Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Cześć,
Mam sterownik kupiony w Chinach o dziwnym oznaczeniu GT20200106.
Mój problem polega na tym ze po wciśnięciu klamki hamulcowej regeneracja/hamowanie silnikiem czuć tylko gdy prowadzę rower do tyłu...
Do zestawu miałem dołączony wyświetlacz SW9000 ale nie ma w nim opcji zmiany strony hamowania.
Do sterownika wychodzą dwa zestawy kabli, próbowałem na każdym i taka sama reakcja.
Miał ktoś taki problem? Jak sobie z nim można poradzić ?
Mam sterownik kupiony w Chinach o dziwnym oznaczeniu GT20200106.
Mój problem polega na tym ze po wciśnięciu klamki hamulcowej regeneracja/hamowanie silnikiem czuć tylko gdy prowadzę rower do tyłu...
Do zestawu miałem dołączony wyświetlacz SW9000 ale nie ma w nim opcji zmiany strony hamowania.
Do sterownika wychodzą dwa zestawy kabli, próbowałem na każdym i taka sama reakcja.
Miał ktoś taki problem? Jak sobie z nim można poradzić ?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2052
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
A nie masz zwartych przewodów od reversa? Samonauka może jest puszczona do tyłu a załączony revers. Druga możliwość to źle zaprogramowany regen? Tylko tyle mi przychodzi na myśl na tą chwilę. Odłącz zasilanie, zdejmij łańcuch i puść jeszcze raz samonaukę zwracając uwagę na pozostałe przewody, czy nigdzie się nie zawierają itd.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Revers czyli wsteczny ? Ten sterownik chyba nie ma opcji wstecznego
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2052
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Otwórz sterownik i podlutuj zworkę do LVC na odpowiednie napięcie, skoro ten sterownik nie posiada wstecznego.
Nie napisałeś jakim napięciem zasilasz sterownik, a domyślnie w nich jest 48V ustawione.
Nie napisałeś jakim napięciem zasilasz sterownik, a domyślnie w nich jest 48V ustawione.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
To oznaczenie jest "typowe" dla GT, i oznacza zapewne rok/miesiąc/dzień produkcji. Nietypowy jest brak modelu, np. tak jak u mnie GT20200803-6GL100, czy np w Nexunie GT20170623-15G100.
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Musze poczytac co to jest to LVC bo nawet nie wiem
Zasilanie mam nominalnie 48V czyli 13s ale kontroler moze tez pracowac z napieciem 72V 20s
Czytałem gdzieś ze hamowanie silnikiem włacza sie tylko przy predkosci powyzej 5km/h testowałem ale tez nie działa
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2052
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Mylek otworzyłeś temat a tak naprawdę nie przetestowałeś podstawowych funkcji sterownika. Myślę, że problemu tu nie ma i lvc jest prawidłowo ustawione tylko Ty po prostu nie uruchomiłeś regena tak jak należy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Sterownik już użytkuje od ok pół roku więc już przetestowany.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
A tak z ciekawości spytam, jakie "dwa zestawy kabli" wychodzą ze sterownika. Możesz wstawić zdjęcie tych kabli, i innych nie podłaczonych.
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Dam może takiego screena bo tu najlepiej widac. Nie mam podłączonego tylko przewodu nr 7 czyli limitu prędkości
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Jak masz tylko te kable, to tam nie ma kabla do hamowania silnikiem, być może jest wolny PIN wewnątrz sterownika, ale to jest gdybanie.
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Ake jak wciskam hamulec to słysze lekki dziek jak by cos przeskoczyło w silniku i jak cofam kolem to czuje opór w silniku
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Opis do sterownika GT z Nexun który podałem wyżej.
pomarańczowy <> pomarańczowy - połączenie uaktywnia hamowanie regeneracyjne w chwili używania klamek hamulcowych.
to musisz osobno aktywować, i musisz mieć dodatkowe przewody. Co do dźwięku to trudno mi to ocenić. Hamulec wyłącza napięcie/prąd na silniku, więc może coś tam słychać w sterowniku. Co do oporu przy cofaniu kołem to podejrzewam jakiś wsteczny prąd płynący przez sterownik (może wyzwalany halami), ale to tylko takie "gdybanie".
pomarańczowy <> pomarańczowy - połączenie uaktywnia hamowanie regeneracyjne w chwili używania klamek hamulcowych.
to musisz osobno aktywować, i musisz mieć dodatkowe przewody. Co do dźwięku to trudno mi to ocenić. Hamulec wyłącza napięcie/prąd na silniku, więc może coś tam słychać w sterowniku. Co do oporu przy cofaniu kołem to podejrzewam jakiś wsteczny prąd płynący przez sterownik (może wyzwalany halami), ale to tylko takie "gdybanie".
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Niestety pomarańczowego nie ma w tym
Przewody od klamek hamólcowych prowadzą do jakiś miejsc SH jak na zdjeeciu:
Przewody od klamek hamólcowych prowadzą do jakiś miejsc SH jak na zdjeeciu:
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sie 2019, 21:25
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Witam
Też mam ten sterownik co Mylek i docelowo będę chciał wyciągnąć z sterownik regen.
W zestawie kabelków go nie ma lecz przy składaniu zamówienia można było wybrać regen opcjonalnie, niestety tą opcję przeoczyłem.
Czyli na płytce ma gdzieś zworkę do regena
Na chwilę obecną walczę z skutkami przekręcenia osi oraz zrobienia porządnych blokad
Ale hamowanie regenacyjne to następna rzecz którą się zajmę
Tak więc uwarznie śledzę temat
Też mam ten sterownik co Mylek i docelowo będę chciał wyciągnąć z sterownik regen.
W zestawie kabelków go nie ma lecz przy składaniu zamówienia można było wybrać regen opcjonalnie, niestety tą opcję przeoczyłem.
Czyli na płytce ma gdzieś zworkę do regena
Na chwilę obecną walczę z skutkami przekręcenia osi oraz zrobienia porządnych blokad
Ale hamowanie regenacyjne to następna rzecz którą się zajmę
Tak więc uwarznie śledzę temat
- mylek
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Hamowanie silnikiem tylko w tyl: Sterownik 3000W 48-86V 60A GT20200106
Jestem w kontakcie z Chińskim sprzedawca ma mi napisać jak to podłączyć, jak coś będę wiedział to dam znać tu w pościeMatis pisze: ↑20 paź 2020, 15:47Witam
Też mam ten sterownik co Mylek i docelowo będę chciał wyciągnąć z sterownik regen.
W zestawie kabelków go nie ma lecz przy składaniu zamówienia można było wybrać regen opcjonalnie, niestety tą opcję przeoczyłem.
Czyli na płytce ma gdzieś zworkę do regena
Na chwilę obecną walczę z skutkami przekręcenia osi oraz zrobienia porządnych blokad
Ale hamowanie regenacyjne to następna rzecz którą się zajmę
Tak więc uwarznie śledzę temat