hej,
ponad 800km zrobione i pojawił się problem. strasznie denerwujący. wybrałem się wczoraj na Skrzyczne i zaraz po przejechaniu kilkuset metrów pojawił się strasznie denerwujący dźwięk. cos piszczy przy obrocie korbą (pod obciążeniem), skrzypi jak Ukraina. zazwyczaj gdy lewa korba jest w górze podczas obrotu.. Ktoś miał podobnie? dodam tylko ze wcześniej jeździłem po lesie i rower był mocno ubłocony, umyłem go z węża, później zrobiłem jeszcze ponad 20km i było ok, wczoraj niestety już nie
Miałem ostatnio rower na serwisie z podobnymi objawami, przebieg 400km a napęd zamontowany do nowego roweru, skrzypiał masakrycznie, po krótkiej diagnozie okazało się, że łańcuch był suchy jak pieprz ... wymyłem naoliwiłem i po problemie.
Jeżeli nie smarowałeś to w pierwszej kolejności sprawdź łańcuch.
hej,
ponad 800km zrobione i pojawił się problem. strasznie denerwujący. wybrałem się wczoraj na Skrzyczne i zaraz po przejechaniu kilkuset metrów pojawił się strasznie denerwujący dźwięk. cos piszczy przy obrocie korbą (pod obciążeniem), skrzypi jak Ukraina. zazwyczaj gdy lewa korba jest w górze podczas obrotu.. Ktoś miał podobnie? dodam tylko ze wcześniej jeździłem po lesie i rower był mocno ubłocony, umyłem go z węża, później zrobiłem jeszcze ponad 20km i było ok, wczoraj niestety już nie
PECHOWO CHYBA WYPŁUKAŁEŚ SMAR . rozkręć i obejrzyj od tej strony czy nie napchałeś piachu np
Panowie, jakie części zamówić sobie na półkę skoro w rodzinie już drugi tsdz2 przybył? Te zębatki niebieskie? Ile szt? Czy metalowe? Coś jeszcze?
ja uwaliłem gwint w korbie ale to raczej dopasujesz jakąś na miejscu . już zrobiłem ponad 2kkm i silnik dostawał w dupsko ostro bo ostra górska wspinaczka i jakoś narazie uszkadzam napędy (rwę zęby koronek , krzywię wózki przerzutek i zrywam haki) a nie uszkodziłem silnika ...
uff, trochę optymizmu, a powiedzcie czym się różnią te 2 zębatki, tzn dlaczego jest skośna i prosta, skoro chyba tylko skośne są w tsdz2? https://www.aliexpress.com/item/4000585 ... hweb201603
Zębatkę jak padnie niebieska to taką samą czy metalową wsadzać?
uff, trochę optymizmu, a powiedzcie czym się różnią te 2 zębatki, tzn dlaczego jest skośna i prosta, skoro chyba tylko skośne są w tsdz2? https://www.aliexpress.com/item/4000585 ... hweb201603
Zębatkę jak padnie niebieska to taką samą czy metalową wsadzać?
Być może są dwie wersje silnika . Nie dawałbym mosiężnej bo głośniejsza i w razie draki może więcej uszkodzić wewnątrz
uff, trochę optymizmu, a powiedzcie czym się różnią te 2 zębatki, tzn dlaczego jest skośna i prosta, skoro chyba tylko skośne są w tsdz2? https://www.aliexpress.com/item/4000585 ... hweb201603
Zębatkę jak padnie niebieska to taką samą czy metalową wsadzać?
Cześć Dzis skończyłem montować silnik tsdz2 w swoim rowerze wszystko działa ok mam oprogramowanie v19 i ktlc3. Z racji tego ze nie mogę go przetestowac bo pogoda syf mam pytanie czy na wyświetlaczu ktlcd2w os v19 wyświetla się symbol hamulca bo u mnie nie i nie wiem czy mam uszkodzony czy muszę go przetestować na żywo by ustawic magnes. pozdrawiam
To ja też malutkie pytanie odnośnie hamulców.
Mam oryginalne oprogramowanie.
Podłączyłem oba czujniki magnetyczne, nakleiłem magnesy.
Oba działają, ale....
Lewy po prostu odcina napięcie na silniku i włącza spowrotem po puszczeniu. I to mi się podoba.
Jadąc na manetce po puszczeniu hamulca mam pełną moc spowrotem.
Prawy wyłącza napięcie na silniku, coś tam pyka przekaźnik?
W tym samym czasie światła migają (wyłączają się na chwilę), jedno mignięcie przy właczaniu hamulca i jedno przy wyłączaniu.
Jadąc na manetce, odcina moc po wciśnięciu hamulca, po odpuszczeniu hamulca muszę również odpuścić manetkę i włączyć ją ponownie,
aby kontynuawać jazdę na silniku.
Czy tak ma być, czy jednak coś jest nie tak z podłączeniem drugiego (prawego) czujnika? Zwarcie?
Zdecydowanie coś masz nie tak, oba hamulce powinny zachowywać się identycznie. Porównaj ze sobą wtyczki obu hamulców, powinny być takie same.
Gniazda hamulcowe VLCD5 mają 3 piny (5V, gnd, brake), hamulec powinien zwierać pin gnd i brake. W Twoim przypadku najprawdopodobniej źle zarobiona wtyczka zwiera gnd i 5V.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2020, 15:09 przez mirrekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdecydowanie coś masz nie tak, oba hamulce powinny zachowywać się identycznie. Porównaj ze sobą wtyczki obu hamulców, powinny być takie same.
Gniazda hamulcowe VLCD5 mają 3 piny (5V, gnd, brake), hamulec powinien zwierać pin gnd i brake. W Twoim przypadku najprawdopodobniej źle zarobiona wtyczka zwiera gnd i 5V.
Podłącz odwrotnie i będziesz widział czy usterka idzie za wtyczką..
Hej, pytanko odnośnie łańcucha, a nawet dwa
1. Największa zębatka 46 na tyle, standardowy łańcuch 114 ogniw jest wystarczający?
2. Kmc x10-93 to dobry wybór?
Hej, pytanko odnośnie łańcucha, a nawet dwa
1. Największa zębatka 46 na tyle, standardowy łańcuch 114 ogniw jest wystarczający?
2. Kmc x10-93 to dobry wybór?
Teoretycznie ale są różne długości wahacza w różnych ramach . Policz ile masz obecnie
W konie stinky nie starcza przy blacie oryginal z przodu 42 i kaseta 46 z tyłu. Trzeba dolozyc 2-3 ogniwa.
Teraz przy zmianie kasety na 11-51 kupiłem lancuch kmc x11 118 ogniw seryjnie i starcza na styk, choć idealnie byłoby dołożyć 1-2 ogniwa, bo przy pełnych ugięciu wahacza na 51 lekko czuć opór
Mi ktoś (chyba pxl666) polecił KMC E10
W jednym ze sklepów można znaleźć tańszą wersję SPORT:
"Łańcuch KMC E10 SPORT Silver/Black 10rz 128 ogniw" za 95zł...
Mi ktoś (chyba pxl666) polecił KMC E10
W jednym ze sklepów można znaleźć tańszą wersję SPORT:
"Łańcuch KMC E10 SPORT Silver/Black 10rz 128 ogniw" za 95zł...
czesc . w jakiej odległości macie ustawioniony magnes od czujnika prędkości. Jak ustawiam wg instrukcji 10-15 mm predkosc działa i pokazuje na wyświetlaczu przez ok 5 min a potem się wiesza na uzyskanej predkosci i co 100 m aktualizuje prędkość. Nie rejestruje na bieżąco.
Juz bylo na forum lecz bez diagnozy. może macie nowe doswiadczenia
Ja zawsze ustawiam na oko około 10mm i wszystkie śmigają, w moim pierwszym rowerze miałem problemy i musiałem ciut oddalić bo świrował, jak widać chyba zależy od sztuki.
Dzięki. chyba każdy ma inaczej będę próbował ale może to wina of v19 jak w poprzednich postach ktoś sugeruje. jak to rozwiąże dam znać dla potomnych. pozdro
Cześć,
Kupiłem silnik TSDZ2 ze zmienionym oprogramowaniem(?) na 800 W i 52 V. Zestaw jest z LCD5 i manetką. Do tego zamówiłem akumulator 52 V, 14S. Parę miesięcy temu miałem wypadek, w wielkim skrócie mam roztrzaskaną nasadę kości piszczelowej. Przez to muszę się przerzucić z małych pojazdów na rower elektryczny. Zestaw chcę zamontować w rowerze Rockrider ST 520 27,5". Rower będzie mi służył na dojazdy do pracy (10 km dziennie). Może czasami wybiorę się do lasu na przejażdżkę.
Mam kilka pytań odnośnie takiego zestawu:
1. Oświetlenie dobierać pod wyprowadzone przewody z zasilaniem 6 V, czy lepiej poszukać czegoś, żeby się podłączyć bezpośrednio pod akumulator?
Może polecacie jakieś konkretne modele lampek na przód i tył? Chcę coś, co ma wersję "do jazdy dziennej", by mocno nie świecić kierowcom po oczach, ale też być widocznym przy gorszej pogodzie.
2. Czy silnik i wyświetlacz trzeba jakoś zabezpieczyć przed deszczem i jazdą w zimę?
Akumulator mogę wypiąć i zabrać do pracy, ale sam rower będzie stał przez 8 godzin na zewnątrz.
3. Czy da się zmienić prędkość "walk assist"?
Rower trzeba przeprowadzać przez przejścia dla pieszych, a ze względu na moją nogę chodzę dosyć wolno i chcę tą prędkość jakoś dostosować.
4. Czy da się jakoś ustawić siłę jaką trzeba użyć przy ruszaniu, by silnik zaczął napędzać rower?
Na razie przy zgiętym kolanie nie mogę mieć dużego obciążenia, więc chcę albo ruszać z manetki, albo tak dostosować czujnik nacisku, żeby kręcić pedałami z niewielkim oporem.
5. Coś zmieniać w kasecie i przerzutkach, czy może zostać standardowe wyposażenie mojego roweru (Rockrider ST 520, przerzutki Btwin ratio mega)?
Siema Panowie, pogoda kiepska ale na rowerze jeździć trzeba chciałem się pochwalić przejechaniem 1k km bez żadnego serwisu silnika, podaję link na YT z prezentacji
Silnik jest super i polecam każdemu kto ma wątpliwości, ale zmiana softu i termopady dla mnie to obowiązek dla każdego. Na baterii jestem w stanie przejechać 200km a prędkość v-max to 65km/h delikatnie z górki
Zwykłą 9 rzędową to mam za 80zł, deore za 180 a deore XT za 230. Tylko kwestia czy warto dopłacać, skoro z łańcuchem i tak najlepoiej zmieniać zębatki, kwestai ile wytrzyma łańcuch i ile zębatka. Łańcuch na start to KMC E9 Turbo.
Tsdz2 open firmaware, pytanie o mnożnik przy stopniach wspomagania, ustawiłem 9 stopni, dałem tam wartości od 0.7 na 1 do 4.0 na 9 stopniu wspomagania, ale pytanko, do czego odnoszą się te wartości i jaka jest maksymalna? Chciałem mieć tak żeby zaczynało delikatnie a na 9 było Max moc.
Zwykłą 9 rzędową to mam za 80zł, deore za 180 a deore XT za 230. Tylko kwestia czy warto dopłacać, skoro z łańcuchem i tak najlepoiej zmieniać zębatki, kwestai ile wytrzyma łańcuch i ile zębatka. Łańcuch na start to KMC E9 Turbo.
łańcuch się wymienia poto by nie deformował zębów wiec to nie tak. możesz zacząć od najtańszej i zobaczyć ile pochodzi
Tsdz2 open firmaware, pytanie o mnożnik przy stopniach wspomagania, ustawiłem 9 stopni, dałem tam wartości od 0.7 na 1 do 4.0 na 9 stopniu wspomagania, ale pytanko, do czego odnoszą się te wartości i jaka jest maksymalna? Chciałem mieć tak żeby zaczynało delikatnie a na 9 było Max moc.
o ile wiem to mnożnik twojej mocy - czyli 07 to 07 twojej mocy którą aktualnie podajesz ...
Jest limit A i jest limit Watt oba regulowane.
Współczynnik jak PXL napisał jest to mnożnik Twojej mocy, ja w Jastrzębiu ustawiłem max na 5ce 2,5 i bez problemu podaje mi 800W.
Max to podobno 4.0 choć widziałem że wyświetlacz przyjmuje więcej to w opisie choćby u Bikel.pl jest podane 4.0 jako maksymalne ustawienie.
Trybów ustawiłem 5 bo 9 to za dużo klikania ale zastanawiam się czy nie zrobić 3, 1 droga, 2 górki, 3 konkretne góry.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2020, 16:33 przez Gregory, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczepan TG, fajne nagranie, jakbyś dla Taby szykował, zgadłem ?
Fajna konwersja, super kolorki. Możesz podesłać jakieś źródło tych naklejek na pakiecie z ewolucją bikera ?
Dokładnie tak, to już drugi projekt, ale nie idę z watownica i z 3000W zaszedłem na 850W i jest ok, a co do naklejek wystarczy wpisać w allegro ewolucja rower i wyskoczą wyniki ))) choć po filmiku od Marka mam ochotę iść znowu w coś mocniejszego )
Ja dałem podobna ilość, i efekt jest mega od tej pory nie zagrzałem go do 70stopni, a co do masy która mogła by wypełnić szczelinę, to musiała by ona dobrze przewodzić ciepło, ciężko będzie
Ja dałem podobna ilość, i efekt jest mega od tej pory nie zagrzałem go do 70stopni, a co do masy która mogła by wypełnić szczelinę, to musiała by ona dobrze przewodzić ciepło, ciężko będzie
Testuje właśnie 36t na pająku 104bcd narrow wide i kupiłem też zębatkę pasująca na oryginalnego pająka zwykłą za kilka dołków 38t
Napisze kiedyś jak śmiga bo narazie deszcze leją
Testuje właśnie 36t na pająku 104bcd narrow wide i kupiłem też zębatkę pasująca na oryginalnego pająka zwykłą za kilka dołków 38t
Napisze kiedyś jak śmiga bo narazie deszcze leją
i jakie wnioski ?
222222.jpg11111.jpg
Jak się dużo i ostro wspinasz to warto . Niestety pogarsza się linia łańcucha i można zrobić sztuczke z odsunieciem kasety na zewnątrz kosztem jednej lub dwóch koronek ...niemniej nie potestowalem zbyt wiele bo pogoda zdechła i czasu zabrakło