Silnik Sunstar s03+
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Silnik Sunstar s03+
no widzisz wychodzi na to że wozisz 4letery na"CIĘŻKIM, PODATNYM NA USZKODZENIA MOTOROWERZE" z midem 700W w roli kunia roboczego XD .
Niezbyt imponująca rozpiętość przełożeń "piasty rohloff 500/14 posiadają zakres przełożeń w granicy 526% (klasyczny napęd z korbą 44-32-22 i kasetą 11-32 daje 581%)" można przełknąć popijając większa mocą silnika niż .... 250W np 700W albo i 1000W a co i znowu sie wszystko rozbija o najsłabsze ogniwo ..łańcuch .... wydac 1000 joro i dalej sie martwić ze łańcuch prysnie ...... słąby deal .. zostaje przy hubie a CC zostaje analogiem na leśne wycieczki
Niezbyt imponująca rozpiętość przełożeń "piasty rohloff 500/14 posiadają zakres przełożeń w granicy 526% (klasyczny napęd z korbą 44-32-22 i kasetą 11-32 daje 581%)" można przełknąć popijając większa mocą silnika niż .... 250W np 700W albo i 1000W a co i znowu sie wszystko rozbija o najsłabsze ogniwo ..łańcuch .... wydac 1000 joro i dalej sie martwić ze łańcuch prysnie ...... słąby deal .. zostaje przy hubie a CC zostaje analogiem na leśne wycieczki
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Jaki problem zastosować łańcuch moto?
A tak na poważnie; rezerwowy łańcuch za 20-40zł, to żaden problem, a urwany łańcuch zamiast "zmielonej" zębatki w silniku MID'a, jest na pewno pożądanym rozwiązaniem
A tak na poważnie; rezerwowy łańcuch za 20-40zł, to żaden problem, a urwany łańcuch zamiast "zmielonej" zębatki w silniku MID'a, jest na pewno pożądanym rozwiązaniem
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Silnik Sunstar s03+
20km od cywilizacji frustracja posiadacza mida rośnie proporcjonalnie do ceny urwanego łańcucha
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Silnik Sunstar s03+
Eeee jakbym miał dać 1000 euro za rohloffa to bym jednak wolał te łancuchy i zębatki zmieniać
Pozatym przecież zawsze można na trasie łancuch skuć skuwaczem, którego ja zawsze wożę w plecaku.
Paradoksalnie pierwszy i jedyny mój zerwany łancuch w elektryku był na hubie (he he) ale to prawdopodbnie z powodu złego wsunięcia pina przy montażu.
Pozatym przecież zawsze można na trasie łancuch skuć skuwaczem, którego ja zawsze wożę w plecaku.
Paradoksalnie pierwszy i jedyny mój zerwany łancuch w elektryku był na hubie (he he) ale to prawdopodbnie z powodu złego wsunięcia pina przy montażu.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2019, 20:11 przez scuda, łącznie zmieniany 1 raz.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Silnik Sunstar s03+
dokładnie za te kase mozna by sobie łańcuchy porozwieszac w całym lesie ..w kazdym miejscu byłby "awaryjny" pod reka XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Ale. Jeśli chodzi o mida to nuvinci jest bezstopniowa i można zmienić bieg bez pedałowania a to imho ważne
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Silnik Sunstar s03+
Tak to akurat by sie przydało, bo cięzko ruszyc na wysokim przełożeniu. Choć na open source w tsdz2 da się ustawić żeby wspomagało od nacisku odrazu ale wydaje mi się, że niebieski nylon wysiądzie szybko przy takim ruszaniu.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Silnik Sunstar s03+
generalnie przekłądnie planetarne maja stopnie/biegi przykłądowo rohloff linkowany 14 a to że mozna je zmieniac bez wzgledu na sytuacje ( czy sie stoi czy sie jedzie) to ich niezaprzeczalny atut zdaje sie że nuvici 360 jest bezstopniowa a przynajmniej robi takie wrazenie
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Nuvinci nie ma żadnych biegów zębatek itd...jest bezstopniowa . Obejrzyj film z jej pracyInc0 pisze: ↑12 wrz 2019, 22:39generalnie przekłądnie planetarne maja stopnie/biegi przykłądowo rohloff linkowany 14 a to że mozna je zmieniac bez wzgledu na sytuacje ( czy sie stoi czy sie jedzie) to ich niezaprzeczalny atut zdaje sie że nuvici 360 jest bezstopniowa a przynajmniej robi takie wrazenie
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
nie można mieć ciastka i zjeść ciastka...nuvinci jest tez droga , nawet bardzo rzekłbym , ale masz całkowicie płynną zmianę biegów , na postoju /pod obciążeniem oraz jest teoretycznie wieczna
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Można, wystarczy zamiast nuvinci, dać 2 kilogramowego HUB'a, i masz znacznie więcej, bo piastę z regulacją obrotów, i na dodatek ze wspomaganiem, i za znacznie mniejszą kwotę
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
i odpowiedź na niezawodność przy "mocniejszym katowaniu", z życia wzięta;
viewtopic.php?p=54319#p54319
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 sie 2020, 15:07
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Silnik Sunstar s03+
Cała dyskusja w tym wątku właściwie nie dotyczy tego, co jest w jego tytule.
Ja dzisiaj znalazłem ofertę na olx.pl z zestawem silnika Sunstar s03 ale - niestety - bez kontrolera. Sprzedawca napisał mi, że ma tych zestawów 20 szt. Może kogoś to zainteresuje, bo cena tylko 350 PLN: https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-row ... HqxsS.html.
Ja dzisiaj znalazłem ofertę na olx.pl z zestawem silnika Sunstar s03 ale - niestety - bez kontrolera. Sprzedawca napisał mi, że ma tych zestawów 20 szt. Może kogoś to zainteresuje, bo cena tylko 350 PLN: https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-row ... HqxsS.html.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Lipa jest bo bez displaya to jedynie próbować to odpalić zwierając piny wtyku i nawet jak odpali to zapewne w najniższej asyście...A przerabiać to pod zewn sterownik i pas lub manetke to mocno słabo. Szkoda w sumie bo japońskie to może być i dobre ale sroga rzeźbazbigi pisze: ↑22 lis 2020, 18:42Cała dyskusja w tym wątku właściwie nie dotyczy tego, co jest w jego tytule.
Ja dzisiaj znalazłem ofertę na olx.pl z zestawem silnika Sunstar s03 ale - niestety - bez kontrolera. Sprzedawca napisał mi, że ma tych zestawów 20 szt. Może kogoś to zainteresuje, bo cena tylko 350 PLN: https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-row ... HqxsS.html.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Dyskusja nie dotyczy silnika, bo nikt nic o nim nie wie. Nawet sprzedawca, w opisie silnika, podaje tylko możliwe napięcie baterii.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Tak jak napisałem wyżej, brak jest pełniejszej informacji o tym silniku, stąd "błędne" informacje dotycząca silnika. Silnik ma zapewne kontroler, nie ma tylko oryginalnego wyświetlacza i czujnika "speed", które powinny być w zestawie.
Po pierwsze, silnik aktualnie nie jest zapewne produkowany. Informacje dotyczące silnika są z przed sześciu i więcej lat, tak więc jest to stary silnik mimo nieużywania.
Po drugie oryginalne parametry silnika to;
250 wat nominalnie, 330 wat maksymalnie, 44 Nm, napięcie 24V, prąd sterownika zapewne 12 - 14 A. Waga 3.2 kg. Wspomaganie (być może tensometr) działa do 25 km/godz. Wyświetlacz ma cztery diody napięcia, trzy diody wspomagania, "Turbo", "Normal", "Eco", przyciski "ON", "OFF", oraz "+" i "-". Wyświetlacz mimo że jest "LED", ma pięciopinową wtyczkę i ma zapewne "szeregowe" sterowanie.
Reasumując, z użytkowego punktu widzenia, w mojej ocenie, silnik ma następujące zalety/wady.
Zalety - cena, być może wspomaganie (tensometr).
Wady - brak oryginalnego wyświetlacza i czujnika "speed", zapewne będą problemy z uruchomieniem i poprawnym działaniem. Niska wartość Nm (aktualnie dla 250 wat to 60 - 70 Nm). Ograniczenie wspomagania do 25 km/godz. Głośna praca silnika, znacznie większa niż silnika Bafang, TSDZ2 czy firmowych. W razie awarii kłopot z częściami zamiennymi.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: Silnik Sunstar s03+
Najgorzej to się łańcuch rwie jak mamy silnik w przednim kole, masakra. ...
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 22:28
Re: Silnik Sunstar s03+
witam
Poczytałem troche o tym sprzecie i nabyłem silnik z ww ogłoszenia...
jak dojdzie to potestuje...
Ludzie uruchamiają go na zewnetrznym sterowniku lub przy uzyciu arduino...
https://empoweredpeople.co.uk/2019/10/1 ... -the-dead/\
zobaczymy co da sie z tym zrobic...
Poczytałem troche o tym sprzecie i nabyłem silnik z ww ogłoszenia...
jak dojdzie to potestuje...
Ludzie uruchamiają go na zewnetrznym sterowniku lub przy uzyciu arduino...
https://empoweredpeople.co.uk/2019/10/1 ... -the-dead/\
zobaczymy co da sie z tym zrobic...
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Mam nadzieję że podzielisz się wiedzą na temat silnika
Mnie głównie interesuje czy support ma "wolnobieg", czyli czy korba obraca się bez oporu bez pracy silnika. Druga sprawa która mnie interesuje to, głośność silnika przy pełnych obrotach, najlepiej porównując ją z HUB'em przekładniowym, lub MID'em.
Mnie głównie interesuje czy support ma "wolnobieg", czyli czy korba obraca się bez oporu bez pracy silnika. Druga sprawa która mnie interesuje to, głośność silnika przy pełnych obrotach, najlepiej porównując ją z HUB'em przekładniowym, lub MID'em.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 22:28
Re: Silnik Sunstar s03+
witam.
silnik od czasu zakupu lezy nie ruszany -inne, pilniejsze rzeczy do zrobienia mialem...
na dniach zaczne zabawe tym sprzetem i arduino -dam znac o efektach...
silnik od czasu zakupu lezy nie ruszany -inne, pilniejsze rzeczy do zrobienia mialem...
na dniach zaczne zabawe tym sprzetem i arduino -dam znac o efektach...
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 sty 2020, 13:58
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2021, 9:22
Re: Silnik Sunstar s03+
Witam kolegów. Właśnie też nabyłem ten silniczek bez osprzętu na allego. Instaluje go w składaku. Koncepcja jest taka by zastąpić elektronikę silnika chińskim kontrolerem. Ma być manetka i szybka jazda. W testach wyjdzie czy warto ograniczyć moc silnika. Parę lat temu miałem piękny i lekki silniczek dynamotor w przedniej piaście. Wyciskałem z niego 700W. W dwa sezony jazdy do pracy i skończyły się koła zębate. W baterii zainstaluję BMS oraz modelarski kontroler napiec ogniw pod baterię 8S. Do kontroli silnika będzie woltomierz i amperomierz z bocznikiem. Szkoda czasu na programowanie arduino i kombinowanie z oryginalnym kontrolerem (co z ograniczeniem prędkości 25km/h).
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Jak będziesz rozbierał silnik wrzuć zdjęcia z rozbiórki. Ciekawi mnie również, czy bez zewnętrznego wyświetlacza i czujnika prędkości silnik kręci korbą. Jakby się dało pomierzyć sygnał i napięcie z "tensometru" (cyfrowy czy analogowy) też byłoby fajnie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2021, 9:22
Re: Silnik Sunstar s03+
tu jest kilka fotek z tego co pozbierałem i zaczynam składać . https://photos.app.goo.gl/1B56aCmWoh1pLwoB8 Silnik na pewno rozbiorę i obcykam. Bedzie porządnie nasmarowany. Już raz zawierzyłem japońcom i nie zaglądałem do silniczka dynamotor w przedniej piaście. Koła plastikowe samozmarne wytrzymały dwa sezony.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Z ciekawości spytam, jak zamierzasz uruchomić silnik ? Chcesz sterować go ze zwykłego zewnętrznego sterownika, z arduino, czy może zamierzasz uruchomić go jakoś na oryginalnym sterowniku. Sam silnik, poza dźwiękiem, będzie zapewne OK, szkoda tylko że nie ma zapewne wolnobiegu.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 13:37 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2021, 9:22
Re: Silnik Sunstar s03+
na moich fotkach jest chiński sterownik. On wyląduje w miejscu oryginalnego sterownika. Nie chcę się bawić w arduinowe sterowanie oryginałem. Szybciej dołożę z czasem procesor do chińskiego sterownika by mieć swój wyświetlacz z pomiarem mocy oraz odczytem siły nacisku. Teraz bedzie tylko pomiar napięcia i prądu silnika. A pytałeś czy silnik kręci korbami? Jeszcze go nie odpalałem ale z konstrukcji wychodzi ze nie kręci. Mozna nim będzie jechać jak na komarze z pedałami (kiedyś były takie motorowery).
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Chyba nie do końca tak jest.
Na tradycyjnym PAS'e obrotowym, czy podczas pracy silnika, korba będzie się kręcić podobnie jak w moim "pseudo MID'zie"
viewtopic.php?f=30&t=3330&p=59027&hilit ... mid#p59027
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Jestem właśnie po odbiorze silnika z paczkomatu.
Skusiłem się jednak na tego "japana", i pierwsza uwaga dla potencjalnych kupujących. W zestawie jest "GOŁY SILNIK" , brak nawet pierścieni blokujących silnik w supporcie !!! Warto na to zwrócić uwagę że aby zamontować silnik do ramy trzeba samemu "wyrzeźbić" wszystko. Jakkolwiek sam silnik jest wizualnie nowy, na osi widać że były zakładane korby i coś było sprawdzane. Czy sam silnik jest sprawny to się dopiero okaże po testach.
Na szczęście jest i pozytyw. Silnik ma wolnobieg, tak że montaż typowego PAS'a obrotowego nie powinien być problemem.
Reasumując na szybko. Za tą cenę 280 zł, "goły silnik" bez zespołu montażowego na supporcie, korb, zębatki, śrub itd, to trochę drogo. Po doliczeniu zębatki (np od Bafanga), sterownika, i dorobieniu pierścieni montażowych, cena wzrośnie do 500 - 600 zł, a za tą kwotę mam już nowy, sprawdzony zestaw z kolorowym wyświetlaczem.
Skusiłem się jednak na tego "japana", i pierwsza uwaga dla potencjalnych kupujących. W zestawie jest "GOŁY SILNIK" , brak nawet pierścieni blokujących silnik w supporcie !!! Warto na to zwrócić uwagę że aby zamontować silnik do ramy trzeba samemu "wyrzeźbić" wszystko. Jakkolwiek sam silnik jest wizualnie nowy, na osi widać że były zakładane korby i coś było sprawdzane. Czy sam silnik jest sprawny to się dopiero okaże po testach.
Na szczęście jest i pozytyw. Silnik ma wolnobieg, tak że montaż typowego PAS'a obrotowego nie powinien być problemem.
Reasumując na szybko. Za tą cenę 280 zł, "goły silnik" bez zespołu montażowego na supporcie, korb, zębatki, śrub itd, to trochę drogo. Po doliczeniu zębatki (np od Bafanga), sterownika, i dorobieniu pierścieni montażowych, cena wzrośnie do 500 - 600 zł, a za tą kwotę mam już nowy, sprawdzony zestaw z kolorowym wyświetlaczem.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
280 ZŁ na OLX, 285 ZŁ na Allegro. Silnik wizualnie nowy, musisz go tylko ZAMONTOWAĆ I URUCHOMIĆ
https://allegro.pl/oferta/silnik-do-row ... 9955022311
600 zł za nowy gotowy zestaw, dotyczył zestawu dla wnuczki.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 17:44 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Aaale to hub...
Btw. Żadnego cła ani vatu nie dowalili?
Btw. Żadnego cła ani vatu nie dowalili?
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2021, 20:49 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Przecież to są zakupy poniżej 200 zł, a te przynajmniej do lipca były/są zwolnione z takich opłat.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2021, 9:22
Re: Silnik Sunstar s03+
no to trochę z kręceniem korbami mam zagwozdkę, Nie mogę sprawdzić bo dałem silnik tokarzowi by dorobił mi nakrętkę suportu. M32,5 x 1,5 No chyba ze M33 z luzem. Dlatego nie mogę sprawdzić . Nawet mi na myśl nie przyszło ze w wałku pośrednim może nie być łożyska jednokierunkowego. Sterowanie manetką będzie ciekawe w tym silniku i pewnie trzeba będzie coś sterującego dorobić. Jak struś Pędziwiatr.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Ale już napisałem wyżej że rower ma sprzęgło jednokierunkowe, bo sam kupiłem i to sprawdziłem, więc nie ma problemu z jazdą na manetce. Jak rozumiem dałeś dorobić tokarzowi tulejkę/nakrętkę do montażu silnika w supporcie. Jest taka możliwość by dorobić tą nakrętkę i dla mnie. Jaka byłaby cena za taka nakrętkę. Jeżeli to nie tajemnica gdzie mieszkasz.jariko pisze: ↑16 kwie 2021, 8:46no to trochę z kręceniem korbami mam zagwozdkę, Nie mogę sprawdzić bo dałem silnik tokarzowi by dorobił mi nakrętkę suportu. M32,5 x 1,5 No chyba ze M33 z luzem. Dlatego nie mogę sprawdzić . Nawet mi na myśl nie przyszło ze w wałku pośrednim może nie być łożyska jednokierunkowego. Sterowanie manetką będzie ciekawe w tym silniku i pewnie trzeba będzie coś sterującego dorobić. Jak struś Pędziwiatr.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2021, 9:22
Re: Silnik Sunstar s03+
rozmawiałem ze szwagrem zrobi 3 nakrętki jak już maszynę ustawi. A co do sprzęgła to przecież jest terkotka jednokierunkowa w korbach. jednokierunkowe łożysko na wałku pośrednim odłącza kręcenie silnikiem przy pedałowaniu bez prądu. Na filmiku powyżej korby się kręcą bo pewnie są jakieś opory na wolnobiegu.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Zabawy z silnikiem ciąg dalszy.
Próba uruchomienia silnika na baterii 36V, zgodnie ze schematem poniżej nie powiodła się. Nie sprawdziłem czy na 24V istniała taka możliwość, ale sądzę że też by się nie uruchomił. Tak więc uruchomienie silnika na arduino jest również wątpliwe. Mam nadzieję że sam silnik jest jednak sprawny i się uruchomi na zewnętrznym sterowniku.
Dla ciekawskich sterownik, widać klasę, zresztą sam silnik jest również "perfekcyjny". Ale i Japończyki odwalili małą kaszanę nie zabezpieczając w pełni komory sterownika przed dostępem wody/błota. Między obudową sterownika a obudową silnika woda i błoto mają dostęp.
Co do wolnobiegu to znajduje się on pod czarną kopułą osi, i jest to zwykły zapadkowy mechanizm taki jak w typowym nakręcanym wolnobiegu. Nie jest to łożysko kierunkowe.
Próba uruchomienia silnika na baterii 36V, zgodnie ze schematem poniżej nie powiodła się. Nie sprawdziłem czy na 24V istniała taka możliwość, ale sądzę że też by się nie uruchomił. Tak więc uruchomienie silnika na arduino jest również wątpliwe. Mam nadzieję że sam silnik jest jednak sprawny i się uruchomi na zewnętrznym sterowniku.
Dla ciekawskich sterownik, widać klasę, zresztą sam silnik jest również "perfekcyjny". Ale i Japończyki odwalili małą kaszanę nie zabezpieczając w pełni komory sterownika przed dostępem wody/błota. Między obudową sterownika a obudową silnika woda i błoto mają dostęp.
Co do wolnobiegu to znajduje się on pod czarną kopułą osi, i jest to zwykły zapadkowy mechanizm taki jak w typowym nakręcanym wolnobiegu. Nie jest to łożysko kierunkowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik Sunstar s03+
W silnikach mid z którymi miałem do czynienia zawsze były dwa sprzęgła jednokierunkowe. Jedno zapobiega obracaniu korby przy napędzie roweru z silnika a drugie zapobiega kręceniu silnika przy napędzie roweru korbą siłą mięśni. W silniku Bosch w rowerze żony jedno jest zapadkowe i terkocze a drugie właśnie łożysko jednokierunkowe i pracuje cicho.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
No i po testach uruchomienia silnika Sunstar 03 na zewnętrznym sterowniku. Dla ciekawskich filmik Sunstar 03 na moim chomiku.
http://chomikuj.pl/tkoko
Na początek kilka kolejnych, w zasadzie szpetnych informacji.
......
2. silnik, jak na 250 wat, ma bardzo duży prąd "na luzie", dochodzący do 2.5A, oraz duże opory nawet na wolnobiegu. Być może to wina tego ze silnik jeszcze się "nie ułożył/dotarł". Niemniej jednak 2.5A / 100 wat "na luzie" to wartość trzy-czterokrotnie wyższa niż w typowym silniku.
3. Czas pokaże jaka jest realna głośność silnika w ramie, ale nie wygląda to obiecująco z punktu użytkownika.
.......
Reasumując, jakość wizualna i elektryczna silnika znakomita, jakość działania i komfort użytkowania, jak na Japończyków fatalna. Silnik, nawet z pełnym wyposażeniem, z tarczą, korbami, LED'em, wszystkimi śrubami, w mojej ocenie nie jest wart 280 zł.
http://chomikuj.pl/tkoko
Na początek kilka kolejnych, w zasadzie szpetnych informacji.
......
2. silnik, jak na 250 wat, ma bardzo duży prąd "na luzie", dochodzący do 2.5A, oraz duże opory nawet na wolnobiegu. Być może to wina tego ze silnik jeszcze się "nie ułożył/dotarł". Niemniej jednak 2.5A / 100 wat "na luzie" to wartość trzy-czterokrotnie wyższa niż w typowym silniku.
3. Czas pokaże jaka jest realna głośność silnika w ramie, ale nie wygląda to obiecująco z punktu użytkownika.
.......
Reasumując, jakość wizualna i elektryczna silnika znakomita, jakość działania i komfort użytkowania, jak na Japończyków fatalna. Silnik, nawet z pełnym wyposażeniem, z tarczą, korbami, LED'em, wszystkimi śrubami, w mojej ocenie nie jest wart 280 zł.
Jak widzisz na filmiku z mojego chomika, Sunstar tak nie działaPaff pisze: ↑16 kwie 2021, 19:14.....
W silnikach mid z którymi miałem do czynienia zawsze były dwa sprzęgła jednokierunkowe. Jedno zapobiega obracaniu korby przy napędzie roweru z silnika a drugie zapobiega kręceniu silnika przy napędzie roweru korbą siłą mięśni. W silniku Bosch w rowerze żony jedno jest zapadkowe i terkocze a drugie właśnie łożysko jednokierunkowe i pracuje cicho.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2021, 11:24 przez tkoko, łącznie zmieniany 2 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
No brak wolnobiegu korby faktycznie dziwna sprawa . Czy widać tak jak skonstruowany jest tensometr?
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Nie widać, ale jak nie "odpalę" tego tensometru, to zapewne rozbiorę oś supportu i się zobaczy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Kolejna porcja testów silnika , tym razem już w testowej ramie i z czujnikiem PAS.
Pierwsza sprawa, nie wiem dlaczego wcześniej support nie kręcił się w obie strony, bo dzisiaj, jak za dotknięciem "czarodziejskiej różdżki", kręci się w obie strony.
Pierwsze uruchomienie na PAS'ie odbyło się bez problemów. PAS działa w miarę przyzwoicie, mimo że na razie nie jest wyregulowany, tak elektrycznie jak i mechanicznie. Wspomaganie jest w miarę płynne i sądzę że nie będzie większych problemów z regulacją. Widoczna prędkość na wyświetlaczu jest prowizoryczna. Jakie jest faktyczne RPM/predkość korby to sie okaże po podłączeniu klasycznego wyświetlacza z precyzyjnym pomiarem prędkości. Na oryginalnym napięciu 24V, fabryczne RPM korby to ~110 RPM, ale uruchamiam to na 36V, więc RPM korby powinno być większe.
I następny problem. Sam test trwał kilka minut, w tym na pełnych obrotach i na luzie kilkadziesiąt sekund, a mimo to silnik nagrzał się do ~30* C na obudowie. Niezbędne będzie wykorzystanie wbudowanego termistora do ochrony przed przegrzaniem.
Filmik z testu jak zwykle na chomiku, na razie jeszcze nie zweryfikowany/niedostępny.
http://chomikuj.pl/tkoko
Pierwsza sprawa, nie wiem dlaczego wcześniej support nie kręcił się w obie strony, bo dzisiaj, jak za dotknięciem "czarodziejskiej różdżki", kręci się w obie strony.
Pierwsze uruchomienie na PAS'ie odbyło się bez problemów. PAS działa w miarę przyzwoicie, mimo że na razie nie jest wyregulowany, tak elektrycznie jak i mechanicznie. Wspomaganie jest w miarę płynne i sądzę że nie będzie większych problemów z regulacją. Widoczna prędkość na wyświetlaczu jest prowizoryczna. Jakie jest faktyczne RPM/predkość korby to sie okaże po podłączeniu klasycznego wyświetlacza z precyzyjnym pomiarem prędkości. Na oryginalnym napięciu 24V, fabryczne RPM korby to ~110 RPM, ale uruchamiam to na 36V, więc RPM korby powinno być większe.
I następny problem. Sam test trwał kilka minut, w tym na pełnych obrotach i na luzie kilkadziesiąt sekund, a mimo to silnik nagrzał się do ~30* C na obudowie. Niezbędne będzie wykorzystanie wbudowanego termistora do ochrony przed przegrzaniem.
Filmik z testu jak zwykle na chomiku, na razie jeszcze nie zweryfikowany/niedostępny.
http://chomikuj.pl/tkoko
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
czyli całkowicie zewnętrzny sterownik ? myślisz ze jest szansa jakoś odpalić wewnętrzny sterownik bez displaya ? może grzeje się na wyższym napięciu ? bo nominał to 24v tak ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Oryginalnego sterownika nie udało mi się uruchomić na 36V, zgodnie zresztą z przewidywaniem. Od początku zdecydowany byłem na ten zestaw na którym jest teraz uruchomiony silnik. Oryginalny sterownik jest już zdemontowany i bezużyteczny. Nominalne napięcie silnika to 24V, 20A czyli max 480 wat. Aktualne napięcie to 36V, 15A czyli max 540 wat, tyle że test silnika trwał kilka minut BEZ ŻADNEGO OBCIĄŻENIA więc maksymalnie z mocą ~100 wat, a realnie zapewne z jeszcze mniejszą mocą.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5898
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik Sunstar s03+
Silnika nie wyjmowałem, zbyt duży kłopot. Silnik jako taki jest wklejony/uszczelniony w obudowie, i nie da się go po prostu odkręcić i wyjąć. Trzeba go fizycznie oderwać od korpusu, a tego nie zamierzam robić bez konieczności.
Dalszy niuans/kłopot. Ponieważ silnik jest MID'em sterownik na wyświetlaczu pokazuje "prędkość" korby nie roweru. Co prawda sterownik ma we wtyczce hali silnika dodatkowy biały przewód, być może do zewnętrznego czujnika prędkości, lecz w opcjach wyświetlacza nie ma możliwości wyboru zewnętrznego czujnika prędkości.