10S CZY 13S

Dział zawiera dane techniczne oraz informacje o ładowaniu akumulatorów litowych i ich pochodnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 692
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

10S CZY 13S

Post autor: pxl666 » 13 cze 2019, 17:05

obecnie mam troszkę za dużą vmax na pakiecie 48v aby mocno pedałować razem z silnikiem - czy w takim razie jest sens zbudowanie pakietu 10s aby vmax była mniejsza ? czy moment będzie taki sam podczas wspinania ? bo na pewno wzrośnie pojemność i max prąd prawda ?

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 539
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: 10S CZY 13S

Post autor: Yasiu77 » 13 cze 2019, 22:00

Po przebudowie ogólna pojemność akumulatora liczona w watach będzie taka sama jeśli będzie tyle samo ogniw czyli przejedziesz tyle samo. Zwiększyłaby się żywotność baterii bo pakiet będzie mniej obciążony. Czyli np zamiast 13s6p może wsadzisz 10s8p to mając sterownik 30A obciążasz każde ogniwo nie 6 a 4,2A. Mając więcej "p" możesz użyć mocniejszego sterownika ( następne to 45A ale to ciut za dużo na 7p) lub podkręcić stary o te np 12A max co by dało większego "kopa" ale bardziej męczyło silnik. Można by też na próbę ominąć trzy cele w obecnym pakiecie jeśli bms jest bardziej uniwersalny i chwilowo zrobić z np 13s6p 10s6p , załatwić ładowarkę 10s i tak pojeździć trochę na 36V. Oczywiście to na próbę, bo raczej każdy chce zwiększać, a nie zmniejszać szybkość i może się okazać że przejście na 36V to był błąd :)

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 692
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: 10S CZY 13S

Post autor: pxl666 » 13 cze 2019, 22:41

Mam ładowarkę na 36v więc spoko . Właśnie myślałem o większej ilości ogniw w celi zamiast wyższego napięcia...tzn mniejszą vmax ale większy zasięg...tylko moment silnika spadnie ?

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2600
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: 10S CZY 13S

Post autor: tatar » 14 cze 2019, 0:02

Zawsze jest coś za coś,ale Ty podobno chcesz mocno pedałować,więc... :D

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 692
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: 10S CZY 13S

Post autor: pxl666 » 14 cze 2019, 7:48

czyli moment silnika też sie zmniejszy ? on nominalnie ma 36v ...

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 261
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: 10S CZY 13S

Post autor: Mariusz_p » 14 cze 2019, 9:17

Niby nie powinien ale będzie trochę mniejszy. Będzie czuć.
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

slow
Posty: 88
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41

Re: 10S CZY 13S

Post autor: slow » 15 cze 2019, 11:53

Zrobiłem 2 rowery z identycznym silnikiem XF08 jeden na 36V drugi na 48V.
Przy ruszaniu pierwszy pokazuje ok 380W drugi koło 500W.
Różnicę czuć więc moment na pewno jest mniejszy.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 692
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: 10S CZY 13S

Post autor: pxl666 » 16 cze 2019, 10:54

Istotnie vmax spadła i pod tym kątem lepiej się pedałuje , ale faktycznie jest słabszy i trzeba się mocniej przypedałować na wspinaniu...ale co dziwniejsze pas reaguje teraz inaczej ... trzeba więcej obrotów żeby zaczął wspomagać...wtf...

mr_x
Posty: 490
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: 10S CZY 13S

Post autor: mr_x » 17 cze 2019, 13:13

pxl666 pisze:
13 cze 2019, 17:05
bo na pewno wzrośnie pojemność i max prąd prawda ?
Rozumiem, że z odebranych S dodasz je do P?

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 692
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: 10S CZY 13S

Post autor: pxl666 » 17 cze 2019, 13:18

tak

ODPOWIEDZ