Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Więcej sterowników już nie mam, chyba po prostu kupie nowe halle i spróbuje je lepiej zamontować czy coś. Zastanawia mnie to, że kiedy ustawiałem, aby sterownik mierzył prędkość na podstawie sygnałów z halli, to myśli, że silnik rozpędza się do 72km/h (a naprawdę jest około 40 km/h). Wiesz może w jaki sposób mierzy on tą prędkość? Możliwe jest, że problem jest w tym, że czujniki podają sygnały za często?
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Nie wiem dokładnie jak to jest tamn rozwiązane ale wydaje mi się, że ilość magnesów przez 2, czyli pary. Jedna para to jeden obrót elektryczny i tym samym już można policzyć ile obrotów elektrycznych wchodzi na jeden obrót mechaniczny.
Gdzieś czytałem, że niektóre przekładniówki mają zamontowany dodatkowy czujnik do obrotów.
U Ciebie takowego nie ma?
Gdzieś czytałem, że niektóre przekładniówki mają zamontowany dodatkowy czujnik do obrotów.
U Ciebie takowego nie ma?
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Z prędkością pokazywaną na liczniku przy sygnale branym z hali, jest różnie. "Prędkości" uzyskiwane na wyświetlaczu (GT-100, ze sterownikiem GT-100 i silnikiem hoveboarda) tylko przy zmianie "P 18" dawały prędkość 20 - 60 km/godz PRZY TEJ SAMEJ MOCY SILNIKA. Przy zmianie "P 7" (motor magnetic pole ratio), i "P 6" (rozmiar koła), ta prędkość byłaby "niebotyczna". Niemniej jednak nie wpływało to zasadniczo na współpracę silnika ze sterownikiem, prawidłowa praca, prąd około ~1A. Aktualnie bez przestawiania parametrów testuję to z silnikiem TranzX, i prąd "na luzie" jest porównywalny (1.1A), jedynie od czasu do czasu pokazuje się błąd hali, ale na razie jest to łączone "na drutach". Silnik i sterownik w wiązce hali ma jeszcze biały przewód, zapewne od niezależnego czujnika prędkości, więc w najbliższym czasie sprawdzę jego działanie.
viewtopic.php?f=10&t=5701
viewtopic.php?f=10&t=5701
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Dobra, to wymieniam czujniki, nic innego nie przychodzi mi już do głowy. Na jakie najlepiej wymienić? Normlanie brał bym SS41F, ale one mają minimalne napięcie zasilania 4.5V, ale u mnie jak sprawdziłem po podłączeniu halli napięcie spada do 4.2V, więc może lepiej było by wziąć jakieś o niższym minimalnym napięciu. Znalazłem jeszcze A3144 i TLE4905L, one mają niższe minimalne napięcie, ale nie wiem, czy nie będą na przykład zbyt czułe.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Tu masz "oryginały" stosowane w silnikach
http://www.magntek.com.cn/en/list/94/136.htm
a tu masz moje porównanie z TLE serii 49xx
viewtopic.php?f=14&t=5824
viewtopic.php?f=14&t=5809
myślę że bipolarne TLE 4945 (zatrzaskowe), lub 4935 powinny być OK.
http://www.magntek.com.cn/en/list/94/136.htm
a tu masz moje porównanie z TLE serii 49xx
viewtopic.php?f=14&t=5824
viewtopic.php?f=14&t=5809
myślę że bipolarne TLE 4945 (zatrzaskowe), lub 4935 powinny być OK.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Ok, kupię trzy TLE4945L i jeden TLE4905L, bo spróbuje dodać czujnik prędkości, dzięki za pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Ale to musisz mieć w sterowniku wejście na zewnętrzny czujnik prędkości bo inaczej nie masz do czego podłączyć sygnału.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Mam - koło przewodów do halli idzie dodatkowy biały przewód, który teraz nie jest nigdzie podłączony. U mnie w rowerze ten biały to właśnie był od czujnika prędkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Tu jest ciekawe doświadczenie z dołożeniem hali do silnika ION. Bez hali silnik brał 0.92A na luzie i 17A pod obciążeniem. Po dodaniu hali silnik na luzie bierze 2.6A, a pod obciążeniem zaledwie 10A.
viewtopic.php?p=82506#p82506
viewtopic.php?p=82506#p82506
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Otworzyłem ponowie silnik i dopiero teraz zauważyłem jak dziwnie rozmieszczone są halle:
Wszędzie indziej widziałem, że halle są rozmieszczone na czterech cewkach koło siebie, dwa po środku 1 i 4 cewki, a drugi pomiędzy 2 i 3. Tutaj są one wstawione daleko od siebie i dodatkowo wszystkie są pomiędzy cewkami. Jeśli dobrze rozumiem, to nie powinno mieć to znaczenia, że są od siebie daleko ustawione (bo fazy się powtarzają), ale to, że wszystkie są pomiędzy cewkami (a nie dwa po środku cewek) może zmienić kształt sygnału. Możliwe, że jeśli uda mi się je ustawić w "poprawny" sposób, to będzie silnik lepiej działał.
Wszędzie indziej widziałem, że halle są rozmieszczone na czterech cewkach koło siebie, dwa po środku 1 i 4 cewki, a drugi pomiędzy 2 i 3. Tutaj są one wstawione daleko od siebie i dodatkowo wszystkie są pomiędzy cewkami. Jeśli dobrze rozumiem, to nie powinno mieć to znaczenia, że są od siebie daleko ustawione (bo fazy się powtarzają), ale to, że wszystkie są pomiędzy cewkami (a nie dwa po środku cewek) może zmienić kształt sygnału. Możliwe, że jeśli uda mi się je ustawić w "poprawny" sposób, to będzie silnik lepiej działał.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Ogólnie nie ma to znaczenia. Chodzi o sekwencję zerojedynkową. Masz tu o tyle komfortową sytuację, że możesz od razu sprawdzić czy są poprawnie ułożone.
Możesz jeszcze cyknąć fotkę makro z samymi hallami w żłobkach?
Możesz jeszcze cyknąć fotkę makro z samymi hallami w żłobkach?
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Mam wrażenie, że drugi i trzeci jest trochę krzywo.
Jesteś pewien, że ich rozstawienie nie ma znaczenia? Jeśli rozstawił bym je w taki sposób:
To sygnał był by identyczny? Ta sama sekwencja z taką samą częstotliwością?
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
No dobra, czyli jeśli wymienię te halle na nowe i zamontuje je równo, to silnik powinien zacząć poprawnie działać? Jest jeszcze coś, co może być źle?
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Tego nie wiem, ale na pewno będziesz w stanie sprawdzić/porównać ze stanem poprzednim
Im dokładniej tym lepiej...
Im dokładniej tym lepiej...
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Tu jest zapewne problem, masz właśnie hale 41, na 4.5V, a jak piszesz napięcie zasilania to 4.2V (dosyć typowe w chińskich sterownikach). TLE 49xx masz na 3.8 V. Masz jeszcze do wyboru hale serii SS 360 - 460 na 3V dostępny również od ręki.Remni pisze: ↑13 paź 2020, 10:17Dobra, to wymieniam czujniki, nic innego nie przychodzi mi już do głowy. Na jakie najlepiej wymienić? Normlanie brał bym SS41F, ale one mają minimalne napięcie zasilania 4.5V, ale u mnie jak sprawdziłem po podłączeniu halli napięcie spada do 4.2V, więc może lepiej było by wziąć jakieś o niższym minimalnym napięciu. Znalazłem jeszcze A3144 i TLE4905L, one mają niższe minimalne napięcie, ale nie wiem, czy nie będą na przykład zbyt czułe.
https://allegro.pl/oferta/ss460s-czujni ... 8520239451
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Wymieniłem czujniki na nowe, wydaje mi się, że udało mi się je równo zamontować, a w pracy silnika nie ma żadnej poprawy, jest identycznie jak poprzednio. Co jeszcze może wpływać na pracę silnika? Sprawdziłem już wszystko inne, testowałem na dwóch sterownikach, dwóch bateriach, dwóch manetkach... Tylko stary sterownik z niewiadomego powodu potrafi współpracować z tym silnikiem, ale przecież ten silnik w budowie nie różni się w żaden sposób od innych silników BLDC przekładniowych. W porównaniu do mojego MXUS różni się jedynie nieco ilością magnesów i cewek (bo jest nieco większy), ale to chyba normalne, że w różnych silnikach ta ilość jest różna i sterowników nie powinno to interesować, dopóki dostają odpowiednie sygnały z halli. Macie może jeszcze jakieś inne pomysły?
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
A próbowałeś zmieniać "motor magnetic pole ratio" i inne parametry w wyświetlaczu, czy wpływa to na pracę silnika. Praktycznie zostaje Ci tylko próba ze sterownikiem "bez hali", odwrócić jednego hala, lub nawet wszystkie o 180* i sprawdzić co się stanie. Ale może tak jak w przypadku ION'a wyżej, "ten typ tak ma".
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Zaczynam się zastanawiać, czy może jednak to początkowe ustawianie przewodów halli (to w którym manetka działa 3 sek) jest prawidłowe. Teraz przylutowałem przewody z powrotem do tego ustawienia i jeśli przekręcam manetkę bardzo delikatnie, to tak gdzieś do 30 km/h silnik działa prawidłowo - pobór jest poniżej jednego ampera, ale jak przekroczę 30km/h to nagle coś się zmienia, silnik zaczyna działać głośniej, pobór skacze do kilkunastu amperów, a silnik po chwili się wyłącza.
Przy innym ustawieniu przewodów, który myślałem, że jest prawidłowy, bo manetka działa cały czas, pobór jest bardzo wysoki. Teraz obserwując jak ładnie działa ten silnik do tych 30km/h (ale tylko jeśli będę bardzo delikatnie przekręcał manetkę), to zaczynam myśleć, że może jednak coś jest nie tak z sterownikiem, a przez to, że na innym sterowniku testowałem przy nieprawidłowej kombinacji przewodów, to mogło mi się wydawać, że problem na pewno jest z silnikiem, bo na innym sterowniku też był duży pobór. Kurde, gdybym tylko miał oscyloskop, to mógłbym spróbować zaobserwować, czy przypadkiem po przekroczeniu tych 30km/h sterownik nie zaczyna coś odwalać, np. czy nie przesuwa nagle fazy.
Przy innym ustawieniu przewodów, który myślałem, że jest prawidłowy, bo manetka działa cały czas, pobór jest bardzo wysoki. Teraz obserwując jak ładnie działa ten silnik do tych 30km/h (ale tylko jeśli będę bardzo delikatnie przekręcał manetkę), to zaczynam myśleć, że może jednak coś jest nie tak z sterownikiem, a przez to, że na innym sterowniku testowałem przy nieprawidłowej kombinacji przewodów, to mogło mi się wydawać, że problem na pewno jest z silnikiem, bo na innym sterowniku też był duży pobór. Kurde, gdybym tylko miał oscyloskop, to mógłbym spróbować zaobserwować, czy przypadkiem po przekroczeniu tych 30km/h sterownik nie zaczyna coś odwalać, np. czy nie przesuwa nagle fazy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Włącz w sygnałowy na manetce potencjometr ~20k. Ustaw przy maksymalnym wychyleniu manetki opór tak by uzyskać maksymalną prędkość nie powodującą problemów, i sprawdź czy możliwe jest "normalne" używanie manetki, w tym z obciążeniem.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Tutaj jeszcze filmik z tego jak teraz zachowuje się silnik:
W 34 sekundzie, kiedy wychyliłem manetkę na ponad 30km/h słychać jak coś w silniku jakby przeskakuje (silnik jest wyjęty z obudowy, nie ma założonej przekładni), zmienia się dźwięk, rośnie pobór prądu ponad 10-krotnie i silnik zatrzymuje się po kilku sekundach.
W 34 sekundzie, kiedy wychyliłem manetkę na ponad 30km/h słychać jak coś w silniku jakby przeskakuje (silnik jest wyjęty z obudowy, nie ma założonej przekładni), zmienia się dźwięk, rośnie pobór prądu ponad 10-krotnie i silnik zatrzymuje się po kilku sekundach.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
A to nie jest przypadkiem tak... że przy "małej" prędkości sterownik zachowuje się jak klasyczny blokowiec...
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Wygląda na to że silnik <> sterownik powyżej pewnej prędkości traci synchronizację, stąd na "starym" sterowniku działał, bo zapewne nie osiągał tej prędkości. Na tych ustawieniach co masz spróbuj jak silnik zachowuje się z obciążeniem. Dodatkowo zamontuj (przynajmniej do testów) potencjometr na manetce, łatwiej będzie określić do jakiej prędkości silnik zachowuje się prawidłowo, i czy konieczne są dalsze testy.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Istnieje taka możliwość, aby silnik nie chciał współpracować z sterownikami sinus? Wszystkie silniki BLDC chyba powinny z sinusem działać, bo sama zasada ich budowy jest taka sama. Mogę spróbować ewentualnie kupić sterownik blokowy do testów i jeśli okaże się dobry, to ten sinus sprzedam.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
przy testach kółek od hoverboardów na sinusie dzieje się podobnie, przy większej prędkości silnik głośno zaczyna pracować, prąd spory idzie i zwalnia do zera. Jak pisał tkoko.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Z odgłosów pracy typowy blokowiec, przynajmniej do momentu zatrzymania. Ten sterownik obsługuje silniki bez sensorów?
Sam punkt zatrzymania wskazuje na chęć przejścia w tryb sinusoidalny a ten potrzebuje dokładny sygnał z halli i jeżeli coś jest nie tak po prostu się gubi i wyłącza.
Stąd powyższe pytanie.
Sam punkt zatrzymania wskazuje na chęć przejścia w tryb sinusoidalny a ten potrzebuje dokładny sygnał z halli i jeżeli coś jest nie tak po prostu się gubi i wyłącza.
Stąd powyższe pytanie.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Kiedy silnik jest na luzie, poza kołem, to dzieje się to dokładnie przy 29,5 km/h. Wydaje mi się jednak, że jest to spowodowane pobieraną mocą, a nie prędkością, bo jak dodam jakiś opór, nawet mały to dzieje się to samo:tkoko pisze: ↑23 paź 2020, 20:22Wygląda na to że silnik <> sterownik powyżej pewnej prędkości traci synchronizację, stąd na "starym" sterowniku działał, bo zapewne nie osiągał tej prędkości. Na tych ustawieniach co masz spróbuj jak silnik zachowuje się z obciążeniem. Dodatkowo zamontuj (przynajmniej do testów) potencjometr na manetce, łatwiej będzie określić do jakiej prędkości silnik zachowuje się prawidłowo, i czy konieczne są dalsze testy.
To jest sterownik sinus i nie obsługuje silnika bez sensorów. Nie wiedziałem, że sinusy do pewnego momentu działają jak kwadrat. Halle właśnie wymieniłem na nowe, bo poprzednie były krzywo przyklejone i dostawały niższe napięcie niż ich teoretyczne minimalne, teraz wydaje mi się, że są włożone prosto, ale możliwe, że nie wystraczająco prosto dla sinusa. Chyba spróbuje kupić sterownik kwadrat, bo jeśli to rzeczywiście nadal wina halli to już nie chcę się bawić z tym ustawianiem ich do ułamka minimetra.barmal pisze: ↑23 paź 2020, 22:23Z odgłosów pracy typowy blokowiec, przynajmniej do momentu zatrzymania. Ten sterownik obsługuje silniki bez sensorów?
Sam punkt zatrzymania wskazuje na chęć przejścia w tryb sinusoidalny a ten potrzebuje dokładny sygnał z halli i jeżeli coś jest nie tak po prostu się gubi i wyłącza.
Stąd powyższe pytanie.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Jest kilka możliwości startu. Problem leży w rozdzielczości halli a ta nie jest zbyt duża i wynosi 60°.
Tak więc przy starcie mamy jedynie tą informację o położeniu wirnika jedynie co 60°. A to znowu wymusza komutację też co 60° itd.
Niektóre sterowniki startują z 2-ma fazami, jak typowe blokowce a niektóre znowu z 3-ma jak sinus, z trzema fazami ale z minimalną rozdzielczością, czyli 60°.
No i jeszcze kombinacja obu... i dopiero po uzyskaniu stabilnych obrotów, czyli odpowiedniej prędkości przechodzą w sinusa.
Tak więc przy starcie mamy jedynie tą informację o położeniu wirnika jedynie co 60°. A to znowu wymusza komutację też co 60° itd.
Niektóre sterowniki startują z 2-ma fazami, jak typowe blokowce a niektóre znowu z 3-ma jak sinus, z trzema fazami ale z minimalną rozdzielczością, czyli 60°.
No i jeszcze kombinacja obu... i dopiero po uzyskaniu stabilnych obrotów, czyli odpowiedniej prędkości przechodzą w sinusa.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Jeżeli będziesz kupował inny sterownik, wybierz taki który pracuje zarówno z halami jak i bez, np Nexuna GTxx, odpadnie problem z halami, bo silnik powinien jeździć i bez nich.
https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/gt250-36-48v-15a
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Cześć!
z zaciekawieniem czytałem wątek od początku i nie mogłem się doczekać, aż się dowiem jak sobie poradziliście, bo
mam podobną historię do kolegi Remni... ale niestety temat zwolnił tempa, rozumiem...
włożyłeś kupę pracy, ale ile można prawda?
może ja coś powalczę bo mam bardziej typowy silnik:
kupiłem Bionx'a 1 Gen, zachęcony leciwym już materiałem Marka z Bikel.pl i przerobiłem go w identyczny sposób.
Przed zamknięciem obudowy przetestowałem połączenie ze sterownikiem sinusoidalnym KT36/48SVPRM-SJT02L -
żadna z kombinacji przewodów zdawała się nie działać prawidłowo więc zdecydowałem się na wymianę
cz. hall'a HAL502A ( 502 A 931 7- LATCHING)
na 41F (SS41F 920 - BIPOLAR)
bo takie były pod ręką a moja wiedza na ich temat była niewielka.
Bionx ma takie samo rozmieszczenie halli jak u Remni - czyli co 120 stopni ( mam na myśli samą geometrię mocowania)
Silnik ruszył na n-tej kombinacji i zdawał się pracować ok, ale nagle go odcięło ...
wygląda to tak:
ruszam delikatnie manetką, powiedzmy do 2,5 km/h - kręci się - może trochę "blokowo"
dodaję więcej , do 3 km/h - silnik przechodzi, wręcz przeskakuje w inny tryb pracy - bardziej płynny i skokowo szybszy
po czym sekundę później go odcina, wyświetlacz nic nie sygnalizuje.
Odpuszczam manetkę i mogę od razu zacząć ponowie kręcić silnikiem -
mogę nawet dać mu bardziej w opór i kręci się ładnie i szybko tylko po sekundzie koniec ...
po przeczytaniu tego wątku widzę jeszcze możliwość wymiany hall'i na oryginalne bo
zdaje mi się, że mogłem jakąś kombinację pominąć, tak dla pewności ...
Dodatkowo zdaje się, że 41F pracują zupełnie inaczej od 502A co obrazuje poniższy wykres ze strony https://www.allegromicro.com/
dopiero zaczynam walkę ale zakładam, że musi się udać gdyż inni jakoś jeżdżą na tym silniku; np. Jadaj ma
sinusa KT36/48SVPRM-SJT01L - w ostateczności zmienię sterownik - ale sinus i wyświetlacz KT muszą zostać
z zaciekawieniem czytałem wątek od początku i nie mogłem się doczekać, aż się dowiem jak sobie poradziliście, bo
mam podobną historię do kolegi Remni... ale niestety temat zwolnił tempa, rozumiem...
włożyłeś kupę pracy, ale ile można prawda?
może ja coś powalczę bo mam bardziej typowy silnik:
kupiłem Bionx'a 1 Gen, zachęcony leciwym już materiałem Marka z Bikel.pl i przerobiłem go w identyczny sposób.
Przed zamknięciem obudowy przetestowałem połączenie ze sterownikiem sinusoidalnym KT36/48SVPRM-SJT02L -
żadna z kombinacji przewodów zdawała się nie działać prawidłowo więc zdecydowałem się na wymianę
cz. hall'a HAL502A ( 502 A 931 7- LATCHING)
na 41F (SS41F 920 - BIPOLAR)
bo takie były pod ręką a moja wiedza na ich temat była niewielka.
Bionx ma takie samo rozmieszczenie halli jak u Remni - czyli co 120 stopni ( mam na myśli samą geometrię mocowania)
Silnik ruszył na n-tej kombinacji i zdawał się pracować ok, ale nagle go odcięło ...
wygląda to tak:
ruszam delikatnie manetką, powiedzmy do 2,5 km/h - kręci się - może trochę "blokowo"
dodaję więcej , do 3 km/h - silnik przechodzi, wręcz przeskakuje w inny tryb pracy - bardziej płynny i skokowo szybszy
po czym sekundę później go odcina, wyświetlacz nic nie sygnalizuje.
Odpuszczam manetkę i mogę od razu zacząć ponowie kręcić silnikiem -
mogę nawet dać mu bardziej w opór i kręci się ładnie i szybko tylko po sekundzie koniec ...
po przeczytaniu tego wątku widzę jeszcze możliwość wymiany hall'i na oryginalne bo
zdaje mi się, że mogłem jakąś kombinację pominąć, tak dla pewności ...
Dodatkowo zdaje się, że 41F pracują zupełnie inaczej od 502A co obrazuje poniższy wykres ze strony https://www.allegromicro.com/
dopiero zaczynam walkę ale zakładam, że musi się udać gdyż inni jakoś jeżdżą na tym silniku; np. Jadaj ma
sinusa KT36/48SVPRM-SJT01L - w ostateczności zmienię sterownik - ale sinus i wyświetlacz KT muszą zostać
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Na razie czekam na sterownik blokowy z Chin (w nexun.pl nie było dostępnej wersji 15A), aby zobaczyć czy może na nim będzie lepiej. Poza tym wydaje mi się, że wyczerpałem już wszystkie możliwości diagnostyczne jakie aktualnie posiadam. Jakbym miał oscyloskop to bym sprawdził dokładnie jak wyglądają napięcia na przewodach fazowych i w jakim stopni są synchronizowane z sygnałami z halli, ale niestety takiego urządzonka nie posiadam. Jak przyjdzie kwadrat to będę historię kontynuowałplastikowy pisze: ↑14 lis 2020, 23:07Cześć!
z zaciekawieniem czytałem wątek od początku i nie mogłem się doczekać, aż się dowiem jak sobie poradziliście, bo
mam podobną historię do kolegi Remni... ale niestety temat zwolnił tempa, rozumiem...
włożyłeś kupę pracy, ale ile można prawda?
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Fajno! będę śledził Twoje postępy
Spostrzeżenie 1:
sterownik KT36/48SVPRM-SJT02L daje 4.295V na zasilanie halli,
a SS41F potrzebują min. 4.5V wdg katalogu
wskazania woltomierza wykazują wartości pracy wszystkich halli z zakresu 5.037V oraz 0.0102V
Spostrzeżenie 1:
sterownik KT36/48SVPRM-SJT02L daje 4.295V na zasilanie halli,
a SS41F potrzebują min. 4.5V wdg katalogu
wskazania woltomierza wykazują wartości pracy wszystkich halli z zakresu 5.037V oraz 0.0102V
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Mamy więc dokładnie ten sam sterownik i ten sam problem, ciekawe... U mnie jest takie same napięcie na zasilaniu halli, jednak wymiana na halle o niższym minimalnym napięci zasilania nie pomogła.plastikowy pisze: ↑14 lis 2020, 23:36Fajno! będę śledził Twoje postępy
Spostrzeżenie 1:
sterownik KT36/48SVPRM-SJT02L daje 4.295V na zasilanie halli,
a SS41F potrzebują min. 4.5V wdg katalogu
wskazania woltomierza wykazują wartości pracy wszystkich halli z zakresu 5.037V oraz 0.0102V
Testowałem też na sterowniku KT36/48SVPRD-GP1F2, jednak silnik zachowywał się w taki sam sposób, co na poprzednim.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
właśnie zmieniłem halle na poprzednie i chyba jest gorzej ...
zakresy pracy podobne jak wcześnie,
nie zmieniałem podłączenia żadnych przewodów -
po przejściu na drugi tryb pracy chodzi jakby mniej kulturalnie.
zamierzam teraz sprawdzić na filmie Jadaj'a jak miał dokładnie połączone halle i fazy;
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=8S4BevW-pkQ
spróbuję jeszcze tu coś zmienić
zakresy pracy podobne jak wcześnie,
nie zmieniałem podłączenia żadnych przewodów -
po przejściu na drugi tryb pracy chodzi jakby mniej kulturalnie.
zamierzam teraz sprawdzić na filmie Jadaj'a jak miał dokładnie połączone halle i fazy;
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=8S4BevW-pkQ
spróbuję jeszcze tu coś zmienić
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
działa!
widać tkoko miał rację ...
jak zmieniłem na taki układ jak z filmu to ruszyło bez problemu, praca od początku jest "sinusoidalna" w brzmieniu
narysowałem Ci jak było podłączone wcześniej a jak jest teraz,
może przez analogię poprawisz podłączenie i też zadziała
powodzenia!
widać tkoko miał rację ...
jak zmieniłem na taki układ jak z filmu to ruszyło bez problemu, praca od początku jest "sinusoidalna" w brzmieniu
narysowałem Ci jak było podłączone wcześniej a jak jest teraz,
może przez analogię poprawisz podłączenie i też zadziała
powodzenia!
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Czekaj, co tutaj zmieniłeś? Podłączyłeś przewody (po wymianie czujników) inaczej po prostu? Na starych czujnikach ta kombinacja przewodów nie działała?plastikowy pisze: ↑15 lis 2020, 1:06działa!
widać tkoko miał rację ...
jak zmieniłem na taki układ jak z filmu to ruszyło bez problemu, praca od początku jest "sinusoidalna" w brzmieniu
narysowałem Ci jak było podłączone wcześniej a jak jest teraz,
może przez analogię poprawisz podłączenie i też zadziała
powodzenia!
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Dziś już nie wiem jak było wcześniej, silnik leżał tak od kilku miesięcy, może halle nie były dobrze osadzone, bo przykleiłem je porządnie po jakimś czasie.
Wtedy ta kombinacja wydawała się działać bo tylko delikatnie ruszałem manetka z uwagi na to, że nie zamykałem silnika, bo Bionx’y są paskudne jeśli chodzi o to , a poki nie było centrowania to nie kręciłem i nie widziałem problemu.
Tak na prawdę problemem było wyłącznie podłączenie kabli ...
Wtedy ta kombinacja wydawała się działać bo tylko delikatnie ruszałem manetka z uwagi na to, że nie zamykałem silnika, bo Bionx’y są paskudne jeśli chodzi o to , a poki nie było centrowania to nie kręciłem i nie widziałem problemu.
Tak na prawdę problemem było wyłącznie podłączenie kabli ...
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Ja już testowałem wszystkie 36 możliwe kombinacje przewodów i niestety na żadnym nie działa dobrze, więc problem mam niestety w czymś inny, objawy jedynie podobne.plastikowy pisze: ↑15 lis 2020, 1:35Dziś już nie wiem jak było wcześniej, silnik leżał tak od kilku miesięcy, może halle nie były dobrze osadzone, bo przykleiłem je porządnie po jakimś czasie.
Wtedy ta kombinacja wydawała się działać bo tylko delikatnie ruszałem manetka z uwagi na to, że nie zamykałem silnika, bo Bionx’y są paskudne jeśli chodzi o to , a poki nie było centrowania to nie kręciłem i nie widziałem problemu.
Tak na prawdę problemem było wyłącznie podłączenie kabli ...
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Na Twoim miejscu sprawdziłbym inne połączenia, ja niby próbowałem wdg instrukcji z nexuna ale z jakiegoś powodu inne połączenia uznałem wcześniej za złe.
Powodzenia!
Powodzenia!
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
U mnie też żadna kombinacja nie działała aż wcisnąłem mocniej wtyczkę od halli.
Sprawdź czy wszystko styka
Sprawdź czy wszystko styka
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
U mnie na wtyczkę jest tylko bateria, reszta przewodów jest lutowana. Sygnały z halli na pewno dochodzą do sterownik.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Jak potrzeba to dysponuję Tektronix'em.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Jeśli na blokowym nadal będą problemy i nie wpadnę na jeszcze inny pomysł, to chętnie się odezwę.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Takie problemy mogą występować jak uzwojenia mają b. małą indukcyjność; niektóre sterowniki sobie z tym nie radzą. Mam również do dyspozycji sterownik GT1500.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy zatrzymuje się po kilku sekundach
Przyszedł sterownik blokowy i wydaje mi się, że rozwiązał problem! Silnik rozpędza się do około 44 km/h (bez oporu), pobór jest poniżej 1A i nie ma tego dziwnego przeskakiwania. Jeszcze przetestuje go pod obciążeniem, ale na razie wygląda dobrze. Dziękuje wszystkim za pomoc.