KT sinus - błąd w konfiguracji?

Tematy związane z kontrolerami do silników BLDC. Sposoby podłączenia, chłodzenie, prądy itp.
ODPOWIEDZ
seba55a
Posty: 23
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:05

KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: seba55a » 14 cze 2019, 16:40

Cześć,
Zaobserwowałem dziwne zjawisko w kilku sterownikach KT sinus oraz w jednym blokowcu od KT. Do każdego ze sterowników jest podłączona manetka oraz PAS. I teraz jak ustawimy sterownik, że na 0 trybie działa tylko na manetkę, a na pozostałych od 1-5 PAS + manetka
Jedziemy na trybie 0 i manetką bardzo płynnie możemy regulować przyspieszenie.
Na trybach 1-5 jeśli nie kręcimy korbą również manetka działa j.w. Czujnik PAS na tych trybach działa prawidłowo i odpowiednio dozuje moc.
Natomiast dziwne zjawisko następuję jeśli mamy ustawiony tryb od 1 do 5, jedziemy ze wspomaganiem kręcąc korbą i chcemy na chwilę przyspieszyć za pomocą manetki i nagle staje się magia. Manetka nie ma płynnej regulacji, tylko delikatne wychylenie powoduje reakcję sterownika = pełna moc na silnik. Jeśli zostawimy manetkę z tym niewielkim wychyleniem i przestaniemy kręcić korbą, to sterownik zaczyna normalnie sterować silnikiem proporcjonalnie do wychylenia manetki.
Czy ktoś z Was zaobserwował u siebie takie zjawisko, bądź zna sposoby na zlikwidowanie tak aby nie rezygnować PAS i manetki.
Pzdr

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 213
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: Tooropek » 16 cze 2019, 0:34

Miałem to samo w sinusie 48V35A KT i szczerze, nie przeszkadzało mi to, wrecz odwrotnie, bo przy dużym wzniesieniu kręcąc korbą pomagałem sobie manetką i nigdy nie brakło mocy by gdzieś wjechać. Jest gdzieś w konfiguarcji i P i C opcja sterowania manetką, trza by pewnie pokombinować z parametrami, może to coś zmieni. Reasumując jeździsz albo na manetce albo na PASie, lub korzystasz z dozowania pełną mocą obu funkcji na raz. Moim zdaniem to żadna wada sterownika KT.

maki1000
Posty: 56
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: maki1000 » 16 cze 2019, 9:06

Nie da się tego przeskoczyć a przy mocnym rowerze jest to spory problem.

seba55a
Posty: 23
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:05

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: seba55a » 16 cze 2019, 21:35

Przy mniejszym silniku 7x9 lub 10x6 jest to mniej odczuwalne.
Gorzej jak masz silnik 3K i sterownik sinus 60V45A, wówczas jeśli jedziesz na samej korbie z PAS i masz podjazd tak jak piszesz Tooropek i delikatnie wychylisz manetkę, to rower od razu stawia na koło.
Opcje od manetki i PAS są, już chyba próbowałem wszystkich opcji, ale nie udało mi się przestawić manetki aby płynnie dozowała moc w momencie kręcenia korbą.

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 139
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: Mariusz_p » 16 cze 2019, 21:39

Gdzieś chłopaki pisali o manetce z soft startem.. Może to by rozwiązało problem. Jeżeli oczywiście zniesiesz podwójny softstart;)
Pakiety Li-ion 6S, 7S, 10S, 13S, 14S, 16S, 20s, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 213
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: Tooropek » 16 cze 2019, 22:03

seba55a pisze:
16 cze 2019, 21:35
Przy mniejszym silniku 7x9 lub 10x6 jest to mniej odczuwalne.
Gorzej jak masz silnik 3K i sterownik sinus 60V45A, wówczas jeśli jedziesz na samej korbie z PAS i masz podjazd tak jak piszesz Tooropek i delikatnie wychylisz manetkę, to rower od razu stawia na koło.
Opcje od manetki i PAS są, już chyba próbowałem wszystkich opcji, ale nie udało mi się przestawić manetki aby płynnie dozowała moc w momencie kręcenia korbą.
Ja aktualnie robie rower na 20S na Gt1500 i Pas bede używał, ale jak wiadomo ma on od kopa pełną moc i steruje prędkością, dlatego rozkminiłem, że na kierownicy zamiast włącznika świateł w przełącznikach z 3 speed i tempomatem bede miał włącznik pas, żeby móc naprzykład wymanewrować w ciasnym zaułku czy na wąskim chodniku. Pas jak wiadomo przy blokowcach to zgroza dlatego ja w ten sposób poszedłem do tematu i będę go zwyczajnie recznie rozłączał jak zajdzie taka potrzeba. Może i w Twoim przypadku miałoby to sens.

noel841106
Posty: 7
Rejestracja: 15 maja 2019, 12:16

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: noel841106 » 17 cze 2019, 8:05

A próbował ktoś na naszym forum do sterownika KT wgrać alternatywny FW? Na endless mają i ma on dużo opcji, pracę w uproszczonym trybie vector i ogólenie są z niego bardzo zadowoleni.
http://52.25.253.50/forums/viewtopic.ph ... fc6e2adbf6

seba55a
Posty: 23
Rejestracja: 04 maja 2017, 23:05

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: seba55a » 17 cze 2019, 12:27

Tooropek pisze:
16 cze 2019, 22:03
Gt1500 i Pas ma kopa, pełną moc ...
pas,ręcznie rozłączał jak zajdzie taka potrzeba. Może i w Twoim przypadku miałoby to sens.
Zgadza się, ale przy KT+LCD masz możliwość sterowania mocą za pomocą trybów od 1 do 5. Więc sam PAS działa w miarę dobrze.
Przełącznik się nie sprawdzi bo to dodatkowa zwłoka czasu do reakcji. Przy podjazdach jadę na PAS'ie i w sytuacji gdy mam krótki odcinek większego nachylenia, nie chcę zmieniać trybów PAS tylko delikatnie przyspieszyć na manetce aby płynnie pokonać przeszkodzę i utrzymać stałe tempo podjazdu.
W praktyce po wychyleniu manetki, dostaję pełną moc i rower stawia na koło. Muszę odpuścić manetkę i praktycznie zatrzymuje mnie w połowie tego przewyższenia.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 213
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: KT sinus - błąd w konfiguracji?

Post autor: Tooropek » 17 cze 2019, 16:03

seba55a pisze:
17 cze 2019, 12:27
Tooropek pisze:
16 cze 2019, 22:03
Gt1500 i Pas ma kopa, pełną moc ...
pas,ręcznie rozłączał jak zajdzie taka potrzeba. Może i w Twoim przypadku miałoby to sens.
Zgadza się, ale przy KT+LCD masz możliwość sterowania mocą za pomocą trybów od 1 do 5. Więc sam PAS działa w miarę dobrze.
Przełącznik się nie sprawdzi bo to dodatkowa zwłoka czasu do reakcji. Przy podjazdach jadę na PAS'ie i w sytuacji gdy mam krótki odcinek większego nachylenia, nie chcę zmieniać trybów PAS tylko delikatnie przyspieszyć na manetce aby płynnie pokonać przeszkodzę i utrzymać stałe tempo podjazdu.
W praktyce po wychyleniu manetki, dostaję pełną moc i rower stawia na koło. Muszę odpuścić manetkę i praktycznie zatrzymuje mnie w połowie tego przewyższenia.
Rozumiem Cię doskonale i znam sytuacje o których piszesz, bo jak wspomniałem wczesniej też jezdziłem na sinusie KT. Jednak wyłączenie całkowicie pas przez wyłącznik (nie pisze tu o przyciskach do wyświetlacza) rozwiązałoby sprawę. Jeden dyskretny przełącznik wiecej na kierownicy nie szpeciłby i pomogłby w takich sytuacjach jak opisałem wczesniej. Na podjezdzie przeciez mozna pedałować i dozować moc manetką i to jest wygodniejsze jak pas i klikanie w pilot na kierownicy. Zapewne nie przekonam Cię w tej kwestii, że to dobre rozwiązanie taki wyłącznik, ale ja u siebie to zastosuję i użyje tej dodatkowej funkcji nie raz i nie dwa "za zycia" mojego ebajka.

ODPOWIEDZ