Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Na w pełni naładowanej baterii 14s przy 3 stopniu wspomagania i na najmniejszym trybie przerzutki pod lekką górkę Vmaks 50 km/h i 1400W.
Po kolejnym wypadzie uważam, że gdybym wcześniej złożył ten rower z CYC to nie brałbym się za Falcona. W sumie teraz nie mam co z Falconem zrobić. Mam takie same wrażenia z jazdy, a mid jest znacznie lżejszy i bardziej poręczny w kierowaniu. Jasne, że to są zupełnie dwa różne typy rowerów, takie są po prostu moje odczucia. Ten dźwięk silnika przestał mi przeszkadzać, i tak kask tak szumi że zagłusza wszystko a przynajmniej ludzie mnie słyszą.
bazylee
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: bazylee »

Nie czekałem na Ciebie Kiwago tylko zamówiłem sam :D właśnie dostałem update od UPSa że w piątek będzie u mnie. Zamawiałem bezpośrednio ze strony CYCa bo pomyślałem żę będzie taniej (ale chyba ostatecznie po opłaceniu cła wyjdzie niecałe 6k czyli podobnie jak w powerower) ale mi zależało przede wszystkim na tych mosiężnych zębatkach bo ponoć cichsze i właśnie z takowymi leci do mnie (w powerower mieli co prawda gen2, ale z normalnymi stalowymi zebatkami).
Jaka masz dokladnie baterie? 14s 7p, ale na jakich ogniwach? Ja robie 20x7 na ogniwach lg hg2. Może nie są tak wydajne prądowo jak vtc5, ale chyba powinny wystarczyć...
Tak samo liczę jak Ty że będzie lżejszy. Mój poprzednik Kona Stinky + Mxus 3k-turbo + bateria 16x12 razem ok 40kg było i to się czuło - wpakowałem się kilka razy w takie miejsca w lesie, że ta masa już przeszkadzała. A tutaj myślę że się w ok 25kg zmieszczę (oczywiście z baterią w ramie).
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2021, 15:19 przez bazylee, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Niestety nie pamiętam jakie to były ogniwa. Zleciłem budowę baterii MgVolt ustaliliśmy szczegóły ale już nie pamiętam detali.
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Witam, planuję zakup ww. silnika. Ewentualnie wersji Stealth jak już pojawią się jego testy (jestem ciekaw różnicy w wytwarzanym hałasie). Mam natomiast pytanie odnośnie łańcucha. Kupiłem nowy rower na ten projekt, niestety muszę poczekać do końca czerwca na dostawę, i będę musiał wymienić w nim łańcuch na jakiś mocniejszy. Macie jakieś pomysły jaki łańcuch zamówić? Kaseta będzie 12-ka, myślałem o jakiś łańcuchach używanych w szybkich fabrycznych e-bike'ach do 45 km/h ale może macie lepsze rozwiązanie? Będzie to mój pierwszy rower tego typu więc szukam pomocy bardziej doświadczonych ludzi.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Kmc seria e albo shimano / sram do ebike...nic innego . Zasadniczo powinien być łańcuch zgodny z grupą którą masz . Ja bym po prostu zajeździł ten fabryczny
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

pxl666 pisze:
29 kwie 2021, 9:12
Kmc seria e albo shimano / sram do ebike...nic innego . Zasadniczo powinien być łańcuch zgodny z grupą którą masz . Ja bym po prostu zajeździł ten fabryczny
W sumie mogę spróbować z fabrycznym, najwyżej się zerwie ;) Fabrycznie na rowerze będę mieć kasetę SRAM PG-1230 Eagle oraz łańcuch SRAM NX Eagle. Z czasem planowałem przesiadkę na łańcuch XX1 EAGLE i kasetę XG-1299 EAGLE, ewentualnie zamiennik u konkurencji.

Myślę jednak że Twój pomysł jest bardziej przyjazny portfelowi i najpierw "dobiję" fabryczny system a z czasem się na coś mocniejszego przesiądę. Dzięki za sugestie :!:
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Jaki blat będzie z przodu I jaka będzie największa koronka w tej kasecie ?
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Z przodu będę mieć 32T, fabrycznie jest 30T, większa mi nie wejdzie na ramę. Z tyłu kaseta 11-50T.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

32 x 50 jak będziesz zmieniał jak chłop a nie hmm to powinieneś z 3kkm zrobić po górach. Chyba że na podjazdach będziesz pakować 11 albo 13 koronkę zamiast 40 46 i w górę
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Raczej nie będę aż tak obciążać napędu żeby na najmniejszej zasuwać pod górkę hehehe. Poza tym na szaleństwa zostają mi trasy leśne, głównie w tygodniu będę z punku A do B kursować, praca - dom. Górek i podjazdów w mojej okolicy raczej się nie uświadczy ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Wrzuć foty i opinię jak zbudujesz
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Spoko, może to tylko potrwać. Mam nadzieję że do końca lipca już wszystko będzie gotowe. Na sam rower muszę czekać do końca czerwca zanim mi go dostarczą :P Jak zacznę go robić to wszystko udokumentuje, mam tylko nadzieję że wszystko pójdzie relatywnie gładko hehe.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

jak to firmowy napęd i będziesz go oszczędzać to myślę ze nie masz się co obawiać , jaka baza ?
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Zdecydowałem się na Trek'a Roscoe 8, ma wszystko to czego osobiście potrzebuje jako baza. Jedyny mały minusik dla mnie są tarcze hamulcowe. Obie są 180mm co jest plusem lecz fabryczne są tylko na żywiczne klocki. Czuje że może będę musiał je wymienić na lepszej klasy tarcze, ale to się okaże po pierwszych 500km.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Kolega ma nduro haja i okazało się że z przodu blat 38 a kaseta Max 42 i jeździ to
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Ładna maszyna ale poza moim budżetem, no i ma ograniczenie w prędkości. Dlatego postawiłem na konwersję w moim przypadku, na razie nie mam dużych dystansów do roboty ale planuję przeprowadzkę i mogę mieć około 25km w jedną stronę. Im szybciej (w granicach rozsądku) i im lżej dojadę do roboty, tym lepiej dla mnie. Moim zwykłym trekkingiem jeżdżę ze średnią prędkością 30km/h. Tyle tylko że dojeżdżam do pracy cały zasapany, spocony i czerwony hehehe.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Czy ty chcesz wsadzić cyc5kw w hardtaila na dojazdy do pracy?
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Zgadza się, natomiast drugi zestaw opon będzie czekać na weekendowe rozrywki. Mam innego typu rowery i wiem, że dla mnie osobiście nie nadają się na taką konwersję. Poza tym nawet jak silnik X1 Pro G2 tam wstawię to nie będę go żyłować aż do 5kw (przynajmniej na początku nie zamierzam). Będzie na słabszym sterowniku BAC 855 i wstawię mu bidonówkę 52V. Według producenta na takim zestawieniu będzie mieć maksymalnie 2,8kw. To wciąż dużo, dlatego czekam na testy nowego modelu 1,5kw żeby się przekonać czy też będzie dobrym rozwiązaniem ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Wszystko jest kwestią ile a chcesz ssać z jakiego bidonu...
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Kupuję bidon 14S6P około 21Ah. Niestety w tej kwestii jestem ograniczony warunkami mieszkaniowymi. Nie mam zasilania w komórce lokatorskiej gdzie będzie rower, więc ładowanie zabudowy by było dość problematyczne. Poza tym nie wiem jakby bateria w zabudowie się sprawdzała w zimie, po ośmiogodzinnym czekaniu na dworze aż skończę zmianę. A tak będę mógł bidon zabrać do ładowania w domu, czy schować w szafce w pracy żeby zimno mu nie doskwierało.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

ale ogniwa mogą być 10, 8, 20 A ... albo duży prąd albo duża pojemność . imho ten silnik na dojazdy do pracy to przerost formy , to raczej do ciężkiego orania . zwłaszcza w ht mogłeś wrzucić o wiele tańszy silnik w tylne koło z mniejszym poborem prądu . no ale to ja tak myślę ...
Fasol
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 kwie 2021, 8:49

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Fasol »

Ogniwa wydaje mi się że będą 8A ale jeszcze na 100% nie powiem, bateria na dzień dzisiejszy jest niezamówiona. A to że silnik jest za mocny na moje zastosowanie to wiem ;) Hub'a nie chce, jednak lubię "pedałować" więc zależy mi bardziej na wspomaganiu niż śmiganiu na manetce. A Hub jednak swoje potrafi ważyć i nie za bardzo się nadają do zabawy w terenie czy torach MTB. Jednak też chce się na weekend wyszaleć a dwóch różnych elektryków na razie nie planuję budować, Żona by mi jajca urwała hehehe. Przy wybieraniu Mid'a zastanawiałem się jeszcze nad Bafang'iem ale jak porównywałem jakość wykonania CYC i Bafang to jednak wolę sobie dopłacić i kupić coś lepszej jakości. A przynajmniej mi się wydaje że jest lepszej jakości, mogę się mylić.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Bafang nie ma czujnika nacisku. Aku zleć taki by miał zapas prądu . Ja optuje za tongshengiem z wielu względów. Tani lekki mało żre i jest na tyle słaby że trzeba z siebie dawać sporo na ciężkich podjazdach . Ale jego kultura pracy mi odpowiada a jeździłem na fabrykach .
Dajmumiodu
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2020, 19:39

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Dajmumiodu »

Mógłby się wypowiedzieć posiadacz takiego silnika na ile stara mu łańcuch rowerowy dajmy na to KMC 8 biegowy ? Czy łańcuch się zrywa czy po prostu dramatycznie szybko wyciąga? Zębatki na ile starczają? Chodź stan zębatek raczej zależy od wyciągnięcia łańcucha niż od mocy.
Evo
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 05 maja 2021, 17:01

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Evo »

To mój "Cannonball" :D
Wyciąga 70 spokojnie. Po zmianie pedelec power gain z 0.5 na 1.2 wyciągam na pedałach 60 km/h. Polecam cyca niezdecydowanym. Łańcuch do ebike obowiązkowo. Po 500 km łańcuch nie wyciągnięty. Bateria em3ev 14s6p na Samsung 35e, 52v 20.4 ah. Bierze od 0.5% do 2% na km.
Załączniki
IMG_20210505_212655_copy_957x718.jpg
IMG_20210505_212627_copy_985x738.jpg
IMG_20210505_212607_copy_1034x775.jpg
bazylee
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: bazylee »

CYC przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Jaram się jak dziecko, rower skończyłem 3 dni temu a mam już 200 km. Na defaultowych ustawieniach, bez zbędnego grzebania w aplikacji robi wystarczającą robotę, aż strach pomyślec jakby go chciał podkręcić... Fragmenty tras w górach i lasach, w których MXUS 3k-turbo pocił się i grzał, CYC pokonuje bez zająknięcia. A jak już natrafi na przeszkody uniemożliwiające przejechanie, mała masa roweru umożliwia zwyczajne wzięcie pod pachę, przerzucenie nad przeszkodą, etc. przeróbka waży zaledwie 2-3 kilo więcej od speca turbo levo na którym jeżdżę już teraz tylko na spokojne rodzinne wypady z synkiem w foteliku :) Na najmniejszej zębatce z przodu z jaką można go kupić (32T) i kasetą 10-42T, wjeżdża wszędzie, nie straszne mu leśne drogi rozwalone przez harvestery, forwardery, z pniami i korzeniami... na baterii 20s7p przy 1500 Wh po takich 50-60 km ostrej jazdy w terenie, pod domem mam jeszcze jeden pasek rezerwy. Przy mieszanej jeździe 50:50 maneta/pedałowanie, zrobiłem ostatnio 40 km i jeszcze 75V zapasu, więc spokojnie z 80-90km do zrobienia, a gdyby używał manetki sporadycznie w ciężkich technicznych sekcjach albo nie używał wcale, to pewnie 120-150 km nawet można by na takiej baterii jak moja zrobić. Natomiast musiałoby mi się naprawdę nudzić żeby robić takie testy :D
Z łańcuchem kmc 11s, na razie żadnego problemu, ale przezornie poszerzyłem zestaw który wożę ze sobą o zapasowy łańcuch i narzędzia do jego szybkiej wymiany w terenie.
Plusy / rzeczy które zrobiły na mnie wyjątkowe wrażenie:
- ruszanie z miejsca pod górkę, nawet w ciężkim technicznym terenie
- jazda ze wspomaganiem jak w fabrycznym elektryku + super responsywna maneta którą można jeszcze dokonfigurować w aplikacji pod siebie - dają razem dwa w jednym - rower i motor - nie muszę decydować się przed wycieczką gdzie i czym chcę jechać - biorę jednego allrounder'a i w środku trasy decyduję czy mam ochotę machać nogami czy się pobawić
Minusy / na czym się trochę zawiodłem:
- przyznam - mea culpa - nie doczytałem że z tą zmianą profilu w trakcie jazdy nie jest tak łatwo - byłem przekonany że wciskam sobie przycisk i zmienia mi się profil ze street na race, podczas gdy na street konfiguruję sobie żeby manetka była wyłączona, a na race mam dostępną - nie do końca to tak działa. Szybką zmianę można zrobić tylko w aplikacji mobilnej a na wyświetlaczu APT można tylko zmienić domyślny mod / profil z którym defaultowo będzie się uruchamiał sterownik. Czyli jak zrobię zmianę z S na R, to musze jeszcze zrestartować go żeby zmiana weszła. Było to dla mnie o tyle istotne że planowałem manetkę domino (full twist) ale teraz zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej zostać przy standardowej kciukowej dołączonej w zestawie (bezpieczniej).
Moja cycolina:
https://rebel-electric.com/new/?a=pojazd&id=257

P.S. do zestawu z CYCem polecam manetkę zmiany biegów która ma wskaźnik (nawet jeśli nie dokładny) biegu na którym się znajdujemy - czy bliżej dużej czy małej zębatki. Myślę że byłoby to ułatwienie szczególnie przy jeździe na manetce - w hubie się człowiek nie zastanawiał jaką ma wrzuconą zębatkę bo nie miało to wpływu. Tutaj to robi diametralną różnicę i jeśli nie chce się kombinować i patrzeć co chwila na której zębatce na kasecie jest łańcuch to warto by było rozważyć taką manetkę.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Od tygodnia jeżdżę swoim Stockli racing z CYC x1 pro GEN 2 (Bateria 48V - 13S) po Kaszubach. Jest fantastyczny, ale trochę głośny. Podjeżdża pod każdą górkę nawet w kopnym piachu, trzeba tylko uważać, żeby przedniego koła nie wyrwało do góry. Do drugiego roweru użytkowanego przez żonę z przeprogramowanym TSDZ2 zamówiłem już CYC Stealth. Mam nadzieję, ze stealth będzie trochę bardziej cichy.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: dareksad »

Kiwago pisze:
06 sie 2021, 21:46
... zamówiłem już CYC Stealth. Mam nadzieję, ze stealth będzie trochę bardziej cichy.
Jestem bardzo ciekawy różnicy, jak możesz to napisz kilka słów jak z tą głośnością nowego CYC Stealth i ile czasu czekałaś na dostarczenie.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Zestaw jeszcze nie założony do roweru także o głośności nic nie napiszę ale na "sucho" jest trochę ciszej (na stalowych trybach, nie zakładałem mosiężnych). CYC Stealth zastąpi TSDZ2 z OSF w moim rowerku miejsko/leśnym opisanym gdzieś wcześniej na forum, bateria będzie bidonowa 13s 17,5Ah. Jestem ciekaw czy wytrzyma przekładnia wielobiegowa Shimano Nexus8. Może da rade, bo sprzęt idzie do żony a ona jeździ raczej spokojnie, chociaż zerwała łańcuch w TSDZ2.
Co do zamówienia, jak uprzednio zamówiłem wszystko w Powerower a nie bezpośrednio w CYC. Czas realizacji 12 lipiec pierwszy e-mail do firmy a 10 sierpnia informacja że sprzęt już jest w PL i gotowy do wysyłki do mnie. Czyli trzeba zakładać ok 1 miesięczny czas oczekiwania. Pomimo tego że dużo rzeczy zamawiam bezpośrednio, to akurat w tym przypadku uważam, ze nie ma sensu kupować od CYC. Cena jest praktycznie taka sama (po doliczeniu transportu, cła i podatku) a nie musiałem się o nic martwić, ani użerać z cłami itp. Dodatkowo mam gwarancję i wsparcie firmy z PL.
Mogę jeszcze podzielić się wrażeniami z użytkowania CYC x1 pro gen 2 z bidonem 13s7p 21Ah z MgVolt. Po ok 30km jazdy napięcie na baterii jest 52V a wyświetlacz pokazuje naładowanie na full. Tylko ze dwa razy zjadłem jedną kreskę i napięcie spadło poniżej 49V. Osiągnięcie prędkości >40km/h jest proste, tyle że trzeba popedałować. Praktycznie nie używam manetki chyba, że przy ruszaniu, no i jeszcze gdy wprowadzam rower po schodach. Zakresy wspomagania ustawiłem 1 - 9 najczęściej korzystam z 1 lub 2 i to w trybie drogowym. Jedynie w piachu i pod ostrą górkę ustawiałem na 8-9 co przy dużym trybie na przerzutce waliło piachem we wszystkich z tyłu. Hałas silnika w sumie trochę przeszkadza jak nie za szybko jadę w lesie i jest dookoła cicho. W sumie się przyzwyczaiłem. Warto zamówić z silnikiem wiązkę 1-4 żeby mieć możliwość podłączenia hamulców i czujnika zmiany biegów z odcięciem przy zmianie. Dodatkowo przerobiłem wtyczkę od sterownika i w puste miejsca we wtyczce włożyłem piny 23 (6V) i 24 (masa) co daje mi prąd 6V do oświetlenia (lampki jak pod dynamo 6V) załączanego z poziomu wyświetlacza.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2021, 13:46 przez Kiwago, łącznie zmieniany 1 raz.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: dareksad »

Kiwago pisze:
29 sie 2021, 13:28
Dzięki
Panowie, czy może ktoś zmierzyć łączną długość przewodów od sterownika do silnika w X1 Stealth?
Strzelam, że jest to około 18-20cm
pan111
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2021, 22:12

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pan111 »

dareksad pisze:
24 sie 2021, 6:29
Kiwago pisze:
06 sie 2021, 21:46
... zamówiłem już CYC Stealth. Mam nadzieję, ze stealth będzie trochę bardziej cichy.
Jestem bardzo ciekawy różnicy, jak możesz to napisz kilka słów jak z tą głośnością nowego CYC Stealth i ile czasu czekałaś na dostarczenie.

Witaj, ja również dołączam się do pytania czy stealth jest cichszy?.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

pan111 pisze:
22 wrz 2021, 22:39
dareksad pisze:
24 sie 2021, 6:29

Jestem bardzo ciekawy różnicy, jak możesz to napisz kilka słów jak z tą głośnością nowego CYC Stealth i ile czasu czekałaś na dostarczenie.
Witaj, ja również dołączam się do pytania czy stealth jest cichszy?.
CYC Stealth jeszcze w pudle dzisiaj odebrałem baterię i kończę prace nad ramą. Brakuje mi jeszcze sterów do złożenia roweru. Jak tylko skończę to napiszę.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: dareksad »

Dzięki
W końcu zdecydowałem się na zakup (Stealth), niestety będzie dopiero na początku listopada.
Praktycznie wszystkie części już mam a baterię zamówię dopiero jak przyjdzie silnik, dopiero wtedy będę mógł zrobić skrzynkę na aku.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2021, 22:39 przez dareksad, łącznie zmieniany 2 razy.
pan111
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2021, 22:12

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pan111 »

dareksad - gdzie kupowałeś silnik w pl czy za granicą?

Mam nadzieję że jak już wszystko kompletujesz i złożysz to opiszesz swoje co nieco o tym silniku. Pozdrawiam
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Głośność CYC Stealth jest bardzo zbliżona do X1 pro Gen2 - czyli w porównaniu do TSDZ2 jest głośny.
pan111
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2021, 22:12

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pan111 »

Dzięki za informacje. Szkoda że poziom głośności w
cyc stealth jest podobny do tego X1 pro 2 gen.
Szkoda bo już myślałem ze jest o wiele cichszy.
W takim razie zamówię X1 pro 2 gen.

Pozdrawiam
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: dareksad »

pan111 pisze:
27 wrz 2021, 7:31
dareksad - gdzie kupowałeś silnik w pl czy za granicą?

Mam nadzieję że jak już wszystko kompletujesz i złożysz to opiszesz swoje co nieco o tym silniku. Pozdrawiam
Zamówiłem w powerower.pl
W sumie to teraz brakuje mi tylko kierownicy, sztycy i siodełka, po za zamówiony silnikiem oczywiście.
Wątpię żeby udało mu się złożyć całość jeszcze w tym roku, no ale założenie było na wiosnę 2022r.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: dareksad »

Kiwago pisze:
29 sie 2021, 13:28
Warto zamówić z silnikiem wiązkę 1-4 żeby mieć możliwość podłączenia...
...czujnika zmiany biegów z odcięciem przy zmianie.
Możesz napisać jaki czujnik montowałeś i w którym miejscu?
Może masz jakieś zdjęcie?
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

dareksad pisze:
30 wrz 2021, 22:02
Kiwago pisze:
29 sie 2021, 13:28
Warto zamówić z silnikiem wiązkę 1-4 żeby mieć możliwość podłączenia...
...czujnika zmiany biegów z odcięciem przy zmianie.
Możesz napisać jaki czujnik montowałeś i w którym miejscu?
Może masz jakieś zdjęcie?
Czujnik odcięcia jest od Bafanga muszę zrobić zdjęcie bo nie mam ale montaż jest banalny. Linkę od przerzutki wkłada się do środka, jeden koniec czujnika wkładasz do manetki w otwór na pancerz linki. Z drugiej strony w czujnik wchodzi oryginalny pancerz od linki. Podłączenie elektryczne jest na wtyczce HiGo 3 pin (żółta). Do wiązki 1-4 pasuje bezpośrednio we wtyczkę od hamulca. Jak dokończę składanie roweru to wrzucę fotkę z czujnikiem.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Przy składaniu CYC Stealth natknąłem się na problem (już rozwiązany). Łańcuch (złoty z zestawu) nie wchodził równo na zębatkę (11t) i ocierał się o osłonę. Widać było że zęby nie wchodzą w szczeliny ogniwa i zawsze było to to samo ogniwo. Wydawałoby się, że to wina łańcucha ale nie, problemem była zębatka 11t (ta od silnika). Na szczęście mogłem sprawdzić zębatkę z innym łańcuchem (od CYC x1pro - i znowu był problem) a łańcuch ze stealtha na zębatce z X1pro - działał ok. No i okazało się że coś było nie tak z zębatką - już czekam na nową.
Załączniki
11t.jpg
pan111
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2021, 22:12

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pan111 »

Kiwago pisze:
29 sie 2021, 13:28

ze nie ma sensu kupować od CYC. Cena jest praktycznie taka sama (po doliczeniu transportu, cła i podatku)

Mam prośbę ile wyniosły razem wszystkie opłaty czyli wysyłka, cło, podatek.

Pozdrawiam
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

pan111 pisze:
08 paź 2021, 18:30
Mam prośbę ile wyniosły razem wszystkie opłaty czyli wysyłka, cło, podatek.
Pozdrawiam
Można sobie policzyć: np CYC x1 Stealth kosztuje 1024 USD (wersja z APT750C). Przy zapłaceniu przez PayPal kurs $ wychodził w sierpniu coś koło 4,18zł zł = 4280zł. Mój silnik CYC kosztował zakupiony w PL dokładnie 5050zł czyli o 17% drożej. Za to nie musiałem walczyć z cłem. Aktualnie na inną przesyłkę z Hong Kongu czekam od 25.08.2021 z czego od 10.09.2021 leży na cle w Warszawie pomimo wysłania wszystkich dokumentów (zwykły zegarek mechaniczny o prostej do ustalenia stawce cła). Poza tym jak w tym Stealth miałem problem z zębatką to drugą dostałem paczkomatem w 2 dni. Sam sobie dopowiedz na pytanie czy teraz po zmianie przepisów i wrzuceniu procedury celnej w Pocztę Polską warto sprowadzać bezpośrednio od producenta nawet jak zaoszczędzisz kilka zł.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Wracając do rowerów to już CYC Stealth został objeżdżony. No może jest troszkę bardziej cichy od CYC x1 pro gen2 - porównanie z jazdy w trybie "Street" na mocach: CYC x1pro 750W a X1 Stealth 250W . Natomiast gdy w apce zmniejszyłem moc w CYC X1 pro na taką samą jak w Stealthu w trybie Race i Street to już jest podobnie. Jak na razie jesteśmy zadowoleni. Na fotce są oba rowerki na jeździe testowej .
Załączniki
CYCe.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

Napisz jaki stan łańcucha i reszty napędu po 1kkm
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

W moim po 300km jest ok, minimalna ślady na blacie i kasecie. Natomiast w innym rowerze z TSDZ2 z OSF łańcuch pękł po 200 km (z tym że w miejscu zakucia) a przedni blat 42t ładnie się zeszlifował, tylna zębatka w pieście Nexus 8 bez większego zużycia. Po założeniu 36t po kolejnych 100 jest ok.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: pxl666 »

100km to nic . jak pisałem - 1kkm , 2kkm i to zależy w jakich okolicznościach . ja jeżdżę po beskidach i wiem jak daje w pi#@^de napędowi
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

pxl666 pisze:
23 paź 2021, 11:12
100km to nic . jak pisałem - 1kkm , 2kkm i to zależy w jakich okolicznościach . ja jeżdżę po beskidach i wiem jak daje w pi#@^de napędowi
Masz rację. Ja swojego nie katuję to i zużycie mniejsze. Ale wiadomo duża moc w midzie to udręka dla łańcucha, blatu i kasety.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Kiwago »

Dziś polatane na dwóch rowerkach z CYC x1pro Gen2 i CYC x1 Stealth. Na tych samych ustawieniach mocy w trybie Race (2kW) i Street (250W), nie ma różnicy w głośności pomiędzy silnikami. Ustawiłem w aplikacji w CYC x1 Pro te same nastawy wspomagania i mocy co ma CYC X1 Stealth i nie ma różnicy pomiędzy tymi silnikami, poza wielkością i możliwością ustawienia większej mocy w X1pro.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: dareksad »

Kiwago pisze:
31 paź 2021, 18:37
Ustawiłem w aplikacji w CYC x1 Pro te same nastawy wspomagania i mocy co ma CYC X1 Stealth i nie ma różnicy pomiędzy tymi silnikami, poza wielkością i możliwością ustawienia większej mocy w X1pro.
No to lipa, a producent chwali się że jest ciszej😔
Ja nadal czekam na swój, ponoć ma być w połowie listopada.
Dancos
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01

Re: Nowy CYC X1 Pro V2 - 5kw

Post autor: Dancos »

Kupiłem również ten silniki tylko z lepszym sterownikiem Asi 2000
Miałem okazję przejechać się lekkim fullem 9kg z tym silnikem, baterią w plecaku 72v
Ponad 100 amper ładował Asi 2000

No powiem wam, szatan.
Miałem okazję pojeździć falkonem 12kw
Fullem z 3k turbo
Mxusami
Bbshd

Odkręcasz manetkę - ogarnia cię strach
Odpuszczasz - pojawia się uśmiech :))))

Co ten silnik robi z lekkim rowerem, przeraża.
Na tą chwilę, to najlepsze co można wsadzić w rower i nadal mieć ten prawdziwy rower.
Czujnik nacisku działa świetne, tak samo jak schimano steps 8000
Silnik na codzień ograniczamy do 20 A i śmigamy na leciutkim wspomaganiu ciesząc się tensometrem.
A co jak dopadnie watownica?
Robimy klik i mamy lekkiego falkona który do 80 km/h przyspisza okrutnie :)

Czy jest głośny, tak.
Przeszkadza? Po kilku kilometrach przestałem na to zwracać uwagę.
To jeszcze nic - ten dźwięk to nawet dodaje pazura jak wkręcamy na bardzo duże obroty :)
Czy jest drogi?
Nawet jak by kosztował 10 tyś to bym go kupił.
Zastępuje miejski rower do turlania
Na trasie oszczędny
W teren jeździ jak mocny falkon
Z łatwością wrzucimy na tani bagażnik dachowy nie trzeba przyczepy

Czego chcieć więcej :)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2021, 15:21 przez Dancos, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ