Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Proponuję zgłosić ten film jako "Działania szkodliwe i niebezpieczne". Im więcej z nas to zrobi tym szybciej youtube zareaguje. Może to włączy u gościa myślenie.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Noo przegięcie - fakt, też pod tym filmikiem koment zostawiłem..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Ja z kronikarskiego obowiązku przypomnę, to że nie można zalegalizować motoroweru, motocykla, przyczepki SAM, samochodu SAM "zawdzięczamy" towarzyszom z PO (dokładniej Sławomirowi Nowakowi) Dziękujemy już PO. Natomiast towarzyszom z SLD i PSL możemy podziękować za ustawy; "o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym" i "o pojazdach wycofanych z eksploatacji"(nazywana wrakową). W 2010 r pisałem do RPO że nie są zgodne z Konstytucją. Kilka dni temu łunja ogłosiła że "pralki się będzie jednak naprawiać"
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
A gdzie w lunji można zalegalizować SAM-a ? Wpływowe to PO....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
W Niemczech i Czechach na pewno, reszta nie wiem. Taka ciekawostka, w Krakowie działa firma APTIV (dawniej Delphi), która robi elektronikę do pojazdów autonomicznych (osobowe i ciężarówki) i samochody mają rejestrowane w Niemczech, bo u nas nie można .
-
- Forumowicz
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
@up
możliwe, że coś w tym jest, bo ostatnio przeglądając ogłoszenia aut trafiłem na gokarta z blachami właśnie z niemiec
możliwe, że coś w tym jest, bo ostatnio przeglądając ogłoszenia aut trafiłem na gokarta z blachami właśnie z niemiec
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Co do filmów WrongWay , w sumie sympatycznego człowieka, można by dłużej dyskutować nad ich potencjalnym niebezpieczeństwem dla innych użytkowników ścieżek czy ulic. Kolega pokazuje szybką jazdę monocyklem elektrycznym , czy megamocnymi hulajnogami. Też jest nieformalną twarzą znanej firmy składającej ebike znanej na tym forum.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
W czwartek 11.06.20a rondzie u zbiegu ul. Kwiatkowskiego z ul. Komorowicką w Bielsku-Białej doszło do zderzenia osobowej skody z rowerem elektrycznym. Rowerzysta jechał bez kasku, był po użyciu alkoholu.
Do zdarzenia doszło około godz. 19.50. Kierujący samochodem osobowym marki skoda, wjeżdżając na rondo od strony ul. Kwiatkowskiego, nie ustąpił pierwszeństwa prawidłowo jadącemu, kierującemu rowerem elektrycznym, który poruszał się ul. Komorowicką, w kierunku centrum miasta, w wyniku czego doszło do zderzenia obu pojazdów. Wskutek zderzenia 61-letni rowerzysta przewrócił się i doznał urazu głowy. ...
Patrol drogówki sporządził dokumentację, kierujący skodą był trzeźwy. Badanie stanu trzeźwości rowerzysty wykazało, iż w wydychanym powietrzu ma ponad 0,3 promila alkoholu. Sprawcę zdarzenia ukarano mandatem karnym w wysokości 500 i sześcioma punktami, rowerzystę ukarano mandatem karnym w wysokości 300 zł.
Do zdarzenia doszło około godz. 19.50. Kierujący samochodem osobowym marki skoda, wjeżdżając na rondo od strony ul. Kwiatkowskiego, nie ustąpił pierwszeństwa prawidłowo jadącemu, kierującemu rowerem elektrycznym, który poruszał się ul. Komorowicką, w kierunku centrum miasta, w wyniku czego doszło do zderzenia obu pojazdów. Wskutek zderzenia 61-letni rowerzysta przewrócił się i doznał urazu głowy. ...
Patrol drogówki sporządził dokumentację, kierujący skodą był trzeźwy. Badanie stanu trzeźwości rowerzysty wykazało, iż w wydychanym powietrzu ma ponad 0,3 promila alkoholu. Sprawcę zdarzenia ukarano mandatem karnym w wysokości 500 i sześcioma punktami, rowerzystę ukarano mandatem karnym w wysokości 300 zł.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
niestety pijacy są wszędzie. wsiadają za kółko i kończy się to jak się kończy
tymczasem może przypomnijmy zdjęcia ze zlotu z zeszłego roku jak po pijaku słonecznik skończył na boku.
może przypomnijmy jak "główni forumowicze" jeździli nawaleni na torze ?
przecież są zdjęcia. są filmy. widać wszystkie twarze.
jakby to poszło w youtuba....ojoj...
jazdę po pijaku trzba tępić - zawsze.
tymczasem może przypomnijmy zdjęcia ze zlotu z zeszłego roku jak po pijaku słonecznik skończył na boku.
może przypomnijmy jak "główni forumowicze" jeździli nawaleni na torze ?
przecież są zdjęcia. są filmy. widać wszystkie twarze.
jakby to poszło w youtuba....ojoj...
jazdę po pijaku trzba tępić - zawsze.
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
To że ktoś publikuje filmy to jedno zło, to że tak się jeździ i jest tego akceptacja to drugie. 40-50 km/h na takim skuterze po ścieżkach to przegięcie, fajnie że przepuścił panią na pasach, ale czas reakcji, bliskość pieszych innych rowerow.. ktoś kogoś w końcu nie zauważy pieszo, w samochodzie czy na rowerze.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
0.3 to chłop mógł mieć po wczorajszym , zwłaszcza jak starszy i może mieć powolna przemianę . nie mam zamiaru go bronic ale skoro wina kierowcy skody wg milicji to nie widzę powodu żeby coś pluć na ebajkera. ludzie ogólnie są idiotami bardzo często i zasadniczo trzeba mieć oczy dookoła głowy
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Wystarczy nie wsiadac na ebajka na bani..
Piles, nie ebajkuj
Piles, nie ebajkuj
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
- Lokalizacja: BLACHOWNIA
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Nie boje sie pijanych boje sie łamiących zasady a o hipokrytach nie chce mi się pisać.
MACIEK
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
W tym konkretnym przypadku jak sam publikujący wspomniał rowerzysta jechał prawidłowo droga z pierwszeństwem. Mandat dostał jeśli dobrze myślę za jazdę na alkoholu aniżeli współudział w winie spowodowania wypadku . Gdyby był trzeźwy być może uniknął by zderzenia choć prawdopodobnie kierujący pojazdem i tak by wymusił. Brakuje natomiast parametrów typy prędkość i moc ebike'a. Przeciętny kierowca reaguje tylko na obiekty z którymi instynktownie się boi zderzyć bo są większe/silniejsze. Rowerzysta nawet na e-bike'u wygląda na niegroźnego więc takie sytuacje mają niestety miejsce...
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
,,,,,,, Ma to być pojazd o szerokości nieprzekraczającej w ruchu 0,9 m i długości nieprzekraczającej 1,25 m, ,,,, .1,25m to to rower jest dłuższy
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,4663435
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,4663435
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
"... Używanie pojazdów niespełniających powyższych wymogów będzie zagrożone grzywną do 5 tys. zł - informuje gazeta.
"Do takich pojazdów zaliczyć można m.in. elektryczne rowery i skutery, małe samochody elektryczne, segwaye czy też coraz bardziej popularne w ostatnim czasie hulajnogi elektryczne" - wskazano w uzasadnieniu projektu... "
I pozamiatane...
"Do takich pojazdów zaliczyć można m.in. elektryczne rowery i skutery, małe samochody elektryczne, segwaye czy też coraz bardziej popularne w ostatnim czasie hulajnogi elektryczne" - wskazano w uzasadnieniu projektu... "
I pozamiatane...
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Bo "ustawowy" rower, w tym rower o wspomaganiu do 250 wat, i tak dalej ........ nie będzie (jak sądzę) podlegał tej definicji (urządzenia transportu osobistego).Przemek pisze: ↑11 sie 2020, 7:50...... 1,25m to to rower jest dłuższy
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,4663435
Ostatnio zmieniony 11 sie 2020, 8:00 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
mam nadzieje ze ten 1.25m to pomyłka pismaka, nawet rower mojej córki sie nie łapie jako UTO
a jak kończę trajkę 2 metry z hakiem najwyżej się ja przetnie na odcinki do 1,25m
a jak kończę trajkę 2 metry z hakiem najwyżej się ja przetnie na odcinki do 1,25m
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Wyrwane z kontekstu zdania, które zamiescił 'dziennikarz' nie pozwala na razie wg mnie na żadne poważne wnioski.Goliath pisze: ↑11 sie 2020, 7:55"... Używanie pojazdów niespełniających powyższych wymogów będzie zagrożone grzywną do 5 tys. zł - informuje gazeta.
"Do takich pojazdów zaliczyć można m.in. elektryczne rowery i skutery, małe samochody elektryczne, segwaye czy też coraz bardziej popularne w ostatnim czasie hulajnogi elektryczne" - wskazano w uzasadnieniu projektu... "
Istotą jest spełnienie dla UTO : max prędkość, JEDNOOSOBOWE przemieszczanie się oraz długość.
Brak spełnienia któregokolwiek warunku wyklucza taki przyrząd z definicji i możliwość ukarania karą grzywny 5 tys.
Ps. 9 min temu w W-wie : "Pijany mężczyzna na elektrycznej hulajnodze wjechał wprost pod autobus"
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Wcześniej przy UTO pojawiały się też ograniczenia wagi, bodajże 20 albo 22kg.
Tą wzmanką o rowerach elektrycznych też bym się nie przejmował. Co prawda pojawia się w kilku artykułach o tym samym, ale raczej to błąd.
Tą wzmanką o rowerach elektrycznych też bym się nie przejmował. Co prawda pojawia się w kilku artykułach o tym samym, ale raczej to błąd.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Rower ze wspomaganiem elektrycznym, jest już zdefiniowany w Polskim prawie/Kodeksie Drogowym, i nie jest to UTO. Prawo dotyczące UTO zamierzają od kilku lat wprowadzić dla takich urządzeń jak hulajnogi, deski, hoverboardy, i inne jeżdżące po chodnikach, drogach, ścieżkach rowerowych pojazdy elektryczne, które aktualnie nie podlegają żadnym przepisom.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
MS coś wymyśli na kolanie, na rozkaz. Przegłosują w nocy a potem będą sprawdzać który przepis jest bez sensu, lub sprzeczny z innymi. Ale sukces się odtrąbi. To teraz taka nowomoda...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- darki
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Moda nie moda ale kontrole się zaczęły. Czyżby to koniec garażowego Ebika?
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ik/0dlkhqg
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... ik/0dlkhqg
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Jak to mówią "pic na wodę". UOKIK nie zakwestionował "legalności" obrotu towarem, tylko błędy formalne, takie jak brak polskiej instrukcji, czy nazwy producenta/importera, które są wymagane przez dyrektywy UE. Jeżeli sprzedawca/importer/producent uzupełnią braki to nadal mogą handlować towarem
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Wg mnie, niekoniecznie te braki da się prosto uzupelnic. Bo jesli produkt nie dopuszczenia CE, nie ma oznaczeń legalnie dzialajacego producenta, a co za tym idzie dokumentow dotyczacych najbardziej ryzykownego podzespolu, jakim jest akumulator, to sprawa moze być rozwojowa.
Rozwojowa w negatywnym dla obecnej sytuacji kierunku.
Rozwojowa w negatywnym dla obecnej sytuacji kierunku.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Ale z tego opisu wynika że UOKIK nie zakwestionował "legalności" producenta/importera. Z tego wnioskuję ze ma on siedzibę na terenie EU (np. w Niemczech Kaufland, czy Francji Auchan) i stosowne "papiery". UOKIK zakwestionował jedynie to że brak jest np. instrukcji w j. polskim, a to jest niezgodne z dyrektywąWojtekErnest pisze: ↑21 sie 2020, 6:56Wg mnie, niekoniecznie te braki da się prosto uzupelnic. Bo jesli produkt nie dopuszczenia CE, nie ma oznaczeń legalnie dzialajacego producenta, a co za tym idzie dokumentow dotyczacych najbardziej ryzykownego podzespolu, jakim jest akumulator, to sprawa moze być rozwojowa.
Rozwojowa w negatywnym dla obecnej sytuacji kierunku.
- darki
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 25 lut 2018, 7:30
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Artykuł tylko podaje wyrywkowo przykładowo, że stwierdzono miedzy innymi brak instrukcji ale nie jest to cały raport. Przecież te zawiadomienia do organów ścigania nie były z powodu braku instrukcji . Być może wiele zarzutów nie ma ale chodziło mi o to, że zaczęli się czepiać elektrycznych pojazdów i pewnie na tym się nie skończy.
Budujesz swojego Ebika.
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
Szukasz jakiegoś drobiazgu.
Poszukaj w mojej SZufladzie.
tel. 693 004 127
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Te cztery zawiadomienia dotyczą, jak mniemam, sprzedawcy który nie był w stanie potwierdzić producenta/importera mającego siedzibę na terenie EU, a tym samym legalności wprowadzenia do obrotu produktu zgodnego z dyrektywami EU. Być może jakiś własny import "no name" z Chin
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Czytam co napisano : " w stosunku do 28 kontrolowanych .......... brak np. opisu maszyny, nazwy i adresu producenta, odniesienia do właściwej dyrektywy; "
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Oczywiście że nie, myślę że do 2 lat zaczną na poważnie się brać za e-bike itp konstrukcje z dużą mocą. Normalnie pośmigać będzie można tylko na gotowych sklepowych konstrukcjach.
W EU już się to dzieje, UK,DE,NL.
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 lip 2020, 10:14
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Nowelizacja widmo, nikt tego nie będzie egzekwować.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
No parę przepisow da się latwo wyegzekwować :
Za korzystanie podczas jazdy z telefonu groził będzie mandat w wysokości 200 zł, zaś za przewożenie innej osoby, zwierzęcia lub ładunku grozić będzie mandat w wysokości 100 zł.
Najwyższy mandat będzie można dostać za kierowanie na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub w strefie ruchu pojazdem innym niż mechaniczny przez osobę znajdującą się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie działającego środka. Będzie za to groził mandat w wysokości od 300 do 500 zł. Z kolei naruszenie warunków zatrzymania lub postoju pojazdu na chodniku będzie oznaczało mandat w wysokości 100 zł, zaś za nieustąpienie przez kierującego pojazdem pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu przewidziano karę w wysokości 350 zł.
Za korzystanie podczas jazdy z telefonu groził będzie mandat w wysokości 200 zł, zaś za przewożenie innej osoby, zwierzęcia lub ładunku grozić będzie mandat w wysokości 100 zł.
Najwyższy mandat będzie można dostać za kierowanie na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub w strefie ruchu pojazdem innym niż mechaniczny przez osobę znajdującą się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie działającego środka. Będzie za to groził mandat w wysokości od 300 do 500 zł. Z kolei naruszenie warunków zatrzymania lub postoju pojazdu na chodniku będzie oznaczało mandat w wysokości 100 zł, zaś za nieustąpienie przez kierującego pojazdem pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu przewidziano karę w wysokości 350 zł.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
To chyba nie dotyczy rowerów elektrycznychPrzemek pisze: ↑27 sty 2021, 9:09no i jest nowela
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,5010393
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Ogólnie to ten projekt jest niesamowicie dziurawy i nie spójny. Z jednej strony wprowadza bardzo restrykcyjne ograniczenie prędkości do 20km/h (w większości krajów jest 25km/h lub więcej, w Polsce mają rowery elektryczne mają 25km/h, gdzie tu sens?), ale nie wprowadza żadnego mechanizmu weryfikacji tej prędkości, poza tym, że sprzedawane pojazdy mają być ograniczone do 20km/h. Mandat przewidziany jest tylko za jazdę za szybko na chodniku, ale nie ma przewidzianych żadnych mandatów za jazdę za szybko na drodze rowerowej czy drodze normalnej. Dodatkowo ustawa ta posiada bardzo dziwny zapis mówiący o tym, że pojazdy nie spełniające wymagań technicznych aby być UTO (np. poruszają się za szybko), ale zakupione przed wejściem tej ustawy w życie (na razie jest projekt) będą mogły dalej być używane. Taki zapis w pewnym stopni legalizuje nawet super szybkie pojazdy, które były zakupione przed opublikowaniem tej ustawy. Nic nie ma też o tym, w jaki sposób weryfikować kiedy taki pojazd był zakupiony.
Dokopałem się do źródła, najlepiej tam poczytać: https://legislacja.gov.pl/projekt/12333 ... 2#12686602
Dokopałem się do źródła, najlepiej tam poczytać: https://legislacja.gov.pl/projekt/12333 ... 2#12686602
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Zapewne niedaleka przyszłość na ścieżkach rowerowych
https://www.onet.pl/turystyka/onetpodro ... 5,07640b54
https://www.onet.pl/turystyka/onetpodro ... 5,07640b54
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
W Austrii do kodeksu drogowego właśnie wprowadzono dwa proste zapisy dot. parametrów technicznych definicji (granicy) ebajków.
Pierwszy to określenie max mocy elektrycznej 600W a drugi to że taka max moc
może być max generowana przez 30 min.
To zdecydowanie ułatwia kontrolę elektroniczną, która wyznacza granicę czy to ebajk
czy motorower czyli obowiązek homologacji, tablic rejestracyjnych, ubezpieczenia , kasku itp
Zauważyć należy, że nowe zapisy celniej określają cechy użytkowe ebajka,
bowiem nawet sprzęt o napięciu nominalnym 36-48V ale wyposażony w 'ponadnormatywne'
akumulatory o dużej pojemności, nie przejdzie testu 30 min, mimo np ukrytego ogranicznika prądu max.....
Pierwszy to określenie max mocy elektrycznej 600W a drugi to że taka max moc
może być max generowana przez 30 min.
To zdecydowanie ułatwia kontrolę elektroniczną, która wyznacza granicę czy to ebajk
czy motorower czyli obowiązek homologacji, tablic rejestracyjnych, ubezpieczenia , kasku itp
Zauważyć należy, że nowe zapisy celniej określają cechy użytkowe ebajka,
bowiem nawet sprzęt o napięciu nominalnym 36-48V ale wyposażony w 'ponadnormatywne'
akumulatory o dużej pojemności, nie przejdzie testu 30 min, mimo np ukrytego ogranicznika prądu max.....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
chińscy producenci części nie maja w eu lobbystów . będą się starać robić to tak by maksymalnie utrudnić samoróbstwo . trudno im się dziwić . to dla nich ogromne pieniądze a Chińczycy ten rynek olewają co widać po prawie kompletnym braku nowych silników centralnych montowanych w ramie a nie w suporcie . poskładanie takiego bajka samemu kosztuje tyle co giant z yamahą w pl dystrybucji z pl gwarancją więc producenci jak haibike czy trek starają się zaklepać tę sytuację zanim Chińczycy się obudzą
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Tak, to de facto umacnia pozycję fabrycznych rowerów, bo one to w 99% spełniają bez problemu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Chińczyk robi to, co jest w stanie zrobić, i co jest w stanie z zyskiem sprzedać. W "poważaniu" ma oczekiwanie pojedynczych użytkowników. Każdy MID ze "słynnymi" niebieskimi zębatkami pośrednimi, jest trudniejszy w produkcji względem HUB'a. Stąd duża dostępność HUB'ów, relatywnie mała dostępność MID'ów. Podobnie jak na naszym forum
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Niby dość konkretne zapisy, ale jak się one mają do samoróbek? Przecież policjant nie wsiądzie na czyjś rower i nie będzie pałował do odcinki przez 30min żeby sprawdzić kiedy się bateria rozładuje.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
To się odbywa nieco inaczej. Gdy patrol nabierze podejrzenia (wyglad/zachowanie) ze pojazd nie jest ebajkiem, wzywa patrol techniczny policji. Przyjezdza 2 panów i miernikiem cegowym sprawdza max moc. Przekracza 600 W, sprawa prosta. A gdy są watpliwosci zabieraja na badanie techniczne, ktore się teraz b.upraszcza. Tak to skrocie dziala w niektorych panstwach (o ktorych wiemy). Na takiej podstawie, rekwirowano i niszczono rowery bez czekania na wyroki sądowe. Po prostu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
eee ? często czytam tu ze nie ma jakiegoś silnika i nie wiadomo kiedy będzie itd ... a ts czy bf jest dostępny od ręki ...dziś zamawiasz masz za 5 dni z DE...tkoko pisze: ↑12 mar 2021, 9:06Chińczyk robi to, co jest w stanie zrobić, i co jest w stanie z zyskiem sprzedać. W "poważaniu" ma oczekiwanie pojedynczych użytkowników. Każdy MID ze "słynnymi" niebieskimi zębatkami pośrednimi, jest trudniejszy w produkcji względem HUB'a. Stąd duża dostępność HUB'ów, relatywnie mała dostępność MID'ów. Podobnie jak na naszym forum
jak masz gotowa linię to produkcja mida nie jest ani bardziej skomplikowana ani droższa . cena moim zdaniem siedzi w neodymie którego w hubach jest o wiele więcej . ts kompletny zestaw do zamontowania w rowerze to 1300 zł , byle jaki hub 500w to w pl koszt 800 - 900 zł - GOŁY , także tego...
i nie pisałem o midach w suporcie - pisałem o braku midów dedykowanych do ramy tudzież ram do nich
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Odpowiedź dotyczyła dokładnie ram i silników MID dedykowanych do tych ram. MID'a w supporcie / HUB'a w kole, założysz do dowolnego roweru który posiadasz lub chcesz mieć, stąd ogólna dostępność. Dedykowany do konkretnej ramy silnik, jest z oczywistych względów mniej uniwersalny a tym samym trudniej sprzedawalny, ot i przyczyna dlaczego chińczyk tego nie produkuje. Co do samej jakości MID'ów (chińskich), to temat dosyć dobrze znasz, bo często jest poruszany na forum.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
no co ty , i tonszeng i bafang produkują , tsdz3 i bafang ultra...jakby była polska lub eu dystrybucja , bo samodzielny import się nie opłaca , to te silniki by wymiotły yamahe czy boscha ... owszem silnik kosztuje trzy razy tyle ile ts do suportu ale jest pancerny i nie potrzebujesz do niego baterii 400wh za 3000 a jak coś fiknie to nie płacisz za autoryzowany serwis premium.tkoko pisze: ↑12 mar 2021, 10:17Odpowiedź dotyczyła dokładnie ram i silników MID dedykowanych do tych ram. MID'a w supporcie / HUB'a w kole, założysz do dowolnego roweru który posiadasz lub chcesz mieć, stąd ogólna dostępność. Dedykowany do konkretnej ramy silnik, jest z oczywistych względów mniej uniwersalny a tym samym trudniej sprzedawalny, ot i przyczyna dlaczego chińczyk tego nie produkuje. Co do samej jakości MID'ów (chińskich), to temat dosyć dobrze znasz, bo często jest poruszany na forum.
jedyną zaporą jest koszt transportu ramy i cło na taką dużą paczkę .
moim zdaniem popularność rowerów fabrycznych wynika nie z faktu chinskości silnika w suporcie lecz tego ze ludzie się boją/nie umieją z tym robić , wolą przepłacić i mieć gotowca
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Tylko przypomnę, że wątek jest prawie ebajkowym ...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Uważam że aby mieć na coś wpływ powinniśmy założyć np Stowarzyszenie. Wtedy można by dyskutować o jakichś rozwiązaniach i próbować wpływać na legislację. Inaczej to puste gadanie i narzekanie . Niestety myślę że dominującą linią ustawodawczą w tym momencie będzie kopiowanie przepisów zachodnich z naciskiem na opresje a nie elastyczność.
Obawiam się że może dojść do sytuacji gdzie rower z instalacją nieautoryzowaną nie będzie mógł się poruszać ani po jezdni ani drodze rowerowej i legalnie można nim będzie jeździć jedynie po lasach lub prowadzić po chodniku idąc.
Może czarnowidzę ale jak można komuś dać mandat lub skasować za dopuszczenie do ruchu to czemu nie ...?
Obawiam się że może dojść do sytuacji gdzie rower z instalacją nieautoryzowaną nie będzie mógł się poruszać ani po jezdni ani drodze rowerowej i legalnie można nim będzie jeździć jedynie po lasach lub prowadzić po chodniku idąc.
Może czarnowidzę ale jak można komuś dać mandat lub skasować za dopuszczenie do ruchu to czemu nie ...?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Wiecej jest uzytkownikow hulajnog. I co ? Wyprodukowano bubel prawny, bo trzeba bylo reagowac na wypadki. A zapisy będą i tak martwe... lub okazjonalnie, na pokaz egzekwowane.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...