Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.
CYKLONEBIKE, ELEKTRO-BIKES zaliczone do dalszej promocji :)
Sponsorowanie zlotu: 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636 z nickiem forumowym i dopiskiem "darowizna".

Czas zacząć...

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 20:25

Witam jako nowy użytkownik forum. Kolega z pracy mnie zaraził i poszło. Czytanie, czytanie i jeszcze raz... oglądanie YT
Jedno słowo MEGA
elektryki są mega fajne, też tak chcę
Trochę czytania i pierwsza wątpliwość.... elektryka... to trza miec łeb takie cuda robić
O mechanikę się nie boje.. obecne hobby to obróbka skrawaniem więc tutaj nie jest źle ala ta elektryka
no i trafiłem na filmy Tasa i Taba na rowerze.... eeee nie będzie źle
Ale do rzeczy. Jakiś rower mam. to że jest jakiś oceńcie sami na foto.
Fakem jest że i ja wymagający nie jestem. Jedna ważna rzecz, nigdy mnie zawiódł, nawet gumy nie złapałem a mam go już chyba z 10 lat, może mniej może troche więcej .. już nie pamietam
Na pierwszy elektryk musi być taki.
Jeden minus to że mam jeszcze juniora który jeździ na foteliku na dalsze wyprawy (ok. 40km)
sam już pomału jeździ ale tylko w koło komina że tak powiem
tutaj pierwsza wątpliwość czy nie będzie za ciężko - ja 75kg plus syn 20-22kg
Motor jaki chcę zastosować to 1500W nine continent (lub coś co będzie rozsądniejsze)
sterownik - hmm odpowiedni do tego silnika ;)
Oczekiwania: - dystans koło 80km i nie musi być szybko raczej do 40km/h - na więcej nie pozwalaja mi przerzutki - o to też będę pytał w późniejszym czasie
Zaczynam jak mówią wszyscy os skrzynki i aku
Na foto kształt skrzynki i pomiar ilości aku
Cała skrzynka pomieści max 244szt - tyle mi raczej na początek nie potrzeba a wolę sterownik zmieścić w skrzynce więc dysponuję miejscem na 180 ogniw. i tu prośba o pomoc w decyzji jaki rodzaj aku i jaki woltarz będzie optymalny.
Jakie ogniwa?? dobre pytanie... najlepiej tanie i dobre ;)
tutaj muszę zobaczyć co na forum ludziska pomogą zdobyć - muszę popytać i pogadać ( jak ktoś ma nowe ogniwa min. 10A to
proszę o kontakt)
Sterownik sam nie wiem czy blokowy czy sinus.
Wiem że informacji na forum jest mnogo tylko już mi głowa puchnie od ilości tych informacji ;)

Się rozpisałem....
także proszę pomóżcie mi zbudować fajny rower ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

odwdzięczę się robotą na frezarke CNC ;)

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 793
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Czas zacząć...

Post autor: Umbur » 02 cze 2018, 20:50

Jak masz młodego wozić, to może lepiej sterownik sinus. Kwadrat jest bardziej zrywny przy starcie.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 21:09

Po tym co się rozeznałem i zrozumiałem z filmów to widzę tylko dwie ważne różnice. Miękki start w sinusie i moment od razu w kwadracie. Tak jak pisalem chciałbym set nie koniecznie super zrywny co nie znaczy że duży mół. Junior też nie bedzie wiecznym juniorem więc ten aspekt w wyborze pomijam. Będzie trzeba nauczę się delikatnie ruszać i na kwadracie.
A propozycje masz co do aku??

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 02 cze 2018, 21:10

Hej,
Odnośnie pakietu to PiotrW robi na nowych ogniwach Sanyo GA o pojemności min. 3,35 Ah.
Wszystko zależy od Twojego budżetu. Ja taki pakiecik mu zleciłem 13s10p a też spokojnie by mi weszło 156 ogniw, ale dla mnie w zupełności to wystarczy.
Ty masz większą przestrzeń w ramie bo to rower trekingowy a ja posiadam MTB.
Napisz proszę do niego to Ci wszystko wyliczy.
Ja bym dał mniej ogniw bo masz za mały luz pomiędzy obudową i wtedy Ci się te zęby zrównają co zaprojektowałeś.
Trzeba doliczyć ścianki obudowy około 3 mm jak będziesz zlecał chłopakom skrzynkę w elektro bikes.
Dojdzie pianka pomiędzy pakietem a obudową aby amortyzowało pakiet, więc luz jest wymagany.
Spokojnie jak dasz napięcie 48V to wyjdzie Ci pakiet 13s12p (156 ogniw) i będziesz miał pakiet o pojemności min. 40 Ah więc wypas.
Spokojnie zrobisz ponad 120 km. ze wspomaganiem. Waga jest oki Twoja plus dziecko te 100 kg nie stanowi żadnego problemu.
Jak będziesz miał sterownik 30A sinus to pójdzie Ci niecałe 2,5A na ogniwo przy pełnej mocy na sterowniku.
Ogniwa nie będą Ci się tak grzały bo temperatury będą oscylować w okolicy 35 stopni a będzie dobra ochrona ogniwa i też dłużej pożyją :)
Zrób tak aby był większy luz po bokach i wejdzie sterownik bez problemu. A tyle ogniw ile napisałem spokojnie Ci wystarczy.
Pytanie też po czym będziesz jeździł czy asfalt czy droga mieszana i czy duże nachylenia terenu ?
Ostatnio zmieniony 03 cze 2018, 8:36 przez djpawelo, łącznie zmieniany 2 razy.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 21:21

Dzięki djpawelo - właśnie siedzię w garażu i robię skrzynkę prowizorkę do testów z tekturu - chcę się upewnić że nie dałem za bogato tych ogniw. Tektura ma ze 3mm więc zostanie mi środek w miarę adekwatny do docelowej skrzynki.
Nie oczekuję bardzo dużo z pakietu więc może wystarczą aku 5A bo będzie ich po prostu dużo
wrzuce jeszcze dziś foto pudełka-karton
a przy okazji pudełka - robię na próbę środek 120mm i wydaje się być olbrzymi - nie za dużo?? może wystarczy 110mm lub nawet mniej - podpowiecie ;)

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 02 cze 2018, 21:31

Spoko nie ma za co dziękować.
Sam jestem na etapie budowy elektryka(czekam na części i montuję). Trochę wiedzy już na ten temat posiadam.
Lepiej jak idzie mniej z ogniwa te 3A niż 5A bo nie grzeje się tak i więcej cykli pożyje.
Jak będziesz miał ogniw dużo to się wszystko fajnie rozkłada i idzie mniej na ogniwo. Tak jak Ci wcześniej wyliczyłem to pójdzie 2,5A, więc idealnie.
Skrzynkę zrób na szerokość 12 cm bo będzie lepszy przewiew. To tak jak z każdą obudową nawet komputerową im większa to lepsza bo będzie lepsze chłodzenie tylko, że wiadomo iż w niej są zamontowane wentylatory wtłaczające powietrze jak i wypuszczające ciepłe powietrze na zewnątrz.
Możesz zrobić skrzynkę na szerokość 11 cm, ale nie schodź poniżej tego wymiaru.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 21:35

super dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem i przy 12cm mam jeszcze zapas do pedałów więc chyba tak zostawię. skleję do końca i pokarzę co wyszło ;)

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 02 cze 2018, 21:40

no będziesz miał lekki zapas bo pewnie masz suport na kwadrat o długości 128 mm dochodzą korby, które są odpowiednio wyprofilowane i wyjdzie po cm luzu gdzieś. Ja mam suport octalinka o długości 113 mm i spokojnie wejdzie skrzynka o szerokości 12 cm z zapasem.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 22:22

schnie... zaraz przymiar do ramy

Obrazek
Obrazek

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 02 cze 2018, 22:46

Fajnie Ci to wyszło. Akurat w tą wnękę wejdzie Ci idealnie sterownik i będziesz miał jeszcze luz w skrzynce :)

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 22:56

Sterownik schnie do przymiaru. Niestety albo stety nie wejdzie w tą wnękę. Zaraz foty wrzucę jak wyszło. Przyjąłem sterownik sinusa 60A a on maly nie jest. Wole przewymiarować pierwszy raz niż sie potem wkurzać.
PS.Jest może ktoś z okolic Legionowa żeby pokazać jakiegoś ebika??

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 02 cze 2018, 22:58

Sterownik 60A jest o 6 cm większy od 30A. Myślałem bardziej o sterowniku 30A, który spokojnie Ci tam wejdzie.
Do 60A sterownika to już musisz mieć napięcie 60V. Wyjdzie pakiet 16S10p no chyba, że Ci wejdzie większy pakiet 16s12p. Przy 16s10p pójdzie 6A na ogniwo. Zrób kilka opcji takiego pakietu i zobaczysz jak to się układa w skrzynce.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 23:24

fotki skrzynki przymiarowe

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

zaraz wrzuce foto skrzynki w środku tylko net coś nie robi jak potrzeba

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 02 cze 2018, 23:36

chyba jutro dokończę foty bo coś nie mogę załadować
Wynika z tego co piszesz że optymalnie będę miał 16s10p - więcej rozsądnie chyba nie wejdzie - a nie chcę robić nietypowego ogniwa
czekam też na opinie innych forumowiczów ;)

Rugos
Posty: 302
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Czas zacząć...

Post autor: Rugos » 03 cze 2018, 6:56

Pisałeś że vmax 40km/h ci wystarczy a teraz chcesz 16s. Rób 13s do tego 9continent 10x6 i będziesz miał 48 km/h przy sterowniku blokowym i 43km/h przy sinusie.
Skoro nie zależy ci na demonie mocy to bierz 30A.

Paff
Posty: 82
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: Czas zacząć...

Post autor: Paff » 03 cze 2018, 7:59

Fajny warsztacik. Co to tam stoi w tyle, TUM25 ?

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 03 cze 2018, 9:02

Rafale nie kombinuj tylko zrób tak jak Ci wcześniej radziłem pakiet na 48V 13s12p, który spokojnie Ci wejdzie i będzie bardzo wydajny.
Obrysuj te 156 ogniw, przymierz do skrzynki i zobaczysz ile masz jeszcze miejsca.
Pakiet nie będzie tak mocno obciążony bo pójdzie mały amperaż na ogniwo.
We wnękę będziesz mógł zamontować sterownik 30A i będzie to fajnie wyglądało. Wykorzystasz w ten sposób każdą przestrzeń w skrzynce :)
Tak jak Rugos pisał będziesz miał prędkość powyżej 40 km/h na sinusie a taki chcesz sterownik aby stopniowo przyspieszał.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 03 cze 2018, 20:36

Obrazek
Obrazek

Pakiet zmieniony jak radzicie. Tak to na tą chwilę wygląda. Sterownik 30A blokowy
Czy dobrze rozumuje że w tym przypadku mam wybrać sterownik 30A 500W. Bo już nie kumam ;)

Rugos
Posty: 302
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Czas zacząć...

Post autor: Rugos » 03 cze 2018, 20:57

Barjavel pisze:
03 cze 2018, 20:36
Czy dobrze rozumuje że w tym przypadku mam wybrać sterownik 30A 500W. Bo już nie kumam ;)
Dobrze kumasz ;)

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 03 cze 2018, 21:00

Ok. Teraz pytanko zakupowe. Znany i polecany sklep na forum ma olbrzymie braki. Ani sterowników ani silników.
Polecacie gdzieś indziej zakupy??
Zostaje też kol. Glebor. Ma gotowe zestawy. Rozumiem że to również polecany sprzedawca

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 718
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Czas zacząć...

Post autor: Goliath » 06 cze 2018, 0:04

Barjavel pisze:
03 cze 2018, 21:00
Zostaje też kol. Glebor. Ma gotowe zestawy. Rozumiem że to również polecany sprzedawca
Tak... wiele osób jeździ na jego zestawach i sobie chwalą.
Sam synowi założyłem zestaw od Michała - przekładniówkę 500W na tylne koło 24" w zestawie z sterownikiem 25A :D
Wszystko napędzane 13S... więc chwilowo jest ok. 1000W :?
Musiałem ograniczyć "gówniarzowi" prędkość na sterowniku :evil: .... bo przy jego masie zestaw popierdzielał ok. 44km/h :D
Brat również jest zadowolony z zestawu od niego - czerwona przekładniowka 500W na tylne koło 26" :P

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 403
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czas zacząć...

Post autor: Yasiu77 » 06 cze 2018, 8:11

Podobno dostawa jest w drodze do tego sklepu ale warto by było zadzwonić do Tasa i zapytać. Do tych sterowników kt są też wyświetlacze do dokupienia w których można ograniczyć np moc. 60A to za dużo do tego silnika, 45A można chwilowo ale będziesz woził dziecko no i rower może nie wytrzymać. Popieram przedmówców 30A 13s12p jest ok.. Miejsca nigdy za dużo bo oprócz sterownika do skrzynki wsadzasz gniazdka, przetwornice, wtyczki, boczniki i inną dodatkowa elektronikę. Nie wyliczaj plastra miodu idealnie do ścianek skrzynki bo w rzeczywistości aku wyjdzie grubszy

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 06 cze 2018, 22:02

Dzięki panowie za konkretne info. Poczytałem, poszukałem i jestem zdecydowany na set od Glebora - S1300 - wychodzi też najrozsądniej cenowo. Zdaję sobie sprawę że to nie będzie docelowy rowerek ale od czegoś zacząć trzeba.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 07 cze 2018, 21:04

Tak więc jutro zestaw od Glebora będzie na warsztacie. Ogniwa - tutaj rozmawiam z kol. również mi poleconym w tym wątku zobaczymy co wyjdzie z tych rozmów ;)
Teraz pytanko a raczej prośba o potwierdzenie
BMS - https://nexun.pl/shop/bmsy/203-bms-4-14 ... 30a5a.html
ładowarka - https://nexun.pl/shop/ladowarki/209-75- ... ia-9s_378v
czy beda odpowiednie do mojego setu 13S12P - sterownik silnika 30A
chyba że polecacie coś innego - tańszego, droższego
Mam w zanadrzu jeszcze ładowarkę Imax B6 ale jak sądzę tylko do kontroli/ładowania poszczególnych cel po zimie
Pytanie jeszcze odnośnie układu hamulcowego (że tak go nazwę) mam V-breaki i nie specjalnie jestem z nich zadowolony - jakich "okładzin" powinienem szukać - mile widziany link - po prostu nie wiem co będzie dobre

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 08 cze 2018, 21:45

Witam, dzisiaj odwiedziłem koleg Glebora - bardzo udane spotkanie - dla mnie napewno.
Miałem pierwszą swoją jazdę na ebike - no i to przerosło moje najśmielsze oczekiwania - Jazda na rowerku z zastawem S1300 - trudno opisać wrażenia słowami - tym bardziej mnie to przekonało że S1300 będzie dla mnie na początek jak znalazł. No i stałem sie posiadaczem....

Obrazek
Obrazek

budową akumulatora zajmie się kolega PiotrW - pakiet taki jak doradziliście czyli 13S12P na ogniwach 5A i 3400mAh
także weekend będzie pracowity - budowa skrzynki

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 08 cze 2018, 22:15

Super, że już masz kupiony zestawik. Tylko się cieszyć i niech Ci służy jak najdłużej.
PiotrW zrobi Ci fajny pakiecik i będziesz jeszcze bardziej happy, że nie będziesz chciał zejść z rowera:)
Będziesz miał duży zapas mocy na tym pakiecie bo pójdzie Ci 2,5A maksymalnie na ogniwo przy sterowniku 30A. Ogniwa będą lekko ciepłe.
Mój pakiet 13s10p jest już dzisiaj zrobiony przez PiotraW, ale części i skrzynka będą dopiero za tydzień.
Szerokości Ci życzę i oczywiście pokaż skrzynkę jak ją zrobisz jak i blokadę obrotu osi silnika. Pozdrawiam

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 08 cze 2018, 22:39

Odnosnie skrzynki - wlasnie zlalazłem temat elektryfikcji kony i jest tam skrzynka z polwęglanu. Kurcze a mam kawał takiego materiału więc może wystarczy na skrzynie.
Fakt zapas prądu będzie spory więc pakiet powinien przetrwać dość długo.
Będe wrzucał postępy prac.
Dzięki

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 10 cze 2018, 10:21

Pomalutku do przodu - niestety poliwęglanu za mało- idziemy w tradycyjne rozwiązanie. Zakupiłem płytę styropianu prasowanego grubości 3cm - z płyty wyjdą cztery części - z trzech będzie jedna połowa a z ostatniej wieczko

Obrazek
Obrazek
Obrazek

do klejenia dałem po centymetrze naddatku na formach, po sklejeniu będzie szlif do docelowego wymiaru.
Schnie.

Przymiarka nowego koła z napędem..
Obrazek
i pierwsze problemy

zbyt płytko wchodzi oś w widełki
Obrazek
Obrazek

tutaj jak rozumiem trzeba rozpiłować aby oś weszła całą średnicą

Drugi kłopot to ocierająca najmniejsza zębatka o ramę - założyłem dwie podkładki na oś dosuwając do wolnobiegu - zrobił się odstęp ta tyle że łańcuch wchodzi bezproblemowo na najmniejszą zębatkę - pytanie czy jest jakiś "profesjonalny" sposób czy po prostu tak to musi być - na podkładkach.

Do wymiany mam też zębatki na korbie - czy szukać samych zębatek czy całej korby - mam na kwadrat
Drugie pytanie odnośnie korby - w tej chwili max prędkość na pedałach na największym przełożeniu mam w okolicy 30-34 km/h - czy zwiększając zębatkę na korbie zyskam trochę prędkości maksymalnej?
dzięki

djpawelo
Posty: 125
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: Czas zacząć...

Post autor: djpawelo » 10 cze 2018, 21:32

Tak musisz rozpiłować aby ośka weszła głębiej całą średnicą.
Dobrze zrobiłeś jak podłożyłeś podkładki aby był większy luz pomiędzy ramą a wolnobiegiem bo tak się robi.
Łańcuch nie może się ocierać na ostatniej koronce wolnobiegu o ramę roweru.
Zasada jest taka, że im więcej masz zębów na korbie (na największej tarczy) jak i najmniej zębów na ostatniej koronce wolnobiegu tym uzyskasz większe prędkości. Pytanie ile obecnie masz zębów na największej tarczy korby jak i jaki posiadasz wolnobieg w jakim zakresie oscyluje np. 11-28 czy całkiem inny zakres ?
W dobrych korbach można wymienić blat z największą koronką jak są odkręcane tak np. jest w rowerach szosowych są do tego przystosowane.
Jak masz jakąś najtańszą korbę to raczej takiej możliwości wymiany tarczy na większą nie będzie.
Musisz zobaczyć czy widać jakieś śruby torxy albo imbusy na pająku do którego są przykręcone tarcze ?

Awatar użytkownika
Adamson
Posty: 13
Rejestracja: 05 kwie 2018, 14:54

Re: Czas zacząć...

Post autor: Adamson » 15 cze 2018, 13:17

Trzeba też zwrócić uwagę, czy tarcza zmiesci sie w zakresie przerzutki.
Na tym forum padłem ofiarą POPRAWNOŚCI POLITYCZNEJ i CENZURY adminów. Patrz wątek:viewtopic.php?f=11&t=1878

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 27 cze 2018, 21:55

Uszanowanie. Dzisiaj bez zdjęć. Zdjęcia dodam jutro.
Udało się wymienić przednią zębatkę na taką 48 zębów. Nie obyło się bez problemu. Zębatka była na tyle duża że musiałem podnieść płetwę trzymającą łańcuch. I tu kłopot. Za krótka linka przeżutki. Musiałem ustawić na manetce na najmniejsze przełożenie i zyskałem troche linki. Cóż zakładam że nie będę jej po prostu używać. Doszedł nowy łańcuch
Rozpiłowane widełki wahacza co by silnik osiadl mocniej. Pytanie czy przy 1300W niezbędna jest blokada obrotu osi??
Do piątku powinna być też bateria więc może uda się w weekend zrobić testy. Jutro będą foty z prac

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 530
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czas zacząć...

Post autor: elektrotonus » 27 cze 2018, 22:18

Blokada osi wskazana od 500W mocy nominalnej, jeśli używasz regena to obowiązkowo. Bez niej nawet nie próbuj jeździć lub bardzo ostrożnie. Podkładki przeciwobrotowe masz ?
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <=
eMerida 1500W & eWheller 250W

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 28 cze 2018, 10:20

Tak podkladki obowiazkowo są. Regena nie bedzie. Czyli dla swojego spokoju ducha i bezpieczenstwa o sprzęt być musi. Dzięki

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 530
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czas zacząć...

Post autor: elektrotonus » 28 cze 2018, 11:46

Czemu nie planujesz regana ? Fajna rzecz. Rozumiem, że odcięcie silnika na klamkach będzie ?
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <=
eMerida 1500W & eWheller 250W

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 28 cze 2018, 18:04

Nie planuję bo gdzieś doczytałem czy na filmiku Tasa widziałem że odzysk jest kilku procentowy. Akumulator będę miał i tak dość spory jak na moje wymagania. Na razie i tak będzie to jazda z juniorem w siedzisku więc i prędkości nie będą duże a tu hamulce te c o mam powinny dać radę.
Chyba że jest jeszcze jakieś + o którym nie wiem :)

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 403
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czas zacząć...

Post autor: Yasiu77 » 28 cze 2018, 19:52

nie zużywają się klocki, tarcze.

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 14 lip 2018, 12:04

cd. zdjęć z budowy.
Skrzynka oklejona, zdjęć nie wstawiam z oklejania bo wyszło na 3=
chyba za grubą folie kupiłem.
po oklejeniu czas na montaż w rowerze
tradycyjnie montaż w otworach bidonowych plus obejmy.
od środka skrzynki blachy 2mm miedziane (takie akurat były pod ręką)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

śruby oczywiście przycięte

Czas na montaż aku
w ruch tradycyjnie pianka

Obrazek

Po za piankowaniu mała refleksja - nie zrobiłem otworów montażowych pod sterownik - coż pośpiech nowicjusza - będziemy się tym martwić potem - nie poszło źle - tylko fotek nie zrobiłem

Trzeba jakoś ładować taki pakiet więc po zakupach na forum instalacja gniazda ładowania

Obrazek

Obrazek

no to dobrze by mieć 12V i 5V i tu z pomocą przychodzi filmik Tasa - wygrzebana z szuflady różne ładowarki - i znalazłem 12V 2A i 5V 2A
ładowarkę do telefonu obrałem z obudowy i dla zmniejszenia ilości zajmowanego miejsca i wyszło tak

Obrazek

ładowarki 12V nie rozbierałem - uważałem że bezpieczniej będzie jak zostanie w oryginalnym opakowaniu.

Przyszedł czas na zamknięcie skrzynki - zamówiona uszczelka typu H i pierwszy poważny problem - jest za szeroka i zakupione w żeglarskim mocowania są za wąskie - trzeba zmienić koncepcje choć na mniej estetyczną - długie szpilki gwintowane w skrzynkę i nakrętki z zewnątrz - szpiklki zabezpieczone termokurczem. Nie wiem czy to popularny sposób ale po 260km jest ok.
Nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania - nie tak być miało. Na ostatnich zdjęciach widać jeszcze zwykłe nakrętki i podkładki - toczą się szerokie nakrętki płaskie z wpuszczanym gwintem wewnątrz skrzynki

Skoro mamy już 12V to trzeba jakieś światło dać - tutaj prezent od żony - tania lampka z Wolumenu (dla niewtajemniczonych to taki bazar z elektroniką w warszawie) - koszt 25zł
szybki montaż na płaskowniku z kwasiaka - i jest
Pierwszy montaż był na mocowaniu z innej lamki dość solidny tylko z alu i po 2km pękł na pół

Obrazek

Obrazek

i tak to świeci - wiem że zdjęcia nie oddają ilości światła ale ja byłem mocno zaskoczony na plus

w lesie w półmroku -
Obrazek

na podwórku z daleka
Obrazek

jestem mega zadowolony - jak za 25zł robi robotę.

Po tych przeróbkach czas na pierwszą wycieczkę nieco dalej jak koło komina - wypad na zaporę w dębe - 12km w jedną stronę

kolejność modyfikacji i kolejność zdjęć może się nieco różnić ;)

Obrazek

Obrazek

minęło kilka dni, wypady coraz dłuższe - na razie max 70km w trybie raczej 75% manetka - moc jeszcze była - nie mam jak zweryfikować na razie ile prądu mi zostaje - na wyświetlaczu zostały dwie kreski - raczej mało to informacji.
Po kilku dniach przedni amortyzator marki ZOOM przestał chodzić - trzeba rozebrać, wyczyścić i złożyć do kupy - i tak "naprawiony" amortyzator możemy już wyrzucić do kosza - do niczego się nie nadawał - takie luzy na goleniach że jazda z prędkością 30km/h była samobójstwem

Kolejny zakup - budżetowy amor firmy SuntourXCT - koszt 180zł ale jaka różnica

Obrazek

Obrazek

Bardzo miękki, skok 100mm jest po prostu idealny dla moich potrzeb.
Często w lesie gubiłem trakcję przy szybszych zakręach więc i tylna opona jest nowa - padło na Vittoria AKA 26x2,2

Obrazek

Przyszły wczoraj oczekiwane ledy z forum na światła tylne - trzeba tylko mocowanie było dorobić

Obrazek

Obrazek

i już na miejscu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

podłączone na krótko celem sprawdzenia

Obrazek

Obrazek

może dzisiaj uda się pociągnąć elektryke do światełek

i na razie tyle. zamówione w chinach czujniki magnetyczne hamulców - jednak będę uruchamiał regena i światło stopu.
Blokada osi jest w trakcie roboty jak bedzie kończona podzielę się fotkami

Aaa i oczywiście jeszcze najważniejsze

Obrazek

bez lusterek jazda po mieście to proszenie się o kłopoty

i cały rowerek

Obrazek

Obrazek

będę wdzięczny za konstruktywną krytykę ;)

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 520
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Czas zacząć...

Post autor: Inc0 » 14 lip 2018, 13:32

extra:) ech jakze bym miał zycie prostsze majac dostep do tokarki i frezarki :) masz lampę jak z amerykańskiego pickupa ;) tylko pamiętaj żeby światło przednie wyregulować tak by nie oślepiało jadących z przeciwka
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

art
Posty: 41
Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56

Re: Czas zacząć...

Post autor: art » 14 lip 2018, 16:20

Inc0 pisze:
14 lip 2018, 13:32
tylko pamiętaj żeby światło przednie wyregulować tak by nie oślepiało jadących z przeciwka
tego typu światła nie da się tak wyregulować (brak linii odcięcia "od góry") i zawsze będzie oślepiać...

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 14 lip 2018, 16:26

Da sie jakos ustawic. Jak ustawię snop światła kilka metrów przed rower to faktycznie daje po oczach nawet stojąc kilkanaście metrów od roweru. Ustawiłem strumień światła ok 2m przed rower i jest dużo lepiej. Nie oślepia bardziej jak dokładane światła dzienne w autach. Sporo pojeździłem również po mieście i przy tak ustawionej lampie nikt mi jeszcze nie mrygnął

Barjavel
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12

Re: Czas zacząć...

Post autor: Barjavel » 14 lip 2018, 16:38

Robią sie nowe nakrętki do skrzynki
Obrazek[/URL]

ODPOWIEDZ