dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
dasz link do tych co widziales bo nigdzie moge znalesc tego - w teorii w tych kontrolerach nie ma zadnej MECHANIKI a sama LEKKA elektronika bo on poprostu wysyła sygnały przez szyne CAN i na dobrą sprawe to wystarczyłby BMS z CAN-em i on by stacje informował jakie ma byc napiecie i przebieg ładowania - a w bmsie ustawiasz dodatkowo prad ładowania (w samochodach chyba w locie mozesz sterowac kilowatami na ekranie)
fota idealnie z boku - realnie obrazuje ile miejsca jest - takie grube przewody jak org (AWG2 chyba) oczywiscie nie wejdą bo wystarczą awg10-12 (max 50A) - z reguły bede leciał 20-25-30 pewnie
fota idealnie z boku - realnie obrazuje ile miejsca jest - takie grube przewody jak org (AWG2 chyba) oczywiscie nie wejdą bo wystarczą awg10-12 (max 50A) - z reguły bede leciał 20-25-30 pewnie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
- Lokalizacja: Mikołów
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
@szczur333 : a tyle z linkow co na YT te amatorskie ładowarki z super-kondensatorami + pakiety aku + arduino jako kontroler . Jak ty chcesz "gadac" z ładowarka ( ta co sie bedziesz wpinal na punkcie DC ) ? Jak ja rozumiem tą cała idee DC ładowania to stacja dysponuje napieciem MAX 500V DC i mocą ok 100Kw . Taka Tesla jak ma 10% baterii i 280V ... wpina się i z poziomu samochodu ustawia max prąd 100A ... stacja ustala te wartosci z samochodem i pakuje w pakiet 100A i 300V czyli ok 30KW. Z filmow na YT wynika ze wraz ze wzrostem napiecia na Tesli spada prąd ( wywnioskowałem z tego ze to step down konwerter na dłąwiku i IGBT tranzystorach ) , ale nie mozna przekroczyc jakiegos napiecia ( dla Tesli było to 300V ) bo pakiet eksploduje. Dlatego szybkie ładowanie konczy sie na ok 80%. Zastanawiam sie jak ty chcesz gadac ze stacja ? bedziesz miał jakis specjalny moduł do tej swojej baterii ?
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
jejku od tego jest właśnie kontroller chademo,to on "gada" ze stacją i każe jej puścić dane napięcie i prąd.Komunikacja jest co 100ms i to kontroler co te 100ms ma potwierdzać dane wartości prądu i napięcia np:80V i 50A i tyle ma iść.Nie ma po drodze nic co by regulowało napięcie czy prąd,są tylko styczniki(nie wiem czy wymagane w standardzie chademo).
Jak zawiedzie komunikacja między stacją a kontrolerem to odcina prąd i napięcie z poziomu stacji.
Jak zawiedzie komunikacja między stacją a kontrolerem to odcina prąd i napięcie z poziomu stacji.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
nawet na obudowie stacji jest naklejka (dzis to zauwazylem przegladajac plugshare)
50-500VDC fast charger
50-500VDC fast charger
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
tzn wiem ze specs chademo jest 50-500V ale ponoc nie stabilnie dziala na nizszych napieciach - no ale tu sie chwala ze od 50V to moze juz poprawili (softowo) ze lepiej to hula
PS
gosc z IRL ładuje BMW przez CHAdeMO - pakiet miał/ma 40S - 144V nonimalnie (ładował z tego co widzialem 167V) i mu to dziala, wiec w sumie bez paniki
edit//
wlasnie zobaczylem w opcjach na mapie plugshare ze nie mialem odznaczonych punktów prywatnych i zastrzezonych - prywatne ladowarki tez ludzie udostepniaja z tego co widze na dzialkach w blokach - czesto daja telefon lub jakis opis
PS
gosc z IRL ładuje BMW przez CHAdeMO - pakiet miał/ma 40S - 144V nonimalnie (ładował z tego co widzialem 167V) i mu to dziala, wiec w sumie bez paniki
edit//
wlasnie zobaczylem w opcjach na mapie plugshare ze nie mialem odznaczonych punktów prywatnych i zastrzezonych - prywatne ladowarki tez ludzie udostepniaja z tego co widze na dzialkach w blokach - czesto daja telefon lub jakis opis
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Przecież wiadome było że przez kilka najbliższych lat stacje ładowania nie będą opłacalne z racji małej ilość samochodów elektrycznych w Polsce.
Miało ich przybywać jak przybędzie stacji a teraz się nie opłaca,u nas nic się kuźwa nie opłaca....
Miało ich przybywać jak przybędzie stacji a teraz się nie opłaca,u nas nic się kuźwa nie opłaca....
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Braki w infrastrukturze mają też inne przyczyny, cytat z artykułu w Wysokienapiecie.pl:
"Te białe plamy na naszej mapie stacji to regiony i kraje, gdzie załatwianie formalności trwa najdłużej - tłumaczył nam jeszcze w Lyonie przedstawiciel Ionity. Włochy, podobnie zresztą jak Polska, są taką właśnie plamą. Gęsta sieć szybkiego ładowania, ze względu na przepisy, pojawi się tu nawet o kilka lat później, niż np. w Szwajcarii, gdzie czas załatwiania formalności to zwykle ok. 3 miesięcy. Dla porównania w Polsce to, jak ocenia Ionity... ok. 24 miesięcy. We Włoszech jest podobnie."
Holenderski Allego planuje kilka kropek w Polsce, plan rozwoju stacji ładowania Allego.
Caly moj post stad http://forum.samochodyelektryczne.org/v ... 7445#47445
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jak nie będzie porządnego roamingu czyli jednej karty do wszystkich stacji to i tak kicha bo będzie trzebabylo karty wszystkich producentów/operatorów mieć ze sobą,co się nie okaże że będzie trzebabylo dodatkowy plecak na karty dostępu albo telefon pełny aplikacji
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
nie jest zle, wazniejsze zeby dalo sie z aplikacji korzystac w razie awaryjnego korzystania ze słupka, najgorsze jak slupek jest dostepny tylko na karte z recepcji - jestes wieczorem lub w weekend - recepcja zamknieta i nic nie mozna zrobic, chociaz przy obecnych zasiegach aut (250-300km) to nie jest zle i mozna ograniczyc sie np tylko do greenwaya czy dwóch providerow, gorzej rowerem z zasiegiem 90-100 - o wiele trudniej trase zaplanowac "na pewniaka"
np ode mnie do żyrardowa zamiasst 195-200 musze zrobic 235-242km wg punktow na mapie - z czego jeden to dom prywatny ale nr jest podany i jutro sie rozeznam czy mozna sie podlaowac w sobote rano
np ode mnie do żyrardowa zamiasst 195-200 musze zrobic 235-242km wg punktow na mapie - z czego jeden to dom prywatny ale nr jest podany i jutro sie rozeznam czy mozna sie podlaowac w sobote rano
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
dzis podjechalem przy okazji na ORLEN - niestety nie dziala
pisze podłacz pojazd i nic sie nie dzieje
pisze podłacz pojazd i nic sie nie dzieje
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jak będziesz miał okazje sprawdź czy możesz się ładować z jakiejś ładowarki w sieci „ev+map”. Ja nie dałem rady. Może jakaś czarna lista ładowarek powstanie.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
w Kraku cała jedna - jutro moze bede jechał to sprawdze
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Napisze ci wieczorem, teraz w trasie i wlasnie laduje sie na orlenie, nie wiem czy ma to znaczenie ale jest biala wtyczka, tam gdzie nie dzialalo byla wieksza niebieska
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Dzieki, już skróciłem, miałem umówiony termin z tokarzem, wiec nie czekałem. To nie może być jakaś istotna różnica. Dziś odbędą się testy .
Dojechałeś na zlot bez niespodzianek?
Dojechałeś na zlot bez niespodzianek?
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jest moc!
Szkoda ze blokuje się Stacje na 5% możliwości zarobkowej i to jest widoczne w apce, przez co zwykli klienci nie podjada i nie dadzą zarobić. Ktoś może stwierdzić, ze to się nie opłaca i może chcieć coś z tym zrobić.
Szkoda ze blokuje się Stacje na 5% możliwości zarobkowej i to jest widoczne w apce, przez co zwykli klienci nie podjada i nie dadzą zarobić. Ktoś może stwierdzić, ze to się nie opłaca i może chcieć coś z tym zrobić.
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jeszcze jak by był tłok przy tych stacjach to może i tak ale weź jak się ładujesz to wejdź na mapkę i luknij ile stacji w Polsce w tym czasie jest zajętych,ja ostatnio po 22:00 z ciekawości luknąłem i oprócz tej co ja się ładowałem to była 1szt na całą Polskę.
Poza tym chyba nie każda stacja pokazuje aktualną moc ładowania ale to nie problem sobie wyliczyć z pobranej energii w czasie.
Zabezpieczeniem jest graniczne 180min ładowania po których płacisz dodatkowe 0,40 PLN za każdą minutę ładowania.
Poza tym chyba nie każda stacja pokazuje aktualną moc ładowania ale to nie problem sobie wyliczyć z pobranej energii w czasie.
Zabezpieczeniem jest graniczne 180min ładowania po których płacisz dodatkowe 0,40 PLN za każdą minutę ładowania.
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Wlasnie ostatnio się GreenWayPL chwalił dość wysoka jak na Europe dostępnością ładowarek 99,5 w Polsce (dobrze jest widzieć Pozytywy w tragicznych okolicznościach) wiec póki co zarabiają raczej na rowerach.
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Taką stacje dzisiaj spotkałem jadąc od Międzyzdroje do Kołobrzegu. Solarna, wyjście 230V do 1200W i 5V USB.
Modelowe miejsce odpoczynku rowerzystów.
Mrzeżyno
https://maps.google.com/?cid=298118981757274250
Modelowe miejsce odpoczynku rowerzystów.
Mrzeżyno
https://maps.google.com/?cid=298118981757274250
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Pytanie co się stanie jak podłączymy ładowarkę 2kw czy zablokuje wyjście na stałe czy po odłączeniu ładowarki napięcie na gniazdku powróci.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2020, 3:03 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Nie wiem co to za producent stacji ale by się zgadzało chyba z tymi kolorami wtyczek bo ta w Rybniku ma niebieską wtyczkę i nie działa przejściówka na niej,z wyglądu to też inna stacja.
Czyli jak planować ładowanie na orlenie to szukać stacji z białymi wtykiem typ 2.
No chyba że te chademo uruchomisz to powinno działać na każdej ale kto wie...
Choć np:taki Greenway w Tychach ma niebieską wtyczkę przejściówka na niej działa.
Czyli jak planować ładowanie na orlenie to szukać stacji z białymi wtykiem typ 2.
No chyba że te chademo uruchomisz to powinno działać na każdej ale kto wie...
Choć np:taki Greenway w Tychach ma niebieską wtyczkę przejściówka na niej działa.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Spotkanie na ładowarce
Gosc z i3 powiedział ze czesto ładuje na tej konkretnej stacji (Sucha, 30km za Radomiem) i jej jest problem taki ze nie dopuszcza do ładowania DC dwóch samochodow - jak CCS był zajety to CHAdeMO było automatycznie nie dostępne - w Krk ponoc nie ma takiego problemu i mogą 3 złącza leciec nawet równolegle, wiec jakby ktos ładował to musialbym czekac 30-40 nawet 60min na dostepnosc wtyczki
Odnosnie tej ładowarki nad morzem - nie wiadomo jak jest - ale dzis podlaczylem moją ładowarke pod "słabe" gniazdo - nieswiadomie - zrobila na poczatku test wentylatorem jak zawsze i zamigala diodą, i koniec - nie chcialo sie ładowac - ale nie wybiło bezpieczników
Co do koloru wtyczek to pare przemyśleń
- mozliwe tez ze ten ściety adapter jest za wysoki dalej i moze jeszcze podpiłowac 1-2mm
- mozliwe ze ten krótszy pin sygnałowy jest za krótki
Testowo mozna by pozyczyc pare kabli do ładowania - rozkrecic przejsciowke tą naszą i miernikiem sprawdzic czy sygnały przechodzą bo fazy raczej napewno tak
Gosc z i3 powiedział ze czesto ładuje na tej konkretnej stacji (Sucha, 30km za Radomiem) i jej jest problem taki ze nie dopuszcza do ładowania DC dwóch samochodow - jak CCS był zajety to CHAdeMO było automatycznie nie dostępne - w Krk ponoc nie ma takiego problemu i mogą 3 złącza leciec nawet równolegle, wiec jakby ktos ładował to musialbym czekac 30-40 nawet 60min na dostepnosc wtyczki
Odnosnie tej ładowarki nad morzem - nie wiadomo jak jest - ale dzis podlaczylem moją ładowarke pod "słabe" gniazdo - nieswiadomie - zrobila na poczatku test wentylatorem jak zawsze i zamigala diodą, i koniec - nie chcialo sie ładowac - ale nie wybiło bezpieczników
Co do koloru wtyczek to pare przemyśleń
- mozliwe tez ze ten ściety adapter jest za wysoki dalej i moze jeszcze podpiłowac 1-2mm
- mozliwe ze ten krótszy pin sygnałowy jest za krótki
Testowo mozna by pozyczyc pare kabli do ładowania - rozkrecic przejsciowke tą naszą i miernikiem sprawdzic czy sygnały przechodzą bo fazy raczej napewno tak
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2020, 20:16 przez szczur333, łącznie zmieniany 1 raz.
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Standard jest standardem więc jeśli połączenie działa w jednej to musi i w drugiej,ten krótki pin jest właśnie po to żeby stacja wiedziała że wtyk jest włożony do końca.
Raczej problem w sofcie stacji,takie moje zdanie,nie muszę mieć racji.
PatrykS wspominał o odstępach czasowych włączania się tych oporów co są w przejściówce,myślę że właśnie to stacja sprawdza i jej nie pasuje.
Raczej problem w sofcie stacji,takie moje zdanie,nie muszę mieć racji.
PatrykS wspominał o odstępach czasowych włączania się tych oporów co są w przejściówce,myślę że właśnie to stacja sprawdza i jej nie pasuje.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
ogolnie to w piatek pojechalem na okolo troche zeby na koniec sie naładowac jeszcze na ikei na greenwayu (słupek) - swiecił na zielono, ale jak wkładałem adapter to na czerwono - odrazu (niewiem czy to oznaka fault/czy zajetego) ale z aplikacji nie moglem wystartowac ladowania, w dodatku byly 4 słupki i zaden nie był opisany w aplikacji a kod QR nie dzialal, po 15-20min szarpania sie z tym pojechalem na greenway pod EXPO PTAK - stacja raczej pewna bo widzialem foty i bylo gniazdo 230V, do tego na parkingu expo niby tez byly, no i mcdonald i stacja obok wiec zawsze by sie cos znalazło
jak dojechalem to okazalo sie ze stacja wylaczona ale skrzynka z bezpiecznikami uchylona, właczylem wszystkie i zaczeło działac i normalnie pod 230V naładowalem
jak ktos jest ciekawy co siedzi w srodku skrzynki z bezpiecznikami
jak dojechalem to okazalo sie ze stacja wylaczona ale skrzynka z bezpiecznikami uchylona, właczylem wszystkie i zaczeło działac i normalnie pod 230V naładowalem
jak ktos jest ciekawy co siedzi w srodku skrzynki z bezpiecznikami
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Taką samą sytuację miałem na Greenwayu w Gorzycach,niby wszystko ok ale przy próbie ładowania świeci na czerwono i error czy coś,już nie pamiętam.Właśnie nie wiem czy to błąd stacji czy coś innego..
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Nie ma nic ciekawego, same rozłączniki izolacyjne. Róznicówka i wyłączniki nadprądowe.
Radze nigdy tak nie robić, przez to można mieć kłopoty.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
jakby chcieli to by ja zamkneli - bo po zamknieciu same sie zatrzasnely i nie dalo sie juz otworzyc
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
To że jest otwarte nie znaczy że można sobie grzebać. Poza tym stwarza to niebezpieczeństwo. Może coś naprawiali, albo było jakieś przebicie i dlatego były wyłączone zabezpieczenia. Tak można kogoś zabić.
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jest taka mapka abetterrouteplanner.com uwzględnia stacje ładowania przy planowaniu podróży. Jak się wpisze jakiegoś plug-ina Powinna nawet dystanse dobierać dobre. Może komuś przypasuje.
Tu najlepsza stacja ładowania w Europie, która jest w Zielonej Gorze.
Tu najlepsza stacja ładowania w Europie, która jest w Zielonej Gorze.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
czy taka najlepsza? nie widze TYPE2 ani 3fazowych i zwyklych gniazdek
greenway przynajmniej ma silowe i 230V na skrzynce obok i zwykle działają, plusy dla wszystkich bo ladujac z 230V nie blokujemy type2
greenway przynajmniej ma silowe i 230V na skrzynce obok i zwykle działają, plusy dla wszystkich bo ladujac z 230V nie blokujemy type2
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
krotszego nie bylo?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Pewnie musiał dopłacić z 20 Euro za dłuższy kabel to szkoda kasy
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
jak ktos nie potrzebuje org wygladu to zamiast specjanego kabla (5zył + 2 sygnałowe) mozna kupic 5zyłowy poprostu i 2x sygnał na zewn puscic
5x6mm kosztuje 10zł/metr - i zwyke nie potrzeba chyba az 6mm bo zwykle wbudowane ładowarki maja w okolicy 7,5-11kW
a ja sie dzis wziałem za zintegrowanie guzika, i jest jak fabryka
5x6mm kosztuje 10zł/metr - i zwyke nie potrzeba chyba az 6mm bo zwykle wbudowane ładowarki maja w okolicy 7,5-11kW
a ja sie dzis wziałem za zintegrowanie guzika, i jest jak fabryka
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
protip: czasami gniazdka 230V na stacji są obok/pod banerem z cenami
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
na foto pierwsze płatne ładowanie + porownanie rozmiaru wtyku TYPE2 z CHAdeMO
PS
jestem ciekawy kto NA TE CHWIE korzysta z tych platnych punktow w miastach - 1,60zł za kWh gdzie przy bateriach 40Kwh to daje ponad 60zł za ładowanie, a poprostu mozna podjechac na orlen gdzie jest darmo , juz nie mowiac o autach z wiekszymi bateriami
edit// wracajac udalo mi sie trafic na dostawczaka i trase ponizej objechalem w 19minut przy ubytku baterii 0,6V (80,0V @ 79,4V)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
kolejne info nt orlenu - adaptery bedą działac w stacjach starego typu EFACEC - w nowych nie dzialaja ponoc
ja testowalem 1 nową i 2 stare a dwie osoby jescze testowaly dwie nowe i to co wyzej sie potwierdza
sprawdzilem plugshare i niestety dla nas wiekszosc stacji to nowy typ wiec raczej tam sie nie podładujemy w razie czego
ja testowalem 1 nową i 2 stare a dwie osoby jescze testowaly dwie nowe i to co wyzej sie potwierdza
sprawdzilem plugshare i niestety dla nas wiekszosc stacji to nowy typ wiec raczej tam sie nie podładujemy w razie czego
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
^^
"Dziwne, u mnie działa"
@szczur333
Bede tu jakies pol godz i moge sie przyjrzec tej skrzynce, moze jakies niuanse są w tej sytuacji.
"Dziwne, u mnie działa"
@szczur333
Bede tu jakies pol godz i moge sie przyjrzec tej skrzynce, moze jakies niuanse są w tej sytuacji.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
no to juz nie wiem o co tu chodzi
edit
jaka wtyczka typ2? niebieska czy biała?
edit
jaka wtyczka typ2? niebieska czy biała?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Nie przyglądałem się samej wtyczce. Robiłem jej tylko taki test powolnego wysuwania, mający na celu ustalenie głębokości sięgania pinów sygnałowych i przy wysunięciu ok 7mm wszystko zgasło, wiec jest spora tolerancja na ich długosciach myslę.
Same piny zeńskie we wtyczce (sygnałowe i mocowe) osadzone od samego czoła praktycznie.
Moze po numerach seryjnych coś da się stwierdzić? Być może sa 'partie' dobre i partie złe. Chociaz 814701 i 814501 sugeruje bliskie numery seryjne.
Można porównać dokładne opory na naszych przejściówkach, ale w sumie jakim prawem mialyby być rożnice.
To ta lokacja (duzo zdjec):
https://www.plugshare.com/location/219659
Edyta: Jest i tabliczka:
Edyta druga:
@Szczur kiedy wrzuciles swoje kategorie stacji dla ktorych przejsciowka dziala, a dla ktorych nie to chcialem napisac, ze sie nie zgadza, ale stwierdzilem w pilnym trybie, ze dolacze materialy dowodowe i pojechalem na najblizsza mi stacje orlena porobic foty
Same piny zeńskie we wtyczce (sygnałowe i mocowe) osadzone od samego czoła praktycznie.
Moze po numerach seryjnych coś da się stwierdzić? Być może sa 'partie' dobre i partie złe. Chociaz 814701 i 814501 sugeruje bliskie numery seryjne.
Można porównać dokładne opory na naszych przejściówkach, ale w sumie jakim prawem mialyby być rożnice.
To ta lokacja (duzo zdjec):
https://www.plugshare.com/location/219659
Edyta: Jest i tabliczka:
Edyta druga:
@Szczur kiedy wrzuciles swoje kategorie stacji dla ktorych przejsciowka dziala, a dla ktorych nie to chcialem napisac, ze sie nie zgadza, ale stwierdzilem w pilnym trybie, ze dolacze materialy dowodowe i pojechalem na najblizsza mi stacje orlena porobic foty
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Zrobiłem sobie wycieczkę dookoła Poznania w celu potestwoania różnych stacji i mogę potwierdzić, że stacja orlenu nr 8153 działa:
Mam jeszcze w swoim zasięgu dwie z orlenu przy autostradzie to kiedys się autkiem przejade i naładuje na niej telefon w ramach testu.
Pozytywnie również w sieci https://www.chargepolska.pl (oby im sie biznes rozwinął, bo widzę, że jedna stacja na razie), bo ładowanie odbyło się na koszt firmy Bolt, to w ciepłe słowo reklamowe w ich strone nie zaszkodzi, a może ktoś skorzysta z kodu promocyjnego:
U Enei z zielonych elektronów:
Mam jeszcze w swoim zasięgu dwie z orlenu przy autostradzie to kiedys się autkiem przejade i naładuje na niej telefon w ramach testu.
Pozytywnie również w sieci https://www.chargepolska.pl (oby im sie biznes rozwinął, bo widzę, że jedna stacja na razie), bo ładowanie odbyło się na koszt firmy Bolt, to w ciepłe słowo reklamowe w ich strone nie zaszkodzi, a może ktoś skorzysta z kodu promocyjnego:
U Enei z zielonych elektronów:
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
skad i jaki masz ten adapter?
jesli sam roibles to jakich rezystorow uzyles?
jesli sam roibles to jakich rezystorow uzyles?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
https://m.pl.aliexpress.com/item/400028 ... 3aa62R45nL
Pomiary (opcja symbol diody na mierniku za 10 zł, baterie dziś wymieniałem):
Lewy sygnał - środkowy: 686 w obie strony.
prawy sygnał - środkowy: 1757 tylko w kierunku plus na sygnałowym.
Ja z kolei mam zagadkę na niektórych stacjach EV plus map i myśle, ze przez niemożność zablokowania wtyczki.
Pomiary (opcja symbol diody na mierniku za 10 zł, baterie dziś wymieniałem):
Lewy sygnał - środkowy: 686 w obie strony.
prawy sygnał - środkowy: 1757 tylko w kierunku plus na sygnałowym.
Ja z kolei mam zagadkę na niektórych stacjach EV plus map i myśle, ze przez niemożność zablokowania wtyczki.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
aa no jak gotowca kupiles to masz to samo co ja w srodku - co do blokowania to mi na słupki greenwaya nie dzialal, chociaz nie wiem czy to nie wina ładowarki byla
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Przetestowałem 5 słupków EV plus map w nowszej chyba wersji i zawsze zgłaszał bad. Tak na słuch sądzać to coś mechanicznego w środku się dzieje. Muszę rozwiercic trochę swoją wtyczkę, tam gdzie normalnie jest wydrążenie dla bolca blokującego. W starszym typie słupków tej sieci jest OK.
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
To co słychać w stacji ładowania to stycznik załącza na ułamek sekundy prąd i rozłącza,przynajmniej tak było na Orlenie jak próbowałem.