Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 687
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Inc0 » 10 sie 2019, 16:37

wiecej mocy jak widać potrzeba
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 10 sie 2019, 17:01

najwidoczniej, trzeba będzie pożyczyć jedne aku 12v spiiąc by dały z moim 24 ,podłacze sterownik i manetke i zobaczymy.jak pojedzie to pojedzie jak nie to chyba jakiś 600 albo i większy silnikk się przyda.ehhhhh

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 » 10 sie 2019, 19:28

Czy ty narazie puściłeś my1016 na 12v ?

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 10 sie 2019, 21:56

Cóż, będziesz musiał dołożyć amperów. Jakiś mocniejszy sterownik i jakiś pomiar temperatury silnika, choćby organoleptycznie ręką.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 10 sie 2019, 22:18

tak na razie 12 . pod małą górkę czy wręcz podjazd do garażu gdzie ja wjeżdżam na nogach to silnik stanął.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 10 sie 2019, 22:19

tak na razie 12 . pod małą górkę czy wręcz podjazd do garażu gdzie ja wjeżdżam na nogach to silnik stanął.

na razie było bez żadnego sterownika .

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 687
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Inc0 » 10 sie 2019, 23:58

na 24v powino byc lepiej
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 » 11 sie 2019, 1:04

Jezu na olku kup baterię z gazeli za 150 Albo od tasa za 300 i pocisnij mu 36v ...na 12v to kolejki są dla dzieci...

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 7:13

no że 12 to mało to wiem. Sprawdze jakos na 24V
odnośnie baterii z olx za 150zł.
https://www.olx.pl/oferta/bateria-do-ro ... 83b6f9a54e
https://www.olx.pl/oferta/bateria-do-ro ... 1db5fc151e

takie o stanie nieznanym?

Pamiętaj ze doradzasz totalnemu laikowi, ja nie będę kombinował z transformatorami ,wymianą podzespołów czy innych cudów.Nie znam się na tych bateriach, pewnie dla 99% forumowiczów jakas reanimacja takiej nieznanej baterii to pryszcz ale dla mnie nie bo w tym nie siedze a musze skupić się na innych rzeczach.

Czy można mniej więcej ocenić jaką sprawność i moc miał silnik 350 podlaczony pod 12v ? Czy to zależność taka 24V-350W 12V - 175W a przy dodaniu sterownika podającego z 25A będzie to jeszcze więcej niż 350W? sterownik do 500 ale nie podam na manetce max tylko zrobie mechaniczne ograniczenie -by nie przekręcić za mocno-

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1492
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: WojtekErnest » 11 sie 2019, 7:31

kuń pisze:
11 sie 2019, 7:13
odnośnie baterii z olx za 150zł.
https://www.olx.pl/oferta/bateria-do-ro ... 83b6f9a54e
https://www.olx.pl/oferta/bateria-do-ro ... 1db5fc151e

takie o stanie nieznanym?
Pamiętaj ze doradzasz totalnemu laikowi,
Oczywiście totalny laik nie może kupować takiego czegoś....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

wwojciech
Posty: 258
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: wwojciech » 11 sie 2019, 7:52

Bez sterownika mogłeś puszczać i 1kW przez ten silnik. To ile prądu tam poszło wynikało tylko z prawa oma. Sterownik ograniczylby prad na jakiejś konkretnej wartości i więcej by nie puścił.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 8:36

ok.to jak się da to pożyczę gdzieś do testów 2 aku 12 V i zobaczymy.

A tak na marginesie to wiecie ze prawo oma to lekki cover:)
był sobie niejaki Henry Cavendish (1731–1810) i to on sformułował pierwotne prawo-czy teorie- skopiowane niejako przez Ohma.
Tyle że Cavendish był Aspergerowcem -totalnie odrealniony, aspołeczny do tego stopnia że jak spotkał w swojej rezydencji-przerobionej na laboratorium- służcą schodzącą klatką schodową na której akurat on był to kazał dobudować drugie schody by nie widywać służby, nie chodziło o zadzieranie nosa itp. lekkie odrealnienie i aspołeczność.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 » 11 sie 2019, 10:08

kuń pisze:
11 sie 2019, 7:13
no że 12 to mało to wiem. Sprawdze jakos na 24V
odnośnie baterii z olx za 150zł.
https://www.olx.pl/oferta/bateria-do-ro ... 83b6f9a54e
https://www.olx.pl/oferta/bateria-do-ro ... 1db5fc151e

takie o stanie nieznanym?
Na 99 jest tam padnięty bms. Ogniwa najczęściej palą. Kupiłem 4 takie i są ok do np damki dla żony. Tas ma bakterie z gazeli w dobrym stanie , z działającym bms, drożej ale pewne . W takiej baterii więcej roboty jest z otwarciem niż z wycięciem bmsa . Niemniej jednak próby targania Twojego pojazdu na 12v to imho próba łamania praw fizyki...

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 11:19

próba na 12v nic mnie nie kosztowała .No poza chwilą rozczarowania:) ale podejrzewałem ze tak będzie.
wiem na czym stoję że na 12V nie pojedzie pod górkę.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 12:41

kolejne głupie pytanie:
czy jeśli mam sterownik dający 31A obsłuży mi silnik biorący 26,7A?
500W z magmy

za to sterownik
https://magma.sklep.pl/product-pol-3146 ... LK-03.html

będzie odpowiedni do silnika
https://magma.sklep.pl/product-pol-3152 ... 22ZXF.html

kwestia odpowiedniego pakietu ( by dał rade bez szkody dla siebie wydać tyle prądu )

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 11 sie 2019, 12:49

Bez problemu obsluzysz silnik tym sterownikiem. W zasadzie kazdym sterownikiem obsluzysz silnik, kwestia jest nie spalenia silnika, więc trzeba tylko kontrolować temperaturę uzwojen silnika i przewodów zasilających i pośredniczących przewodników jak szczotki itp.
Musisz nagrać koniecznie jakiś filmik jak podjezdzasz,bo narazie to wszyscy sobie tylko wyobrazają jak jezdzisz :)

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 12:54

unikam kompromitacji:) serio to na prostej na napędzie rowerowym jadę porównywalnie albo i szybciej niż na silniku.
muszę jeszcze sprawdzić bo coś mi nie pasuje ,mam wrażenie że przy jeżdzie na napedzie rowerowym i tak kręcę silnikiem, mimo wolnobiegu ale może to mi się ino wydawało.

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 11 sie 2019, 12:57

Nic dziwnego, ze jedziesz szybciej nogami skoro zasilasz z 12v. Pamietaj, że prodkość obrotowa silnika zalezy głownie od napięcia zasilania, czyli przy 24v, teoretycznie powinienieś mieć prędkość dwa razy większą.
Zadnej kompromitacji nie będzie, bo ludzie lubią takie samoróbki. Gdzieś jest filmik Taby na rowerze, jak nagrał filmik z gościem co pobudował e bajka praktycznie z niczego, czyli jakiś silnik z pralki, sterownik domowej roboty, wszystko na taśme i jeździ :P

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 » 11 sie 2019, 13:42

scuda pisze:
11 sie 2019, 12:57
Gdzieś jest filmik Taby na rowerze, jak nagrał filmik z gościem co pobudował e bajka praktycznie z niczego, czyli jakiś silnik z pralki, sterownik domowej roboty, wszystko na taśme i jeździ :P
Tamten gość zrobił sobie sterownik więc elektronicznie bije na głowę większość gości na forum , to raczej user super pro który postanowił udowodnić niewykonalne

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 13:55

film z pralkowym rowerem widziałem. Konstruktora podziwiam.
Samego twórcy-kanału- nie trawię głównie i przede wszystkim za głupią, nieodpowiedzialną jazdę typu jazda po drodze na Malcie na 1 kole i mijanie ludzi z durzą prędkością jadąc na ciężkim rowerze. Gość jest nieodpowiedzialny ,tylko czekać aż mu się pod koło właduje dzieciak wyskakujący gdzieś z boku. Ale to moje osobiste przemyślenia, byle się nie sprawdziły.
Szkoda ze nie mam możliwości pomiaru siły nacisku na pedały czy czegoś podobnego-czyli siły ,energii włożonej w pedałowanie bo bym miał odnośniki. Musze poszukać w naszych miejscowych siłowniach czy jest jakiś rower stacjonarny z pomiarem mocy to będę wiedział jak się zmienia -o ile razy- siła potrzebna do pedałowania.
Opisowo to wygląda tak: jazda po prostej na napędzie rowerowym- potrzeba tyle siły jakby się wolno jechało rowerem na szerokich oponach dodatkowo na lekkim flaku. Opory względnie małe- ale ja jestem przyzwyczajony bo jeżdżę non stop po lesie i nie bardzo korzystam ze ścieżek wiec takie opory to norma, wsadziłem wczoraj znajomą na siodło kawiarni i kazałem pedałować, była zaskoczona jak to lekko idzie na prostej.
Podjazd to coś zupełnie innego. Mam wrażenie ze siła potrzebna do podjechania pod górkę-taką gdzie jeszcze daje rade podjechać jest z 5 razy większa jeśli nie jest to jeszcze większy przelicznik.
po kolei: jazda na samym silniku. ( buda prawie pusta ,czyli nie ma wody dodatkowej, mleka, i innych ciężkich sprzętów )
https://vimeo.com/user59034852/review/3 ... 02e304283b

i to samo na napedzie rowerowym
https://vimeo.com/user59034852/review/3 ... f550002ae5

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 20:23

nie wiem czemu tak ale nie odpala się film automatycznie przynajmniej u mnie ,trzeba kliknąć na pasek postępu jakby przyspieszajac ffilm i następnie przycisk odtwarzania,wtedy działa

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 11 sie 2019, 21:39

U mnie wyskakuje, ze nie znaleziono strony.
Jeśli chcesz zmierzyć siłe nacisku, to znajdź kogoś w okolicy z tsdz2 z softem na lcd3 i tam jest pomiar siły nacisku.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 11 sie 2019, 23:57





teraz lepiej?

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 12 sie 2019, 8:59

Tera super, silnik faktycznie ledwo jedzie ale to napewno przez zasilanie 12v. Pozatym konstrukcja git, sam jestem kawoszem i chcialbym sprobowac takiej kawki :)

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 12 sie 2019, 10:35

Pytanie tylko czy podwojenie napięcia zwiększy realną moc silnika kilkukrotnie? Podejrzewam że nie, powoli zastanawiam się nad tym silnikiem 650W musze tylko sprawdzić czy dało by się jakoś sprytnie dodać wolnobieg jaki mam, bo oryginalnie nie można zamontować na niego wolnobiegu. no zobaczymy.

do roboty jeszcze trochę zostało ale powoli w wolnej chwili robie.

kwestia baterii.
Rozważałem żel albo agm 12 V bo byłoby to zapasowe do kawiarni. i dobre i do głębokiego rozładowania to koszt min 500zł
a do tego 14-16 kg wagi a to sporo.
zacząłem szuukac i dostałem zrobienia pakietu;
Koszt pakietu 6S 6P( 24 V ) nominalnie 21Ah. to kwota 720 zł wraz z BMS oraz 2 letnią gwarancją.
nic więcej o danych jakie ogniwa itp.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 » 12 sie 2019, 10:44

Mówię Ci że tas ma baterie do gazeli chyba 17ah w o wiele niższej cenie . 36v więc będzie ok . Jedynie co to bym się zastanawiał nad prądem tego silnika bo te bakterie są chyba na 15A

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 12 sie 2019, 11:12

no tak ale to właśnie 15A i do tego silnika jaki mam byłyby w miare ok, choć i ntak za mało bo silnik ma w karcie katalogowej 18,8 A chyba. Zaczynam myśleć nad silnikiem 650W co bierze 34A, wtedy taki gazelowy pakiet nie będzie chyba ok .

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1050
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Umbur » 12 sie 2019, 11:18

Ok, ale Ty mu dałeś 12V przy 15A, a to jest tylko 180W. Dasz mu 36V i będziesz już miał 540W. ;)

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 12 sie 2019, 11:37

No tak wiec jak było to 180W i ledwo ciągnął na prostej a ja znam siłę jaką muszę włożyć by jechać na prostej i znam siłę potrzebną do podjazdu ( mniejszego niż interesująca mnie górka ) to jest to wielokrotność i cos mi się wydaje że nawet te 540 będzie mało.
Więc wyjściowo musiało by być chyba te 650W by po podkręceniu było w okolicy 800 albo i więcej.

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 12 sie 2019, 14:04

Pod górkę to już raczej trzeba samemu dojść jaka moc będzie wystarczająca. Z mojego doświadczenia wynika, że sam jak jezdzę to pod każdą górę wjeżdżam na 600-700w w midzie. Ale jak ciągnę przyczepkę z najduchami czyli plus około 80kg to ciężko nieraz jest wjechać pod nawet wydawałoby się niewielkie wzniesienie. Najprościej to weź drugi akumulator pożycz od kogoś z samochodu i podłącz w szeregu i przetestuj, bo się może nagle okazać, że silnik jest całkiem wystarczający.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1492
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: WojtekErnest » 12 sie 2019, 14:44

To jest ta różnica że mocy mechanicznej jakiej dostarcza pedalujacy (chwilowo) człowiek tj 200-250 W, trudno przyrównać do mocy elektrycznej dostarczanej z aku/sterownika do silnika. Moje obserwacje połączone z profesjonalnymi pomiarami wysilkowymi wskazuja ze ok 100-160 W odpowiada mocy elektrycznej 350-550 W a 180-250 W mechanicznych to 600-800W mocy elektrycznej.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 12 sie 2019, 15:17

Chwilowo wedlug najnowszego filmiku Taby i pomiarów na hamowni, to człowiek (muppet z naszego forum) wycisnie nogami 800w :)

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 12 sie 2019, 15:30

Szukam gdzie można by porzyczyć, tymczasem zrobiłem prosty test :waga łazienkowa ustawiona pod jednym z pedałów, porządny klocek drewniany tak dobrany by podpierał pedał ale w takim układzie ze jeszcze mogę docisnąć pedały i nie będzie to zablokowane przez koło -nie kręcące się- czyli pedał poszedł by jeszcze niżej jakby mocniej depnąć i wyszło ciekawie:
Nacisk jaki pamiętam przy zwykłej jeździe po płaskim to okolice 16 kg ,ale jak zablokowałem ręce na kierownicy i zaparłem się porządnie tak by nie podniosło mnie z pedałów i depnąłem "z grzbietu" czyli najmocniej jak się dało, to wyskoczyło chwilami 60 kg .
Czyli około 4 razy mocniej , więc aby wjechać bałaganem kawowym musze wygenerować jakoś minimum 4 razy więcej albo raczej minimum 5 razy więcej niż generował silnik 350W na 1 akumulatorze 12V, jest to jakaś wartość wyjściowa.

ten przelicznik ciekawy. wyszło mniej więcej 1:3,5 stosunek mechanicznej do Elektrycznej
czyli jeśli : 350W elektrycznej to 100 W mechanicznej więc w teście z silnikiem : podałem 175 W elektrycznej co odpowiada 50W mechanicznej.
Więc : jeśli muszę wygenerować okolice 5 x tego co generuje nogami na prostej -liczymy około 50W to daje 250W i licząc to jak przelicznik karze x 3,5 to okolice 900W ……
Czyli silnik 650W podkręcony mocniej może dać rade....
tak czy inaczej muszę załatwić jakiś pakiet i to najlepiej by obsłużył mi ten silnik 650W co pobiera 34A więc musi wydawać pod 80A jak czytałem by obciążenie go 34A nie załatwiło pakietu w rok.
Chyba takie obciążanie pakietów nie jest powszechne i akumulatory rowerowe do tego nie będą dedykowane i przystosowane ,czy się mylę?

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1492
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: WojtekErnest » 12 sie 2019, 15:33

Dodam że profesjonalne próby wysiłkowe robione na grupach młodych żołnierzy to wyniki 180-200 W mocy mech. Wyjątki mające dłuższe doświadczenie w jeździe na rowerze sięgają 250W. Zawodnicy więcej ale 800 to chyba w przyrodzie nie występuje. Chyba że mówimy o 800 W mocy elektrycznej. No to pasuje bo to wg mnie właśnie około 250W, więc B.dobry wynik.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 12 sie 2019, 15:47

Dzięki za podpowiedzi i dane ,Czyli nie jest ze mną tak źle jak myślałem:) te 200W może i ukręcę ,no trzeba poszukać kto sklepi pakiet pod sterownik 40A czyli Pakiet co da 80A ...eh.kolejne setki zł:) jakies sugestie kto jest w stanie to dobrze i tanio zrobić?

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1492
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: WojtekErnest » 12 sie 2019, 17:45

Próbuj do @Glebor.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 12 sie 2019, 22:09

WojtekErnest obejrzyj sobie filmik, ciekawe wnioski się nasuwają.
Od 25 minuty jest test tsdz2 z pedałowaniem i bez i jak byk wychodzi przy pomiarze mechanicznym nie elektrycznym, że człowiek dopedałował 800w mocy mechanicznej. Więc albo hamownia jest do dupy albo ta młodzież wojskowa jakaś bardzo małoletnia była :P

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 687
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: Inc0 » 12 sie 2019, 22:31

krótkotrwale .. w " piku "człowiek jest wstanie wygenerować wartości rzędu 700W sportowcy dzieki treningowi i genom są w stanie troche dłuzej generowac takie moce ale długotrwale ... "znamionowo " wartosci rzedu 150-300W sa normą
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 12 sie 2019, 22:43

Drugą ciekawostką jest to, że przeciążanie silników nic praktycznie nie daje, widać to na przykładzie nine continenta i jego mocy oddanej na hamowni. Ja już to kiedyś zauważyłem, jak się przesiadłem z 9c na 3k turbo bez zmiany sterownika.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 12 sie 2019, 23:07

oglądałem jakiś czas temu chyba powtórkę jakiegoś programu, rekordy prędkości bite przez gościa :Guy Martin.
próbował bić rekord łodzi napędzanej siłą mięśni, z rekordu nic nie wyszło ale trening był ciekawy, wziął go w obroty jakiś wielokrotny mistrz świata kolarstwa torowego. badali właśnie ilość energii w watach .Chodziło o to by dostarczyć do układu 500W bo wtedy pojazd wszedłby w ślizg i byłoby łatwiej.
Nie udało się bo te 500W dostarczył w 6 sekund ( cała próba trwała chyba minutę ) Co ciekawe zawodowiec stwierdził że kolarz torowy dostarcza te 500W ale w 1 sekundę. Czyli inaczej wytrenowany mięsień.

wracając do silników:
czy jeśli wezmę silnik 650W ( wersję pod 24v i potrzebuje 34A i podam przez sterownik prąd 36v z jeszcze większym natężeniem to co będzie? wielkie bum? sfajczę silnik? sterownik?
Bo patrząc na to co podajecie -przeliczniki mechaniczna i elektryczna to zaczynam wątpić czy ten 650W starczy i kombinuje jak go podkręcić by dał radę wygenerować więcej mocy i się nie sfajczył.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: pxl666 » 12 sie 2019, 23:43

Tzn kupić kolejny silnik ? Bo się zgubiłem...jaki nominał ma ten co masz ? Nie mogę trochę pojąć jak silnik 36v zasilasz 12v i stwierdzasz że jest za słaby i jednak chcesz kupić większy. Pierwotnie miał pomagać tylko na podjeździe a teraz już chyba szukasz czegoś co pojedzie za Ciebie...trzeba było od razu brać MY1020 i zbudować aku na 54v i puszczać 1600w i po kłopocie i tanio (W każdym razie silnik)

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 13 sie 2019, 0:23

I tak muszę zasilić silnik 24v prawda? czy to będzie ten co mam 350W czy to będzie wspomniany 650W Żeby miał nominalną moc musi dostać 24v , więc to tylko kwestia zdecydowania czy biorę 2x żel albo AGM do głębokiego rozładowania i liczę się ze wzrostem wagi -muszę jeszcze poszukać przy tych akumulatorach jaki prąd mogą wydać ,albo szukam pakietu 24V co wyda durzy prąd.
jasne ze kombinuje bo jakbym znał mniej więcej te przeliczniki ze człowiek generuje 200-300W to bym nie brał 350W silnika i odpowiedniego do niego sterownika ale od razu bym szedł w 650W i sterownik pod 800.
Silnik musi nie tyle pomagać na podjeździe ale to silnik ma głównie ciągnąć a ja mam pomagać, paradoksalnie zaczynam się obawiać czy np. tylne koło a dokładnie opona to wytrzyma bo ma płytki bieżnik i przy zbyt dużej mocy przyłożonej na tył opona straci przyczepność i lipa.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1492
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: WojtekErnest » 13 sie 2019, 6:09

scuda pisze:
12 sie 2019, 22:09
Od 25 minuty jest test tsdz2 z pedałowaniem i bez i jak byk wychodzi przy pomiarze mechanicznym nie elektrycznym, że człowiek dopedałował 800w mocy mechanicznej. Więc albo hamownia jest do dupy albo ta młodzież wojskowa jakaś bardzo małoletnia była :P
Cześć swojej wiedzy opieram o wyniki z zawodowego (przy b.znanym szpitalu) laboratorium ergometrycznym i spirometrycznym i które badało tysiące ludzi a w tym zawodników. 800 W to niestety 'bajki' nieznane zawodowcom.
Tak się to odbywa jak na szkicu. Czyli jest pomiar bezpośredni a nie pośredni poprzez hamownię i jakiś odczyt z prądnicy.
kuń pisze:
12 sie 2019, 23:07
rekordy prędkości bite przez gościa :Guy Martin.
..wziął go w obroty jakiś wielokrotny mistrz świata kolarstwa torowego. badali właśnie ilość energii w watach .
Nie udało się bo te 500W dostarczył w 6 sekund ( cała próba trwała chyba minutę ) Co ciekawe zawodowiec stwierdził że kolarz torowy dostarcza te 500W ale w 1 sek...
Dlatego nie sądzę aby wynik 800W naszego supersprawnego kolegi był wiarygodny.
Załączniki
Spirometra-i_ergometria.JPG
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 13 sie 2019, 9:17

nie neguje wiedzy i doświadczenia . Fajnie ze mamy te dane.
dla mnie miarodajne, sprawdzalne jest to że nacisk jaki pamiętam z jazdy na plaskim jest około 4 razy mniejszy niż nacisk przy jeździe na odcięciu baterii w organizmie.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 15 sie 2019, 0:13

Ciągle myśle nad tym jak sprawdzić czy ten mój zamontowany silnik da rade ,a jednocześnie i tak musze kupić akumulatory.
Jak pokazuje życie lepiej kupić coś co ma szanse być docelowym niż tylko na próbę.
obcje są 4
mam silnik 350W na 24V
https://magma.sklep.pl/product-pol-1583 ... owego.html
pobór 13,3A
i do tego sterownik
https://magma.sklep.pl/product-pol-1208 ... X-250.html
może podac 31A ale tyle nie podam bo spale silnik, podane byłoby powiedzmy ze 20 A

kolejjna wersja:
silnik 24V 650W
https://magma.sklep.pl/product-pol-3152 ... 22ZXF.html
bierze 34,7A
sterownik pod 800W i daje 40A i tyle mniej więcej by było podane .
https://magma.sklep.pl/product-pol-3146 ... LK-03.html

https://magma.sklep.pl/product-pol-3803 ... o-atv.html
28,5A przy 36V
sterownik 31,5A podajemy równeż max prąd ze sterownika

oraz silnik
https://magma.sklep.pl/product-pol-5515 ... Magma.html
1000W pod 48V
26,7A
sterownik 30A również podajemy max czyli te 30A

Podpytałem o ceny pakietów i bez minimum tysiąca albo 1,5 nie podchodź w ogóle ,bo pakiet niby musi być w stanie wydac 2x tyle Amper co ja będę chwilowo wyciągał, bym go nie załatwił w chwilę.

Szukając informacji o akumulatorach trafiłem na cos takiego:
Charakterystyki rozładowania stałym prądem akumulatorów serii HZY 6V i 12V
Prąd Typ [A] przy rozładowaniu do 1,85 V/ogn.
5 min 10 min 15 min 20 min 25 min 30 min 35 min 40 min 45 min 50 min 60 min 90 min 2 h
HZY12-18 34,7 26,3 21,9 18,7 16,4 14,5 13,0 11,7 10,7 9,8 8,6, 6,6 5,24
HZY12-26 61,6 45,9 37,3 31,6 27,5 24,4 22,0 19,9 18,2 16,8 14,7 10,8 8,73 6,54 5,16 4,26 3,34 2,96 2,64 2,37 2,17 1,85 1,23

to dla akumulatora haze ale podejrzewam ze inne głębokiego rozładowania maja podobnie a już np. toyama motive czyli trakcyjne to podejrzewam maja lepsze wyniki.
wychodzi na to że akumulator 18AH może wydac w 5 min 34,7A ?
no chyba ze to podana ilość energii jaka wyszła by z akumulatora ( przy zakładanym progu rozładowania ogniwa ) jeśli by rozładowywanie w tym tępie trwało 1h.

bo patrząc na ilość Amperów jaka jest podana przy 1h to wychodzi mi mniej więcej 50% rozładowywanie.
wiec podany próg rozładowania ogniwa do 1,85A/ogn jest to tabela na 50% rozładowanie.
Dobrze rozumiem?

całe tabele znalazłem tutaj:
https://ise.pl/forum/urzadzenia-maszyny ... wego-16821

więc wracajac do mojego silnika i akumulatorów:
jjesli wezme 2 akumulatory toyamy czerwone ,do zastosowań mobilnych i głębokiego rozładowania to
będzie to spokojnie wystarczające pod obecny silnik 350W i te okolice 20A

będzie to również jakoś tam do przeżycia jeslli zamieniłbym silnik na 650W pod 24V tylko rozładowywanie byłoby nieco głębsze.


Szczerze powiem ze nie wierzę ze ten silnik 350W da radę , może w innym układzie da rade, ale tutaj w tym układzie jak ja mam dopedalowywanie jest ciężkie bo trzeba trafić idealnie w tępo ,czyli za wolno i hamujesz silnik a za szybko i za mocno to pedałując wyręczam silnik .

gość
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: gość » 15 sie 2019, 20:50

Z ciekawości ile kosztowało by zasilanie z aku ołowiowych?

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 16 sie 2019, 2:20

2 toyamy motiv-czerwone o pojemności 22AH to koszt około 450 zł . Do tego nie musze kupować ładowarki bo mam Schumachera sci 15 i naładuje tym spokojnie.
Koszt pakietu jaki mi podawano to okolice 1,5--2tys plus 300zł ładowarka itp. Jak mi nie zależy tak bardzo na wadze to agm czy zel jest lepszym wyjściem.

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: scuda » 16 sie 2019, 9:07

24v i 22 ah to jest okolo 500wh, czyli pakiet 7s8p bylby zamienny, na vtc5 moglbys pobierac z niego spokojnie 80A w piku. Nie sadze zeby taki pakiet kosztowal 1500,
Mysle ze 700-800 zl jesli dobrze poszukasz. Jak nie znajdziesz w tej cenie, to pisz do mnie ja mam zgrzewarke i robie od czasu do czasu pakiety hobbystycznie to moge cie poratowac.

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2492
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: zeeltom » 16 sie 2019, 9:27

Jeśli już, to raczej GEL, niż AGM. Dłużej posłuży, tylko trzeba pamiętać o ładowaniu po każdej jeździe.
Jak chcesz w miarę tanio i w miarę dobrze, to szukaj HAZE GEL.
Najlepsze są GREENSAVER, ale ciężko dostać i są drogie.
Na GS przejeżdżałem 2x więcej, niż na typowych AGM.

kuń
Posty: 101
Rejestracja: 23 cze 2019, 23:04

Re: Dodanie napędu elektrycznego do kawiarni rowerowej.

Post autor: kuń » 16 sie 2019, 14:17

Koszt pakietu 6S 6P( 24 V ) nominalnie 21Ah. to kwota 720 zł plus ładowarka 200zł ,to jakas najtańsza wersja z kilku zapytań jakie wysłałem.
ale widzę ze to chyba za mały byłby pakiet ,wiec i cena by skoczyła.

Scuda dzięki,naprawde miłe że proponujesz pomoc.Doceniam.

Odnosnie haze gel ev żeczywiscie to wygląda sensownie .
czy dobrze rozuumuje ze jak silnik czy tam sterownik poda lub pobierze 40A ale będzie taki pobór tylko np. 6 min to jest to 1/10 z 1h czyli 1/10 z 40A czyli 4 A ? w takim układzie biorąc 4A i majac akumulator np. 12A biorę 30% pojemności.

dystrybutor toyamy nie raczył odpowiedzieć na pytanie o prądy rozładowania itp. i podobne dane co haze.

okazało się że rozwiązanie problemu napędu może być jeszcze inne:
Mianowicie: wystarczy zmienić korbę na korbę z większą ilością zębów na największym blacie....będzie to to samo co zrobiłem w układzie korba kaseta czyli mam lańcuch rowerowy na blacie 22 a tył to koronka 46 . To zamieniając tylko durzą tarczę na kasecie mogę uzyskac to samo czyli silnik mała zębatka z wolnobiegiem, i przekazuje napęd na durzą zębatkę na korbie .Czyli zwielokrotni się siła jeszcze bardziej już na etapie podania na korbę .

ODPOWIEDZ