Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szalonyfacet »

Hej,

mam Hailonga 13s5p i ladowarke do niego 2A. jaka przyjmuje sie bezpeiczna wartosc ladowania dla takich pakietow 2A/5A/7A ??

i czy moze to byc cos chinskiego z ali , czy lepiej szukac na rodzimym rynku. nie ukrywam ze cenowa przebitka jest spora.
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: smdrwf12300 »

Zależy jakie masz ogniwa w środku .Ja mam ogniwa które katalogowo przyjmują 1.6A ( przy pakiecie 13s6p daje to ok 10A max ) i na ładowarce mam ustawione chyba 6.7A ( kompromis pomiedzy grzaniem sie ogniw i ładowarki )
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
08 lip 2020, 20:11
.... mam Hailonga 13s5p i ladowarke do niego 2A. jaka przyjmuje sie bezpeiczna wartosc ladowania dla takich pakietow 2A/5A/7A ??
i czy moze to byc cos chinskiego z ali .....
"Bezpieczna" wartość prądu to 0.5C pojemności baterii w Ah. Odczytujesz Ah z baterii dzielisz przez 2, i masz maksymalny zalecany prąd rekomendowany przez producenta dla baterii. Ponieważ masz pakiet kilkudziesięciu ogniw, bezpieczniej jest przyjąć maksymalny prąd ładowania na 0.3C (mniejsze grzanie = większa żywotność).
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szalonyfacet »

z tego co podawal sprzedawca to jest tam LG mj1, czyli przyjmujac 0.3C z 17Ah wychodzi mi ~5A bezpiecznego ladowania.

zreszta ze specyfikacji wynika ze mozna troche wiecej:

2.3 Standard Charge
Constant current 0.5C (1700mA)
Constant voltage 4.2V
2.4 Max. Charge Voltage 4.2 ± 0.05V
2.5 Max. Charge Current 1.0 C (3400mA)

Czyli stale 0.5C przyjmie czyli daje to 8.5A. dla zwiekszenia zywotnosci zejscie do 5A-6A bedzie rozsadne. i tak skroci mi to cza ladowania do 3 z 6h.

a odnosnie ladowarek to taki chinczyk jest ok? => https://pl.aliexpress.com/item/33054187266.html
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: WojtekErnest »

Rzeczywisty czas ladowania jest dluzy o 30-40 % bo blisko fazy CV jest proces balansowania, który to wydluza w zaleznosci od stanu (rozbalansowania) ogniw. Wiec to nie jest prosta matematyka pojemnosc -> prad max.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
smdrwf12300
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 22 lip 2018, 16:32
Lokalizacja: Mikołów

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: smdrwf12300 »

@szalonyfacet : akurat ta ładowarka ma ZERO opini wiec trudno powiedziec co jest w srodku i czy pociagnie ci te 300W bez uszkodzenia/przegrzania .Zobacz na ta ładowarke : https://pl.aliexpress.com/item/33035094 ... 5b5fatVznl ( 122 zamowien i sa zdjecia i opinie z rosji ktore to moim zdaniem sa dosc wiarygodne na Ali). Z zamieszczonych zdjec ja widze 2 problemy :
- mostek 220v jest bez radiatora ( moze sie przegrzewac chyba ze wentylator go jakos chłodzi )
- dioda na wyjsciu 54V jakas taka mała ( moze byc do porawy/wymiany na jakas podwojna z chłodzeniem )
Na zdjeciach masz opisy tych 3 Prk-ow i co mozna nimi regulowac. Ale decyzja zawsze jest po stronie kupujacego
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: tkoko »

szalonyfacet pisze:
08 lip 2020, 21:24
..... a odnosnie ladowarek to taki chinczyk jest ok? => https://pl.aliexpress.com/item/33054187266.html
Mam "no name" w takiej obudowie, i dzianie z BMS'em baterii jest OK, ale głowy za to nie dam :D
Co do czasu ładowania. Przejście z dwóch amper na sześć amper zmniejszy czas ładowania o połowę. Tyle ze przy 2A, czas pełnego ładowania był zapewne w okolicy 9 - 10 godz (w mojej baterii "5P" - 12 godz).
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szczur333 »

nie ma czegos takiego jak zalecane ładowanie 0,5C itp, ładujesz w zaleznosci od temp ogniw, jak pakiet jest szczelnie zaizolowany to prad moze musi byc mniejszy

jak napisano juz wczesniej MJ1 maja w pdf 1,6A standard charge - czyli dla pakietu 5P ładowanie kolo 8A - trzeba by sprawdzic jak zachowują sie przy tym pradzie, no i 8A to dla 17,5Ah jakies 2,5h ładowania od zera, jesli nie potrzebujesz ładowac szybko to poszedlbym w 4-5A bo 2A (8h ładowania to lekko masakra)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: tkoko »

szczur333 pisze:
11 lip 2020, 10:28
....... jak napisano juz wczesniej MJ1 maja w pdf 1,6A standard charge - czyli dla pakietu 5P ładowanie kolo 8A - trzeba by sprawdzic jak zachowują sie przy tym pradzie, no i 8A .........
Jeżeli przy 3A, ogniwa w moim pakiecie "5P" osiągają 30 i więcej stopni, to przy 8A pakiet "zaświeci" :D
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szalonyfacet »

Wiec zamowilem 5A, nie mialem jak sprawdzic wczesnije pelnego ladowania wiec teraz pisze: Czas ladowania tego aku (17.5Ah MJ1) od 41 v do pelna 54.6v to niecale 4 godziny. Ładowarka z wentylatorem, lekko ciepla przez caly czas ładowania, a pakiet ledwo wyczuwalne cieplo na gorze obudowy, ale takie ze gdybym nie macal dobrze to pewnie bym sie nawet nie zorientowal. Ogolnie spoko, Na wyjazdach mozna zaplanowac 2-3 wypady na dzien. patrzac po temperaturze, pewnie 8 A by spokojnie przyjelo to aku bez nadmiernego obciazania ogniw, ale zysk czasowy bylby maly przy ladowaniu zero-full bo faza cc sporo tego czasu zjada. i przy 8 A to zeszlo by sie do niecalcyh 3 godzin ladowania a to tylko 1 h mniej. A pakiet jest zbyt maly by szybko podladowac 80% i zeby to wystarczylo na senspowna przejazdzke a porzadnie i poowli naladowac w domu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: tkoko »

Do ~80% przy 8A masz około 2 godz ładowania. Faza CV (nasycenia) zajmuje najwięcej czasu, a bez niej BMS nie zabezpieczy aku.
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szalonyfacet »

wiem i o tym mowilem. Szybkie ladowanie mialoby sens gdyby dalo sie zamknac w 30-45 min faze CC gdzie mozna najwiecej pchac Amper. Ale to przy duzych pakietach jest oplacalne gdy 80% naladowania pakietu daje ci jazde na nastepne ok 100km. i wtedy spokojnie w domu przez noc naladowac malym amperazem i dac BMSowi porwnac wszystko. w moim przypadku nieoplacalne isc w wiekszy amperaz juz. miedzy 5A a 8A to juz symboliczna zmiana.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szczur333 »

CV zalezy chyba od ładowarki

pakiet 20S i u mnie na 30A ładowarce jak pyknie jakos 82V to moc spada o dokladnie polowe (15A) i robi sie 81.5V (po calkowitym odłaczeniu wychodzi jakies 80,8-81,1V, ladujac dalej znowu spadnie o kolejną połowe czyli do 7,5A (dokladnie nie wiem bo ładowalem tak tylko raz tą ładowarką do 84.0) ale moc juz spadala jakos 83-84V i troche zajeła koncowa faza

natomiast na czerwonej regulowanej (0-12A) jak ustawie max 12A (realnie 10-11A) to praktycznie do 83,5V leci max prad, dopiero pozniej spada dosc płynnie


a z tym czasem to zalezy do ilu rozładowujesz - u mnie na wysokopradowych vtc - podładowanie od 68-69V do 81-82V trwa okolo godzine, w dodatku ogniwa po jezdzie są wiec juz są dosc ciepłe, wiec ładowanie dodatkowo je dogrzeje - a ty masz MJ1 ktore sa mniej odporne na wysoki prąd wiec max specs masz 0,45C gdy VTC maja 1C standard a 1,6C fast

godzina mniej to wg mnie duzo, no ale zalezy jak kto jezdzi - ja podładowuje kolo 55-60min dokladnie i w zaleznosci od temp czekam 5-10min (bo jest to wskazane odczekac po ładowaniu - w samej ładowarce równe 5min chodzi wentylator w celu jej schłodzenia (niby nic - ale ostatnio wyłaczylem odrazu to po godzinie jazdy w plecaku (zawinieta w bluze) dalej byla ciepła

i powiem ci czasem mi sie te godziny strasznie dłużą, a na poczatku zrobilem chyba 5-6 tras gdzie czekalem 2,5-3h WTF - nie wiem jak moglem tak żyć
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szalonyfacet »

Godzina nie jest duzo jak masz 2.5h a 3.5h. To nie sa wartosci by podladowac sobie w trasie no chyba ze cisniesz w gory. Tam ladujesz a w miedzyczasie chodzisz i zwiedzasz alw to troche na sile. Wiec czy w domu bede ladowal 2.5 czy 3.5 to znikoma warrosc. To nie rozkmina miedzy 50 min a 2 godziny bo wtedy godzina robi wiele ale tam jest to 30 procent wartosci czasu a tu ponad 50.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szczur333 »

no to mowie ze zalezy jak kto jezdzi - ja tam lubie jezdzic non stop - przy optymalnych warunkach i dobrym zaplanowaniu trasy jestem w stanie w 19-20godzin przejechac 550-580km na moim konfigu i taka trase planowalem bo przy wyjezdie o 4 dojechalbym o polnocy - problemem jest troceh temp w nocy bo jak w czerwcu bylo 20-23*C nawet to teraz w sierpniu jest w okolicach 14-15 i poprostu zle sie jedzie w takiej temp
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szalonyfacet »

Ja bym z mila checia tak jezdzil ale mi pakieta na to nie pozwala ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: pxl666 »

Porównujecie 14p na vtc5a do 5p na mj1? Eee...spokooo...
Przecież w przypadku bidonu to można wziąć drugi do plecaka zamiast katować jeden prądem 5a bez fazy cv (kiedyś się całkowicie rozjedzie) albo zrobić bidon 7p i mieć w perspektywie 150 180 km ?
Kolega lobo na bidonie 5p zrobił 120km w piaszczystym terenie...Ja wolę ładować na spokojnie w nocy nawet i 2a ładowarką
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana Ladowarki 54.6V - wiekszy amperaz

Post autor: szczur333 »

a czym sie rozni 14p ładowane 30A a 5p ładowanie 10A?
tzn jesli oba pakiety na VTC to praktycznie to samo a nawet 5P mniej sie moze zagrzac

co do wysokopojemnych jak MJ1 to jesli w specs maja 1,6A standard to w teorii poszeldbym w 1,2A max na ogniwo moze 1,3A - ale takich ogniw nie mialem i raczej nie bede uzywał wiec nie przetestuje tego
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ