Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Tester wykazuje ze pakiet 12V ma 7,86V. ??
Czyli pojedynczy segment ma okolo 1,9V !!! Naladuj i zmierz ponownie ale również osobnym woltomierzem, napięcie każdego segmentu.
Bo te wyliczenia szacunku prąd max w oparciu o RW mogą być nieprawdziwe, bo jego baza danych nie dotyczy lifepo4. A przy aku Pb, nawet typu AGM nominal RW wynosi okolo 6mR, wiec jak zmierzył ponizej 2 mR to diagnoza SOH jest 100%. Ale za to SOC = 0.
Czyli pojedynczy segment ma okolo 1,9V !!! Naladuj i zmierz ponownie ale również osobnym woltomierzem, napięcie każdego segmentu.
Bo te wyliczenia szacunku prąd max w oparciu o RW mogą być nieprawdziwe, bo jego baza danych nie dotyczy lifepo4. A przy aku Pb, nawet typu AGM nominal RW wynosi okolo 6mR, wiec jak zmierzył ponizej 2 mR to diagnoza SOH jest 100%. Ale za to SOC = 0.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5002
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Tam ma zapewne zwarte tylko dwa sąsiednie segmenty, stąd to napięcie.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
To jest specjalizowany tester do aku tradycyjnych (Pb EFB, AGM) o napieciu nominalnym 12V. Więc proba pomiaru, oceny połowy aku lifepo4 czy ew 2 segmentow, jest.... bez sensu.
Niech autor wyraznie napisze co i jak mierzyl.
Ps. Ja mam konnwei 650 do pomiarow aku 6V i 12V i wiem co warty jest pomiar aku innego typu o innym niz nominal napieciu.
Niech autor wyraznie napisze co i jak mierzyl.
Ps. Ja mam konnwei 650 do pomiarow aku 6V i 12V i wiem co warty jest pomiar aku innego typu o innym niz nominal napieciu.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Mierzone są dwa Aku w szeregu bo tester pracuje w zakresie 7-12v jak podaje producent. Tester używany wielokrotnie i sprawdzany na innych akumulatorach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2021, 12:35
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2021, 12:35
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Jeśli macie jakieś pytania dotyczące tych aku Lev50 to w miarę możliwości chętnie odpowiem.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Tester pracuje od 7V ale podaje wynik odniesiony do nominalu czyli 12,6V. Dlatego to nie jest poprawna metoda oceny. Nadto w czasie pomiaru podaje sie typ aku ? TAK/NIE ?
Tam nie ma lifePo4...
Jak wyglądają wyniki dla 4S. ?
Tam nie ma lifePo4...
Jak wyglądają wyniki dla 4S. ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2021, 12:35
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Test robiony dla Aku pb, nie ma opcji li-ion, czy lifepo4. Warunek powyżej 7v inaczej się nie włącza. I tak w szeregu Lev50 wychodzi, Samsung lifepo4 22ah (450A) Toyota Nimh jedno ogniwo 8v ok 500A
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2021, 12:35
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Nie chodzi tu o dokładne pomiary bo to nie ten sprzęt ale daje jakiś obraz i pozwala wykluczyć mniej wydajne prądowo ogniwo. Tak duży prąd jeszcze nie miałem okazji zobaczyć na li-ion. Zmierzę tak samo LG chemy 60ah i 40ah i zobaczymy jak to się ma jak do mnie dojadą
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2021, 12:35
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 mar 2021, 12:35
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Lev 50 3s 1200A, 4s 850A, toyota Nimh 2s3p 600A,
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
I wtedy jakie bylo RW ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Czy ktoś ma jakiś schemat lub instrukcje obsługi do tego chińskiego bms. Żałuję że to gówno kupiłem. Żadnej instalacji a o schemacie nie wspomnę. Mam dwie listwy z czego wychodzi 22kablr, 1 czerwony 20 siwych i czarny. Po boku wpina się w wejście jakiś czujnik chyba temperatury a po drugiej stronie wyświetlacz się wpina kabelkiem ? Do wyświetlacza chyba musi być zasilane osobne i tu pytanie 12 czy 72v . Bardzo poszę o pomoc.
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Jest temat o bms z BT :
viewtopic.php?f=19&p=89595#p89595
Nie wiem czy tam schemat jest,najpewniej napisać do sprzedającego żeby wysłał schemat na określoną ilość S.
viewtopic.php?f=19&p=89595#p89595
Nie wiem czy tam schemat jest,najpewniej napisać do sprzedającego żeby wysłał schemat na określoną ilość S.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Rzadko spotyka sie tak dokładny opis dla BMSów, jak akurat dla tego na Ali. Jest tam wszystko co potrzebne do instalacji.
https://pl.aliexpress.com/item/32997552 ... 5c0fZqqD4d
A nawet na samym BMSie na naklejce instrukcja jak podłączać.
Jak nie masz pojęcia o elektronice to musisz poprosić kogoś o pomoc.
Koledzy google i YT też sporo mogą pomóc, jak wrzucisz "ant bms".
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Podpiąłem czarny do bieguna minusowego pakietu baterii dalej kolejno 19 szarych i na ostatnim biegune plusowym przewód nr 20 szary i do niego ostatni z tej samej listwy czerwony. Bms się strasznie grzeje. Po boku podpiąłem wyświetlacz czerwony i czarny zasilanie 72v bo wg karty producenta chodzi na zasilaniu 24-150v oraz podpiąłem komunikację z bms z tym że zamieniłem zielony z czarnym jak podano mi u producenta. Bms się bardzo grzeje i piszczy przerywany brzęczyk. Nie mam już siły do tego gówna chińskiego. Mogłem kupić bms m- ki daly jak mi doradzał kolega ale zobaczyłem na forum że to jest niby dobre
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
to że się grzeje... zapewne balansuje sekcje - rzecz normalna.
Na wyświetlaczu coś się wyświetla ?
Wstawisz kilka fotek, ewentualne filmik...
Na wyświetlaczu coś się wyświetla ?
Wstawisz kilka fotek, ewentualne filmik...
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Grzeje się bardzo mocno, odpinam go od listwy żeby się nie spalił bo naprawdę w ciągu 2 minut radiator był bardzo gorący kolejne dwie minuty by go poprostu spaliło bo bym go nie dotknął. Poszczególne ogniwa są wyrównane i naładowane sprawdzałem miernikiem każde z osobna. Wyświetlacz się włączył lecz nie pokazał żadnych parametrów wszędzie 0, aplikacja z poł chińskim językiem też się włączyła ale nic nie mogłem zrobić jedynie wyłączyć brzęczyk.
-
- Forumowicz
- Posty: 5002
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Próbuję odgadnąć z tego co napisałeś , ile w końcu miałeś szarych przewodów 20? Złączyłeś ostatni przewód szary z czerwonym?
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Pierwszy czarny, podłączyłem do bieguna ujemnego pakietu dalej 20 szarych i jeszcze jeden czerwony na końcu razem 22 kable w tym 20 szarych jeden czarny i 1 czerwony.
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Tak ostatni szary podłączyłem z biegunem dodatnim pakietu i do niego też czerwony ostatni z tej samej listwy
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Wywaliłem tego bms-a jak ktoś chce to go odsprzedam za 150 zł. Samochód dzisiaj uruchomiony zt-95 śmiga aż miło. Dzisiaj zrobiłem 44 km po zróżnicowanym terenie i bateria nadal prawie pełna. Dobre baterie to podstawa. Ładowarka też została zmieniona. Widzę, że vzasieg na nowych bateriach będzie 2 razy większy. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
- Perszing1800
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:27
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Czyli użytkujesz teraz baterię bez BMSa?Zrobisz jak chcesz ale odradzam takie praktyki,minimalnie to choćby monitor napięć poszczególnych sekcji,jak nie masz cierpliwości podłączać BMS to podjedz do kogoś kto Ci poprawnie podłączy bo od tego jednak zależy trwałość pakietu a niekiedy i bezpieczeństwo.
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Do ogniw które mam nie zda egzaminu ten bms bo się grzeje że można na nim jajka usmażyć ale Daly sobie radzi. Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Ciekawy jestem co te chińczyki mi wyślą już się boję po tym co wypisujecie
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Ciekawy jestem co te chińczyki mi wyślą już się boję po tym co wypisujecie
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Są ale nie ma ich w jednym miejscu tylko znajdują się w różnych miejscach. Zazwyczaj bezpośrednio na kablach zasilających.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Bo mam taki problem nie pokazuje mi hamulca ręcznego i zapięcia pasów
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 cze 2021, 1:32
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Witam,
Pilne !! Proszę o pomoc Jaki bezpiecznik padł....? Bo zgasł licznik itd. a ładowanie działa, zamykanie auta działa. Co muszę wymienić...?
Pilne !! Proszę o pomoc Jaki bezpiecznik padł....? Bo zgasł licznik itd. a ładowanie działa, zamykanie auta działa. Co muszę wymienić...?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 cze 2021, 1:32
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
...i kto się zajmuje takimi pojazdami, naprawami na śląsku....?
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Nie znam tego pojazdu aż tak więc nie pomogę. Gdybyś znalazł przyczynę opisz ją żeby było dla potomnych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 cze 2021, 1:32
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Jedzie tylko do tyłu ale bez wstecznych świateł, światła wogóle nie świecą ani przednia ani tylne ani licznik itd. Jedzie na wstecznym, światełko w kabinie jedynie zapic mozna i można go ladowac i tyle. Do pr,zodu nie ruszą... to chyba jakiś bezpiecznik albo co innego...padło...tylko co..?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Jedzie na wstecznym, no to podejrzany jest przełącznik wteczny/przód .
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
A jak nie przełącznik to sterownik silnika do niego biegnie sygnał z przełącznika i dopiero wtedy do silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Witam dziś dostatem w końcu ten akum 72v 55ah i tam pisze ze prąd Rozładowania jest 50 amper czy to wystarczy do mojego zt 95
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Rozładowania , to jest nędza, może chodzi o ładowanie.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Kto mi powie jak mam podłączyć tą baterie litowa w zt 95 są tam dwa przewody plus i dwa minus a wcześniej był film o montażu takiej baterii było po jednym przewodzie jak to zrobic
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
-
- Forumowicz
- Posty: 5002
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Tak samo jak jak było to podłączone do kwasiaków. Masz tam prawdopodobnie dwa grube + i - do napędu, oraz dwa cieńsze + i - do ładowarki, ale to tylko moje przypuszczenie, wówczas zapewne wystarczy podłączyć tylko "grube + / -" bo ładowanie masz i tak osobne.
-
- Forumowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 lut 2021, 10:18
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Tak myślałem i tak zrobiłem dziękuję bardzo
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 19 lut 2021, 6:28
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 cze 2021, 1:32
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Mechanik nie umie znaleźć problemu bo jak wcześniej pisałem jechał tylko do tylu terZ po sprawdzali wszystko i jedzie też do przodu ale na 20-30 km/h a wcześniej jechał te owe 45 km/h nie umiał znaleźć przyczyny. Główny bezpiecznik i inne kable kabelki wszystko sprawdzili i mają napięcia takie jakie powinny miec ale nadal jedzie max 30 km/h co jest nic tak ....- proszę o pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 cze 2021, 1:32
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
.I akumulatory też są dobre ...A dalej jedzie max prędkość. 2030 km/h co jest nie tak...????
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Co zrobił "mechanik" że jedzie też do przodu? Bo jak na żywca zamienił kable, to sterowniki są tak programowane, że do tyłu jeżdżą wolniej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 cze 2021, 1:32
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Do tyłu może i jedzie wolniej ale wolniej jedzie do przodu tj. te 20-30 km/h. Możliwe zmienił jakiś bezpiecznik ale nie ten główny,,,..hmm . A kable przy wpinaniu gdy składał go aby przetestować pozamieniał chyba bo jak dał za pierwszym razem do testowania to jechał do przodu ale 20-30km/h i co chwile się gasił pulpit (tam gdzie jest wskażnik szybkości itd.), gasił i od razu się zapalał gasił i się zapalał ten pulpit po przemianie kabli już podobno się nie gasi pulpit ale ciągle nie umie znaleźć przyczynę dlaczego jedzie tak wolno.... Wszystkie kable, główny bezpiecznik itd mają idealne wskaźniki, akumulatory też są dobre itd. I nie wie czemu jedzie tak wolno...? Może jakieś pomysły pomocy.. bo Ja bez tego mojego autka nie umiem żyć...
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 cze 2021, 1:32
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
dalej nie chce jechac te 45km/h a może jest jakas blokada niechcąco włączona na te 20-30 km bo czytałem,że jest gdzieś może przełącznik 20-30 na 45km/h tylko gdzie : niemiecka strona :https://www.emobil-dreirad.de/das-emobi ... postid-174
Witaj społeczności,
Jestem w kontakcie ze sprzedawcą Econelo 1500. Sprzedawca mówi, że pod deską rozdzielczą znajduje się wtyczka, która kontroluje dławienie do 25 km /h, a dla KabRo są papiery zarówno na 25 km / h i 45 km / h, a wszystko to z fabryki. Więc nie przepustnicy i zarejestrować niczego.
Czy to możliwe?
Myślałem, że
- w wersji 45 km/h nie ma papierów 25 km/h
- w wersji 25 km/h przepustnica jest uszczelniona przez
- i że albo 25 km/h, albo 45 km/h są wliczone w cenę, ale nie oba.
Kliknij, aby kciuk w dół.0Kliknij, aby kciuki w górę.0
Cześć AndyAndy,
jeśli masz pojazd z prędkością 25 km/h, otrzymujesz tylko coc rejestracji dla wersji 25. Ze
względu na zmianę na 45 km/h, mogę
tylko powiedzieć, jak to jest ze mną (Econelo Z1), tam trzeba wyjąć most, a następnie pojazd jedzie 45 km /h. Z moim e-Milio słyszałem, że to musi być ustawione za pomocą oprogramowania. Wtyczka
lub dźwignia, aby móc go zmienić samodzielnie (łatwiejsza metoda) nie istnieje ze mną w obu pojazdach. Jeśli
masz tylko certyfikat testu motoroweru (jak ja), nie możesz go po prostu zmienić, w przeciwnym razie jedziesz bez prawa jazdy.
Z 45 km / h wersja mojego Z1, jednak można przełączyć się na 25 km / h maneull się za pomocą przycisku.
Witaj społeczności,
Jestem w kontakcie ze sprzedawcą Econelo 1500. Sprzedawca mówi, że pod deską rozdzielczą znajduje się wtyczka, która kontroluje dławienie do 25 km /h, a dla KabRo są papiery zarówno na 25 km / h i 45 km / h, a wszystko to z fabryki. Więc nie przepustnicy i zarejestrować niczego.
Czy to możliwe?
Myślałem, że
- w wersji 45 km/h nie ma papierów 25 km/h
- w wersji 25 km/h przepustnica jest uszczelniona przez
- i że albo 25 km/h, albo 45 km/h są wliczone w cenę, ale nie oba.
Kliknij, aby kciuk w dół.0Kliknij, aby kciuki w górę.0
Cześć AndyAndy,
jeśli masz pojazd z prędkością 25 km/h, otrzymujesz tylko coc rejestracji dla wersji 25. Ze
względu na zmianę na 45 km/h, mogę
tylko powiedzieć, jak to jest ze mną (Econelo Z1), tam trzeba wyjąć most, a następnie pojazd jedzie 45 km /h. Z moim e-Milio słyszałem, że to musi być ustawione za pomocą oprogramowania. Wtyczka
lub dźwignia, aby móc go zmienić samodzielnie (łatwiejsza metoda) nie istnieje ze mną w obu pojazdach. Jeśli
masz tylko certyfikat testu motoroweru (jak ja), nie możesz go po prostu zmienić, w przeciwnym razie jedziesz bez prawa jazdy.
Z 45 km / h wersja mojego Z1, jednak można przełączyć się na 25 km / h maneull się za pomocą przycisku.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pytanie dotyczące pojazdu ZT 95. i akumulatorów jego.
Silnik indukcyjny jest silnikiem "asynchronicznym", pracuje z tzw. "poślizgiem", co to znaczy? Silnik z jedną parą biegunów zasilany z sieci 50Hz ma 3000 rpm, ale ten "poślizg" sprawia że ma 2800-2900 rpm. Te silniki zasilane z "falowników" (na forum też często zwanych np. kontrolerami, sterownikami) potrzebuje informacji zwrotnej co robi silnik. Przy silnikach z magnesami (są to silniki synchroniczne), są to najczęściej sygnały z czujników Halla. Przy indukcyjnych to są resolwery, albo enkodery. Brak (błędna informacja) z takiego czujnika powoduje niewłaściwe działanie napędu. Taki resolwer ma dwa kanały A i B, na których jest ten sam sygnał przesunięty o 90 stopni i na tej podstawie falownik wie czy silnik się kręci i w jakim kierunku. Dlatego pytałem jak "fachowiec" uruchomił jazdę do przodu, bo można to zrobić zamieniając dwie fazy silnika, ale nie będzie to do końca działać .