Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: ap0f1s »

To już lepiej kupować hamulce tektro. Nie trzeba odpowietrzać po wymianie kloców są lepiej wykonane i także mają wbudowane czujniki. Do tego wersje tektro hd730 4 tłoczki hamują dużo mocniej niz jakikolwiek Magura.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: sta-szek »

ap0f1s pisze:
28 kwie 2020, 16:52
To już lepiej kupować hamulce tektro. Nie trzeba odpowietrzać po wymianie kloców są lepiej wykonane i także mają wbudowane czujniki. Do tego wersje tektro hd730 4 tłoczki hamują dużo mocniej niz jakikolwiek Magura.
chętnie. tylko nie ma gdzie kupić... :(
Paweł
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 17 mar 2018, 22:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: Paweł »

sta-szek pisze:
28 kwie 2020, 15:52
co do korby to wolałbym z jedną tarczą gotową jak mam kupywać. mniej roboty.
jak wolisz, ścięcie nitów flexem to minuta roboty i tarczy nie ma :)
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: ap0f1s »

Zamawiam z chin tylko. Dzisiaj złożyłem zamówienie jednak czas oczekiwania to 50dni.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: equid »

Na bazarku swego czasu były te hamulce, poszukaj ;)
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: ap0f1s »

Były 725 które ja zabrałem. hd730 są duzo lepsze.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: Goliath »

grafffik pisze:
10 kwie 2020, 7:31
hd725
obejmy kompatybilne z I-spec II®
klamka na 2 palce
ceramiczne klocki w standardzie

hd730
obejmy uniwersalne
klamka na 4 palce
spiekane klocki w standardzie
większy skok tłoka, kompatybilne z tarczami wentylowanymi
ponad 100gr cięższe od hd725
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: ap0f1s »

Tutaj masz jak wyglądają koło siebie. Różnice czuć duzą. Sam używam jeszcze z tarczami 220m magury i jest mega mocne hamowanie. Tak samo mam wrażenie, że nie trzeba wkładać tyle siły , aby zachamować w porówaniu z hd725. Zacisk jest dużo większy od 725. Mam nadzieje tylko, że tarcze magura 220mm dadzą rade i wytrzymają siłę hamowanie tektro hd730. Musze po testować w terenie. Shimano Ice Tech jest zbyt słabe i szybko ją wygina przy tym hamulcu. Jak dla mnie siła hamowania, wbudowane czujniki, serwis to najlepsze hamulce za tą cenę.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
https://photos.app.goo.gl/CcvNv1mKFyzpWeDs9
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: sta-szek »

znalazłem hamulce tektro tylko że one są NC, idzie to przerobić na NO?
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: Dede »

Sabvoton ma opcję regulacje hamowania przez manetkę gazu z czujnikiem halla, zastosowałem u siebie manetkę hamulca na kierownicy po lewej stronie ale bardzo rzadko korzystałem bo nie wygodnie i kwestia przyzwyczajenia.

Wpadłem na inny pomysł bardziej praktyczny zastosować hamowanie regenem silnika dwu stopniowe uruchomienie klamką, będzie potrzebne klamka z przełącznikiem NO i czujnik cisnienia.

Podłączenie klamki i czujnika ciśnienia przez potencjometr dla celu regulacji rezystancji i dokładnego regulacji siły regenu.

Zasada działania pierwszym etapie naciśnięcie delikatnie klamki uruchamia hamulce regenu silnika na pozomie ~50%, drugi etap mocniejsze naciśnięciu hamulca uruchamia 100% hamulców regenu przez wykrycia ciśnienia oleju przez czujnik.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2020, 17:07 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: sta-szek »

Manetka ond markkar
HT408 o ile dobrze pamiętam.

Będzie do ebike albo na blat do testowania. Jakie to złącze?


----
Dede pisze:
29 kwie 2020, 17:30
Wpadłem na inny pomysł bardziej praktyczny zastosować hamowanie regenem silnika dwu stopniowe uruchomienie klamką, będzie potrzebne klamka z przełocznikiem NO i czujnik cisnienia.
ciekawy patent :)
Załączniki
manetka.jpg
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: sta-szek »

pomoże ktoś i powie co to za wtyczka wyżej? e.w. na jaką wymienić? jakie stosujecie w ebikach? czy lutujecie?

---
czy do BMSa można zastosować wtyczki czy lepiej polutować na stałe? wolałbym wtyczki ze względu na to że najpierw chcę przetestować zestaw na blacie a potem składać.

przewiduje też rozbiórkę w celu ulepszania komponentów i być może zabawy z elektroniką tym ebiku.

---
2 fanty przyszły:
1. Kierownica KIE31 TRUVATIV HUSSEFELT COMP 700X40MM
2. Zacisk podsiodłowy DARTMOOR Loop QR 31,8mm
Załączniki
20200504_183353.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: Dede »

sta-szek pisze:
05 maja 2020, 16:56
czy do BMSa można zastosować wtyczki czy lepiej polutować na stałe? wolałbym wtyczki ze względu na to że najpierw chcę przetestować zestaw na blacie a potem składać.
Do BMA są wtyczki. Ja mam trójnik na każdy pakiet akumulatora osobno później łączy jedną wtyczką do BMA.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwsza konstrukcja -- spark v2

Post autor: sta-szek »

Dede pisze:
05 maja 2020, 17:04
sta-szek pisze:
05 maja 2020, 16:56
czy do BMSa można zastosować wtyczki czy lepiej polutować na stałe? wolałbym wtyczki ze względu na to że najpierw chcę przetestować zestaw na blacie a potem składać.
Do BMA są wtyczki. Ja mam trójnik na każdy pakiet akumulatora osobno później łączy jedną wtyczką do BMA.
możesz podesłać zdjęcia?
trójnika na + i - tak? to ok.
a co z przewodami balansującymi? głównie o nich mowa -- chciałem przylutować do aku i potem wtyczka do BMS. da się tak? jaka wtyczka?
podaj proszę listę części jakie tam użyłeś -- jestem troche zielony w tym temacie.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

Zdjęcia nie mam.
Wtyczki prądowe to XT150 XT90 XT60 zależy jaki kabel chcesz użyć i ilości kabli.
Wtyki balancera XH 5S, XH 6S, XH 7S kwestia ilość przewodów chcesz połączyć to robisz trójnik z nich na każdy pakiet akumulatorów.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

witam ponownie,
ostatnio dowiedziałem się o "boczniku" -- służy do mierzenia prądu (A), tak?
wstawia się między BMS a sterownik?

jakie wy używacie? czy smart BMS ma w sobie pomiar prądu pobieranego i można go traktować jak bocznik? jeżeli nie to jaki polecacie zakupić?
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

Jak masz BMS z wyświetlaczem to juz wszytko ma i wyświetla prąd na LCD wiec po co następne urządzenia?
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

nie wiem, pytam właśnie. czyli smart BMS załatwi wszytko. dzięki
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

Tak wyświetla napięcie, prąd, waty, nawet prędkość
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

jaki łańcuch polecacie, jakiś mocniejszy, nie byle cotam?
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

Ja mam chromowany łancuch widać ze to coś ma łańcuch i pedały.
Ogólnie czy będziesz używać pedałów?
Ja tam ruszam nogami jak widzę niebieskich to przypomina mi się dopiero ze jeszcze mam tym czymś pedały :mrgreen:
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

tak będę pedałował, w terenie będę naciskał całym ciężarem jak będzie trzeba ebikowi pomóc
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

Kontroler masz z wersją na pas?
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

narazie nie zakładam żeby sobie niepotrzebnie nie komplikować, w przyszłości to rozważę.
chce kupić smart BMS
sabka juz mam 150
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

To będziesz musiał coś leprzego kupić jak będziesz naciskał całym ciężarem jak będzie trzeba ebikowi pomóc.
Podejrzewam ze nie będziesz miał funkcji pas, bo chyba twój sterownik nie ma wejścia na pas.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: AST034 »

Bez przesady, przeciez mozna pedalowac z efektem na manetce, to jest najprostsze :P
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

mam plan wyprowadzić przewody BMS z aku a potem, jak dostanę smart BMS z nexuna za jakiś czas, to dolutuję do nich przewody od BMS.
najcieńszy kabel jaki mam to AWG 20, nada się?
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 558
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: ap0f1s »

26awg wystarczy. 20 awg to nawet za grube. Ale jak innych nie masz to po co kupować inne.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

Obręcze 2 x 19''
Opony 2 x 3.0'', chińskie po ok. 100zł.

QS 205 v3 30x4T + hubsink
szprychy tył 3.4 przód nie pamiętam

Rama EV Spark V2
Załączniki
4.jpeg
Ostatnio zmieniony 25 maja 2020, 23:10 przez sta-szek, łącznie zmieniany 1 raz.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

Budowa baterii -- etap 1/?

Ogniwa pozgrzewane elegancko przez gelbor :)



Przed pracą wszystkie sekcje pomierzone, równo 3,61V na każdej sekcji. Całość zabezpieczona grubym kaptonem.
Kable AWG 20 (nie mam cieńszych) do BMS wyprowadzam najpierw z baterii a potem będziemy dolutowywać przewody BMS -- jeszcze nie mam smart BMS a chciałem go wstawić. Przewody zabezpieczone termokurczem + na wierzch dam kapton.
Kapton ten grubszy z filmu viewtopic.php?f=10&t=5029&p=72958#p70985

Nie widziałem żeby ktoś montował czujniki temperatury do baterii więc też nie montuje.

Kolejne kroki to przylutowanie przewodów prądowych i ich odpowiednia izolacja. Następnie przymierzymy czy pakiet wchodzi do ramy. Całość zostanie obłożona laminatem 0.7mm i obklejona taśmą duck-tape. Na wierzch może dam termokurcz dla wyglądu.
Załączniki
3.JPG
2.JPG
1.JPG
Ostatnio zmieniony 25 maja 2020, 18:16 przez sta-szek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: AST034 »

Juz pozawijales kaptonem a gdzie masz przewody miedy pietrami wypuszczone?
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

To jest pierwsza warstwa kaptonu izoluje cały moduł przed prądem i przetarciami.
Na to daje przewody, termokurcz na przewody a na końu pozawijam kaptonem jeszcze raz (tylko te miejsca gdzie przewody) , oczywiście mając na uwadze żeby nie zajęło to dużo miejsca.

Te przewody BMS też lutowałem już po zawinięciu kaptonem.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: AST034 »

No to troche slabo jak tylko jakis termokurcz, obuduj to preszpanem, szklem epoksydowym albo jakims laminatem, jak to wrzucisz do srodka i skrecisz to musi byc obudowane, inaczej nie bedzie bezpieczne przy jakimkolwiek upadku/stluczce.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

AST034 pisze:
25 maja 2020, 19:38
No to troche slabo jak tylko jakis termokurcz, obuduj to preszpanem, szklem epoksydowym albo jakims laminatem, jak to wrzucisz do srodka i skrecisz to musi byc obudowane, inaczej nie bedzie bezpieczne przy jakimkolwiek upadku/stluczce.
sta-szek pisze:
25 maja 2020, 17:46
(...) Całość zostanie obłożona laminatem 0.7mm i obklejona taśmą duck-tape. Na wierzch może dam termokurcz dla wyglądu.
edytowałem
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

jak zrobić instalację główny plus i minus na aku?
Z aku mam wyjścia 3x MT60, AWG12, z każdego końca i zastanawiam się jak to rozgryźć -- w BMS mam 2 wejścia na B- więc mogę 2 wtyczki MT60 na AWG 10 i pod BMS, ale zostanie 3 kabel.

to samo z plusem. jak to połączyć? jak z 3xMT60 zrobię 1xMT60/XT90 to stracę możliwości instalacji (ze 180A do 90A) chociaż wiadomo że i tak nie będzie brane więcej z aku niż te 80-100A
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

witam,
zamontowałem amortyzator ale bieżnia łożyska nie chce ześć do końca w dół. przez co górna półka amortyzatora nie wchodzi w całości.
co zrobić? nabić na hama ? czy obniżyć dolną półkę tak aby góra weszła i nie przejmować się że nie dochodzi?

PS to siedzi tak całą noc z pakietem w środku i nie docisnęło się samoczynnie
Załączniki
rsz_img_0746.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

Sprawdź czy łożysko idzie założyć na amortyzator bez ramy?
A nie masz na odwrót kołnierze łożyska założone góry z dołem?
Sprawdź średnicę rurki i kołnierza łożyska i ewentualnie minimalne szlifowanie?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: AST034 »

Jesli to stery neco z zestawu z rama, a amor DNM to znajdz rurke srednicy nieznacznie wiekszej niz 1 i 1/8 cala wewnatrz, mlotek i do dziela. Ja nabijalem rura od odkurzacza, zlamala sie przy tym ale nabilem do konca, tak jak masz co chwila beda luzy. Tam trzeba konkretnej sily a nie ramy z akumulatorem :)
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: michaS »

sta-szek pisze:
26 cze 2020, 19:06
witam,
zamontowałem amortyzator ale bieżnia łożyska nie chce ześć do końca w dół. przez co górna półka amortyzatora nie wchodzi w całości.
co zrobić? nabić na hama ? czy obniżyć dolną półkę tak aby góra weszła i nie przejmować się że nie dochodzi?

PS to siedzi tak całą noc z pakietem w środku i nie docisnęło się samoczynnie
a nie powinno tam jeszcze być bierzni łożyska ? ;)

lul nie przeczytałem dokładnie , nabij bierznie gumowym młotkiem a jak nie masz to szmatą owiń zwykły :D
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

Może być problem z rurką sterów.
Są trzy rodzaje lub nawet cztery rurek sterów i różnią się wymiarami na dolnej części sterów.
I raczej nie masz tradycyjnie prostej rurki tylko na dole inny wiekrzy wymiar i nie chce do końca wejść łożysko z powodu innej średnicy.
Załączniki
20200626_232908_copy_555x888.jpg
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: AST034 »

Dede pisze:
26 cze 2020, 23:38
Może być problem z rurką sterów.
Są trzy rodzaje lub nawet cztery rurek sterów i różnią się wymiarami na dolnej części sterów.
I raczej nie masz tradycyjnie prostej rurki tylko na dole inny wiekrzy wymiar i nie chce do końca wejść łożysko z powodu innej średnicy.
Na taper by nie weszlo tak daleko, to standardowy amortzator.
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

AST034 pisze:
27 cze 2020, 0:50

Na taper by nie weszlo tak daleko, to standardowy amortzator.
Nie rozumie na taper by nie weszło tak dalego ale polecasz dobić młotkiem żeby weszło.

A skąd wiesz ze to standardowy amortyzator?
Pod tą nazwą modelem są różne wersję średnicy na stary zależności co sie kupiło.

Pytanie raczej do właściciela czy kupił z rurką na stery gdzie średnica jest na dole i jak u góry taka sama, czy na dole jest większa średnica rurki?

Ostatnio był amortyzator DNM 8 na allegro z opisem:
Rura sterowa: 28.6mm (1.13 cal) 1-1/8 ”do 1.5” (Taper)

Więc są amortyzatory które dolne łożysko nie pasuje łożysko 1-1/8
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: AST034 »

Dede pisze:
27 cze 2020, 1:10
AST034 pisze:
27 cze 2020, 0:50

Na taper by nie weszlo tak daleko, to standardowy amortzator.
Nie rozumie na taper by nie weszło tak dalego ale polecasz dobić młotkiem żeby weszło.

A skąd wiesz ze to standardowy amortyzator?
Pod tą nazwą modelem są różne wersję średnicy na stary zależności co sie kupiło.

Pytanie raczej do właściciela czy kupił z rurką na stery gdzie średnica jest na dole i jak u góry taka sama, czy na dole jest większa średnica rurki?

Ostatnio był amortyzator DNM 8 na allegro z opisem:
Rura sterowa: 28.6mm (1.13 cal) 1-1/8 ”do 1.5” (Taper)

Więc są amortyzatory które dolne łożysko nie pasuje łożysko 1-1/8
Przy taperze zatrzymaloby sie w miejscu gdzie rura zaczyna sie rozszerzac, i wiem, bo mialem z tym do czynienia. Bieznia lozyska wchodzi ciasno i to normalne, ze trzeba je nabic, chyba, ze kupisz te z naciętą bieznią.
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

dzieki wielkie za odpowiedzi!
później będę próbował i dam znać.
AST034 pisze:
26 cze 2020, 20:49
Jesli to stery neco z zestawu z rama, a amor DNM to znajdz rurke srednicy nieznacznie wiekszej niz 1 i 1/8 cala wewnatrz, mlotek i do dziela. Ja nabijalem rura od odkurzacza, zlamala sie przy tym ale nabilem do konca, tak jak masz co chwila beda luzy. Tam trzeba konkretnej sily a nie ramy z akumulatorem :)
tak, stery z zestawu z ramą, amortyzator kupiony od forumowicza - DNM USD 8S (https://www.marema.eu/) nie pamiętam nicku.
Dede pisze:
26 cze 2020, 23:38
Może być problem z rurką sterów.
Są trzy rodzaje lub nawet cztery rurek sterów i różnią się wymiarami na dolnej części sterów.
I raczej nie masz tradycyjnie prostej rurki tylko na dole inny wiekrzy wymiar i nie chce do końca wejść łożysko z powodu innej średnicy.
tapera nie mam bo faktycznie weszło prawie do końca, ale być może że to jest ten "czwarty rodzaj" amorka i się tylko delikatnie rozszerza (celowo?) żeby mocniej trzymało?

TODO
1.
Dede pisze:
26 cze 2020, 19:38
Sprawdź czy łożysko idzie założyć na amortyzator bez ramy?
A nie masz na odwrót kołnierze łożyska założone góry z dołem?
Sprawdź średnicę rurki i kołnierza łożyska i ewentualnie minimalne szlifowanie?
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

Stery mam chyba identyczne jak zna zdjęciu. łożyskowe.
miski już były nabite (zintegrowane?) w główce ramy.

może ktoś dla pewności opisać dokładnie jak to ma być złożone po kolei? może gdzieś popełniłem błąd.
Załączniki
c899a5c944c083860e6b91de693e.jpeg
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: michaS »

, od 6 minuty
Dede
Forumowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Dede »

sta-szek pisze:
27 cze 2020, 10:11
Stery mam chyba identyczne jak zna zdjęciu. łożyskowe.
miski już były nabite (zintegrowane?) w główce ramy.

może ktoś dla pewności opisać dokładnie jak to ma być złożone po kolei? może gdzieś popełniłem błąd.
Polecam łożysko maszynowe zamiast łożysk z kołnierzem otwartych.

Stery rowerowe klasyczne łożyska z kołnierzem otwarte
Obrazek

Stery bezgwintowe klasyczne
Obrazek

Stery rowerowe półzintegrowane
Obrazek
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: Zxc843 »

Polecam dobre łozyska maszynowe, miałem stery za 60 i 80 zł na maszynach, w jakosci lozysk byla przepaść.
KRAKÓW
sta-szek
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: sta-szek »

dzięki za podpowiedzi.
zamontowałem stery maszynowe, stare miski łatwo wyszły.
faktycznie rura od odkurzarza daje rade :)

rura sterowa faktycznie rozszerza się tak z 1-2cm przed końcem o 1 mm

tylko górna półka amortyzatora nie weszła cała i zastanawaim się czy opuścić dolną półkę o 5-10mm.

dodatkowo znalazłem taką część i nie wiem do czego ona jest:
Załączniki
rsz_img_20200629_220929.jpg
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Pierwszy ebike -- EVSpark V2

Post autor: maciek72 »

Może do lampki?
MACIEK
ODPOWIEDZ