Możesz to rozwinąć? Coś pokręciłeś
Silnik wolnobieżny + duży prąd?
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
- Zxc843
- Forumowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
- Lokalizacja: Kraków
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Kupię silnik Mxus 30h 10x6
Odkręcasz manetkę, sterownik przyśpiesza łagodnie do 25km/h po czym płynie już max prąd fazowy, ale
wolnobieżny silnik powyżej iluś tam km/h już nie chce prądu i nie przyśpiesza tak żwawo
Silniki wolnobieżne nie służą do budowy silniejszych ebajków tylko służą do tego aby można było je zasilać z mniejszego prądu przy podobnym efekcie jak silniki o jakichś fajnych pośrednich nawojach.
wolnobieżny silnik powyżej iluś tam km/h już nie chce prądu i nie przyśpiesza tak żwawo
Silniki wolnobieżne nie służą do budowy silniejszych ebajków tylko służą do tego aby można było je zasilać z mniejszego prądu przy podobnym efekcie jak silniki o jakichś fajnych pośrednich nawojach.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 207
- Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51
Re: Silnik wolnobieżny + duży prąd?
Silnik np. Mxus 30h , 7x9 ma znamionowy prąd 30 Amper i napięcie 48V .
Oczywiśnie możesz go 20% przeciążać bez przeszkody , byle nie miał oporów w rozpędzeniu czyli pod górkę, wtedy zmniejszasz do minimum prąd i powoli sobie wjeżdżasz pod górkę
Takim według mnie jego maksymalnym obciążeniem z radiatorem powinno być max 60V 40 Amper i to nie przez długi okres czasu.
Ja sam taki silnik mam i bede go testował po to wziąłem sterownik Sabvoton MINI by sobie ustawiać parametry pod górkę i z górki czy na prostej
Jak dasz radiator Hubsink to oszczędzisz magnesy bardziej je schłodzisz wiec przy kolejnym rozbujaniu silnika nie bedzie utraty momentu .
Ważne by nie przegrzewać magnesów bo jak złapią Ci 150 stopni to już ten moment spadnie , bedzie słabszy .
Dlatego ważne by go nie przegrzewać .
Według informacji co znalazłem to dobrze jest ograniczyć prąd maksymalny na 40 Amper , a pod górkę to liczyć duże straty na grzanie więc jak najmniejszy prąd . Oczywiście przez to dynamicznie nie wjedziesz pod górkę ale za to wjedziesz tak jak bys pedałował z 5 km/h, chyba że go wcześniej rozpędzisz to nie będzie problemu wjechać nawet szybciej . Ważne byś pod górkę ograniczył mu moc - taka moja rada . Jak chcesz jezdzisz dynamicznie i bez przeszkód pod górki to wtedy lepiej brać mocniejszy silnik jak tas radzi czyli mxus 3k turbo, ale to już masz na kole 10 kg wiec odczujesz ten ciężar w porównaniu do 6kg 30h jest to jednak spora różnica i ja bym się poważnie zastanowił nad silnikiem do ebike 3k turbo czy to jest bezpieczne .
A jeszcze najważniejsze w temacie moment 85Nm jest przy prądzie 30 Amper według tego co na nexun pisze . Wystarczy sobie wzór na moment zapamiętać T= I*c . c- strumień silnika , wartość stała powinna być podana przez producenta. łatwo wyliczyć jeśli nexun podaje 30 Amper przy 85Nm .
Jak dasz 5 Amper to też moment masz mniejszy . Pełny powinien być przy 30 Amperach , tak na logikę , a sinus sterowniki KT nie daja od razu pełnego prądu tylko łagodnie zwiększają prąd i napięcie - taki soft start . Na pewno osiągniesz jego maksymalny moment jak pójdzie do niego 30 Amper i 48V lub 60V v.
Oczywiśnie możesz go 20% przeciążać bez przeszkody , byle nie miał oporów w rozpędzeniu czyli pod górkę, wtedy zmniejszasz do minimum prąd i powoli sobie wjeżdżasz pod górkę
Takim według mnie jego maksymalnym obciążeniem z radiatorem powinno być max 60V 40 Amper i to nie przez długi okres czasu.
Ja sam taki silnik mam i bede go testował po to wziąłem sterownik Sabvoton MINI by sobie ustawiać parametry pod górkę i z górki czy na prostej
Jak dasz radiator Hubsink to oszczędzisz magnesy bardziej je schłodzisz wiec przy kolejnym rozbujaniu silnika nie bedzie utraty momentu .
Ważne by nie przegrzewać magnesów bo jak złapią Ci 150 stopni to już ten moment spadnie , bedzie słabszy .
Dlatego ważne by go nie przegrzewać .
Według informacji co znalazłem to dobrze jest ograniczyć prąd maksymalny na 40 Amper , a pod górkę to liczyć duże straty na grzanie więc jak najmniejszy prąd . Oczywiście przez to dynamicznie nie wjedziesz pod górkę ale za to wjedziesz tak jak bys pedałował z 5 km/h, chyba że go wcześniej rozpędzisz to nie będzie problemu wjechać nawet szybciej . Ważne byś pod górkę ograniczył mu moc - taka moja rada . Jak chcesz jezdzisz dynamicznie i bez przeszkód pod górki to wtedy lepiej brać mocniejszy silnik jak tas radzi czyli mxus 3k turbo, ale to już masz na kole 10 kg wiec odczujesz ten ciężar w porównaniu do 6kg 30h jest to jednak spora różnica i ja bym się poważnie zastanowił nad silnikiem do ebike 3k turbo czy to jest bezpieczne .
A jeszcze najważniejsze w temacie moment 85Nm jest przy prądzie 30 Amper według tego co na nexun pisze . Wystarczy sobie wzór na moment zapamiętać T= I*c . c- strumień silnika , wartość stała powinna być podana przez producenta. łatwo wyliczyć jeśli nexun podaje 30 Amper przy 85Nm .
Jak dasz 5 Amper to też moment masz mniejszy . Pełny powinien być przy 30 Amperach , tak na logikę , a sinus sterowniki KT nie daja od razu pełnego prądu tylko łagodnie zwiększają prąd i napięcie - taki soft start . Na pewno osiągniesz jego maksymalny moment jak pójdzie do niego 30 Amper i 48V lub 60V v.
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Silnik wolnobieżny + duży prąd?
A widziales kiedys zeby magnesy sie rozgrzaly do 150 stopni? Bo ja nie, nawet kiedy na uzwojeniu jest 150 Magnesow w takim silniczku praktycznie nie przegrzejesz, a spadek mocy/momentu bylby widoczny do notorycznym przegrzewaniu go przez bardzo dlugi okres czasudaniel89 pisze: ↑30 cze 2020, 9:57Silnik np. Mxus 30h , 7x9 ma znamionowy prąd 30 Amper i napięcie 48V .
Oczywiśnie możesz go 20% przeciążać bez przeszkody , byle nie miał oporów w rozpędzeniu czyli pod górkę, wtedy zmniejszasz do minimum prąd i powoli sobie wjeżdżasz pod górkę
Takim według mnie jego maksymalnym obciążeniem z radiatorem powinno być max 60V 40 Amper i to nie przez długi okres czasu.
Ja sam taki silnik mam i bede go testował po to wziąłem sterownik Sabvoton MINI by sobie ustawiać parametry pod górkę i z górki czy na prostej
Jak dasz radiator Hubsink to oszczędzisz magnesy bardziej je schłodzisz wiec przy kolejnym rozbujaniu silnika nie bedzie utraty momentu .
Ważne by nie przegrzewać magnesów bo jak złapią Ci 150 stopni to już ten moment spadnie , bedzie słabszy .
Dlatego ważne by go nie przegrzewać .
Według informacji co znalazłem to dobrze jest ograniczyć prąd maksymalny na 40 Amper , a pod górkę to liczyć duże straty na grzanie więc jak najmniejszy prąd . Oczywiście przez to dynamicznie nie wjedziesz pod górkę ale za to wjedziesz tak jak bys pedałował z 5 km/h, chyba że go wcześniej rozpędzisz to nie będzie problemu wjechać nawet szybciej . Ważne byś pod górkę ograniczył mu moc - taka moja rada . Jak chcesz jezdzisz dynamicznie i bez przeszkód pod górki to wtedy lepiej brać mocniejszy silnik jak tas radzi czyli mxus 3k turbo, ale to już masz na kole 10 kg wiec odczujesz ten ciężar w porównaniu do 6kg 30h jest to jednak spora różnica i ja bym się poważnie zastanowił nad silnikiem do ebike 3k turbo czy to jest bezpieczne .
A jeszcze najważniejsze w temacie moment 85Nm jest przy prądzie 30 Amper według tego co na nexun pisze . Wystarczy sobie wzór na moment zapamiętać T= I*c . c- strumień silnika , wartość stała powinna być podana przez producenta. łatwo wyliczyć jeśli nexun podaje 30 Amper przy 85Nm .
Jak dasz 5 Amper to też moment masz mniejszy . Pełny powinien być przy 30 Amperach , tak na logikę , a sinus sterowniki KT nie daja od razu pełnego prądu tylko łagodnie zwiększają prąd i napięcie - taki soft start . Na pewno osiągniesz jego maksymalny moment jak pójdzie do niego 30 Amper i 48V lub 60V v.
-
- Forumowicz
- Posty: 207
- Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51
Re: Silnik wolnobieżny + duży prąd?
Nie widziałem by magnesy rozgrzewały się do 150 stopni . Trzeba to zmierzyć. Dla bepieczeństwa lepieć dać radiator . Przy temp. powyżej 100 stopni też mogą powoli tracić swoją wytrzymałość, zależne jest to od tego jakiego rodzaju na jaką temperaturę masz zamontowane magnesy w silniku. Dlatego też nie rozumiem jak ktoś daje ferrofluid i przez magnesy ciepło wytrąca z silnika dodatkowo je przegrzewając ...