Segregacja akumulatora po napięciu
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2021, 20:41
Segregacja akumulatora po napięciu
W pracy mam dostęp do akumulatorów do ebike z wymian gwarancyjnych
Nie interesowałem się tym wcześniej ale czeka mnie elektryfikacja kilku rowerów i tak sobie pomyślałem, że to będzie dobre źródło części.
Pracownicy z działu elektrycznego podpinają sobie taki akumulator do komputera i im wyświetla się wszystko. Często sami sobie takie aku zostawiają jeśli BMS nie zgłasza problemów.
Jeśli jednak BMS nie jest sprawny i nie łączy się z testerem - taki akumulator ląduje na składzie i wszystko co jakiś czas jest sprzedawane do huty. Nikt tego nie naprawia, nie wymieniają BMSów bo ich nie ma, producent ich nie daje jako element zapasowy i jeśli wyskoczy jakikolwiek błąd to całość leci do składu.
No i tu się rodzi pytanie, sprawdziłem na szybko kilka takich akumulatorów po napięciu (napięcie wyjściowe jest dostępne na złączu do ładowania) i się zastanawiam. Przy jakim napięciu akumulatora uznać, że jest on najlepszym kandydatem do odzyskania elementów? Skoro to są 10s to lepiej odłożyć sobie takie co mają poniżej 36V czy Powyżej, czy to w sumie obojętne? Nie mogę ich rozkręcać i mierzyć napieć na sekcjach, jedyne co mogę to na szybko zmierzyć napiecie całości. Jak już coś odkupie to fajnie by było zmaksymalizować szanse na dobry aku
Nie interesowałem się tym wcześniej ale czeka mnie elektryfikacja kilku rowerów i tak sobie pomyślałem, że to będzie dobre źródło części.
Pracownicy z działu elektrycznego podpinają sobie taki akumulator do komputera i im wyświetla się wszystko. Często sami sobie takie aku zostawiają jeśli BMS nie zgłasza problemów.
Jeśli jednak BMS nie jest sprawny i nie łączy się z testerem - taki akumulator ląduje na składzie i wszystko co jakiś czas jest sprzedawane do huty. Nikt tego nie naprawia, nie wymieniają BMSów bo ich nie ma, producent ich nie daje jako element zapasowy i jeśli wyskoczy jakikolwiek błąd to całość leci do składu.
No i tu się rodzi pytanie, sprawdziłem na szybko kilka takich akumulatorów po napięciu (napięcie wyjściowe jest dostępne na złączu do ładowania) i się zastanawiam. Przy jakim napięciu akumulatora uznać, że jest on najlepszym kandydatem do odzyskania elementów? Skoro to są 10s to lepiej odłożyć sobie takie co mają poniżej 36V czy Powyżej, czy to w sumie obojętne? Nie mogę ich rozkręcać i mierzyć napieć na sekcjach, jedyne co mogę to na szybko zmierzyć napiecie całości. Jak już coś odkupie to fajnie by było zmaksymalizować szanse na dobry aku
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Moim zdaniem im wyższe napięcie tym większa szansa, że wszystkie sekcje równo trzymają.
Ale nawet jak źle trafisz, to raczej na tym nie stracisz, bo chyba nie zapłacisz za złom jakiś wielkich pieniędzy.
Sam bym chętnie odkupił taką baterię.
Ale nawet jak źle trafisz, to raczej na tym nie stracisz, bo chyba nie zapłacisz za złom jakiś wielkich pieniędzy.
Sam bym chętnie odkupił taką baterię.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2021, 20:41
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
pxl666, Nie depakietowałem ale są informacje na forum jak to robić, myślę, że dam radę
zielony71, dziękuję za informację, pytam bo jak już odkupie to nie chce robić zamieszania z wymianami
zielony71, dziękuję za informację, pytam bo jak już odkupie to nie chce robić zamieszania z wymianami
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Im wyższe napięcie tym lepiej.
Jeśli Kupisz o jeden pakiet więcej niż potrzebujesz to będziesz miał ogniwa w razie W (niesprawne ogniwa lub błąd podczas rozbiórki) .
Napięcie li lon powinno być w zakresie od 2.8V do 4.2V
Czasem da się ożywić ogniwa o napięciu poniżej 1V ale takie ogniwa mogą już nie trzymać parametrów.
Czasem da się jakoś zmierzyć poszczególne sekcje na złączach BMS'u.
Jeśli Kupisz o jeden pakiet więcej niż potrzebujesz to będziesz miał ogniwa w razie W (niesprawne ogniwa lub błąd podczas rozbiórki) .
Napięcie li lon powinno być w zakresie od 2.8V do 4.2V
Czasem da się ożywić ogniwa o napięciu poniżej 1V ale takie ogniwa mogą już nie trzymać parametrów.
Czasem da się jakoś zmierzyć poszczególne sekcje na złączach BMS'u.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2021, 9:25 przez gość, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2021, 20:41
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Przemierzyłem kilkanaście i mają zakresy napięć 32-38V, niestety nie mam możliwości sobie otwierać i sprawdzać cell ale Wasza opinia jest zgodna, że takie napięcie dobrze rokuje to sprawę upraszcza
Dużo zapasu też nie robię bo jeden akumulator wychodzi 35€ i budżetu nie mam z gumy
Dużo zapasu też nie robię bo jeden akumulator wychodzi 35€ i budżetu nie mam z gumy
Ostatnio zmieniony 28 cze 2021, 9:31 przez Cesar38, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 433
- Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
zależy jak to potem będzie pracować i ile pożyje ...bo takie trupy nawet jak się będą ładować to potem mogą mieć straszne sagi i rozjazdy , noi nagła śmierć też możliwa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2021, 20:41
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Dopuszczam możliwość, że jakaś sekcja jest słaba, wezmę kilka i będę mieć możliwość pomiaru i selekcji
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Samo napięcie aku dla określenia jakości ogniw to jest loteria. Trzeba by zmierzyć również oporność aku by nie kupić złomu, wówczas im większe napięcie i mniejsze RW aku tym lepiej.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2021, 11:39 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Słuszna uwaga. Z tym, że wątpię, żeby kolega miał pod ręką miernik rezystancji. Zastępczo można by chyba spróbować obciążyć taką baterię sporym prądem (jakaś grzałka 500 W czy coś w tym rodzaju) i wtedy sprawdzić jak bardzo spada napięcie pod tym obciążeniem.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba nie powinno spaść o więcej niż 1V.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba nie powinno spaść o więcej niż 1V.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- krowkens
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 19 sie 2020, 20:49
- Lokalizacja: Tychy
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2021, 20:41
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Są różne nawet pryzmatyczne a nie cylindryczne 18650
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2021, 20:41
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
W tych co mam dostęp najczęściej są mj1.
Kupiłem kilka takich
https://www.wsb-battery.de/shop/Bulls-G ... 75Ah-650Wh z uszkodzonymi BMSami
https://images91.fotosik.pl/516/de5f831235e93487.jpg
o napięciach na wtyczce do ładowania w przedziale 33-38V i nie jest źle, po rozkręceniu sekcje są ładne i równe.
Teraz zostało jakoś to rozdzielić. Kupiłem za namową kolegi "gość" 2 więcej w obawie przed tym, że jakaś sekcja jest słaba ale we wszystkich akumulatorach mimo awarii BMSów te sekcje są mniej więcej równe. Najwyżej komuś odstąpię jak będzie potrzebować.
Kupiłem kilka takich
https://www.wsb-battery.de/shop/Bulls-G ... 75Ah-650Wh z uszkodzonymi BMSami
https://images91.fotosik.pl/516/de5f831235e93487.jpg
o napięciach na wtyczce do ładowania w przedziale 33-38V i nie jest źle, po rozkręceniu sekcje są ładne i równe.
Teraz zostało jakoś to rozdzielić. Kupiłem za namową kolegi "gość" 2 więcej w obawie przed tym, że jakaś sekcja jest słaba ale we wszystkich akumulatorach mimo awarii BMSów te sekcje są mniej więcej równe. Najwyżej komuś odstąpię jak będzie potrzebować.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2021, 14:29 przez Cesar38, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Po co chcesz rozdzielać, skoro sekcje są równe?
A sprawdzałeś jak się zachowują pod większym obciążeniem?
A sprawdzałeś jak się zachowują pod większym obciążeniem?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Jak te pakiety są okej to ja bym je zostawił. Ewentualnie dodał bmsa i git . Niestety 36v
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2021, 20:41
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Potrzebuję 13s i 16s na potrzeby budowanych przeróbek, muszę pakiety przebudować w 1 kształt aby było bezpiecznie.
Mimo, że nie testuję ich inaczej niż po napięciu bo nie mam żadnych testowych urządzeń to liczę, że będzie ok.
Poza tym trzeba by było być nienormalnym, aby spodziewać się po ogniwach poniżej 4zł/szt. że są absolutnie idealne jak ogniwa za 25zł
Póki co liczę, że wszystkie będą dobre
Mimo, że nie testuję ich inaczej niż po napięciu bo nie mam żadnych testowych urządzeń to liczę, że będzie ok.
Poza tym trzeba by było być nienormalnym, aby spodziewać się po ogniwach poniżej 4zł/szt. że są absolutnie idealne jak ogniwa za 25zł
Póki co liczę, że wszystkie będą dobre
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Sam też mam zamiar kupić podobne baterie dlatego napiszę Ci jak ja to widzę.
Moim zdaniem im bardziej będziesz w tych bateriach grzebał, tym bardziej je zepsujesz.
1. Na pierwszy rzut oka widać, że są to baterie wysokiej jakości, w których wszystkie ogniwa były na pewno dobrane z jednej serii, o identycznych parametrach, a nawet gdyby któreś odstawały, to zostały odrzucone na etapie kontroli jakości.
Owszem mogły się potem rozjechać w trakcie eksploatacji, ale widać, że baterie nie są bardzo stare, więc jest spora szansa, że tak się nie stało. Choć oczywiście warto to sprawdzić.
Im bardziej teraz wymieszasz ogniwa z różnych baterii, tym większy chaos wprowadzisz. Tak czy siak, na pewno nie będą to już ogniwa o jednakowych parametrach.
2. Ogniwa są solidnie pozgrzewane i pewnie przy odrywaniu blaszek niektóre uszkodzisz (w sensie zdeformujesz). Wystarczy spojrzeć na allegro jak wyglądają ogniwa z depakietów.
W rezultacie prawdopodobnie nowe zgrzewy nie będą już tak dobre jak stare. To jeszcze zwiększy różnice w parametrach sekcji.
Być może przy lutowaniu ma to większe szanse powodzenia.
3. Trzeba też wziąć pod uwagę, że przy tym wszystkim trochę się narobisz, a ostateczny rezultat jest jednak niepewny.
Reasumując to myślę, że zakup takich baterii ma jak najbardziej sens, ale wtedy gdy kupujesz baterię w takiej konfiguracji, która Ci odpowiada. Tak, żeby tylko wymienić BMS i ewentualnie obudowę.
Tym bardziej, że napisałeś coś o cenie około 4 zł/ogniwo, a czytałem na forum, że w zbliżonych pieniądzach ludzie kupowali nowe, gotowe i posortowane ogniwa z depakietów.
Trochę późno to wszystko napisałem, ale wcześniej nie wspominałeś jakie pakiety zamierzasz z tego budować.
Moim zdaniem im bardziej będziesz w tych bateriach grzebał, tym bardziej je zepsujesz.
1. Na pierwszy rzut oka widać, że są to baterie wysokiej jakości, w których wszystkie ogniwa były na pewno dobrane z jednej serii, o identycznych parametrach, a nawet gdyby któreś odstawały, to zostały odrzucone na etapie kontroli jakości.
Owszem mogły się potem rozjechać w trakcie eksploatacji, ale widać, że baterie nie są bardzo stare, więc jest spora szansa, że tak się nie stało. Choć oczywiście warto to sprawdzić.
Im bardziej teraz wymieszasz ogniwa z różnych baterii, tym większy chaos wprowadzisz. Tak czy siak, na pewno nie będą to już ogniwa o jednakowych parametrach.
2. Ogniwa są solidnie pozgrzewane i pewnie przy odrywaniu blaszek niektóre uszkodzisz (w sensie zdeformujesz). Wystarczy spojrzeć na allegro jak wyglądają ogniwa z depakietów.
W rezultacie prawdopodobnie nowe zgrzewy nie będą już tak dobre jak stare. To jeszcze zwiększy różnice w parametrach sekcji.
Być może przy lutowaniu ma to większe szanse powodzenia.
3. Trzeba też wziąć pod uwagę, że przy tym wszystkim trochę się narobisz, a ostateczny rezultat jest jednak niepewny.
Reasumując to myślę, że zakup takich baterii ma jak najbardziej sens, ale wtedy gdy kupujesz baterię w takiej konfiguracji, która Ci odpowiada. Tak, żeby tylko wymienić BMS i ewentualnie obudowę.
Tym bardziej, że napisałeś coś o cenie około 4 zł/ogniwo, a czytałem na forum, że w zbliżonych pieniądzach ludzie kupowali nowe, gotowe i posortowane ogniwa z depakietów.
Trochę późno to wszystko napisałem, ale wcześniej nie wspominałeś jakie pakiety zamierzasz z tego budować.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Moge Ci przetestowac jeden z tych nadmiarowych pakietow, bedziesz wiedziec wiecej o nich
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 534
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Tylko co da przetesowanie jednego skoro to używki i każdy może być inaczej zużyty
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
W sumie racja
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
to wygląda tak dobrze że aż szkoda to orać na depak . może lepiej przetestować i jak będzie okej to na sell a potrzebne zbudować od zera ...choć teraz sytuacja z ogniwami ponoć słaba jezd...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Segregacja akumulatora po napięciu
Czy ten ktoś ma je na sprzedaż lub czy ty jeden chcesz sprzedać?Cesar38 pisze: ↑29 cze 2021, 14:28W tych co mam dostęp najczęściej są mj1.
Kupiłem kilka takich
https://www.wsb-battery.de/shop/Bulls-G ... 75Ah-650Wh z uszkodzonymi BMSami
https://images91.fotosik.pl/516/de5f831235e93487.jpg
o napięciach na wtyczce do ładowania w przedziale 33-38V i nie jest źle, po rozkręceniu sekcje są ładne i równe.
Teraz zostało jakoś to rozdzielić. Kupiłem za namową kolegi "gość" 2 więcej w obawie przed tym, że jakaś sekcja jest słaba ale we wszystkich akumulatorach mimo awarii BMSów te sekcje są mniej więcej równe. Najwyżej komuś odstąpię jak będzie potrzebować.