No właśnie do tego zmierzam, ze w istocie zastanawianie się nad normami, jest w praktyce EU i PL w zasadzie ......nieistotne. Bo wygląda na to, ze istota legalności zostala przez przepisy wypaczona, niezdefiniowana, bo w praktyce niestosowana. A wiec przyjmuje się proste jednoznaczne kryterium - prędkość przy wspomaganiu do 25 km/godz, moc ELEKTRYCZNA dostarczona 250W. Do tego mamy dodatkową doprecyzujaca regulacje z Austrii o mocy max 600 W przez 30 min. I nie spodziwam się żadnych bardziej skomplikowanych obostrzeń, bo juz to kontrolowac jest wystarczajaco zajmujące dla organow. I koniec...
Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Przecież większym problemem jest jazda zwykłym rowerem po chodniku, niż na razie jakieś elektryki. Znasz przypadki "łapanki" policji na takich rowerzystów ? Zresztą Dwa lata temu w Gdańsku spotkałem się z drogami jednokierunkowymi, na których "oficjalnie" (jest stosowna tabliczka pod znakiem zakazu wjazdu) pisze "jak byk", nie dotyczy roweru. Wyobrażasz sobie wczasowicza który na takiej drodze potrąci "legalnie" jadącego pod prąd rowerzystę.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Nasi narazie łapią za brak maseczki a nie silnik. Także tego . Nie obawiałbym się
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
A jeśli zacznie się akcja 'weryfikacji' to jestem przekonany ze w wariantach które opisalem jako a,b,c a nie jakies wyrafinowane odwołania do norm czy pomiarze mocy na silniku.
Wieksze zmartwienie mają raczej posiadacze hulajnog.
Wieksze zmartwienie mają raczej posiadacze hulajnog.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
I emoto nazywanych tu rowerami
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Widzę niezła burze pomysłów.. ale moc pobierana z Aku jest inna niż moc na kole (lub wale silnika) że względu na sprawność silnika przy danym RPM - dotyczy to przede wszystkim silników w kole które największa sprawność jak osiągają gdzieś w połowie swojego RPM max. Dlatego w tej normie jest wzmianka że w takim przypadku się stosuje odpowiedni mnożnik. Podrzuciłem linka żeby każdy miał dostęp i sobie spokojnie przeczytał od deski do deski (ja jeszcze nie zdążyłem) prawdopodobnie nie różni się specjalnie mocno od obecnej.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Nie ma się co denerwować wg tej normy/ badania moc silnika jest ograniczona przez jego możliwości odprowadzania ciepła. Czyli jak go zmodujesz bo będzie w stanie odprowadzić więcej ciepła czyli jego moc nominalna wzrośnie. Jest to tylko i wyłącznie przykład jak ta norma odnosi się pojęcia mocy nominalnej. Ok?pxl666 pisze: ↑16 kwie 2021, 13:39co rozumiecie przez mod temperaturowy ? dołożenie termopadów czyni tonshenga nielegalnym ? jesli jest 36v250w ? popadacie w pewien poziom abstrakcyjnej paranoi albo to żarty są ... osobiście mam wy**bane na te przepisy , jak rower wygląda jak rower i jeździ jak rower to psiarnia nawet nie spojrzy jeśli kierownik jeździ jak człowiek .
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
ale podając silnikowi 16a 54v nie ma znaczenia odprowadzanie ciepła , jak się zgrzeje to się spali i tyle . pod obciążeniem z wydajniejszym chłodzeniem będzie w stanie po prostu dłużej pracować w optymalnej temperaturze ? co to za nowa elektrotechnika ? to nie nadprzewodniki zalewane ciekłym azotem ...szkuba pisze: ↑19 kwie 2021, 20:44Nie ma się co denerwować wg tej normy/ badania moc silnika jest ograniczona przez jego możliwości odprowadzania ciepła. Czyli jak go zmodujesz bo będzie w stanie odprowadzić więcej ciepła czyli jego moc nominalna wzrośnie. Jest to tylko i wyłącznie przykład jak ta norma odnosi się pojęcia mocy nominalnej. Ok?pxl666 pisze: ↑16 kwie 2021, 13:39co rozumiecie przez mod temperaturowy ? dołożenie termopadów czyni tonshenga nielegalnym ? jesli jest 36v250w ? popadacie w pewien poziom abstrakcyjnej paranoi albo to żarty są ... osobiście mam wy**bane na te przepisy , jak rower wygląda jak rower i jeździ jak rower to psiarnia nawet nie spojrzy jeśli kierownik jeździ jak człowiek .
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Nie ma najmniejszego znaczenia odprowadzanie ciepła. Taki rower z definicji nie jest zgodny z normami dotyczącymi EPAC, i nie ma tu znaczenia czy będziesz go chłodził azotem żeby się nie spalił.
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
https://elektrycznyranking.pl/prawo-dro ... akazy-169/Duda podpisał ustawę dotyczącą hulajnóg elektrycznych
Poruszanie się tylko po ścieżkach rowerowych lub w wyjątkowych sytuacjach chodnikiem z prędkością pieszego. Żegnaj elektromobilność
Aktualizacja: 15.04.2021: Sejm nie zgodził się na poprawki Senatu, które zakładały m.in., że kierujący hulajnogą elektryczną będzie mógł poruszać się po chodniku z prędkością dostosowaną do warunków ruchu. Odrzucono również poprawkę dopuszczającą w wyjątkowych przypadkach korzystanie przez kierującego hulajnogą elektryczną z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 50 km/h. Teraz nowelizacja została podpisana przez prezydenta. To oznacza, że nowe przepisy wejdą w życie 30 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Dobrze wiesz że odnosiłem się nie do legalności tylko jakiejś nowej fizyki o której pisał szkuba
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Coraz bardziej 'śmieszą ' mnie Wasze rozważania o (jakoby) sposobach pomiarów rowerów gdy w praktyce stosowane są tylko proste 3 (nie dotyczy badań homologacyjnych rowerów fabrycxnych)
a) Kontrola max prądu pobieranego z akumulatora przy znanym napięciu
b) Kontrola fabrycznych modeli czy instalowano uklady zmieniajace predkosc max wspomagania
c) Kontrola prędkości max przy max wspomaganiu - mobilna 'hamownia'
a) Kontrola max prądu pobieranego z akumulatora przy znanym napięciu
b) Kontrola fabrycznych modeli czy instalowano uklady zmieniajace predkosc max wspomagania
c) Kontrola prędkości max przy max wspomaganiu - mobilna 'hamownia'
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2021, 5:28 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Przecież na drogach osiedlowych,czy to pieszy czy na hulajnodze miał i nadal ma pierwszeństwo przed pojazdami, i to od dawna.zeeltom pisze: ↑20 kwie 2021, 5:23Nie wiem, czy dobrze doczytałem te przepisy. Hulajnogą można jeździć po drogach osiedlowych, gdzie jest ograniczenie poniżej 30 km/h. ale, UWAGA, hulajnoga ma wtedy pierwszeństwo przed autami. No to kierowcy uważajcie.
Te przepisy ustalają jakieś barany nie mające pojęcia o ruchu. Tak samo, jak pierwszeństwo pieszych na przejściach przez jezdnię. Czekam tylko na uprzywilejowanie aut na przejazdach kolejowych i będzie komplet.
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
w praktyce czyli gdzie?WojtekErnest pisze: ↑20 kwie 2021, 5:27Coraz bardziej 'śmieszą ' mnie Wasze rozważania o (jakoby) sposobach pomiarów rowerów gdy w praktyce stosowane są tylko proste 3 (nie dotyczy badań homologacyjnych rowerów fabrycxnych)....
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Czyli w krajach Uni oraz PL na podstawie szeregu relacji dostępnych w internecie od okolo 3 lat.
Ps. Znasz przypadek innego pomiaru ? To opisz, udokumentuj.
Ps. Znasz przypadek innego pomiaru ? To opisz, udokumentuj.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2021, 9:28 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
okay uznaję podane przez ciebie punkty b i c za miarodajne, natomiast zapewne sam zauważysz że pomiar prądu przy znanym napięciu rozmija się z pierwszym punktem normy czy mocą nominalną:WojtekErnest pisze: ↑20 kwie 2021, 9:27Czyli w krajach Uni oraz PL na podstawie szeregu relacji dostępnych w internecie od okolo 3 lat.
Ps. Znasz przypadek innego pomiaru ? To opisz, udokumentuj.
punkt 1
"This European Standard is intended to cover electrically power assisted cycles of a type which have a
maximum continuous rated power of 0,25 kW, of which the output is progressively reduced and finally cut off
as the vehicle reaches a speed of 25 km/h, or sooner, if the cyclist stops pedalling."
to że układ pobiera chwilowo więcej niż 250W można podważyć w sądzie co pewnie każdy z nas by próbował zrobić ponieważ moc nominalna jest określona jako taka która nie powoduje wzrostu temperatury przy danej mocy przez godzinę czasu a nie moc chwilowa:
punkt 4.2.7.1:
"4.2.7.1 Measurement at the engine shaft
The maximum continuous rated power shall be measured according to EN 60034-1 when the motor reaches
its thermal equilibrium as specified by the manufacturer.
NOTE Thermal equilibrium: temperatures of motor parts do not vary more than 2K per hour.
In circumstance where the power is measured directly at the shaft of the electronic motor, the result of the
measurement shall be decreased by 1,10 to consider the measurement uncertainty and then by 1,05 to
include for example the transmission losses, unless the real values of these losses are determined."
czyli jak sam zapewne zauważysz silnik który wytwarza więcej niż 250W ale jednak się przegrzewa przy większych mocach jest legalny wg wspomnianej normy pomimo że pomiar prądu baterii wykaże większą moc.
w załączniku D jest procedura badania na rolkach gdzie dochodzi jeszcze błąd pomiaru mocy +/- 5% oraz błąd pomiaru prędkości +/-10%
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Nie ma co bić piany, 250W mocy, napięcie nominalne do 48V i system PAS. Kropka.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
@szkuba ad pkt a i Twojego zdania nt mierzenia prądu, napięcia i mocy max
viewtopic.php?f=5&t=4332&p=61311&hilit=londynie#p61311
viewtopic.php?f=5&t=4332&p=61311&hilit=londynie#p61311
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Przecież w normie masz dokładne wykresy/dane jaka jest "moc nominalna" silnika250 wat, i "maksymalna" moc dla 250 wat, określona dla normy PN-EN. Bardzo łatwo, po laboratoryjnych pomiarach stwierdzić czy silnik spełnia czy nie spełnia normy PN-EN. Co więc zamierzasz podważyć w sądzieszkuba pisze: ↑21 kwie 2021, 22:37.......
okay uznaję podane przez ciebie punkty b i c za miarodajne, natomiast zapewne sam zauważysz że pomiar prądu przy znanym napięciu rozmija się z pierwszym punktem normy czy mocą nominalną:
punkt 1
"This European Standard is intended to cover electrically power assisted cycles of a type which have a
maximum continuous rated power of 0,25 kW, of which the output is progressively reduced and finally cut off
as the vehicle reaches a speed of 25 km/h, or sooner, if the cyclist stops pedalling."
to że układ pobiera chwilowo więcej niż 250W można podważyć w sądzie co pewnie każdy z nas by próbował zrobić ponieważ moc nominalna jest określona jako taka która nie powoduje wzrostu temperatury przy danej mocy przez godzinę czasu a nie moc chwilowa:
punkt 4.2.7.1:
........
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
To w którym miejscu tego wykresu robisz pomiar? Tam jest napisane "motor current" a i więc motor voltage powinien być constant?tkoko pisze: ↑22 kwie 2021, 7:10
Przecież w normie masz dokładne wykresy/dane jaka jest "moc nominalna" silnika250 wat, i "maksymalna" moc dla 250 wat, określona dla normy PN-EN. Bardzo łatwo, po laboratoryjnych pomiarach stwierdzić czy silnik spełnia czy nie spełnia normy PN-EN. Co więc zamierzasz podważyć w sądzie
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
W żadnym, do tego "prostego" pomiaru, masz zapewne z 10 dalszych norm/warunków, które musisz spełnić aby określić moc silnika wg normy PN-EN. Ponieważ nie zajmuję się tym zawodowo, ani nie jest mi ta norma do niczego potrzebna, nie odpowiem Ci jakie warunki pomiaru/normy trzeba spełnić, by stwierdzić jednoznacznie kiedy silnik 250 wat będzie W PEŁNI zgodny z tą normą. Niemniej jednak, nie sadzę żeby jakiś sąd dał do zbadania na zgodność z normą PN-EN silnik który ma 3 kg i sterownik 36V, 13A, za mała szkodliwość czynu
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Spokojnie, zanim panowie w radiowozach to rozwikłają minie sporo czasu.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
A obecnie trzeba uważać na symbole elektryczności...
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Masz na myśli naklejkę z piorunem?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
ehe , a za co obecnie kundle władzy biją baby i pedałów ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
E tam, zaraz "baby". Jak widzę te stare grube paszcze udające na ulicy kobiety, to dziękuję że nie mam takiego pasztetu w domu.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
proszę cię schowaj takie poglądy na jakieś forum pisowskich troli
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
A co ma polityka do pasztetu? Uczulony widzę jesteś
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Ten oto piekty garażowy ebike uzyskał homologację do poruszania się po drogach:
https://elektrowoz.pl/moto/osa-szwedzki ... o-ta-cena/
https://elektrowoz.pl/moto/osa-szwedzki ... o-ta-cena/
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Cena nowej Dacii z salonu, rzeczywiście przełom w elektryfikacjiirrss pisze: ↑24 kwie 2021, 20:41Ten oto piekty garażowy ebike uzyskał homologację do poruszania się po drogach:
https://elektrowoz.pl/moto/osa-szwedzki ... o-ta-cena/
- irrss
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 15 mar 2018, 19:27
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Przełom to ja mam w głowie, bo mówi się tyle, że homologacja to nie takie hop siup a tu proszę.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Homologacja ( a w tym proby zniszczeniowr) musi się zwrócić, a to pewnie spory skladnik ceny. Coś za coś...,
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Przecież homologować możesz wszystko. Są akredytowane instytucje europejskie które wystawią Ci każdą homologację/certyfikat której/który potrzebujesz. W Polsce jest to np. "Polskie Centrum Certyfikacji". Dajesz towar do certyfikacji, otrzymujesz europejski/międzynarodowy certyfikat na produkt i gotowe. Np. każdy nowy samochód który po raz pierwszy jest rejestrowany w EU/Polsce ma taki certyfikat.
Ponizej masz przykład takiego certyfikatu dotyczącego wanny z hydromasażem.
- Załączniki
-
- Certyfikat_zgodnosci_CE_8_17_BE1.pdf
- (554.41 KiB) Pobrany 148 razy
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Proponuje odróżnić homolgacje dla produktu seryjnego, powtarzalnego, od prób dpuszczenia do ruchu samodzialu typu SAM, bo chyba jeden z kolegow miał to drugie na myśli...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Ale co chcesz tu rozróżniać. Dajesz do homologacji/certyfikatu pojazd lub pojazdy w zależności czy testy będą "niszczące" czy "nie niszczące", dostajesz papierek że towar o takiej nazwie z wyszczególnionym wyposażeniem, z danymi technicznymi wykazanymi w deklaracji itd. jest zgodny z normami jakie musi spełniać. Czy na tej podstawie zechcesz zrobić seryjną produkcję takiego, "identycznego" pojazdu to jest już tylko Twój wybór. Jakakolwiek zmiana w pojeździe który jest homologowany/certyfikowany, wymaga ponownej homologacji. Najprostszy przykład; aby wymienić "klasyczne" lusterko samochodowe na "elektroniczne" (wyświetlacz), potrzebna jest nawet zmiana polskiego prawa. A że taka zabawa kosztuje, to już inna bajka. A test musi kosztować bo np. test śruby statecznika Boeinga 747 wartej 12 tys dolców, nie zrobisz na polskiej ślusarni.WojtekErnest pisze: ↑25 kwie 2021, 4:47Proponuje odróżnić homolgacje dla produktu seryjnego, powtarzalnego, od prób dpuszczenia do ruchu samodzialu typu SAM, bo chyba jeden z kolegow miał to drugie na myśli...
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Towar czy pojazd do homologacji ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
W dyrektywach EU jest zapewne "produkt", ale nie chce mi się tego sprawdzać. Pojazd na pewno jest "towarem", przynajmniej w handlu, towar nie zawsze jest pojazdem
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
I zmiany od 20 maja dotyczące e-urządzeń na drodze
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... e=worthsee
https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... e=worthsee
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Pojazdów typu SAM już dawno nie można rejestrować... chyba że zrobisz mu homologację.WojtekErnest pisze: ↑25 kwie 2021, 4:47Proponuje odróżnić homolgacje dla produktu seryjnego, powtarzalnego, od prób dpuszczenia do ruchu samodzialu typu SAM, bo chyba jeden z kolegow miał to drugie na myśli...
Ostatnio zmieniony 13 maja 2021, 15:37 przez redwater, łącznie zmieniany 1 raz.
tsdz2 w miejskim turladle.
- Camis
- Forumowicz
- Posty: 124
- Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
ZASADY KORZYSTANIA Z HULAJNÓG ELEKTRYCZNYCH, URZĄDZEŃ TRANSPORTU OSOBISTEGO, URZĄDZEŃ WSPOMAGAJĄCYCH RUCH – WYBRANE ZMIANY W PRZEPISACH !!!
20 maja 2021 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 720), regulująca status hulajnóg elektrycznych, urządzeń transportu osobistego i urządzeń wspomagających ruch oraz zasady korzystania z tych urządzeń w ruchu drogowym.
Zarówno hulajnoga elektryczna, urządzenie transportu osobistego, jak też urządzenia wspomagające ruch zyskały w ustawie – Prawo o ruchu drogowym swoją definicję, a osoby je użytkujące mają zarówno prawa, jak i obowiązki. Należy podkreślić, że hulajnoga elektryczna i urządzenie transportu osobistego w znowelizowanych przepisach mają status pojazdu.
Poniżej załączamy tabelę – opracowaną w Biurze Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji – z wybranymi przepisami, która będzie pomocna dla nowo zdefiniowanych użytkowników.
Biuro Ruchu Drogowego KGP
Data publikacji 14.05.2021
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Rozpatruj nie jako sama przyczepkę a to czym się staje zestaw po podłączeniu przyczepki. Dla mnie to rower z przyczepka ze wspomaganiem elektrycznym, lub jak nie przekracza tych 25km to może pod wózek inwalidzki podpadać przecież.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
cytat z przepisów dotyczący hulajnóg.
" Zakaz postoju lub zakaz zatrzymywania się na drodze wyklucza parkowanie hulajnogi na chodniku."
to od 20 maja straż miejska zakłada blokady
A tak z ciekawości, co z rowerami i innymi UTO.
" Zakaz postoju lub zakaz zatrzymywania się na drodze wyklucza parkowanie hulajnogi na chodniku."
to od 20 maja straż miejska zakłada blokady
A tak z ciekawości, co z rowerami i innymi UTO.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2021, 8:02 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Ojojoj.... zaraz zaczną do nas strzelać z opelotki...
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Młody debil na silnym e-bajku i opinia gotowa. Powinniśmy piętnować takich idiotów. Jednak zdecydowana większość z nas jeździ z głową.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
https://inres24.pl/wypadek-na-rowerze-w ... e-dziecko/
Jak zwykle nagonka bo jechał na elektryku... a przecież jasno jest napisane.
"16-latek jechał al. Rejtana w kierunku centrum. Korzystał ze ścieżki dla rowerów. Nagle doszło do wypadku. Pod koła rozpędzonego pojazdu wpadł 7-letni chłopiec"
Fat chyba napędzany sterownikiem KT... wyświetlacz charakterystyczny. Światło ramy wydaje się smukłe zabudowane.
Jak zwykle nagonka bo jechał na elektryku... a przecież jasno jest napisane.
"16-latek jechał al. Rejtana w kierunku centrum. Korzystał ze ścieżki dla rowerów. Nagle doszło do wypadku. Pod koła rozpędzonego pojazdu wpadł 7-letni chłopiec"
Fat chyba napędzany sterownikiem KT... wyświetlacz charakterystyczny. Światło ramy wydaje się smukłe zabudowane.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2021, 22:43 przez Goliath, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
No, jeśli się okaże, że to jakiś 4kW motorek, to będzie jazda. Te wszystkie muskularne "rowery" trzeba pogonić ze ścieżek. Jeżeli ktoś chce elektryczny motorower, niech rejestruje i spokój. A elektryczny rower, powinien jednak przypominać rower. Chociaż trochę.
- tas
- Administrator
- Posty: 3002
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Fatbike nazwany rowerowym czołgiem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1414
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
Dziennikarze przez 5 lat studiów uczą się wymyślania takich dyrdymałów.
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jakie prawo dotyczące e-bike'ów byśmy chcieli i czy można iść na kompromisy.
O takich przypadkach z udziałem analogów nawet się już nie pisze, bo to żadna sensacja
Jesienią, zimą, wczesną wiosną zawsze planowałem trasy tak, żeby jak najwięcej po ścieżkach jeździć. Teraz, gdy na ścieżkach ruch jest większy a zwłaszcza gdy koło ścieżki jest jeszcze dość mocno uczęszczany chodnik to jakoś chętniej wybieram boczne drogi i jazdę wśród samochodów.
A sam pojazd z fotek - podoba mi się
Jesienią, zimą, wczesną wiosną zawsze planowałem trasy tak, żeby jak najwięcej po ścieżkach jeździć. Teraz, gdy na ścieżkach ruch jest większy a zwłaszcza gdy koło ścieżki jest jeszcze dość mocno uczęszczany chodnik to jakoś chętniej wybieram boczne drogi i jazdę wśród samochodów.
A sam pojazd z fotek - podoba mi się
Ostatnio zmieniony 11 cze 2021, 10:06 przez lukk, łącznie zmieniany 1 raz.