MID-DRIVE TSDZ2 750W
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A jak wymienić to kto przegra mi ustawienia i oprogramowanie ze starego do nowego?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Witam. Czy to żółte oznaczenie wtyczki wyjścia na czujnik prędkości mają tylko nowe V.2 kontrolery, czy stare też miały. Mój silnik tego nie ma, a drugi dla żony ma. Kupione były z pswpower w odstępie miesiąca.
To jest zdjęcie z nowym procesorem z enerprof.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2021, 14:31 przez Astrolux, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ekodriving ebike stajla. Bidon 20ah robi robotę
ee niewiem czemu ale serwer mi obrócił zdjęcie na thumbnailu
ee niewiem czemu ale serwer mi obrócił zdjęcie na thumbnailu
Ostatnio zmieniony 21 cze 2021, 7:49 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tylko po pierwsze sam sobie nie wgram, więc szukam osoby która mi to zrobi (bo nie mam ochoty się doktoryzować z kolejnego tematu)
po drugie chciałbym mieć takie ustawienia jak mam teraz bo się sprawdzają i są bezpieczne dla silnika.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
no różna , w tym dystansie jest 31km z ujsołów przez krawców wierch , trzy kopce i rysiankę do złatnej , potem jeżdżenie z czdz do bb
, po asfalcie powyżej 25kmh a w górach to wiadomo , co istotne jazda na jak najniższym stopniu wspomagania i jak najwyższej kadencji
Ostatnio zmieniony 21 cze 2021, 7:50 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
- Lokalizacja: Rąbień
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Cześć
Posiadam rower Cube SL Cross Pro. Czy z poniższych zdjęć da się wywnioskować czy będzie problem z instalacją TSDZ2? Jeżeli support nie stanowi problemu to co zrobić z linką od przerzutki? Na razie jeszcze nic nie kupiłem, ot tak przymierzam się powoli
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Posiadam rower Cube SL Cross Pro. Czy z poniższych zdjęć da się wywnioskować czy będzie problem z instalacją TSDZ2? Jeżeli support nie stanowi problemu to co zrobić z linką od przerzutki? Na razie jeszcze nic nie kupiłem, ot tak przymierzam się powoli
Z góry dziękuję i pozdrawiam
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
na oko bedzie okej . linke dajesz w pełny pancerz obokCzarekMichał pisze: ↑21 cze 2021, 8:25Cześć
Posiadam rower Cube SL Cross Pro. Czy z poniższych zdjęć da się wywnioskować czy będzie problem z instalacją TSDZ2? Jeżeli support nie stanowi problemu to co zrobić z linką od przerzutki? Na razie jeszcze nic nie kupiłem, ot tak przymierzam się powoli
Z góry dziękuję i pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 paź 2020, 7:57
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zrobiłem update, testy i rzeczywiście na v20.1C.3 silnik lepiej się zachowuje.
Temperatury też lepsze, chodź robiłem podjazd na Jaworzynę Krynicką i tutaj w najbardziej stromych momentach temperatura podchodziła pod limit i throttling do 150-200W co przy mojej kondycji w te pogodę (30 Stopni w cieniu) było za mało.
Dlatego myślę wymienić termopady z 6W na 12W albo dodać wstawki aluminiowe.
- gadula007
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
- Lokalizacja: 3-City
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja mam w pancerzu tak jak teraz idą. Wywaliłem plastikową prowadnicę i zmieściło się pomiędzy silnik i ramę. Zarówno linka hamulca, jak i przerzutki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
- Lokalizacja: Rąbień
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Astrolux pisze: ↑20 cze 2021, 14:29Witam. Czy to żółte oznaczenie wtyczki wyjścia na czujnik prędkości mają tylko nowe V.2 kontrolery, czy stare też miały. Mój silnik tego nie ma, a drugi dla żony ma. Kupione były z pswpower w odstępie miesiąca.
Controller_TDZ2_2020_1.jpg To jest zdjęcie z nowym procesorem z enerprof.
po sterowniku wygląda na V2
Ostatnio zmieniony 22 cze 2021, 23:36 przez hetm4n, łącznie zmieniany 1 raz.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
W zeszłym roku montowałam trochę tego i zauważyłem, że w wersji 6pin bez matentki były te żółte oznaczenia w wersji 8pin już nie.Astrolux pisze: ↑20 cze 2021, 14:29Witam. Czy to żółte oznaczenie wtyczki wyjścia na czujnik prędkości mają tylko nowe V.2 kontrolery, czy stare też miały. Mój silnik tego nie ma, a drugi dla żony ma. Kupione były z pswpower w odstępie miesiąca.
Controller_TDZ2_2020_1.jpg To jest zdjęcie z nowym procesorem z enerprof.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ma ktoś spis śrube z silnika? Po montażu najpeirw czujnika temp a potem padów podejrzewam że trzeci raz moze być ostatnim kiedy uda mi się go rozkręcić i skręcić bo jak zawsze u chińczyków śruby z gównolitu . A przy okazji jak jeździcie na alternatywnym sofcie montujcie czujniki i pady bo u mnie po 3 miesiącach uzwojenie wygląda nieciekawie i chyba w ostatniej chwili to zrobiłem.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
poka fote ? w jakich warunkach użytkujesz ?faust pisze: ↑23 cze 2021, 9:52Ma ktoś spis śrube z silnika? Po montażu najpeirw czujnika temp a potem padów podejrzewam że trzeci raz moze być ostatnim kiedy uda mi się go rozkręcić i skręcić bo jak zawsze u chińczyków śruby z gównolitu . A przy okazji jak jeździcie na alternatywnym sofcie montujcie czujniki i pady bo u mnie po 3 miesiącach uzwojenie wygląda nieciekawie i chyba w ostatniej chwili to zrobiłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie mam, za bardzo wkurzyłem się na śruby wczoraj Przed montażem czujnika grzałem jak idiota na 800W - głównie po płaskim ale i tak jak widzę jakich temperatur potrafi dostać nie raz go mocno przegrzałem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 maja 2021, 9:43
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Hej,
mam 2 pytania związane z TSDZ2:
1. Kupiłem wyświetlacz SW102 - czy, żeby go podłączyć do silnika, MUSZĘ wgrać alternatywne oprogramowanie? Wygląda na to, że oprogramowanie jest mocno beta, a oryginalne dość mi pasuje.
2. Wcześniej miałem TSDZ na hardtailu, montaż akurat nieźle mi przypasował. Ale ostatnio przesiadłem się na fulla i oczywiście trzeba ustawić blokadę obrotu. Natomiast wczoraj byłem w sklepie, który specjalizuje się w BBSach i oni w ogóle nie montują blokady. Czy BBSy mają jakąś inną konstrukcję, która tego nie wymaga? Widziałem te druciarskie rozwiązania z profili metalowych i pewnie szedłbym w tym kierunku, ktoś wspominał o poxipolu, ale źródła nie znalazłem. Jak to wygląda? Oczywiście wolałbym po prostu mocno go skręcić, podłożyć gumę z przodu silnika, ale czy to wystarczy?
mam 2 pytania związane z TSDZ2:
1. Kupiłem wyświetlacz SW102 - czy, żeby go podłączyć do silnika, MUSZĘ wgrać alternatywne oprogramowanie? Wygląda na to, że oprogramowanie jest mocno beta, a oryginalne dość mi pasuje.
2. Wcześniej miałem TSDZ na hardtailu, montaż akurat nieźle mi przypasował. Ale ostatnio przesiadłem się na fulla i oczywiście trzeba ustawić blokadę obrotu. Natomiast wczoraj byłem w sklepie, który specjalizuje się w BBSach i oni w ogóle nie montują blokady. Czy BBSy mają jakąś inną konstrukcję, która tego nie wymaga? Widziałem te druciarskie rozwiązania z profili metalowych i pewnie szedłbym w tym kierunku, ktoś wspominał o poxipolu, ale źródła nie znalazłem. Jak to wygląda? Oczywiście wolałbym po prostu mocno go skręcić, podłożyć gumę z przodu silnika, ale czy to wystarczy?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 maja 2021, 9:43
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
I myślisz, że można wtedy olać blokadę obrotu? I dzięki - mam w domu, więc zastosuję
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ad1. Aby zastosować SW102 to musisz wgrać alternatywne oprogramowanieDziabarra pisze: ↑23 cze 2021, 11:33Hej,
mam 2 pytania związane z TSDZ2:
1. Kupiłem wyświetlacz SW102 - czy, żeby go podłączyć do silnika, MUSZĘ wgrać alternatywne oprogramowanie? Wygląda na to, że oprogramowanie jest mocno beta, a oryginalne dość mi pasuje.
2. Wcześniej miałem TSDZ na hardtailu, montaż akurat nieźle mi przypasował. Ale ostatnio przesiadłem się na fulla i oczywiście trzeba ustawić blokadę obrotu. Natomiast wczoraj byłem w sklepie, który specjalizuje się w BBSach i oni w ogóle nie montują blokady. Czy BBSy mają jakąś inną konstrukcję, która tego nie wymaga? Widziałem te druciarskie rozwiązania z profili metalowych i pewnie szedłbym w tym kierunku, ktoś wspominał o poxipolu, ale źródła nie znalazłem. Jak to wygląda? Oczywiście wolałbym po prostu mocno go skręcić, podłożyć gumę z przodu silnika, ale czy to wystarczy?
Ad2. BBSy nie mają dodatkowej blokady obrotu - wystarcza samo dokręcenie, w TSDZ2 też nie montowałem i nic się nie luzuje
-
- Forumowicz
- Posty: 5045
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
BBS''y opierają się silnikiem o ramę i to jest gówna blokada, dodatkowo jak na gnieździe supportu "natniesz/nabijesz" wgniecenia pasujące do wypustów pierścienia blokującego, to nie trzeba żadnych dodatkowych zabezpieczeń, blokad, poxipolu.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2021, 12:39 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tej tylnej łapy to w fullu często trzeba się wogóle pozbyć więc nie ma innej opcji . Można dokręcić mocno z klejem do gwintów ale wklejanie wypełnienia z poxy dodatkowo usztywnia i nie pozwala się gromadzić tam np błotu
Ostatnio zmieniony 23 cze 2021, 12:40 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Masz rację, teraz widziałem na YouTube film z 2018 i 6 pin był z żółtym ringiem, a te nowe są tylko w wersji 6 pin.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 maja 2021, 9:43
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dzięki, biorę się za rozcinanie SW102 w takim razie.
I dzięki wszystkim za potwierdzenie, że można spróbować bez blokady obrotu, stestuję.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 cze 2021, 19:14
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Witam serdecznie wszystkich Użytkowników
Jestem tu nowy, w ebikach też mocno początkujący, ale zdążyłem już się zająć moim tsdz2. Po miesiącu od montażu, czyli wczoraj, wgrałem otwarte oprogramowanie w wersji v0.19. Nie obeszło się oczywiście bez komplikacji, dlatego postanawiam tutaj opisać mój przypadek bo nawet Marek z bikel.pl nie potrafił mi pomóc.
Wgrałem oprogramowanie v0.19.0 do wyświetlacza, zrobiłem połączenia zgodnie z tabelką pod filmem na YT Marka, wgrałem oprogramowanie do silnika, wyświetlacz przestał wyświetlać wszystkie znaki, działają tylko te pola które powinny. Wszystko niby w porządku ALE... nie było możliwości zmiany stopnia wspomagania, po włączeniu wyświetlacza widnieje tam "0", nie działają przyciski + / -. Po dłuższym przytrzymaniu przycisku + zapala się ikona lampy, a po wciśnięciu środkowego zaczyna migać środkowe okienko od pola ustawień, ale miga jakby szybko odliczało od 0 do 9 i tak w kółko, praktycznie wyświetla się "8" w tamtym miejscu.
Problem rozwiązany, wszystko było dobrze ale sterownik po wgraniu softu nie miał domyślnych ustawień, tylko wszystkie pola były ustawione na 0. Ilość stopni wspomagania, odczyty, wskazania na ekranie głównym, pojemność i prąd baterii.. wszędzie widniała wartość 0. Po ustawieniu domyślnych wartości z tabelki zaczęło działać.
Mam jeszcze problem z pracą silnika i w związku z tym pytanie do Was. Na ori sofcie po zatrzymaniu pedałowania silnik od razu przestawał pracować, można było zmienić przerzutkę lub zahamować (nie mam czujnika na hamulcach), teraz jest taki lag ze silnik ciągnie jeszcze przez sekundę lub dwie. Jest jakiś sposób aby się tego pozbyć?
Kolejna sprawa to wspomaganie przy większej kadencji, głównie po to zmieniłem oprogramowanie i jestem trochę rozczarowany. mam na 5 stopniu wspomagania ustawiony przelicznik 3x. Moc wkładana w pedałowanie jaką pokazywało mi przy jeździe pod górkę to 300W, natomiast silnik wtedy pracował na 200-250W. Przy rozpędzaniu się od zera maksymalnie ile widziałem na silniku to 600W. Coś nie tak z ustawieniami? Pakiet 13S8P, w sterowniku maksymalny prąd z baterii ustawiony na 17A, moc silnika ograniczona do 800W. Silnik w tym konkretnym momencie miał 49 stopni a napięcie baterii wynosiło to 49.1V (48,8 pokazywał miernik). Ma ktoś podobny problem?
Jestem tu nowy, w ebikach też mocno początkujący, ale zdążyłem już się zająć moim tsdz2. Po miesiącu od montażu, czyli wczoraj, wgrałem otwarte oprogramowanie w wersji v0.19. Nie obeszło się oczywiście bez komplikacji, dlatego postanawiam tutaj opisać mój przypadek bo nawet Marek z bikel.pl nie potrafił mi pomóc.
Wgrałem oprogramowanie v0.19.0 do wyświetlacza, zrobiłem połączenia zgodnie z tabelką pod filmem na YT Marka, wgrałem oprogramowanie do silnika, wyświetlacz przestał wyświetlać wszystkie znaki, działają tylko te pola które powinny. Wszystko niby w porządku ALE... nie było możliwości zmiany stopnia wspomagania, po włączeniu wyświetlacza widnieje tam "0", nie działają przyciski + / -. Po dłuższym przytrzymaniu przycisku + zapala się ikona lampy, a po wciśnięciu środkowego zaczyna migać środkowe okienko od pola ustawień, ale miga jakby szybko odliczało od 0 do 9 i tak w kółko, praktycznie wyświetla się "8" w tamtym miejscu.
Problem rozwiązany, wszystko było dobrze ale sterownik po wgraniu softu nie miał domyślnych ustawień, tylko wszystkie pola były ustawione na 0. Ilość stopni wspomagania, odczyty, wskazania na ekranie głównym, pojemność i prąd baterii.. wszędzie widniała wartość 0. Po ustawieniu domyślnych wartości z tabelki zaczęło działać.
Mam jeszcze problem z pracą silnika i w związku z tym pytanie do Was. Na ori sofcie po zatrzymaniu pedałowania silnik od razu przestawał pracować, można było zmienić przerzutkę lub zahamować (nie mam czujnika na hamulcach), teraz jest taki lag ze silnik ciągnie jeszcze przez sekundę lub dwie. Jest jakiś sposób aby się tego pozbyć?
Kolejna sprawa to wspomaganie przy większej kadencji, głównie po to zmieniłem oprogramowanie i jestem trochę rozczarowany. mam na 5 stopniu wspomagania ustawiony przelicznik 3x. Moc wkładana w pedałowanie jaką pokazywało mi przy jeździe pod górkę to 300W, natomiast silnik wtedy pracował na 200-250W. Przy rozpędzaniu się od zera maksymalnie ile widziałem na silniku to 600W. Coś nie tak z ustawieniami? Pakiet 13S8P, w sterowniku maksymalny prąd z baterii ustawiony na 17A, moc silnika ograniczona do 800W. Silnik w tym konkretnym momencie miał 49 stopni a napięcie baterii wynosiło to 49.1V (48,8 pokazywał miernik). Ma ktoś podobny problem?
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
W opcjach jest kalibracja czujnika kadencji. Sprawdz wg instrukcji i ja wykonaj. Powinien sie szybciej sie zatrzymywać. Do wyższej kadencji uaktywnij tryb experymentalny. Rowniez opisany w instrukcji. Co do przelicznika. Ja sobie kiedys w 0.19 ustawilem na 5 trybie 4.5 i fajnie ciagnął:) roznica miedzy 3x a 4.5x byla wyczuwalna.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
- Lokalizacja: Rąbień
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Już się prawie zdecydowałem na zakup w Pswpower:
https://www.pswpower.com/products/europ ... e-lever-88
Pozostaje bateria. Interesuje mnie bidon, najlepiej nie za ciężki i nie za drogi Rower będzie służył głównie do jazdy miejskiej, ewentualnie wycieczki asfaltowe poza miastem bez jakiegoś wielkiego oszczędzania nóg. Doradźcie jaka pojemność i gdzie kupić.
Pewnie w przyszłości, albo od razu będę chciał wspomaganie powyżej 25km/h i kadencji 90, ale to da się ogarnąć na VLCD5 z odpowiednim oprogramowaniem. Mam rację?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2086
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Napisz do mnie na priv jak jesteś zainteresowany bidonem.CzarekMichał pisze: ↑25 cze 2021, 11:25
Pozostaje bateria. Interesuje mnie bidon, najlepiej nie za ciężki i nie za drogi Rower będzie służył głównie do jazdy miejskiej, ewentualnie wycieczki asfaltowe poza miastem bez jakiegoś wielkiego oszczędzania nóg. Doradźcie jaka pojemność i gdzie kupić.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
- Lokalizacja: Rąbień
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Cześć,
w rowerze mam założony silnik TSDZ2 48V 750W, wyświetlacz 860C ze zmienionym oprogramowaniem na "TSDZ2 Flexible OpenSource firmware" wersja 1.0.
Do tego bateria 48V 15Ah 720Wh.
Problem wystąpił taki:
Wybrałem się wczoraj na krótką wycieczkę, jechałem ze wspomaganiem ustawionym na 1, potem przełączyłęm na 0 (czyli bez wspomagania).
Wyświetlacz miałem włączony, aby mierzył odległość, czas wycieczki etc. Bateria była na poziomie około 52V, czyli prawie pełna.
Po przejechaniu około 3km zrobiłem przerwę około godzinę, po ponownym ruszeniu zobaczyłem że wyświetlacz się wyłączył (chyba automatycznie się wyłącza z tego co pamiętam), więc spróbowałem go włączyć - wtedy okazało się, że tylko miga na około sekundę i się wyłącza (jest tylko pierwszy ekran inicjalizacji systemu z napisem: "SIMULATING TSDZ2!" na dole ekranu) i ekran robi się czarny. Co ciekawe, gdy trzymam guzik Power, ekran wyświetla tą planszę tak długo, jak trzymam guzik wciśnięty, po puszczeniu gaśnie i nic nie działa.
Wstępnie przeglądnąłem łączenia Julet, doładowałem baterię do pełna i zmierzyłem jej woltaż - tutaj wszystko wydaje się w porządku.
Czy macie pomysł, co w dalszej kolejności sprawdzać / mierzyć?
w rowerze mam założony silnik TSDZ2 48V 750W, wyświetlacz 860C ze zmienionym oprogramowaniem na "TSDZ2 Flexible OpenSource firmware" wersja 1.0.
Do tego bateria 48V 15Ah 720Wh.
Problem wystąpił taki:
Wybrałem się wczoraj na krótką wycieczkę, jechałem ze wspomaganiem ustawionym na 1, potem przełączyłęm na 0 (czyli bez wspomagania).
Wyświetlacz miałem włączony, aby mierzył odległość, czas wycieczki etc. Bateria była na poziomie około 52V, czyli prawie pełna.
Po przejechaniu około 3km zrobiłem przerwę około godzinę, po ponownym ruszeniu zobaczyłem że wyświetlacz się wyłączył (chyba automatycznie się wyłącza z tego co pamiętam), więc spróbowałem go włączyć - wtedy okazało się, że tylko miga na około sekundę i się wyłącza (jest tylko pierwszy ekran inicjalizacji systemu z napisem: "SIMULATING TSDZ2!" na dole ekranu) i ekran robi się czarny. Co ciekawe, gdy trzymam guzik Power, ekran wyświetla tą planszę tak długo, jak trzymam guzik wciśnięty, po puszczeniu gaśnie i nic nie działa.
Wstępnie przeglądnąłem łączenia Julet, doładowałem baterię do pełna i zmierzyłem jej woltaż - tutaj wszystko wydaje się w porządku.
Czy macie pomysł, co w dalszej kolejności sprawdzać / mierzyć?
Ostatnio zmieniony 27 cze 2021, 13:03 przez MaxFrey, łącznie zmieniany 2 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Sam, w tamtym roku jeszcze, wszystko działało przez kilkanaście wycieczek w tamtym roku. W tym roku to był drugi wyjazd dopiero.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 cze 2019, 8:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wstawiam fotki termowizyjne jak nagrzewa się TSDZ2 z termopadami bez pasty termicznej w silniku. Temperatura na silniki 75 stopni.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Termopady pomogły, nie przekraczam 60 stopni na trasie do pracy, ale ściąłem moc do 500W. Ma ktoś obserwacje jaki tryb i stopień wspomagania najmniej żyłuje pod kątem temperatury dla "codziennej" normalnej jazdy? Bo baterię na pewno tryb hybdrydowy, nigdy nie przejechałem na nim więcej niż 50 km, natomiast eMTB na "piątce" i mocy do 500W spokojnie wyciąga 80-90 km z zapasem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wgrałem dziś nowy soft (v 1.1.0) do wyświetlacza, ale z przygodami.
Musiałem trzymać guzik włączania cały czas, aby update był w stanie wgrać nowy soft.
Być może przełącznik do włączania się zepsuł?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1291
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Rozczarowanie, żony tsdz2 zaczął trykać przeskakiwać po niecałych 200km od zakupu, skręcony na 12A, OF, używany tak że średnio prawie wcale nie wspomaga (na 4Ah żona przejeżdża 30km), żona lekka, głównie po równym jazdy, a się wy.rał... Ostatnia naprawa, jak znowu tak zrobi to na zimę pójdzie won i wskoczy przekładniówka...
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 18:57 przez Kajman, łącznie zmieniany 2 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Korba się slizga?Kajman pisze: ↑01 lip 2021, 18:52Rozczarowanie, żony tsdz2 zaczął trykać przeskakiwać po niecałych 200km od zakupu, skręcony na 12A, OF, używany tak że średnio prawie wcale nie wspomaga (na 4Ah żona przejeżdża 30km), żona lekka, głównie po równym jazdy, a się wy.rał... Ostatnia naprawa, jak znowu tak zrobi to na zimę pójdzie won i wskoczy przekładniówka...
Musisz kota poświęcić panu boś w niełasce. Ja ujeżdżam juz nty silnik i żadnych problemów...teraz od maja cykłem już prawie 700km a po płaskim nie jeżdżę i raczej nie wprowadzam
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 22:34 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Panowie proste pytanie, czy wgrywając OSF to zmieniamy w silniku tylko zakładkę "program memory"? A "data memory" zostaje oryginalna? Wykasowała mi się zakładka "data memory" i wybierając zapisz wszystkie zakładki lub ją samą pozostaje dalej pusta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 paź 2020, 7:57
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lis 2020, 8:21
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Hej, mam TSDZ2 48V 750W z VLCD5, oryginalny soft. W ustawieniach jest opcja jak zrozumiałem z jakiegoś filmiku na YT do ustawienia prądu (symbol A). Domyślna wartość to 16. Czyli rozumiem, że to prąd w amperach tak? Wychodzi 48V*16A = 768W, czyli mniej-więcej moc silnika. Można to trochę zwiększyć?
Inne pytanie, denerwuje mnie takie szukanie informacji po filmikach z YT. Jest gdzieś konkretna instrukcja obsługi? W pudełku od pswpower dostałem jedynie szczątkową instrukcje instalacji
Inne pytanie, denerwuje mnie takie szukanie informacji po filmikach z YT. Jest gdzieś konkretna instrukcja obsługi? W pudełku od pswpower dostałem jedynie szczątkową instrukcje instalacji
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5876
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
to ustawienie prądu z displaya imho nie działa , nie ma się co tym zaprzątać . ustawiasz rozmiar obręczy i chyba ograniczenie vmax plus ewentualnie wspomaganie wprowadzania i wsioSlezi pisze: ↑02 lip 2021, 11:59Hej, mam TSDZ2 48V 750W z VLCD5, oryginalny soft. W ustawieniach jest opcja jak zrozumiałem z jakiegoś filmiku na YT do ustawienia prądu (symbol A). Domyślna wartość to 16. Czyli rozumiem, że to prąd w amperach tak? Wychodzi 48V*16A = 768W, czyli mniej-więcej moc silnika. Można to trochę zwiększyć?
Inne pytanie, denerwuje mnie takie szukanie informacji po filmikach z YT. Jest gdzieś konkretna instrukcja obsługi? W pudełku od pswpower dostałem jedynie szczątkową instrukcje instalacji
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 maja 2019, 19:30
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Witam
Kupiłem niedawno rower elektryczny MIFA biria z silnikiem centralnym TSDZ2 250W.Dlugo się nie cieszyłem. Na skutek wady materiałowej pękła mi ośka w suporcie na skutek czego odpadł mi pedał wraz z korbą. Ponieważ taka awaria zdarza mi się już drugi raz sprzedawca roweru z Radomia nie chce ze mną rozmawiać Do tej pory radziłem sobie sam w naprawach normalnych rowerów ale tu boje się rozbierać silnika bo potem mogę nie złożyć. Może ktoś mi udzieli jakiś wskazówek czy taka ośkę można wymontować i czy kupie nowa pasująca do tego typu silnika. A może ktoś się znajdzie w woj mazowieckim bliżej warszawy co by naprawił te usterkę. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. Myślę tez o zakupie nowego silnika TSDZ2 ale nie mogę znaleźć samego silnika bez osprzętu elektrycznego.
Kupiłem niedawno rower elektryczny MIFA biria z silnikiem centralnym TSDZ2 250W.Dlugo się nie cieszyłem. Na skutek wady materiałowej pękła mi ośka w suporcie na skutek czego odpadł mi pedał wraz z korbą. Ponieważ taka awaria zdarza mi się już drugi raz sprzedawca roweru z Radomia nie chce ze mną rozmawiać Do tej pory radziłem sobie sam w naprawach normalnych rowerów ale tu boje się rozbierać silnika bo potem mogę nie złożyć. Może ktoś mi udzieli jakiś wskazówek czy taka ośkę można wymontować i czy kupie nowa pasująca do tego typu silnika. A może ktoś się znajdzie w woj mazowieckim bliżej warszawy co by naprawił te usterkę. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. Myślę tez o zakupie nowego silnika TSDZ2 ale nie mogę znaleźć samego silnika bez osprzętu elektrycznego.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Aby wymontować resztę osi należy:
- z prawej strony odkręcić korbę i użyć ściągacza do jej zdjęcia z osi.
- odkręcamy blat koła zębatego 5 śrubek
- po ściągnięciu blatu ukazują się 2 zabezpieczenia( pierścień segera)- szczypcami najlepiej. Ty pozbywasz się tego mniejszego
- wyciskamy resztę osi od prawej strony w lewo( można popukać delikatnie młotkiem.
Czy w tych rowerach można hamować korbą do tyłu?
- z prawej strony odkręcić korbę i użyć ściągacza do jej zdjęcia z osi.
- odkręcamy blat koła zębatego 5 śrubek
- po ściągnięciu blatu ukazują się 2 zabezpieczenia( pierścień segera)- szczypcami najlepiej. Ty pozbywasz się tego mniejszego
- wyciskamy resztę osi od prawej strony w lewo( można popukać delikatnie młotkiem.
Czy w tych rowerach można hamować korbą do tyłu?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 maja 2019, 19:30
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wielkie dzieki za zainteresowanie sie moim problemem ale niestety sam sie za to nie wezme.Probowalem podczas pierwszej awarii.Posiadam za małe umiejetnosci mechaniczne.Szukam kogos kto by mi to zrobil.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wgrałem z powrotem fabryczne oprogramowanie w miejsce OSF (instrukcja tutaj: https://www.eco-ebike.com/blogs/eco-cyc ... rogramming), wstawiłem fabryczny włącznik i wszystko działa.
Podejrzewam, że mikroprzełącznik w 860C mógł wyzionąć ducha.