Projekt henia

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Sietas
Posty: 359
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Projekt henia

Post autor: Sietas » 17 kwie 2019, 6:26

Bujakoto pisze:
16 kwie 2019, 10:02
.. za dwa lata rozpocznie budowę konstrukcji, która będzie bardziej dopasowana do jego potrzeb, ponieważ umówmy się:

Pierwsza konstrukcja prędzej czy później okazuje się tak cholernie niedoskonała :)
Chyba miałeś na myśli za dwa miesiące :)

Awatar użytkownika
Mitar
Posty: 637
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:43
Lokalizacja: Gliwice

Re: Projekt henia

Post autor: Mitar » 17 kwie 2019, 10:29

wyciekł już nawet projekt :roll: :

Obrazek
Moje aktualne wozidło: viewtopic.php?f=30&t=265

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 922
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS » 17 kwie 2019, 10:30

Idealnie zgodny z założeniami henia :)
Ale pewnie jeszcze się dużo zmieni jak kilometrów przybędzie :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 326
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Projekt henia

Post autor: Iceman » 18 kwie 2019, 7:35

@henio jak tam rower? Jakie wrażenia po kilku dniach jazdy? Opanowałeś problem z ładowaniem?

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 284
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Projekt henia

Post autor: Vegasnight9 » 18 kwie 2019, 20:58

Henio ujeżdża i forum mu już nie potrzebne. Ciekawe czy wrzuci foto albo filmy jakieś
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
Enkil
Posty: 94
Rejestracja: 09 mar 2019, 9:43
Lokalizacja: Łysa Góra
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Enkil » 18 kwie 2019, 21:07

Niedługo będzie informacja w teleexpresie, że niejaki Henryk, przejechał elektrykiem dżunglę amazońską na jednym ładowaniu.....
:D

Awatar użytkownika
Wojtas
Moderator
Posty: 595
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Wojtas » 18 kwie 2019, 21:50

Szkoda, że nie wstawił zdjęć całego roweru.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C Barmal X2 2.2 kW 13S8P LGMJ1 54.6V
Suntour NVX, NCX,Avid SD7
Marathon MTB Plus

Mapa szlaków OSM
http://www.mapaszlakow.eu
Facebook
https://www.facebook.com/MapaSzlakow/

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 922
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS » 18 kwie 2019, 21:53

Tak to już często bywa, jak ktoś załatwi swoje sprawy to znika 😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 18 kwie 2019, 23:04

Jestem, jestem... Wszystko gra :D Aż za dobrze...
Sam sobie nie dowierzam, że mi , takiemu laikowi , elektrycznemu prostaczkowie udało się stworzyć coś takiego ...
Jestem bardzo zadowolony z konstrukcji. Jazda moim Naqurwiaczem to jak stąpanie po Astralu, jak sięganie Nieba... Cudowną odczuwał WOLNOŚĆ jak nim jeżdżę....

Bawię się ustawieniami Barmala , kalibruje Watomierz Michała , oglądam sobie Xsiaoxiang jak mi pięknie ładuje cele...

Wszystko bardzo dobrze. Jedynie klakson dzisiaj odciął mi Barmala . Nie wiem czy się coś do z tym zrobić , bo Bartek mówił , że może tak być . Trudna i tak jest wspaniale :D

Jeśli chodzi o fotki całego ebajka , to oczywiście , że dam . Nie wiedziałem , że aż tak bardzo chcecie . Myślałem , że bardziej interesują Was detale i dałem szczegółowe fotki .

Prawdę mówiąc , to też chciałem być choć troszkę nierozpoznawalny, ale tak się nie da... Dzisiaj np. na parkingu obcy ludziska cyklami Naqrwiaczowi zdjęcia...
Normalnie wstali z ławek i się gapili... Nie mogli się powstrzymać by nie podejść i popatrzeć ...
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 660
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt henia

Post autor: elektrotonus » 19 kwie 2019, 1:18

KUP TRĄBKĘ ;-)
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <= eWheller 250W

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 922
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS » 19 kwie 2019, 6:50

Musisz sie pogodzić elektryk=brak anonimowości (przynajmniej w porównaniu do zwykłego roweru) koniec i kropka (przynajmniej w najbliższych latach) :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1349
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt henia

Post autor: WojtekErnest » 19 kwie 2019, 7:02

henio-EV-Maniak pisze:
18 kwie 2019, 23:04
Wszystko bardzo dobrze. Jedynie klakson dzisiaj odciął mi Barmala . Nie wiem czy się coś do z tym zrobić , bo Bartek mówił , że może tak być . Trudna i tak jest wspaniale :D
..
No i musisz sie pogodzic z tym ze im więcej cyfrowych, impulsowych zabawek, tym wieksze prawdopodobienstwo wzajemnego zakłócenia. No ale na szczęście nie budujesz samolotu :-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2358
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Projekt henia

Post autor: zeeltom » 19 kwie 2019, 7:44

Ten klakson, to jakiś elektroniczny, czy typowy samochodowy? Jeśli ten ostatni, to daj równolegle do klaksonu jakiś kondensator odkłócający, jakieś 0,1 do 1 uF.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 13:15

Obiecana fotka Naqurwiacza w całej okazałości 😉
Załączniki
PhotoPictureResizer_190419_134716662-1024x768.jpg
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 13:48 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 13:39

Kolejna fotka
Załączniki
PhotoPictureResizer_190419_135037135-1024x768.jpg
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 13:51 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 13:44

I jeszcze jedna :
Załączniki
PhotoPictureResizer_190419_134248495-1024x768.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 922
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Projekt henia

Post autor: TomaS » 19 kwie 2019, 14:25

To możesz teraz śmigać międzykontynentalne :) Wszystko w jednym. Gratulacje :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 467
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Projekt henia

Post autor: Yasiu77 » 19 kwie 2019, 15:30

Gratuluję Ev-Maniaku :) Zdążyłeś do zlotu a trochę w Ciebie nie wierzyłem za co przepraszam. A ogarnąłeś już konfigurację bmsa?

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 16:12

Dzięki. Wszystko gra i buczy 😉👍

Ależ to przyjemność taka jazda ebajkiem :D
Muszę tylko klaksonowi sprawić kondensator wg zaleceń Zeeltoma , bo wyłącza Barmala .

Barmala już ustawiłem na maxa, tak jak Mitar podpowiadał:

IRated Motor 75
I Max Motor 85
I Accu Driwe 45 (starczy)

Nic się nie grzeje . Max temp było 46. Silnik cymuś, nie do zagrzania 43C to max co było - a naqurwiałem ładnie . 63 km/h poleci . A przyspieszenie .... MASAKRA ! Nawet kierowców upokarzałem 😉

Tempomat , to coś znakomitego !
Łapię święta cyfrę 44 km/h i poszedł na pedałach !

Bardzo, bardzo fajnie :D
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 448
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Projekt henia

Post autor: Yin » 19 kwie 2019, 16:23

Masz z przodu koło na 16 szprych?Nie chcę Cię martwić ale to nie jest zaplot na ebike o takiej masie i mocy, sugeruję zmienić na coś na 36 szprych.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 16:33

Też tak myślałem , ale co to koło przetrwało ...
Ono sprawia tylko takie wrażenie - jest mocne i solidne, a przy tym niebywale lekkie.
Tak, czy siak dzięki . Będę je obserwował 😉
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 754
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik » 19 kwie 2019, 17:23

hamuje to w ogóle ? bo chyba zwalnia co najwyżej...
ogólnie zajefajnie że w końcu wyjechał.
szerokości :D
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 17:41 przez grafffik, łącznie zmieniany 1 raz.
⚡️ ⚡️ TO CO NAJLEPSZE ⚡️ ⚡️
Budowa sprawdzonych E-Bike
Gotowe bajki w ciągłej sprzedaży
Warszawa i okolice + Europa w wysyłce. (PL, UK, IRL 3x w tygodniu)
tel. 536 230 997
Obrazek
---
Pozdrawiam
Wasz Kaskader. 8-)

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 972
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Projekt henia

Post autor: Umbur » 19 kwie 2019, 17:30

No w końcu!
Jak jeszcze raz ktoś mi zarzuci zbytnie komplikowanie konstrukcji, odeślę go do tego wątku. :D
Teraz tylko nabijać kilometry. ;)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 18:28

grafffik pisze:
19 kwie 2019, 17:23
hamuje to w ogóle ? bo chyba zwalnia co najwyżej...
ogólnie zajefajnie że w końcu wyjechał.
szerokości :D
Też myślałem , żeby od razu wymienić tarcze na większe, ale kurcze jestem zadowolony . Wiadomo, hamulce nigdy za dobre, pewnie jak te zużyję to dam większe tarcze, choćby z ciekawości . A to tylko tarcze się wymienienia , czy trzeba dać jakiś adapter , nie znam się ?
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 754
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik » 19 kwie 2019, 18:29

sama wymiana tarcz praktycznie nic Ci nie da. Większe nie zawsze znaczy lepsze. Jeśli te się nie grzeją, to większych nie musisz dawać. Zainwestuj sobie lepiej w lepszy zacisk, 2 lub 4 tłoczki aby siła hamowania była jeszcze większa.
ja swojego na 4 tłoczkach stawiam w pionie na przednim kole praktycznie przy muśnięciu klamki. przydaje się jak trzeba awaryjnie hamować z dużej prędkości :?
⚡️ ⚡️ TO CO NAJLEPSZE ⚡️ ⚡️
Budowa sprawdzonych E-Bike
Gotowe bajki w ciągłej sprzedaży
Warszawa i okolice + Europa w wysyłce. (PL, UK, IRL 3x w tygodniu)
tel. 536 230 997
Obrazek
---
Pozdrawiam
Wasz Kaskader. 8-)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 18:42

Ok. Takie muszą mi na radzie styknąć . Ani z przodu, ani z tyłu nic się nie grzeje . One chyba mają 2 tłoczki. Na prawdę spoko hamują . Wiadomo , na 4 tłoczki lepsze.
Załączniki
IMG_20190419_183818-1248x1664.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 18:51

Mam nawet fajną osłonę na hamulce . Polecam . Bardzo się sprawdza. Nic się nie dostaje między tarczę a klocek. Często jeżdżę po piachu i jak jej nie miałem , to szlak jasny mnie trafiał , bo co chwile tylko rypu-skrzypu-rypu-skrzypu było. Z osłoną nic nie rypi nawet po błotku 👍
Zrobiona z taśmy budowlanej - pytać o izolacje pod bloczki . Na każdej budowie tego multum 😉
Załączniki
IMG_20190419_184536-1248x1664.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 754
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik » 19 kwie 2019, 19:24

no to są 4 tłoczki ;]
⚡️ ⚡️ TO CO NAJLEPSZE ⚡️ ⚡️
Budowa sprawdzonych E-Bike
Gotowe bajki w ciągłej sprzedaży
Warszawa i okolice + Europa w wysyłce. (PL, UK, IRL 3x w tygodniu)
tel. 536 230 997
Obrazek
---
Pozdrawiam
Wasz Kaskader. 8-)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 19:30

grafffik pisze:
19 kwie 2019, 19:24
no to są 4 tłoczki ;]
aaa ... bo to się liczy na dwie strony. 😲
Hehe, ale ze mnie znawca 😉
No to mam dobre hamulce . Mogę się wszystkim chwalić , że mam 4 -ro tłoczkowe 👍
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 754
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik » 19 kwie 2019, 19:35

noo tu bym polemizował czy dobre, ale na pewno lepsze niż 1 tłoczek ;]
⚡️ ⚡️ TO CO NAJLEPSZE ⚡️ ⚡️
Budowa sprawdzonych E-Bike
Gotowe bajki w ciągłej sprzedaży
Warszawa i okolice + Europa w wysyłce. (PL, UK, IRL 3x w tygodniu)
tel. 536 230 997
Obrazek
---
Pozdrawiam
Wasz Kaskader. 8-)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 19:50

Jak się nie ma co najlepsze
Musi styknąć troszkę gorsze 😉
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 598
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Projekt henia

Post autor: Inc0 » 19 kwie 2019, 19:59

ilośc tłoczków nie koniecznie przekłąda sie na siłe hamowania zajrzyjcie na heble swoich 4-rech kółek to sa zazwyczaj 2 tłoki w zacisku tylko sportowe fury maja wiecej, a zatrzymuja 1500kg. skutecznośc hamulców zalezy od wielu czynników :cisnienia jakie wytwarza pompa hamulcowa i co za tym idzie siły jaka wywieraja tłoczki zacisku na klocki, materiału z jakiego sa zrobione klocki i tarcza , średnicy tarczy ( wieksza tarcza odprowadza lepiej ciepło a przy okazji daje dluższa dzwignie co przekłada sie na siłe hamowania), przyczepnosci ogumienia. masz henio niezgorsze heble dbaj żeby klocki nie uległy zatłuszczeniu ( najlepiej zainwestuj przy okazji w ceramiczne klocuszki )od czasu doczasu odpowietrzyć i jak to mawia klasyk nawija kilometry a le nawijanie postów tez nie zaniedbuj ;P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 19 kwie 2019, 21:16

No to mnie pocieszyłeś 😉. Jutro odpowietrzę , bo w sumie tyle miesięcy stał do góry kołami , to pasuje zajrzeć.

Luknijcie na mój patent wajh do zrzucania i wrzucania biegów. Bardzo się sprawdza . Można zrzucać biegi nie puszczając manetki 👍
A i wrzucenia zachodzi bardzo sprawnie . Dałem dłuższą dźwignie . Jest bardzo ergonomicznie 👍
Załączniki
PhotoPictureResizer_190419_210839530-960x1285.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 284
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Projekt henia

Post autor: Vegasnight9 » 19 kwie 2019, 22:53

Henio ile razy te biegi zmieniasz? Bo pewnie teraz cały czas na najszybszym jeździsz bo inne zbędne :)
Jeżdżę na HT Viper GTS 2600W :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Sietas
Posty: 359
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Projekt henia

Post autor: Sietas » 19 kwie 2019, 23:08

Większe tarcze = większa siła hamowania. Przecież wynika to czysto z praw fizyki. Rzecz jasna można kupić tarcze 203 które będą hamować gorzej aniżeli 180 tylko tu się rozbija to o jakość a nie o rozmiar. 4-tłok też nie zawsze będzie lepszy od dwutłoka

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 754
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik » 20 kwie 2019, 3:03

Inc0 pisze:
19 kwie 2019, 19:59
:cisnienia jakie wytwarza pompa hamulcowa
fora przypadkiem nie pomyliłeś :o :x

sietas jak większe tarcze mają się do większej siły hamowania z praw fizyki skoro powierzchnia tarcia jest dalej taka sama ????
może się zmieniać w stosunmku do temperatury ale pisałem o tym wcześniej zanim powstała ta polemika...

i tak jak piszesz 4łok nie zawsze lepszy od 2 tłoka... więc może wyjaśnimy laikom czym jest siła nacisk tłolczka i wielotłoczka jak i rozprężanie przewodu hamulcowego. oczywiście jak masz czas.. ( ja nie mam)
⚡️ ⚡️ TO CO NAJLEPSZE ⚡️ ⚡️
Budowa sprawdzonych E-Bike
Gotowe bajki w ciągłej sprzedaży
Warszawa i okolice + Europa w wysyłce. (PL, UK, IRL 3x w tygodniu)
tel. 536 230 997
Obrazek
---
Pozdrawiam
Wasz Kaskader. 8-)

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2358
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Projekt henia

Post autor: zeeltom » 20 kwie 2019, 5:10

grafffik pisze:
20 kwie 2019, 3:03
… sietas jak większe tarcze mają się do większej siły hamowania z praw fizyki skoro powierzchnia tarcia jest dalej taka sama ???? ...
A tak się mają, jak przełożenie dźwigni. Szkoła podstawowa się kłania :P

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 326
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Projekt henia

Post autor: Iceman » 20 kwie 2019, 7:23

grafffik pisze:
20 kwie 2019, 3:03
Inc0 pisze:
19 kwie 2019, 19:59
:cisnienia jakie wytwarza pompa hamulcowa
fora przypadkiem nie pomyliłeś :o :x

sietas jak większe tarcze mają się do większej siły hamowania z praw fizyki skoro powierzchnia tarcia jest dalej taka sama ????
może się zmieniać w stosunmku do temperatury ale pisałem o tym wcześniej zanim powstała ta polemika...

i tak jak piszesz 4łok nie zawsze lepszy od 2 tłoka... więc może wyjaśnimy laikom czym jest siła nacisk tłolczka i wielotłoczka jak i rozprężanie przewodu hamulcowego. oczywiście jak masz czas.. ( ja nie mam)
Test wykazał, że droga hamowania w tym samych warunkach (ta sam prędkość, podłoże, warunki itd.) przy użyciu tarczy 180 mm jest o 16% krótsza niż w przypadku 160 mm. Z kolei stosując tarczę 203 mm odcinek potrzebny na zatrzymanie roweru jest o 14% krótszy niż przy dysku O 180 mm. Jak łatwo sie zorientować dystans potrzebny do zatrzymania rowery za pomocą 203-tki jest o 30% mniejszy w porównaniu z 160-tki

Wzór na moment hamowania to Mh = R1 x F x μd, gdzie:
efektywny promień (R1) – to odległość między środkiem tarczy hamulcowej a punktem, w którym tarcza styka się z klockiem,
siła ściskania (F) – to siła z jaką zacisk dociska okładziny do powierzchni tarczy,
wskaźnik (μd) – współczynnik tarcia pomiędzy tarczą a klockiem. Choć parametr ten jest czymś innym niż współczynnik własny klocków hamulcowych, to w tym przypadku możemy przyjąć, że ich wartości są takie same.
Bez zagłębiania się w szczegóły widać zależność od średnicy tarczy. Oczywiście wpływ na nią ma również siła i tarcie zatem wymiana na hamulec 4 tłoczkowych tez może zmienić sytuacje.

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 754
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Projekt henia

Post autor: grafffik » 20 kwie 2019, 8:45

o widzisz. forum jednak nie tylko bawi ale i uczy. masz gdzieś może źródło tego testu ? chętnie się zapoznam bardziej szczegółowo
⚡️ ⚡️ TO CO NAJLEPSZE ⚡️ ⚡️
Budowa sprawdzonych E-Bike
Gotowe bajki w ciągłej sprzedaży
Warszawa i okolice + Europa w wysyłce. (PL, UK, IRL 3x w tygodniu)
tel. 536 230 997
Obrazek
---
Pozdrawiam
Wasz Kaskader. 8-)

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 660
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt henia

Post autor: elektrotonus » 20 kwie 2019, 9:34

Jeśli rozmiar tarczy nie ma znaczenia to dlaczego w falkonach królują 203 mm ;-) Z doświadczenia zmieniłem w rowerzę na przód 160 mm na 180 i czuć różnicę w sile hamowania.
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <= eWheller 250W

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 326
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Projekt henia

Post autor: Iceman » 20 kwie 2019, 9:50

grafffik pisze:
20 kwie 2019, 8:45
o widzisz. forum jednak nie tylko bawi ale i uczy. masz gdzieś może źródło tego testu ? chętnie się zapoznam bardziej szczegółowo
Opis zaczerpnięty z jednego z artykułów na bikeboard

https://porady.bikeboard.pl/artykuly,po ... -hamowania

Awatar użytkownika
PoulN
Posty: 84
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Oleśnica, DOL

Re: Projekt henia

Post autor: PoulN » 20 kwie 2019, 9:58

Ja mam chyba? jedne z pierwszych hydraulicznych Shimano BR-M525 160mm i ani razu nie odczulem braków w ich działaniu, a spacerowo raczej nie jeżdżę, wczoraj np. 110km pękło 50/50 las/asflat ;)
Co ciekawe w zeszłym roku założyłem na przod tarcze XT 180mm z prawie najnowszej wersji i szybko powróciłem do starej 160'tki, w XT przez duże perforowanie jakoś mało płynnie hebel działał, dlatego jestem zdania, ze jesli masa nie gra pierwszych skrzypiec to lepiej brać jak najmniej ponacinane tarcze..

Już wcześniej pisalem chyba to nawet, ze z klockami podobnie,.. przerobiłem metaliki, polmetaliki i zostalem ostatecznie przy zwyklych najtanszych zywicznych, najbardziej mi przypasowaly, jedyna wada, to - to, ze znikają w ekspresowym tempie.

Aha, pewnie na to wszystko ma wplyw waga roweru z kierownikiem wynosząca 100kg.
Merida XC Mission Race: 16s8p, Mxus 30H (10x6), Sabvoton ML7245

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 972
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Projekt henia

Post autor: Umbur » 20 kwie 2019, 11:32

Panowie. Oczywiście, że średnica tarcz ma znaczenie. Im większa tarcza tym większy moment. Moment to siła razy ramię.
Dla porównania spróbujcie zatrzymać karuzelę trzymając ją w środku i na jej końcu. Im bliżej środka tym potrzeba większej siły, żeby zatrzymać ruch obrotowy.

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 598
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Projekt henia

Post autor: Inc0 » 20 kwie 2019, 12:27

nie masz czasu czy nie wiesz;P :lol: 4 nie zawsze lepsze od 2 tłoków liczy sie jeszcze średnica tłoków (to tez wynika z fizyki program szkoły podstwaowej przy identycznym cisnieniu tłok o wiekszej powierzchni wygeneruje wiekszy nacisk )i powierzchnia klocków i przedewszystkim jak wydajna jest pompa hamulca zwana potocznie klamką :P przewód hydrauliczny hamulcowy jest zbudowany z materiału który ma swój okreslony współczynnkik odkształcenia pod wpływem cisnienia tak łopatologicznie ulega rozciaganiu jest to zjawisko nieporzadane bo wpływa na zmniejszenie siły hamowania , w samochodach 90% długosci przewodów hamulcowych to rurki miedziane jedynie na końce przewodów sa zapodane elastyczne odcinki ze zbrojonej gumy i czasem ( jak ktos ma hajs) woplocie stalowym dodatkowo . henio w naqurwiaczu ma przewody w stalowym oplocie nie dla ozdoby ale wy zminimalizować to zjawisko , reszta śmiertelników ma przewody z tworzywa na tyle wytrzymałego że bez oplotu bo przy cisniniu jakie generuja pompy..o przepraszam klamki hamulcy rowerowych nie występuje jakaś drastycznie duza strata z tego tytułu na sile hamowania ale jak ktos ma hajs co stoi na przeszkodzie zamówić sobie na wymiar takie w oplocie przewody? W ramach ciekawostki choć dla niektórych to normalnie "must know" można balansować sie siłe hamowania jej rozłożenie pomiędzy koła w rowerze (do DH i nie tylko ),za pomoca doboru odpowiednich rozmiarów/średnic tarcz . dobór rodzaju klocka do tarczy to czasami ..a w zasadzie prawie zawsze błądzenie we mgle nie każdy rodzaj i nie od każdego producenta współdziała równie dobrze z każdą tarcza od każdego producenta.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Sietas
Posty: 359
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Projekt henia

Post autor: Sietas » 20 kwie 2019, 13:38

Ale testu o ile zwiększają 225 nie widziałem

Duże tarcze mają jeszcze jeden bonus. Większa powierzchnia powoduje mniejsze nagrzewanie klocków I mniejsze ich zużycie bo panują niższe temperatury aczkolwiek kij ma dwa końce bo są klocki klocki które zaczynają dobrze hamować jak się trochę rozgrzeją plus duże tarcze łatwiej pogiąć. Spotkałem się nawet z klockami które w normalnych warunkach hamują średnio a w czasie deszczu są jak żyleta

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 20 kwie 2019, 18:33

Motocyklowe hamulce to są dopiero przytwy , tylko ta masa...
W motorze wszystko wyliczone na większe siły .
Tan gościu co go chwaliłem , że fajną uspawał ramę , no ten co dałem jej nazwę SCELETOR XV bardzo fajnych hamulców urzył od lekkiego moto. Wydaje się to dobrym rozwiązaniem ...

Luknijcie ... O ten bike
Wogóle bardzo udana konstrukcja monstera👍

NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 20 kwie 2019, 18:54

zeeltom pisze:
19 kwie 2019, 7:44
Ten klakson, to jakiś elektroniczny, czy typowy samochodowy? Jeśli ten ostatni, to daj równolegle do klaksonu jakiś kondensator odkłócający, jakieś 0,1 do 1 uF.
To są jakieś specjalne kondensatory?
Może być taki ?
Przetwornice mam 12V, to klakson od moto.
Załączniki
IMG_20190420_174507-1248x1664.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 20 kwie 2019, 18:58

Mam też taki kondensator na 16V
Załączniki
IMG_20190420_174554-1248x1664.jpg
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 660
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Projekt henia

Post autor: elektrotonus » 20 kwie 2019, 19:10

Heniu, to ażurowe przednie koło nie pasuje do całości. Twój ebike wygląda zacnie, kiedy go zważysz ?
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <= eWheller 250W

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2315
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Projekt henia

Post autor: EV-Maniak » 20 kwie 2019, 20:41

Nie mam wagi na chacie. Mam w robocie , ale jak tam ebjka przewieść? Z resztą to , łazienkowa. Może na bazie budowlanej zważę. Tam mają dobrą wagę. Postaram sie po świętach. 😉

Jazda ebajkiem to normalnie poezja ...
To jest jak połączenie jazdy konnej z jazdą na motocyklu ...
Włączyłem sobie tempomat na świętej cyfrze 44 , wstałem z siodełka i noralnie ORGAZM...

No - jaka - zayebista - WOLNOŚĆ ! 🙂
NAQURWIACZ 4kW / Ferrari / Mxus V4 Custom 45H 15x5 / Barmal X2d na radiatorach 50A Max Motor 100A / 20s8p Sony VTC6 / BMS Xsiaoxiang / ładowanie 90% / w 5s do 60 km/h / 44 kg w pełnym rynsztunku 😉

ODPOWIEDZ