Amor dwupółka kiedy tak a kiedy nie?

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Amor dwupółka kiedy tak a kiedy nie?

Post autor: TomaS »

wklej linki do konkretnych modeli ktore masz na oku to wtedy można porównać. Pewne rzeczy same wyjdą przy szukaniu tych samych odpowiedników 1p i 2p 😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Amor dwupółka kiedy tak a kiedy nie?

Post autor: MixhaL »

tatar trochę odpłynąłeś z tym skokiem.
Te 300mm to relikty przeszłości, nikt obecnie takiego czegoś nie produkuje no chyba że pod specjalne zamówienia. Więcej skoku nie równa się lepiej, mało tego więcej skoku = gorzej. Trzeba mieć najpierw ramę która ogarnie taki amor.
15-20 lat temu rzeczywiście firmy eksperymentowały z zawieszeniem w rowerach ( rynek dopiero się rozwijał), i wtedy rzeczywiście 2P miały nawet 30cm skoku ( najbardziej znany amor to super monster, pomimo iż ma prawie 20 lat, obecnie jest poszukiwany na rynku wtórnym a jego ceny sięgają nawet ceny nowego amora wysokiej klasy). Ale były też o mniejszym skoku niż 200mm np super T lub junior T o skoku 170mm.
Obecnie przyjęło się że 2P to skok 200mm( raczej rynek wymusił).
Czemu ich obecnie nie stosują? Jest wiele powodów ale ujmując to w skrócie to te amory są bez sensu w rowerach.

leszcz pisze:
09 sty 2019, 18:39
1P 1800mm i 2P 180mm

Jaka różnica w bezpieczeństwie?
W komforcie?
W trakcji?
Zależy od jeźdźca.
Zależy od jeźdźca.
Zależy od jeźdźca.
ODPOWIEDZ