BAFANG RM G020 250W 45nm
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38
BAFANG RM G020 250W 45nm
Witam,
tydzień temu dzięki okazyjnej cenie zdecydowałem się na zakup roweru elektrycznego Indiana E-MTB 1.0 M. Znalazłem go w popularnej sieci sklepów z elektroniką za 3119 zł przeceniony bodajże z 4200 zł. Rower pierwszego dnia zrobił na mnie wrażenie korzystałem z trybu ECO (1), ale zaczęło mi brakować w nim siły na podjazdach (liczyłem na większą pomoc). Następnego dnia próbowałem jazdy na trybie POWER (3) i teraz śmiało mogę powiedzieć, że jestem prawie w 100 % usatysfakcjonowany. Jedyny mankament to oczywiście prędkość, rower wspiera nas do prędkości 24-25 km/h, fajnie by było gdyby na ostatnim trybie dawał radę osiągnąć te 30 km/h. Pytanie czy ktoś ma taki rower ewentualnie miał styczność z takim silnikiem i próbował coś przy nim majsterkować ewentualnie, gdzie szukać pomocy przy lekkim tuningu. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego modelu mogę śmiało podzielić się swoimi wrażeniami.
tydzień temu dzięki okazyjnej cenie zdecydowałem się na zakup roweru elektrycznego Indiana E-MTB 1.0 M. Znalazłem go w popularnej sieci sklepów z elektroniką za 3119 zł przeceniony bodajże z 4200 zł. Rower pierwszego dnia zrobił na mnie wrażenie korzystałem z trybu ECO (1), ale zaczęło mi brakować w nim siły na podjazdach (liczyłem na większą pomoc). Następnego dnia próbowałem jazdy na trybie POWER (3) i teraz śmiało mogę powiedzieć, że jestem prawie w 100 % usatysfakcjonowany. Jedyny mankament to oczywiście prędkość, rower wspiera nas do prędkości 24-25 km/h, fajnie by było gdyby na ostatnim trybie dawał radę osiągnąć te 30 km/h. Pytanie czy ktoś ma taki rower ewentualnie miał styczność z takim silnikiem i próbował coś przy nim majsterkować ewentualnie, gdzie szukać pomocy przy lekkim tuningu. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego modelu mogę śmiało podzielić się swoimi wrażeniami.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Da się wejść natomiast nie można tam dokonać żadnych znaczących zmian po za trybem pracy 1 ECO 2 NORMAL 3 POWER oraz rozmiarem koła.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Tryby wspomagania zmienia się bez wchodzenia w menu wyświetlacza. Jeżeli możesz wrzuć zdjęcie wyświetlacza, najlepiej ze wszystkimi świecącymi ikonkami, oraz nazwą/numerem.Filippo1934 pisze: ↑17 wrz 2020, 11:15Da się wejść natomiast nie można tam dokonać żadnych znaczących zmian po za trybem pracy 1 ECO 2 NORMAL 3 POWER oraz rozmiarem koła.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Są 3 tryby pracy roweru tak jak napisałem (1, 2 i 3) ale dodatkowo jest 6 poziomów wspomagania i można je zmieniać bez wchodzenia w ukryte menu. Przesyłam zdjęcia jakie zrobiłem w razie czego zrobię dodatkowe.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Próbowałeś zmienić w ustawieniach rozmiar obręczy? Nie będzie dobrze sczytywał prędkości ale może pojedzie 35kmh
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Za wiele tu nie zdziałasz.
W samym wyświetlaczu możesz faktycznie spróbować dać największy rozmiar dostępnego koła, i to w zasadzie wszystko. Wskazania będą "z księżyca" ale być może rzeczywista maksymalna prędkość się podniesie. Nie wiem czy masz PAS, i dostęp do jego magnesów. Tu również można pokombinować z ilością magnesów. Trzecia możliwość to zwiększyć największą zębatkę. Ostatnia możliwość to w miejsce oryginalnego czujnika prędkości dać przerzutnik bistabilny, by zmniejszyć wskazania prędkości o połowę.
W samym wyświetlaczu możesz faktycznie spróbować dać największy rozmiar dostępnego koła, i to w zasadzie wszystko. Wskazania będą "z księżyca" ale być może rzeczywista maksymalna prędkość się podniesie. Nie wiem czy masz PAS, i dostęp do jego magnesów. Tu również można pokombinować z ilością magnesów. Trzecia możliwość to zwiększyć największą zębatkę. Ostatnia możliwość to w miejsce oryginalnego czujnika prędkości dać przerzutnik bistabilny, by zmniejszyć wskazania prędkości o połowę.
-
- Forumowicz
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Taki sam wyświetlacz jak w Ecobike, a w nich można było odblokować większą moc, więc może jednak jest tam jakieś ukryte menu...
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Nie ma większych możliwości do modyfikacji roweru z poziomu tego menu. Gdzie mogę szukać tego czujnika prędkości, przejrzałem wszystkie szprychy i na żadnej go nie znalazłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Jeżeli na żadnym kole nie masz magnesu, to zapewne prędkość jest pobierana z hali, wówczas zmiana rozmiaru koła na największą wartość, powinna zwiększyć realną prędkość wspomagania. A masz PAS, np przy korbie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Jako totalny laik w tym temacie nie wiem o co chodzi. Mógłbyś mi wyjaśnić o jaki PAS chodzi ? Jakieś zdjęcie ewentualnie wstawić ?
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
W przekładniowych silnikach Bafang prędkość jest brana z dodatkowego czujnika hala podpiętego do cienkiego białego przewodu wiązki hali.
Na pokrywie silnika jest zwykle 6 magnesów , można by wyciągnąć połowę co zmniejszy prędkość 2x na czujniku.
Ale na razie nie rozbieraj silnika , zmierz miernikiem napięcie pomiędzy cienkim białym a czarnym ile jest impulsów na jeden obrót koła.
Jak jest więcej jak jeden impuls to biały-czarny podepnij pod zwykłą czujkę z licznika rowerowego (odepnij od silnika biały) i magnes na szprychę.
Na pokrywie silnika jest zwykle 6 magnesów , można by wyciągnąć połowę co zmniejszy prędkość 2x na czujniku.
Ale na razie nie rozbieraj silnika , zmierz miernikiem napięcie pomiędzy cienkim białym a czarnym ile jest impulsów na jeden obrót koła.
Jak jest więcej jak jeden impuls to biały-czarny podepnij pod zwykłą czujkę z licznika rowerowego (odepnij od silnika biały) i magnes na szprychę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Dzięki za odpowiedź. W weekend wyskoczę na wieś gdzie będę miał dostęp do czujnika i spróbuje coś podziałać. Zdam relacje w niedzielę wieczorem lub poniedziałek.
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Raczej jest tak że prędkość jest brana z jednego dedykowanego magnesu na obudowie wewnętrznej. To widać jeżeli ci nie znika prędkość kiedy silnik nie pracuje a ty jedziesz np z górki. wyciągnięcie magnesu na zewnątrz nic nie da w takiej sytuacji. No i rozmiar koła należy zmniejszyć w ustawieniach a nie zwiększyć
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Witam, ponownie na forum. Sezon rowerowy został rozpoczęty a więc wraca temat zdjęcia blokady prędkości. Tak jak kolega w poście wyżej napisał, jeżeli zjeżdżam z górki na luzie prędkość i tak jest cały czas mierzona bez względu czy silnik pracuje czy nie. Spróbuję zmniejszyć rozmiar koła.
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 09 maja 2021, 6:30
-
- Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 09 maja 2021, 6:30
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 12:48
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Czy może ktoś zna fachowca który mógłby zwieększyć prędkość w moim rowerze w razie czego poproszę o jakieś namiary z góry dziękuję
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
To dość droga impreza bo wiąże się z wymianą sterownika, aku i ładowarki więc koszt takiej przeróbki nie jest adekwatny do możliwości. Sprzedaj rower i sam zbuduj coś szybszego od podstaw, da Ci to wiele doświadczeń i frajdy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Jak jest lewy technicznie to z tą frajdą może być różnie...uważam że lepiej zlecić robotę fachowcowi
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 12:48
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Nie opisałeś roweru, zdjęć nie dałeś, nie wiadomo co masz a mamy mówić o przeróbce w ciemno..? Poprosimy technikalia a majster sam się odezwie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 12:48
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: BAFANG RM G020 250W 45nm
Jest to mid drive więc nie ma szans nie zmieniając sterownika, aku i ładowarki. Myślę, że wszystko jest jasne?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.