Lekki składak 16"
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Lekki składak 16"
Następna "lux torpeda by tkoko".
Baza;
https://pl.aliexpress.com/item/10050015 ... 5c0fRO70eL
silnik;
https://pl.aliexpress.com/item/32975129 ... 5c0ft116c9
sterownik;
https://pl.aliexpress.com/item/40001431 ... 5c0ft116c9
bateria "10S3P" na ogniwach Sanyo Ga, własnej konstrukcji wbudowana w bagażnik.
Cały rower był rozebrany, modernizowany i na nowo składany, konserwowany, regulowany, tak by mieć pewność że dłużej będę miał spokój z nim. Osiągi są zgodne z oczekiwaniem, i dla wnuczki bezpieczne, choć dla mnie przedni blat 48T z prędkością 32 km/godz, jest trochę za mały (powinno być min 52T). Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie osiągi silnika z kołem 16" w górach. Idzie to "jak przecinak". Podjazd od kościoła w Kozach pod Hrobaczą Łąkę, rowerek podjechał na maksymalnym przełożeniu 48/13T, z prędkością 25 km/godz.
Wnuczka jest "happy" z rowerka, ja mam niestety małe obiekcje co do działania sterownika GT-100 z wyświetlaczem GT-100.
Porównując działanie sterownika GT-100, do wcześniejszych KU 95 czy Trotter TDK-2W, jego działanie jak dotychczas jest najbardziej "upierdliwe". Działanie Trotter TDK-2W, mimo że bez żadnego wświetlacza, oceniam najwyżej. Sterownik bardzo szybko (~0.5 obrotu) i płynnie reaguje na obroty korby i jego działanie jest najbliższe "ideału" jazdy na PAS'ie. KU95 ma już nieco większe opóźnienie w dzianiu PAS'a (1 - 2 obroty) i odczuwalne "skokowe" wspomaganie mocą, lecz ogólnie odczucia ze wspomagania są podobne do Trotter. Ten sterownik ma dedykowany wyświetlacz LED i jest dostosowany zarówno do silników z halami jak i bez. Jeżeli chodzi o GT-100, mimo że ma wyświetlacz LCD, na którym jest cała seria parametrów do regulacji, to jak na razie nie udało mi się uzyskać podobnej "płynności" wspomagania jak przy KU65, nie mówiąc już o Trotter TDK-2W. Mimo regulacji "Soft Startu", sterownik różnie reaguje na PAS. Czasami zabiera od razu, by chwilę później reagować po czasie. Podobnie z wyłączeniem silnika gdy brak obrotów korby. Dla osoby która jeździ na tego typu elektryku pierwszy raz, jest to pewnie niezauważalne, ale dla mnie już tak.
Jeszcze jedna sprawa, silnik bez obrotów nie pokazuje prędkości/zasięgu na liczniku.
Rower na przeszło 20 kilometrowej trasie, przy przewyższeniu ponad 300 metrów, "spalił" 4V napięcia, z "teoretycznie" dostępnych 12V, przy średniej prędkości 25 - 30 km/godz.
Baza;
https://pl.aliexpress.com/item/10050015 ... 5c0fRO70eL
silnik;
https://pl.aliexpress.com/item/32975129 ... 5c0ft116c9
sterownik;
https://pl.aliexpress.com/item/40001431 ... 5c0ft116c9
bateria "10S3P" na ogniwach Sanyo Ga, własnej konstrukcji wbudowana w bagażnik.
Cały rower był rozebrany, modernizowany i na nowo składany, konserwowany, regulowany, tak by mieć pewność że dłużej będę miał spokój z nim. Osiągi są zgodne z oczekiwaniem, i dla wnuczki bezpieczne, choć dla mnie przedni blat 48T z prędkością 32 km/godz, jest trochę za mały (powinno być min 52T). Bardzo pozytywnie zaskoczyły mnie osiągi silnika z kołem 16" w górach. Idzie to "jak przecinak". Podjazd od kościoła w Kozach pod Hrobaczą Łąkę, rowerek podjechał na maksymalnym przełożeniu 48/13T, z prędkością 25 km/godz.
Wnuczka jest "happy" z rowerka, ja mam niestety małe obiekcje co do działania sterownika GT-100 z wyświetlaczem GT-100.
Porównując działanie sterownika GT-100, do wcześniejszych KU 95 czy Trotter TDK-2W, jego działanie jak dotychczas jest najbardziej "upierdliwe". Działanie Trotter TDK-2W, mimo że bez żadnego wświetlacza, oceniam najwyżej. Sterownik bardzo szybko (~0.5 obrotu) i płynnie reaguje na obroty korby i jego działanie jest najbliższe "ideału" jazdy na PAS'ie. KU95 ma już nieco większe opóźnienie w dzianiu PAS'a (1 - 2 obroty) i odczuwalne "skokowe" wspomaganie mocą, lecz ogólnie odczucia ze wspomagania są podobne do Trotter. Ten sterownik ma dedykowany wyświetlacz LED i jest dostosowany zarówno do silników z halami jak i bez. Jeżeli chodzi o GT-100, mimo że ma wyświetlacz LCD, na którym jest cała seria parametrów do regulacji, to jak na razie nie udało mi się uzyskać podobnej "płynności" wspomagania jak przy KU65, nie mówiąc już o Trotter TDK-2W. Mimo regulacji "Soft Startu", sterownik różnie reaguje na PAS. Czasami zabiera od razu, by chwilę później reagować po czasie. Podobnie z wyłączeniem silnika gdy brak obrotów korby. Dla osoby która jeździ na tego typu elektryku pierwszy raz, jest to pewnie niezauważalne, ale dla mnie już tak.
Jeszcze jedna sprawa, silnik bez obrotów nie pokazuje prędkości/zasięgu na liczniku.
Rower na przeszło 20 kilometrowej trasie, przy przewyższeniu ponad 300 metrów, "spalił" 4V napięcia, z "teoretycznie" dostępnych 12V, przy średniej prędkości 25 - 30 km/godz.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2021, 8:47 przez tkoko, łącznie zmieniany 3 razy.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Lekki składak 16"
Super rowerek. Rama stalowa czy alu? Co do sterownika to gt250 ma tak samo z pas, że trzeba tarcze z większą ilością magnesów by w miarę bez opóźnienia ruszył, a wyłączenie napędu trwa chwilę dłużej i to zauważyłem w wersji z LCD s886 i bez.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Lekki składak 16"
Rama stalowa, najtańsza chińszczyzna, całe 480 zł z dostawą
Sama rama wygląda spoko, problem widzę w kolumnie kierownicy. Z czasem zapewne będzie modernizacja, ale to się okaże w praktyce. W podobnym składaku kupionym w Biedronce, ta kolumna jest lepiej dopracowana.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Lekki składak 16"
Chodzi Ci o sam mechanizm składania?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Lekki składak 16"
Zarówno o mechanizm składania dolnej (czarnej/stalowej) części, jak i o blokadę aluminiowej kierownicy w tej czarnej podstawie. Sam zawias ma mały luz, to po pierwsze, a po drugie długie ramię kierownicy wpływa na pewność trzymania blokady. Będę musiał zrobić jakąś "wstawkę" między dolną a górną część zawiasu by wyeliminować te luzy (są wyczuwalne). Druga sprawa to góra. Między obejmą dolnej części kolumny a sztycą kierownicy włożona jest plastikowa obejma długości 5 -7 cm. To powoduje, że mimo mocnego ściśnięcia obejmy, plastik się "gnie" i sztyca również się ugina. Oczywiście mówię o stosunkowo mocnych naciskach na kolumnę kierownicy, nie o "normalnej" jeździe.
W rowerze z Biedronki cała dolna kolumna jest plastikowa, nie ma żadnych dodatkowych wkładek, więc nie ma efektu wyginania się kierownicy. Dodatkowo zawias i spód zawiasu są lepiej spasowane do dolnej części układu kierowniczego, i tam efekt "ugięć" jest minimalny i akceptowalny.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Lekki składak 16"
Rozumiem, wszystko - bolączka taniego roweru niestety gdzieś musi być bo by było zbyt pięknie. Chodzi mi po głowie taki składaczek zamiast hulajnogi bo ten drugi środek transportu fajny ale jednak to nie to czego wymagam w 100% od lekkiego pojazdu elektrycznego.
Takie fajne oponki były już w zestawie z rowerem czy zmieniłeś?
Takie fajne oponki były już w zestawie z rowerem czy zmieniłeś?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Lekki składak 16"
Opony, korba, częściowo błotniki, tylna tarcza hamulca (inny wymiar na śruby), przerzutki, klamki, wolnobieg, to wszystko jest kupione/wymienione. Tylny widelec jest rozszerzany gdyż oryginał jest na ~110 mm. Warto iść w 54 na przód i 11T na tył, jeżeli chodzi o prędkość.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Lekki składak 16"
Czyli to nie rower dla mnie bo za dużo przerzucania gratów i te niedoskonałości. Taki mi cały czas chodzi po głowie, ale w tym malowaniu już niedostępny chyba.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Lekki składak 16"
Ten rower, z tego co widzę, ma już to lepsze (plastikowe) łączenie sztycy kierownicy. a ponadto gotowe przerzutki. Na pewno mniej problemów.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Lekki składak 16"
A tak na marginesie, fajny ten rowerek, tylko;
Jak dla mnie, liczba przeróbek na to co chciałem, i tak byłaby większa w tym rowerze niż w moim
1. hamulce tarczowe; wnuczka mieszka bezpośrednio pod Hrobaczą Łąką, więc cały czas będą w użyciu. Wymienić tarczę a wymienić obręcz koła to jednak różnica.
2. wolnobieg; wnuczka ma z przodu 48/38T, a z tyłu 13/34T, w "Twoim" rowerze 34T z tyłu zapewne nie wejdzie bez zmian, a z przodu będzie zapewne max 46T. Przy wyborze większej tarczy i tak to zmienisz.
3. nie za bardzo widzę jaka jest rączka zmiany biegów, kciukowa czy obrotowa (zapewne kciukowa), byłaby i tak do wymiany przy moim wyświetlaczu.
4. Amortyzowany tył; jakkolwiek jest to fajna rzecz, to przy 16" kółeczku, dobijanie pedałami w podłoże na nierównym terenie, to nie za fajna rzecz.
5. mimo wszystko mniejsze prawdopodobieństwo kłopotów ze strony tylnego zawieszenia, i łatwiejszy montaż bagażnika z baterią (mniej wstrząsów).
Pozostałe wymiany i tak by Ciebie czekały jeżeli byś chciał uzyskać podobny efekt. Wiele zmian jest tylko wizualnym polepszeniem dzieła chińczyka.
Jak widzisz, w realu i Ciebie czeka zapewne ten sam ból głowy jak wybierzesz taki rower.
Jak dla mnie, liczba przeróbek na to co chciałem, i tak byłaby większa w tym rowerze niż w moim
1. hamulce tarczowe; wnuczka mieszka bezpośrednio pod Hrobaczą Łąką, więc cały czas będą w użyciu. Wymienić tarczę a wymienić obręcz koła to jednak różnica.
2. wolnobieg; wnuczka ma z przodu 48/38T, a z tyłu 13/34T, w "Twoim" rowerze 34T z tyłu zapewne nie wejdzie bez zmian, a z przodu będzie zapewne max 46T. Przy wyborze większej tarczy i tak to zmienisz.
3. nie za bardzo widzę jaka jest rączka zmiany biegów, kciukowa czy obrotowa (zapewne kciukowa), byłaby i tak do wymiany przy moim wyświetlaczu.
4. Amortyzowany tył; jakkolwiek jest to fajna rzecz, to przy 16" kółeczku, dobijanie pedałami w podłoże na nierównym terenie, to nie za fajna rzecz.
5. mimo wszystko mniejsze prawdopodobieństwo kłopotów ze strony tylnego zawieszenia, i łatwiejszy montaż bagażnika z baterią (mniej wstrząsów).
Pozostałe wymiany i tak by Ciebie czekały jeżeli byś chciał uzyskać podobny efekt. Wiele zmian jest tylko wizualnym polepszeniem dzieła chińczyka.
Jak widzisz, w realu i Ciebie czeka zapewne ten sam ból głowy jak wybierzesz taki rower.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2098
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Lekki składak 16"
Przeróbki pod elektryka na pewno by jakieś były, ale liczę się z tym, że byłyby drobne i mało problematyczne. Fajnie wszystko opisałeś i dzięki Ci za to. W tym sezonie roboty jest co nie miara ale na następny już na pewno rowerek zrobię bo to fajna rzecz, że jest lekki i składany, a małe kółka to i w lekki teren da radę coś pojeździć. Zakręcę się za tym rowerem Enda a jak nie znajdę to poszukam coś takiego jak Ty masz, ale z amortyzacją zawsze będzie wygodniej. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.