Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Do tej pory ten kontroler pracował poprawnie z napięciami 46-54V, czy macie jakieś doświadczenia z pracy tego kontrolera z pakietem 14S (naładowany do 4,2V daje 58,8V) ? Wolałbym nie przypalić sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Jedni na nich jeżdżą długo i nic a niektórym pada dość szybko. Pewnie zależy jaki Ci się wylosuje
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
To, że jest loteria, podejrzewałem od początku. Dlatego pytam o doświadczenia Kolegów z forum. Jakieś relacje z udanego, albo nieudanego spotkania z pakietem 14S.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Nie miałem tego sterownika i nie wiem jakie ma części zamontowane.
Dla pewności sprawdź na jakie napiecie masz kondensatory sterowniku i co najważniejsze jakie mosfety na jakie napiecie pracy. Jeśli będziesz wiedział jakie napięcie masz części to odejmij 10% żeby nie działało na granicy napięcia.
Wtedy będziesz wiedział czy będzie działać i ile masz zapasu.
Dla pewności sprawdź na jakie napiecie masz kondensatory sterowniku i co najważniejsze jakie mosfety na jakie napiecie pracy. Jeśli będziesz wiedział jakie napięcie masz części to odejmij 10% żeby nie działało na granicy napięcia.
Wtedy będziesz wiedział czy będzie działać i ile masz zapasu.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Tak bym niechybnie zrobił, gdyby nie fakt, że kontroler jest przypięty nitami z nierdzewki do aluminiowej skrzynki. Tak mi doradził kolega bawiący się na codzień metalami. Efekt jest taki, że teraz trudniej rozwiercić taki nit nie uszkadzając aluminiowej obudowy.
Tak, jak piszesz. Kondensatory elektrolityczne, tranzystory i jeszcze kondensatory SMD często są na 50V. Skoro nie ma wyraźnych opinii na ten temat (wynikających z użytkowania), nie będę przeginał pały. U Tas'a na stronie prawie taki sam kontroler jest opisany "do 55V max". Co prawda może to wynikać z chińskiej deklaracji producenta, ale szkoda ryzykować.
Tak, jak piszesz. Kondensatory elektrolityczne, tranzystory i jeszcze kondensatory SMD często są na 50V. Skoro nie ma wyraźnych opinii na ten temat (wynikających z użytkowania), nie będę przeginał pały. U Tas'a na stronie prawie taki sam kontroler jest opisany "do 55V max". Co prawda może to wynikać z chińskiej deklaracji producenta, ale szkoda ryzykować.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Jak tam możesz mieć kondensatory, tranzystory itd. na 50 volt, skoro sterownik jest na 55 volt Zapewne będą na 60 volt, i wytrzymają napięcie 58 volt. Jedynie moc sterownika/tranzystorów może być tu problemem, ale na to jest prosty sposób, zmniejszenie mocy/prądu/PAS'a na wyświetlaczu by nie przekroczyć mocy sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
No widzisz, piszesz tekst bez pokrycia. Jeżeli znasz szeregi napięciowe kondensatorów ceramicznych SMD, na pewno kojarzysz podstawowe serie elementów na 50V i elementy mniej typowe i rzadziej spotykane o napięciu maksymalnym 100V. Kondensatory THT mogą być raczej na 63V, niż na 60V. Ale już napięcie maksymalne 55V może rzeczywiście dotyczyć półprzewodników, w szczególności tranzystorów. Wysokie napięcie wpada do stabilizatora obniżającego zasilającego większą część elektroniki (ten stabilizator też ma swoje maksymalne napięcie pracy) oraz na elementy wykonawcze sterujące fazami, czyli tranzystory MOSFET. I tutaj można mieć wątpliwości. A tych MOSFET'ów i ich sterowników spalić nie chcę.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Tak, czy inaczej zdecydowałem nie kombinować z 14S. Skoro jest potencjalne ryzyko uszkodzenia, nie ma co prowokować chińskiego wyrobu. Trochę szkoda, 14S ma swoje zalety.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Żaden producent, nawet chińczyk, nie zrobi sterownika 13S na "styk" napięcia 55V, bo każdy element ma "tolerancję" tego napięcia i przy 55V i 5% tolerancji, będzie to 52 - 58 V. Liczba awarii i koszt napraw gwarancyjnych przekroczyłby zysk z zamontowania "tańszego" elementu. W skrajnym przypadku, w pełni naładowany 13S może mieć przeszło 55V (13 x 4.25V = 55.25V)
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Potencjalne ryzyko uszkodzenia istnieje także gdy podłączymy 13s
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Potencjalnie jestem młodą dziewicą orleańską A w praktyce, jak napisałem na samej górze, na pewno działa przy 54V.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Wobec tego w części wysokonapięciowej muszą stosować kondensatory z szeregu 63V lub wyżej. Elektrolity na pewno są na 63V, sam widziałem. Problem w tym, że optycznie nie odczytamy napięcia znamionowego ceramicznych kondensatorów SMD.tkoko pisze: ↑10 kwie 2021, 11:39Żaden producent, nawet chińczyk, nie zrobi sterownika 13S na "styk" napięcia 55V, bo każdy element ma "tolerancję" tego napięcia i przy 55V i 5% tolerancji, będzie to 52 - 58 V. Liczba awarii i koszt napraw gwarancyjnych przekroczyłby zysk z zamontowania "tańszego" elementu. W skrajnym przypadku, w pełni naładowany 13S może mieć przeszło 55V (13 x 4.25V = 55.25V)
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Problem w braku kompatybilności KT i napięcia powyżej 13s nie polega na napięciu mosfetów czy tranzystorów tylko sterownik wykrywa programowo napięcie powyżej dozwolonego i zachowuje się niestabilnie. Wyłącza się w losowych momentach, restartuje, blokuje itp. Owszem, pali mosfety ale wynika to raczej z powodów zasilania w przeciw fazie spowodowanej problemami innymi niż wytrzymałość elementów.
Jest to podobny efekt jak w sterownikach Sabvotona ML, w tym, że te sterowniki się programowo potrafią wyłączyć na wyższym zasilaniu.
Jest to podobny efekt jak w sterownikach Sabvotona ML, w tym, że te sterowniki się programowo potrafią wyłączyć na wyższym zasilaniu.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Rozmawialiśmy o tym, pamiętam. Natomiast na pierwszym etapie sprawdzam zawsze katalogową wytrzymałość elementów na napięcie i prąd.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Pełna zgoda, pisząc o 60 voltach miałem na myśli minimalną wytrzymałość napięciową, nawet najgorszego z takich kondensatorów.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Zaczynamy się zgadzać Typoszereg 63V zakłada, że kondensatory na pewno wytrzymają napięcie 63V. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że po uformowaniu wytrzymają nieco więcej, poza tym warto pamiętać o przyjętej tolerancji wartości elementów, rezystory zazwyczaj 1 lub 5%, kondensatory ceramiczne zazwyczaj 10%, a elektrolity 20%. Oczywiście jest to plus/minus 20%. Przy takich dopuszczalnych odchyleniach na schemacie mogą się zdarzyć odchyłki napięć w stosunku do sytuacji teoretycznie przeliczanej.
Znalazłem kategorię 63V dla ceramicznych kondensatorów SMD (np. X7R), ale zazwyczaj w wynikach są elementy wytrzymujące 100V. Niemniej taki TME ma w filtrach kategorię 63V.
Ni jestem pewny, czy problem ze sterownikiem KT na wysokim napięciu na pewno tkwi w algorytmach oprogramowania. Stawiałbym raczej na osiąganie maksymalnych wartości napięcia/prądu (czyli w sumie mocy), prawdopodobnie układy te mają jakieś proste zabezpieczenia. W każdym razie każda niestabilność eliminuje użycie wyższego napięcia. Same elementy można by nawet wymienić (choć w praktyce nie ma to sensu), jednak bez schematu to jest loteria.
Reasumując pozostaję przy napięciu maksymalnym 54V (i tak zazwyczaj jest to 48-49V).
Znalazłem kategorię 63V dla ceramicznych kondensatorów SMD (np. X7R), ale zazwyczaj w wynikach są elementy wytrzymujące 100V. Niemniej taki TME ma w filtrach kategorię 63V.
Ni jestem pewny, czy problem ze sterownikiem KT na wysokim napięciu na pewno tkwi w algorytmach oprogramowania. Stawiałbym raczej na osiąganie maksymalnych wartości napięcia/prądu (czyli w sumie mocy), prawdopodobnie układy te mają jakieś proste zabezpieczenia. W każdym razie każda niestabilność eliminuje użycie wyższego napięcia. Same elementy można by nawet wymienić (choć w praktyce nie ma to sensu), jednak bez schematu to jest loteria.
Reasumując pozostaję przy napięciu maksymalnym 54V (i tak zazwyczaj jest to 48-49V).
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2021, 11:04
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
U mnie kontroler KT 36/48 30A niestety nie działa prawidłowo z pakietem 14S.
Przy pierwszym naładowaniu akumulatora (wszystko w rowerze nowe łącznie z pakietem) wszystko było ok i w zakresie napięć 58.6V - 45V rower jeździł idealnie.
Problem pojawił się przy drugim naładowaniu akumulatora i od tamtego czasu napęd co chwilę się rozłącza nim napięcie nie zejdzie do ok 55.5V.
Teraz w sumie jestem w kropce i nie wiem co zrobić. Zakup nowego pakietu raczej odpada, bo to bardzo duży koszt... :/
Przy pierwszym naładowaniu akumulatora (wszystko w rowerze nowe łącznie z pakietem) wszystko było ok i w zakresie napięć 58.6V - 45V rower jeździł idealnie.
Problem pojawił się przy drugim naładowaniu akumulatora i od tamtego czasu napęd co chwilę się rozłącza nim napięcie nie zejdzie do ok 55.5V.
Teraz w sumie jestem w kropce i nie wiem co zrobić. Zakup nowego pakietu raczej odpada, bo to bardzo duży koszt... :/
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Tas wspominał, że przy zbyt wysokim napięciu głupieje także algorytm. On jednak te swoje reakcje opiera o pomiary.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2021, 11:04
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Dziwne jest to, że podobno nie u każdego problem występuje. Tam gdzie zamawiałem baterię śmigają na tych sterownikach i pakietach 14s i problemów nigdy nie mieli.
Wydaje mi się, że to raczej nie jest wina algorytmu, bo gdyby tak było, to problem powinienem wystąpić już przy piwrwszym uruchomieniu, a u mnie pojawił się dopiero po przejechaniu ok 140km i przy drugim naładowaniu baterii na full. Wskazywałoby to na "zużycie" się jakichś podzespołów sterownika.
Jednak to tylko takie moje misianie nie poparte żadną fachową wiedzą.
W planie mam zmienić ten sterownik na wersję 48V 45A i programowo go ograniczyć do tych około 30A.
Jest on zdaje się wiekszy. Może lepiej odprowadza ciepło i jest zbudowany na lepszych bebechach. Co o tym sądzicie?
Chociaż jeśli o temperaturę chodzi, to ten mój sterownik mocno się nie grzeje. Dawałem ostro w palnik, zatrzymałem się, szybko zdjąłem pokrywę i go obmacałem - był ciepły, ale nie gorący. Do tych 80st było mu bardzo daleko.
Wydaje mi się, że to raczej nie jest wina algorytmu, bo gdyby tak było, to problem powinienem wystąpić już przy piwrwszym uruchomieniu, a u mnie pojawił się dopiero po przejechaniu ok 140km i przy drugim naładowaniu baterii na full. Wskazywałoby to na "zużycie" się jakichś podzespołów sterownika.
Jednak to tylko takie moje misianie nie poparte żadną fachową wiedzą.
W planie mam zmienić ten sterownik na wersję 48V 45A i programowo go ograniczyć do tych około 30A.
Jest on zdaje się wiekszy. Może lepiej odprowadza ciepło i jest zbudowany na lepszych bebechach. Co o tym sądzicie?
Chociaż jeśli o temperaturę chodzi, to ten mój sterownik mocno się nie grzeje. Dawałem ostro w palnik, zatrzymałem się, szybko zdjąłem pokrywę i go obmacałem - był ciepły, ale nie gorący. Do tych 80st było mu bardzo daleko.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Tak, to mądra decyzja. Co do algorytmów... Mój KT za każdym razem wspiera nieco inaczej przy ustawionym takim samym poziomie wspomagania. Np. kiedy jadę na poziomie 5 i zejdę na 4, to widzę wspomaganie np. 270W, ale kiedy wyłączę sterownik lub wchodzę na poziom 4 z 3, to widzę np. 180W. Także te chińskie algorytmy są mało stabilne. Nauczyłem się już tych ich fanaberii i wiem, jak reagować.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
U mnie nigdy nie występowały takie problemy na 9 i 12 mosfetowych wersjach, ale były one jednonapięciowe. Możliwe że problemy dotyczną tylko wersji dwunapięciowych?
Najlepiej gdyby osoby, które miały problemy z działaniem na 14s, sprecyzowały o jakie modele chodzi.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2021, 20:07 przez GrzegorzS, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2021, 11:04
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
W przyszłym tygodniu zakupię wersję jednonapięciową 48V 45A i zobaczymy co z tego wyjdzie. To i tak jest chyba jedyna alternatywa chcąc mieć sinusa, pasa i wyświetlacz.
-
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Możesz wrzucić sabka mini albo Kelly KLS4812S i do tego MPe - zestaw dużo lepszy ale droższy
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 lut 2020, 21:23
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Dwa razy awaryjnie jechałem na sterowniku https://a.aliexpress.com/_vFrnRv 9 mosfet z podpiętym pakietem 14s po około 4 kilometrach strata mocy/odcięcie .
Wyłączenie na chwilę i jazda dalej na wspomaganiu 1-2 bez odcinek. Dotykałem dłonią sterownika tak na czują to nie był bardziej gorący niż na pakiecie 13s
Wyłączenie na chwilę i jazda dalej na wspomaganiu 1-2 bez odcinek. Dotykałem dłonią sterownika tak na czują to nie był bardziej gorący niż na pakiecie 13s
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 10:21 przez marianosum, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2021, 11:04
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
To była wersja 36/48V, czy tylko 48V?
Ja nowy sterownik powinienem dziś dostać, wiec jutro może uda mi się go wlutować i potestuje.
Dodam jeszcze, że u mnie moc czy stopień wspomagania nie ma żadnego znaczenia. Sterownik ograniczony na 50% też odcina. Wystatczy przejechać 5-10km i następuje odcinka. Muszę na kilka sekund odpuścić pedałowanie lub zrzucić na wyświetlaczu wspomaganie na 0 i wszystko na chwilę wraca do normy. Jeśli jadąc często odpuszczam kręcenie korbami, to problem pojawia się rzadziej, ale kręcąc ciągle dłużej jak minutę odcina co chwilę. O dziwo jadąc na samej manetce i dając w palnik na maxa nie przerywa tak często.
Ja nowy sterownik powinienem dziś dostać, wiec jutro może uda mi się go wlutować i potestuje.
Dodam jeszcze, że u mnie moc czy stopień wspomagania nie ma żadnego znaczenia. Sterownik ograniczony na 50% też odcina. Wystatczy przejechać 5-10km i następuje odcinka. Muszę na kilka sekund odpuścić pedałowanie lub zrzucić na wyświetlaczu wspomaganie na 0 i wszystko na chwilę wraca do normy. Jeśli jadąc często odpuszczam kręcenie korbami, to problem pojawia się rzadziej, ale kręcąc ciągle dłużej jak minutę odcina co chwilę. O dziwo jadąc na samej manetce i dając w palnik na maxa nie przerywa tak często.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 12:43 przez Michał102, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 07 lut 2020, 21:23
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Jeśli do mnie było to pytanie to miałem wersje sterownika 36/48VMichał102 pisze: ↑17 cze 2021, 12:19To była wersja 36/48V, czy tylko 48V?
Ja nowy sterownik powinienem dziś dostać, wiec jutro może uda mi się go wlutować i potestuje.
Dodam jeszcze, że u mnie moc czy stopień wspomagania nie ma żadnego znaczenia. Sterownik ograniczony na 50% też odcina. Wystatczy przejechać 5-10km i następuje odcinka. Muszę na kilka sekund odpuścić pedałowanie lub zrzucić na wyświetlaczu wspomaganie na 0 i wszystko na chwilę wraca do normy. Jeśli jadąc często odpuszczam kręcenie korbami, to problem pojawia się rzadziej, ale kręcąc ciągle dłużej jak minutę odcina co chwilę. O dziwo jadąc na samej manetce i dając w palnik na maxa nie przerywa tak często.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2021, 11:04
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Sterownik zmieniony i póki co jest wszystko ok.
Bateria była naładowana na max (58.8v), zrobiłem 40km jedąc dość intensywnie starając się pedałować jak najwiecej i nie odcięło ani razu.
Jednak pelen sukces odtrąbie dopiero po kilku ładowaniach baterii, bo poprzedni sterownik też na poczatku działał w pełni sprawnie.
Aha.. parametr C5 ustawiłem na 4 by nie przekraczać tych 1500W
edit... Jeden problem zniknął, to pojawił się kolejny.
Tym razem silnik odcina przy próbie ruszenia z samej manetki. Czym mocniej skręcona moc sterownika, tym bardziej nasilone odcinanie. Z mocą na 100% dzieje się tak bardzo sporadycznie. W momencie gdy odcina moc, to wywala błąd 01 info. Manetke sprawdziłem wg filmiku Tasa i jest sprawna, luty też zrobiłem od nowa i nic to nie zmienia.
Do tego ta opcja prowadzenia roweru z prędkością 6km/h po przytrzymaniu strzałki w dół działa mega dziko... rower staje dęba jakby dostał full kopa
Chociaż ten problem z ruszaniem na manetce, to w sumie nie problem . Wystarczy choć minimalnie się odepchnąć by koło się ruszyło i wystartuje bez problemu.
Bateria była naładowana na max (58.8v), zrobiłem 40km jedąc dość intensywnie starając się pedałować jak najwiecej i nie odcięło ani razu.
Jednak pelen sukces odtrąbie dopiero po kilku ładowaniach baterii, bo poprzedni sterownik też na poczatku działał w pełni sprawnie.
Aha.. parametr C5 ustawiłem na 4 by nie przekraczać tych 1500W
edit... Jeden problem zniknął, to pojawił się kolejny.
Tym razem silnik odcina przy próbie ruszenia z samej manetki. Czym mocniej skręcona moc sterownika, tym bardziej nasilone odcinanie. Z mocą na 100% dzieje się tak bardzo sporadycznie. W momencie gdy odcina moc, to wywala błąd 01 info. Manetke sprawdziłem wg filmiku Tasa i jest sprawna, luty też zrobiłem od nowa i nic to nie zmienia.
Do tego ta opcja prowadzenia roweru z prędkością 6km/h po przytrzymaniu strzałki w dół działa mega dziko... rower staje dęba jakby dostał full kopa
Chociaż ten problem z ruszaniem na manetce, to w sumie nie problem . Wystarczy choć minimalnie się odepchnąć by koło się ruszyło i wystartuje bez problemu.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2021, 20:04 przez Michał102, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 23:16
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Używałem 3 lata sterownik KT36/48 ZWST (9mosfetów) na pakiecie 14s, bez problemów. Kolega używa 2lata i też wszystko działa. Ale, głównym problemem w tych sterownikach jest redukcja napięcia baterii na zasilanie +15V dla driverów tranzystorów i mikrokontrolera + osprzętu. Zasilanie idzie przez duży rezystor i LM317. Jeśli sterownik ma działać zarówno na 36V (min 30V) jak i 48V to duży rezystor z reguły ma wartość 82ohm. Jest to za mało, przy napięciu 58.8V i większość napięcia odkłada się na LM317, który bardzo się grzeje i wyłącza po przekroczeniu 150stC. Można spokojnie wymienić 82ohm na 150, 180 lub 220 /5W. Teraz używam sterownik KT36/48 SVP (6 mosfetów) i w nim oryginalnie jest 180ohm chyba.
Ponadto sterowniki ZWST mniej się grzeją, gdyż tranzystory są kluczowane rzadziej, natomiast SVP załączają i wyłączają mosfety raczej częściej aby uzyskać sinusoidę. Powoduje to zwiększenie poboru prądu przez obwód +15V i większe grzanie LM317.
W pierszej kolejności zalecam odczytanie wartości R dużego rezystora, wymianę na 180ohm 5W oraz dodanie radiatora na LM317.
Ponadto sterowniki ZWST mniej się grzeją, gdyż tranzystory są kluczowane rzadziej, natomiast SVP załączają i wyłączają mosfety raczej częściej aby uzyskać sinusoidę. Powoduje to zwiększenie poboru prądu przez obwód +15V i większe grzanie LM317.
W pierszej kolejności zalecam odczytanie wartości R dużego rezystora, wymianę na 180ohm 5W oraz dodanie radiatora na LM317.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2021, 9:18 przez kml2010, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Nie wiem, jaki rezystor siedzi u mnie, ale mam sinusa 500W 36/48V 9-MOSFET i wszystko (odpukać) hula. Można spróbować też przykręcić jakiś niewielki radiator, nawet mały zdecydowanie poprawi rozpraszanie ciepła. Tylko nie wiem, jak z masami, więc na wszelki wypadek odizolowałbym go skutecznie od masy obudowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2021, 11:04
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Widzę coraz więcej ciekawej wiedzy wrzucacie i może dojdziemy który bądź które elementy szwankują przy napięciu 58V.
Jeszcze mi się przypomniało, że w tym poprzednim sterowniku gdy zaczęły się problemy z odłączaniem mocy, to czasem też jakby wariowała manetka. Po odpuszczeniu pedałowania bądź manetki czasem silnik dostawał kopa na ułamek sekundy... moc na wyswietlaczu skakała w okolice 150W. Zawsze był to taki jednorazowy strzał, ale było to dość niebezpieczne przy dojazdach do skrzyżowań itp. Oczywiście początkowo obstawiałem, że to problem z połączeniem samej manetki, bo była wtedy jeszcze na fabrycznej kostce, jednak po zlutowaniu nic się nie zmieniło, wiec to sam sterownik coś fiksował.
Obecnie jestem już po 3 ładowaniu aku do pełna i na nowym sterowniku (odpukać) nic się nie dzieje. Jeżdżone było w dość srogi upał i sterownik chyba się nie przegrzewał, choć dekla nie zdejmowałem by go obmacać. Skrzynka w okolicach jego lokalizacji była ciepła. Natomiast silnik (Mxus 30h 8x8 na kole 29") przy wolniejszej jeździe leśnymi ścieżkami i pokonaniu kilku podjazdów już się gotował do blisko 120st i musiałem odpuszczać by go nie upalić.
Jeszcze mi się przypomniało, że w tym poprzednim sterowniku gdy zaczęły się problemy z odłączaniem mocy, to czasem też jakby wariowała manetka. Po odpuszczeniu pedałowania bądź manetki czasem silnik dostawał kopa na ułamek sekundy... moc na wyswietlaczu skakała w okolice 150W. Zawsze był to taki jednorazowy strzał, ale było to dość niebezpieczne przy dojazdach do skrzyżowań itp. Oczywiście początkowo obstawiałem, że to problem z połączeniem samej manetki, bo była wtedy jeszcze na fabrycznej kostce, jednak po zlutowaniu nic się nie zmieniło, wiec to sam sterownik coś fiksował.
Obecnie jestem już po 3 ładowaniu aku do pełna i na nowym sterowniku (odpukać) nic się nie dzieje. Jeżdżone było w dość srogi upał i sterownik chyba się nie przegrzewał, choć dekla nie zdejmowałem by go obmacać. Skrzynka w okolicach jego lokalizacji była ciepła. Natomiast silnik (Mxus 30h 8x8 na kole 29") przy wolniejszej jeździe leśnymi ścieżkami i pokonaniu kilku podjazdów już się gotował do blisko 120st i musiałem odpuszczać by go nie upalić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 23:16
Re: Kontroler Kuteng KT36/48 SVPRM - czy wytrzyma pakiet 14S ?
Możliwe że nowsze sterowniki mają lepiej zrobione PCB, i inne elementy. U mnie w kupionym w tym roku sterowniku jest rezystor o większej wartości (chyba 180) oraz Lm317 jest ustawiony metalową strona do obudowy, choć nie przykrecony (w poprzednich wersjach był odwrotnie). Widać więc że te płytki ewoluują.