Amor dwupółka kiedy tak a kiedy nie?
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Amor dwupółka kiedy tak a kiedy nie?
wklej linki do konkretnych modeli ktore masz na oku to wtedy można porównać. Pewne rzeczy same wyjdą przy szukaniu tych samych odpowiedników 1p i 2p
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: Amor dwupółka kiedy tak a kiedy nie?
tatar trochę odpłynąłeś z tym skokiem.
Te 300mm to relikty przeszłości, nikt obecnie takiego czegoś nie produkuje no chyba że pod specjalne zamówienia. Więcej skoku nie równa się lepiej, mało tego więcej skoku = gorzej. Trzeba mieć najpierw ramę która ogarnie taki amor.
15-20 lat temu rzeczywiście firmy eksperymentowały z zawieszeniem w rowerach ( rynek dopiero się rozwijał), i wtedy rzeczywiście 2P miały nawet 30cm skoku ( najbardziej znany amor to super monster, pomimo iż ma prawie 20 lat, obecnie jest poszukiwany na rynku wtórnym a jego ceny sięgają nawet ceny nowego amora wysokiej klasy). Ale były też o mniejszym skoku niż 200mm np super T lub junior T o skoku 170mm.
Obecnie przyjęło się że 2P to skok 200mm( raczej rynek wymusił).
Czemu ich obecnie nie stosują? Jest wiele powodów ale ujmując to w skrócie to te amory są bez sensu w rowerach.
Zależy od jeźdźca.
Zależy od jeźdźca.
Te 300mm to relikty przeszłości, nikt obecnie takiego czegoś nie produkuje no chyba że pod specjalne zamówienia. Więcej skoku nie równa się lepiej, mało tego więcej skoku = gorzej. Trzeba mieć najpierw ramę która ogarnie taki amor.
15-20 lat temu rzeczywiście firmy eksperymentowały z zawieszeniem w rowerach ( rynek dopiero się rozwijał), i wtedy rzeczywiście 2P miały nawet 30cm skoku ( najbardziej znany amor to super monster, pomimo iż ma prawie 20 lat, obecnie jest poszukiwany na rynku wtórnym a jego ceny sięgają nawet ceny nowego amora wysokiej klasy). Ale były też o mniejszym skoku niż 200mm np super T lub junior T o skoku 170mm.
Obecnie przyjęło się że 2P to skok 200mm( raczej rynek wymusił).
Czemu ich obecnie nie stosują? Jest wiele powodów ale ujmując to w skrócie to te amory są bez sensu w rowerach.
Zależy od jeźdźca.
Zależy od jeźdźca.
Zależy od jeźdźca.