Elektryfikacja tandemu
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Elektryfikacja tandemu
Witajcie, założyłem nowy temat dotyczący elektryfikacji tandemu, umieściłem go w "naprawy i przeróbki " bo nie jest to mój projekt tylko chcę pomóc w wykonaniu go.
Do rzeczy.
Rower znajomego już nie najmłodszego ale ciągle w sile wieku, znajomy korzysta z tego tandemu z synem który wymaga opieki, tandemu używają na sporadycznych wycieczkach. Znajomy poprosił mnie bym pomógł mu w przeróbce tego tandemu, lata lecą siły już nie przybywa a wspólne wycieczki z synem jak nadmieniałem wymagającym opieki sa dla nich wielką przyjemnością.
Obecny set staje się za slaby, zestaw który jest obecnie zamontowany obsługuje sterownik 36V o mocy nominalnej 7A w piku 14A tak ze szalu niema , mimo to są w stanie mocno wspomagając przejechać na tej bateryjce około 30km.
Celem tego wątku jest dobranie nowego silnika około 1kw i wydajnej baterii najlepiej w jakiś sharku umożliwiającej przejazd powiedzmy około 50km bez potrzeby mocnego wspomagania z prędkościami max 30kmh.
Celuję w silnik tylny 26" tak jak pisałem 1kw bez przerzutek tylko wolnobieg, sterownik o mocy -+1,5kw najlepiej coś cichego czyli sinus ale bez wodotrysków z wyświetlaczami itd ewentualnie blok ale nie wiem jak dźwięki " tramwaju" będą wpływać na syna.
Panowie a pytam o to Was bo ja dawno nie montowałem niczego poniżej 5KW na sterownikach wektorowych itd i można powiedzieć że wypadłem trochę z takich mocy jakie potrzebne są tu.
Doradźcie jaką droga iść by zestaw był udany i składny.
Jeśli posiadacie na sprzedaż części do takiego setu to także czekam na propozycje .
Podsumowując szukam czegoś prostego wydajnego bez wodotrysków...
Pozdrawiam Przemek
Do rzeczy.
Rower znajomego już nie najmłodszego ale ciągle w sile wieku, znajomy korzysta z tego tandemu z synem który wymaga opieki, tandemu używają na sporadycznych wycieczkach. Znajomy poprosił mnie bym pomógł mu w przeróbce tego tandemu, lata lecą siły już nie przybywa a wspólne wycieczki z synem jak nadmieniałem wymagającym opieki sa dla nich wielką przyjemnością.
Obecny set staje się za slaby, zestaw który jest obecnie zamontowany obsługuje sterownik 36V o mocy nominalnej 7A w piku 14A tak ze szalu niema , mimo to są w stanie mocno wspomagając przejechać na tej bateryjce około 30km.
Celem tego wątku jest dobranie nowego silnika około 1kw i wydajnej baterii najlepiej w jakiś sharku umożliwiającej przejazd powiedzmy około 50km bez potrzeby mocnego wspomagania z prędkościami max 30kmh.
Celuję w silnik tylny 26" tak jak pisałem 1kw bez przerzutek tylko wolnobieg, sterownik o mocy -+1,5kw najlepiej coś cichego czyli sinus ale bez wodotrysków z wyświetlaczami itd ewentualnie blok ale nie wiem jak dźwięki " tramwaju" będą wpływać na syna.
Panowie a pytam o to Was bo ja dawno nie montowałem niczego poniżej 5KW na sterownikach wektorowych itd i można powiedzieć że wypadłem trochę z takich mocy jakie potrzebne są tu.
Doradźcie jaką droga iść by zestaw był udany i składny.
Jeśli posiadacie na sprzedaż części do takiego setu to także czekam na propozycje .
Podsumowując szukam czegoś prostego wydajnego bez wodotrysków...
Pozdrawiam Przemek
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Elektryfikacja tandemu
https://nexun.pl/mxus-30h-1500w-7x9-tyl ... olnobiezny
+ Termik + sterownik 30A + przełącznik 3 speed i będziesz pan zadowolony
Ten zestaw co jest na przód bym zostawił, masa dwóch osób będzie łatwiejszą do uciągnięcia na dwa silniki.
Na tylna rurę, nad pompką shark na 91 ogniw.
No i jakieś blokady osi trzeba by zrobić bo te haki z tyłu osi nie utrzymają.
+ Termik + sterownik 30A + przełącznik 3 speed i będziesz pan zadowolony
Ten zestaw co jest na przód bym zostawił, masa dwóch osób będzie łatwiejszą do uciągnięcia na dwa silniki.
Na tylna rurę, nad pompką shark na 91 ogniw.
No i jakieś blokady osi trzeba by zrobić bo te haki z tyłu osi nie utrzymają.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2021, 10:59 przez Yin, łącznie zmieniany 1 raz.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryfikacja tandemu
A ja bym dorzucił tylko jeszcze jeden silnik 250 wat na tył, do tego zabudował baterię i sterowniki w trójkąt pod pompką. Taki zestaw przy wadze 150kg, i napięciu 36V, potrzebuje 400 wat mocy dla prędkości 30 km/godz.
https://www.electricbikesimulator.com/c ... anguage=pl
https://www.electricbikesimulator.com/c ... anguage=pl
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Elektryfikacja tandemu
Dzięki za odzew, co do istniejącego zestawu to on będzie przełożony do innego roweru (damka dla Pani domu, tak ze w tandemie ma być nowy mocniejszy zestaw, widziałem zestaw z nexuna wszystko spoko jak dla mnie i shark jest dostępny,,,, ale jest potrzeba ciecia kosztów, niestety na ten moment szukam czegoś po kosztach, budżet jest dosyć ograniczony ,,,
Dzięki Tkoko za kalkulator, tutaj muszą jeszcze dodać że waga zestawu i kierowników to trochę ponad 200kg i może niestety rosnąć .
Dzięki Tkoko za kalkulator, tutaj muszą jeszcze dodać że waga zestawu i kierowników to trochę ponad 200kg i może niestety rosnąć .
Ostatnio zmieniony 25 lip 2021, 15:33 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Elektryfikacja tandemu
Temat wałkowany 1000x. Można dawać różne silniki, nawet diesla i elektryczny. Silniki się "synchronizują" ze sterownikiem, czyli nie można zasilić 2 silników jednym sterownikiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryfikacja tandemu
Jak masz "równolegle" silniki (lewy, prawy) to będzie problem z trakcją, ale jak masz "szeregowo" silniki (przód, tył) to co najwyżej jeden silnik będzie słabiej wspomagał, lub w skrajnym przypadku przy dużej prędkości będzie jechał "na luzie" (mało prawdopodobne).
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Elektryfikacja tandemu
Nie znasz się, zarobiony jesteś to po uj bazgrolisz głupoty. Czasem trzeba dać sobie szansę i NIE PISAĆ.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: Elektryfikacja tandemu
Ja nie rozumiem jakie fizyczne zjawisko miałoby być tu problemem. Przecież nierówny napęd przodu i tyłu to w rowerze naturalny stan i występuje w każdym gdzie jest silnik z przodu a tył napędzany jest bardzo nierównomiernie człowiekiem i co ma tu zmienić jak będzie napędzany silnikiem?
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55
Re: Elektryfikacja tandemu
Samochody z napędem 4x4 też rozkładają moment niesymetrycznie względem przedniej i tylnej osi. Mój rower ma z tyłu napęd nożny a z przodu silnik - też niesymetrycznie a działa bardzo dobrze. Dwa silniki mogłyby teoretycznie powodować problemy przy próbie stabilizacji prędkości w obu np. tempomat. Chociaż myślę że ta regulacją nie jest tak sztywna i precyzyjna żeby silniki mogłyby się siłować z sobą.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryfikacja tandemu
Tłumacząc to z polskiego na polskie, jeden silnik podaje większą moc drugi mniejszą moc, a mimo to nie ma problemów z jazdą. Dlaczego niby przy szeregowo ustawionych silnikach miałoby to inaczej działać.zeeltom pisze: ↑27 lip 2021, 8:40Róbta, jak chceta. Ja tak bym na pewno nie zrobił. Może jakiś czterokołowiec zbudować i napędzać każde koło innym silnikiem? Jaki problem?
......
na zakrętach jest tak, że jedno koło ma lżej, a drugie ciężej. Ale żadnego problemu z trakcją nie ma. I piszę to z własnego doświadczenia, a nie z teorii
.....
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55
Re: Elektryfikacja tandemu
Sterownik KT przy parametrze P3=1 na poszczególnych stopniach wspomagania utrzymuje stałą moc. Nawet przy różnych silnikach moment na obu kołach będzie zbliżony.
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
Re: Elektryfikacja tandemu
To nie ma przecież żadnego znaczenia, moce mogą być nierównomiernie i przy napędzie w rowerze niczemu to nie przeszkadza.
Bez sensu jest porównywanie tego nagle do 4 kołowca, czy przechodzenie do skrajności że działa tylko jeden.
Nawet jak jeden by nie miał wolnobiegu to tez nic by się nie działo bo by po prostu trochę hamował, dokładnie tak samo jak hamuje podjazd pod górkę.
To że jeden robi na identycznych to nie znaczy że cała reszta która na co dzień działa właśnie nieidentycznie (bo taka jest natura działania przy silniku z przodu i pedałowaniu z tyłu) nagle przestaje mieć racje.
Bez sensu jest porównywanie tego nagle do 4 kołowca, czy przechodzenie do skrajności że działa tylko jeden.
Nawet jak jeden by nie miał wolnobiegu to tez nic by się nie działo bo by po prostu trochę hamował, dokładnie tak samo jak hamuje podjazd pod górkę.
To że jeden robi na identycznych to nie znaczy że cała reszta która na co dzień działa właśnie nieidentycznie (bo taka jest natura działania przy silniku z przodu i pedałowaniu z tyłu) nagle przestaje mieć racje.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
- Lokalizacja: Zamość
Re: Elektryfikacja tandemu
Dla mnie, dotąd dopóki nie ma fizycznego, mechanicznego sprzężenia tych dwóch silników, nie ma problemów. Silniki mają działać na tym samym napięciu, z tego samego akumulatora i tego samego typu sterownikach, siłą rzeczy dojdzie do ich synchronizacji a jej ubytki pokryją uślizgi, nie równomierne obciążenia kół i sto innych składowych występujących na drodze, w rowerze, w silnikach i sterownikach, ot co.
Leopold
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
- Lokalizacja: Zamość
- cyklista
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
- Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Elektryfikacja tandemu
Dawno się tak nie uśmiałem. Ten rower to dowód na to, że każdy napęd można dowolnie skomplikować, a efekty są mizerne.
Przemek chce wywalić silnik z przodu i dać mocniejszy z tyłu i uważam to za dobry pomysł. Jeżeli coś zostawić to ew. baterię i dołożyć drugą przełączaną.
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1010
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Elektryfikacja tandemu
Borsuk dzięki za pamięć o treści / sensie wątku, bo tak czytam i czytam ale nie chcę kolegom przeszkadzać w dyskusjach
Jest dokładnie jak piszesz, stary silnik i bateria wylatują do innej ramy, a na ich miejsce mowy silnik (sztuk 1) tylny kontroler i bateria. Ustaliliśmy że w Nexunie jest wszystko na piko i dla mnie to fajna opcja ale dla zainteresowanego przeróbką liczy sie każda złotówka tak ze,,, gdyby ktoś miał tańsza alternatywę to prosił bym o propozycję albo link do zestawu. Pozdrawiam i zachęcam do dalszej dyskusji może być o meritum sprawy ale może być tez o 2wd i innych peryferiach
- BeneQ
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
- Lokalizacja: Milówka
Re: Elektryfikacja tandemu
rama eleek taka sama jak moja
Takie konstrukcje istnieją ,sprawdzają się wyśmienicie ino betonu nie przekonasz bo beton to beton.
Mamy w rodzinie dwie e-hulajki obie z napędem dwu silnikowym jak tylko wjeżdżamy w lekki teren to przedni silnik pomaga prze okrutnie , bez niego zaraz zakopany w piachu błocie albo poślizg na trawie.
Ogólnie konstrukcja na dwóch silnikach w ebiku na ramie Falcon,Kariwa czy Espark chodzi mnie po głowie od jakiegoś czasu , ino waga całości powyżej 80kg mnie odstrasza .
Ostatnio zmieniony 05 sie 2021, 14:22 przez BeneQ, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryfikacja tandemu
Bo zapewne takie silniki miał/kupił Nie sądzę żeby specjalnie "badał" jaki rozkład mocy na obu kołach będzie optymalny. Zresztą będzie to zależeć i tak od ilości osób, ich wagi, rozmieszczenia na rowerze. Testując swoją przyczepkę pchającą masz przykład że silnik z tyłu (pchający) potrafi również sprawiać problemy. Przy tak długim rowerze byłby podobny problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Elektryfikacja tandemu
Miałbyś dowolny silnik z przodu (najlepiej o większej mocy niż z tyłu) i byłoby po problemie