenie BMS-a i zaizolowanie zrobiłem samodzielnie. Bardzo pomocne są w tym temacie filmiki TAS-a. Oto postać po dołączeniu BMS-a:
a To produkt finalny:
Zgodnie z zalecaniami TAS-a i Taby zdecydowałem się wykonać blokadę obrotu. Niestety to co było dołączone do silnika nie pasowało w żaden sposób do mojego roweru. Silnik posiada oś 16mm, więc blokady na taka średnicę też nie są popularne. Zostało wykonanie samodzielne. Kupiłem płaskownik ze stali nierdzewnej 5mm grubości. Następnie metodą szablonu z kartki i kartonu przygotowałem odpowiedni wzór. Bardzo pomocne było rysowanie w Wordzie, gdzie można narysowane obiekty obracać z dokładnością do 1 stopnia. Dalsza obróbka przy pomocy pilnika i wielokrotnego przymierzania do roweru. Największą trudnością było wyginanie płaskowników do kształtu ramy. Udało się dopiero (i to z dużym trudem) po nacięciu diaksem do połowy grubości płaskownika. Otwór pod oś jest oczywiście zamknięty. Poniżej efekty:
Wygląd może niezbyt artystyczny, ale najważniejsze, że solidne i nic się nie luzuje.
Akumulator zamówiłem w nexun.pl i przyszedł w następującej formie:
Zgodnie z naukami TAS-a dalsze okablowanie, dołączenie BMS-a i zaizolowanie zrobiłem samodzielnie. Bardzo pomocne są w tym temacie filmiki TAS-a. Oto postać po dołączeniu BMS-a:
a To produkt finalny:
Zgodnie z zalecaniami TAS-a i Taby zdecydowałem się wykonać blokadę obrotu. Niestety to co było dołączone do silnika nie pasowało w żaden sposób do mojego roweru. Silnik posiada oś 16mm, więc blokady na taka średnicę też nie są popularne. Zostało wykonanie samodzielne. Kupiłem płaskownik ze stali nierdzewnej 5mm grubości. Następnie metodą szablonu z kartki i kartonu przygotowałem odpowiedni wzór. Bardzo pomocne było rysowanie w Wordzie, gdzie można narysowane obiekty obracać z dokładnością do 1 stopnia. Dalsza obróbka przy pomocy pilnika i wielokrotnego przymierzania do roweru. Największą trudnością było wyginanie płaskowników do kształtu ramy. Udało się dopiero (i to z dużym trudem) po nacięciu diaksem do połowy grubości płaskownika. Otwór pod oś jest oczywiście zamknięty. Poniżej efekty:
Wygląd może niezbyt artystyczny, ale najważniejsze, że solidne i nic się nie luzuje.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
To tylko tak wygląda. Nakrętki są bardzo grube i mają z 15mm szerokości, więc spokojnie ma się czego trzymać.
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Kombinowałem gdzie w rowerku zmieścić podczas wyjazdów picie i zagrychę. Nie chciałem niczego targać na plecach i w kieszeniach. Wymyśliłem sakwę NA ramie rowerowej, nad skrzynką. Okazało się, że nikt czegoś takiego jeszcze nie wymyślił. Były dostępne tylko małe sakiewki na telefon i fajki. Zaprojektowałem własną sakwę. Znalazłem firmę i oto efekt:
Może trochę słabo widać, ale sprawdza się zgodnie z zamierzeniami. Przekrój poprzeczny to 10x10cm, długość 50cm (od kierownicy do siodełka). Mocowanie do rury poziomej trytytkami, do kierownicy i rury siodełkowej, przy pomocy rzepów.
Może trochę słabo widać, ale sprawdza się zgodnie z zamierzeniami. Przekrój poprzeczny to 10x10cm, długość 50cm (od kierownicy do siodełka). Mocowanie do rury poziomej trytytkami, do kierownicy i rury siodełkowej, przy pomocy rzepów.
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Witam.
Trochę czasu minęło (i kilometrów też), więc czas na modyfikacje. Zamontowałem większy przedni trybik (blat). Zmieniłem pierwotny 44 zęby na 52 zęby. Poniżej efekt:
Przy okazji zmiany blatu zmieniłem łańcuch na dłuższy. Wystarczył jeden, w zapasie miałem jeszcze drugi. Okazało się, że niestety ale przednia przerzutka nie da rady już tego obsługiwać. Nie mogę jej już wyżej podnieść bo blokuje mocowanie tylnego dumpera. Skończy się pewnie na całkowitej deinstalacji, bo i tak od czasu elektryfikacji z przedniej w ogóle nie korzystałem. Poniżej zbliżenie:
Trochę czasu minęło (i kilometrów też), więc czas na modyfikacje. Zamontowałem większy przedni trybik (blat). Zmieniłem pierwotny 44 zęby na 52 zęby. Poniżej efekt:
Przy okazji zmiany blatu zmieniłem łańcuch na dłuższy. Wystarczył jeden, w zapasie miałem jeszcze drugi. Okazało się, że niestety ale przednia przerzutka nie da rady już tego obsługiwać. Nie mogę jej już wyżej podnieść bo blokuje mocowanie tylnego dumpera. Skończy się pewnie na całkowitej deinstalacji, bo i tak od czasu elektryfikacji z przedniej w ogóle nie korzystałem. Poniżej zbliżenie:
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01
Re: GIANT NRS2
Przerzutka zapobiega spadaniu łańcucha. To są oryginalne blaty w tej korbie? Bo wygląda na przepaść pomiędzy największą zębatka i pozostałymi. Żadna przerzutka nie ma chyba takiej rozpiętości żeby to obsłużyć.
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Pozostałe blaty (średni i mały) są oryginalne. Zdjąłem przerzutkę i wszystko gra. Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i łańcuch nie spada.
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Zrobiłem oświetlenie do jazdy dziennej. Są to paski ledowe kupione u chińczyka. Jest tez funkcja kierunkowskazów, ale jeszcze nie mam przełącznika na kierownicy. Światełka podłączone oczywiście pod przetwornicę 12V. Poniżej fotki robione wieczorem, więc światła mocniej widoczne. Cel jest oczywisty: "Bądź widoczny na drodze".
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Nie jest to rower do szaleństw downhilowych, a raczej na szutry i ścieżki leśne. Może w przyszłości oddam przedni widelec do serwisu. Ja jestem zadowolony. Rower przeżył już wyprawę w góry z licznymi brodami i drogami o baaardzo różnej nawierzchni. Nic się nie rozsypało i wszystko działa.
- tomekhulajka
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 paź 2021, 8:46
- Lokalizacja: świdwin
Re: GIANT NRS2
Hej . Jestem nowym użytkownikiem elektrycznego roweru do tej pory było sporo hulajek i dużo szalenstw na nich a teraz od dwóch dni rower i tak czytam i się uczę trochę . Dlatego te moje pytanie może dla niektórych banalne a dla mnie ciekawość i trochę wiedzy . Oco chodzi z tym płaskownikiem w tylnym kole co on daje i jakie ma przeznaczenie?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2021, 20:31 przez tomekhulajka, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomekhulajka
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 paź 2021, 8:46
- Lokalizacja: świdwin
Re: GIANT NRS2
A projekt jest niesamowity !!! Ta sakwanie interesuje jeszcze . Kurde też takiej szukam ale tak jak piszesz są tylko krótkie.
Daj namiary i cenę może też jak możesz chyba że ty zaczniesz nimi handlować . To chyba masz pierwszego klienta
Daj namiary i cenę może też jak możesz chyba że ty zaczniesz nimi handlować . To chyba masz pierwszego klienta
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: GIANT NRS2
Szukaj hasła "blokada obrotu osi". Chodzi o to, żeby nie doszło do sytuacji, gdzie nakrętki się poluzują, oś zacznie obracać, rozwali widełki i pourywa kable.tomekhulajka pisze: ↑16 gru 2021, 20:30Oco chodzi z tym płaskownikiem w tylnym kole co on daje i jakie ma przeznaczenie?
- tomekhulajka
- Forumowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 paź 2021, 8:46
- Lokalizacja: świdwin
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Cześć.tomekhulajka pisze: ↑16 gru 2021, 20:34A projekt jest niesamowity !!! Ta sakwanie interesuje jeszcze . Kurde też takiej szukam ale tak jak piszesz są tylko krótkie.
Daj namiary i cenę może też jak możesz chyba że ty zaczniesz nimi handlować . To chyba masz pierwszego klienta
Sakwa robiona na zamówienie w firmie:
Covers Bags Cases
Specjalistyczne pokrowce, torby i futerały ręcznie robione w Polsce
tel. 737 375 717
coversbagscases@gmail.com
http://online-cbc.com/
Najciężej było wytłumaczyć (zdalnie mailowo) co to ma być. Firma robiła takie coś pierwszy raz w życiu. Wyszło całkiem fajnie. Do tej pory sakwa wytrzymuje i spełnia swoje zadanie. Może w przyszłości wydrukuję sobie na drukarce pewnego rodzaju wsporniki utrzymujące ją na ramie, bo jednak jest to próba utrzymania czegoś płaskiego na okrągłej rurze.
Pozdrawiam
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
To obecny widok na kierownicę. Ponieważ mój sterownik nie obsługuje czujnika temperatury silnika, dodałem osobny wskaźnik. Znalazłem na alle... cyfrowy termometr z takim samym rodzajem czujnika. Obudowa wydrukowana na drukarce 3D. Na mostku regulator ogrzewania rękawiczek. Rękawiczki kupione za ok 50zł na aliex..., regulator PWM i woltomierz z alleg.... Wszystko w obudowanie drukowanej na drukarce 3D. Na sezon letni regulator od rękawiczek będę zdejmować.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2021, 11:38 przez wojtek9300, łącznie zmieniany 1 raz.
- wojtek9300
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 mar 2019, 13:55
- Lokalizacja: Józefów k. Otwocka
Re: GIANT NRS2
Obecny wygląd oświetlenia pozycyjnego zrobionego na bazie konturówek 12V:
Ostatnio zmieniony 22 gru 2021, 13:46 przez wojtek9300, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 kwie 2022, 20:15
Re: GIANT NRS2
Świetny projekt, podglądałem ciebie robiąc swój rower na tej samej bazie NRS 2. Mój tylko będzie deczko mocniejszy, mam nadzieje że wytrzyma
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51