Sabvoton ML-45 i ML-65
- marcingp5
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2018, 20:03
- Lokalizacja: Tarnów
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
pod kropka pytajnika
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jak zasłonił strzałką to skąd miałem wiedzieć, że to r15
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
U mnie 14-krotne mruganie okazało się: Z pola bateria minus dosłownie wytopiła się cyna. Tak samo wytopiła się z końcówki przewodu.
Czy da się to naprawić?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
byl slaby kontakt i sie grzalo, polutuj na nowo polaczenie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ktoś wie za co są one odpowiedzialne?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
wyglądają jak przegrzane więc rekonstrukcja kawałkiem przewodu daje nadzieje na pełna naprawę
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Wyczyść to przypalone najpierw pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną/zmywaczem do paznokci potem lutownicą przygrzej wypalone końce ścieżek tak żeby stopiło laminat na przerwaniu ścieżki i próbuj łączyć je lekko pobielonym cyna drucikiem wyciągniętym z kabli. Zastanawiam się gdzie nie łączyło czy te sróbki 2 były niedokrecone z drugiej strony do pcb czy srobka od kabla była nie dokręcona przez użytkownika?
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 18 gru 2019, 20:37
- Lokalizacja: Niepołomice
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Odnośnie sabka ml 60 i jego dolnego zakresu napięcia 50V trochę za wysokie bo to 3.125 na ogniwo. Na jaka wartość wymienić wyżej wspomniany rezystor r15? Tak żeby np. To napięcie wynosiło 48V? Robił już to ktoś? 0.3V na cele przy pakiecie 60Ah to już konkretne pojemności zostają w aku nie wyczerpane.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
@automoto95
Przypuszczam że wynikło to z wady konstrukcyjnej. To mój pierwszy rower i upierałem się nad w plecaku, żeby łatwiej było wyciągać rower z piwnicy lub pociągu. Niestety mimo zastosowania grubych kabli i konkretnych wtyczek (podwójny Anderson), każde podłączenie powodowało przeskok iskry.
Drugą wadą było słabe usztywnienie przewodu zasilającego sterownik, co w połączeniu z kilkoma setkami kilometrów po lasach spowodowało luzy. Swoją drogą mniej podatne na takie błędy jest lutowanie kabli na stałe. Może przy okazji naprawy, jeśli sterownik odzyska sprawność, w miejsce tych śrub wlutuję grube przewody.
Teraz zanim dostanę lutownicę do takich precyzyjnych zabiegów jak regeneracja ścieżki, zająłem się skrzynką z laminatu w ramę
Przypuszczam że wynikło to z wady konstrukcyjnej. To mój pierwszy rower i upierałem się nad w plecaku, żeby łatwiej było wyciągać rower z piwnicy lub pociągu. Niestety mimo zastosowania grubych kabli i konkretnych wtyczek (podwójny Anderson), każde podłączenie powodowało przeskok iskry.
Drugą wadą było słabe usztywnienie przewodu zasilającego sterownik, co w połączeniu z kilkoma setkami kilometrów po lasach spowodowało luzy. Swoją drogą mniej podatne na takie błędy jest lutowanie kabli na stałe. Może przy okazji naprawy, jeśli sterownik odzyska sprawność, w miejsce tych śrub wlutuję grube przewody.
Teraz zanim dostanę lutownicę do takich precyzyjnych zabiegów jak regeneracja ścieżki, zająłem się skrzynką z laminatu w ramę
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Aha, jak w plecaku masz to do zasilania sterownika z baterii kup kable silikonowe 10awg są grube i jednocześnie bardzo elastyczne jak makaron przylutuj oczka/klemka i daj na wtyki xt60 a pod te śrubki do przykrecania kabli w sterowniku daj podkładki sprężynujące.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy u Was regen tez działa z opóźnieniem?
Pod przycisk od tempomatu, ktorego uzylem przez dwa lata raptem pare razy, podpialem regen i.. dziwnie dziala troche a moze przyzwyczailem sie do tego w duzym Sabku?
Edit:
10km z manetką caly czas w opór + praktycznie tylko hamowanie regenem i Mxus gorący, latem juz by odcięlo
Pod przycisk od tempomatu, ktorego uzylem przez dwa lata raptem pare razy, podpialem regen i.. dziwnie dziala troche a moze przyzwyczailem sie do tego w duzym Sabku?
Edit:
10km z manetką caly czas w opór + praktycznie tylko hamowanie regenem i Mxus gorący, latem juz by odcięlo
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Zauważyliście tez w swoich ML-ach taka dziwna rzecz, ze jak załączycie sterownik z 3speed-em ustawionym na max to nie działa ta największa prędkość, a dopiero jeśli załączycie sterownik z 3speed-em w środkowej pozycji (bez sygnału na przewodach) to wtedy umożliwia on załączenie max predkosci ?
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
U mnie;
1~40km/h
2~55km/h
3~65km/h
Zmienia się też nieznacznie moment.
Działa również z włączonym ogranicznikiem do 20km/h
1~40km/h
2~55km/h
3~65km/h
Zmienia się też nieznacznie moment.
Działa również z włączonym ogranicznikiem do 20km/h
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A jak zalaczysz sterownik z zalaczonym 3speedem na 3 to mozesz wtedy jechac te 65km\h?
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Tak, w sumie to teraz cały czas mam na trójce
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ja jak załączam sterownik z załączonym 3 biegiem to jedzie maksymalnie tyle co na 2 biegu i musze załączac sterownik z ustawionym 2 biegiem zeby 3 bieg działał Chyba mój ml jest jakis inny lub starsza wersja albo cos sie mu powaliło po ponad dwukrotnym podlaniu
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2019, 11:42
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Panowie jak podłączyć czujniki hamowania MS-BK-1R bezpośrednio do Sabvotona ML45?
Mają 3 przewody- czerwony, biały, czarny.
Wg instrukcji Sabvotona:
14. Biało-Czarny [sygnał] - Sygnał z klamki hamulcowej, sterowany GND
15. Biały [sygnał] - Sygnał z klamki hamulcowej, sterowany +12V
Mają 3 przewody- czerwony, biały, czarny.
Wg instrukcji Sabvotona:
14. Biało-Czarny [sygnał] - Sygnał z klamki hamulcowej, sterowany GND
15. Biały [sygnał] - Sygnał z klamki hamulcowej, sterowany +12V
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie wiem jaki masz ten wynalazek ale hamulec w tych sterownikach działa na zasadzie zwarcia ze sobą tych dwóch kabli 14. we wtyczce i kupujesz specjalna klamke hamulcową wychodzą z niej dwa kabelki i podłącza się je do kostki z punktu 14. A punkt 15. To mało ważne tam podajesz + 12v z przetwornicy od świateł i wtedy też zadziała hamulec w sterowniku
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Wyjeździłem na tym sterowniku trochę kilometrów w zestawie Mxus 3k turbo 16x4, sterownik ML65 60V, bateria 16s13p na Samsung 35E i opiszę jak działa selektor prędkości, ograniczenie 20 km/h, tempomat i manetka bo w tym wątku nie spotkałem dokładnej rozpiski a może się to komus przydać. Nie używałem jeszcze regena ani soft startu więc się teraz nie wypowiem na ten temat.
Generalnie są jakby dwa tryby pracy:
* Ograniczenie 20 km/h nieaktywne. Wtedy sterownik działa z max mocą, selektor mała prędkość, średnia prędkość, wysoka prędkość wpływa na limit prędkości. Manetka zadaje prędkość a nie moment obrotowy czy też moc w podobnym sensie jak w samochodzie albo motocyklu. Bywa to upierdliwe bo gdy zadana prędkość różni się od obecnej prędkości, to sterownik dąży do zadanej prędkości używając pełnej dostępnej mocy silnika. Przy ruszaniu albo w terenie machnięcie manetką może być to niebezpieczne. Wydaje mi się też, że selektor prędkości nie wpływa na zakres manetki tzn. powiedzmy że 50% manetki to jest 30 km/h bez względu czy selektor jest na małej, średniej czy dużej prędkości. Ma to plusy i minusy, minus to że dla małej prędkości spory zakres manetki jest nieużyteczny i nie pomaga to w precyzyjnym dawkowaniu mocy no a zaleta to jeśli wcisnę manetkę w opór i aktywuję tempomat (o tempomacie później), to wtedy przełaczając selektor prędkości sterownik będzie przechodził na małą, średnią i wysoką prędkość.
* Ograniczenie 20 km/h aktywne. Wtedy selektor prędkości działa tylko w dwóch stanach:
- mała prędkość = bieda prędkość i bieda moc. Na oko powiedzmy "tryb legalny", moim zdaniem użyteczny tylko do podprowadzania roweru z manetki w jakimś trudnym terenie albo dla kogoś nieobeznanego z rowerem.
-średnia lub duża prędkość. Bardzo fajny tryb na górskie podjazdy czy też singletracki. Dobija chyba do 18 km/h, pod dużę góry zwalnia i nie przekracza 1000-1200W (dokładnie nie pamiętam) i świetnie mi się nim podjeżdżało w trudnym terenie, czułem jakbym miał pewne i przewidywalne wspomaganie. Można wcisnąć manetkę w opór, aktywować tempomat i komfortowo jechać bez owaby że gdzieś wyrwie z pełną mocą pod jakiś pagórek a w razie czego szybkie kliknięcie klamką hamulcową i wspomaganie się rozłącza.
I tutaj ponarzekam że przydało by się przeslakowanie zakresu manetki tak żeby max wciśnięcie odpowiadało temu 20 km/h bo w rzeczywistości 20 km/h przypada przy 1/3 wciśnięcia manetki ale nie jest to wielki problem bo ja w tym trybie używam manetki dwustanowo, albo luz albo max.
* Tempomat. Świetna rzecz, wciskamy manetkę ile nam pasuje (rower nawet nie musi osiągnąć docelowej prędkości), naciskamy przycisk tempomatu i zapominamy o niej. Pod duże góry odrobinę zwolni ale utrzyma prędkość, przy dużym zjeździe zauważyłem że nawet załącza lekki regen na kilkadziesiąt wat (widziałem to na watomierzu z bms-a i lekko to też wyczuwalne) pomimo tego że nie aktywowałem regena. Drgnięcie manetką albo przyhamowanie, nawet lekki impuls z klamki żeby tylko czujnik na klamce załapał wychodzi z tempomatu czyli jakby manetka była na zero. Bardzo mi przypadł do gustu taki sposób obsługi bo nie trzeba tej manetki za dużo używać.
pozdrawiam
Remigiusz
Generalnie są jakby dwa tryby pracy:
* Ograniczenie 20 km/h nieaktywne. Wtedy sterownik działa z max mocą, selektor mała prędkość, średnia prędkość, wysoka prędkość wpływa na limit prędkości. Manetka zadaje prędkość a nie moment obrotowy czy też moc w podobnym sensie jak w samochodzie albo motocyklu. Bywa to upierdliwe bo gdy zadana prędkość różni się od obecnej prędkości, to sterownik dąży do zadanej prędkości używając pełnej dostępnej mocy silnika. Przy ruszaniu albo w terenie machnięcie manetką może być to niebezpieczne. Wydaje mi się też, że selektor prędkości nie wpływa na zakres manetki tzn. powiedzmy że 50% manetki to jest 30 km/h bez względu czy selektor jest na małej, średniej czy dużej prędkości. Ma to plusy i minusy, minus to że dla małej prędkości spory zakres manetki jest nieużyteczny i nie pomaga to w precyzyjnym dawkowaniu mocy no a zaleta to jeśli wcisnę manetkę w opór i aktywuję tempomat (o tempomacie później), to wtedy przełaczając selektor prędkości sterownik będzie przechodził na małą, średnią i wysoką prędkość.
* Ograniczenie 20 km/h aktywne. Wtedy selektor prędkości działa tylko w dwóch stanach:
- mała prędkość = bieda prędkość i bieda moc. Na oko powiedzmy "tryb legalny", moim zdaniem użyteczny tylko do podprowadzania roweru z manetki w jakimś trudnym terenie albo dla kogoś nieobeznanego z rowerem.
-średnia lub duża prędkość. Bardzo fajny tryb na górskie podjazdy czy też singletracki. Dobija chyba do 18 km/h, pod dużę góry zwalnia i nie przekracza 1000-1200W (dokładnie nie pamiętam) i świetnie mi się nim podjeżdżało w trudnym terenie, czułem jakbym miał pewne i przewidywalne wspomaganie. Można wcisnąć manetkę w opór, aktywować tempomat i komfortowo jechać bez owaby że gdzieś wyrwie z pełną mocą pod jakiś pagórek a w razie czego szybkie kliknięcie klamką hamulcową i wspomaganie się rozłącza.
I tutaj ponarzekam że przydało by się przeslakowanie zakresu manetki tak żeby max wciśnięcie odpowiadało temu 20 km/h bo w rzeczywistości 20 km/h przypada przy 1/3 wciśnięcia manetki ale nie jest to wielki problem bo ja w tym trybie używam manetki dwustanowo, albo luz albo max.
* Tempomat. Świetna rzecz, wciskamy manetkę ile nam pasuje (rower nawet nie musi osiągnąć docelowej prędkości), naciskamy przycisk tempomatu i zapominamy o niej. Pod duże góry odrobinę zwolni ale utrzyma prędkość, przy dużym zjeździe zauważyłem że nawet załącza lekki regen na kilkadziesiąt wat (widziałem to na watomierzu z bms-a i lekko to też wyczuwalne) pomimo tego że nie aktywowałem regena. Drgnięcie manetką albo przyhamowanie, nawet lekki impuls z klamki żeby tylko czujnik na klamce załapał wychodzi z tempomatu czyli jakby manetka była na zero. Bardzo mi przypadł do gustu taki sposób obsługi bo nie trzeba tej manetki za dużo używać.
pozdrawiam
Remigiusz
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2019, 11:42
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Mi chodzi o to, żeby po naciśnięciu hamulca silnik przestawał pracować. Tj. np wyłączył się tempomat, czy jeśli żona będzie cisnęła gaz i jednocześnie zahamuje klamką, to żeby odcięło prąd.automoto95 pisze: ↑13 cze 2020, 23:13Nie wiem jaki masz ten wynalazek ale hamulec w tych sterownikach działa na zasadzie zwarcia ze sobą tych dwóch kabli 14. we wtyczce i kupujesz specjalna klamke hamulcową wychodzą z niej dwa kabelki i podłącza się je do kostki z punktu 14. A punkt 15. To mało ważne tam podajesz + 12v z przetwornicy od świateł i wtedy też zadziała hamulec w sterowniku
To te czujniki: https://pl.aliexpress.com/item/33008596433.html
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Na tym sterowniku mi to działa własnie w taki sposób.Powerarmor pisze: ↑26 cze 2020, 14:09Mi chodzi o to, żeby po naciśnięciu hamulca silnik przestawał pracować. Tj. np wyłączył się tempomat, czy jeśli żona będzie cisnęła gaz i jednocześnie zahamuje klamką, to żeby odcięło prąd.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Mi chodzi o to, żeby po naciśnięciu hamulca silnik przestawał pracować. Tj. np wyłączył się tempomat, czy jeśli żona będzie cisnęła gaz i jednocześnie zahamuje klamką, to żeby odcięło prąd.
To te czujniki: https://pl.aliexpress.com/item/33008596433.html
[/quote]
I Tak właśnie to działa po naciśnięciu silnik przestaje pracować
To te czujniki: https://pl.aliexpress.com/item/33008596433.html
[/quote]
I Tak właśnie to działa po naciśnięciu silnik przestaje pracować
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2019, 11:42
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dzięki za podpowiedzi. Dodzwoniłem się do Nexuna i powiedzieli mi, że tych czujników które kupiłem się nie da podłączyć pod Sabvotona.
- set
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sie 2019, 9:55
- Lokalizacja: Fotel
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy czy ML 60 ma zabezpieczenie termiczne ? Jeśli tak to jak ono działa (zakres temperatur)? zmniejsza moc czy wyławiacza sterownik ?
falcon v2 - v3 3K-Turbo - Sabvoton ML60 - 20s14p Sony NC1
- moonkagliwicee
- Forumowicz
- Posty: 294
- Rejestracja: 21 cze 2019, 9:42
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ile na dluzsza mete jest w stanie zniesc ml7260? Majfrendy maja na stanie wersje ml7280 i jestem ciekaw zywotnosci takiego sterownika zakladajac, ze zostal on poprostu podlany tak jak sie to robi w domowych warunkach
Dark eCruiser - mxus xf08c, bidon 36v 13Ah, sterownik lishui 18A max
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
To Kup normalną klamke szukaj na Allegro pod nazwą klamka ebike i muszą z niej wychodzić dwa kable w kostce np taka klamka będzie działać na 100 % : https://allegro.pl/oferta/prawa-manetka ... gKXIvD_BwEPowerarmor pisze: ↑02 lip 2020, 15:13Dzięki za podpowiedzi. Dodzwoniłem się do Nexuna i powiedzieli mi, że tych czujników które kupiłem się nie da podłączyć pod Sabvotona.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Witam,
Czy wiecie Panowie może, co autor miał na myśli że sterowniki Ml 60 55A nie współpracuje z silnikami - Nine Continent 280x wersja na kasetę?
Taka informacja widnieje na stronie sklepu Nexun.pl
Dobrze by było jakby Tas się wypowiedział.
Ktoś z forumowiczów(nie pamiętam kto) miał u siebie sterownik Ml 60 i silnik Nine Continent i wszystko śmigało jak należy.
Czy wiecie Panowie może, co autor miał na myśli że sterowniki Ml 60 55A nie współpracuje z silnikami - Nine Continent 280x wersja na kasetę?
Taka informacja widnieje na stronie sklepu Nexun.pl
Dobrze by było jakby Tas się wypowiedział.
Ktoś z forumowiczów(nie pamiętam kto) miał u siebie sterownik Ml 60 i silnik Nine Continent i wszystko śmigało jak należy.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
wiekszosc tych silnikow ma nawoj z ktorym sinusy i wektory nie dzialaja prawidlowo, podobna sytuacja jak z bionxami
nie wszystkie ale jednak wiele
nie wszystkie ale jednak wiele
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 mar 2018, 16:06
- Lokalizacja: Iława
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Co do tego sterownika ML60 i sabvotona mini 7245 dla tych którzy się zastanowiaja nad tymi dwoma to dużo lepszym wyborem będzie ML60 testowałem oba i mogę powiedzieć że ten mini to jest lipa nie nadaje się w teren czy do crawlingu ustaje na górkach i dopiero dodanie gazu pomaga pokonać przeszkodę poczym wystrzela po pokonaniu przeszkody podczas wolnej jazdy na ml moment pełny jest od razu on nie pyta on mieli od razu na wolnych obrotach silnika być morze ml60 ma jesze większy moment startowy niż blokowiec gt1500 a tempomat w mini działa tylko na płaskiej i równej nawieszchni a po nierównej sam zwalnia a z górki sam przyspiesza a na ml60 tempomat nigdy nie zwalnia działa idealnie i do tego ml60 ma lepszy soft start w mini jest jakiś lekkie szarpnięcia przy ruszaniu to morze uszkodzać zębatki w silniku lub rozbijać blokady obrotu osi silnika te programowanie w mini można se o dupę potłuc bo nie dają zadowalającego efektu lub prawie niewidocznego także najlepszym wyborem jest ml60 samo sterowanie manetki ma lepsze i płynniejsze nawet bez soft startu najlepiej od razu brać ml60 bo ml45 jest ma słabszy amperaz więc lepiej dopłacić.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Testowales mini przy maksymalnych ustawieniach pradu aku i fazowego i był słabszy od ml ?automoto95 pisze: ↑02 sie 2020, 21:32Co do tego sterownika ML60 i sabvotona mini 7245 dla tych którzy się zastanowiaja nad tymi dwoma to dużo lepszym wyborem będzie ML60 testowałem oba i mogę powiedzieć że ten mini to jest lipa nie nadaje się w teren czy do crawlingu ustaje na górkach i dopiero dodanie gazu pomaga pokonać przeszkodę poczym wystrzela po pokonaniu przeszkody podczas wolnej jazdy na ml moment pełny jest od razu on nie pyta on mieli od razu na wolnych obrotach silnika być morze ml60 ma jesze większy moment startowy niż blokowiec gt1500 a tempomat w mini działa tylko na płaskiej i równej nawieszchni a po nierównej sam zwalnia a z górki sam przyspiesza a na ml60 tempomat nigdy nie zwalnia działa idealnie i do tego ml60 ma lepszy soft start w mini jest jakiś lekkie szarpnięcia przy ruszaniu to morze uszkodzać zębatki w silniku lub rozbijać blokady obrotu osi silnika te programowanie w mini można se o dupę potłuc bo nie dają zadowalającego efektu lub prawie niewidocznego także najlepszym wyborem jest ml60 samo sterowanie manetki ma lepsze i płynniejsze nawet bez soft startu najlepiej od razu brać ml60 bo ml45 jest ma słabszy amperaz więc lepiej dopłacić.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Tak dawałem, i po 300a wszędzie ale już przy 180a nie było żadnych popraw pewnie wynika to z tego że w sabkach mini i tych dużych 72150 niestety jest sterowanie momentem z manetki co jest lipne bo siła narasta wraz z wychyleniem manetki a w ml jest sterowanie prędkością z manetki i to jest lepsze i już przy małych wychyleniach manetki jest pełna siła na kole i tak być powinno.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pierwszy raz czytam, że sterownie momentem to lipa
Niewyobrażam sobie jazdy z manetką regulującą prędkość przy 100, 200A czy tam wiecej amperów.
To tak, jakbyś jeździł autem, gdzie zamiast pedału gazu masz przełącznik I/O.
W klasycznym FOC'u po odkreceniu na maksa masz pełny moment od Ciebie zależy w ktorym momencie chcesz go wykorzystać.
ML pomimo, ze to wektor, dziala jak blokowiec - liniowo
Niewyobrażam sobie jazdy z manetką regulującą prędkość przy 100, 200A czy tam wiecej amperów.
To tak, jakbyś jeździł autem, gdzie zamiast pedału gazu masz przełącznik I/O.
W klasycznym FOC'u po odkreceniu na maksa masz pełny moment od Ciebie zależy w ktorym momencie chcesz go wykorzystać.
ML pomimo, ze to wektor, dziala jak blokowiec - liniowo
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Wystarczy włączyć soft start i wtedy nie jest zero jedynkowo a jednoczesnie moment startowy nadal pozostaje mocny jak w blokowcu co już też sprawdzałem i przy 100a da radę ludzie podkręcają ml60 do 80a który jest sterowany prędkością i jest ok sterowanie momentem nie nadaje się do krawlingu w terenie każdorazowo trzeba machnąć gazem żeby pokonać przeszkodę bo go zatrzymuje co jest mało wygodne a w ml trzymam gaz cały czas na tak samo niskim poziomie i nieustaje dlatego właśnie że działa liniowo spróbuję jeszcze pogrzebać w innych ust. w mini może coś się zmieni.
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Kolejne 200 km wpadło na tym sterowniku i kilka wniosków.
Wcześniejsze pytanie o zabezpieczenie termiczne, tak sterownik ma zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem samego siebie ale nie ma zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem silnika. Albo bimetal w silniku albo zewnętrzny pomiar temperatury. W rowerze żony wstawiłem prosty układ na komparatorze, podłączony do silnikowego czujnika KTY83, ustawiony na 120 stopni przy przekroczeniu tej temperatury daje sygnał hamowania i dodatkowo włącza buzzer akustyczny.
Znalazłem dwa błędy, zarówno w moim ML65 jak i żony ML45, pierwszy: manetka na zero, aktywacja ograniczenia do 25km/h, pierwsze użycie manetki jest w trybie bez ograniczenia, trzeba manetkę odpuścić do zera i dopiero wtedy działa z ograniczeniem, trochę to upierdliwe w praktyce, dojeżdżam na idle do wzniesienia albo ciężkiego terenu więc aktywuję ograniczenia 25km/h, używam manetki no i strzał mocy, prawie spadam z roweru.
drugi: manetka na zero, ograniczenie 25km/h wyłaczone, jedziemy 30 km/h lub więcej, aktywujemy ograniczenie 25km/h i wtedy ruszenie manetką powoduje potężne hamowanie sterownikiem, mimo że hamowanie regeneracyjne mam nieaktywne. Trzeba więc uważać z włączniem/wyłaczaniem tego ograniczenia 25km/h, po jego zmianie pierwsze użycie manetki bywa zaskakujące.
Sterowanie momentem vs prędkością. Trudno mi porównywać bo nie jeździłem na innym sterowniku, sterowanie prędkością szczególnie w połączeniu z tempomatem bardzo mi się podoba, po nabraniu wprawy ogranicza używanie manetki, co mi nie pasuje w tym sterowniku to że rzadko kiedy uzywam zakresu manetki > 50% bo nie jeżdżę z takimi prędkościami przez to sterowanie jest nieprecyzyjne przy małych prędkościach.
Z moich obserwacji działania, wygląda mi że za sterowaniem prędkością stoi sterownik PID, składową I widać w sytuacji gdy nagle z płaskiego zrobi się góra, wtedy prędkość np 30km/h z płaskiego spadnie na początku podjazdu do 15km/h żeby po około 1-2 sekundy wzrosła do ok 25-27km/h, widać tyle czasu potrzeba aby składowa się skumulowała I zadziałała.
Wcześniejsze pytanie o zabezpieczenie termiczne, tak sterownik ma zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem samego siebie ale nie ma zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem silnika. Albo bimetal w silniku albo zewnętrzny pomiar temperatury. W rowerze żony wstawiłem prosty układ na komparatorze, podłączony do silnikowego czujnika KTY83, ustawiony na 120 stopni przy przekroczeniu tej temperatury daje sygnał hamowania i dodatkowo włącza buzzer akustyczny.
Znalazłem dwa błędy, zarówno w moim ML65 jak i żony ML45, pierwszy: manetka na zero, aktywacja ograniczenia do 25km/h, pierwsze użycie manetki jest w trybie bez ograniczenia, trzeba manetkę odpuścić do zera i dopiero wtedy działa z ograniczeniem, trochę to upierdliwe w praktyce, dojeżdżam na idle do wzniesienia albo ciężkiego terenu więc aktywuję ograniczenia 25km/h, używam manetki no i strzał mocy, prawie spadam z roweru.
drugi: manetka na zero, ograniczenie 25km/h wyłaczone, jedziemy 30 km/h lub więcej, aktywujemy ograniczenie 25km/h i wtedy ruszenie manetką powoduje potężne hamowanie sterownikiem, mimo że hamowanie regeneracyjne mam nieaktywne. Trzeba więc uważać z włączniem/wyłaczaniem tego ograniczenia 25km/h, po jego zmianie pierwsze użycie manetki bywa zaskakujące.
Sterowanie momentem vs prędkością. Trudno mi porównywać bo nie jeździłem na innym sterowniku, sterowanie prędkością szczególnie w połączeniu z tempomatem bardzo mi się podoba, po nabraniu wprawy ogranicza używanie manetki, co mi nie pasuje w tym sterowniku to że rzadko kiedy uzywam zakresu manetki > 50% bo nie jeżdżę z takimi prędkościami przez to sterowanie jest nieprecyzyjne przy małych prędkościach.
Z moich obserwacji działania, wygląda mi że za sterowaniem prędkością stoi sterownik PID, składową I widać w sytuacji gdy nagle z płaskiego zrobi się góra, wtedy prędkość np 30km/h z płaskiego spadnie na początku podjazdu do 15km/h żeby po około 1-2 sekundy wzrosła do ok 25-27km/h, widać tyle czasu potrzeba aby składowa się skumulowała I zadziałała.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Bo pomiar na czujniku jest wadliwy. Ze wzgledu na wspolna mase i bliskosc przewodow fazowych odczyt jest przeklamany podczas jazdy, wg mnie jedynym skutecznym zabezpieczeniem jest wklejony termik NO albo NC. Teraz przez wadliwy element nie mam odciecia na termiku (sklep sprzedal mi termik NO 50*C zamiast 120*C) i wskazania na watomierzu są zupelnie bezsensowne - przy przyspieszaniu 120*C, po odpuszczeniu manetki wraca na 70*C. Nie dziwie sie, ze ludziom z pomiarem na sterowniku odcina tak częstoroland pisze: ↑05 sie 2020, 9:14Kolejne 200 km wpadło na tym sterowniku i kilka wniosków.
Wcześniejsze pytanie o zabezpieczenie termiczne, tak sterownik ma zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem samego siebie ale nie ma zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem silnika. Albo bimetal w silniku albo zewnętrzny pomiar temperatury. W rowerze żony wstawiłem prosty układ na komparatorze, podłączony do silnikowego czujnika KTY83, ustawiony na 120 stopni przy przekroczeniu tej temperatury daje sygnał hamowania i dodatkowo włącza buzzer akustyczny.
Znalazłem dwa błędy, zarówno w moim ML65 jak i żony ML45, pierwszy: manetka na zero, aktywacja ograniczenia do 25km/h, pierwsze użycie manetki jest w trybie bez ograniczenia, trzeba manetkę odpuścić do zera i dopiero wtedy działa z ograniczeniem, trochę to upierdliwe w praktyce, dojeżdżam na idle do wzniesienia albo ciężkiego terenu więc aktywuję ograniczenia 25km/h, używam manetki no i strzał mocy, prawie spadam z roweru.
drugi: manetka na zero, ograniczenie 25km/h wyłaczone, jedziemy 30 km/h lub więcej, aktywujemy ograniczenie 25km/h i wtedy ruszenie manetką powoduje potężne hamowanie sterownikiem, mimo że hamowanie regeneracyjne mam nieaktywne. Trzeba więc uważać z włączniem/wyłaczaniem tego ograniczenia 25km/h, po jego zmianie pierwsze użycie manetki bywa zaskakujące.
Sterowanie momentem vs prędkością. Trudno mi porównywać bo nie jeździłem na innym sterowniku, sterowanie prędkością szczególnie w połączeniu z tempomatem bardzo mi się podoba, po nabraniu wprawy ogranicza używanie manetki, co mi nie pasuje w tym sterowniku to że rzadko kiedy uzywam zakresu manetki > 50% bo nie jeżdżę z takimi prędkościami przez to sterowanie jest nieprecyzyjne przy małych prędkościach.
Z moich obserwacji działania, wygląda mi że za sterowaniem prędkością stoi sterownik PID, składową I widać w sytuacji gdy nagle z płaskiego zrobi się góra, wtedy prędkość np 30km/h z płaskiego spadnie na początku podjazdu do 15km/h żeby po około 1-2 sekundy wzrosła do ok 25-27km/h, widać tyle czasu potrzeba aby składowa się skumulowała I zadziałała.
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Znowu u mnie mam problem z termikami chyba zła partia. Po zadziałaniu nie rozłączają się z powrotem. Cały czas są zwarte nie raz po kilka godzin dopiero po czasie rozwierają masę. Czujnik no podłączony do hamulców. Silnik zimny. Byłem zmuszony podłączyć czujnik temp do kilku konstrukcji. Jednak pokazuja dobrze temp. Qs 205 v3 kty83 sabek. Oczywiście termiki w metalowej obudowie 140 no. Na stole działają dobrze. Nie ma nic do nich podłączone. Jedynie masa z halli i do złącza hamowania gnd sabek.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
To masz to samo, mnie zwierał przy 45-50*C i rozwieral po 2-3 godzinach. A na obudowie jak byk 120*C...ap0f1s pisze: ↑05 sie 2020, 9:54Znowu u mnie mam problem z termikami chyba zła partia. Po zadziałaniu nie rozłączają się z powrotem. Cały czas są zwarte nie raz po kilka godzin dopiero po czasie rozwierają masę. Czujnik no podłączony do hamulców. Silnik zimny. Byłem zmuszony podłączyć czujnik temp do kilku konstrukcji. Jednak pokazuja dobrze temp. Qs 205 v3 kty83 sabek. Oczywiście termiki w metalowej obudowie 140 no. Na stole działają dobrze. Nie ma nic do nich podłączone. Jedynie masa z halli i do złącza hamowania gnd sabek.
Zglosilem reklamacje, dostalem nowe, przetestowalem we wrzątku i niby są okej, wkleje i sie okaze.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:01
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A właczaleś soft start dwa niebieskie kabelki podłączone że sobą? wtedy sterowanie jest bardziej precyzyjne i już nie ma bardziej precyzyjnego sterowania w innych konkurencyjnych popularnych sterownikach takich jak gt1500 lub sabvoton mini które sam testowałem i porównywałem z kolei sterowanie momentem takie jak w np. sterowniku sabvoton mini ma swoje wady i waśnie ty jeździsz z niskimi prędkościami to ciężko było by ci utrzymać ta prędkość jeżeli jedziesz po nierównym terenie chyba że po asfalcie to wtedy jest ok sterowanie momentem ma słaby moment właśnie na niskich prędkościach więc dodanie gazu w celu zwiększenia momentu bo np ustał na górce czy w dołku powoduje wystrzelenie z siodełka takie coś nie występuje przy sterowaniu prędkością bo ten ma taki moment na niskich prędkościach że nie ustaje na dołkach a tempomat nie działa dobrze w sterowniku ze sterowaniem momentem bo zwalnia sam lub przyspiesza sam jeśli jedziesz pod górkę jak na prostej to w miarę jest okroland pisze: ↑05 sie 2020, 9:14Kolejne 200 km wpadło na tym sterowniku i kilka wniosków.
Wcześniejsze pytanie o zabezpieczenie termiczne, tak sterownik ma zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem samego siebie ale nie ma zabezpieczenia termicznego przed przegrzaniem silnika. Albo bimetal w silniku albo zewnętrzny pomiar temperatury. W rowerze żony wstawiłem prosty układ na komparatorze, podłączony do silnikowego czujnika KTY83, ustawiony na 120 stopni przy przekroczeniu tej temperatury daje sygnał hamowania i dodatkowo włącza buzzer akustyczny.
Znalazłem dwa błędy, zarówno w moim ML65 jak i żony ML45, pierwszy: manetka na zero, aktywacja ograniczenia do 25km/h, pierwsze użycie manetki jest w trybie bez ograniczenia, trzeba manetkę odpuścić do zera i dopiero wtedy działa z ograniczeniem, trochę to upierdliwe w praktyce, dojeżdżam na idle do wzniesienia albo ciężkiego terenu więc aktywuję ograniczenia 25km/h, używam manetki no i strzał mocy, prawie spadam z roweru.
drugi: manetka na zero, ograniczenie 25km/h wyłaczone, jedziemy 30 km/h lub więcej, aktywujemy ograniczenie 25km/h i wtedy ruszenie manetką powoduje potężne hamowanie sterownikiem, mimo że hamowanie regeneracyjne mam nieaktywne. Trzeba więc uważać z włączniem/wyłaczaniem tego ograniczenia 25km/h, po jego zmianie pierwsze użycie manetki bywa zaskakujące.
Sterowanie momentem vs prędkością. Trudno mi porównywać bo nie jeździłem na innym sterowniku, sterowanie prędkością szczególnie w połączeniu z tempomatem bardzo mi się podoba, po nabraniu wprawy ogranicza używanie manetki, co mi nie pasuje w tym sterowniku to że rzadko kiedy uzywam zakresu manetki > 50% bo nie jeżdżę z takimi prędkościami przez to sterowanie jest nieprecyzyjne przy małych prędkościach.
Z moich obserwacji działania, wygląda mi że za sterowaniem prędkością stoi sterownik PID, składową I widać w sytuacji gdy nagle z płaskiego zrobi się góra, wtedy prędkość np 30km/h z płaskiego spadnie na początku podjazdu do 15km/h żeby po około 1-2 sekundy wzrosła do ok 25-27km/h, widać tyle czasu potrzeba aby składowa się skumulowała I zadziałała.
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Włączyłem ten soft start w rowerze żony, jej to zachowanie przypadło do gustu, rower nie jest tak narowisty, mi natomiast nie podoba się, sterowanie jest zbyt mułowate i w swoim rowerze pozostawiam bez soft startu.automoto95 pisze: ↑05 sie 2020, 22:38A właczaleś soft start dwa niebieskie kabelki podłączone że sobą?
pozdrawiam
Remigiusz
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
U mnie ograniczenie do 25km/h (dokładniej do 20''tu) działa za każdym razem.
Co do pomiaru temp. w dużym sabku podczas przyspieszania jest niższa niz na postoju, a to raczej nic dobrego, różnica jakieś ~17-20st. Odcięcie mam ust. na 110.
Co do pomiaru temp. w dużym sabku podczas przyspieszania jest niższa niz na postoju, a to raczej nic dobrego, różnica jakieś ~17-20st. Odcięcie mam ust. na 110.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jaką max prędkość osiągnie ml60 na 16s + koło 28"?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
sorry mój błąd. Zapomniałem o silniku. Mxus 7x9 30h
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
-
- Forumowicz
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19