Wyświetlacz z manetką GT-100

Tematy związane z wszelką instalacją elektryczną w konwersjach rowerów
ODPOWIEDZ
ZimnyPlacek
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 03 sie 2020, 18:06
Lokalizacja: Katowice

Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: ZimnyPlacek »

Czy ma ktoś może instrukcję do takiego wyświetlacza z manetką GT-100?
https://pl.aliexpress.com/item/40001433 ... 5c0frRNF03
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

ZimnyPlacek pisze:
06 sie 2020, 14:26
Czy ma ktoś może instrukcję do takiego wyświetlacza z manetką GT-100?
https://pl.aliexpress.com/item/40001433 ... 5c0frRNF03
Znalazłeś może więcej danych na temat tego zestawu ? Montowałeś i testowałeś już ten zestaw ? Właśnie dotarł do mnie, lecz nie mam na razie silnika by go przetestować. Jedyne dodatkowe info o nim które znalazłem, to poniższa "instrukcja". Jak mniemam, wyświetlacz jest zintegrowany z manetką, no chyba że ten "dzyndzel" służy do wyboru PAS'a.
Załączniki
Clipboard.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: pxl666 »

z tego co pisze to dzyndzel to maneta a pasa zmieniasz krótkim naciśnięciem zasilania , niewiem tylko czy pasa czy po prostu aktualna max moc
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
03 wrz 2020, 19:48
z tego co pisze to dzyndzel to maneta a pasa zmieniasz krótkim naciśnięciem zasilania , niewiem tylko czy pasa czy po prostu aktualna max moc
Kłopot w tym że z wyświetlacza wychodzi pięć przewodów wyświetlacza do sterownika (typowe połączenie), i dwa przewody (biały, brązowy) prawdopodobnie do stacyjki/wł sterownika. Brak jest złączki manetki w wyświetlaczu, bo w sterowniku jest. :D
Z ciekawości zapytam, masz może jakiś wolny silnik do testu (BLDC z halami), bo na swój zapewne trochę muszę poczekać.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: pxl666 »

Może być z hoverboarda ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
03 wrz 2020, 21:33
Może być z hoverboarda ?
Jak ma halle i jest sprawny to jak najbardziej. Wpadnę jutro do Ciebie. O której Ci najlepiej pasuje?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: pxl666 »

Zadzwonię jutro i się dogadamy
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Przyjrzałem się temu cudu dokładniej (wczoraj nie miałem czasu), i jest to na pewno wyświetlacz zintegrowany z manetką gazu na palec wskazujący. :D
Sterowanie manetki jest zapewne przesłane po szynie danych między wyświetlaczem a sterownikiem. Sterownik ma wyjście na manetkę, zapewne ze względu na to że jest "uniwersalny" i dostosowany do "zwykłych" wyświetlaczy gdzie manetka jest osobno.

https://pl.aliexpress.com/i/33008769820 ... 76a9ueoMKX
ZimnyPlacek
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 03 sie 2020, 18:06
Lokalizacja: Katowice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: ZimnyPlacek »

To jest na 100% manetka bo testowałem, mam cały zestaw wyświetlacz ze sterownikiem od GreenTime z Aliespress. Wszystko wszystko działa bardzo fajnie, 5 przewodów to podpięcie pod sterownik, dwa pozostałe to zasilanie lampki w rowerze (po włączeniu świateł pojawia się napięcie z baterii). Dołączam zdjęcie z tym co znalazłem odnośnie ustawień.
Załączniki
instrukcja wyświetlacza TF-100.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Wyświetlacz z manetką i USB, TF-100/LH-100, i klony np. GT-100, QS-S4 (do skutera,hulajnogi itd)

https://pl.aliexpress.com/i/33008769820 ... 76a9ueoMKX
https://www.aliexpress.com/i/32798156924.html

Są dwa rodzaje wyświetlaczy, kolorowy (z czerwoną obwódką wokół ekranu), oraz B/W (z białą obwódką). Wyświetlacz może mieć tylko przewód (1.6m) z wtyczką do sterownika (płaską pięć pin). Może mieć dodatkową wtyczkę (HIGO 5 pin) między wyświetlaczem a sterownikiem, oraz dodatkową płaską wtyczkę (dwa piny) do lampy. Obciążalność wyjścia lampy to 15 wat (dane sprzedawcy). Wyświetlacze mogą się różnić również dostępnymi parametrami w "menu", i sposobem ich działania ze sterownikiem.

Obsługa wyświetlacza
Włączenie/wyłączenie wyświetlacza, - przycisnąć dłużej przycisk "zasilanie".
Zmiana poziomu wspomagania, - nacisnąć przycisk "mode".
Zmiana pokazywanych danych ("ODO", "TRIP", "Volty"), - nacisnąć przycisk "zasilania".

Gdy wyświetlacz pokazuje "S0", wprowadzić 6666, i przytrzymać przycisk "zasilania" kilka sek. (opcja).

Wyświetlacz ma następujące wskazania;
1. w ramce u góry jest wartość aktualnego poziomu mocy (0-3, 0-5, lub 0-9 poziomów)
2. po lewej stronie u góry, sa piktogramy "światła", "tempomatu", "awarii".
3. w środku jest licznik prędkości,
4. po prawej (w moim wyświetlaczu) jest zapewne piktogram hamulca (nieaktywny), oraz piktogramy "Start", "Hon", "Zero"
5. poniżej są wskazania "ODO", "TRIP", "VOLTY",
6. niżej jest wskaźnik pojemności baterii (pięć poziomów), i kontrolka USB (powyżej 500 mA auto-wył).

Aby wejść w pamięć wyświetlacza, przytrzymać dłużej przyciski "zasilania" i "mode".

Fabryczne dane wyświetlacza GT-100, i sterownika GT20200803 6GL100
Przyciskiem "zasilania" zmieniamy "P", krótkie naciśnięcie następna pozycja, przytrzymanie przycisku szybka zmiana.
przyciskiem "mode" zmieniamy wartość "P".
P 01 - 002 / jasność ekranu 1 - 3, 1=min, 3=max
P 02 - 000 / jednostka pomiaru, 0=metryczna (km), 1=mile
P 03 - 036 / napięcie baterii 24/36/48
P 04 - 010 / czas uśpienia wyświetlacza, 0=bez uspienia, 1-60 min
P 05 - 000 / stopnie wspomagania PAS 0-2, 3/5/9 poziomów
P 06 - 20,0 / rozmiar koła w calach, precyzja 0.1"
P 07 - 080 / dane liczby magnesów silnika 0-255 (motor magnetic pole ratio),
P 08 - 100 / ograniczenie prędkości maksymalnej 0 - 100
P 09 - 000 / start PAS'a (zero start) 0-1, 0=szybki start, 1=wymaga zakręcenia kołem (ikona "Hon")
P 10 - 002 / ustawienie wspomagania 0-3, 0=PAS, 1=manetka, 2=PAS/manetka
P 11 - 003 / ustawienie czułości PAS, 1=maksymalna czułość, 24=minimalna czułość, (lub EABS 1-5 ?)
P 12 - 003 / moc PAS 1-5, 1-minimalna, 5=maksymalna (soft start)
P 13 - 012 / typ sensora PAS (liczby magnesów) 5/6/8/12
P 14 - 020 / limit prądu sterownika 10-20A (możliwy zakres 1-100)
P 15 - 29,0 / procent wspomagania PAS 10-100, 100=pełne wspomaganie, (controler under-voltage).
P 16 - 00000 / kasowanie "ODO" (nacisnąć 5 sek)
P 17 - 000 / jeżeli jest 0=brak tempomatu, 1=tempomat
P 18 - 100 / ustawienie kodu wyświetlacza, zabezpieczenie przed uruchomieniem wyświetlacza
P 19 - 000 / ?
P 20 - 000 / protokół komunikacyjny (GT=000, QS-S4=004)
EA - 001 ?
P 99 - reset wyświetlacza przytrzymać dłużej "mode" (parametr niedostępny w GT-100).
Zatwierdzenie zmienionych danych, przytrzymać dłużej przyciski "zasilania" i "mode".

Kody błędów "error code" (prawdopodobnie starsze modele)
ERROR 1: awaria silnika/hali
ERROR 2: awaria manetki
ERROR 3: awaria kontrolera
ERROR 4: błąd hamulca
ERROR 5: ochrona podnapięciowa
ERROR 6: awaria komunikacji, wyświetlacz nie odbiera sygnału sterownika
ERROR 7: awaria komunikacji, sterownik nie odbiera sygnału wyświetlacza

Kody błędów (druga wersja, zapewne dotycząca nowszych wyświetlaczy w tym GT-100)
error code - 0 / normalna praca
error code - 1 / nie przypisane
error code - 2 / błąd hamulca
error code - 3 / błąd czujnika PAS
error code - 4 / błąd prędkości 6 km/godz
error code - 5 / błąd "real-time cruise", wskazań prędkości
error code - 6 / błąd niskiego napięcia baterii
error code - 7 / błąd silnika
error code - 8 / błąd manetki
error code - 9 / błąd sterownika
error code - 10 / błąd odbioru sygnału ze sterownika
error code - 11 / błąd wysyłania sygnału z wyświetlacza
error code - 12 / błąd komunikacji BMS'a
error code - 13 / błąd świateł

Samonauka. Połączyć kable samonauki, i włączyć wyświetlacz. Jeżeli koło kręci się prawidłowo, odczekać chwilę, rozłączyć kable samonauki i wyłączyć wyświetlacz. Jeżeli koło kręci się w złą stronę, wyłącz/włącz kabel samonauki w celu zmiany kierunku obrotu koła.

Pierwsze testowe próby wyświetlacza GT-100, i sterownika GT 20200803 6GL100.
Wykonanie dosyć "solidne", elektrycznie uruchomienie wyświetlacza ze sterownikiem bez problemu, nawet bez samonauki. Niemniej jednak, bez samonauki silnik przy wyższych obrotach wpadał w drgania (jak przy zatartym łożysku). Z silnikiem z hoverboarda, wyświetlacz z manetką działa bez problemu. Sterownik tylko do silników z halami, bez hali pokazuje się czerwony trójkąt ostrzegawczy, i "error code" E 07. Z pierwszych testów, jeszcze bez PAS'a, działa np. tempomat, ale już sterowanie prądem/mocą ("P 14") nie działa. Być może działa tylko z PAS'em. Zaletą wyświetlacza jest to, że można go zainstalować w dowolnym rowerze bez ingerencji w dotychczasowe klamki, klamkomanetki, uchwyty itd.
No i na koniec znakomita cena za kolorowy wyświetlacz z manetką, gniazdem USB, i sterownikiem. :D
Załączniki
Clipboard03.jpg
mix 1.jpg
TF_LH 100.pdf
(291.75 KiB) Pobrany 268 razy
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2020, 15:56 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: pxl666 »

Da się wygodnie z tej manetki korzystać dłuższy czas ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
06 wrz 2020, 14:08
Da się wygodnie z tej manetki korzystać dłuższy czas ?
Możesz bez problemu włączyć tempomat :D Co do wygody używania, to myślę że jest porównywalna do manetki kciukowej, a być może i nawet wyższa.
Zestaw jest już po wstępnych testach z PAS'em. Działa to w miarę "klasycznie", czyli 1-2 obroty do zadziałania wspomagania, i "proporcjonalna" moc wspomagania zależna od obrotów czujnika, i ustawień wyświetlacza. Jedyne rozczarowanie to właśnie "opóźnienie" wspomagania. Z pozycji "P 09, 11, 12" sądziłem że opóźnienie będzie znacznie mniejsze. Zobaczymy jak będzie po zmianie tych ustawień.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Mała aktualizacja dostępnych zmian w ustawieniach wyświetlacza, GT-100 i sterownika GT20200803 6GL100
i uaktualnienie po dodatkowych testach

P 01 - 002 / jasność ekranu 1 - 3, 1=min, 3=max OK
P 02 - 000 / jednostka pomiaru, 0=metryczna (km), 1=mile OK
P 03 - 036 / napięcie baterii 24/36/48 OK
P 04 - 010 / czas uśpienia wyświetlacza, 0=bez uspienia, lub 1-60 min OK
P 05 - 000 / stopnie wspomagania PAS, 0 = "gear 3", 1 = "gear 5", 2 = "gear 9" OK
P 06 - 20,0 / rozmiar koła w calach 5 - 50", precyzja 0.1" OK
P 07 - 080 / motor magnetic pole ratio, (wpływa na wskazania prędkości) OK
P 08 - 100 / ograniczenie prędkości maksymalnej 0 - 100 (są to wartości zależne od P06, P07, i P18) OK
P 09 - 000 / start PAS'a (zero start) 0-1, 0=szybki start, 1=wymaga zakręcenia kołem (ikona "Hon") OK
P 10 - 002 / wspomaganie PAS 0-3, 0 = PAS, 1 = manetka, 2 = PAS/manetka OK
P 11 - 003 / czułość PAS, 1=maksymalna czułość (~1/4 obrotu), 24=minimalna czułość (~4 obroty) OK
P 12 - 003 / moc PAS 1-5 (soft start), 1 = szybkie przyśpieszenie, 5 = wolne przyśpieszenie.OK
P 13 - 012 / typ sensora PAS (liczby magnesów) 5 - 12 OK
P 14 - 020 / limit prądu 10 - 20A (możliwy zakres 1-100) brak reakcji, może pod obciążeniem.
P 15 - 29,0 / minimalne napięcie wyłączenia sterownika 24.0 - 34.0 dla nap.36V
P 16 - 00000 / kasowanie "ODO" (nacisnąć 5 sek), za pierwszym razem OK, aktualnie bez reakcji
P 17 - 000 / 0 = brak tempomatu, 1 = tempomat OK
P 18 - 100 / zakres 50 - 150, korekta wskazań prędkości OK
P 19 - 000 / 0 = z PAS 0, 1 = bez PAS 0 OK
P 20 - 000 / protokół komunikacyjny (GT=000, QS-S4=004) brak możliwości zmian
EA - 001 / 0 - 1 brak reakcji

Prąd/moc gniazda/wtyczki lampy = ~15W dla 36 volt ~0.4A

Do sprawdzenia zostały jeszcze dwie wartości "P 14" i "P 15", ale to już z docelowym silnikiem bo na luzie trudno symulować obciążenie, oraz dodatkowa wartość "EA". Odnośnie "P 16" czyli kasowanie "ODO", to na drugim wyświetlaczu zmiany działają. Być może, w tym który trudno skasować, jest wadliwy przycisk "mode", lub co jest bardziej prawdopodobne, jakieś ustawienia wpłynęły na brak reakcji kasowania, bo reszta ustawień z przyciskiem "mode" działa.

A teraz najciekawsza część testów zestawu. :lol:
Po zmianie parametrów "P 18", prędkości pokazywane znacznie rosną, pomimo tego że podawany prąd/moc pozostaje taka sama (czyżby jakiś flux :D )

Parametry ustawione, PAS zakres 1 - 9, koło 20", "P 18" = 50 / 100 / 150

PAS 1 / prąd = 0.05A / moc = 2W / prędkość 50% = 1km/g, 100% = 3km/g, 150% = 5km/g
PAS 2 / prąd = 0.10A / moc = 4W / prędkość 50% = 3km/g, 100% = 6km/g, 150% = 9km/g
PAS 3 / prąd = 0.15A / moc = 6W / prędkość 50% = 5km/g, 100% = 12km/g, 150% = 17km/g
PAS 4 / prąd = 0.2A / moc = 8W / prędkość 50% = 8km/g, 100% = 16km/g, 150% = 24km/g
PAS 5 / prąd = 0.3A / moc = 12W / prędkość 50% = 10km/g, 100% = 21km/g, 150% = 31km/g
PAS 6 / prąd = 0.4A / moc = 17W / prędkość 50% = 12km/g, 100% = 25km/g, 150% = 38km/g
PAS 7 / prąd = 0.5A / moc = 20W / prędkość 50% = 15km/g, 100% = 30km/g, 150% = 45km/g
PAS 8 / prąd = 0.6A / moc = 24W / prędkość 50% = 17km/g, 100% = 35km/g, 150% = 52km/g
PAS 9 / prąd = 0.7A / moc = 28W / prędkość 50% = 20km/g, 100% = 40km/g, 150% = 60km/g

Mam nadzieję że zmiana parametru "P 18" realnie wpływa na osiąganą prędkość, a nie tylko na wskazania wyświetlacza. Ale o tym przekonam się dopiero po zamontowaniu silnika w rowerze, bo coś za piękne są te dane :D
Ostatnio zmieniony 12 cze 2021, 7:24 przez tkoko, łącznie zmieniany 2 razy.
mariooo
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: mariooo »

Mam sterownik w wersji z prostokątnym wyświetlaczem, zauważyłem problem z ustawieniem wspomagania jazdy z czujnika PAS. Rower ma podłączony czujnik PAS, niestety kręcenie korbą nie powoduje uruchomienia silnika. Manetka działa prawidłowo i rower jeździ.
Wchodząc do ustawień mogę zmieniać wszystkie inne parametry i dane są zapamiętywane, parametr P15 (procent wspomagania) mam ustawiony na 39 przestawiając wartość po ponownym wejściu parametr dalej ma wartość 39, czasem jest tak, że jest np 39,3 lub 39,1 nie ma pojęcia od czego to zależy. Po przestawieniu parametru odczekiwałem, aż wyświetlacz wejdzie w tryb użytkowania, wyłączałem na chwilę system, nic nie pomaga, zawsze jest powrót do wartości 39
Może ktoś miał podobny problem?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

mariooo pisze:
12 cze 2021, 0:10
Mam sterownik w wersji z prostokątnym wyświetlaczem, zauważyłem problem z ustawieniem wspomagania jazdy z czujnika PAS. Rower ma podłączony czujnik PAS, niestety kręcenie korbą nie powoduje uruchomienia silnika. Manetka działa prawidłowo i rower jeździ.
Wchodząc do ustawień mogę zmieniać wszystkie inne parametry i dane są zapamiętywane, parametr P15 (procent wspomagania) mam ustawiony na 39 przestawiając wartość po ponownym wejściu parametr dalej ma wartość 39, czasem jest tak, że jest np 39,3 lub 39,1 nie ma pojęcia od czego to zależy. Po przestawieniu parametru odczekiwałem, aż wyświetlacz wejdzie w tryb użytkowania, wyłączałem na chwilę system, nic nie pomaga, zawsze jest powrót do wartości 39
Może ktoś miał podobny problem?
"P 15", to jest minimalna wartość wyłączania sterownika przy rozładowaniu (już poprawiłem wpis)
Za równoczesne działanie manetki i PAS'a odpowiada "P 10" i wartość "2", oczywiście dotyczy sterownika GT. W KT może być inaczej.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2021, 7:28 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
mariooo
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: mariooo »

I to by się zgadzało, logiczne że nie da się przestawić na wartość większą niż ma prądu w baterii.
Dzięki za szybką odpowiedź.
Co w takim razie może być nie tak?
Sterownik jest ten o którym jest pisane powyżej GreenTime wersja 450/500 tak było w aukcji https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 1041945964
Nazwa towaru w aukcji: 9MOSFET GREENTIME 36V/48V 450/500W BLDC Electric scooter controller E-bike brushless speed driver and M5 LCD Display one set
O co chodzi z tymi mosfetami? widzę że różnią się sterowniki ilością, nie wiem na co ma potem wpływ ilość mosfetów?

Wracając do mojego problemu, poskładałem fula na powyższym sterowniku, jeździ tylko na manetce, czujnik PAS (wersja z diodą na 12 magnesów) nie uruchamia silnika. Znalazłem w sieci instrukcję do tego wyświetlacza i podobno na działanie czujnika PAS ma wpływ też parametr startu od zera jest to P9 ma być ustawiony na "0". Przestawiałem nic to nie zmienia.
Trafiłem na blog Tasa i tam jest wpis o wlutowaniu tranzystora między czujnik i sterownik, wlutowanie nic nie zmienia.
Trafiłem na opinię, że PAS z diodą jest kiepski i lepszy jest bez diody, już kupiłem ale przysłano mi taki który tarczkę ma dość dużą a czujnik nie czyta wprost z magnesów tylko obok, obecnie mam zainstalowany w taki sposób, że czujnik czyta na magnesach. Nie wiem do końca jak jest prawidłowo. Nie wiem też czy ten który dostałem może jest rozkompletowany i uchwyt czujnika jest od innej tarczy?
Za chwilę dołożę zdjęcia tych czujników PAS
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Tylko parametr "P 10" odpowiada za to czy PAS działa, reszta parametrów to tylko "wypieszczenie" działania PAS'a. Możesz jeszcze wpisać "0" w "P 10", powinien działać tylko PAS, a manetka powinna być nieaktywna. Masz prawdopodobnie jakiś problem z samym czujnikiem PAS, źle podłączone przewody, uszkodzony czujnik lub odwrotnie założoną tarczę. Sprawdź czy przypadkiem obrót korby do tyłu nie uruchamia PAS'a.
mariooo
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: mariooo »

Kod: Zaznacz cały

Masz prawdopodobnie jakiś problem z samym czujnikiem PAS, źle podłączone przewody, uszkodzony czujnik lub odwrotnie założoną tarczę. Sprawdź czy przypadkiem obrót korby do tyłu nie uruchamia PAS'a.
Na czujniku jest czerwona dioda, jak załączam system dioda świeci, jak kręcę do tyłu też świeci, jak kręcę do przodu mruga.
Wyłączając manetkę w menu jeździ jak normalny rower silnik się nie załącza podczas jazdy.
Ten nowy jest taki jak poniżej, jeszcze jest jedna rzecz, myfrend napisał, że kontroler najlepiej działa z czujnikiem 5-6 magnesów, kupiłem ostatnio i też jest na 12 magnesów więc zastanawiam się czy to montować?Obrazek
Załączniki
20210612_114733-min (2)-min.jpg
mariooo
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 19 gru 2019, 20:30

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: mariooo »

Tak mam wklejony obecny czujnik.
Jest jeszcze jeden trop, na kostce z silnika kablami sygnałowymi idzie sygnał z czujników halla, natomiast sterownik ma jeszcze biały przewód, na początku miałem tam podpięty sygnał z czujnika temperatury, jak wyczytałem że czujnik obsługuje tylko display KT odłączyłem czujnik temperatury i do białego kabla w sterowniku nie jest nic podłączone. Może tutaj ma iść sygnał z jakiegoś czujnika prędkości? W moim silniku takiego w środku na pewno nie ma, ale prędkość jest normalnie pokazywana.
Załączniki
20210610_212653-min.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Niezależnie od ilości magnesów PAS powinien działać. W tej tarczy którą masz na zdjęciu możesz wyjąć co drugi lub więcej magnesów. Ważne żeby były rozmieszczone symetrycznie, czyli jak masz w tarczy 12 magnesów wyciągasz co drugi i masz 6 magnesów. Możesz wyciągnąć po dwa sąsiednie będziesz miał 4 magnesy. Ważne żeby były rozmieszczone na okręgu w jednakowych odległościach. Ta tarcza, sądząc po ilości otworów, zapewne umożliwia inne kombinacje np. 5/10 magnesów. Równie ważne jest by wszystkie magnesy swoimi "+ i -" były skierowane w jednym kierunku. Jest jeszcze możliwość że tarcza, jak wspominałem, jest obrócona nieodpowiednimi magnesami do czujnika. Co do białego przewodu we wtyczce hali to nie ma on wpływu na działanie PAS. Jest to zapewne zewnętrzny czujnik prędkości. Może to być również czujnik temperatury.
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: Rysiekkk »

czy to jest sterownik blokowy ?
nie ogarniam jak to poznać :oops: po za tym, że KT48ZW...

a to cudo ?
Obrazek
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

To jest zapewne blokowy sterownik, odpowiednik GT - xxx
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: Rysiekkk »

super dzięki!

tkoko, i jak z tą mocą (P14)?
coś potestowane?

bo jak to ma działać na 10A cały czas to tak słabo :?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Rysiekkk pisze:
30 mar 2022, 12:52
tkoko, i jak z tą mocą (P14)?
coś potestowane?

bo jak to ma działać na 10A cały czas to tak słabo :?
Po pierwsze, o maksymalnym prądzie decyduje sterownik (to ile ma A). Dla sterownika 250 wat, 36V będzie to ~15A. Dla 350 wat będzie to ~20A.
Co do "P14" to ograniczenie prądu "działa" lecz sposób działania jest bardzo specyficzny i niezbyt zgodny z oczekiwaniem.
Tak to wyglądało realnie na płaskiej drodze przy jeździe na manetce.
"PAS 1" / manetka / 5A >>> 15A / 500 wat >>> 2.5A / 90 wat
"PAS 2" / manetka / 5A >>> 15A / 500 wat >>> 6.0A / 220 wat
"PAS 1" / manetka / 20A >>> 20A / 750 wat >>> 2.8A / 110 wat
"PAS 2" / manetka / 20A >>> 20A / 750 wat >>> 6.5A / 250 wat
Przy ustawieniu "P14 = 5A" sterownik 350 wat (20A) w momencie ruszania brał 15A (PAS 1 i 2) by w trakcie jazdy prąd spadł do 2.5A (PAS 1) i 6.0A (PAS 2).
Przy ustawieniu "P14 = 20A" sterownik 350 wat (20A) w momencie ruszania brał 20A (PAS 1 i 2) by w trakcie jazdy prąd spadł do 2.8A (PAS 1) i 6.5A (PAS 2).
Ten sam test na manetce przy 5 - 10% podjeździe;
"PAS 2" / manetka / 5A >>> 14.5A / 500 wat >>> 13A / 450 wat >>> 14A / 500 wat
"PAS 2" / manetka / 20A >>> 20.5A / 750 wat >>> 15A / 550 wat >>> 17A / 600 wat
Przy ustawieniu "P14 = 5A" sterownik 350 wat (20A) w momencie ruszania brał 14.5A (PAS 2) by w trakcie jazdy prąd spadł do 13 - 14A w zależności od stromości podjazdu
Przy ustawieniu "P14 = 20A" sterownik 350 wat (20A) w momencie ruszania brał 20.5A (PAS 2) by w trakcie jazdy prąd spadł do 15 - 17A.
Tak więc da się w ograniczonym stopniu regulować prąd/moc podawaną na silnik lecz nie są to wartości zgodne z wprowadzonymi do wyświetlacza. Niemniej jednak jest to przydatne np. przy zmniejszeniu mocy/prędkości dziecięcego roweru dla zwiększenia bezpieczeństwa.
Kayaman
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 2022, 12:10

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: Kayaman »

Też mam problem z PAS, czujnik łapie po zakręceniu supportem ze zdjętym łańcuchem który napędza silnik.
Gdy założę łańcuch kręcę korbą, pas nie działa gdy silnik jest napędzany łańcuchem.
Druga sprawa na wyświetlaczu nie mam pozycji P13 czyli ilość magnesów w pas, może to świadczyć o złym podłączeniu pas? Mogę zamienić kabel masy z sygnałowym?(bo mają różne kolory w czujniku i pasie) czerwonego 5+ raczej nie ruszać?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Kayaman pisze:
02 cze 2022, 20:54
Też mam problem z PAS, czujnik łapie po zakręceniu supportem ze zdjętym łańcuchem który napędza silnik.
Gdy założę łańcuch kręcę korbą, pas nie działa gdy silnik jest napędzany łańcuchem.
Druga sprawa na wyświetlaczu nie mam pozycji P13 czyli ilość magnesów w pas, może to świadczyć o złym podłączeniu pas? Mogę zamienić kabel masy z sygnałowym?(bo mają różne kolory w czujniku i pasie) czerwonego 5+ raczej nie ruszać?
Możesz wrzucić zdjęcie displaya i przewodów sterownika, być może masz wersję do hulajnóg, albo źle ustawioną prędkość maksymalną.
Załączniki
Clipboard (2).jpg
Kayaman
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 2022, 12:10

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: Kayaman »

Zdjęcia manetka wtyk pas i wtyk manetki
Załączniki
Compress_20220603_162004_4926.jpg
Compress_20220603_162005_5564.jpg
Compress_20220603_162005_5259.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Obawiam się że masz zestaw do hulajnóg, a to co wpiąłeś do PAS'a to złącze manetki. Jeżeli nie masz drugiej podobnej trzy-pinowej wtyczki, to ta będzie do zewnętrznej manetki. Aby to sprawdzić podłącz między czarny przewód (masa) a granatowy (sygnał) baterię 1.5V, silnik zapewne zakręci.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Aktualizacja opisu/informacji na temat sterownika/zestawu GT-100.
1. zarówno sterownik w wersji 250 wat / GT(data produkcji)-6GL100, jak i wersja 350 wat / GT(data produkcji)-6G100SQ działają bez podpiętych hali silnika. Wyskakuje co prawda "error code 07" (błąd silnika, lub błąd wyświetlacza) lecz silnik reaguje na "samonaukę", manetkę, PAS czy ustawianie parametrów na wyświetlaczu, i umożliwia jazdę. Jedynie traci się parametry dystansu (ODO, TRIP) i cyfrową wartość napięcia baterii, bo w tym miejscu wyświetlany jest "error code".
2. nie wszystkie rodzaje awarii "dekoduje" sterownik/wyświetlacz. Po wakacjach mam w jednym Sunstarze sygnalizację/problem z instalacją. Mruga "trójkąt ostrzegawczy" lecz brak rodzaju "error code", a wszystkie parametry są wyświetlane prawidłowo, w tym ODO, TRIP, napięcie baterii.
3. zgodnie z sugestią/zaleceniem producenta unikajmy stosowania tarcz magnetycznych powyżej sześciu magnesów. Przy niektórych czujnikach powoduje to reakcję czujnika na obroty korby w obu kierunkach, lub brak reakcji na obroty korby.

Kody błędów "error code" (prawdopodobnie starsze modele)
ERROR 1: awaria silnika/hali
ERROR 2: awaria manetki
ERROR 3: awaria kontrolera
ERROR 4: błąd hamulca
ERROR 5: ochrona podnapięciowa
ERROR 6: awaria komunikacji, wyświetlacz nie odbiera sygnału sterownika
ERROR 7: awaria komunikacji, sterownik nie odbiera sygnału wyświetlacza

Kody błędów (druga wersja, zapewne dotycząca nowszych wyświetlaczy w tym GT-100)
error code - 0 / normalna praca
error code - 1 / nie przypisane
error code - 2 / błąd hamulca
error code - 3 / błąd czujnika PAS
error code - 4 / błąd prędkości 6 km/godz
error code - 5 / błąd "real-time cruise", wskazań prędkości
error code - 6 / błąd niskiego napięcia baterii
error code - 7 / błąd silnika
error code - 8 / błąd manetki
error code - 9 / błąd sterownika
error code - 10 / błąd odbioru sygnału ze sterownika
error code - 11 / błąd wysyłania sygnału z wyświetlacza
error code - 12 / błąd komunikacji BMS'a
error code - 13 / błąd świateł
Kayaman
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 2022, 12:10

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: Kayaman »

Witam, z jaką max prędkością jeździcie na tym zestawie? Ma to jakaś blokadę? Ja na tempomacie osiągam dwadzieścia kilka km/h. I czy można tą prędkość max zwiększyć? :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: tkoko »

Kayaman pisze:
27 kwie 2023, 16:41
Ma to jakaś blokadę?
Zestawy GT nie mają żadnych blokad prędkości, ani sprzętowych jak programowych. Pośrednio można jedynie zmniejszyć moc wspomagania zestawu zmieniając parametr "P08"
Kayaman pisze:
27 kwie 2023, 16:41
Witam, z jaką max prędkością jeździcie na tym zestawie? Ja na tempomacie osiągam dwadzieścia kilka km/h.
Przy sterowniku 36 V, 15 A, 250 wat, maksymalna średnia prędkość na manetce/tempomacie ~23 km/godz.
Przy sterowniku 36 V, 18 A, 350 wat, ta prędkość zapewne wzrośnie o 2 - 3 km/godz.
Kayaman pisze:
27 kwie 2023, 16:41
czy można tą prędkość max zwiększyć? :)
Można, np. podwyższając napięcie zasilania, np. zmienić silnik na mocniejszy z wyższym RPM, np. zwiększyć średnicę koła itd, ale, jak mniemam, te zmiany nie wchodzą w rachubę, wiec by zwiększyć prędkość trzeba użyć nóg, wówczas prędkość wzrośnie powyżej 30 km/godz. :D
Adam1990
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 08 sie 2023, 8:10

Re: Wyświetlacz z manetką GT-100

Post autor: Adam1990 »

Witam, mam taki sterownik po podłączeniu silnika i zwarciu przewodów nauczania kolo się kręci jednak po rozwarciu nie reaguje na manetkę co to może być?
https://a.aliexpress.com/_EzG809Z
ODPOWIEDZ