MID-DRIVE TSDZ2 750W
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 kwie 2020, 15:15
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tam nic nie obciera, luzy podczas jazdy są niewyczuwalne, klient powinien otrzymać info, że te silniki wychodzą już z takim luzem co potwierdzają wszystkie wpisy w internetach.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ojeju, to nie unia, chcesz wypas to nie ta liga tsdz2 po prostu działa dla perfekcjonistów jest cyc gen2
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
dzis wgrałem do swojego sw102, menu ustawień często sie zacina, zanim poustawiałem wszystko z 16x odpinałem baterie, jutro testy w terenie.Rysiekkk pisze: ↑07 kwie 2021, 19:16Ten soft działa na SW102 ?lobo0 pisze: ↑06 kwie 2021, 12:13Szukając poprawy działania dla w/w softu teraz wrzuciłem wersję 0.20.1C (https://github.com/emmebrusa/TSDZ2-Smar ... 20.1C-860C) od mbrusa, która to zmniejsza podobno te dolegliwości, ale na razie nie mogę nic powiedzieć bo śnieg za oknem.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mi tak samo się zacinało na v 1.1.0 więc przyzwyczaiłem się. Generalnie te softy jeszcze sporo muszą przejść, żeby były dobre użytkowo.
Ja po każdej zmianie wychodzę z menu co zapisuje zmiany, ale nie oszukujmy się - dalekie to jest od doskonałości.
Ja po każdej zmianie wychodzę z menu co zapisuje zmiany, ale nie oszukujmy się - dalekie to jest od doskonałości.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dla tego ja zostaję na 0.19 wszystko działa jak trzeba nic się nie zacina i w górach też jeździ bardzo dobrze. Mam wrażenie że chcieli z tego zrobić statek kosmiczny i trochę przesadzili z funkcjonalnościami bo sprzęt sobie z tym nie radzi.
Dla mnie w 0.19 jest wszystko czego mi trzeba.
Jedynie w przyszłym tygodniu przejdę na wyświetlacz 850C bo bardziej mi się podoba.
Dla mnie w 0.19 jest wszystko czego mi trzeba.
Jedynie w przyszłym tygodniu przejdę na wyświetlacz 850C bo bardziej mi się podoba.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Podczas testów zerknij jeszcze na zużycie energii i temperaturę, bo na endlessie są głosy, że więcej zużywa prądu i mocniej się grzeje w stosunku do poprzedniej wersji.
Robiłeś kalibrację czujnika nacisku?
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Bardzo fajnie mi sie jezdzilo na 0.19 i 0.20 jak mialem ktlcd3,. Potem przeszlem na sw102 i testowalem każde wydanie od 0.5,. Do 0.7 jeździło się bardzo podobnie jak na 0.19, potem wprowadzili konkretniejsze zmiany i silnik inaczej sie zachowuje. Ja pozostałem potem na 0.8 bo od 9 juz nie nadawało się to do jazdy jak dla mnie. Z kalibrowanym czujnikiem nacisku bardzo oszczędnie się jeździło z zadawalajaca mocą wspomagania .
.
Po południu skalibruje czujnik przed wyjazdem w teren.
Zastanawia mnie ta opcja opisana w 20.1c
"Added field weakening function to increase the motor speed (by mspider65)."
W menu opcji aktywacji tego niewidze czyżby to bylo juz domyślnie aktywne? To moze być przyczyna większego poboru prądu i grzania się, to samo bylo w 1.0 po aktywacji osłabienia pola.
.
Po południu skalibruje czujnik przed wyjazdem w teren.
Zastanawia mnie ta opcja opisana w 20.1c
"Added field weakening function to increase the motor speed (by mspider65)."
W menu opcji aktywacji tego niewidze czyżby to bylo juz domyślnie aktywne? To moze być przyczyna większego poboru prądu i grzania się, to samo bylo w 1.0 po aktywacji osłabienia pola.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jaką stosujesz metodę kalibracji i jak to fizycznie wykonujesz?
W tej wersji nie da się tego wyłączyć, domyślnie jest aktywne i całkiem możliwe, że to ma wpływ na grzanie.hetm4n pisze: ↑09 kwie 2021, 12:24Zastanawia mnie ta opcja opisana w 20.1c
"Added field weakening function to increase the motor speed (by mspider65)."
W menu opcji aktywacji tego niewidze czyżby to bylo juz domyślnie aktywne? To moze być przyczyna większego poboru prądu i grzania się, to samo bylo w 1.0 po aktywacji osłabienia pola.
Autor pisał, że włącza się tylko kiedy PWM (na wyświetlaczu) = 254. Teoretycznie powinno pojawić się to przy wysokiej kadencji, ale ludzie piszą że dzieje się to też wcześniej. Ta wersja też wygląda na jakąś pre Alfa, ale podobno działa dużo lepiej niż 1.1.0.
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jestem po probnej jezdzie. Sporo lepiej jak 1.1.0, mozna powiedziec majstersztyk, tryb hybrydowy rewelacja. Ale, strasznie prądożerna. Po 12km po plaskim terenie zagrzalem do 72° , pobor dość wysoki na 5 trybie z 9 praktycznnie okolice 500W ciagnie. 3V spadku na bateri po 12km. Gdzie na 0.8 przy skalibrowanym czujniku robilem 2x tyle na podobnym współczynniku wspomagania (50%), natomiast nigdy nie osiągnąłem 60° na tej samej trasie. No i moc wahała sie w granicy 100-250W przy tych samych odczuciach wspomagania.
Te oslabienie pola strasznie mi nieodpowiada, lubie niska kadencje, ale gdy krecęce korbą ok 110 , nieczuje kompletnie zadnych oporow a 350W poboru wskakuje. Szkoda że tego wyłączyć się nie da bo to może być powód prądożerności w nizszej kadencji a efektu 0...
W niedziele test w górach.
Co do kalibracji, potrzebna waga bagazowa i pomoc 2 osoby, ale w tym wypadku do kalibracji jest niepotrzebna,. Przywiązuje wage do prawego pedału, a z drugiej strony wagi mam opaske z druta aby naciskac stopą,. Wywieram nacisk na wadze ok 30kg, i patrze jaka wartosc adc pokazuje mi czujnik nacisku. W 20.1c trzeba w offsecie ustawić wartość bez nacisku, i parametr nizej maksymalna jak stoimy na pedale, przynajmniej tak to zrozumiałem wg instrukcji.
Te oslabienie pola strasznie mi nieodpowiada, lubie niska kadencje, ale gdy krecęce korbą ok 110 , nieczuje kompletnie zadnych oporow a 350W poboru wskakuje. Szkoda że tego wyłączyć się nie da bo to może być powód prądożerności w nizszej kadencji a efektu 0...
W niedziele test w górach.
Co do kalibracji, potrzebna waga bagazowa i pomoc 2 osoby, ale w tym wypadku do kalibracji jest niepotrzebna,. Przywiązuje wage do prawego pedału, a z drugiej strony wagi mam opaske z druta aby naciskac stopą,. Wywieram nacisk na wadze ok 30kg, i patrze jaka wartosc adc pokazuje mi czujnik nacisku. W 20.1c trzeba w offsecie ustawić wartość bez nacisku, i parametr nizej maksymalna jak stoimy na pedale, przynajmniej tak to zrozumiałem wg instrukcji.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 18 sie 2018, 20:26
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dzień dobry mam zagwozdkę, gdyż w czasie jazdy w trybie turbo oryginalny lcd VLCD5 się odłączył i ponownie nie idzie podłączyć, miałem wgranego open source według Marcoq wersję 3.7. Myślałem że jest to spowodowane tym iż pod wyświetlacz + mam podłączony termik 80nc. Mając drugi silnik kontynuowałem jazdę. Będąć przekonanym, iż prawdopodobnie termik rozwarł plus z wyśietlacza bo mam wersję 8 pin. , myślałem że za chwilę załączę a tu bęć nie idzie załączyć w ogóle wyświetlacza i TSDZ2, a sama obudowa nawet chłodnawa była. Tym bardziej dziwne jest to że , że odłaczyłem w góle manetkę, potarfił się solidnie nagrzać na manetce i 18A a termopady wkliłem, przestawiłem z 18 do 16A. Manetkę założyłem inną pod słaby silnik hub 500 i sterownik KT mający wspierać TSDZ2. Korzystając z tego że mam słabą wersję KT 500 i TSDZ2 pokusiłem się o podłączenie do bardzo pojemnej baterii 13s13p opartej na ogniwach LG MJ1. Pakiet posiada bardzo dobrego Ant- BMS 100A BT, ale z tego co widzę to oba sterowniki maksymalnie nie są nawet użyć 40A. Rower ma słuzyć na bardzo długie wyprawy , czasami podjazdy. Czy sterownik poszedł, czy ktoś miał podobną przygodę z TSDZ2. Wykluczam stan baterii i zimny lut bo sprawdziłem przejścia na pikaczu jest sygnał na całych kablach zasilających. Bateria super działa na KT. Efekt że w czasie jazdy nagle tsdz2 się wyłączył. Oczywiście osobiście myślę że uszkodził się sterownik i zamówiłem następny i poprawie swój błąd że nie będę nic na kablach zasilających lcd tylko użyję masy i sygnału hamulca i zastosuję termik 80C NO. Czy ktoś wie które kable sterownika odpowiadają za masę i sygnał hamulca w sterowniku w wersji 8pin? Będę wdzięczny za pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Twoje uwagi są cenne i potwierdzasz to co wyczytałem, coś jest nie tak. Grzanie w takich warunkach to ewidentna wina softu.hetm4n pisze: ↑09 kwie 2021, 18:57Jestem po probnej jezdzie. Sporo lepiej jak 1.1.0, mozna powiedziec majstersztyk, tryb hybrydowy rewelacja. Ale, strasznie prądożerna. Po 12km po plaskim terenie zagrzalem do 72° , pobor dość wysoki na 5 trybie z 9 praktycznnie okolice 500W ciagnie. 3V spadku na bateri po 12km. Gdzie na 0.8 przy skalibrowanym czujniku robilem 2x tyle na podobnym współczynniku wspomagania (50%), natomiast nigdy nie osiągnąłem 60° na tej samej trasie. No i moc wahała sie w granicy 100-250W przy tych samych odczuciach wspomagania.
Te oslabienie pola strasznie mi nieodpowiada, lubie niska kadencje, ale gdy krecęce korbą ok 110 , nieczuje kompletnie zadnych oporow a 350W poboru wskakuje. Szkoda że tego wyłączyć się nie da bo to może być powód prądożerności w nizszej kadencji a efektu 0...
W niedziele test w górach.
Co do kalibracji, potrzebna waga bagazowa i pomoc 2 osoby, ale w tym wypadku do kalibracji jest niepotrzebna,. Przywiązuje wage do prawego pedału, a z drugiej strony wagi mam opaske z druta aby naciskac stopą,. Wywieram nacisk na wadze ok 30kg, i patrze jaka wartosc adc pokazuje mi czujnik nacisku. W 20.1c trzeba w offsecie ustawić wartość bez nacisku, i parametr nizej maksymalna jak stoimy na pedale, przynajmniej tak to zrozumiałem wg instrukcji.
Tryb osłabienia pola mi akurat odpowiada, bo ja lubię wysoką kadencję, ale ten soft muszę dopiero potestować.
Daj znać jak się sprawuje w górach.
Mój rower jest jeszcze w serwisie, dlatego moje testy muszę przełożyć.
Co do kalibracji to ja też tak zrozumiałem, ale wydaje się mało dokładna. Jak potwierdzasz to też tak zrobię i zobaczę efekty.
-
- Forumowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 lut 2018, 13:19
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Bafang z pudełka szarpie i ogólnie jest do d. Po ustawieniu płynnego rozruchu i rozsądnych poziomów kadencji nie szarpie. Co do "ciągnie bez nacisku" to chodziło mi, że jadąc np po płaskim nie trzeba wkładać siły, wystarczy kręcić i jedzie. Jest to mało "rowerowe".Wdhiz pisze: ↑27 mar 2021, 20:17W okolicach 6 strony tego wątku jeden z Grupowiczów pisze, że na podjazdach w górach Bafang ostro szarpał w trudnych miejscach, tam gdzie należało akurat być dokładnym/przyhamować. Czy rozwiązaniem tego problemu i Twojego "ciągnie bez nacisku" nie może być niski stopień wspomagania (1-2?) i używanie manetki?
Sam szarpię się pomiędzy TSDZ2 a Bafangiem HD, manetka mocno kusi.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na dłuższych jazdach każdy dźwięk skrobanie czy chybotanie w pedałach po prostu mnie drażni... Pojeździłem kilka dni po kilku latach używania PAS/manetka i zaliczam dejavu-mojego pierwszego elektryka z centralnym i te same objawy - zakwasy po kilkudziesięciu kilometrach czego na hubie nie zaznałem. Faktycznie jest to znacznie bardziej naturalne dozowanie mocy ale też dla mniej leniwych. Zastanawiam się tylko jak dozować moc na stromych podjazdach czy dać najbardziej miękkie przełożenia i używać tylko trybu turbo czy więcej wkładać wysiłku i dać niższy tryb -tu groźba zagrzania silnika pewnie wzrasta. Pewnie złożę sobie kolejnego elektryka tym razem z ramą enduro bo to fajna opcja na długie bardziej terenowe trasy z mocnym i pojemnym aku i zmodowanym softem. Fajny napęd dla kogoś kto jeszcze chce wkładać "jakiś" wysiłek w jazdę.
.ps poza lekkim luzem na tarczy który nie ma znaczenia w trakcie jazdy wszystko stabilne i przyjemne i oby jak najdłużej tak było, mozliwe że problemy wynikają z złego mocowania na ramie napędu i blokady...
ps.2 korci mnie na konstrukcję własnego tensometru do Hubów zamiast pas opartego na prostym rozwiązaniu ...powiedziałbym banalnie prostym:-)
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jak banalnie ? I dla kolan i dla silnika zaleca się jak najwyższe obroty / najmniejsze obciążenie
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Trochę pracy w fusion potem wydruk i potestuje jak cos z tego wyjdzie, nie omieszkam udostępnić projekt i pochwalić się na forum.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Senior
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 kwie 2021, 18:55
- Lokalizacja: Gdańsk, górny taras
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ZŁożyłem i jeździ:
Rower - był w ogłoszniu 2 km dalej- za 450 zł
Silnik - kupiony w aplikacji ali - nie zobaczyłem dokładnie że to wersja bez klamek i manetki .... - za 1300 zł
Bateria - chłopak z technikum dostał kasę na projek- kupił zgrzewarkę, ogniwa depakiety, obudowę i złożył batreię, teraz ją sprzedał - 800 zł 48V 12Ah
Ładowarki idą z ali. Na razie mam tyle prądu co kupiłem.
Jako senior jestem zadowolony choć na dwu kompach instalowałem javę, sdcc i svtd i:
Na jednym java configurator tylko miga po klinięciu ale odpala się z linii komend, potem przy kompilacji wywala bo nie mam jeszcze st - lika
Na drugim odpala po kliknięciu i sypie się ma początku kompilacji.
Czy po kompilacji jest jakiś hex do otwarcia w svtd czy tylko od razu po komplacji utwieras się svtd?
Co mogłem zrobić źle ?
Rower - był w ogłoszniu 2 km dalej- za 450 zł
Silnik - kupiony w aplikacji ali - nie zobaczyłem dokładnie że to wersja bez klamek i manetki .... - za 1300 zł
Bateria - chłopak z technikum dostał kasę na projek- kupił zgrzewarkę, ogniwa depakiety, obudowę i złożył batreię, teraz ją sprzedał - 800 zł 48V 12Ah
Ładowarki idą z ali. Na razie mam tyle prądu co kupiłem.
Jako senior jestem zadowolony choć na dwu kompach instalowałem javę, sdcc i svtd i:
Na jednym java configurator tylko miga po klinięciu ale odpala się z linii komend, potem przy kompilacji wywala bo nie mam jeszcze st - lika
Na drugim odpala po kliknięciu i sypie się ma początku kompilacji.
Czy po kompilacji jest jakiś hex do otwarcia w svtd czy tylko od razu po komplacji utwieras się svtd?
Co mogłem zrobić źle ?
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Byłem dzis w górach, przetestowałem soft 20.1C. mam mieszane uczucia, praktycznie głównie korzystałem z trybu hybrydowego. Jako ze byłem tam wraz z kolegami na analogach i dotrzymywałem im tempa nie było okazji solidnie nagrzać silnika. Poruszając się 5kmh na przełożeniu 42/46 (przód / tył) przy wspomaganiu wg domyślnych ustawień na 4, max temp osiągnąłem 55° za to baterii wystarczyło tylko na 4 podjazdy (4 pełne pętle). Na sofcie 0.8 w tym samym tempie robiłem 6. Kadencja średnio 50.
Dziwnie zachowywał sie napęd gdy na podjezdzie sie przestało pedałować,. Ponowne wznowienie pracy silnika działało z opóźnieniem 1s,. Natomiast na postoju pod górkę nieraz sam nacisk i delikatny obrót powodował start silnika po czym rower uciekał mi spod tyłka:D osobiście na jazdę w terenie wolę 0.8
Dziwnie zachowywał sie napęd gdy na podjezdzie sie przestało pedałować,. Ponowne wznowienie pracy silnika działało z opóźnieniem 1s,. Natomiast na postoju pod górkę nieraz sam nacisk i delikatny obrót powodował start silnika po czym rower uciekał mi spod tyłka:D osobiście na jazdę w terenie wolę 0.8
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Właśnie z tym nowym softem jakieś jaja bo jak wyżej - wspomaga chwilę po przestaniu pedałowania albo przy delikatnym nacisku (losowo). Ja tu natomiast z innym pytaniem: chce wymienić VLCD5 na 860c (miał być vlcd6 ale jakoś tak mi przeszło), ale chciałbym uniknąć cięcia kabli. Pewnie kabel tego typu:
https://pl.aliexpress.com/item/4001004416723.html
nie zadziała bo są inne wyprowadzenia niż w bafangu (temat manetki i hamulców pomijam, ogarnę)?
https://pl.aliexpress.com/item/4001004416723.html
nie zadziała bo są inne wyprowadzenia niż w bafangu (temat manetki i hamulców pomijam, ogarnę)?
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jaki masz prąd current ustawiony i moc battery?hetm4n pisze: ↑11 kwie 2021, 23:03Byłem dzis w górach, przetestowałem soft 20.1C. mam mieszane uczucia, praktycznie głównie korzystałem z trybu hybrydowego. Jako ze byłem tam wraz z kolegami na analogach i dotrzymywałem im tempa nie było okazji solidnie nagrzać silnika. Poruszając się 5kmh na przełożeniu 42/46 (przód / tył) przy wspomaganiu wg domyślnych ustawień na 4, max temp osiągnąłem 55° za to baterii wystarczyło tylko na 4 podjazdy (4 pełne pętle). Na sofcie 0.8 w tym samym tempie robiłem 6. Kadencja średnio 50.
Dziwnie zachowywał sie napęd gdy na podjezdzie sie przestało pedałować,. Ponowne wznowienie pracy silnika działało z opóźnieniem 1s,. Natomiast na postoju pod górkę nieraz sam nacisk i delikatny obrót powodował start silnika po czym rower uciekał mi spod tyłka:D osobiście na jazdę w terenie wolę 0.8
Soft 20.1C na seryjnym vlcd5, vlcd-6 nie wykazuje dziwnych zachowań. Jedynie w trybie hybrid mam wrażenie, że szybciej ubywa baterii. Ale to na razie moje wstępne odczucia, trzeba dokładnie się temu przyjrzeć. Ale jak tak patrzę na średnią prędkość to znowu jest wyższa, więc coś za coś. Nie zauważyłem dziwnych zachowań, choć dopiero 300km przejechałem na nim.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
@Senior:
Zobacz sobie plik flash.bat (czy jakoś tak) - tam są wskazane pliki które są generowane.
Zobacz sobie plik flash.bat (czy jakoś tak) - tam są wskazane pliki które są generowane.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 lis 2020, 12:46
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
U siebie mam oprogramowanie w wersji 1.0.0 w silniku i 1.1.0 w SW102 i również zauważyłem, że podczas jazdy w terenie pod górę gdy dojdzie do chwilowego zwolnieia silnik przestaje wspomagać i z opóźnieniem zaczyna rozkręcanie od zera. Wyłączyłem opcję Various->Cadence stp i zaryzykuję stwierdzenie, ze trochę to pomogło, nie odczuwam chyba takich mocniejszych wahan podawanej mocy. Może sprawdzi się to również na podjazdach ograniczając odczuwalne spadki i przerwy w pracy silnika.
Mam jednak dodatkowe pytanie: jak duże opory pedałowania bez wspomagania u Was występują? Ja mam wrażenie, że jazda bez włączonego silnika to ok 30-40 W dodatkowej mocy traconej na duże opory pedałowania do przodu. Do tyłu jest jeszcze gorzej (prowadzenie roweru do tyłu, nie pedałowanie). Mam silnik z termopadami i pastą termoprzewodzącą czyli rozkręcałem go w całości i dość mocno skręsciłem ponowie nie znając (bo nigdzienie znalazłem) momentów dokręcania śrub. Nie wiem czy to nie powoduje dodatkowych oporów (ale tylko przy poruszaniu sie do tyłu bo do prozdu silnik i niebieska zebatka nie pracują). Jak to wygląda u Was?
Mam jednak dodatkowe pytanie: jak duże opory pedałowania bez wspomagania u Was występują? Ja mam wrażenie, że jazda bez włączonego silnika to ok 30-40 W dodatkowej mocy traconej na duże opory pedałowania do przodu. Do tyłu jest jeszcze gorzej (prowadzenie roweru do tyłu, nie pedałowanie). Mam silnik z termopadami i pastą termoprzewodzącą czyli rozkręcałem go w całości i dość mocno skręsciłem ponowie nie znając (bo nigdzienie znalazłem) momentów dokręcania śrub. Nie wiem czy to nie powoduje dodatkowych oporów (ale tylko przy poruszaniu sie do tyłu bo do prozdu silnik i niebieska zebatka nie pracują). Jak to wygląda u Was?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2021, 1:04 przez MbnN, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 kwie 2020, 15:15
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Rozumiem udoskonalanie wersji oprogramowania bo zawsze coś nowego, ale z tego co czytam posty to zawsze coś nie tak. Ja w swoim miałem wersję 0.19 i wszystko działało idealnie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 paź 2018, 16:24
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No niestety - tak to z upgrade'ami oprogramowanie jest - zawsze coś skrewią
Przy okazji właśnie upgrade'ów - zapytam - bo może ktoś już miał podobne doświadczenia.
Mam teszenga z 850C - soft 1.1.0, kalibracje zrobiłem.
Od kilku wersji softu wstecz mam wrażenie, że czujnik tensometryczny nie działa. Kiedyś - na pierwszych wersjach softu - sprzed ponad roku - wystarczyło, że nacisnąłem pedał i już rwał, teraz muszę zrobić ze 2 obroty pedałami zanim silnik ruszy.
Gdzie szukać problemu?
----
pozdrawiam
kh
pozdrawiam
kh
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No ja też miałem takie wrażenie, ale wydaje się, że znalazłem przyczynę (powrót do poprzednich softów nic nie dawał).krall pisze: ↑13 kwie 2021, 9:41
Przy okazji właśnie upgrade'ów - zapytam - bo może ktoś już miał podobne doświadczenia.
Mam teszenga z 850C - soft 1.1.0, kalibracje zrobiłem.
Od kilku wersji softu wstecz mam wrażenie, że czujnik tensometryczny nie działa. Kiedyś - na pierwszych wersjach softu - sprzed ponad roku - wystarczyło, że nacisnąłem pedał i już rwał, teraz muszę zrobić ze 2 obroty pedałami zanim silnik ruszy.
Gdzie szukać problemu?
Mam małą czułość tensometru - w spoczynku 230 a przy maksymalnym nacisku 300 (różnica 70 to bardzo mało) i zamierzam wykonać kalibrację hardwarową - https://github.com/OpenSourceEBike/TSDZ ... que-sensor wtedy okaże się czy to była przyczyna
Zerknij u siebie jaki masz offset na ADC Torque Sensor w menu Technicznym.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 paź 2018, 16:24
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
244
Zdaje się, że robiłem kiedyś tą kalibrację - w miarę możliwości precyzyjnie - ale jakoś poprawy nie zauważyłem.
Do jak starego softu się cofnąłeś? U mnie działało wszystko ok z softem chyba 0.6.2
Intryguje mnie natomiast sama logika działania czujnika. Bo jeśli jest tensoryczny to (jak kiedyś) samo naciśnięcie pedała powinno wywołać reakcję.
Teraz nawet jak bezwiednie, z minimalną siłą pokręcę pedałami nawet z kołem w powietrzu to po paru obrotach uruchamia się napęd - zupełnie jak czujnik PAS... A ostatnio jak się wywaliłem i koło było w powietrzu to silnik sam kręcił jak szalony - a pedały w bezruchu Dopiero przyhamowanie go zatrzymało.
Pytanie zatem - czy coś się popsuło, czy zła konfiguracja, czy soft zwalony?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2021, 16:08 przez krall, łącznie zmieniany 1 raz.
----
pozdrawiam
kh
pozdrawiam
kh
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja wrzucałem 0.8 i nic to nie zmieniało jeżeli chodzi o czułość
U Ciebie będzie w takim razie inna kwestia. Całkiem możliwe, że to wina ustawień. Sprawdź różne tryby, szczególnie tryb torque albo sprawdź inny soft bo takie sytuacje nie powinny się zdarzyć.
U Ciebie będzie w takim razie inna kwestia. Całkiem możliwe, że to wina ustawień. Sprawdź różne tryby, szczególnie tryb torque albo sprawdź inny soft bo takie sytuacje nie powinny się zdarzyć.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wnuczce też "paści" to co ma na razie, a mi już nie
Dla mnie to "badziew", bo mam lepiej działające sterowniki/rowerki. Do momentu kiedy nie będziesz miał możliwości porównania jazdy na inaczej skonfigurowanym TSDZ2, Twoja konfiguracja będzie "najlepsza". Na pewno jest "najbezpieczniejsza" pod względem awaryjności, bo fabryczna.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tak na prawdę radość by cię ogarnęła jak byś miał dobrze skonfigurowanego 0.19c
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
0.19c
co i ja czynię tylko pod seryjne wyświetlacze.
0.20 miałem kilka podejść, ale zawsze coś było nie tak. Teraz testuję ostatnią wersję i przez 300 km nic nie zauważyłem.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2021, 8:57 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jechał na moim z 0.19 ale kawałek w Szczyrku po deptaku więc różnicy nie poczuł.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Eee ale jechałem na yamahach w tym serii ex i nadal nie narzekam ...
Gregorego rowerem wyjechałem sobie na kiepkę przy rzece taką ale nie było szczególnej różnicy...
Tylko że jestem gościem dla którego geometria to dziedzina algebry więc może mam bardzo elastyczne postrzeganie...
Imho fabryczny reaguje bardzo okej i poza twardością nacisku nic bym nie zmieniał bo czasem by się przydało żeby przy Max mocy trzeba było mocniej wcisnąć nogę bo imho fabryczny jest bardzo czuły na nacisk
Gregorego rowerem wyjechałem sobie na kiepkę przy rzece taką ale nie było szczególnej różnicy...
Tylko że jestem gościem dla którego geometria to dziedzina algebry więc może mam bardzo elastyczne postrzeganie...
Imho fabryczny reaguje bardzo okej i poza twardością nacisku nic bym nie zmieniał bo czasem by się przydało żeby przy Max mocy trzeba było mocniej wcisnąć nogę bo imho fabryczny jest bardzo czuły na nacisk
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 wrz 2019, 12:10
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Doradzę się bardziej obeznanych ludzi, planuję kupić tsdz2, założyć termika - więc wersja z manetką. Pisałem do Pana chińczyka z pswstore czy wersja wysyłana z Niemiec jest kompatybilna z OSF, odpisał tylko, że to najnowasza wersja z 2020, link do sklepu: https://www.aliexpress.com/item/32786690543.html
Pytanie 1: Czy uda mi się na tym zainstalować alternatywny soft, czy nie?
Na początek ten do stockowego wyświetlacza: https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 30&t=98281
Pytanie 2: Przez jakiś czas możliwe, że będę korzystał ze stockowego wyświetlacza, który wybrać?
Nie chciałbym sobie strzelić w kolano, na samym starcie przez zły zakup.
Pytanie 1: Czy uda mi się na tym zainstalować alternatywny soft, czy nie?
Na początek ten do stockowego wyświetlacza: https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 30&t=98281
Pytanie 2: Przez jakiś czas możliwe, że będę korzystał ze stockowego wyświetlacza, który wybrać?
Nie chciałbym sobie strzelić w kolano, na samym starcie przez zły zakup.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2021, 15:51 przez firecrix, łącznie zmieniany 2 razy.
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Bez rozebrania nie da się stwierdzić czy jest nowy sterownik, można jeszcze podpiąć się programatorem pod wtyczkę czujnika prędkości i spróbować odczytać, jeżeli nie nawiąże połączenia to mamy 100% nowy sterownik. Wyczytałem na endless że beda się dobierać do tego nowego sterownika wiec jest szansa. Ja osobiście jeszcze nie natrafiłem na nowy sterownik, mimo że ludzie mi posyłają świeże dostawy z tego roku.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Koło podobne do PAS oparte na łożysku jednokierunkowym z czujnikiem hala z manetki.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 23:37 przez Iras67, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 wrz 2019, 12:10
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Pan chińczyk z pswstore widzę bardzo zorientowany w , nawet nie wie że jest alternatywny soft na tsdz2.hetm4n pisze: ↑15 kwie 2021, 13:22Bez rozebrania nie da się stwierdzić czy jest nowy sterownik, można jeszcze podpiąć się programatorem pod wtyczkę czujnika prędkości i spróbować odczytać, jeżeli nie nawiąże połączenia to mamy 100% nowy sterownik. Wyczytałem na endless że beda się dobierać do tego nowego sterownika wiec jest szansa. Ja osobiście jeszcze nie natrafiłem na nowy sterownik, mimo że ludzie mi posyłają świeże dostawy z tego roku.
Kurde teraz nie wiem co robić, czy zaryzykować te 1200zł, czy czekać aż dopiszą soft i bez ryzyka kupić.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2021, 11:38 przez firecrix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ale zaryzykować kupić i w razie czego sprzedać. Moze. Być tak ze ten z ogłoszenia jest na nowym i ktoś sprzedaje :p
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie chce zaśmiecac tego watku zrobie pokaże jak działa. PAS działa inaczej niz manetka więc skąd takie pytanie? To tyle narazie w temacie z mojej strony.
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jak lekko podszlifuje to mocowanie - mogę silniczek przekręcić do tyłu i taka pozycja wydaje się optymalna.
A jak przekręcę silnik do tyłu - otwory (przelotowy od zawiasu ramy) się prawie pięknie zgrywają
i tak się zastanawiam czy nie wykorzystać tego faktu ?
jakąś opaską / drutem ?
A jak przekręcę silnik do tyłu - otwory (przelotowy od zawiasu ramy) się prawie pięknie zgrywają
i tak się zastanawiam czy nie wykorzystać tego faktu ?
jakąś opaską / drutem ?
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2021, 9:28 przez Rysiekkk, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Rysiekkk
- Forumowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
- Lokalizacja: Krk
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
dobra teraz widzę, że głupotę palnąłem hahah
nie ma pytania
Tzn tylko cześć pierwsza zapytania - silnik przekręcić do tyłu ?
nie ma pytania
Tzn tylko cześć pierwsza zapytania - silnik przekręcić do tyłu ?
- gadula007
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
- Lokalizacja: 3-City
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zawiesza mi się wspomaganie. Kończę jazdę, wyłączam wyświetlacz OFF, wracam i włączam wyświetlacz i już nie ma wspomagania. Z manetki jedzie, lampka się świeci, ale na pedałach wspomagania nie ma. Odpinam baterię, podpinam ponownie i już wspomaganie działa do następnego wyłączenia wyświetlacza. TSDZ2 na ori sofcie. Czemu się tak zawiesza? Ktoś miał coś podobnego?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A co pokazuje wtedy predkosciomierz ?gadula007 pisze: ↑21 kwie 2021, 19:35Zawiesza mi się wspomaganie. Kończę jazdę, wyłączam wyświetlacz OFF, wracam i włączam wyświetlacz i już nie ma wspomagania. Z manetki jedzie, lampka się świeci, ale na pedałach wspomagania nie ma. Odpinam baterię, podpinam ponownie i już wspomaganie działa do następnego wyłączenia wyświetlacza. TSDZ2 na ori sofcie. Czemu się tak zawiesza? Ktoś miał coś podobnego?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Niestety nie mam czujnika temp ale będę mierzyć pirometrem...alumeniowe ceowniki plus klej termoprzewodzący...
- gadula007
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
- Lokalizacja: 3-City