Przewijanie silników "Polską miedzią"
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Przewijanie silników "Polską miedzią"
Jakie macie przemyślenia na temat tego, że osoby przewijające silniki nakłaniają na wykupienie u nich usługi przewinięcia, ponieważ tzw "chińska miedź" jest wedle ich opinii "nie czysta" i w ogóle producent daje zanieczyszczoną "Chińską miedź" i oni za drobną opłatą wynoszącą zazwyczaj 50-100% wartości silnika przewiną na "Polską miedź".
I tu się rozchodzi o rekomendowanie przewijania nie jakichś bez markowych silników tylko markowych
I tu się rozchodzi o rekomendowanie przewijania nie jakichś bez markowych silników tylko markowych
Ostatnio zmieniony 09 lip 2021, 12:11 przez tas, łącznie zmieniany 4 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Czyżby rowerowe "złocone HDMI" co to lepiej przenosi "cyferki" niż zwykła miedź.
Jaka to będzie "poprawa" wystarczy zapewne zmierzyć dokładnym omomierzem oporność uzwojeń przed i po przewinięciu.
Jaka to będzie "poprawa" wystarczy zapewne zmierzyć dokładnym omomierzem oporność uzwojeń przed i po przewinięciu.
- barmal
- Forumowicz
- Posty: 367
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Co do samej miedzi to chyba najlepszym sposobem byłoby przetestować. Inaczej to jedynie gdybanie. Samo przewinięcie to sporo roboty, jeśli chce się to zrobić dobrze, a za tym idą koszta.
Oprócz miedzi jeszcze dochodzi jaki lakier izolacyjny jest/zostanie użyty => czyli odporność na temperaturę i mikrowibracje.
Test obu silników przed i po i będzie nieco jaśniej.
Oprócz miedzi jeszcze dochodzi jaki lakier izolacyjny jest/zostanie użyty => czyli odporność na temperaturę i mikrowibracje.
Test obu silników przed i po i będzie nieco jaśniej.
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Widziałem te chińskie nawoje, co jakby miedziowane aluminium. Często stosowane w dławikach i małych silnikach BLDC. Osobiście omijam tą "miedź". A może powinienem napisać "mieć".
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Jak silnik jest z kiepskiej miedzi, to się szybciej "zjara" i wtedy trzeba go przewinąć, można użyć "lepszej" miedzi, tylko skąd wiadomo że to nie taka sama jak była wcześniej . Niestety jak na złom trafiają przewody nawojowe, to najczęściej są rozwinięte z bębna, albo przecięte kątówką . Ja chłopaków trochę nauczyłem, że jak są szpulki, to kupię ze szpulką. Taka ciekawostka, że miedź srebrzona jest tańsza od zwykłej, a druty oporowe kupuję jako nierdzewka.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lut 2018, 6:15
- Lokalizacja: Białystok
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Ja mam jakieś porównanie. Co prawda nie jest miarodajne bo są to różne rowery ale zawsze coś
Więc mam 2 rowery swój i żony zwykłe rowery hardtail konwertowane. Każdy z nich ma silnik 3k turbo z tym, że mój jest przewinięty na 5T przez Sietas-a. Było to jeszcze przed tym jak tas oferował różne nawoje, a ja potrzebowałem silnika który się nie zagrzeje przy ciągnięciu przyczepki. Żona ma zwykły 16x4.
Mój rower:
Pakiet 18p13s na SonyGA + Barmal XA3 (max prąd z baterii ustawiony na 30A)
silnik wspomniany 3k turbo 5T po przewinięciu
Waga roweru ok 50kg + na wycieczkach ciągnięta przyczepka min 50kg
Rower żony:
Pakiet 13s8p na SanyoGA + Barmal XA3 (max prąd z baterii ustawiony na 20A)
silnik zwykłe 3k turbo 16x4
Waga roweru ok 34kg + na wycieczkach ciągnięta przyczepka ok 30kg
Pomijając, że silnik jest nie do zagrzania na prądzie 30A z baterii pomimo ciągnięcia bardzo ciężkiej przyczepki (silniki 30H wymiękały przy większym wzniesieniu bez przyczepki) to pomimo, że mam większe zużycie prądu ok 30-40% (mój rower + ja ważymy więcej) to na trasie mój silnik jest zwykle ok 10C chłodniejszy
Więc mam 2 rowery swój i żony zwykłe rowery hardtail konwertowane. Każdy z nich ma silnik 3k turbo z tym, że mój jest przewinięty na 5T przez Sietas-a. Było to jeszcze przed tym jak tas oferował różne nawoje, a ja potrzebowałem silnika który się nie zagrzeje przy ciągnięciu przyczepki. Żona ma zwykły 16x4.
Mój rower:
Pakiet 18p13s na SonyGA + Barmal XA3 (max prąd z baterii ustawiony na 30A)
silnik wspomniany 3k turbo 5T po przewinięciu
Waga roweru ok 50kg + na wycieczkach ciągnięta przyczepka min 50kg
Rower żony:
Pakiet 13s8p na SanyoGA + Barmal XA3 (max prąd z baterii ustawiony na 20A)
silnik zwykłe 3k turbo 16x4
Waga roweru ok 34kg + na wycieczkach ciągnięta przyczepka ok 30kg
Pomijając, że silnik jest nie do zagrzania na prądzie 30A z baterii pomimo ciągnięcia bardzo ciężkiej przyczepki (silniki 30H wymiękały przy większym wzniesieniu bez przyczepki) to pomimo, że mam większe zużycie prądu ok 30-40% (mój rower + ja ważymy więcej) to na trasie mój silnik jest zwykle ok 10C chłodniejszy
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
A to ciekawy temat.
Mam oryginalną chińską miedź z silnika QS273 bo zmieniam na inny nawój i kupiłem polską miedź i ciekawe jaka ruznica.
Chętnie zrobię test pojedynczego przewodu Chińskiej i Polskiej miedźi na:
-Prądu i uzyskane temperatury
-Rezystacji
-Odporność na temperatury izolacji
Mam odpowiednie mierniki to mogę zrobić test, za parę dni odpisze jak wyniki.
Zmieniam u siebie na drut nawojowy: DN2E 200 0,50 mm Polski
Parametry drutu:
Max średnica zewnętrzna: 0,566 mm
Przekrój mm²: 0,19625
Waga 1mb [g] = 1,7466
Rezystancja [Ω/m]: 0,0871
Tolerancja: 0,005 mm
Przyrost: 0,045 mm
Indeks temperaturowy: C (200°C)
Udar cieplny: 220°C
Termoplastyczność: 380°C
Napięcie przebicia [kV]: >5
Norma: IEC 317-13, PN EN 60317-13, NEMA MW35, MW73
Izolacja podstawowa: THEIC-Polyester, Polyesterimid
Izolacja wierzchnia: Polyamide-imide
Do izolacji i sklejania uzwojenia kupiłem lakier EKOIMID
Lakier posiada certyfikat UL nr 20110516-E229510 potwierdzający klasę
temperaturową min.200 °C.
Czas suszenia:
3-5 godz. w temp. 150 °C
4-6 godz. w temp. 135 °C
8-16 godz. w temp. 120 °C
Należy uważać bo popularne lakiery klasa odporności mają koło zaledwie 130-155 °C a nie 200 °C
Mam oryginalną chińską miedź z silnika QS273 bo zmieniam na inny nawój i kupiłem polską miedź i ciekawe jaka ruznica.
Chętnie zrobię test pojedynczego przewodu Chińskiej i Polskiej miedźi na:
-Prądu i uzyskane temperatury
-Rezystacji
-Odporność na temperatury izolacji
Mam odpowiednie mierniki to mogę zrobić test, za parę dni odpisze jak wyniki.
Zmieniam u siebie na drut nawojowy: DN2E 200 0,50 mm Polski
Parametry drutu:
Max średnica zewnętrzna: 0,566 mm
Przekrój mm²: 0,19625
Waga 1mb [g] = 1,7466
Rezystancja [Ω/m]: 0,0871
Tolerancja: 0,005 mm
Przyrost: 0,045 mm
Indeks temperaturowy: C (200°C)
Udar cieplny: 220°C
Termoplastyczność: 380°C
Napięcie przebicia [kV]: >5
Norma: IEC 317-13, PN EN 60317-13, NEMA MW35, MW73
Izolacja podstawowa: THEIC-Polyester, Polyesterimid
Izolacja wierzchnia: Polyamide-imide
Do izolacji i sklejania uzwojenia kupiłem lakier EKOIMID
Lakier posiada certyfikat UL nr 20110516-E229510 potwierdzający klasę
temperaturową min.200 °C.
Czas suszenia:
3-5 godz. w temp. 150 °C
4-6 godz. w temp. 135 °C
8-16 godz. w temp. 120 °C
Należy uważać bo popularne lakiery klasa odporności mają koło zaledwie 130-155 °C a nie 200 °C
Ostatnio zmieniony 10 lip 2021, 23:44 przez Dede, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Chiński przewód 0,5mm 87,05mΩ 100cm
Polski przewód 0,5mm 92,22mΩ 100cm
Polski przewód 0,5mm 87,08mΩ 94cm
Rezystacja przewodu 0,5mm powinna byc 87,1mΩ na długości 100cm, najlepszą rezystację ma chiński przewód 87,05mΩ, Polski przewód ma 92,22mΩ wiec rezystacja jest zbyt duża i po za normą który opisuje producent żeby uzyskać parametrów według normy to na długości 94cm ma dobiero rezystację 87,08mΩ
Na to wygloda ze chiński przewód jest z czystej miedźi i rezystacja jest normie.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Chiński przewód od 200°C juz zmieniał kolor izolacji.
Chiński przewód od 220°C izolacja spalona.
Polski przy 227°C izolacja nie spalona brak nawet zmiany koloru izolacji.
Chiński 224°C vs Polski 227°C
Polski 272°C zmiana koloru izolacji
Polski 287°C izolacja spalona.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Dzięki za super porównanie.
Czy te przewody mogą różnić się klasą wytrzymałości termicznej izolacji, stad ten wynik?
Czy te przewody mogą różnić się klasą wytrzymałości termicznej izolacji, stad ten wynik?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, 0:27 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Należy zwracać uwagę bo są różne klasy odporności temperatury izolacji, ja kupiłem tej najlepszej izolacji i podwójnie emaliowane.
Zakup opłacalny bo odporność na temperatury gwarantowane, jestem zadowolony ze przy 250°C nawet nie zmienił koloru izolacji a według producenta powinien pracować 200°C udar cieplny: 220°C
Polecam przewody izolacji podwójnie emaliowane:
Izolacja podstawowa: THEIC-Polyester, Polyesterimid
Izolacja wierzchnia: Polyamide-imide
Zakup opłacalny bo odporność na temperatury gwarantowane, jestem zadowolony ze przy 250°C nawet nie zmienił koloru izolacji a według producenta powinien pracować 200°C udar cieplny: 220°C
Polecam przewody izolacji podwójnie emaliowane:
Izolacja podstawowa: THEIC-Polyester, Polyesterimid
Izolacja wierzchnia: Polyamide-imide
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Jako, że defacto mam monopol na przezwajanie silników to się wypowiem. Nie ma absolutnie żadnej różnicy w rezystancji miedzi w oryginalnych silnikach vs Polska miedź. To czysty chwyt marketingowy który ludzie łapią bo się wydaje że chińskie to gorsze
Ciekawszy to jest wątek, że wszyscy którzy handlują qsami aktulanie podają nie prawdziwe nawoje bo już nie ma qsów 205 z nawojem 30x4 czy 24x5 - są 30x4- i 24x5- lub 28x4 i 22x5
Z 273 jest ta sama sytuacja
Ciekawszy to jest wątek, że wszyscy którzy handlują qsami aktulanie podają nie prawdziwe nawoje bo już nie ma qsów 205 z nawojem 30x4 czy 24x5 - są 30x4- i 24x5- lub 28x4 i 22x5
Z 273 jest ta sama sytuacja
-
- Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przewijanie silników "Polską miedzią"
Sietas masz jakieś podejrzenie dlaczego podają nie prawdziwe informacje o nawoju?
Wcześniej : Pomógł 48 razy, postów 1897. - wiadomo gdzie ...:-)