dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Może mierzy pobór natężenia prądu?, może zróbcie jakieś obciążenie ze 100A, i zobaczcie wtedy. Jak ktoś posiada oscyloskop, to można podłączyć i zobaczyć co się dzieje.
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Czym się objawiło załączenie i wyłączenie? Migła dioda na ładowarce? Dźwięk mi nie pasował do przekaźnika trochę, po nawiercaniu otworów będzie można wykluczyć ze ładowarka ma czujnik wejścia bolca. 100A przesada, jak config wtyczki to 16A:)
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Tego nie doczytałem, myślałem że te type2 do samochodów ładują powyżej 60-70A, i wtedy stacja wykrywa że te ~30A coś za mało i rozłącza stycznik.
Może by założyć temat na elektrodzie (temat był już dyskutowany, użyj wyszukiwarki! ), z pytaniem?, możliwe że ktoś to już rozpracował.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
PowerEV - Nowy Targ (ale maja tez inne lokacje) - słupek bez kabla - doładowałem za 3zł , nie ładuje, (NOT ENOUGH BALANCE), dzwonie na infolinie - gosc powiedział ze kiedys było od 10zł ale powinno dzialac od dowolnej kwoty. Doładowałem +7zł (łacznie 10)
zalacza sie - slychac mechanizm blokowiania, ale nie blokuje wiec nie startuje ładowanie. Dalej bylem na linii z gosciem i powiedział ze ich slupki są wg najnowszych specs/pozwolen itp - i blokowanie wtyku jest obowiązkowe - niestety nie wzialem sobie torx-a bo zmieninbym wkład tylko i by poszlo
PS
ktos da wiecej?
srednia niska bo:
- pojechalem "skrótem" przez zamkniety szlak i turbacz -przezyłem piekło - na zwyklym rowerze (FULL ONLY) do przejechania - na falconach i to ciezych niz moj - nie wyobrazam sobie tego - nie wiem jakim cudem gumy tam nie rozciałem ( https://abload.de/img/pieklo0sk9t.png )
- w krk czekałem na kebaba dlugo - w dodatku niedobry - jakbym wiedział ze tak bedzie odrazu bym pojechał na ładowanie
- 20km przed domem postanowiłem sie doładowac mimo ze bym dojechał, ale mialem extra 20min to stwierdzilem ze jeszze w zabce cos kupie
- powrot po chodnikach ile sie dało bo oczywiscie burza była i wolalem zeby woda nie pryskała na mnie
PS
2:30 krakow - kolejka do ładowania :E
EDIT
ta nowa stacja (ORLEN WIERZCHOSŁAWICE) pokazywała mi aktualny pobór https://abload.de/img/img_5062jikt9.png - na tej wyzej tam gdzie była kolejka tez nie pokazywało chwilowego na podczas mojego ładowania ale na ZOE mimo ze leciało 30kW to tez kreski byly- https://abload.de/img/img_5092yakur.png
ładowałem moją aplikacją bo Pani cos telefon/apka szwankował i nie szlo odpalic - z mojej poszlo od reki
zalacza sie - slychac mechanizm blokowiania, ale nie blokuje wiec nie startuje ładowanie. Dalej bylem na linii z gosciem i powiedział ze ich slupki są wg najnowszych specs/pozwolen itp - i blokowanie wtyku jest obowiązkowe - niestety nie wzialem sobie torx-a bo zmieninbym wkład tylko i by poszlo
PS
ktos da wiecej?
srednia niska bo:
- pojechalem "skrótem" przez zamkniety szlak i turbacz -przezyłem piekło - na zwyklym rowerze (FULL ONLY) do przejechania - na falconach i to ciezych niz moj - nie wyobrazam sobie tego - nie wiem jakim cudem gumy tam nie rozciałem ( https://abload.de/img/pieklo0sk9t.png )
- w krk czekałem na kebaba dlugo - w dodatku niedobry - jakbym wiedział ze tak bedzie odrazu bym pojechał na ładowanie
- 20km przed domem postanowiłem sie doładowac mimo ze bym dojechał, ale mialem extra 20min to stwierdzilem ze jeszze w zabce cos kupie
- powrot po chodnikach ile sie dało bo oczywiscie burza była i wolalem zeby woda nie pryskała na mnie
PS
2:30 krakow - kolejka do ładowania :E
EDIT
ta nowa stacja (ORLEN WIERZCHOSŁAWICE) pokazywała mi aktualny pobór https://abload.de/img/img_5062jikt9.png - na tej wyzej tam gdzie była kolejka tez nie pokazywało chwilowego na podczas mojego ładowania ale na ZOE mimo ze leciało 30kW to tez kreski byly- https://abload.de/img/img_5092yakur.png
ładowałem moją aplikacją bo Pani cos telefon/apka szwankował i nie szlo odpalic - z mojej poszlo od reki
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
@szczur333
Co do blokowania wtyczki.
Następnym razem spróbuj po włożeniu jej do gniazda do końca cofnąć ten 1cm,ciekawe czy zadziała,teoretycznie powinno no chyba że ma faktycznie czujnik ile się wysuwa dźwigienka/bolec blokujący czy tylko on-off.
Co do blokowania wtyczki.
Następnym razem spróbuj po włożeniu jej do gniazda do końca cofnąć ten 1cm,ciekawe czy zadziała,teoretycznie powinno no chyba że ma faktycznie czujnik ile się wysuwa dźwigienka/bolec blokujący czy tylko on-off.
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
430 km ! No to chyba rekord pojedynczej wycieczki No dobra, silnik kreci i jest ok, ale jak d..a ? Serio pytam. Na motocyklu mam o niebo wygodniejsza kanape od rowerowego siodelka, ale i tak co 2h max trzeba robic przerwe na odpoczynek dla 4 liter
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
myslisz ze nie próbowałem ? cofalem o 1 2 3 4 5 6 7 8 9 i 10mm - stracilem tam z 15-20min, jak nie bylo dopchane to nie widzialo kabla wogolePerszing1800 pisze: ↑18 wrz 2020, 9:14@szczur333
Co do blokowania wtyczki.
Następnym razem spróbuj po włożeniu jej do gniazda do końca cofnąć ten 1cm,ciekawe czy zadziała,teoretycznie powinno no chyba że ma faktycznie czujnik ile się wysuwa dźwigienka/bolec blokujący czy tylko on-off.
dupa nic, najgorsze barki/plecy/lewa ręka - za rok caly plecak na bagaznik albo przynajmniej ładowarka
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Czyli ma czujnik położenia blokady w stacji,jeszcze można spróbować wyżłobić w tej krótszej wtyczce rowek na taką samą głębokość co w długiej.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
EDITPerszing1800 pisze: ↑18 wrz 2020, 11:37Czyli ma czujnik położenia blokady w stacji,jeszcze można spróbować wyżłobić w tej krótszej wtyczce rowek na taką samą głębokość co w długiej.
nic to nie da bo blokada jest dalej, blokada nie wykrywa plastiku (nie ma sie o co oprzec) wiec nie blokuje wtyczki - wtyk jest za krótki i tyle
czyli jednak muszą byc dwa adaptery dla pewnosci
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Ja to bym widział inaczej. Zamiast wymiany wtyczki adaptera - w tej krótszej nawiercic otwór, w który by się wtykało/wkręcało trzymadełko z plaską platformą/podpórką dla bolca, kiedy by sie uzywalo slupka ladowania. Ten bolec chyba tylko od góry atakuje. Raz świecilem w gniazdo i tylko od gory widzialem, moze w nowszych byloby z trzech stron.
Swoją drogą niesamowicie spójnie umysły pracują, bo też różne wartosci wystawania wtyczki testowałem
Swoją drogą niesamowicie spójnie umysły pracują, bo też różne wartosci wystawania wtyczki testowałem
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
myslalem nad tym - tzn przewiercic od czoła wtyk i nagwitnowac - zrobic 10mm extender i w razie uzycia słupka przykrecac go - problem jest taki ze plastik - gwinty mogą słabo trzymać i po kilku razach gwinty sie poluzują i ci kawalek plastiku zostanie w słupki - wyłączysz stacje z uzycia a jeszcze cie znadją i obciązą kosztami naprawy bo technik bedzie musiał przyjechac - w najgorszym razie wymiana gniazda pare stówek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
A tam wydłubie sie jak cos zostanie. Z drugiej strony raz juz musialem wzywać technika jak mi wtyczke zablokowało:D. Musiał mi wylaczyc na chwile zasilanie stacji.
Co do samej wtyczki to to są raczej solidne materiały, bo muszą wytrzymywać wysokie temperatury. Mój tokarz co mi to skracał to mowił, ze to chyba zawiera włokno szklane o ile dobrze pamietam.
Co do samej wtyczki to to są raczej solidne materiały, bo muszą wytrzymywać wysokie temperatury. Mój tokarz co mi to skracał to mowił, ze to chyba zawiera włokno szklane o ile dobrze pamietam.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Nie jest wskazane gwintowanie w plastiku ale są specjalne "wtopki" czyli mosiężne radełkowane tulejki gwintowane do wtapiania na gorąco do tworzyw,sprawdzone-po wtopieniu nie do ruszenia.
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
To jest bardzo Hi tech rozwiazanie. Z drugiej strony wystarczy nawiercic otwor i wtykac weń zapalke, by bolec mial sie o co oprzeć. Niemniej czeka nas wypracoania systemowego rozwiazania, skoro najnowsza specyfikacja type 2 wymaga od stacji potwierdzenia zablokowania przed rozpoczeciem ladowania.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Nowicjusz
- Posty: 0
- Rejestracja: 18 wrz 2020, 21:52
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Ogólnie patrząc na temat ładowania rowerów/skuterów prądem AC, to najrozsądniej w zakresie "na każdą okazję" trzeba by mieć 4 przejściówki ze sobą - Mennekesa długiego do stacji bez kabla, Mennekesa krótkiego do stacji z kablem, adapter siłowy 400V i adapter siłowy 230V (niebieski). Oczywiście, wszystkie adaptery trójfazowe można sobie zrobić na 3x Schuko, jeśli ktoś by chciał ładować kilka pojazdów na raz np. podczas wycieczki rodzinnej
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
^^
To 3 fazy? Bo kamperowa jest podobna. Myślałem brać pod uwagę pola namiotowe i kampingi. Raz zagadałem na portierni to była nawet oficjalna opcja samego 230V po 7zl/doba z paragonem:) A do szukania aplikacja park4night.
A tymczasem miłe zaskoczenie w słupku nowej generacji:
2x schuko.
To 3 fazy? Bo kamperowa jest podobna. Myślałem brać pod uwagę pola namiotowe i kampingi. Raz zagadałem na portierni to była nawet oficjalna opcja samego 230V po 7zl/doba z paragonem:) A do szukania aplikacja park4night.
A tymczasem miłe zaskoczenie w słupku nowej generacji:
2x schuko.
-
- Nowicjusz
- Posty: 0
- Rejestracja: 18 wrz 2020, 21:52
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Tak, czerwone gniazdo siłowe 3-fazowe, 3x230V (czyli 400V łącznie efektywnego napięcia), na nim można 32A ciągnąć. Kamperowe jest podobne, ale jest niebieska i oznacza tylko jedną fazę, ale również jest siłowe (czyli duży amperaż prądu znosi w porównaniu do zwykłej wtyczki). To są wtyki w standardzie międzynarodowym do urządzeń o dużym poborze prądu, kolor oznacza do jakiego rodzaju zasilania są przeznaczone.
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Gdzieś wczesniej w tym watku jest ładowanie "szeregowe" w sensie jeden pojazd podlaczany do pradu drugi do pierwszego:)czatowiec pisze: ↑20 wrz 2020, 18:35Ogólnie patrząc na temat ładowania rowerów/skuterów prądem AC, to najrozsądniej w zakresie "na każdą okazję" trzeba by mieć 4 przejściówki ze sobą - Mennekesa długiego do stacji bez kabla, Mennekesa krótkiego do stacji z kablem, adapter siłowy 400V i adapter siłowy 230V (niebieski). Oczywiście, wszystkie adaptery trójfazowe można sobie zrobić na 3x Schuko, jeśli ktoś by chciał ładować kilka pojazdów na raz np. podczas wycieczki rodzinnej
Ale też dobry hint jest (z porad lotniskowych) mieć zawsze rozgaleznik. Raz na stacji nie moglem sie podlaczyc bo wszystkie gniazdka byly zajete (niby).
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
@czatowiec
na długie trasy dokladnie tak powinno byc
- type2 krotka do kabla
- type2 dluga do słupka (z włącznikiem)
- 3 fazowa @ schuko
- kaperowa @ schuko
jakby sie uprzec to mozna jeszcze 3fazową miec ale 4pinową
jak sie zwiekszy ilosc aut elektrycznych i rowerow ktore bedą "blokowac" ładowarke - to mysle ze produceni pojdą po rozum do głowy i zamontują gniazdka lub dodatkowe type2 zeby mozna było sie ładowac w kilka pojazdow
na długie trasy dokladnie tak powinno byc
- type2 krotka do kabla
- type2 dluga do słupka (z włącznikiem)
- 3 fazowa @ schuko
- kaperowa @ schuko
jakby sie uprzec to mozna jeszcze 3fazową miec ale 4pinową
W zabierzowie jest taka wlasnie tylko gniazdka z klapkami - takie powinny byc wszystkieirrss pisze: ↑20 wrz 2020, 18:37^^
To 3 fazy? Bo kamperowa jest podobna. Myślałem brać pod uwagę pola namiotowe i kampingi. Raz zagadałem na portierni to była nawet oficjalna opcja samego 230V po 7zl/doba z paragonem:) A do szukania aplikacja park4night.
A tymczasem miłe zaskoczenie w słupku nowej generacji:
[img] [img]
2x schuko.
jak sie zwiekszy ilosc aut elektrycznych i rowerow ktore bedą "blokowac" ładowarke - to mysle ze produceni pojdą po rozum do głowy i zamontują gniazdka lub dodatkowe type2 zeby mozna było sie ładowac w kilka pojazdow
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
i tak mamy dobrze
do tesli chademo adapter 300euro (bylo 500) a ccs 500euro
do tesli chademo adapter 300euro (bylo 500) a ccs 500euro
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
W przyszłości samochody zajmą się swoimi sprawami a rowery swoimi:
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
irrss - wrzuc lepiej fotki twojej ladowarki tutaj
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
PS
kto da wiecej?
104V 72A (7,2kW)
3 ładowarki
bateria 25s1p ogniwa pryzmatyczne CATL 100Ah 9,3kW calosc
kto da wiecej?
104V 72A (7,2kW)
3 ładowarki
bateria 25s1p ogniwa pryzmatyczne CATL 100Ah 9,3kW calosc
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Nikt nie mówił że się nie da,tylko trzeba mieć batkę która przyjmie taką moc no i mam nadzieje że w dłuższej perspektywie zrobi to na jednym przewodzie po stronie DC a nie na 3 osobnych wtyczkach.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
no wlasnie wszyscy mowii ze nie mozna łaczyc ładowarek a jak widac dziala, 3 wtyczki maja zalete ze jak znajdziesz 230V jedno to ładujesz z jednego 3x dluzej ale lepsze niz nic
chociaz ja w trasie ładuje zwykle na stacjach ładowania i bardzo rzadko ze zwyklego 230V
teraz tylko musze sprzedac moje ładowarki i kupuje dwa takei zasilacze jak ma gosc i na przejsciowce z type2 bede miał regulacje od 0A do nawet 45-50A
chociaz ja w trasie ładuje zwykle na stacjach ładowania i bardzo rzadko ze zwyklego 230V
teraz tylko musze sprzedac moje ładowarki i kupuje dwa takei zasilacze jak ma gosc i na przejsciowce z type2 bede miał regulacje od 0A do nawet 45-50A
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Ale to są chyba zasilacze serwerowe z ograniczeniem prądowym chyba?Takie np: flatpacki też można łączyć po 3F.
Co dołączenia po stronie DC nie ma nic do poboru po stronie AC,poprostu podpinasz jedną wtyczkę po stronie AC i dalej ładujesz jednym kablem/wtyczką po stronie DC tyle że 1/3 mocy.
Co dołączenia po stronie DC nie ma nic do poboru po stronie AC,poprostu podpinasz jedną wtyczkę po stronie AC i dalej ładujesz jednym kablem/wtyczką po stronie DC tyle że 1/3 mocy.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
https://www.aliexpress.com/item/4000511 ... hweb201603_
kiedys z chinczykiem gadałem to mowił ze do 30A moze zrobic ale zeby nie przekraczać wtedy 2,5kW łącznie - czyli przy 84V prakrtycznie równe 30A, na dwie wychodzi 60A
kiedys z chinczykiem gadałem to mowił ze do 30A moze zrobic ale zeby nie przekraczać wtedy 2,5kW łącznie - czyli przy 84V prakrtycznie równe 30A, na dwie wychodzi 60A
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Wydaje mi się, ze gość może nie chcieć ich szczepić, gdyż w zależności od profilu trasy / celu podróży może chcieć brać ze sobą jedną lub dwie lub trzy:)
PS. Ciekawe czy zaczerwieniacz się aktywuje:)
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
co do przejsciowki type2 i rezystrow - ktos widział moze jakies alternatywy w postaci jakichs programowalnych układow (np zakodowanie tam informacji o baterii itp) wiem ze byloby drozej i to bajer ale fajnie byloby widziec na orlenie stan naładowania
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Nic nigdy takiego nie spotkałem,obawiam się że robi to komputer w samochodzie ale mogę się mylić.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
30A sprzedana, zamowilem nową regulowana (modowany zasilacz) a chinczyk po wplacie kasy mi pisze ze tylko 0-20A dostepna i nie bedzie juz miał 0-30A - nigdzie nie maja 0-30A juz
troche drozej jest taka malutka
jeszcze napisalem do innych resellerow ale bede musiał pewnie tą z foto zamwoic (a nawet dwie)
podoba mi sie odpinane zasilanie AC na 3pin
troche drozej jest taka malutka
jeszcze napisalem do innych resellerow ale bede musiał pewnie tą z foto zamwoic (a nawet dwie)
podoba mi sie odpinane zasilanie AC na 3pin
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
A może to ladowanie wkrótce się uprości i znacznie upowszechni ?
Nowa Dyrektywa EU nakazuje aby do marca 2021 zintensyfikowano
miejsca ladowania na niespotykaną dotąd skalę.
Na mocy nowego prawa budynki mieszkalne i użyteczności publicznej będą musiały posiadać odpowiednią infrastrukturę, która umożliwi ładowanie samochodów elektrycznych. Wymogi różnią w zależności od rodzaju zabudowy i należy je spełnić do 10 marca 2021 r.
Dyrektywa doprecyzowuje, że wspólnoty mieszkaniowe będą musiały zabezpieczyć infrastrukturę ładowania dla wszystkich miejsc parkingowych. Z kolei w przypadku budynków użyteczności publicznej, biur i innych lokali niemieszkalnych należy umożliwić ładowanie dla 20 proc. wszystkich miejsc parkingowych. - To są wymogi minimalne,
Nowa Dyrektywa EU nakazuje aby do marca 2021 zintensyfikowano
miejsca ladowania na niespotykaną dotąd skalę.
Na mocy nowego prawa budynki mieszkalne i użyteczności publicznej będą musiały posiadać odpowiednią infrastrukturę, która umożliwi ładowanie samochodów elektrycznych. Wymogi różnią w zależności od rodzaju zabudowy i należy je spełnić do 10 marca 2021 r.
Dyrektywa doprecyzowuje, że wspólnoty mieszkaniowe będą musiały zabezpieczyć infrastrukturę ładowania dla wszystkich miejsc parkingowych. Z kolei w przypadku budynków użyteczności publicznej, biur i innych lokali niemieszkalnych należy umożliwić ładowanie dla 20 proc. wszystkich miejsc parkingowych. - To są wymogi minimalne,
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Tia . Kable alu 180 w ziemi to im się nagle zamienią miedź 240...straszne to jest jak ignoranci bajki opowiadają...jestem za prądem oczywiście ale primo : generujemy go z węgla, secundo to wymaga przebudowy CAŁEJ infrastruktury nn . Jedna ładowarka ma przyłącze jak mały zakład produkcyjny i ktoś myśli że to się łatwo i tanio pomnożyć? Zresztą mam dwóch kolegów w tauronie i oni się z tego śmieją. Przez długie lata będzie możliwe ładowanie pod domem auta przez noc ale nie w dwie godziny...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Nie okreslono mocy tych przylaczy ale na 90% dotyczy to instalacji niskopradowych, np do ładowania w nocy.
https://www.biznesinfo.pl/
https://www.biznesinfo.pl/
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
i nie instalacji a tylko kanałów na nia w nowych budynkach
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Lub modernizowanych
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
3kW na gniazdo w zupełnosci wystarczy
w 8h masz naładowane 24kWh - wspolczesne miejskie auta maja baterie max 50kwh chyba wiec 50% naładujesz i przejedziesz na tym nawet 200km
w 8h masz naładowane 24kWh - wspolczesne miejskie auta maja baterie max 50kwh chyba wiec 50% naładujesz i przejedziesz na tym nawet 200km
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
W tej ustawie chyba chodzi o to by przyłącze było a nie gotowa do ładowania ładowarka.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Tak, chodzi o instalacje, kanaly kablowe ale bez stacji ladowanie. Stacje ladowania to odrębny temat dla dostawców takich ladowarek, którzy będą mieli w takich domach już wstępnie przygotowaną infrastrukturę odbiorów energii.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
to nadal ma marginalne znaczenie wobec przepustowości sieci nn . nawet 2kw na samochód na i dużym osiedlu robi się słabo na rozdzielniWojtekErnest pisze: ↑08 paź 2020, 4:40Tak, chodzi o instalacje, kanaly kablowe ale bez stacji ladowanie. Stacje ladowania to odrębny temat dla dostawców takich ladowarek, którzy będą mieli w takich domach już wstępnie przygotowaną infrastrukturę odbiorów energii.
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
przez pare miesiecy ciągnałem 13kW 24/7 w zwykłym mieszkaniu - i nic sie nie działo, tyle tylko ze energetyka przyjechała na kontrole bo niedowierzali ze jedno mieszkanie zuzyło wiecej pradu niz cały blok
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Jeśli przyłącze ci pozwoliło to co za problem w jednym punkcie (swoją drogą ciekawe że w bloku tyle można było obciążyć ale skoro tak mówisz...)
Natomiast tu chodzi o przemnozenie tego x ilość mieszkań x ilość bloków x współczynnik ilości aut na gospodarstwo...
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
3 fazy po 20A
240V x60 = 14,5kWh - przydział na umowie był 11,5kWh - znajomy mowił ze jak zuzycie wyjdzie wieksze niz przydział to jakąś kare sie płaci no ale u mnie nic takiego nie bylo
mieszkanie w krakowie (bloki z 2002-2003 roku chyba)
teraz mieszkam na wsi - instaacja w domu pozwala na 45kW ale bezpieczniki zewn tylko 3x25A
240V x60 = 14,5kWh - przydział na umowie był 11,5kWh - znajomy mowił ze jak zuzycie wyjdzie wieksze niz przydział to jakąś kare sie płaci no ale u mnie nic takiego nie bylo
mieszkanie w krakowie (bloki z 2002-2003 roku chyba)
teraz mieszkam na wsi - instaacja w domu pozwala na 45kW ale bezpieczniki zewn tylko 3x25A
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
"zielsko" hodowałeś za szafą ?? - przepraszam... tak mi się skojarzyło
Umowa na określoną moc to jedno... ale wartość wstawionych zabezpieczeń przedlicznikowych to drugie.
Ważne, by te zabezpieczenia wytrzymywały... i dotyczy to poboru, jak i produkcji przez systemy fotowoltaiczne
Dla energetyki najgorsza jest asymetryczność obciążenia faz, oraz moce bierne
- szczur333
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
- Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
kopalnia krypto - kuchnie mialem mniej obciążoną bo zostawalo 1,5kW jeszcze wiec czajnik moglem właczyc
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Mam wrażenie że to trochę większy projekt, tworzony na potrzeby odnawialnych źródeł.
Myślę że samochody nie tylko będą pobierać prąd z sieci ale również go do niej oddawać.
Taki rozproszony magazyn energii kupiony i fundowany przez obywateli.
Pewnie będzie coś na zachętę - ulgi, dopłaty, przywileje (jak teraz 80% w sieci z fotowoltaiką).
Samochody stosunkowo dużo czasu spędzają na parkingach.
Jeśli pojazd będzie pobierał lub oddawał prąd w zależności od obciążenia sieci i stopnia naładowania to może się nieźle spinać z wiatrem i słońcem.
Myślę że samochody nie tylko będą pobierać prąd z sieci ale również go do niej oddawać.
Taki rozproszony magazyn energii kupiony i fundowany przez obywateli.
Pewnie będzie coś na zachętę - ulgi, dopłaty, przywileje (jak teraz 80% w sieci z fotowoltaiką).
Samochody stosunkowo dużo czasu spędzają na parkingach.
Jeśli pojazd będzie pobierał lub oddawał prąd w zależności od obciążenia sieci i stopnia naładowania to może się nieźle spinać z wiatrem i słońcem.
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: dalekie wycieczki - ładowanie w trasie?
Oddawanie raczej odpada, kto będzie chciał sobie cykle nabijać...